Slovenija

Fank: V razmerah, v katerih delujemo, je uspešnost policije že prava umetnost

Ljubljana, 21. 03. 2015 10.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

"Če vprašate tujce, po čem si Slovenijo zapomnijo, vsak pove, da se lahko ob polnoči mirno sprehaja po Ljubljani", pravi direktor policije Fank. A država se mora zavedati, da varnost ni samoumevna in bo na dolgi rok tolikšna, kolikor bo zanjo vloženih sredstev.

Generalni direktor policije Marjan Fank policijo vodi le nekaj mesecev in že praktično ob prevzemu poslov si je kot temeljno prioriteto pri vodenju največjega državnega organa zastavil zagotavljanje virov za delo. "Težava je ravno tem, da prosimo za tisto, kar nam bi država morala zagotoviti. Ni naša dolžnost, da se s tem ukvarjamo," je jasen.

Prav zaradi reševanja tega vprašanja vodstvi policije in notranjega ministrstva zelo tesno sodelujeta. In na ministrstvu, pa tudi na vladi, delajo vse, kar je v njihovi moči, da bi ta sredstva zagotovili, je povedal. Hkrati pa vpletanja v vsebino dela policije ni, je Fank opisal odnos z notranjo ministrico.

Marjan Fank - 2
Marjan Fank - 2 FOTO: Damjan Žibert

'Uspešnost policije je pogojena z motivacijo zaposlenih'

Zdaj se torej trudijo, da bi zagotovili vsaj osnovne pogoje za delo, če že ne razvojnih sredstev. Ker so sredstva vsako leto manjša in zdaj ne zadostujejo niti za izpolnitev osnovnih pogojev delovanja, policijo posledično pesti tudi krčenje kadra, določene enote so po njegovih besedah na meji svojih zmogljivosti. In uspešnost policije je v veliki meri pogojena z motiviranostjo zaposlenih. "V razmerah, v katerih delujemo, pa je to že prava umetnost," je pripomnil.

Država se po njegovem mora zavedati, da varnost ni samoumevna in bo na dolgi rok tolikšna, kolikor bo zanjo vloženih sredstev. Zdaj je namreč Slovenija druga v Evropski uniji po stanju varnosti in tega se ne izplača izgubiti, je prepričan Fank, ki temu dodaja: "Na prvih mestih prodajnih artiklov Slovenije so njene naravne lepote in varnost. Če vprašate tujce, po čem si Slovenijo zapomnijo, vsak pove, da se lahko ob polnoči mirno sprehaja po Ljubljani".

O vprašanju varnosti in sredstev, ki jih ima na voljo policija, je Fank razmišljal tudi v kontekstu terorističnih aktivnosti. "Ne predstavljam si, da bi neka logistična dejavnost stekla skozi Slovenijo, mi tega ne bi zaznali, potem pa bi v Evropi prišlo do nekega hudega varnostnega dogodka. Kako bi razložili, da nismo imeli zadostnih virov?" se je vprašal. Vse bližnje države so v trenutku, ko so se soočile s povečano grožnjo, od varnostnih organov zahtevale okrepljene aktivnosti, a jih krati nudile tudi dodatna sredstva, je dodal.

Opazili so pretok določenih ljudi, ki bi lahko bili potencialni izvrševalci terorističnih dejanj

Morebitnih logističnih aktivnosti - v smislu prevoza orožja - po slovenskem ozemlju policija sicer ne zaznava, a so opazili pretok določenih ljudi, ki bi lahko prišli v poštev kot potencialni izvrševalci terorističnih dejanj in udeleženci bojev na kriznih območjih. V sodelovanju z obema obveščevalnima službama te zadeve za zdaj obvladujejo, je dodal, vendar poudaril, da je vse dogodke in dogajanja nemogoče predvideti.

Zaznali so tako prehode tistih, ki se odpravljajo na bojišče, kot tiste, ki se že vračajo; ti so za policijo posebno zanimivi, saj predstavljajo potencialno nevarnost. Po tistih treh slovenskih državljanih, ki so se v Siriji borili še pred pojavom teroristične skupine Islamska država, niso zaznali, da bi se na to krizno območje podal še kdo iz Slovenije.

