Slovenija

Črni trg s pasjimi mladiči

Ljubljana, 20. 09. 2011 20.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Brigita Potočnik
Komentarji
47

Kužke se da kupiti tudi za razmeroma majhen denar, vendar je takšen nakup pogosto najdražji. Mladiči so pri preprodajalcih bolni, niso cepljeni, nimajo dokumentov, ustrezne nege … Ekipa oddaje Preverjeno je obiskala naključno izbrana prodajalca psov.

Kužke se da kupiti tudi za razmeroma majhen denar, vendar je takšen nakup pogosto najdražji. Mladiči so pri preprodajalcih bolni, niso cepljeni, nimajo dokumentov, ustrezne nege … Ekipa oddaje Preverjeno je obiskala naključno izbrana prodajalca psov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (47)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Anja Kosi
27. 09. 2011 18.34
+5
" Čistokrven brez rodovnika?" Mit ali resnica? Ko ste prispeli domov je vsa družina bila zbrana okrog kužka. Vse je bilo kot v pravljici-dokler... Kuža star par mesecev začne kazati prve znake bolezni. Veterinar vam pove, da ima eno izmed dednih bolezni, ki so značilne za to pasmo. Operacija pa stane tudi do 1000 in več evrov. Takrat se vprašate " Ali sem naredil napako, da sem kupil psa brez rodovnika?" Takrat pa se začne. Ta misel vam ne da miru, zato zdaj ko je sicer že prepozno vpišete pod iskalnik " Zakaj rodovnik?" Ugotovite, da ste vendarle naredili napako, ki je ni moč popraviti. Torej kaj sploh je rodovnik? Rodovnik je kot nekakšna izkaznica psa, na kateri so navedeni vsi predniki, vsi zdravstveni pregledi, v rodovniku najdemo prednike za štiri kolena nazaj, podatke o vzreditelju, čip, tetovirano številko itd. Kaj so to zdravstveni testi? Samo pri rodovniških psih se po pravilniku KZS ( kinološke zveze Slovenije) izvajajo zdravstveni testi, ki so predpisani za določeno pasmo. Npr. pregledi kjer slikajo kolke, pregledajo oči, pogačico, srce,oči... Če ima kateri od psov katero od teh dednih bolezni, se ga izloči iz vzreje-se ga ne sme pariti. Pri nerodovniških " čistokrvnih" psih se psi NE preglejujejo zato lahko starši mladičkov prenesejo razne dedne bolezni tudi na njih. Prav tako se na vzrejnem pregledu (rodovniških psov)določi vzrejna ocena psa- kar pomeni, da če pes dobi odlično oceno, pomeni, da ustreza pasmi, glede na pasemski standard. Kaj pa če je moj kuža zdrav, vendar je " čistokrven brez rodovnika?" Zdaj vas moram razočarati. Po pravilih Kinološke zveze Slovenije se psi delijo na rodovniške (čistokrvne) in na nerodovniške ( mešance). Vmesnih poti ni. Torej NE obstaja noben " čistokrven brez rodovnika" saj je pri teh psih poreklo psa neznano, torej to pomeni, da ni moč videti prednikov, dednih bolezni, pregledov itd. Trgovci z temi psi vam zagotavljajo, da so njihovi psi " čistokrvni" pa vendar resnica je v tem, da so se takšni ljudje odločili za vzrejo brez kakršnega koli znanja o vzreji! Zagotavljajo vam, da so njihovi