Slovenija

Bomo o interventnem zakonu odločali na referendumu?

Ljubljana, 23. 12. 2011 07.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min

Čeprav je parlament soglasno podprl predlog interventnega zakona ter z zamrznitvijo pokojnin in plač javnim uslužbencem v prvi polovici leta 2012 soglašajo tudi sindikati, se namerava sindikat policistov proti zakonu boriti z zbiranjem podpisov za razpis referenduma.

Po oceni ministrstva za finance bi učinek zakona znašal med 260 in 300 milijoni evrov.

Poslanci so soglasno s 86 glasovi sprejeli predlog interventnega zakona. Predlog je v državni zbor vložila vlada, ki opravlja tekoče posle, poslanci pa so ga na današnji izredni seji obravnavali po nujnem postopku.

Parlamentarni odbor za finance je predlog zakona v četrtek dopolnil v skladu z dogovorom med parlamentarnimi strankami in sindikati. Po predlogu bodo transferji posameznikom in gospodinjstvom, pokojnine ter plače javnih uslužbencev in funkcionarjev v prvem polletju leta 2012 ostali zamrznjeni. Izjema so nadomestila za čas brezposelnosti.

Poslanci so sprejeli tudi tri dopolnila. Po dopolnilu Pozitivne Slovenije bo za funkcionarje znižanje plač za štiri odstotke veljalo za celo leto 2012 in ne le za polovico leta.

DeSUS se je danes odločil, da predlog zakona podpre.
DeSUS se je danes odločil, da predlog zakona podpre. FOTO: Aljoša Kravanja

DeSUS: Predlog je slab

Poslanske skupine, tudi poslanska skupina DeSUS, so v predstavitvi stališč napovedale podporo predlogu dopolnjenega interventnega zakona.

Sprejem interventnega zakona je z zadovoljstvom pozdravil tudi predsednik republike Danilo Türk, s čimer je bil po njegovih besedah storjen prvi in zelo pomemben korak na poti k stabilizaciji javnih financ v Sloveniji. Vlada Republike Slovenije, Državni zbor Republike Slovenije in sindikati so po njegovem mnenju pokazali, da se zavedajo resnosti situacije in pomena socialnega dialoga, ki temelji na zmožnosti sklepanja dogovorov.

V predstavitvi stališč poslanskih skupin je Alenka Bratušek iz Pozitivne Slovenije poudarila nujnost sprejetja zakona. V Pozitivni Sloveniji se po njenih besedah zavedajo, da nekateri v državi težko živijo. Vendar je zakon prvi korak k temu, da bi se vrnilo zaupanje v Slovenijo.

Andrej Vizjak (SDS) je povedal, da v SDS podpirajo rešitve, ki "imajo podpis sindikatov". Vendar pričakujejo, da bo v prvem polletju 2012 prišlo do pravičnejših rešitev zlasti na področju pokojnin. Predlagani zakon je "izhod v sili", je dejal.

V SD bodo zakon podprli med drugim zato, ker ne bo znižal prejemkov, je dejal Janko Veber. Nujen pa je tudi zato, da Slovenija pokaže, da je sposobna obvladovati javne finance, je opozoril.

Kristina Valenčič (Lista Virant) je izpostavila pomen soglasja tako politike kot socialnih partnerjev, ki so ga dosegli glede zakona. Sprejetje zakona bo dalo mednarodnim skupnostim pomemben signal, da je slovenska politika sposobna ustrezno ukrepati, je ocenila.

Karl Erjavec (DeSUS) je ocenil, da je predlog zakona slab, ker zajema tudi najbolj ogrožene skupine prebivalstva – upokojence. "Krize ne moremo rešiti na hrbtih tistih, ki so najbolj revni," je menil. Vendar se je izvršni odbor stranke danes odločil, da v stranki zakon podprejo, ker želijo ravnati državotvorno, je pojasnil.

V SLS ocenjujejo, da bo prihranek večji, kot ocenjuje ministrstvo za finance, je dejal Radovan Žerjav. Zakon je nujen, zato ga bodo, kot je dejal, poslanci SLS podprli.

V NSi izražajo zadovoljstvo nad doseženo enotnostjo glede zakona. Ob tem pa poudarjajo, da v Sloveniji premalo ustvarimo, zato je nujno spodbuditi razpravo, kako povečati proračunske prihodke, je dejal Jožef Horvat.

Tudi poslanca narodnih skupnosti Roberto Battelli in Laszlo Göncz bosta zakon podprla, poudarjata pa nujnost sprejetja strukturnih reform, je dejal Battelli.