Pristojni že razmišljajo, kako prilagoditi zakonodajo, da bi ta, če ne že onemogočila, pa vsaj omejila sodelovanje v kriznih žariščih v tujini. Eden od možnih predlogov je odvzem oziroma neizdaja potne listine določenim osebam. Fanku se ob ustrezni bazi podatkov in utemeljenosti suma to zdi instrument za omejitev teh pojavov, ki pa si jih ne da popolnoma zaustaviti.

Preiskavi bančne kriminalitete gre dovolj pozornosti

Policija
Policija FOTO: Blaž Garbajs

Fank je zavrnil očitke, da policisti ne posvečajo dovolj pozornosti preiskavi bančne kriminalitete. "Bančna kriminaliteta je prioriteta znotraj gospodarske kriminalitete. Imamo posebno skupino kriminalistov, ki se ukvarja samo s tem. Ogromno je že bilo narejenega, veliko se dela na tem," je poudaril.

V Sloveniji se po njegovem mnenju soočamo z zanimivim fenomenom, ko preiskovanci pogosto ne govorijo o svojih dejanjih, temveč s prstom kažejo na druge. Policija indice za preiskavo gospodarskega kriminala dobiva od različnih virov, prevladujejo pa prijave tistih, ki se počutijo prizadete. "To je zelo pogosto ob menjavi uprav, vlad, dosti je teh osebnih relacij," je dejal.

Policija po njegovi oceni odlično sodeluje z računskim sodiščem, finančno upravo, uradom za preprečevanje pranja denarja, protikorupcijsko komisijo in drugimi. Ti ji pošljejo veliko naznanil sumov kaznivih dejanj, vsa naznanila policija temeljito preuči, vendar pa niso pa vsa oblikovana tako, da bi iz njih lahko bil razviden sum kaznivega dejanja.

V zadnjih letih je na področju gospodarske kriminalitete veliko pozornosti dobila preiskava financiranja športnega parka Stožice. "Ne le naša preiskava, projekt Stožice je potekal kar nekaj let, zato tudi kolegi tega dela ne morejo zaključiti v nekaj mesecih" je dejal. Velik del zadev, povezanih s Stožicami, je bil že zaključen, sedaj pa je v različnih fazah na tožilstvu in sodiščih. "V takšnih zadevah zavzemamo stališče, da nikoli ne hitimo. Ne moremo si privoščiti strokovne napake, ki bi imela boleče posledice za kasnejše kazenske postopke," je poudaril.

Lovke slovenskih hekerjev segajo po celem svetu

Ko je spregovoril o gospodarskem kriminalu, je poudaril, da se ta vedno bolj seli na splet. Slovenski hekerji so med svojimi tujimi "kolegi" zelo spoštovani, njihove lovke pa segajo po celem svetu, ugotavlja policija. Ker se to področje najhitreje razvija, morajo stalno vlagati v znanje in opremo tistih, ki se ukvarjajo z njegovim pregonom.

Tudi nove tehnologije sicer policiji predstavljajo velik izziv. Večina komunikacijskih aktivnosti se seli na splet, v veliki meri gre za kriptirano komunikacijo, nad katero policija nima nadzora, čeprav si že več let prizadevajo za spremembe, ki po Fankovem mnenju ne bi predstavljale večjega posega v človekove pravice, temveč bi omogočale le nadzor drugega načina komuniciranja. Pri tem pa gre, kot je pojasnil, za podoben prehod, kot je šlo pri prehodu iz fiksne na mobilno tehnologijo. Komunikacija je ista, vendar pa razume strahove, da bi policija ta pooblastila lahko zlorabila. Strahovi po njegovih zagotovilih odveč, saj policija nezakonito pridobljenih dokazov ne more uporabiti. "Mi nismo obveščevalna služba," je poudaril.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (87)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

