Slovenija

Več kot polovica Slovencev naj bi imela hišnega ljubljenčka, a vsi niso odgovorni lastniki. Menda imamo celo trgovino s pasjim mesom

Ljubljana, 27. 02. 2016 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Lastnica je imela sprva le psico. Seveda nesterilizirano. Mladiči so rasli in preganjali divjad, otroke, poštarje. Osem so jih že odlovili. Tri najbolj agresivne evtanazirali. Društvo Animal angels je prosilo za pomoč.

Koliko Slovencev ima hišnega ljubljenčka, ne ve nihče. Da 56 odstotkov, kaže ena izmed raziskav. A zakaj jih imajo in kaj z njimi počnejo? Koliko Slovencev se zaveda odgovornega lastništva? Očitno veliko premalo. Kajti vsako leto je zavrženih na tisoče živali. Med sedem in osem tisoč, so grobe ocene. "Pasji mladiči so najpogosteje odvrženi v obcestne jarke, v četrtek zjutraj je zaposlene v brežiškem zavetišču pričakal na ograjo privezan nečipiran pes," pripovedujejo člani društev proti mučenju živali, po njihovih besedah pa zavrženi psi končajo tudi v romskih naseljih. Na krožnikih! Da, tudi trgovino s pasjim mesom imamo v Sloveniji, zatrjujejo borci proti mučenju živali.

Odgovorno lastništvo pomeni, da psa čipiramo in vpišemo v centralni register psov. A Dušan Hajdinjak iz Meli centra pri Trebnjem pripoveduje, da so v zadnjem letu odlovili tretjino več mladih nečipiranih psov kot leto prej. Ker ljudje nočejo biti pod nadzorom!

Odgovorno lastništvo je tudi steriliziranje in kastriranje psov in mačk. V Šentjerneju je inšpekcija pred dnevi ukazala odlov tropa 14 prostoživečih psov. Lastnica je sprva imela le psico. Seveda nesterilizirano. Mladiči so rasli in preganjali divjad, otroke, poštarje. Osem so jih že odlovili. Tri najbolj agresivne evtanazirali. Društvo Animal angels je prosilo za pomoč. "1000-odstotno jih bodo evtanazirali, če ne najdemo ljudi, ki bi pomagali pri socializaciji. Slovenija, imamo tako veliko srce?" so zapisali na Facebooku. Odzvale so se Lea, Teja in Dona. Jih bodo rešile?

Na leto se v Sloveniji rodi 30.000 pasjih mladičev. Le 1000 od njih lastniki šolajo. Veliko premalo! Tudi šolanje pomeni odgovorno lastništvo in to, da se zavedamo potreb psa. Če mislite, da vam bo doberman ves dan preležal na kavču, se motite. Ali če si v bloku omislite huskya. Seveda je ’luškan’ kot mladiček, a kmalu vam zraste čez glavo. Ker nimate ne časa zanj, ne znanja.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (198)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

