Slovenija

Brglez: pravna praznina ni bila urejena zaradi predpostavke, da pri nas vlada visoka politična kultura

Ljubljana, 12. 06. 2015 17.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Predsednik DZ Milan Brglez meni, da odločitev ustavnega sodišča o neskladnosti zakona o poslancih z ustavo, razgalja pravno praznino. Sprašuje se, zakaj zakonodajalec v zadnjih dveh desetletjih tega ni uredil.

Kongres stranke SMC - 16
Kongres stranke SMC - 16 FOTO: Miro Majcen

Odločitev ustavnega sodišča o neskladnosti zakona o poslancih z ustavo je po mnenju predsednika DZ Milana Brgleza dobrodošla, ker opozarja na pravno praznino. Kot pravi, ga glede na dosedanje odločitve tokratna odločitev sodnikov ni presenetila. Je pa vesel in pomirjen, da DZ ni več v položaju, ko bi poslansko funkcijo opravljal zapornik.

Kot je v izjavi za medije dejal predsednik DZ Milan Brglez, je zanj samoumevno, da je treba odločbo ustavnega sodišča spoštovati, a se mu kljub temu odpirata dve vprašanji. Glede na to, da sodišče v odločbi narekuje, da mora biti vsak poseg v pasivno volilno pravico izrecno in nedvoumno zakonsko urejen, se po njegovih besedah "postavlja vprašanje, zakaj zakonodajalec v zadnjih dveh desetletjih tega ni uredil in zakaj eminentni pravni strokovnjaki - tudi nekdanji in sedanji ustavni sodniki - na tako usodno pravno praznino niso nikoli opozorili".

Po njegovih besedah bi lahko najverjetneje sklepali, da zakonodajalec tega ni uredil zaradi predpostavke, da v Sloveniji vlada visoka stopnja politične kulture. V državah, kjer imajo to razvito, namreč nekdo, ki je obsojen za kaznivo dejanje, običajno ne more kandidirati za pomembne funkcije, je pojasnil. "Vsekakor lahko glede na vse dogodke v zadnjih osmih mesecih žal ugotovimo, da se je zakonodajalec glede tega v preteklosti odločno motil oziroma uštel," je dodal.

Po Brglezovih napovedih bodo k reševanju druge točke odločbe ustavnega sodišča, ki zakonodajalcu nalaga, naj neustavnost odpravi v letu dni, pristopili kar se da hitro. Predlog spremembe volilne zakonodaje, ki je že vložen v DZ, po Brglezovih besedah še ni usklajen z odločbo ustavnega sodišča v delu, kjer se zahteva določeno pravno varstvo za tovrstno odločanje.

Odločitev ustavnega sodišča, da odpravi sklep o prenehanju poslanskega mandata prvaku SDS Janezu Janši, pa zaradi spremenjenih razmer in odločitve ustavnega sodišča v zadevi Patria ne spreminja aktualnega stanja v DZ, je dodal. Nad Janšo namreč ne visi več obsodba v zadevi Patria, saj jo je ustavno sodišče razveljavilo in vrnilo zadevo v ponovno odločanje. Janša pa je že od od vmesne, začasne odločitve ustavnega sodišča, ki je sklep o prenehanju njegovega mandata najprej zadržalo, normalno aktiven v poslanskih klopeh.

Na vprašanje, kako kot predsednik DZ gleda na dejstvo, da je ustavno sodišče zakonodajalcu reklo, da ni ravnal prav, je odgovoril, da se v tistem, kar je ustavno sodišče povedalo in česar ni povedalo, skriva marsikaj. Kot je navedel, se ustavno sodišče ni opredeljevalo do postopkovnih zadev, pri katerih so nekateri prav tako opozarjali na kršitve, in do številnih drugih vprašanj.

"Tako da v bistvu zelo težko rečem točno česa vse naj bi bili glede te črne pike pravzaprav krivi, razen same raztegnitve zakonske osnove, kolikor jo pač ima državni zbor, da to zadevo razreši, v situaciji, kjer ostale institucije države sploh niso počele tistega, kar bi morale, še zlasti pa ne v postopkovnih rokih, ki so za to predvideni," je pojasnil.