slovenskidelavec
22. 03. 2015 18.05
-2
Dragi Fank ni vse vdenarju dosti je tudi v volji.
ONniON
22. 03. 2015 14.35
rad imam specialce
batom@pinkponk.com
22. 03. 2015 07.06
-1
Kar koli govori ta fank, operativci na terenu se vedno teptajo clovekove pravice in dostojanstvo.
flinston
22. 03. 2015 01.20
+2
Židan je en pingun z Madagaskarja. Mislim da ima tut on kaj v ozadju. Zato mu policijska država ne diši in mu ni jasno kaj delajo policaji v državnem zboru. Mogoče bi bilo potrebno tut njegovo pisarno kaj pogledat. Mogoče pa kanabis vzgaja in ga je bilo strah da ga ne odkrijejo. BANDA POSLANSKA lopato, kramp pa na njive delat vsi.
br.0001s
21. 03. 2015 22.44
+1
ko ga s pendrekom dobiš po kurbusi te veš kje smo.
Carlos Satanas
21. 03. 2015 22.04
+2
za delo policije in vojske bi omejil vse in jim za njihov denar dal sredstva (nove aute, nove gume in nove radarje za merjenje razdalje). Vojska to je sramota od sramot , za žled niso mogli zbrat 100 pingvinov, policaj dela na črno (kar vidim usako soboto)
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 21.35
+0
Sta dva policaja, ki nikoli ne vesta kateri konj je čigav. Najprej en postriže svojemu rep, a rep na novo zraste in spet imata probleme,potem drugi postriže svojemu grivo, a kaj ko kasneje spet zraste. Nato pa gresta skupaj do glavnega policaja in ga vprašata kako naj ločita konja med seboj in glavni policaj reče:"Saj je bel konj višji od črnega!"
McSurfer
21. 03. 2015 18.52
+5
Miličnike,z njihovimi pooblastili,da se razumemo,nazaj pa bo red za vikat.
DonDonDan
21. 03. 2015 17.08
+2
Za preiskavo najpomembnejše bančne kriminalitete ne potrebujejo "reaktivcev", pač pa samo pamet in delo in ustrezno plačilo.
fracola
21. 03. 2015 15.08
+17
Gospod Fank, uspešnost policije ne bo samo ob pridobljenih sredstvih, s katerimi bi tako lahko bolj uspešno izvajali ukrepe!Uspešnost bo, ko bodo policaji imeli "polna" pooblastila in bodo lahko delali kot se spodobi, za njimi pa bo stal njihov delodajalec, uspešnost bo ko bodo imeli primerne plače ob kateri ne bodo razmišljali ali bi se izpostavili nevarnosti ali bi raje glavo obrnili vstran, uspešnost bo ko bo država pokazala, da so pomembni in jih ne bo enačila z drugimi delavci v javni upravi, ki niso na terenu in niso vsak dan z eno nogo v grobu! ... Kolikor vem se odpovedi iz strani policistov vrstijo in naraščajo. Me prav zanima, koga boste postavili na cesto in ga poslali na intervencijo, ko bo količina odpovedi narastla na najvišjo stopnjo. Ni rešitev to, da se zaposluje nove ljudi in znižuje selekcijo pri zaposlovanju, dan danes lahko vsak pride v policijske vrste kar pa je narobe ...
DonDonDan
21. 03. 2015 17.06
Evo, poglejte policaje v ZDA. Mi, slabo plačani črnci pa že nestrpno čakamo "al bo kej al ne bo".
Shisui
21. 03. 2015 15.04
+2
Haha kakšna varnost?! V Ljubljani ponoči vas še ni 45 min po prijavi, samo za radarje postavljati ste dobri, drugega od prometnih kazni od vas ni! Kolikokrat je bilo že tako, da je bila podana prijava, reševalci so že vse razvozili, povili in prepodili, preden se je pripeljalo policijsko vozilo...
Skopušnik Janez
21. 03. 2015 14.31
+0
Ni res da bo varnosti toliko kolikor bo se vlagalo v policijo, varnosti bo toliko kolikor bodo ljudje socialno preskrbljeni. Vse drugo je mazanje oči ta večja sredstva.
ja_to_sem_js
21. 03. 2015 14.29
-1
Mislil sem ..redarstvo je raziskalo, če že ne preprečilo večino KD-jev.
TolstojV
21. 03. 2015 14.20
+0
Židan pravi, da smo se približali polcijski državi, policije je v tako majhni državi preveč.Plocija veliko stane. Več pravih demokratov rabi Slovenija. Denar je treba investirati v znanje, ceste, in spoštovanje človekovega dostojanstva ne pa v policijo, tožilstvo in sodstvo. Več v znanje, izobrazbo in kulturo, ne pa v represijo.
ja_to_sem_js
21. 03. 2015 14.21
+1
