Slovenija

Gospodinjstva za življenjske potrebščine po 1452 evrov mesečno

Ljubljana, 19. 05. 2013 09.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Koliko so gospodinjstva v letu 2010 v povprečju porabila za življenjske potrebščine? Statistični urad je sporočil, da 17.420 evrov ali 1452 evrov mesečno, od tega za hrano in brezalkoholne pijače 2848 oziroma mesečno več kot 237 evrov.

Slovenska gospodinjstva so po podatkih statističnega urada v letu 2010 za življenjske potrebščine v povprečju porabila 17.420 evrov ali 1452 evrov mesečno, od tega za hrano in brezalkoholne pijače 2848 oziroma mesečno več kot 237 evrov. Gospodinjstva v Sloveniji so v tem letu imela v povprečju 2,5 člana.

V strukturi porabe so slovenska gospodinjstva za hrano in brezalkoholne pijače tako porabila 16 odstotkov vseh izdatkov za življenjske potrebščine. Nekoliko več od tega, in sicer 2901 evrov, so porabila za prevoz, med večjimi izdatki pa so bili še izdatki za stanovanje, za kar so porabila 2410 evrov.

Primerjava med gospodinjstvi z najvišjimi in najnižjimi dohodki pokaže, da petina gospodinjstev z najvišjimi dohodki porabi za hrano in brezalkoholne pijače v povprečju več kot dvakrat toliko kot petina gospodinjstev z najnižjimi dohodki. Za slednje so izdatki za hrano in brezalkoholne pijače skoraj četrtina izdatkov za življenjske potrebščine.

Največja odstopanja so opazna pri izdatkih za izobraževanje in prevoz, pri čemer gospodinjstva z najvišjimi dohodki porabijo več kot devetkrat toliko kot gospodinjstva z najnižjimi dohodki.

par v kuhinji
par v kuhinji FOTO: Thinkstock

Poraba pa se razlikuje tudi glede na število članov v gospodinjstvu. Povprečno gospodinjstvo je v letu 2010 štelo 2,5 člana in je za življenjske potrebščine porabilo 17.420 evrov. Enočlanska gospodinjstva so v povprečju porabila manj kot 10.000 evrov, dvočlanska manj kot 16.000, tričlanska manj kot 20.800, štiričlanska pa skoraj 23.900 evrov.

Če porabljenim denarnim sredstvom za nakupe življenjskih potrebščin prištejemo še denarno vrednost lastne proizvodnje, so gospodinjstva leta 2010 v povprečju porabila 17.942 evrov ali 1495 evrov na mesec. Ta vrednost vključuje tako nakupe življenjskih potrebščin kot tudi denarno vrednost lastne proizvodnje. Tako so gospodinjstva za hrano in brezalkoholne pijače leta 2010 v povprečju porabila 3181 evrov ali 265 evrov na mesec, so še sporočili iz statističnega urada.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (143)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

RoccoS
20. 05. 2013 11.57
+4
Statistični urad in vlada mislijo, da so gosopodinjstva enako kot oni sami, da porabijo več kot dobijo! Anketa pe je verjetno spet narejena v centru ljubljane!
Jani Petelinšek
20. 05. 2013 11.18
+1
bistveno več zapraviva na mesec, pa si ne privoščiva nekega luksuza. Draga ta naša dežela
KisssMyAss.
20. 05. 2013 10.44
+9
Koliko gospodinjstev sploh zmore skupaj zbrati 1.450 € mesečnih prihodkov????
24vohomurckov
20. 05. 2013 12.42
...očitno veliko gospodinjstev premore celo več denarja.......
24vohomurckov
20. 05. 2013 12.42
...če je verjeti statistiki,ki itak vse zmeče v isti pisker!!
Levibedaki6
20. 05. 2013 09.52
+3
To je LAŽ!!! Zoran Bratušek je rekel, da samo 250 EUR. In jaz mu verjamem.
etul
20. 05. 2013 11.53
+1
Šivilja je imela že več kislih in ta o 250 eur je bila ena izmed njih
ONniON
20. 05. 2013 09.24
+2
leta 2010 so bile razmere še dosti boljše kot danes , 2009 pa še boljše
batom@pinkponk.com
20. 05. 2013 08.32
+2
Kaj to ste pri Pahorju "merili"??
buhaa
20. 05. 2013 07.25
+5
Hmmmmmm, sploh nimamo tolikšnega mesečnega prihodka, ne da bi še ga zapravili.. Blagor tistim, ki sploh lahko toliko zapravijo na mesec..