V zvezi s svojo odgovornostjo je predsednik DZ dejal, da je sam odgovoren volivcem in tisti večini poslancev, ki ga je izvolila za predsednika DZ. "Če se torej pojavi večina poslancev, ki me ne želi več za predsednika državnega zbora, normalno, da se bom najverjetneje prej umaknil, preden bodo takšno odločitev sprejeli," je pojasnil. Sam sicer te podpore, kot pravi, ne namerava preverjati.

Tanko: kršiti ustavo ni odlika za delo v parlamentarni demokraciji

Politika je neustavno odločitev sodne veje oblasti nadgradila še s politično neustavno odločitvijo, pa je odločitev ustavnih sodnikov, ki so prvaku SDS Janezu Janši vrnili mandat, komentiral Jože Tanko. Zavestno kršiti ustavo najbrž ni odlika za delo v parlamentarni demokraciji, je poudaril in odgovorne pozval k prevzemanju odgovornosti.

Vodja poslanske skupine SDS Tanko je v današnji izjavi za medije v DZ poudaril, da v stranki zdaj čakajo, da bodo tisti, ki so "zakuhali zgodbo" z prenehanjem poslanskega mandata, naredili prvi korak. To, kar se je dogajalo, namreč ni imelo posledic le za domače politično dogajanje, ampak je odmevalo tudi v tujini, zato bi morali prevzeti tudi neko politično odgovornost, je pojasnil.

Kot je poudaril Tanko, so poslanci ravnali v nasprotju z ustavo kljub številnim opozorilom zakonodajno-pravne službe DZ, ustavnopravnih strokovnjakov in tudi bivših ustavnih sodnikov. To po njegovem prepričanju postavlja pod vprašaj tudi njihovo nadaljnje delo v DZ.

Zato v SDS poudarjajo, da so na potezi tisti, ki so bili odgovorni za sprejem takšne odločitve - predsednik mandatno-volilne komisije (MVK) Mitja Horvat, člani komisije, ki so takšen postopek podprli, in tudi predsednik DZ Milan Brglez, ki je ugotovitev MVK realiziral, je povedal Tanko.

Spomnil je, da je tudi premier Miro Cerar glede tega vprašanja imel jasno stališče, saj ga je načelno podprl. Po mnenju Tanka je tako šlo za "orkestrirano dejavnost, s katero je politika nadgradila neustavno odločitev sodne veje oblasti še s politično neustavno odločitvijo".

