Slovenija

Sova dokumentov nima

Ljubljana, 21. 08. 2007 14.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Na Slovenski obveščevalno varnostni agenciji (Sova) pravijo, da dokumentacije o pogovoru v arhivih agencije nimajo.

Vodja poslanske skupine SDS Jože Tanko
Vodja poslanske skupine SDS Jože Tanko FOTO: POP TV

Vodja poslanske skupine SDS Jože Tanko je v izjavi za javnost zavrnil ponedeljkovo poročanje naše televizije, da naj bi nemška tajna služba Bundesnachrichtendienst (BND) v tako imenovanem spremljanju mednarodnega sistema zvez ujela pogovor med Janezom Janšo in Ivom Sanaderjem. ''Objava omenjene informacije ne pove ničesar o vsebini pogovorov, ampak samo sprevrača odgovornost na nepremišljeno ali celo zlonamerno izrečene izjave poslanca SD Antona Ropa, ki izrazito škodijo ugledu države," je poudaril Tanko.

Nemška tajna služba, ki je iz stanovanja na Slovenski cesti v Ljubljani skupaj s slovenskimi obveščevalci Sove iskala tudi vojnega zločinca Radovana Karadžića, naj bi namreč ujela pogovor med Janšo in Sanaderjem. Vsebino naj bi posredovali takratnemu direktorju Sove Iztoku Podbregarju, ta pa najverjetneje 29. septembra 2004 tedanjemu premierju Antonu Ropu.

"Očitno za Ropovimi klevetami in dejanji stoji politični vrh SD. Če bi imele SD in nekatere druge stranke opozicije resničen interes, da se stvar razišče, bi se to lahko že zdavnaj opravilo. Vendar so v ozadju prevladujoči drugi interesi," je prepričan vodja poslanske skupine največje vladne stranke Tanko.

POP TV je namreč v ponedeljek poročal, da naj bi nemška tajna služba Bundesnachrichtendienst (BND) v tako imenovanem spremljanju mednarodnega sistema zvez ujela pogovor med Janezom Janšo in Ivom Sanaderjem, o sami vsebini pogovorov pa niso poročali.

"Zaletave izjave poslanca Socialnih demokratov Antona Ropa, ki niso primerne za resnega politika, še najmanj za nekdanjega predsednika vlade - temu je 16. avgusta 2007 v oddaji Odmevi pritrdil tudi predsednik SD Borut Pahor - so povzročile velik škandal v domači in mednarodni javnosti. Še posebej so vplivale na poslabšanje pogajalskih izhodišč Slovenije pri urejanju mejnih in drugih zadev s sosednjo Hrvaško. Pahor, ki je bil sicer dobro obveščen o pobudi vlade o urejanju razmer z Republiko Hrvaško, pa ni z ničemer preprečil škodljivega Ropovega početja," je še dodal Tanko.

SDS je zato zahtevala sklic nujne seje komisije DZ za nadzor varnostnih in obveščevalnih služb, ker so želeli, da se čim prej preverijo Ropove trditve, da bi se preprečilo nadaljnje poslabševanje pozicije Slovenije. "Opozicija je blokirala napovedan pregled pooblaščene skupine komisije, ki je nameravala v arhivih Sove pregledati zvočne zapise in transkripte, ki se nanašajo na domnevne prisluhe Janši in Sanaderju. Kljub temu se javnosti stalno in sistematično dozirajo informacije, ki Ropovih domnev o vsebini pogovorov Janše in Sanaderja v ničemer ne potrjujejo," je še poudaril Tanko.

Sova nima poročila

Slovenska obveščevalno varnostna agencija (Sova) je danes sporočila, da omenjene dokumentacije o pogovoru v arhivih agencije ni, od BND pa o tem niso prejeli nobenega dokumenta.