Ampak Židan po srcu ni demokrat. Torej je njegova izjava zgol populistična, ni pa iskrena.
VSEZNALECno1
21. 03. 2015 13.38
+1
A Cerar je še?
-9
Edini Slovenec, ki si zasluži čestitke za varno in urejeno Ljubljano je g.Janković.
VSEZNALECno1
21. 03. 2015 13.38
+4
Nje...nje.... Ostro nasprotujem mnenju da je samo on poklican da zna kej narest......
Borut Novak 1
21. 03. 2015 13.44
+11
Trošit tuj denar pa res zna vsak. Sploh tako neracionalno, pa da še kaj pade mimo, v njegov žep!
lodz68
21. 03. 2015 14.10
+7
Edini Slovenec...he he ,niti slovenec ni ....
ja_to_sem_js
21. 03. 2015 14.28
+1
Menda ja, redarstvo je preprečilo, če pa že ne preprečilo, pa raziskalo večino KD-jev. To je eno. Drugo pa je ureditev. Res so se zgodile velike spremembe, večina pozitivnih....mpozitivnih dokler ne igotoviš, da bodo to plačevali tudi naši potomci. Gradit z denarjem, ki ga dobiš ( im ne zaslužiš ) je enostavno, zapleta se pri plačilih teh posojil. Iskreno upam, da boste to plačali izključno Ljubljančani. Pri projektu Stožice že plačujemo vsi državljani. Upam, da ostane le pri Stožicah. V nasprotnem primeru bo bolj dobičkonosno, da ta del države zravnamo z zemljo na kateri bi gojili sadje in zelenjavo.
Dragon_13
21. 03. 2015 12.57
-1
To pa je perverznost, da jamra nek javni uslužbenec, ki vsak mesec na račun dobi 10.000 eur...
Borut Novak 1
21. 03. 2015 12.56
+20
Kar trdi generalni direktor Policije dejansko drži! Po eno strani je Slovenija (še vedno) ena najvarnejših držav na svetu. Tudi po zaslugi vrhunske SLO policije! Seveda se lahko tudi policiji kaj očita ampak če vzamemo v ozir njihovo materialno (plače, oprema, motivacija itd) podhranjenost, potem še kadrovsko podhranjenost (dejansko jih je premalo in so preobremenjeni) in nenazadnje tudi izobrazbeno podhranjenost (s tem mislim predvsem na razne mednarodne specializacije in podobno, pa specializacije za razne visoke tehnologije in sodobni gospodarko politični mafijski kriminal), pa zakonske okvire ki njihovo delo v SLOveniji omejujejo (namerno zavirajo učinkovitost tega) potem dobimo da imamo glede na vložek najboljšo policijo na svetu! Nekomu je očitno v interesu da se policija na vseh koncih izčrpa. Ne bom zelo zgrešil če med te navedem tudi SLO politiko! Ti, kot smo lahko vsi lepo videli, so do vratu v marmeladah vseh vrst in tipov. Opravka imamo z pravimi ali samo prikritimi kriminalci, ki delujejo mimo zakona ali pa na robu zakona in istočasno so še oni ti ki pišejo zakone zase. Potem pa bodi učinkovit! In pričakuj od Policije nemogoče. Kriv je predvsem narod ki preko volitev daje zakonodajne vzvode v roke kriminalcem in mafiji! Še malo pa bodo v parlamentu sprejeli zakon da zakoni veljajo samo za realni privatni sektor in brezposelne in reveže. Proračun pa je last javnega plemstva! Z drugimi besedami da smo jim vsi sužnji. Politika se bo ovedla verjetno šele ko bo par skrajnežev vdrlo v parlament s kalašniki ali pa ko bo nekaj politikov umrlo zaradi nepojasnjenih zastrupitev ali jim bo kdo ukradel denar iz bančnih računov. Bo preko noči policija dobila povišice in kadrovske okrepitve. Tokom vstaj se spomnim da so jim nekaterim tudi povišali plače.
Skopušnik Janez
21. 03. 2015 14.33
-10
Ti si že rahlo bolan z tem terorizmom, muslimanom za vsakim vogalom. Res ti zahod opere glavo z to goebels propagando.
VSEZNALECno1
21. 03. 2015 12.40
+6
Vi sam premierja obveščite pa bo vse cool.....
CyberWorm99
21. 03. 2015 12.43
+0
gumenjak je primeren : ))) wsi k se šetajo po 22 uri bojo fasal wodni top pa to : )))
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 12.31
-3
Nisem si predstavljal, da si lahko dandanes policija privosci toliko policijskega nasilja in maltretiranja, nesorazmerno z dejansko situacijo.
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 12.35
+3