F12
20. 05. 2013 05.23
+8
17.900 e je marsikomu bruto letni prihodek. tak da se vidi, da je naša vlada mela šenkano dvojko pri matematiki, ko pravi, da nihče ne bo prizadet zarad davka...
+5
Nič dragi moji, grem se solit, lep preostanek nedelje in srečen začetek novega delovnega tedna želim...
MeaParvitas
19. 05. 2013 19.57
+3
botjabotja
19. 05. 2013 20.03
+2
+5
In ne misliti, da si desni želimo trojke, NIHČE si je ne želi, to je neizpodbitno dejstvo, ker prihod trojke bi pomenil izgubo naše suverenosti, tujci bi nam nalagali, kako porabiti denar, tega si ne želimo, niti pod razno!!!
+2
Botja malo razmišljam danes na portalu, se strinjaš z napisanim'
botjabotja
19. 05. 2013 19.35
+1
MeaParvitas
19. 05. 2013 19.37
+11
Nevarnost je tudi v tem, da si sami ne ustvarimo nadomestek trojke. Je popolnoma ista figa, če je tistemu, ki izvaja škodljive ukrepe za ljudstvo in gospodarstvo, ime Hans ali pa Lojzka...
botjabotja
19. 05. 2013 19.39
+3
Prepričan sem,da je potrebno odpustiti 30% JU,še bolj sem prepričan,da takšnega aparata ne potrebujemo. Največji problem so neke kvazi agencije in uradi,birokracija v vseh sferah sektorja. Nekje sem zasledil podatek,da ima KC LJ zaposlenih nekaj manj kot tisoš ljudi iz zdravstvene stroke,nekaj več kot tisoč pa birokracije....
botjabotja
19. 05. 2013 19.40
+7
Mea,problem je,da si ne upamo konkretno drezniti v prevelik aparat.
-1
MeaParvitas
19. 05. 2013 19.46
+8
Aparat se je razbohotil prek vseh meja, vendar ga je ustvaril sistem. Včasih sem za administracijo porabil 10% časa, zdaj ga že skoraj polovico...druga težava pa je napajanje nekaterih podjetij z javnimi naročili...stvari toliko preplačujemo, da boli glava. In potem mi direktor takega podjetja trobi kakšen prihodek on ustvarja in kako s tem koristi družbi...ja, tej isti, ki jo je prej ogoljufal.
Pivojevoda
19. 05. 2013 19.48
+4
Naš nacionalni kapital bo voda, valuta bo suho listje, kredite bomo vračali s sekanjem dreves, inflacijo pa zavirali s požigom gozdov.
+2
Pivojevoda, mi moramo ponovno zagnati naše gospodarstvo, če ga bomo brezglavo prodajali in zavirali se nam slabo piše!!!
Pivojevoda
19. 05. 2013 19.53
+0
Statistično gledano, bi na košarico dobrot vplivalo tudi obvezno vsakodnevno delanje sklec in trebušnjakov državljanov, s čimer bi povečali vitalnost in s tem storilnost razpoložljive delovne sile, pa tudi na notranjo potrošnjo iz samopreskrbe, ker bi morali nadomestiti dodatne kalorije.
MeaParvitas
19. 05. 2013 19.53
+9
Ko razprodaš gospodarstvo in javne dobrine, si se odrekel svojim otrokom in njihovi prihodnosti...
+0
+1
Ni problem zadolževanje, problem je zakaj porabiti te kredite...ne rečem, vse vlade so grešile pri tem in sedaj moramo temu narediti konec, lahko si zadevo predstavljamo popolnoma po kmečko: Če se družina zadolži za recimo 15.000 Eur, ta denar vloži npr. v obnovo strehe, fasade, notranjosti, torej ta hiša/stanovanje bosta ostali otrokom, se strinjate?
botjabotja
19. 05. 2013 19.34
+1
Se strinjam. Problem je,ker se zadolžujemo za umiritev sprotnih težav.
