Slovenija

Bomo šli na referendum 10. januarja?

Ljubljana, 02. 11. 2015 17.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Iz gradiva za sejo odbora DZ za delo, družino, socialne zadeve in invalide je razvidno, da bi lahko referendum o izenačitvi partnerskih skupnosti potekal 10. januarja prihodnje leto. Vprašanje se bo glasilo: Ali ste za to, da se uveljavi zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, ki ga je sprejel DZ na seji 3. marca?

Homoseksualni par
Homoseksualni par FOTO: Thinkstock

Odbor DZ za delo, družino, socialne zadeve in invalide bo v torek na seji obravnaval predlog za razpis referenduma o noveli zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih. Iz gradiva za sejo izhaja, da je predlagani datum za izvedbo referenduma 10. januar prihodnje leto.

Če bo predlog sprejet, se bo vprašanje, o katerem bodo volivci odločali na referendumu, glasilo: Ali ste za to, da se uveljavi zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, ki ga je sprejel DZ na seji 3. marca?

Za dan razpisa referenduma, s katerim bodo začela teči tudi referendumska opravila, se določi 17. november 2015.

Ustavno sodišče: Referendum je dopusten

Referendum bo DZ razpisal na podlagi zahteve več kot 40.000 volivcev, pobudnik referenduma pa je koalicija Za otroke gre. Sami so ob vložitvi podpisov v DZ minuli teden sicer izrazili pričakovanje, da bo referendum na eno od decembrskih nedelj.

Novela zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih istospolno partnersko skupnost v vseh elementih izenačuje z zakonsko zvezo, ki je po novem določena kot življenjska skupnost dveh oseb, ne glede na spol. S tem bodo lahko tudi istospolni pari uveljavljali pravice, ki izhajajo iz zakonske zveze, omogočena jim bo tudi posvojitev otrok.

Za zavrnitev zakona na referendumu mora več volivcev glasovati proti zakonu, poleg tega mora po ustavni ureditvi proti zakonu glasovati najmanj 20 odstotkov vseh volilnih upravičencev, torej okoli 340.000 volivcev.

DZ je novelo o zakonu o zakonski zvezi in družinskih razmerjih sprejel 3. marca, a ni začela veljati zaradi začetka postopka za razpis referenduma. Nato je DZ 26. marca sprejel sklep, da se referendumska pobuda nanaša na zakon, glede katerega skladno z ustavo referendum ni dopusten. Koalicija Za otroke gre pa se je na ta sklep pritožila na ustavno sodišče. Slednje je odločilo, da se sklep DZ razveljavi in da je torej referendum dopusten.