Nisem si predstavljal, da lahko policija vstopi v stanovanje tako, da postavi nogo med vrata in potem nasilno vstopi, brez kakrsnegakoli papirja/naloga.
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 12.37
+9
Nisem si predstavljal, da policija v stanovanje pripelje policijskega psa, mu ukaze, da te zgrabi za rokav in ne dovoli premikanja, medtem pa ti policaji preisceji stanovanje.
Duhec003
21. 03. 2015 12.40
-8
Če nimajo naloga, ne morjo vstopit.... kaj pišeš???
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 12.40
+7
Nisem si predstavljal, da so policajo tako neprofesionalni, da si dovolijo glasno komentiranje premozenjskega stanja, stanovanja, oblek in podobnega, ti pa moras tihi poslusat njihove zalitve.
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 12.41
+6
Duhec003
21. 03. 2015 12.42
-11
Kdaj, kje.... to je prekoračitev pooblastil.... tak policaj gre na disciplinsko in zavod.
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 12.43
+6
Nisem si predstavljal, da ti lahko policija grozi z neresnicnimi navedbami v stilu "ce ne boste povedali po resnici, boste vi sli v zapor namesto XY".
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 12.46
+6
Nisem si predstavljal, da lahko policija opravi preiskavo stanovanja brez vsakega papirja in ne naredi nikakrsnega zapisnika.
Duhec003
21. 03. 2015 12.48
-7
No.... to pa drži.... se dogaja, da ne dajo zapisnika.... ampak zato pa sploh ne pride do sodišča, če pa..... pa pade v vodo. Da bi pa brez naloga.... to mi je pa čudn.
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 12.48
+6
Nisem si predstavljal, da lahki policija pride k tebi ob 4-ih zjutraj in te zaslisuje.
Duhec003
21. 03. 2015 12.48
+0
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 12.49
+8
Duhec, drzi vse. In vse to so naredili 70-letni zenici.
Duhec003
21. 03. 2015 12.53
+3
Ne vem.... prvič slišim.... ktera PP??? Če to drži, je sramota....
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 12.55
+8
Ja, "obiske" so izvajali 4 dni zapored, stanovanje preiskali 2x.
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 13.26
+4
Duhec003
21. 03. 2015 13.33
+4
Batom.... lepo si se razpisal.... ampak.... ta ženička ma ime in priimek, policaji, ki so vstopl pa tud in se verjetn ve na kteri PP so zaposleni.... če veš, se ve in se ne ukrepa.... pol ne pričakuj, da bo bolš.... v bistvu, ker to držiš zase, delaš sam škodo in izpadeš nekredibiln al ti je pa vseen.... ne vem. Takih zgodbic je malo morjo, ko se pa začne preverjat.... se pa pogosto ugotovi, da so kup laži.
Franci Kos 1
21. 03. 2015 13.46
+1
Ta ženička je verjetno babica-mama od batoma in je vse svoje lumparije (beri premoženje) prijavil, da je njeno.
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 13.56
-1
No eto. Zato se ne mores pritozit, ker gre za njeno besedo proti njihovi. In kam se lahko pritozis, a na to isto policijo??? In ravno zato lahko take gestapo metode prosperirajo naprej, tudi v 21. stoletju. Franci, ti si pa verjetno butl.
fracola
21. 03. 2015 15.22
+5
batom@ Policija lahko vstopi v stanovanje brez naloga, se ve kdaj. Kadar je v stanovanju storilec kaznivega dejanja....ne bom nakladala, vzami zakon v roke pol pa se čudi zakaj. Tudi službenega psa lahko uporabijo kot prisilno sredstvo itd. Če si pošten državljan , boš redko kdaj v svojem življenju srečal "gestapovce" tako kot si jih pimenoval, če pa ne pa si si sam kriv...
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 15.42
+1
Poimenoval sem metode, ne ljudi. Niso ji povedali, kaj iscejo, nobenega zapisnika ni bilo, grozili so ji z zaporom, pa niso povedali zakaj, uporabili so policijskega psa nad 70-letno zensko - daj no, to ti zagovarjas??? Ce je res zakonito, je pa prekleto nesorazmerno.
batom@pinkponk.com
21. 03. 2015 21.29
Ja, se to - hoteli so jo prepričat, da je ampula naklofena (zapečatena) mamilo!?