Evro
Evro FOTO: Reuters

Interventni zakon dobil tudi sindikalni "blagoslov"

Iz sindikata Pergam so sporočili, da podpora interventnemu zakonu omogoča nov začetek. Kot pravijo, se zavedajo odgovornosti in bremena, ki so ga s podpisom sprejeli. "Srčno si želimo, da bodo na podlagi danes podpisanega dogovora temelji naše skupne prihodnosti res osnovani na podlagi svežih idej in ne na okopih preteklosti, merjenju moči med posamezniki in političnimi skupinami,“ so še dejali.

Prejemniki socialnih transferov bodo v letu 2012 do novih odločb dobili akontacije. To velja za otroški dodatek za tiste, ki se jim do konca letošnjega leta izteče ta pravica, za subvencijo otroškega varstva, ki letos poteče, pa tudi za nekatere druge pravice, ki so predvsem vezane na denarno socialno pomoč. Če pa bodo posamezniki ali družine želele spremeniti višino zneska, bodo morale oddati vlogo in na tej podlagi bo na novo določena višina.

"Dosegli smo dogovor, ki jamči vključenost vseh podpisnikov v oblikovanje naše skupne prihodnosti in postavlja soglasje o potrebnih reformah in spremembah za temelj socialnega dialoga v letu 2012," je v sporočilu za javnost zapisal predsednik Konfederacije sindikatov Slovenije Pergam Janez Posedi.

Vodja pogajalske skupine dela sindikatov javnega sektorja Drago Ščernjavič je v imenu sindikatov državnih organov in pogajalske skupine pojasnil, da so zelo ponosni, da jim je na četrtkovem sestanku uspelo združiti "vse sindikate Slovenije, vso slovensko politično elito, vlado in vse druge predstavnike" za isto mizo. "Vsem akterjem, ki so sodelovali, predvsem pa vrhu slovenske politike" tako Ščernjavič predlaga, da bi izkušnjo četrtkovega sestanka ponovili vsake tri tedne. Po njegovih besedah bi šlo za konkretne zadeve "v manjšem ali večjem, ampak dobro pripravljenem obsegu, da pridemo skupaj, najdemo konsenz, se dogovorimo in gre zadeva potem lahko tudi naprej".

Predsednik Konfederacije sindikatov javnega sektorja Branimir Štrukelj je prav tako prepričan, da je sprejetje interventnega zakona glede na doseženo visoko stopnjo soglasja tako med politiko kot socialnimi partnerji neki "pomemben signal, ki gre v pravo smer". Ob tem tudi upa, da bo pomenil tudi "vzorec ravnanja za naprej", sprejem interventnega zakona pa nudi bolj optimistični temelj za leto 2012, dodaja Štrukelj, vendar pa "ni za prezreti, da so najbolj zahtevna vprašanja ostala odprta," je še opozoril.

Po interventnem zakonu se osnovna višina minimalnega dohodka, kot je bila načrtovana z novo socialno zakonodajo od začetka prihodnjega leta, znižuje z načrtovanih 288 evrov za odraslo samsko osebo na 260 evrov. Za prejemnike varstvenega dodatka bo še vedno zagotovljeno, da bodo skupaj z drugim prejemkom lahko dobili 450 evrov mesečno.

Sindikat policistov: proti zakonu tudi z razpisom referenduma

Kljub temu da so predstavniki sindikatov in sindikalnih central v veliki meri podprli novo besedilo interventnega zakona, je Sindikat policistov Slovenije edini sindikat, ki je odkrito nasprotoval takšnemu besedilu.

"Predvsem zaradi dejstva, da je zamrznitev napredovanj nepravična v smislu enakomerne porazdelitve bremena krize med posamezne kategorije javnih uslužbencev, saj so z zamrznitvijo najbolj prizadeti javni uslužbenci z najmanj delovnega staža ali pa strokovno tehnični delavci, ki imajo že tako ali tako najnižje plače, medtem ko javni uslužbenci, ki so že dosegli maksimalni plačni razred in imajo iz tega naslova že tako ali tako višje plače, tega ukrepa sploh ne bodo čutili (zato je iz njihovih ust slišati takšno "solidarnost" in "razumevanje" do nastale situacije)," v sporočilu za javnost piše sindikat policije.

Že sama vložitev referendumske zahteve bi ustavila veljavo in izvajanje interventnega zakona. Policijski sindikati morajo za vložitev zahteve zbrati 2.500 podpisov, za razpis referenduma pa 40.000 podpisov.
Že sama vložitev referendumske zahteve bi ustavila veljavo in izvajanje interventnega zakona. Policijski sindikati morajo za vložitev zahteve zbrati 2.500 podpisov, za razpis referenduma pa 40.000 podpisov. FOTO: Miro Majcen
Ker so bili njihovi pozivi preslišani, napovedujejo zbiranje podpisov za razpis referenduma. "Glede na očitno nervozo, ki jo je ob napovedi zbiranja podpisov za začetek referendumskega postopka čutiti tako na politični kot strani posameznih sindikatov, pričakujemo, da bomo v sindikatu policistov prevzeli nase precejšnje breme, ki vključuje tudi napovedano negativno kampanjo," še dodajajo.