Rok za izvedbo referenduma je med 30 in 45 dnevi po vložitvi zahteve, možno pa ga je razpisati tudi v roku do enega leta, če je predlog na ustrezen način utemeljen. O tem odloča DZ, in sicer po tem, ko se preveri ustreznost podpisov pod zahtevo za referendum. Če se DZ odloči, da bo referendum sklical pozneje kot v 45 dneh, mora tak predlog podpreti dvotretjinska večina navzočih poslancev. Referenduma pa nikakor ne more biti v božično-novoletnem času, torej med 25. decembrom in 1. januarjem, je v četrtek spomnil predsednik DZ Milan Brglez.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (101)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kapitol
03. 11. 2015 09.42
-2
Na prvi strani imate članek, kako se obnašajo pametni ljudje v pametni in bogati državi Avstraliji. Azilante držijo na kratko, saj s tem, če bi se prepustili preplaviti ne bi rešili ničesar. Na koncu bi tam nastalo isto kot tam od koder so tisti prišli....Predvsem pa nobenih levakov.... tisoče km okrog, pa imajo super standard, dovolj dela in izredno dobro socialo. Ni čudno da ima JJ tam kliniko......
prašek
03. 11. 2015 09.08
+1
Nikakor ne more večina predpisovat manjšini, kako naj živi !
sinhron
03. 11. 2015 09.04
+2
Ne ne bomo šli , jih bomo ignorirali !
prašek
03. 11. 2015 09.07
enakostzavse
03. 11. 2015 08.50
-1
Pa kaj, a pri nas enkrat NE ne velja. Dobro za Dr. IJaneza vem da ne, samo je pri njemu problem z možgančki. Za ta zakon smo se pa ja izjasnili že enkrat in rekli NE istospolcem in njihovim bolestnim željam. Komu ni kaj jasno. Ne pomeni NE in ne ja ali mogoče. NE je NE, pa se lahko na glavo postavijo izp ljunki družbe.
prašek
03. 11. 2015 09.05
-3
Na referendumsko vprašanje bo tokrat odgovor DA . Ni vas dovolj da ovržete ta zakon !!!!!
Kapitol
03. 11. 2015 09.10
+0
Pozabljate da prihajajo, veliko jih prihaja potencialnih "novih" volilcev, ki imajo o tem vprašanju čisto drugačno mnenje. Tako da na dolgi rok ste tako pušnili....pa še ostali zraven...
prašek
03. 11. 2015 09.15
+0
S tem se ti kar tolaži, jaz ti pa povem, da vam ne bo uspelo ! Zakon je sprejet in vas ni dovolj, da ga ovržete .
Kapitol
03. 11. 2015 09.20
-1
Saj pol ne bo važen noben zakon lej ga,....Slovenija je pod levaki šibka in jo bodo pač pregazili, poglejte si višegrajce, Madžare, Poljake, zaprli so se kot školjka in skupaj branijo meje...mi smo pa menda bolj napredni... pod levaki.....
Kapitol
03. 11. 2015 08.50
-1
ZAnimivo da pod naprednimi levičarji Slovenija tako pada po vseh lestvicah primerljivosti. Pa število revnih se povečuje...Pa tako napredni so pa to....
enakostzavse
03. 11. 2015 08.54
+1
.cube, pedi raje na tvoje strani, na novotv. Sem včeraj malo bral komentarje tam. Groza kaj lahko naredi mati narava iz človeških možganov. Kateri ne verjamete v zaprte oddelke z možnostjo interneta, poglejte malo tja. Se mi smilite cubeć, prav zares
Kapitol
03. 11. 2015 09.03
-1
Ja res je se zgodi včasih in potem volivci večinsko volijo za svoje slabše življenje, če ne celo propad. Podobno kot v Nemčiji po 1933 letu. Nikogar drugega niso marali kot nacionalsocialiste. Drugih enostavno niso marali. Ja, ta socializem, kaj naredi iz človeških možganov, imaš prav. Čeprav v tistem primeru bi si še nekako razlagal s tem da se je gospodarstvo in standard zelo dvigal en čas. Pri nas pa je ravno obratno.....a volilci še kar navaljujejo...
prašek
03. 11. 2015 08.34
+0
Prepričan sem, da ne morejo zbrati dovolj glasov za ukinitev zakona ! Potrebujejo namreč cca. 340.000 glasov !!!!!!!
prašek
03. 11. 2015 08.35
+2
V ustavi piše: Zakon je na referendumu zavrnjen, če proti njemu glasuje večina volivcev, ki so veljavno glasovali, pod pogojem, da proti zakonu glasuje najmanj petina vseh volivcev.
stajerc3
03. 11. 2015 08.21
+5
a nismo že enkrat rekli NE to se bo ponavljal vsake par let a ni škoda denarja
funi
03. 11. 2015 07.38
+3
TAKOJ sprejeti zakon: gdor da podpis za take brezvezne referendume naj priloži 100 EUR za izvedbo referenduma.
muci007
03. 11. 2015 07.34
+6