Pivojevoda
19. 05. 2013 19.40
+1
Ni nujno, da bo družini kaj ostalo, odvisno od oporoke ali darilne pogodbe.
+0
Pivojevoda, najprej lep pozdrav...res je oporoke in darilne pogodbe znajo zakomplicirati zadevo, govorim teoretično...
Pivojevoda
19. 05. 2013 19.57
-1
Hja, če bi večina lastnikov družbenih stanovanj, olastninjenih po Jazbinškovem zakonu, podarila svoje nepremičnine socialnim službam, bi morala država revežem zagotavljati še vsaj kakšno desetletje nujne preskrbe, potem pa bo verjetno odvisno od lastnika, kaj bo naredil s svojim kapitalom.
+2
Ko se je vlada AB zadolževala, naj bi bilo popraševanje za 12 milijard...zakaj se niso zadolžili za 5, s tem bi naredili vložek v gospodarstvo, ustvarili nova delovna mesta in bi dolg lahko lažje vrnili, slabe znaki so, da se moramo zadolževati samo za likvidnost, se strinjate?
Pivojevoda
19. 05. 2013 19.42
+1
Ekonomija je omejena s številom razpoložljivih delavcev, surovin in strojev, ki jih imajo na voljo, če bi se zadolžili za 5 milijard, bi morala država pač mobilizirati toliko več brezposelnih v ekonomijo, kar pa očitno ne more storiti, ker nima na voljo dovolj enega ali več prej opisanih pogojev.
+1
Dejstvo je dragi moji, da moramo zaključiti zgodbo z NLB!!! Niso vredni naših žuljev, ljudi, ki delajo, kaj delajo, GARAJO vsak dan, za dobesedno miloščino in potem bodo tem ljudem še dodatno otežili že tako težko življenje!! Za razmislek....
Pivojevoda
19. 05. 2013 19.45
Ampak NLB je naša največja nacionalna banka, ki smo jo ustanovili in ohranjali pri življenu edino, da bomo imeli kot narod tudi nekaj svojih investicijskih sredstev vedno na voljo. Projekti nacionalnega pomena, pa to... Mimogrede, država lahko ustanovi banko edino, če spodbudi državljane k varčevanju v njihovi banki, pobere denar z davki ali si sposodi denar od druge banke oziroma na dva ali vse tri od navedenih načinov.
Ljubljanski Snob
19. 05. 2013 18.36
+7
\"Zato je potrebna tolikšna množica brezdomcev, da bodo ti postali večina v državi. Zato moramo požigati. Streljali bomo in se umikali. Nemci nas ne bodo našli in bodo iz maščevalnosti požigali vasi. Po tem bodo vaščani, ki bodo ostali brez strehe sami prišli k nam in mi bomo na ta način postali gospodarji razmer. Tisti, ki nimajo ne hiše, ne zemlje, ne živali, se nam bodo hitro pridružili, ko jim obljubimo veliki rop. Težje bo s tistimi, ki imajo vsaj kakšno posest. Te bomo navezali nase s predavanji, gledališkimi predstavami in drugo propagando. Tako bomo postopoma obredli vse kraje. Vaščan, ki ima polja in živino, delavec, ki prejema plačo in ima kruh, je za nas brez vrednosti. Mi moramo iz njih narediti brezdomce, proletarce. Samo nesrečniki postanejo komunisti. Zato moramo ustvariti nesrečo in množice spraviti v obup. Mi smo smrtni sovražniki vsake blaginje, reda in miru.\" MOŠA PIJADE, AVNOJ 1942
Ljubljanski Snob
19. 05. 2013 18.37
+2
Sveti, tole se mi zdi še težji rebus od tvojega !
+1
AVE HAJDUK!!! prav imaš, težji je:))) Samo se strinjaš s posti, ki sem jih napisal?
Ljubljanski Snob
19. 05. 2013 18.42
+3
Seveda se, saj je vsem nam poznano, da se levica skriva za NOB jem, in da je ekonomski program spesnil kar Stanovnik v Dražgošah.