psi zdravi, brez dednih bolezni. Pa ste se vprašali, kako oni to vedo? Resnica je v tem, da njihovi psi nimajo narejenih zdravstvenih testov in vzrejnega dovoljenja ( vzrejno dovoljenje- da sploh smejo pariti pse), torej kako naj oni vedo, da mladički ne bodo zboleli za katero od dednih bolezni? Ne morejo. Saj tudi starši nimajo pregledanih kolkov, pogačice, srca itd. Zato je tveganje za bolezni še višje. Že res, lahko, da je vaš kuža zdrav. Ste imeli pač srečo na loteriji. Namreč pri takšnih trgovcih je pomemben le in samo zaslužek. Njim je vseeno koliko njihovih mladičkov oboli za dednimi boleznimi, zato pa njihovi psi tudi nimajo rodovnika. Torej, da povzamem na kratko- psi brez rodovnika so lahko samo podobni rodovniškim, nikoli pa se ne morejo primerjati z njimi. ( S tem ne mislim nič slabega, ampak tako pač je). Lahko trdite, da imate psa, ki je " lepši" od rodovniškega, pa vendar na tem ni niti malo resnice. Vi niste nikakršen sodnik, da bi lahko ocenili zunanji videz psa ( napake, pomankljivosti...) kot se to počne pri rodovniških psih. Kaj pa če je moj pes nerodovniški potomec rodovniških staršev? Ste se vprašali zakaj mladički niso dobili rodovnika? Zakaj starši niso dobili vzrejnega dovoljenja? - Lahko, da eden od staršev ( ali celo oba) odstopa od standarda, tako, da je dobil vzrejno prepoved. Lahko, da je nosilec dednih napak. -Lahko, da ima kakšne zdravstvene težave s kolki, srcem, pogačico itd. - Pes ali psica ne kaže tipičnih lastnosti, ki so značilne za pasmo. Kaj pa če je moj pes bil po številu deveti in zato ni dobil rodovnika? To je ena velika LAŽ! Da bi mladičke lažje prodali se vam prodajalci iz oglasnikov na dolgo in široko lažejo. Vsi mladički v leglu dobijo rodovnike- če imata starša vzrejno dovoljenje. Rodovniški psi- predragi? Saj še veste, kako ste včasih pozorno iskali najboljši možni
ppoopp
30. 01. 2015 20.15
+2
Kako lahko sploh nekdo dislike-a ta post. Tukaj se odrazi neizobraženost slovenske populacije.
Tonček Balonček
27. 09. 2011 18.30
+0
A pri psih je popolnoma drugače kot pri ljudeh? Kj če bi ekipa Preverjeno kdaj obiskala tudi mlade pare z otroci, bonimi, necepljenimi, brez ustrezne enge. A take naj kar pobijejo, kot pse. Pa kam naj bi stemi kužki brez rodovnikov in nege? Evtanazija?
Anja Kosi
27. 09. 2011 18.11
+1
Vsem, ki zagovarjate nerodovniško rejo... Preberite si ta članek: Avtorica strani: JAZ * O tem zakaj je rodovnik pomemben so že pisali v reviji moj pes, v časopisu Dnevnik, oglaševanje na oddaji 4 tačke itd. l p
ran
23. 09. 2011 13.25