Sodelovanje med Sovo in BND ni usmerjeno na vprašanje odnosov med Slovenijo in Hrvaško
Sodelovanje med Sovo in BND ni usmerjeno na vprašanje odnosov med Slovenijo in Hrvaško FOTO: POP TV


Svetovalec nemške vlade za tajne službe Udo Ulfkote je po telefonu v ponedeljek za POP TV potrdil, da je nemška tajna služba skupaj s Sovo tudi iz stanovanja na Slovenski cesti iskala Karadžića. Z njim naj bi se celo pogovarjali po telefonu. Če so ob tem ujeli tudi pogovor med Janšo in Sanaderjem pa bi moralo obstajati poročilo. "Da, seveda so dokumenti tudi o tem. Vsaka naloga BND je dokumentirana in obstajajo poročila, ki pa so seveda tajna in niso javno dostopna," je dejal Ulfkote. Na vprašanje, ali bi Sova te dokumente lahko dobila, pa je odgovoril, da bi slovenska tajna služba te dokumente že morala imeti.

Sodelovanje med BND in Sovo poteka v okviru mednarodnega sodelovanja agencije z namenom zagotavljanja nacionalne varnosti agencije obeh držav, širše varnosti Evropske unije in zveze NATO ter temelji na načelu partnerstva, strokovnosti in zakonitosti, je zapisala agencija v izjavi za javnost.

Iz Sove so še sporočili, da sodelovanje obeh tajnih služb, ni bilo nikoli usmerjeno na vprašanja odnosov med Slovenijo in Hrvaško, saj bi bilo to v nasprotju z osnovnimi načeli sodelovanja med obema službama in državama.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (118)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