Si Slovenija lahko privošči referendum o interventnem zakonu?

Če bo sindikat v sedmih dneh od sprejetja zakona zbral 2500 podpisov, da vloži pobudo za zbiranje 40.000 podpisov, kolikor jih je potrebnih za razpis referenduma, bo s tem zaustavil uveljavitev zakona. Tudi sprejeti zakon se v tem primeru ne bi mogel objaviti v uradnem listu in se uveljaviti, ampak se najprej razpiše rok za zbiranje podpisov.

Državni zbor lahko zbiranje 40.000 podpisov sicer zaustavi tako, da se obrne na ustavno sodišče z vprašanjem, ali je takšen referendum ustavno dopusten. Če bi DZ torej menil, da je vsebina takšnega referenduma nedopustna, lahko sproži ustavno presojo referendumske pobude.

Ustavno sodišče mora o tem potem odločiti v 30 dneh, lahko pa tudi zelo hitro, vendarle pa zakon, vse dokler ustavno sodišče o tem ne odloči, ne more biti uveljavljen. Tudi če bi se ustavno sodišče takoj sestalo in skušalo o zadevi odločiti urgentno, bi to trajalo nekaj dni. Tudi v primeru, da možnost referenduma zavrne, pa bi se uveljavitev zakona v tem primeru zavlekla v čas po novem letu.

Interventni zakon podpira večina sindikatov in združenj, na poti do uresničitve pa ga lahko ustavijo le slovenski policisti.
Interventni zakon podpira večina sindikatov in združenj, na poti do uresničitve pa ga lahko ustavijo le slovenski policisti. FOTO: Reuters

 

Upokojenci zakon podpirajo, sodniki "solidarni"

Zveza društev upokojencev Slovenije podpira interventni zakon, ker "moramo skupiti skupaj, da se bo obrnilo na boljše", poudarja predsednica zveze Mateja Kožuh Novak. Po podatkih Kožuh Novakove polovica slovenskih upokojencev živi iz rok v usta, vendar bo njihov položaj še precej slabši, če prvega v mesecu ne bodo prejeli pokojnine in dejansko ne bodo mogli preživeti.

200.000 upokojencev ima manj kot 400 evrov mesečne pokojnine, okrog 100.000 pa manj kot 300 evrov pokojnine.

Interventni zakon podpirajo, ker naj bi pri socialnem sporazumu v nekaterih rečeh popustila tudi druga stran. Kot je pojasnila Kožuh Novakova, so jim namreč obljubili, da bodo poslanci nadomestilo za čas brezposelnosti prejemali le pol leta, dlje pa le ob predložitvi dokaza, da ne morejo dobiti nove zaposlitve.

Uskladitev neusklajenih sodniških plač pa zahtevajo v Slovenskem sodniškem društvu. Predsednica društva Janja Roblek je povedala, da so bili sodniki s sprejetjem zakona le seznanjeni, posvetovali pa se z njimi niso. Svoje nasprotovanje so sodniki izrazili tudi v pismu predsedniku DZ Gregorju Virantu, a so sodniki v času krize sicer pripravljeni nositi svoj del skupnega bremena, vendar pa bodo s sprejetjem interventnega zakona in s tem štiriodstotnega znižanja plač pravzaprav na slabšem kot drugi.
 

Medtem pa so se nadaljevala tudi pogajanja o oblikovanju nove vladne koalicije.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (188)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