Ljubljanski Snob
19. 05. 2013 18.43
+1
Imam nujne opravke ( grem na pivo s kolegom :) ), tako da fajn se imejte, na portalu bom že v torek, ker imam jutri cel kup stvari za poštimat ! AVE JEŽEK !
+1
Točno to, samo, kaj ko se naši levi prjatli tako oklevajo AB, zanimivo mi je, ko nam očitajo, da branimo JJ, hkrati pa oni pišejo samo izbrane besede o njej...pa kdo normalen bo zaupal vladi, ki je vsako uro spreminjala stališča, ko so se dogovarjali o kriznih ukrepih?
+0
MeaParvitas
19. 05. 2013 18.52
+3
No pa mi je ušel na pir :: KO berem tisto zgoraj, me močno spominja na ideje gospoda Friedmana, očeta neoliberalizma oz. plenilskega kapitalizma. Kot da bi bral njegove razprave o prostem trgu....
-2
+2
Poslušam vstajnike, večina jih živi v oblakih in omenja nek UTD...heheh prjatli dragi moji, ne bo šlo!! Brez dela ni nič!!! Nismo mi krivi, če jih je večina zasuštrala svoje življenje, neka njihova pripadnica mi je flancala o tem, da nismo na pravi frekvenci...heheh ni nobene frekvence, delat in to je to....kakšen UTD, ja pa ja, da podpiramo lenobo, jok brate odpade pa to...
MeaParvitas
19. 05. 2013 18.29
+3
Sveti, pozdravljen. Spodaj si omenil, da je fenomen, da igralnice proizvedejo minus...meni je še večji, kako to uspe bankam..
+5
Mea, ojla...ja se strinjam res je, kako je možno, da neka tako opevana NLB pridela takšen nepredstavljiv minus...
MeaParvitas
19. 05. 2013 18.33
+1
Saj ni samo NLB, tudi v Ameriki se to dogaja...
+3
Mea, res je... jaz sem zaključil zgodbo z njimi že pred leti in privoščim jim takojšen bankrot, žal mi je ljudi, kateri imajo tam depozite, vendar enostavno dokler bodo na naših plečih se bodo zezali z nami, dovolj je bilo, naj gredo cu grunt in to je to...
Pivojevoda
19. 05. 2013 18.44
+4
Če država zagotavlja preveč subvencij ter drugih socialnih ugodnosti brezposelnim, se lahko polenijo, če premalo, pa ljudje zgnijejo. Niti ni vsakdo pravi iskalec zaposlitve, moderna ekonomij loči tudi tiste, ki si ves čas iščejo delo in vse ostale, ki razvijajo zaenkrat še črno ekonomijo ali postanejo del naravne brezposelnosti, s katero se trenutno največ ukvarja državni aparat. Kontrarevolucionarne družbene spremembe med globalno krizo, so zagotovo največja napaka našega političnega prostora, itak jim ne more uspeti, za posledice pa bomo plačali vsaj z eno generacijo Slovencev.
resslovenka
19. 05. 2013 18.16
+3
2010 toliko, ampak mi smo v letu 2013. O 1.452, 00 eur, so nekatere družine lahko le sanjale tedaj, pa tudi danes lahko le sanjajo. A sploh veste s koliko denarja mora shajati 4 članska družina, kjer sta oba starša brez služb, ali pa le eden, ali pa so na minimalcu, ali pa če ne dobijo plače ? Ne? No potem gredo na Karitas, pa na RK po hrano, položnic pa tako ali tako ne morejo poravnavati redno. Da o kulture, obutve, obleke in ostalih dobrin sploh ne omenjamo.
Tonček Balonček
19. 05. 2013 22.14
+1
pepikrlinca
19. 05. 2013 18.15
+2
jaja, medtem pa se je hrana na splošno podražala za 30%, položnice za 20%, bencin za 20%, plače za - 20%, pa živi če moreš?!