5R1-K
22. 08. 2007 17.35
Nekdo je spet odstranil komentarje, ki so se nanašali na bojda neodvisen POP TV!
malasutra@gmail.com
22. 08. 2007 17.12
čisto preprosto vprašanje: ZAKAJ JANŠA ROPA NE TOŽI ZA KLEVETANJE (kot je že zdavnaj napovedal)? čisto preprosti odgovor: ZATO, KER VE, DA BI ROP ZADEVE V PROCESU DOKAZAL S PRIČAMI IN VERJETNO TUDI MATERIALNIMI DOKAZI (vkolikor niso že vsi uničeni/ki jih očitno ima nemška obveščevalna služba, saj so iz sove že eleminirani). čisto preprosti zaključek: ČE JANŠA ROPA NE BO TOŽIL; JE TAKOREKOČ PRIZNAL VELEIZDAJO. ČE GA BO, SE BO PA ITAK IZKAZALO, DA JE ŠLO ZA VELEIZDAJO. nič kaj zavidljiva situacija. tokrat je pa jj zares v riti. pri orožju mu je še ratalo, ker so bili očitno vpleteni iz vseh strani, no, tokrat pa je v zosu sam. IN PRAV JE TAKO. NAJ SE ŽE ENKRAT JASNO IZKAŽE, KDO JE KDO.
malasutra@gmail.com
22. 08. 2007 17.03
khm, tanko je pa sploh sinonim za kredibilnost (hehe). ampak takšni so pač sds "vrhunski" kadri.
djordjevic.dejan@triera.net
22. 08. 2007 14.35
pionircek.marko: Kaj naj rečem? Samo podpis pod tvoj post. Dodal bi samo še to, da bi moralo prilaganje dokazov k obtožbam veljati za obe strani našega ****** političnega spektra. Ampak potem bi imeli idealni svet in ne bi imeli tukaj sploh o čem pisati. ;)
pionircekMirko
22. 08. 2007 14.29
@djordjevic.dejan Marsikaterega pojma bi se tukajšni komentatorji morali šele naučiti, drži. Če začnem pri pradavnini, že iz rimskih časov in še prej velja, da mora tisti, ki nekoga nekaj obtoži, obtožbo podkrepiti z dokazi, in to takoj. Dokazi so obvezna "priloga" obtožbe. Še več, najprej se predoči dokaz, nato pa na podlagi dokaza sestavi obtožba. In to nima nikarkšne veze z rdeče črnobelimi, ampak prej s tem, da je bistveno težje, če ne celo nemogoče, dokazovati, da nečesa nisi storil, kot pa obratno. Pri nas pa je, kot kaže, v navadi obratna pot, to je, produciramo obtožbe, dokaze pa bomo šli iskat, ko bo vreme dopuščalo. Pa še bunimo se potem, če dokazi izginjajo. Glede TV hiš je pač tako, dokler bomo konzumenti TV prodkukcije sprejemali zdravo za gotovo, kar sproducirajo, bodo manipulirali z nami (z nami vsemi), mi se bomo še naprej kregali, TV hiše pa kovale lepe denarce.
djordjevic.dejan@triera.net
22. 08. 2007 13.34
5R1+K: Dejstvo, da je na nacionalki več oglasov kot prej, je hvalevredno? Naj opozorim, da nacionalko financiramo VSI, ki plačujemo elektriko in iz tega naslova mesečno pokasira bajne cifre, ki jih ne bi bilo treba polniti še s takoimenovanim rezanjem oglaševalskega kolača. In kje se že pozna večja kakovost nacionalke? V slaboumni Dajmo naši? To, da je se TLP poslavlja, ker so morali za vsako zamisel dobesedno rarzmišljati, ali bo koga užalila ali ne, je itak lanski sneg, kajneda? TV3 je odkupil pravice za Ligo prvakov. Kaj je ostalo nacionalki? Hja, Milijonar, ki nikoli več ne bo imel take gledanosti kot v prvih sezonah. Pa še nekaj, Grims je obljubljal, da se bo naročnina znižala, ne pa ostala nepovišana. In to enako, čeprav bi vam to radi nekateri tako prikazali. Kje je tretji parlamentarni program? Žal mi je, ampak objektivnost je pojem, k ise ga nekateri tukaj še morate naučiti.
politik70
22. 08. 2007 13.09
Klasik ja potem smo pa obsojeni na izumrtje.
5R1-K
22. 08. 2007 13.09
politik70 wrote: "potem pa še slovence ki se ne strinjamo z jj in smo levo usmerjeni napodite iz slovenije in vas bo ostalo z tujci vred po moji oceni cirka 700.000 tisoč.potem boste imeli pa raj na zemlji oziroma čisto pravično nekuruptivno slovenijo." To so tvoje besede, ne moje. Jaz sploh nisem o tem govoril. Slab poizkus odvračanja pozornosti.
5R1-K
22. 08. 2007 13.09
politik70 wrote: "potem pa še slovence ki se ne strinjamo z jj in smo levo usmerjeni napodite iz slovenije in vas bo ostalo z tujci vred po moji oceni cirka 700.000 tisoč.potem boste imeli pa raj na zemlji oziroma čisto pravično nekuruptivno slovenijo." To so tvoje besede, ne moje. Jaz sploh nisem o tem govoril. Slab poizkus odvračanja pozornosti.
Uporabnik113189
22. 08. 2007 13.02
politik70, če bi to zares naredili, bi izseljeni slovenci v nekaj letih imeli raj na zemlji, v katerega bi kaj hitro zopet pridrveli "pravičniki" in nas želeli "uravnotežiti" tako da bi nas obkladali s komunajzarji.. Tam kjer bi ostali namreč ne bi mogli nikomur lagati in jemati brez kazni.