sanya10
17. 04. 2012 14.12
Seveda, kar naj bo referendum, se takoj podpišem.
Pecikltigr
01. 01. 2012 14.11
Socjalke bi se po ZSVARPRE s 1.1.2012 morale dvigniti (iz 230,61 € na 288,81 €) za dobrih 25% - ukaz o razglasitvni je podpisal ATA Türk. Sedaj je pa isti predsednik RS Türk podpisal ukaz, da to ne velja in da se bo država lepo vpisala na skromne nepremičnine vseh tistih, ko bodo hoteli imeti socjalke??? Hvala za tako oblast!!! V istem zakonu piše da bodo pa plače funkcionarjem znižali - za cele 4 odstotke!!!!! Državljene so pa pri socjalkah sedaj nagnili za dobrih 25 odstotkov. Pa še lepo plombe dobijo na svoja stanovanja, in sicer vsi, ki so decembra dali vloge za socjalke!!! Sedaj novo obljubljeni dvig bo veljaven šele junija 2012, do takrat pa se višina transferjev NE uskladi. Komprende? In ljudje ki so še decembra 2011 dajali vloge za socjalko, so to delali v prepričanju, da zakon ZSVARPRE prinaša novosti na podočju dviga socjalk (saj je celo predsednik države podpisal!!!) in ne samo plombo na stanovanje ali hišo, ali ne? Nihče ni dal podpisa državi samo zato, da mu naj vpišejo plombo na stanovanje ali hišo, pravic bo pa sedaj imel celo manj kot po starem!!! Prevara in izdaja Slovencev in slovenskih državljanov s strani slovenske politike!
Buena Vita
25. 12. 2011 07.45
-2
SEVEDA BOMO V MOJI DRUŽINI VSAK REFERENDUM PODPRLI, SPLOH PA DOKLER SO NA OBLASTI LEVI,SO DEMOKRATIČNE PRAVICE SAMO SANJE IN SO REFERENDUMI ŠE KAKO POTREBNI
Buena Vita
25. 12. 2011 07.44
-1
JAZ SEM SAMO STARA KMEČKA BUNKA, IN POVEM VAM,ČE BI POLICAJI BILI BOLJ OŠTRI IN VEČKRAT KOMU Z GUMIJEVKO PORAVNALI TISTE HOBOTNIŠKE PAPKE,OZIROMA PRSTE PO SLOVENSKO,(slovenščina ima 48 različnih dialektov-narečij,)VSE JE PO SLOVENSKO,BI BILO VELIKO VEČ REDA IN SPOŠTOVANJA OD KDAJ PA IMAJO LOPOVI IN KRUTEŽI PRAVICE,IN TO VELIKO VEČ KOT ŽRTVE
hint
24. 12. 2011 14.45
+2
Ljudstvo ima nerealna pričakovanja saj ne želi dodatnega zadolževanja vendar je hkrati proti padcu standarda in jasno je, da eno izključuje drugo. O interventnem zakonu so bili soglasni po volji ljudstva izvoljeni parlamentarci in takšne odločitve prepustimo njim. Edini referendum bi morale biti volitve
Buena Vita
24. 12. 2011 14.05
-1
OPA BATO,PODPIS ZA REFERENDUM JE VOLJA LJUDSTVA,DRŽAVA SMO LJUDJE
ranger1
24. 12. 2011 13.41
+0
pepy72: Kar tukaj pišeš je slučajno uradno stališče Združenja policijskih šefov?
savica.modrine
24. 12. 2011 12.22
+3
Zanimivo, vse kar je bilo napisanega v podporo policistom, so v 24.ur.com zbrisali, vendarle so bili članki posneti in bodo poslani na mail SPS. Zanimivo je tudi, da imajo svoje krtice v vrhu slovenske policije, od koder curljajo zaupljivi podatki in nemalokrat smo priča paradoksalni situaciji, da so novinarji POP-a prej na kraju kakega odmevnega kaznivega dejanja, kot kriminalisti in policisti. Pa vseeno: sposojen komentar iz Dela.si: alpino Če policisti zberejo 2500 podpisov, kar zagotovo bodo, ne bodo samo preprečili uveljavitve novega interventnega zakona, ampak bo s 1.1.2012 nehal veljati stari, kar pomeni uskladitev plač, pokojnin, napredovanj in to samo zato, ker se nekomu ni zdelo potrebno z njimi odkrito pogovoriti. In kdo je to, ja to je vendarle Virant, oče zadnjega najbolj krivičnega plačnega zakona, ki je uzakonil privilegije in v nebo dvignil posebno plačano kasto ljudi znotraj javnega sektorja. Virantovi in Pahorjevi pa, kar ste sejali boste želi.
Imam veliki
24. 12. 2011 09.59
+3
