Slovenija

FOTO: Janša, Žerjav, Virant in Novakova iščejo širšo koalicijo

Ljubljana, 11. 01. 2012 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min

Po neizvolitvi Jankovića za mandatarja so se sestali predsedniki SDS, Liste Virant, SLS in NSi. Sklenili so, da bodo strankama DeSUS in SD poslali skupen predlog koalicijske pogodbe z vabilom za širše usklajevanje. A v SD vsako možnost koalicijskega sodelovanja z Janšo zavračajo.

Poslanci na tajnem glasovanju v državnem zboru predsednika Pozitivne Slovenije Zorana Jankovića niso izglasovali za mandatarja. Zanj je glasovalo 42 poslank in poslancev, proti pa je glasoval eden. To pomeni, da Janković ni dobil niti vseh glasov poslancev Pozitivne Slovenije, SD in DeSUS. In kje se skrivata 'Pucka'?

Janković: Nisem razočaran!

Glasovnice je na tajnem glasovanju dvignilo 54 poslancev, oddalo pa jih je 47. Štiri glasovnice so bile neveljavne. Za izvolitev bi Janković potreboval najmanj 46 poslanskih glasov.

"To je volja poslank in poslancev. Nisem razočaran, naredili smo vse, kar je možno. Stali smo pokončno, držali smo se tistega, kar smo volivcem obljubili," je ob tem dejal Janković. Po njegovem mnenju je bila večina razpravljavcev izjemno korektna, tako tisti, ki so rekli, da bodo dali glas zanj, kot tisti, ki so napovedali, da ga ne bodo, "razen posameznika, ampak o njem ni vredno izgubljati besed". Ob tem je poudaril, da bodo tisti, ki so danes "bojkotirali" glasovanje, to težko razložili državljanom Slovenije. Njihova naloga je, da glasujejo za ali proti, je dejal.

O možnosti, da ga predsednik republike Danilo Türk še enkrat predlaga za mandatarja, pa je Janković pojasnil, da bo zadevo najprej prespal, razmislil in se pogovoril s člani svoje stranke. Ne ve še, kaj bo naredil, je pa spomnil, da je že večkrat dejal, da sebe vidi v izvršni funkciji. Prav tako še ni želel napovedati, ali bo morda ponovno kandidiral za župana Ljubljane. Odločitve DZ ne jemlje kot poraz, poraz bi zanj bil, če bi umaknil kandidaturo.

Janković takoj po razglasitvi rezultatov.
Janković takoj po razglasitvi rezultatov. FOTO: Aljoša Kravanja

Türk: V DZ smo danes videli 'politični dribling'

Predsednik republike je nato sklical tiskovno konferenco, na kateri je povedal, da Jankovićevo neizvolitev obžaluje. "Zoran Janković je dober kandidat za mandatarja in uživa moje polno zaupanje. Nič, kar se je danes zgodilo, ni spremenilo moje ocene. V DZ smo danes videli veliko manevriranja, veliko taktike, mnogo takega, da lahko rečemo, da ta dan ni dobra popotnica za delo DZ. Videli smo veliko preigravanja, ravnanje, ki bi ga lahko opisali kot politični dribling," je dejal.

Na vprašanje, kako naprej, je odgovoril, da je zdaj potreben naslednji krog posvetovanj in odločanj. "To nameravam storiti – stopil bom v stik s strankami in se dogovoril za posvetovanja. Kaj več v tem trenutku ne morem napovedati," je še dejal.

Žerjav: To ni konec sveta!

Predsednik prvega slovenskega demokratično izvoljenega parlamenta in starosta slovenske politike France Bučar je po glasovanju dejal, da rezultat "ni nič novega pod soncem in se nam ponavlja že več let". Sam ne vidi rešitve za izhod iz situacije, ki je, kot pravi, do konca zapletena.

To zagotovo ni konec sveta, pričakujemo drugi krog, je nepotrditev Jankovića komentiral predsednik SLS Radovan Žerjav. Zatrdil je, da poslanci SLS glasovnic niso prevzeli, ker je bil pritisk medijev nanje prevelik in niso želeli biti tisti, ki bi se za nekom skrivali. Želeli so, da je glasovanje jasno in čisto, brez trohice suma.