politik70
22. 08. 2007 12.58
5R1+K kje si pa ti podatke dobil da se gledanost nacionalke izbolšuje? Tole si se pa res fejst zlagal.Kdo pa še gleda miljonarja ? Bi te pa vprašal zakaj nacionalka ne prenaša več nogometnih tekem?
5R1-K
22. 08. 2007 12.55
hinko.murovec...tvoji argumenti imajo svojo težo in se načeloma z njimi strinjam. Kot si zapisal: "Toda dokler ne bo ta vada in JJ odločno in konkretno z dokazi ovrgla vsega in predvsem na podlagi dokazov obsodila Ropa za lažne izjave nimam namena verjeti raznim Tanko trditvam." Vprašanje pa je, kako lahko SDS ovrže sume krivde JJ, če pa jih parlamentarna komisija ne pusti zraven oz. zavlačujejo kljub pripravljenosti SDS-ja, da se stvar razišče do konca.
politik70
22. 08. 2007 12.54
tilen555 in 5R1+K potem pa še slovence ki se ne strinjamo z jj in smo levo usmerjeni napodite iz slovenije in vas bo ostalo z tujci vred po moji oceni cirka 700.000 tisoč.potem boste imeli pa raj na zemlji oziroma čisto pravično nekuruptivno slovenijo.
hinko.murovec@siol.net
22. 08. 2007 12.47
"Kaj bi lahko rekel o človeku, ki je zapustil stranko, zaradi želje po oblasti." Ali mislite g. Rupla , da nimate v mislih g. JJ mi je jasno, njega so iz ZKJ vrgli sami , samo pre pozno. Res je, da je vse skupaj v škodo cele Slovenije in vseh Slovencev. Če nehamo polemizirat kdo je in zakaj več kriv nam ostane bistveno. Krivda je sedaj kljub vsem etičnim in moralnim grehom Ropa kot trdite bolj na strani JJ in vlade. Zakaj ? Vlada in JJ imajo vse vzvode v rokah, da po zakoniti poti na hitro zadevo razjasnijo in zaključijo ter operejo čast Slovenije. Če je vse Ropova lopovščina , ja za Boga pa menda ni nedotakljiv, seveda ČE je to njegova laž. Toda dokler ne bo ta vada in JJ odločno in konkretno z dokazi ovrgla vsega in predvsem na podlagi dokazov obsodila Ropa za lažne izjave nimam namena verjeti raznim Tanko trditvam. Lopovi so praviloma vedno večinoma vsi v politiki, gre za to kdo je manjši lopov ne kdo je pošten, ga žal ni. LP
politik70
22. 08. 2007 12.20
5R1+K pa ti poznaš celo zgodbo od demokracije? Če jo ne poznaš ti bom na kratko opisal zgodbo o časopisu ki je pisal samo resnico in še enkrat renico pa je totalno propadel.Zakaj?ker enostavno ljudje niso pokupil dovolj izvodov.Pa še cerkev se je umešala pa so ga pri mašah reklamiral pa ni šlo.Toliko o mediju ki si ga je zaželel JJ.In isto se že dogaja z nacionalko.Vse manša gledanost.Še malo pa jo bo tv3(tudi prejšna cerkvena televizija ki je propadla) prehitela.Toliko o medijih in JJ resnici v njih. Pa še en kup tožb se vleče po sodiščih v zvezi z bankrotom oziroma nategu v vezi z Časnikom Demokracija.
Uporabnik113189
22. 08. 2007 12.18
5R1+K, KOGA ZAVAJAŠ? Virus kvalitete in konkurence? Kdo so lastniki v POP TV ali Dnevniku? Jih je kar nekaj pa tudi tujci kolikor je meni znano. Mislim da sta ta dva medija tvoj virus že davno prebolela..Medtem ko je RTV v karanteni, da ga ne bi staknil. Le kje si našel agitprop? Upam da bo FDV še dolgo, naši družboslovci svojo stroko kar dobro obvladajo, razen tistih brezveznikov, ki so se šolali zunaj, pa so kot slepe kure.. ali pa nekaj ovc, za katere mi res ni jasno, kako so se prešvercali.
5R1-K
22. 08. 2007 12.16
politik70...tilen555 ima delno prav. V enem izmed prispevkov o SOVA, so kar naenkrat bili odstranjeni posti, ki so bili kasneje, potem ko smo se oglasili, vrnjeni. Med njimi so prevladovali tisti, ki so bili kritični do g. Ropa! Vprašanje je, ali bi bili vrnjeni, če bi ostali tiho?
politik70
22. 08. 2007 12.12
tilen555 je pa res čuden da ti niso še tega posta zbrisal
5R1-K
22. 08. 2007 12.11
politik70 wrote: "JJ je že poskušal z mediji(časopis Demokracija) je pustil veliko pufa za sabo." Ni mi čisto jasno, kaj se želel s tem povedati. Če upoštevam ostalo vsebino, tvoj post pomeni, da je tednik Demokracijo uničil. Samo v vednost, glavni urednik Demokracije ni član nobene stranke.
doki007@email.si
22. 08. 2007 12.10
vsi novinarji kjer kol delajo napihujejo zadeve ,..... pa ni važn a si normalna tv,... al domobransko pomladna tv ,........povsod lažejo !!!!!!!!!!!