ko tako razmislim se mi zdi, da je treba podpreti vse skupaj... se pravi nujne ukrepe.. OK.. ampak pri tem si mislim pa naj bo a počakajmo, da vidimo kaj se bo iz tega rodilo..ali bo res šlo vse skupaj na bolje s temi ukrepi.. če bo šlo potem super.. a mislim, da bo prihodnost pokazala kakšna je ta opevana nova politika pa ni važno iz katerih ust prihaja.. POLICISTI podpiram vas in z vsem spoštovanjem do vašega poklica..tudi sam sem bil nekoč v vaših vrstah..vem kako je delati.. BOJIM PA SE NEČESA... v primeru, da bo šlo vsem skupaj na slabše in bo narod želel na ulice.. potem se zna zgoditi, da vam policistom dvignejo plače vi pa boste veselo s palcami po ljudeh.. TEGA SE BOJIM in upam, da boste tudi vi takrat razumevajoči do ljudi.. in ne boste pozabili kdo je kdo.. čeprav dvomim... srečno
Ambisont
24. 12. 2011 12.13
+1
Nič se ne boj, slovenske policistke in policisti tepejo le takrat, ko se dela materialna škoda oz. so ogrožena življenja.
hint
24. 12. 2011 09.17
-1
Nobenih referendumov!!!!
ognjenorezilo
24. 12. 2011 08.38
+3
kaj če javni sektor ne bi dobil plač 3 mesece... tako kot ostali v gospodarstvu... tako, da se malo zbudijo. navlaka pisarniška, nič ne dela samo komplicira vse postopke, da imajo kupe papirjev po mizi...
bonovox32
24. 12. 2011 07.23
-2
Podpis za ta referendum je podpis proti državi! Policaji: dovolj velike plače imate za to kar počnete, tako da niste upravičeni do večjih plač! Za tak poklic ste se odločili prostovoljno in tisti, ki tupi glede tega, kao "nosim glavo na prodaj za varnost države" -> to ni problem državljanov, pač pa povsem vaš problem -> to je pač vaše delo!!! In zato vas pozivam: odstopite od zbiranja podpisov za referendum proti intervencijskemu zakonu! Vsi tisti, ki boste dali svoj podpis, boste prispevali k še večji krizi v tej državi! Nehajte se zafrkavati, ker to ni šala, najmanj kar sedaj potrebujemo, je nov referendum!!!! Raje se pobrigajte za svoja delovna mesta in delajte to, kar se od vas zahteva - tako kot mi pošteni državljani, ki ne potrebujemo nobenega referenduma, pa nimamo bajnih plač in napredovanj! Vaše delo je skrb za varnost v prometu in pregon kriminala in korupcije in ne vtikanje v politične teme -> opravljajte že končno svoje delo in ne se nenehoma pritoževat in javkat, kako male plače imate -> raje prispevajte svoj delež k večji blaginji Slovenije!!! - tako kot to počnem jaz in še mnogi med nami!
kr ena 1
24. 12. 2011 07.31
+5
ce policaji opravljajo svoje delo, se ponavadi vsi pritozujete?????
DeusB
24. 12. 2011 08.02
+9
Ko smo se odločali za ta poklic smo imeli tudi benificiran delovni staž, katerega so nam odvzeli, kljub pogodbi! Delo se vedno opravlja, v blagajno prispevamo toliko kot vsi. Ne bom pa nek državni patriot, če bom zaradi tega moral trgati otroku od ust!!! Bomo varčevali, ko ne bomo metali denarja skozi okno ( Grčija, NLB, ...), da si lahko izplačajo regres in božicnico na naš račun! Sej nismo nori!!!
Ambisont
24. 12. 2011 12.10
+3
Z nami se ne bo nihče več zajebaval, uporabili bomo le pravna sredstva, ki nam jih omogoča ta sistem. Saj končno si je tudi velespoštovani dr. Virant, ki je najbolj kriv za za plačne razmere v Policiji, sebi dal izplačevati nekakšno "nadomestilo". S tem je pokazal za večne čase kako je pripravljen vzeti denar davkoplačevalcem. Kar se mene tiče je njegov greh enak oz. še večji kot Golobičev, ki je javnosti zatajil lastništvo v Ultri.
Froc
23. 12. 2011 20.26
+13
Problem v tej državi je, da se financira le peščico priviligirancev, na račun katerih moramo drugi "za narodov blagor" zategovati pas. Nekatere banke častijo kredite, za katere se že v naprej ve, da ne bodo nikdar povrnjeni, mene kot fizično osebo pa bo banka oddrla do kosti. Ne vem zakaj je toliko raznih agencij, direkcij, sekretariatov, občin, ... in ostalih proračunskih porabnikov. Ampak spet bomo pri tamalih rezali stran in dodajali tistim, ki imajo vsega dovolj.
Nimivseeno
23. 12. 2011 20.36
+10
Se strinjam, ampak problem vidim globlje. Problem je, ker je sistem osnovan tako, da priviligira peščico posameznikov v tujini in mi delamo za njih. Sistem sam pa ni vzdržen, ker bo surovina nafta vedno težje dostopna, kar se kaže v njeni ceni.
Raztezje
23. 12. 2011 21.43
-1