NSi: Slutili smo, da ne bo izvoljen

Predsednica NSi Ljudmila Novak je po glasovanju dejala, da je sicer delno presenečenje, da Janković ni dobil podpore, vendar pa so v NSi "nekako slutili", da ne bo izvoljen. Poudarila je, da poslanci NSi niso glasovali, ker niso želeli povzročiti sumov, da so oni tisti, ki so glasovali kakor koli drugače, kot so obljubili. Ob tem je pojasnila, da bodo najprej počakali, da bo Türk podal svoj predlog, če bo to storil, sicer pa so vse možnosti odprte.

Pogovori o koalicijski pogodbi predsednika SDS Janeza Janše se bodo tako po besedah predsednice NSi verjetno kmalu nadaljevali, saj "čas teče" in je treba nadaljnje korake narediti čim prej.

Virant za javno odločanje o mandatarju

Prvak Liste Virant Gregor Virant je nad dogodki v DZ zgrožen, zlasti nad "netransparentnostjo in manipulacijami, ki so ves čas visele v zraku", zato se bo zavzel za ustavno spremembo, s katero bi bilo odločanje o mandatarju javno. Po njegovem mnenju so njegovi poslanci z neprevzemom glasovnice pokazali, da niso skorumpirani. "Če želi nekdo, iz katere koli poslanske skupine podpreti mandatarja v nasprotju s sklepi stranke, ima do tega vso pravico, toda prav je, da to javno pove in da se ne igramo nekih podtalnih igric," je še dodal.

Zagotovil je še, da se o novem kandidatu za mandatarja še ne pogovarjajo in da se tudi še ni sestal z Janšo. O novi koalicijski pogodbi bodo govorili "če in ko bodo povabljeni".

Janša: 50 glasov je največja možna trdna večina

SDS, Lista Virant, SLS in NSi imajo skupaj 44 glasov.

Janša je ocenil, da je bilo neodgovorno, da se je Janković po podporo v DZ podal brez podpisane koalicijske pogodbe. Povedal je, da SDS predloga za njegovo mandatarstvo ne bo vlagala, dokler ne bo imela podpisane koalicijske pogodbe, ki zagotavlja trdno večino. Prav tako v SDS poudarjajo, da s "pičlo večino 46 glasov" vlade ne bodo sestavljali.

Predlog za to, da bi mandatar postal on, po Janševih besedah tako še ni pripravljen. Sam ocenjuje, da je 50 glasov trenutno "največja možna trdna večina". Na vprašanje, ali pričakuje, da bo predlog za njegovo mandatarstvo v DZ vložil predsednik republike, pa odgovarja, da ne pričakuje ničesar.

Janša pravi, da njihova ponudba še velja.
Janša pravi, da njihova ponudba še velja. FOTO: Aljoša Kravanja

O možnosti, da bi predsednik republike za mandatarja znova predlagal Jankovića, pravi, da je to njegova pravica, da pa v drugem krogu predsednik republike ni več edini predlagatelj. Sicer pa po njegovem mnenju zdaj ni časa za ponavljanje glasovanja, saj je pred DZ zgolj še en resen poskus, sicer bodo zaradi tako napisane zakonodaje najverjetneje predčasne volitve, pravi. Ali si te država lahko privošči, pa je po njegovih besedah drugo vprašanje.

SDS bo imela v četrtek sejo izvršilnega odbora, na kateri bo ocenila položaj in se tudi formalno odločala, kako naprej. Prav tako bodo nadaljevali usklajevanja znotraj skupine omenjenih štirih strank.

Janša je povedal še, da ponudba koalicijske pogodbe, ki jo je SDS pred časom poslala strankam, s strani SDS še velja. Štiri stranke so do zdaj uskladile vsa odprta vsebinska vprašanja, pogodba, ki ima 70 strani, pa je tudi parafirana. Vendar omenjene štiri stranke – SDS, Lista Virant, SLS in NSi – po njegovih besedah nimajo dovolj glasov za trdno večino, zato bodo potrebna še pogajanja z ostalimi strankami, je povedal. Pri tem glede DeSUS pravi, da med njimi ni bistvenih razhajanj.

Glede glasovanja v DZ pa Janša pravi, da so poslanci pri glasovanju svobodni: "Svobodni so, da glasujejo za, da glasujejo proti in da se vzdržijo. To je popolnoma v skladu z ustavo. Veliko vprašanje pa je, ali je v skladu z duhom ustave in voljo volivcev, vztrajati na kandidaturi, za katero nimaš večine in računat na to, da se bo kakšen glas vmes kupil."

Desnica ne izgublja časa

Po glasovanju so se sestali predsedniki SDS, Liste Virant, SLS in NSi. Dogovorili so se, da bodo jutri strankama DeSUS in SD poslali skupni predlog koalicijske pogodbe z vabilom za širše usklajevanje.