Meni se zdi, da imamo vsi enake pravice, če izvzamem elito, ki ima nadpravice.
muci007
03. 11. 2015 07.35
+6
So pa zadeve, za katere ne moreš imeti pravice. Npr.: če nisi dober atlet, nimaš pravice, da bi tekmoval na olimpijadi. Jasno, kot sončen dan.
TheMafiaDon
03. 11. 2015 06.43
+1
homosexualni referendum? ne hvala.
Mother-fucker
03. 11. 2015 01.45
+3
Dva geja in dve lezbijki ne moreta spočeti otroka in takim ljudem otroci niso namenjeni. Zakaj nekdo postane gej ,lezbijka ? Gej ali lezbijka ni bolezen, ker bolezen se da pozdraviti, to pa ni ozdravljivo. To je motnja, hormonsko prirojena ali pa tudi posledice iz otroštva, bodisi zloraba ali pa napačna vzgoja staršev. Če bi bil gej pri zdravi pameti bi sam rekel :"ne, ne želim vzgajati otroka v gejevski zakonski zvezi, pa če tudi mi to zakon dovoljuje" Ampak gej tega ne bo rekel, ker nima moralnih vrednot. Pri nas v Kočevju imamo pastirja, ki je naskakoval svoje ovce. Po gejevski logiki bi lahko rekli, da je pastir normalen, je samo drugače spolno usmerjen. In ne dragi moji, to ni normalno.
enakostzavse
03. 11. 2015 08.39
+1
Kopriva60918022
03. 11. 2015 01.18
+3
za enake pravice vseh ljudi!
enakostzavse
03. 11. 2015 08.41
-2
potem tudi pravice pedofilom posiljevalcem in podobni srenji, kot so homoti ?????
cosmosjasnovidec
02. 11. 2015 23.07
+0
Zaradi mene lahko ima otrok 2 očeta,če bosta predhodno pred posvojitvijo privolila in šla na kastriranje.
periot22
02. 11. 2015 21.57
+13
Za migrante nas tudi ni nobeden nič vprašal,ali smo za ali ne celo agnorirate nas ,da ne smemo izražati svojega mnenja,hkrati pa prosite naj darujemo za njih,pa kje je tu logika?
novak.novak
03. 11. 2015 00.14
+0
stajerc3
03. 11. 2015 08.28
+4
koker kaže majo več u žepu kot jz ko delam ko črna živina 12 ur na dan
periot22
02. 11. 2015 21.54
+0
Raje naredite konec temu ,da bogataši posvajajo črne otroke kot trofeje,potem se jih pa naveličajo pa ti otroci še bolj trpijo!!!!!!!!!!!I
novak.novak
03. 11. 2015 00.15
-2
periot22
02. 11. 2015 21.51
+4
Na nobeden referendum več!
novak.novak
03. 11. 2015 00.16
+0
še ti gre predobro,...pol ne jokat da se ti godijo krivice pa da nič ni ok...v švici je to nekaj normalnga, če še ne veš...zato pa tud je to švica, med drugim...
kim llsung
02. 11. 2015 21.49
+6
Dosti je bilo strizenja!!!!nobene volitve,referendum....me ne vidijo vec!!!!
novak.novak
03. 11. 2015 00.17
+2
še ti gre predobro...medtem se drugi odločajo zate, ti pa v jok, kak se ti hudo godi...še premalo
Kapitol
02. 11. 2015 21.39
-2
Sem gledal tiskovko jj z dne 20.10.2015. Žalostno, da je treba gledati opozicijo, da gledaš tiskovko kot mora biti v takih razmerah. In koliko je bilo dodatnih vprašanj...
AtaAufbiks
02. 11. 2015 21.33
+8
Nasprotnikom človekovih pravic svetujem, da naj najprej po svojih farovžih pospravijo, da ne bo več posiljenih otrok!
lnterReflections
02. 11. 2015 21.48
+1
novak.novak
03. 11. 2015 00.19
-1
katere človekove pravice, aufbix? si že plačal davek, al še vedno na črno?
lnterReflections
02. 11. 2015 21.12
+8
Tisti, ki smo ZA, bomo ostali doma, da "ta farški" ne bodo dosegli kvoruma 20% volilne udeležbe. Dokler se bo RKC vmešavala v politiko, bom podpiral vse zakone, ki so PROTI njej.
AtaAufbiks
02. 11. 2015 21.31
+3
Napačno si informiran! Če hočejo zmagati nasprotniki človekovih pravic, mora vsaj 20% celotnega volilnega telesa glasovati proti. Kdor bo glasoval za človekove pravice, se v ta kvorum ne šteje.
lnterReflections
02. 11. 2015 21.48
+1
Mislil sem 25% minimalna udeležba, da zakon pade. 20% jih mora glasovati proti in udeležba mora biti 25%.
AtaAufbiks
02. 11. 2015 23.26
+2
V ustavi piše: Zakon je na referendumu zavrnjen, če proti njemu glasuje večina volivcev, ki so veljavno glasovali, pod pogojem, da proti zakonu glasuje najmanj petina vseh volivcev.
novak.novak
03. 11. 2015 00.21
-1
a farški da so prot? islamske vere so menda navdušeni nad tem predlogom, a ne, pa tud pravoslavci...za komuniste, ki so jih pod vodstvom velikega in ljubljenega vodje vztrajno preganjal, pa ne vem...