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (114)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ToJeToZaZdaj
14. 06. 2015 21.26
Politicna kultura v Sloveniji? Nikoli!!
01xxy
13. 06. 2015 20.00
+3
Kriminalca pošljejo za poslanca iz zapora kar ustavni sodniki, nekomu zaradi 100 evrov dolga sodnija proda hišo; ustavni sodniki so tiho.
01xxy
13. 06. 2015 20.01
+5
slovenskidelavec
13. 06. 2015 17.40
+0
Zavestno kršenje ustave in ne prevzet odgovornost me spominja na bankirje, sodstvo in tožilstvo in cev javni sektor, ki samo troši moj denar več kot sramotno dejanje. Pahor je pa še vedno tiho. Žal sodrževljani slabo se nam piše. Pa me ne zanimajo levi in ne desni, ker so vsi enaki. Nevem kako lahko ti ljudje pogledajo narodu v oči in se še dalje smejijo z ekranov.
iGURT
13. 06. 2015 18.13
+1
"postavlja se vprašanje, zakaj zakonodajalec v zadnjih dveh desetletjih tega ni uredil in zakaj eminentni pravni strokovnjaki - tudi nekdanji in sedanji ustavni sodniki - na tako usodno pravno praznino niso nikoli opozorili".
slovenskidelavec
13. 06. 2015 18.23
+1
Samo navadno sranje in ne odgovornost, jasno vedno so krivi DRUGI V BANKAH NA SODSTVU ITD. Zato pa so na Dobu 99% reveži in 1% nedolžnih.
iGURT
13. 06. 2015 18.49
+2
To da bi morali imeti zakone ki urejajo takšne situacije v nulo urejene, je meni več kot jasno, a na žalost, jih nimamo, nimamo jih od 91' do danes, to da se nekaj tuhta naj bo restant v parlamentu ali ne, se naj zapleni premoženje nezakonitega izvora ali ne, to je katastrofa, to bi moralo biti urejeno od prvega dne države.
sinhron
13. 06. 2015 19.02
+1
Ni jim cilj zakonodajo urediti tako , da preprečuje kriminal in zlorabe , sicer ne bi mogli ščititi svojih pokvarjenih varovancev !
sinhron
13. 06. 2015 16.05
+3
Ja , če bi pri nas ne bilo SDS - a bi bila politična kultura na dostojni ravni , tako pa ta stranka in njen lider ne poznajo ne morale ne etike !
wolfterier
13. 06. 2015 16.47
+0
Brglez in njegovi levaki imajo praznino v glavi,da v parlamentu kršijo zakone in ustavo,nje...
sreb.kor.prašek
13. 06. 2015 13.45
-1
Kako vemo, da je levica smrt za državo in demokracijo ? Ker levičarji zagovarjajo kršitev ustave in človekovih pravic. Je to normalno ? Seveda ni, za normalnega človeka ni. So torej levičarji nenormalni ?
cmer?ek5
13. 06. 2015 15.06
+1
M_teorija
13. 06. 2015 15.30
+3
V USranokraciji je to mogoče res protiusravno!?
Bojan-F
13. 06. 2015 13.02
+5
Priporocilo za desni sektor ...
Bojan-F
13. 06. 2015 13.04
+3
... ucite se slovenski jezik. Semantika ... pa to ...
Bojan-F
13. 06. 2015 13.06
+3
... tezko je z vami debatirati, ko pa ne razumete povedi.
sreb.kor.prašek
13. 06. 2015 13.39
-2
Res je. Vas, usmerjeno izobraženih iz leta 56, se ne da razumeti. Vas je povozil čas.
Bojan-F
13. 06. 2015 14.35
+1
Usmerjeno izobrazeni so bile generacije 1961 in kasnejse. Starejse so izobrazene v pasjih solah s mednarodno primerljivim (superiornim) znanjem.
cmer?ek5
13. 06. 2015 15.02
-1
Bojan,----Kumrovski učenec,,,spoznaj še civilizacijo in "kulturo",!
iGURT
13. 06. 2015 12.54
+3
V normalni državi bi obsojen poslanec odstopil sam, v normalni državi, bi poslanec ki ne zna pojasnit izvora premoženja ki presega njegove urade dohodke , odstopil sam, ne pa da se cela država ukvarja z enim takim ... modelom
sreb.kor.prašek
13. 06. 2015 13.40
+0
Poslanec, ki poseduje hišo v vrednosti 1.5 milijona eur, pa ga nihče ne povpraša o izvoru premoženja, pripada skupini SD. Kar pomeni nedotakljivost, saj plačani psi lajajo v eno smer.
iGURT
13. 06. 2015 18.50
+1
Če veš da je kaj nelegalnega ga ovadi ..
cmer?ek5
13. 06. 2015 12.35
+1
Vseh 45 poslancev odstop,,,pa pika,,,to je pravna država,,,Kaj se pa greste "kragulji"....!
iGURT
13. 06. 2015 12.30
+7
.. pri nas vlada visoka politična kultura ? mhm, pri politikih ki zmerjajo narod tega ne boš našel
cmer?ek5
13. 06. 2015 12.37
+0
pozabil si,da ti še državljanom kradejo iz žepov....!
sreb.kor.prašek
13. 06. 2015 13.41
-1
cmer?ek5