Po Žerjavovih besedah o predlogu za novega mandatarskega kandidata niso govorili, saj je treba najprej "vedeti, ali je prava večina ali ne". "Iti se igrice s 44 glasovi in iskati Pucke nima smisla," je dejal. Na tak način se po njegovem mnenju vlade ne more sestavljati.

Virant pa pravi, da so bili že povabljeni k pogajalski mizi, ob čemer domneva, da bodo zdaj nadaljevali z iskanjem alternative. Zanikal je, da bi danes že govorili o predlogu za novega mandatarskega kandidata v drugem krogu.

Kot je povedal v oddaji 24UR ZVEČER, si želi čim širše koalicije, a se mora o vseh nadaljnjih potezah posvetovati s svetom svoje stranke. Na vprašanje, ali je desnosredinska koalicija trdna, je odgovoril, da ni, saj desnosredinske koalicije sploh še ni. Na vprašanje, ali bodo zdaj kot mandatarja podprli Janšo, pa je odvrnil, da še niso v tej fazi, da bi bili odločeni. "Jaz v tej fazi nimam mandata, da bi podpisal kakršno koli koalicijo," je dejal.

Po njegovem mnenju so najslabša rešitev zdaj predčasne volitve. "To pomeni nov strošek in nadaljnje odlašanje časa do trenutka, ko bo začela vlada delovati s polnimi pooblastili ... tega si ne želi nihče. V parlamentu moramo poskrbeti, da se to ne bo zgodilo," je še povedal.

Kako naprej?

Türk lahko zdaj po ponovnih posvetovanjih s parlamentarnimi strankami v štirinajstih dneh predlaga drugega kandidata za mandatarja ali ponovno Jankovića, lahko pa mandatarja predlagajo tudi poslanske skupine ali najmanj deset poslancev.

Ponovne volitve se opravijo najprej 48 ur in najpozneje sedem dni po preteku roka za vložitev kandidatur. V drugem poskusu imenovanja mandatarja je lahko vloženih tudi več kandidatur, najprej pa se glasuje o kandidatu, ki ga je predlagal predsednik republike.

V primeru, da tudi v drugem krogu ni izvoljen noben kandidat, pa predsednik republike razpusti DZ in razpiše ponovne volitve, razen če poslanci sklenejo, da bo DZ opravil ponovljene volitve. V tretjem krogu sicer za izvolitev zadošča navadna večina poslanskih glasov.

Razplet glasovanja o mandatarju sta komentirala politična analitika Matej Makarovič in Vlado Miheljak.

Žal se nahajamo v razmerah, v katerih vsak dan brezvladja poslabšuje konkurenčnost slovenskega gospodarstva, se je na dogajanje v parlamentu odzval predsednik GZS Samo Hribar Milič.

 

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (5680)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