Vse bolj pa so dostopne druge surovine in tehnologije, kar se kaže v razvoju globalnega trga ter logistike. Skratka, stvari so vseeno vredne le toliko, kolikor na koncu dobiš zanje, niti centa več ali manj, pa če pripelješ blago s spaceshutlom ali parno lokomotivo. Kapitalista zanima le, če deluje.
Nimivseeno
24. 12. 2011 00.32
Mislim, da se motiš glede surovin. Vse surovine se zaradi intenzivnega črpanja iz
Nimivseeno
24. 12. 2011 00.35
Izčrpavajo. Kar se tiče tehnologije pa drži, da so v razvoju, ampak se tehnologija napaja iz energije večinoma fosilnih goriv, ki se tudi izčrpavajo.
Nimivseeno
24. 12. 2011 00.37
Mislim, da cena transporta ni ista, to pa iz preprostega razloga, ker je pomembna hitrost transporta. Sam veš, da je hitra pošta dražja od običajne.
Nimivseeno
23. 12. 2011 20.04
+6
Javne izdatke je potrebno omejiti, ampak to ne bo rešilo dolgoročnega problema. ECB tiska denar na podlagi dolga in ga posoja za obresti. Ta sistem nujno zahteva eksponentno gospodarsko rast, ki jo je na omejenem planetu nemogoče vzdrževati neskončno dolgo. Ko ne bo mogoče vzdrževati eksponentno rast dnevno načrpane nafte, bomo najprej priča hiperinflaciji.
Raztezje
23. 12. 2011 20.35
-1
To je predvsem problem razvitih, mi bomo morali najrepj izvesti splošno elektrifikacijo in državljanom napeljati še vse ostale priključke, ustvariti ves moderni trg ponudbe ter storitev. Človek božji, zapelji se vendar čez mejo in se naglej, pa ja nič nimamo, kar se je zadnja desetletja gradilo, pa bi bilo mogoče celo bolje, da sploh ne bi imeli. Vse bo teba popraviti in dograditi, vse posodobiti, kakšne težave z gospodarstvom in eksponentno rastjo neki, to so le strokovni termini, ki pri nas ne pomenijo ničesar. Mi nimamo neodvisnega gospodarstva, vse še vedno upravljajo javne oziroma občinske uprave in seveda lokalni državni tajkuni. Sploh ne poznam primera, kjer bi se civilno prebivalstvo samo organiziralo in s povsem lastnimi vložki zagnalo kako večjo industrijo, to pri nsa sploh ne obstaja, ljudje se še za šankom ne znajo zmeniti več, sploh ne pomislijo, da bi šlo tudi brez države. To je naša največja bremza, naša gospodarska rast je lahko takoj na ravni Kitajske. Amoak še enkrat in dokler ne bo konec, s tajkuni oziroma priviligirano nedotakljivo oligarhijo na dosmrtni oblasti, nam nikoli in nikdar ne bo uspelo. Nikdar, pa če žrtvujete še prvorojenčke!
Nimivseeno
23. 12. 2011 20.42
+1
Mi smo v istem sistemu evra, natiskanega na dolgu.
Nimivseeno
23. 12. 2011 20.43
+3
Težave z gospodarstvom sem govoril globalno. Slovenija sam lahko vidiš, da je razprodano in uničeno to, kar je bilo uspešno.
Nimivseeno
23. 12. 2011 20.46
+6
Problem je globlji kot samo tajkuni in oligarhi. Govorim o sistemu, da ni vzdržen. Slovenija ima majhno število uspešnih posameznikov, ampak v glavnem je vse gospodarstvo globoko v dolgovih.
Raztezje
23. 12. 2011 21.28
-2
Ampak vse to je le zaradi oligarhije in njihovih tajkunov, če bi si njihov kapotal preporazdelili in vsakogar olastninili vsaj z domom ter paketom državnih delnic, bi bili danes točno to, kot sem opisoval spodaj. Niso le "vzeli", tako so se dogovorili, ko so najprej odstranili vse neprilagojene državljane oziroma občane, ki jim je tisti kapital v resnici pripadal ali so z njim zakonito že prej upravljali. Nekdo drug, ne Šrot je bil lastnik ali upravičenec, družine in ne MORS, ampak proti njim se enostavno ni mogoče pritožiti, kot da ne bi obstajala taka sodna PRAKSA. Policija je rekla preprosto, da ne morejo nič storiti, ne bodo našli nobenih papirjev. Ne vsa policija, le pristojne policijske postaje oziroma njihovi nadrejeni, ki so povzemali tajno ugotovljena mnenja občinskih oligarhij.Sodišča so to le spremljala in ščitila zakonitost birokratskih postopkov, saj so vedeli, da bo vse ostalo, zaradi njih zastaralo, na koncu pa se bodo gledali le kakrnni