Abracadabra – morda so tudi vzreditelji sedaj postali ali postajajo bolj dostopni, ko smo mi iskali psa, so vsi vztrajali na svojih cenah, sicer z obžalovanjem kao, ampak po načelu, ki ga še sedaj vsi tako radi poudarjamo »če ti je res toliko do psa ali katerekoli druge stvari, boš denar že zbral…« in ja, tudi, »kao nismo tako bogati, da bi poceni kupovali…«. Ampak kaj se dogaja?? Mesta so preplavljena s trgovinami, ki ponujajo poceni, »jeftino« robo, Kitajska prosperira s svojimi izdelki, ki jih proizvajajo, na moderne (kak bedast izraz) sužnje degradirani ljudje, ki delajo skor dobesedno samo za skodelico riža… In preprodajalci in brezvestni lastniki psov in tud drugih živali »proizvajajo« pse, kunce, mačke, hrčke, morske pujske… na tekočem traku« in posel jim cveti :((( Načela, na žalost, ne zdržijo zmerom, žal… Ogromno neizogibnih, nerazumno visokih, življenjskih stroškov imamo na grbi Slovenci, pa ne samo mi - in je velikokrat izjemno težko spravit skupaj znesek večji od poprečne slovenske plače in z njim nabavit psa… Bo vse skupaj prišlo tako daleč, da bomo še pse kupovali na leasing??? Če smo se že sprijaznili s cenenimi cunjami in čevlji za »enkratno« uporabo, če kupujemo izdelke v akciji in pred iztekom roka trajanja, jajca in meso iz živinskih farm slabših od Hitlerjevih lagerjev, zagiftano zelenjavo, pa second hand robo, pa ponaredke… me pa izjemno moti, da se je tudi nakup psa sprevrgel v nekaj mondenega! Da je tudi pri nakupu psa možno iskati med kvalitetno – beri rodovniško klaso in jeftino – beri preprodajasko robo. Ker smo s tem odprli pot in ni več načina, da se vrnemo nazaj :( Tako kot nikoli ne bodo živinske farme ugasnile, ker bo zmeraj povpraševanje po poceni mesu, tako preprodajalcev ne bomo preprečili, ker bo zmeraj povpraševanje po poceni psih. Ljudje najprej zapacamo, potem pa rešujemo - konje, osle, odslužene cirkuške živali, hrte, dobermane, rotije, bokserje…, postavljamo zavetišča, prijavljamo mučenje… sami sebe postavljamo pred dilemo, kupiti psa od preprodajalca in s tem psu mogoče rešiti življenje ali ne kupiti, obrniti hrbet in s tem nič krivega mladička obsoditi na smrt. Preprodajalec, pa se zarad tega nič ne sekira - al bo našel drugega kupca, al bo mladiček ugasnil… zaloge ima dovolj in obratovalni stroški so minimalni :( Pes je živ, vse živali! so žive in čuteče! Vsaj psi bi morali predvsem imeti možnost dobiti dobrega lastnika in o tem ne bi smel odločati denar.
abracadabra
23. 09. 2011 08.27
Karin, v vsako DOBRI psarni se da dobiti mladiča tudi na obroke, mogoče v solastništvo karkoli. Dober vzreditelj je vedno vesel dobrih novih skrbnikov in mu ni vseeno ali bo psa prodal prvemu, ki pride mimo. zato pa so tudi v kinologijo razlike med psarnami in vzreditelji. To pa je naloga novih lastnikov, da se odpravijo od enega do drugega, preverijo kje in v kakšnih pogojih živijo psi, si ogledajo v živo starše mladičkov, papirje od psov in verjemi mi, če bodo tudi vzreditelju všeč novi lastniki, se bo že dalo dogovorit za ceno ali kakšno drugo pogodbo npr. o solastništvu. Tako, da si očitno imela opravka s tistimi vzreditelji, ki jim je pač cena mladiča glavna prioriteta. Škoda, ker nisi obiskala še tistih ostalih...