saintjozef
14. 01. 2012 13.31
-2
Janša nima kaj iskat. Najprej naj za sabo pospravi.
domremy
12. 01. 2012 22.14
-3
Točno tako stanje v parlamentu, kot si ga Slovenistan zasluži. Najbolje smo naredili tisti, ki na volitve sploh nismo šli.
korosec_SLO
12. 01. 2012 18.42
-1
V prvem razredu osnovne šole učitelj vpraša učenca: "Koliko je 44 - 2 ?" ´Prvorazredni´ mu odgovori: "Vsaj 46, lahko pa tudi več !" Učitelj se začudi: "Ja kako pa si vendar to izračunal ?" ´Prvorazredni´: " To je pa že ´drugorazredna´ tema..." avtor = ukinitev
SysOP
12. 01. 2012 16.22
+4
mislim a ni logično da če je janković padel, da ne mora biti še enkrat predlagan?? to je možno samo pri nas!!
Jože Zaplati?
12. 01. 2012 15.07
+1
VEDELO SE JE ŽE TAKOJ PO VOLITVAH, DA BO JANŠA NA VSO MOČ HOTEL ZA PREDSEDNIKA VLADE GREMO RAJE NA NOVE VOLITVE IN NAJ VELJA GLAS LJUDSTVA NE SE GREJO IGRICE KATERI BO DOBIL VEČ GLASOV V PARLAMENTU. DOBRO VEMO KATERI SO BILI V JANŠEVI VLADAVINI
jakaspa
12. 01. 2012 14.32
+11
EKSKLUZIVNO: Po parlamentu se govori, da vsi ki niso dvignili glasovnic, naslednje tri mesece tudi plače ne bodo dvignili.
Dija84
13. 01. 2012 10.47
+2
edino pravilno!!!!!!! Suspendirat hudiče!!!!
mobius
12. 01. 2012 13.36
-1
Ljudje ki toliko pisarite tu gor ste verjetno vsi plačanci ene ali druge strani, pa sem zaključil s komentarji tukaj
liskub
12. 01. 2012 17.47
+3
Nič hudega saj ti ni treba komentirat če nočeš.Bodo drugi
bkaval
12. 01. 2012 12.57
+0
To da so volitve premiera v DZ tajne, je največja bedarija z ustavo vred, ki to dovoljuje. Če sem jaz glasoval za eno stranko, mora biti ta na volitvah enotna. To pomeni, da posameznik ne more kar tako po svoji volji odločati kot mu daje ustava za katerega se bo odločil..Pomeni da posamezni poslanec ne bi smel prosto odločati komu bo dal glas. Torej vočitev preko posameznikov ne bi smela biti, ampak stranka v takem primeru sodeluje v izboru premiera z vsemi glasovi (poslanci), s katerimi je prišla v parlament. "Puckoti" so tako avtomatično izločeni.
J.K. & Gang
12. 01. 2012 12.17
+1
Predsednik je v tej izjavi pokažal svojo pristranskost. Ko so ga vprašali , če bo predlagal Jankovića, ga je hvalil, da je on za njega še vdno primeren kandidat, ko pa so ga vprašali o Janši, pa se je izmotaval, da je ocenjvanje za to še prezgodaj. Očitno samo pri nekatrih.
pupa_od_anbot
12. 01. 2012 12.45
in se čudiš, tudi jaz sem med izbrisanimi
mrBlack
12. 01. 2012 14.04
+3
grdo bi bilo če bi direktno povedal da janša ni primeren kandidat :) mislim da je to turk naredil izjemno prijazno. janša je že bil enkrat mandatar in je iz slovenije naredil kar pač je. namesto da bi državo pripravil na prihajajočo krizo se je delalo kar se je delalo. še v normalnih časih niso sposobni vodt vlade, pol bojo pa v recesiji. za te čase, čase zategovanja pasov, je nujno potreben jankovič. to je dejstvo.
fb_100001105378278
12. 01. 2012 17.41
+2
Po vsem kar je Janša storil Turku, mu niti ne gre zamerit. :)
jezektekateka25
12. 01. 2012 11.40
+7
2000 postov so zbrisal od včeraj ... TOOO MI DELI DEMOKRACIJA IN SVOBODA GOVORA !!!
jezektekateka25
12. 01. 2012 11.41
+5
To pa tudi nekaj pove o tem demokratičnem portalu ...
Rahan
12. 01. 2012 14.03
+4
ma to že ni demokratični portal! to je stran levice in nič druga
SysOP
12. 01. 2012 16.21
+1
mistake
12. 01. 2012 11.31
+11
ko bodo naslednje predcasne volitve, SE lahko VSI VOLILCI zgledujemo po strankah: VZDRZIMO se VOLITEV! Zakaj? Ker bomo s tem (po besedah Viranta na 24UR ZVECER) zascitili svojo integriteto, jasno bomo pokazali, da nismo podkupljeni, da nismo na prodaj, da nismo prestopniki, da nismo skorupirani, da zelimo delovati transparentno in da zelimo s tem nacinom delovanja pokazati, kaksno je nase stalisce in da bi tako delovali tudi drugi.
jakaspa
12. 01. 2012 10.39
+3
Upam in želim samo še eno. VOLITVE 2012, naj se besede in želje Janše uresničijo.
mpk2
12. 01. 2012 10.55
+1
saj bodo 2012! Upam da se našega "KRALJA" rešimo!