daf3
28. 02. 2016 18.33
+0
Barič....č..evi psi so imeli v kočah klimo
deathbite
29. 02. 2016 13.10
fafajonka
28. 02. 2016 15.50
+5
VPRAŠAJTE SE ZAKAJ SO POTREBNA ZAVETIŠČA; PA BOSTE DOBILI ODGOVOR.
Timy15
28. 02. 2016 15.46
+9
Pravni red za zaščito živali v naši državi ne funkcijonira,je samo na papirjuZato vsa zahvala drušvom za zaščito živali.
luckyss..
28. 02. 2016 15.37
+4
No, pa dajmo zbrcat še eno osje gnezdo......Imeti psa v bloku je nehigienično, nenaravno in egoistično...Večina takšnih lastnikov, ga enkrat ali dvakrat na dan peljete na WC v park, da tako zadostite njegovim in vašim potrebam..Seveda govorim o "pravih" psih (tipa nemški ovčar - rotwailer)..Tisti, ki imate "žepne pse" tipa čivava pa jih imate itak samo zato, ker vas osrečujejo s tem, da zgolj lajajo na vas in niso sposobni tvoriti stavkov - za razliko partnerjev..;))
bracobaldo
28. 02. 2016 13.03
-10
Lahko bi s temi psi, ki so v zavetišču naredili bordel. Baje, da je v jet setu v Ljubljani veliko zanimanja.
deathbite
29. 02. 2016 09.35
+2
Koliko si jih kasiral na zadnji seansi?! Analno ali oralno?
bracobaldo
29. 02. 2016 11.39
-2
deathbite
29. 02. 2016 11.48
+1
toxicox
28. 02. 2016 10.52
-8
potem ko nimamo čipiranga nismo odgovorni lol
Ramzess
28. 02. 2016 11.59
+1
Očitno, po neki dogmi, .. nekje v prihodnosti boš neodgovoren starš, če ne boš imel čipiranega otroka (če boš sploh vedel da ni že čipiran prišel iz neonatalnega oddelka), oz. oseba, če ne boš sam imel čipa.
METKA102
28. 02. 2016 10.42
+7
Če pomislimo, da smo približno 9-10 dnevno od doma zaradi službe, potem so tu še druge obveznosti in opravki, otroci, šolske obveznosti, razni krožki in tečaji, kamor jih je treba voziti, kdaj se lahko potem posvečamo svojim ljubljenčkom? Psi so družabne živali, vendar večinoma dneva same zaprte doma. Nič ne pomaga vrt, žival je sama.
ivan.z Doba
28. 02. 2016 11.23
+12
Odgovoren lastnik bo prej premislil, če ima čas za psa. To je sopotnik za desetletje, malo več ali manj, ki ga ne moreš odložiti v kot, ker nimaš časa. Drugače pa, psi prespijo celo do 16 ur na dan, tako da jim cca 8 urna odsotnost lastnika ni v breme. Je pa res, da mu je mesto poleg človeka.
BŠK
28. 02. 2016 10.30
+0
Ste pa res nesposobni! Priporočam da kreljote date psom in ostalim za hrano, ker jih ni škoda in bo budget poln! Namesto pa podpirate lenobo dajte to storiti pa bo vse štimalo!
brabusednet
28. 02. 2016 10.00
-17
To lahko reši samo pasja kuga,narod je preveč mahnjen na pse.To je postalo še moderno,da imaš vsaj enega psa.Psi niso krivi ampak narod vzvišen,ki se baha kdo bo imel boljše vrste psa.Tistim z državno denarno pomočjo bi morali pa to ukinit,če si namislijo psa.Poznam žensko z dvema psoma pa prejema socijalno pomoč.Če pravijo da azil za enega psa stane 600 evrov.
ivan.z Doba
28. 02. 2016 11.24
+4
brabusednet
28. 02. 2016 11.30
+6
Imam labradorca in je fraj na hektar veliki parceli.Del te parcele je tudi gozd.Vsak dan me pričaka pri kapiji,ko pridem iz službe.Že nadaleč sliši zvok avtomobila nikoli ne presliši.Moj pes je svobodnejši od tebe dragi ivan.
ivan.z Doba
28. 02. 2016 12.14
+4
Svoboda psa se ne meri z velikostjo vrta/ parcele. Če tako misliš se presneto motiš in malo veš o psih. O moji (in tvoji !!) svobodi pa raje ne bi!
Dog dino
28. 02. 2016 09.51
+20