ran
22. 09. 2011 23.50
Abracadabra - ko so rodovniški psi še bili dosegljivi po razumnih cenah, nerodovniških sploh ni bilo, ker jih nihče ne bi kupil. In tudi psarn ni bilo, ker to pač ni bil posel ampak je bilo imeti leglo ljubiteljska zadeva. Žal živimo v Sloveniji, kjer so plače, če jih folk sploh dobi, sramotno nizke, ljudje pa si želijo imeti psa neke pasme... Povpraševanje zmeraj ustvari pogoje za trženje!!! Daleč od tega, da odobravam preprodajalce in nekritično domače parjenje brez vzrejnih pregledov in dovoljenj. Tud zame po vseh uradno kupljenih rodovniških psih ni bil lahek korak, nakup nerodovniškega psa, povpraševali smo pri psarnah v Sloveniji, pa enostavno nismo zmogli cene!!! Kaj torej? Smo ljudje, družina, ki nam pes in življenje s psom ogromno pomeni. Dve leti smo bili brez psa. Dve zgubljeni leti! Tudi za psa, ki bi mu lahko v tem času nudili dom, sta to dve zgubljeni leti! Za rejca, psarno, ni tako pomembno kdo bi želel kupiti njihovega mladiča, ampak je odločilno ali bo plačal postavljeno ceno al pa psa ne more dobit! Ljudje smo preveč požrešni iz vsake stvari naredimo posel! In pri vsakem poslu moramo čimveč iztržiti, zaslužiti! Prašiče in kure redimo v nadstropnih baterijah, teleta preživijo tistih nekaj mesecev svojega življenja na rešetkah v utesnjenih boksih ali ozkih stojiščih, dirkalni konji gredo pri dveh letih v trening in so pri desetih letih večinoma odpisani, pohabljeni, ali že mrtvi… pasji preprodajalci mladiče dobesedno serijsko producirajo na pasjih farmah in rodovniške pse vzrejamo v psarnah. Od vseh teh trženju namenjenih živali se rodovniškim psom v psarnah, tehnično sigurno še najbolj dobro godi, samo mladiči imajo takšno ceno, da večini navadnega folka žal niso dostopni . Rasnega polnokrvnega angleškega galoperja si ne more privoščiti vsakdo, dobiš pa za zmerno ceno solidnega jahalnega konja. Rodovniškega psa, si tudi ne more več privoščiti vsakdo in tu so psarne z navitimi cenami odprle tržno nišo preprodajalcem. Če bi rejci psov bili pripravljeni spustiti ceno, zato da bi njihov mladič dobil dobrega lastnika, bi marsikdo, z mano vred, kupil rodovniškega psa.
abracadabra
22. 09. 2011 18.42
+1
Karin, ravno zaradi takšnih, ki razmišljajo tako kot ti, cveti posel šteparjem in "domačim gojiteljem". Njim pa pač ni treba na razstave in se " logistično" obremenjevat, saj parijo vsako gonitev, nadštevilčna legla so še posebej dobrodošla, namesto 1000 € je pri njih bokser 500 € (seveda leglo 2-krat letno) in ne ti meni o moneymakerjih. Če kje, so zagotovo pri nerodovniški štepariji, ki ji lepše rečemo tudi reja. Ja, tam pa je odnos "pes in njegov človek", beri PES IN NJEGOVA DENARNICA!
ran
22. 09. 2011 14.25
Preprodajalci in "domača reja", samo izkoriščajo tržno nišo, ki so jo ustvarili rejci rodovniških psov oz tako imenovane psarne, z navitimi cenami rodovniških mladičev. Mojo družino spremlja že 6. bokser. Pet jih je bilo rodovniških, zadnji ni, ker enostavno nismo zmogli vrtoglavega zneska za mladička. Žal pač živimo v Sloveniji in nimamo nobenga strica v Kuvajtu... Ko smo kupovali prvega psa, pred 40 leti, nerodovniških bokserjev sploh ni bilo! In večine ostalih pasem tud ne, našel se je morda kak nemški ovčar. Obstajali so lastniki psičk in psov, vsak je večinoma imel eno žival, šel z njo na razstavo, dobil oceno in vzrejno dovoljenje in potem paril svojo žival al pa tud