koli papirji ali celo fotokopije, ki naj bi potrjevala lagalizacijo neke lastnine. To je veliko večji problem, kot si ga zna večina predstavljati, predvsem pa NIHČE v Sloveniji ne govori o tem, mogoče omeni kaj le MIkestone in na Radiu Gaga. Kdo pravi, da je nekaj res, kdo je pristojen, da to ugotovi ali še bolje, kaj misliš, kako so končali drugorazredni državljani, ki so se uprli občinski mafiji in imajo danes doma dobesedno na kupe zavrnjenih pritožb, praktično s strani celotne javne uprave? Kot bi sanjal v neki drugi dimenziji, kot bi se ustavil čas in starala le slika v ogledalu, saj vem... Skratka, naj se zmenijo karkoli, NOBEN ČLOVEK NE BO DELAL ZA FAŠISTE!!!
Ambisont
24. 12. 2011 12.06
Prosim ne omenjaj Mikestona! Imel je možnost govoriti že pred leti, zdaj pa je lahko le tiho in piše knjige, ki jih naročniki pač nekako ne morejo prejeti.
Raztezje
23. 12. 2011 19.54
+0
Rferendum jasno, o tem ni nobene dileme. Naj mediji pripravijo vse primerljive prejemke AVstrijcev in Italijanov, šele potem bomo vedeli, kakšne intervencijske reforme moramo nujno in takoj sprejeti, da se uskladimo z njimi. Denarja bo kot pečka oziroma ga že itak nimamo nič, če se izkaže, da je denacionalizacija družbenega premoženja potekala zakonito in so si tajkuni zaslužili vse do slehernega beliča, nrez da bi storili sploh kaj narobe, potem nimamo več ničesar. Nula, nada, zip, ničesar, kakšni intervencijski zakoni neki, a posebne enote policije in vodni topoivi? Le pa se izkaže, da nekdo namerno innačrtno prikriva ter zavira preiskavo o največjem ropu, namerno prikritih in zamolčanih grozljivh zločinih, s katerimi je mafija prišla do plena, potem smo bogati. BOGATI, RAZUMETE HLAPCI; BOGATI KOT KNEZI IN GROFJE, PARA KO BLATA, VALJAMO SE V DENARJU!!!!!!!!!!!!! Kdor bi bil potem še reven in bi dremal na šihtu za manj kot 2-3000 evrov plače, temu ni več pomoči. Minimalni zajamčeni mesečni dohodek 1000 evrov od države, za vsakega državljana in amnestija za vse sporne sodne odločitve, kjer so bili ljudje obsojeni za nedokazljive prekrške, na podlagi posrednih domnev ali celo brez vsakih dokazov ter pravnega varstva in pripadajoče odškodnine, soi seveda samoumevne, kot so bile včasih borčevske penzije. Za to nam še fašizma ni treba restavrirati in obujati, peprosto se moramo začeti obnašati le normalno, kot bi se običajno. Težko je, a prepričan sem, da bi 2 milijona še takih bedakov, nekako le premagalo dobrih sto tisoč največjih revežev, kar jih je kdaj nosila mati zemljica.
korintos1
23. 12. 2011 20.20
+4
40.000 podpisov, in 10.000 policajev, a bo to šlo?
Haxxr
23. 12. 2011 21.16
+0
partnerji policajev, pa smo že na 20.000, če ti seveda imajo partnerje:)))
violaMB
23. 12. 2011 21.25
+1
Kak ne razumeš da se policajem ne gre za 40.000??? Oni zdaj rabijo 2500 pa še ti ne rabijo biti overjeni na upravni enoti ampak samo podpisani na list in to je vsa umetnost, ker s tem preprečijo sprejem zakona in napredovanja in uskladitev zadnjih dveh četrtink se lahko začne.
Raztezje
23. 12. 2011 22.07
In še 100.000 pripadnikov družbene samozaščite, pa je to to.
Porito_Bahorini
23. 12. 2011 22.08
+2
odpisan
24. 12. 2011 09.34
se samo napisejo postni naslov ,bodo hitro imeli kurjavo za celo zimo
Timpesek
23. 12. 2011 19.51
-3
Tak, to še zdaj majnka. Policija bo lahko vplivala na nujno potreben interventnim zakonom. Komaj sem dobil malo upanje, ker so se lahko zmenil z večinoma sindikatami. da smo za en milimeter na poti vzgor. prosim policaji ne dirat. brigite se za ostale zadeve. please
DeusB
24. 12. 2011 08.05
+2
Koliko je že dobil Virant nadomestila za eno leto? 66 tisoč evrov, pa sedaj to pomnožite s cca. 60- 70, bivših poslancev, ministrov in državnih sekretarjev, ki bodo osali brez službe ko se oblast zamenja! Tle se da privarčevati, ne pa na delavcih!!!
Ambisont
24. 12. 2011 12.02