Jst priporočam naši državi Sloveniji,da tisti ljudje ki so na socijalki naj začnejo opravljat družbeno koristna dela vsaj 2 uri na dan v zavetiščih,čiščenje okolice ter druga taka dela...Ker koliko je men znano življenje nobeden ne daje 200-300e nobenemu zastonj...Tle pa država financira L.E.N.O.R.I.T.I.S vsaj polovici upravičencev..Kako bi se obrnilo vse na boljš,če bi ti ljudje pomagali v zavetiščih z čiščenjem sprehodom,mogoče se bi našel gdo od teh ki bi tut potem posvojil psa..Tej ljudje bi lahko hodili v pasjo šolo s temi psi in tako bi vsi ki bi posvojili psa dobili socijaliziranega pridnega ljubečega psa..Da men ponudi negdo službo za 1500e na mesec da delam v zavetišču,pustim vse in grem delat pa makar tut 10 ur na dan.. Ljudje zadnje čase vse moti,ratal so-smo primitivni,nobenega čustvenega odnosa vse vidimo skozi denar"kar je moje je moje kar pa ni pa še bo"...Jst počasi ne razumem več ljudi. Ljudje so začel jest pasje mačje meso...HALOOOO pa kaj so ti ljudje normalni??''Čez 5-10 let bodo ratal tej ljudje že k.a.n.i.b.a.l.i.. No comment..Ljudje naj se spravljo k pameti..
toxicox
28. 02. 2016 10.53
+3
Sem delu 10 let in zdaj ko imam socialno ker je šef fuknu stran sem lenorit
gongash
28. 02. 2016 11.13
+2
dog dino a si socijalna delavka? nebi te blo škoda da greš ti mal v zavetišče. ja maš prav država financrira lenoritis JAVNIH USLUŽBENCEV. kdor misli da je sistem pošten bo še tepen v življenju.
Ramzess
28. 02. 2016 12.38
+2
Ljudje so že kanibali, prehranjevanje z mesom in drobovino živali imajo za obliko kanibalizma, ... nenazadnje je tudi mrhovinar, saj se prehranjuje z mesom mrtvih živali.
Megaclite
28. 02. 2016 12.45
+5
Strinjam se s tem, da bi morali vsi, ki prejemajo socialne transferje narediti nekaj ur dnevno/tedensko družbeno koristnega dela. Dela je ogromno, delovne sile tudi, zakaj bi zastonj prejemali dnear?
JANvod1
28. 02. 2016 09.45
+7
Vsi okoli nas so svoje pse šolali, pa so vsi neobvladljivi. Urinirajo mi po terasi (imam psičko), po vsakem okrasnem grmu, mladih drevesih.....,Takoj, ko jih spustiju, da se bi malo natekli, pobegnejo k nam.... To pa je dnevno. Predstavljate si, da imate keramiko na terasi in da vam psi vsaki dan lulajo po terasi (na eku terase je okrasni steber). Da ne govorim, da od spodnjega soseda pes celo napada otroke, ki se vračajo iz šole in jih je že tudi ugriznil... Torej, trije sosedi okoli nas imajo pse in mi psico. In sedaj si vsak označuje verjetno, da je psica njegova. Vsi trije so imeli pse na osnovnem in nadaljevalnem šolanju, pa nobene prave koristi. Ubogajo samo, ko imajo hrano v roki ali ko so na povodcu, ki jih na poteg davi.... Torej ne govorite oslarije glede šolanja... Žival je žival in v njej prevladujejo naravni nagoni. Seveda je veliko odvisno od vzgoje lastnika in njegove ljubezni do živali, veliko pa je odvisno tudi od same nature psa (tako kot pri človeku). Pse je pač potrebno držati na svojem ozemlju, npr. z ograjo okoli hiše ali pa jih sprehajati na povodcu.... In to je to... Vse bolj se mi zdi, da bi spet radi eni služili.....
HellWolf
28. 02. 2016 10.35
+9
pasja šola nč ne koristi če je človek moron... mam enga soseda ki je bil z svojim nemškim ovčarjem v pasji šoli pol pa se ni noben več z njim ukvaarjal in je pes dobesedno tempirana bomba. Če se sušajno vtrga iz ketne zna bit štala.
brabusednet
28. 02. 2016 09.40
+9