Pivojevoda
19. 05. 2013 18.14
+1
Obstajajo tudi posamezniki, ki na leto porabijo 3.000 evrov in sicer že več kot zadnje desetletje, odkar so jim totalitarne oblasti prepovedale delo. To bi zneslo 250 evrov socialne pomoči na mesec, od česar gre vsaj 150 evrov za hrano, za polivke čez testenine in riž iz Rdečega križa ali Karitasa ter piškotke, 100 evrov pa za potne in druge stroške, medtem ko položnice plačuje država ali pa ji itak ni treba, ker ni nobene napeljave. Nepredvidene stroške pokriva pa izredna socialna pomoč, ki znese 500 evrov na leto, da lahko pokrijejo lanske dolgove. Pustimo za tenutek ob strani desetletje najhujše krize, recesije in tiranije, menda je jasno, do kam pride človek za 50 evrov, predvsem pa kako to vpliva na gospodarsko rast države, čeprav jim je uspelo s tako psihosocialno politiko spremeniti strukturo prvega razreda državljanov in utrditi oblast nedotakljivih družin na vrhu. Življenski stroški so merilo vsake uspešne ekonomije na planetu, ker neposredno vplivajo na gospodarsko rast in s tem na bruto družbeni proizvod, ki je merilo razvitosti neke civilizacije oziroma blaginje in dobrin, ki so ljudem tam na voljo. Na primer, če lahko država zagotavlja gospodarsko rast le 2-3% letno, skozi 40 let, to pomeni kar 7-kratno povišanje standarda državljanov, pri višji rasti, recimo 8% na leto, pa lahko eksponentna rast v takem obdobju pomeni tudi 50-kratno in višjo rast blaginje. Enako vpliva tudi negativna gospodarska rast, ki lahko zgolj v nekaj desetletjih spremeni vsako deželo v puščavo, saj se dostopnost kvalitetnega življenja, orodij in surovin ustrezno zmanjšuje, čeprav razlika iz dneva v dan, na videz ni tako očitna. Država sicer lahko laže oziroma manipulira z nepopolnimi podatki, vendar pravil ekonomije ne more kršiti, lahko lažejo svetu, da pri nas dobro živimo, nikakor pa na sto tisočem uničenih državljanov, ki ne razumejo edino, kaj to gnilo truplo sploh še drži pri življenju, tiste dnevne obroke in drobiž za obrabo čevljev bi jim namreč plačali tudi v koncentracijskem taborišču, kjer je mogoče zelo racionalizirati izdatke za neko populacijo, pa lahko vseeno prikažejo visoke stroške, saj jim kapital ne bo pobegnil.
Pivojevoda
19. 05. 2013 18.15
Mi namreč živimo od trgovskih deficitov in kreditov, ob enem pa želi režim spremeniti naravno strukturo brezposelnih prebivalcev. Nična brezposelnost je namreč zgolj ideal, ki ga ni mogoče uresničiti, saj smo si ljudje zelo različni in se nam dogagajajo povsem nepredvidljive stvari, lahko pa država vpliva na rezervno delovno silo s socialnimi prispevki in nadomestili za brezposelnost. Ker je naravna brezposelnost rezultat vseh mogočih dejavnikov, so take reforme navadno izjemno obsežne in vplivajo na vsa mogoča področja življenja. Včasih so reforme koristne, drugič pa lahko popolnoma uničijo družbo, ki ne more več stimulirati izobraženih ljudi, zagotavljati surovine in novo tehnologijo, s katerimi bi lahko spet ujeli razvite in stabilne dežele, da bi imela mobilizacija delovne sile kak smisel, kot se ta trenutek dogaja pri nas. Obstajata revolucija in kontrarevolucija, ljudje pa že desetletja živijo z 250 evri na mesec, namesto dobrih 1.600, s katerimi se uradno hvali država in bi nam dejansko zagotavljali normalno življenje. Naša država sistemsko laže in krši temeljna pravila ekonomije, po domače povedano, ampak ekonomija obstaja ravno zato, da lahko poslovni partnerji hitro odkrijejo diktatorje in prevarante.