ne. Reja je bila izključno ljubiteljska! Danes pa obstajajo psarne s po več psicami in kakšnim plemenjakom. Verjamem, da je za te pse zdravstveno in tehnično dobro poskrbljeno, nihče pa me ne bo prepričal, da je to odnos pes in njegov človek, ker za to enostavno ni možnosti. Ena psica ima leglo, drugo pripravljaš za razstavo, tretjo pelješ na ocenjevanje, četrta bo kotila… Vmes so termini za kakšne zdravstvene preglede, pa cepljenja, pa treba je usklajevat brejosti oz prestavljat gonitev v skladu s termini razstav, pa treba je sledit rodovnim knjigam in kombinirat parjenja… To je že solidna logistika in industrija… Sicer elegantno poštimana, tud veliko stane, ampak psi so vseeno degradirani na status moneymaker. In ker vsa ta mašinerija velik denarja požre, pa valjda ker je to že posel in je treba še nekaj zaslužit, ne samo stroške pokrit, so posledično cene mladičev zrasle v nebo. In potem pridemo mi, ki smo navadni ljubitelji pasme. Ne potrebujem psa za razstave, ne potrebujem statusnega simbola, potrebujem prijatelja, ki mi je značajsko pisan na kožo. Zame je bokser idealen pes. Navdušuje me njegov robato ljubeč karakter, svojeglavost, trma, navihanost in nabritost, ravno prav velik je, kratkodlak, komplicirano nekompliciran pes… Ko imaš enkrat bokserja si se zastrupil za vse življenje… Vem, da spadajo zraven tud bolezni, ker ga narava sama, takšnega kot ga je ustvaril človek, kot pasmo ne bi pustila preživet in zato vzameš v zakup neobhodne veterinarske stroške in krajšo življenjsko dobo. Pa smo naše pse, z izdatno pomočjo veterine, le uspeli pripeljat do 12tih, 13tih let. In kaj naj torej storim, če si obupno želim psa, če je stanovanje prazno in prideš domov pa te nihče ne podre in poslini ko vstopiš, če si želim bokserja in ne zmorem spraviti skupaj 1000 in več evrov??? Po dolgem obupavanju sem in tja… začneš iskati cenejšo možnost, žal!!! Naš nerodovniški razbojnik se bliža petemu rojstnemu dnevu, zaenkrat primerljivo zdrav napram njegovim rodovniškim predhodnikom, celo popolnejše zobovje ima od ostalih. Kaj nas v prihodnosti še čaka, ne vem, bomo sproti reševali, kakor bo pač potrebno. Če bo vse kolkrtolk po sreči, bomo čez kakšnih 7, 8 let spet pred dilemo, kako in kje kupiti psa… Bomo takrat zmogli za rodovnik ali bomo spet s figo v žepu kupili domačo rejo???
monci89
21. 09. 2011 23.42
naivnadokonca ja veš kaj ti povem, jest sem svoje naredila, prijavila sem že kar nekaj primerov mučenja živali in sem s tem tudi že nekaj dosegla, da so živali ki so živele v neznosnih okoliščinah zaživele normalno, dostojn, toplo življenje... in če bi vsak od nas, ki vidi kakšen tak primer ukrepal, bi se stvari spremenile na bolje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Zrkizz
21. 09. 2011 19.56
Iz tega prispevka se razbere, da veterina nima kaj prevec pojma o svojem delu, kar ni nic novega pri nas. Ljudje ne vedo kaj pomeni cistokrvni brez rodovnika. Da ne bo kdo spraseval, to je pasemski pes, ki med drugim tudi zaradi dalec prevec brezpredmetnega kompliciranja(sem se lahko brez tezav steje tudi kaksna organizacija) nima papirjev. Res pa je da vecina teh psov morda ne ustreza kriterijem za nadaljno razmnozevanje. Je pa res da morajo biti cipirani, zdravi ter z vsemi ostalimi potrebnimi cepljenji. Ne glede na to kdo jih prodaja. Ter izvemo, da je ogromno naivnih ljudi na katere racunajo razni preprodajalci.