@Timpesek: Replika, ko je natezanja enkrat konec mora tetiva počiti, drugače se problem nikoli ne reši. No in tetiva na loku je zdaj počila.
Raztezje
23. 12. 2011 19.42
+2
Spet bodo vsi izsilili redne uskladitve z rastjo cen po svetu, razen najrevnejših, ker ti ne morejo nikogar izsiljevati. Sami so si krivi, še med sabo se ne znajo zmeniti. Kdo se bo spajdašil s takim, ki ves čas iskreno verjame, da je sam za vse kriv in bi lahko bilo še slabše, s katerim se moraš pogovarjati o vsaki očitni stvari posebej, da jih sploh opazi? Kmečki upori, eh, mogoče lahko res nesejo tudi sto kil ampak tank tehta več ton. Skratka, za večino državljanov ni ne stranke in ne sindikatov, v okviru katerih bi se borili za nujna sredstva za preživetje. Sploh ni jasno, kaj sredstva za preživetje sploh so. Torej so si sprejeli interventne ukrepe, da bi ohranili vsaj tako stanje, nihče več namreč noče niti slišati o deratizaciji tajkunov, te dni se le združuje. V redu, ampak zakaj ne bi izkoristili prilike in uskladili prejemke, socialne in plače, z Avstrijskimi ali vsaj Italijanskimi, oni so še bolj zapufani, pa jim stabdard normalno raste. NIma smisla sprejemati nobenih varčevalnih ukrepov, ker jih bomo diskriminirani in okradeni državljani končno plačali s svojim življenjskim časom, ne glede s koliko kalorijami na dan bo kdo umiral. Pa kdo vas bo čakal do 2032, kriza je, čas je, da se uskladijo plače in ostali prejemki s primerljivimi Evropskimi, drugače nikakor ne moremo ostai v OECD in se družiti z Merklinimi. Lepo vas prosim, ne moremo se družiti z najbolj razvitimi na svetu, če nam bo v pol leta teh slabih tristo evrov minimalnih socialnih prejemkov padlo na manj kot 200 realne vrednosti, plače sužnjev pa bodo še bolj padle, ker se najnižje sploh ne usklajujejo. Nakoncu jim bomo morali še razlagati, da smo se tako pokopali z brutalnimi intervencijskimi reformami, trudilui smo živeti bolje tako, da bi šlo večini še slabše, birokracijo imao pa bolj razvejano kot pokojna Severna Koreja, a ste normalni?
bonovox32
24. 12. 2011 06.42
-1
Pa dobro, Raztezje, ti si pameten ko sto mater! Kaj nimaš kaj bolj pametnega za delat, kot da tu pišeš na veliko kako in kaj bi se ti šel isto ko Italijani in Avstrijci, preseli se tja, če ti kaj ne paše, pa bodi tiho, hepan! Intervencijski zakon je nujen, prav tako, kot je nujna pokojninska reforma in reforma trga dela! Policijskemu sidinkatu pa samo to: nehajte ga srat z referendumom, to ne pelje nikamor!
leis
23. 12. 2011 19.29
+6
Vse skupaj je že noro. Policajem niso plačali zaostankov plač ob že tako mizernih plačah. Najbolj bode v oči, da nekaterim (Štrudlevim) pa so plačali zaostanke, tudi zaposlenim po občinah. Vsaj enakopravno bi jih lahko obravnavali. Saj dobro vemo, da so še edini, ki čimprej pridejo, če jih rabiš. Razne inšpekcije ipd te še šmirglajo ne - zakaj le, ker majo previsoke plače. In elite ter tajkuni - za te pa nikoli ne zmanjka denarja.
leis
23. 12. 2011 19.32
+10
Pa da ne bo v NLB in v drugih kao "dobro stoječih" državnih podjetjih spet božičnic. .
lepota in zdravje
23. 12. 2011 19.25
+1
Pojdimo z boniteto do podna *
Nimivseeno
23. 12. 2011 20.07
+1
Kako bomo pa potem dobili nova posojila, da bomo z njimi plačevali stara? ECB, privatniki, si nas lastijo. Dolg so naši okovi sužnosti.
kadulja
23. 12. 2011 19.11
+12
Če interventbi zakon velja za vse naj tudi za poslance in ministre, ki niso bili ponovno izvoljeni v parlament. Dokler si ne najdejo zaposlitve naj gredo na zavod za zaposlovanje kot vsi delavci, ki ostanejo brez službe in naj vidijo kako se živi z mininalcem. Večina delavcev si ni sama kriva, da so ostali brez dela ker so šla podjetja v stečaj, za kar so krivi tudi poslanci zaradi sprejemanja slabih zakonov, in so ostali brez dohodkov, poslanci so si pa sami krivi ker so slabo delali zato pa jih ljudje niso ponovno izvolili.