Explainator
19. 05. 2013 18.21
+0
ne da se mi brat..si predolg pa ne delaš odstavkov..zgodba pa sploh ni napeta
Pivojevoda
19. 05. 2013 18.59
Se strinjam, ker nisem profesionalni predavatelj na ekonomski univerzi, ampak enačba BDP=C+I+G+(X-M) vedno proizvede dramatične rezultate in ustvari neko spektakularno tragedijo. Na kratko razčlenimo; BDP (bruto družbeni proizvod dežele), C (zasebna potrošnja oziroma košarica dobrin), I (investicije), G (državni izdatki) X-M (izvoz minus uvoz). Glej tudi deflacijski BDP, ki ne temelji na košarici dobrin temveč se spremija z inflacijo in potrošniškimi navadami družbe, podobno kot je izražen statistični indeks rasti posameznih cen na trgu, saj spremeba posameznih cen ne vpliva na skupno inflacijo, ker se izravnava z drugimi cenejšimi dobrinami ali storitvami in se lahko realni padec standarda odrazi skozi BDP šele s časom.
+2
Ker vedeti morate dragi moji, da dvoličnost, ki jo izkazuje levica ne vodi nikamor, kako boste pojasnili dejstvo, da na eni strani ZJ, ki je mimogrede premier iz ozadja in ne mi prosim s tem, da je AB predsednica vlade in stranke,...veselo pljuva po kapitalizmu, sam je kapitalist v najslabši možni verziji, zraven pa si veselo izposoja denar ravno pri njih? No izvolite in veliko sreče pri reševanju tega rebusa..
Pivojevoda
19. 05. 2013 18.23
-1
Skrivnost Slovenske denacionalizacije je, da ima bivša politična avantgarda končno denar, s katerim lahko financirajo lastne projekte. Da niso pri pravi, pa smo vedeli že pred letom 1991, sicer bi še vedno živeli v bogati in razviti Jugoslaviji. Ne pozabimo namreč, da je preteklo več kot 20 let, v tem času bi se pri normalni gospodarski rasti, standard cele bivše države za večkrat povečal, ne glede na krize v svetu.
Pivojevoda
19. 05. 2013 18.30
+1
Jugoslavija je imela solidno izobraženo in zdravo delovno silo, več kot dovolj lastnih surovin in dostop do vrhunskih tehnologij, sploh če bi bila danes del EU, kar pomeni, da bi imeli izredno visoko gospodarsko rast in posledično bistveno, bistveno večjo košarico dobrin, ki bi si jih lahko kupil povprečen državljan. Slovenija nima praktično nobenega od teh treh nujnih dejavnikov, naši strokovnjaki so vse bolj povprečni, na noben način nam ne more več uspeti, če tako bolje razumete, ker se v globalni ekonomiji čudeži pač ne dogajajo.
Uporabnik565636
19. 05. 2013 18.54
+1
Ce so strokovnjaki povprecni, so kvecjemu zato, ker sistem nagrajuje (pod)povprecnosti. Vsi se namrec iz tujine javljajo z nadpovprecnimi rezultati.
Pivojevoda
19. 05. 2013 19.59
blue-freezer, verjamem. ampak zakaj bi tebi kdo kaj dal?
Uporabnik565636
19. 05. 2013 23.16
Uporabnik565636
19. 05. 2013 23.17
Nadpovprecnemu se pac da nadpovprecno. Ce ne, bo vedno povprecen.
+4
Če že naša mična dama grozi s tožbo proti Moodysu, zakaj ne grozi s tožbo "borcem", katerih večina ni puške niti videla, kaj šele držala?? Ja levi prjatli popljuvajte me, kolikor hočete, vendar resnica je očitna...če so našim vojakom, kateri so 91-ga osamosvojili državo pobrali pravice, naj jih tudi borcem, čimprej tem bolje!!! Pa kdo bo plačal to dretje v Stožicah? Levi prjatli so flancali o nekih domoljubnih pesmih, Che Guevara in Bandiera Rossa, so daleč od tega, baje smo Slovenci bežali od tega sistema, no levi prjatli pojasnite ta rebus, heheh
Pivojevoda
19. 05. 2013 20.05
Očitno je prišlo do generacijskega nesporazuma, moderni osamosvojitelji bi se lahko obnašali kot kontrarevolucionarna avantgarda edino, če bi premagali prejšnje revolucionarne veterane, ki so nam izborili družbo, ki so jo nasledili. Vesel pa sem, da pri nas ni bilo državljanske vojne, ker to bi bila šele tragedija.