13. 06. 2015 15.04
+0
Kdo pa krade navadnim državljanom...???????
LepistaNuda
13. 06. 2015 11.53
+0
Računati na politično kulturo pač pomeni, da se ne nameravaš izmazati z razlago, "da nekoga nisi ubil, saj si ga samo pod vlak porinil".
cmer?ek5
13. 06. 2015 12.31
-2
Sprenevedarji butalski,,,za Janša pa ni veljalo vaš isti kriterij,,,sram naj vas bo,,,,,,pfuj,,,!
LepistaNuda
13. 06. 2015 21.05
Kdo tu nič ne razume? Dotični se je izmazal, ker "je samo nekoga pod vlak porinil", kar po US ni problematično.
irhaela
13. 06. 2015 11.31
+1
Itak, pa prvak SDS stranke ni noben bogec, kakor ga imamo njegovi SDS! Je umrljiv!!! Tako kot mi vsi! Bo že dobil svoje plačilo.......tam ni laži!
cmer?ek5
13. 06. 2015 12.33
+1
irhan....to isto velja za tvoje.......JA,,JA,,,!
wolfterier
13. 06. 2015 16.49
+0
Prav imaš,Irhaela.Zato so nekateri partizani stari že 100let...ker ne upajo umret.Tam jih čakajo njihove žrtve...
sinhron
13. 06. 2015 11.29
+1
Ja , če bi pri nas ne bilo SDS - a bi bila politična kultura na dostojni ravni , tako pa ta stranka in njen lider ne poznajo ne morale ne etike !
sreb.kor.prašek
13. 06. 2015 13.42
-3
In bi imeli lepo nazaj staro sfrj z eno stranko, kot si vi ves čas želite. Ne bo šlo,tovariš.
FC Chelsea2
13. 06. 2015 11.11
-1
gospod brglez lahko rečem samo tole bla bla bla bla bla bla bla tvojebesede so popolnoma prazne mogoče si to mislil
M_teorija
13. 06. 2015 09.58
+3
Pa glih SDS ovci nam Avstrijo dajejo za vzgled. A tle jim pa ni špegu všeč!?
M_teorija
13. 06. 2015 09.56
+3
Eh ti SDS z vsemi topovi in celo s Tankom na čelu streljajo z anevarsko municijo na enga Brgleza!?
dostojevski II
13. 06. 2015 09.54
+5
V Avstriji ni pravne praznine. Tam niso kriminalci v parlamentu, temveč v arestu. Tam je vrhovno sodišče odločilo, da je dokazano, da je pokojni Jože Zagožen za prikrojitev razpisa v korist Patrie od Hansa Wolfganga Riedla prejel 900.000 evrov.
sreb.kor.prašek
13. 06. 2015 13.43
-3
irhaela
13. 06. 2015 08.34
+0
Tokrat dam Brglezu prav! Tale Tanko nas zopet zavaja, ko ga skrbi, kaj Evropa poreče, da je DZ kršil ustavo! A to, da je ravno SDS stranka kriva in je tista, ki je zavestno sprejela odločitev, da njihov pravnomočno obsojeni prvak še naprej ostaja njihov predsednik in ga celo uvrstijo na seznam kandidatov! Njihov prvak bi moral odstopiti in reševati svoje težave sam, ne pa, da vpleta svoje težave in s tem zavira politično delovanje v Sloveniji. Žal Tanko se še ne zaveda ali pa noče vedeti, da se EU in svet zgraža nad početjem njihovega prvaka ter stranke SDS, ker je za njih dopustno, da pravnomočno obsojeni človek lahko sedi v parlamentu! Še najbolj pa je zgrožena Avstrija........
wolfterier
13. 06. 2015 09.16
-2
Brglez ima vedno prav,tudi ko vodi protizakonite postopke.In on govori o politični kulturi...
irhaela
13. 06. 2015 11.05
+2
A pozabljaš, da je z našo ustavo hudo narobe! Dovoljeno je, da lahko tudi kriminalec kandidira! Za
irhaela
13. 06. 2015 11.06
+5
Zato se EU zgraža nad dejanjem SDS stranke in njihovega prvaka!
irhaela
13. 06. 2015 11.09
+2
Politična kultura je, da vsak, ki ima osebne težave odstopi! Prvak SDS stranke pa ne in ne, tega klopa bo treba z oljem namazati in ga odstraniti s politike! Ima se za politika, a je največja sramota slovenskemu narodu! Pokojni Drnovšek ni zaman izjavil, da je ta prvak PRINC TEME!
wolfterier
13. 06. 2015 15.50
+1
Berglez ima hude težave,ki niso osebne,pač pa so škodljive spoštovanju zakonitosti !
Kaktus111
13. 06. 2015 00.34
+7
Ja Tanko ; če si tulk pameten -- zavestno si molčal , da je zakon neustaven !!!! ZAKAJ ??????
proletarec1
12. 06. 2015 22.43
+2
SAMO ZDRUŽENA LEVICA, LAHKO REŠI NAS REVEŽE!!!!
wolfterier
13. 06. 2015 09.17
+3
kolbek460
12. 06. 2015 22.09
+7
Ne razumem da v tej državi ni človeka da bi barabi rekel v obraz ,zgini da te ne vidimo već,in vrni denar kisi ga pokradel davkoplačevalcem da ga sedaj deliš da ti držijo štango ,in se gredo lažne solidarnosti .Naj vas kura brcne v čelo ...