AA11
21. 09. 2011 18.34
-1
Yo_ 21.09.2011, 14:07 6 V katerem od zavetišč pa imajo toliko čistokrvnih psov, suey? In po kakšni ugodni ceni? Saj zavetišča ne prodajajo živali. Ali pač? A sploh veste, kaj pišete? Sploh veste, kaj je rodovnik, kaj je vzreja, kaj je štepanje in kaj preprodaja? haarpo, navdušen si nad svojo mešanko. Ampak poveš tudi, katere pasme so notri zmešane. Zakaj pa to? Če so pasemski psi zanič, potem tudi križanci in mešanci le-teh ne morejo bit boljši. A ne? RE: Ti si očitno šprical biologijo, ne? Najboljše, da imaš otroke s svojo mamo; bodo čistokrvni....
suey
21. 09. 2011 18.00
Yo_: tudi ti ne zastopiš kaj dosti ha? Nisi zasledil nobene napake v mojem komentarju? Sarkazma pa nimaš v hiši. Kakšen pa je čistokrvni pes brez rodovnika? Tudi moja mešanka iz zavetišča je čistokrvna, kakši daljni predniki, ki so se pomotoma križali..
abracadabra
21. 09. 2011 17.48
Buena Vita dej mi zaupaj tista 2%. Firbec pač ;-)
Buena Vita
21. 09. 2011 17.22
ABRACADABRA V 98%PROCENTIH SE S TABO STRINJAM
praznakosarica
21. 09. 2011 17.21
monci89 21.09.2011, A zdaj bi se pa morali razjokat nad tvojo zgodbo. Si komu prijavila ? Mogoce drustvu za zascito zivali ? Ce nisi si kriva toliko kot preprodajalka za mucenje zivali. Kar naprej stokate in jokcate. Ko je pa treba reagirat pa se poskrijete v misje luknje.
m_t_h
21. 09. 2011 16.23
-1
Malo se pa bodo zivali bolj pomembne od cloveka (za cloveke) sram vas bodi, posebej pa vas, 24ur
Rottweiler88
17. 02. 2013 16.26
abracadabra
21. 09. 2011 15.18
+2
Takšno stanje bomo imeli dokler bo na Vursu sedela Čadonička. Zamenejat cel Vurs in dat notri ljudi, ki bodo kaj naredili, ne pa hodili afne guncat po terenu in vlečt plačo. Sramota res! Na Vurs pa delat prave ljubitelje živali, ki bodo za pol manjšo plačo naredili 400 % več od teh nesposobnežev. Pred njihovimi očmi se dogaja prava šteparija, mučenje, uvozi psov iz puppymillov, izkoriščanje psic... oni pa ne bi psov odvzeli, ker so polna zavetišča. A bejž no! S pravimi inšpektorji bi bila zavetišča pol PRAZNA, saj bi vsak, ki bi plačal kazen za napačno ravnanje in oskrbo psa, trikrat razmislil, preden bi si ga spet omislil, ne pa, da folk menjuje pse kot gate... Bruh, bruh, bruh in še enkrat bruh...
Rottweiler88
17. 02. 2013 16.26
Se poponoma strinjam.Pa če bo+i bili na VURS-u pravi ljudje bi verjetno tudi zgradili še kakšno zavetišče ali pa podprli kakšno gradnjo zavetiščam.Se pa popolnoma strinjam s teboj.
Matevž Benedi?i?
21. 09. 2011 14.54
KUPIM DOBERMANA
MalaMisch
21. 09. 2011 14.32
+1
taft01, sem že sama predlagala VURS-u, naj mi da pooblastilo za živalsko policijo, vse financiram sama, iz kazni, pobranih od ljudi, ki ne spoštujejo zakonodaje (ki je, mimogrede, pri nas zelo zelo luknjasta)! ljudje sploh ne vejo, kaj je rodovnik in da za njim stojijo ljudje, ki so TUDI MATERIALNO ODGOVORNI, če spustijo v vzrejo pse z dednimi hibami! pes brez rodovnika je pa MEŠANEC - iz množične vzreje pa tisočktrat dokazano (fizični in psihični) INVALID. Pa še vedno (po skoraj 13ih letih, odkar velja zakon) kupujejo kao "sedmega v leglu", ki nima rodovnika!!! in nastrada seveda pes.....
jezektekateka12
21. 09. 2011 14.31
Deli mal ... tko ja ... zasluži si plačo ...