Ne morem verjet,da azil za psa stane 600 evrov na mesec.A jih kremenadlne pečejo,juho in solato,kot v domu za stare ljudi.Vse to plača pa država oziroma pbčina.Se pravi begunci pasji in človeški nas mnogo stanejo.A ni obvezno imet vse pse registrirane in čipirane.Tako se lahko odkrije lastnika.Kdor se pa tega ne drži pa 1000 evrov kazni in konc.Po eni strani toliko govora o zaščiti živali tu pa toliko zavrženih živali.Naj potem ti zaščitniki že nekaj naredijo za preprečevanje tega nemoralnega dejanje.
dr.dare
28. 02. 2016 09.42
+6
saj naredijo.. ustanavljajo zavetišča da potem kasirajo...
dr.dare
28. 02. 2016 09.37
-2
Kaj nismo želeli biti druga Švica?: "Približno trije odstotki Švicarjev na skrivaj jedo pse in mačke," je po poročanju britanskega BBC povedal ustanovitelj in predsednik društva za zaščito živali SOS Chats Noiraigue Tomi Tomek. Opozoril je, da so mačke v nekaterih delih Švice, kot so območja Luzerna, Appenzella, Jure in Berna, del tradicionalnega božičnega jedilnika, ko jih pripravijo z belim vinom in česnom. Pasje meso pa v Švici večinoma uporabijo za klobase ali kot zdravilo za revmo.
Jocipros
28. 02. 2016 09.31
+3
Jaz bi vsem preppvedala imeti živali v bloku. Živali spadajo v naravo, ne pa v stanovanje! Hovgh!
rde?kar
28. 02. 2016 09.23
+0
Koliko migrantov so jih včeraj domov iz Ljubljane domov peljali.
brabusednet
28. 02. 2016 09.42
+2
Pravijo,da ni zakona.To je samo igovor.Pa naj mu pridejo vsaj na obisk.
ivan.z Doba
28. 02. 2016 11.29
+0
Vi2 gresta lahko v azil za živali, če caju ni nihče hotel vzeti.
joze drugi
28. 02. 2016 09.19
-4
Samo v vednost, imamo tudi trgovino z mesom vseh ostalih živali, telički, prašiči, perutnina, mačke v Italiji itd. Je pa na enem našem portalu ravno danes prikazano kako v tovarnah mlejejo male piščančke. "Dober tek", vsem tistim ki pravijo: js brez mesa ne morem. Še posebej tistim, ki imajo preveč kg in fizično nič ne delajo, temveč živijo samo za nažiranje.
kor22
28. 02. 2016 10.18
-3
ne samo da jem, še delat bi šel v tisto tovarno, majo baje lepe plače
dr.dare
28. 02. 2016 08.47
-7
Meso od psov je v slovenski kulinariki in domači medicini zelo dobro poznano skozi zgodovino žal se te dediščine vse premalo zavedamo!!
dr.dare
28. 02. 2016 08.07
-26
Vsako sekundo v afriki umre več otrok zaradi lakote mi pa meso v smeti mečemo!!! Ne samo da se imamo za več od ljudi v afriki ampak celo naše pse smatramo za nekaj več očitno! In potem mi jamrajo nakažite 5 eur za hrano otrok v afriki a z enim psom vržemo stran mesa da bi lahko rešili 10 otrok!! Da ne govorimo o tem da je pri nas xxx otrok ki jim je šolska malica edini dnevni obrok!! Koliko bi jih nahranili če bi naredili okusen hrenovke ali obaro?
Apostol1
28. 02. 2016 08.33
+14
Verjamem ti samo psi niso krivi , So pa psi v svoji ljubezni sposobni dati tudi svoje življenje za ljubljeno osebo ,zato prosim drži s teme in ne čvekaj povsem nekaj drugega kar s tem člankom nima prav nobene zveze.
dr.dare
28. 02. 2016 08.37
-14
kako nima veze? pse so odstrelili in meso vrgli stran... ostalo pa si preberi v mojem prvem komentarju!! jaz nisem rekel da so psi krivi... če pa se jih pobija je treba vsaj meso izkoristit ne pa ga v smeti odvreči!!
kor22
28. 02. 2016 10.20
-1
pa kaj mene brigajo oni v afriki, pa tudi psi, prvo je treba poskrbet za vse naše pol pa za ostale(afrika pse...)
fafajonka
27. 02. 2016 21.40
+40
Jest sm hotu imet slona u stanovanju, pa so vsi sosedi pod menoj, rekli, da bojo nabavl miši.....:d
yaks
27. 02. 2016 21.56
+12
rde?kar
27. 02. 2016 21.35
+10
Čedalje manj psov a bodo začeli migrante na povodcih okoli vozit.
ivan.z Doba
28. 02. 2016 11.29
+1