mpk2
12. 01. 2012 10.07
-2
Ne vem KAJ, KOMU in ZAKAJ ni jasno? Rezultati parlamenta so jasno: 38% LEVIČARJI 38sedežev 7% desus (ki ni ne eno ne drugo) 6sedežev 52% POMLADNE STRANKE 44sedežev +3% narodne skupnosti 2 sedeža (...pri procentualnem izračuni so manjši odmiki decimalk!!!)
kaktus11
12. 01. 2012 10.17
+7
Pa Virant se skoz idaja za najbolj popolno sredino,.Zakaj si ga kar k ta desnim dal ???
kaktus11
12. 01. 2012 10.20
-1
kaktus11
12. 01. 2012 10.22
+3
Po tvojem računu je sedež 1% .Ni odmika decimalk..
mpk2
12. 01. 2012 10.28
+1
saj ga nisem k desnim, skrajne desnice SNS v parlamentu več ni, najbolj je neke vrste samo še Nsi, torej ostanejo samo še skrajni LEVI SD !
mpk2
12. 01. 2012 10.33
+2
aja pa.. 52% - 44 sedežev, torej ni 1:1 ! ...tamanjši štirje imajo manj sedežev kot glede na procent volitev!
kaktus11
12. 01. 2012 10.41
+6
Ponovi procentni račun : 44 od 90 ni 52% ampak 48%
mrBlack
12. 01. 2012 14.09
+6
to je trenutno stanje :) dragi moji, v primeru ponovnih volitev bi se stanje drastično spremenilo v korist SDja in PSja. virant dobi cca 0%, sds 20%, nsi se zna povzpet na 10%, SLS tudi 0% in desus zna prlezt do kšnih 15%. to niso sanje ampak je realnost.
TiTadeus
12. 01. 2012 15.57
+2
Se popolnoma strinjam. Zato bp ŠreVarant naredil vse, da do tega ne pride.
Zoran Stojanov
12. 01. 2012 09.45
+18
virant se zgraža nad dogajanjem v parlamentu hahaha.mi se zgražamo nad tabo izrodek narcisoidni.ti si vse zaustavil in zakompliciral.no upam,da turk ne da mandata klempotu iz grosuplja in da bodo dodatne volitve,ki bodo zbrisale iz parlamenta viranta in žerjava.tolk so imeli za povedat okoli kupovanja glasov ,na koncu so pa oni kupili dva glasova in to je treba raziskat,tko da o mafiji in kupovanju glasov kličite v grosuplje ne pa v murgle.sej bodo volitve slej ko prej in takrat bo zoki dubu 30-40%.sploh če bodo klempotovi vodili vlado par let.žerjav kolk ste pol dali za 2 kupljena poslanca 100 000 al več.
Meritmut
12. 01. 2012 09.48
+6
To si pa res lepo napisal. Se popolnoma strinjam...
VRAG-100
12. 01. 2012 09.50
+6
Bravo,odličen komentar in odličen predlog,,,naj se razišče in krivec kazensko odgovarja......
kaktus11
12. 01. 2012 10.26
+5
Tisti ki je kupil ne tisti ki je prodal.......
cupofmarja@email.si
12. 01. 2012 09.34
+4
...tako kot se sedaj spominjamo bivše Jugoslavije.....se bomo s temi štirimi čez nekaj let spominjali "bivše Slovenije"............
VRAG-100
12. 01. 2012 09.30
+20
Novakova namesto da se pojavlja pred kamerim vsak dan kot da je dobila najmanj 30 % glasov naj išče cerkvene pedofile kot pa da išče širšo koalicijo
cupofmarja@email.si
12. 01. 2012 09.36
+10
Upam, da Svetlana Makarovič ne bo tiho na včerajšnji Ljudmilin komentar........
felix.drzni
12. 01. 2012 09.22
+0
V spodnjih komentarjih sem nakazal možnosti, ustvarjanja fundamentalnega "komentarja"-verjetno ga, vas večina, razume-ali se pač motim???
felix.drzni
12. 01. 2012 09.20
-5
Večina komentarjev na tem portalu, izžareva samopomilovanje, (glede na to , da ste daleč od resnice) saj na osnovi zavestnega podajanja laži in konstruktov , poiskušate vnesti kanček zavesti o lastni pomembnosti, ki vas skozi bohotenje laži polni, žene in vam daje občutek, da živite – a živite v samoprevari... Edino zdravilo je »RESNICA« in ko jo zmorete, boste tudi srečni...Tako pa ste, vsi skupaj, le kot kup »nesreče«! »Pisanj«na portalu pa, nikakor ne morete ocenjevati z estetskimi merili; vsekakor pa lahko, nekatera od njih,oceniujete z higijenskim-i minimum-i...Vendar pa ne s klikom na osnovi in skozi revščino duha, marveč z umnim in umetelnim dopisovanjem...Kot npr.: » K te gleda, pojdi v PM, mamo ti J itd...«
brado
12. 01. 2012 09.20
+12
Volja ljudsta je izničena....začelo se je mesarsko klanje za oblast in stolčke.....demokracija je tako ali tako le postranskega pomena....ne ve se kdo pije kdo plača,kdo krade kdo laže......najbolje,da Barrosso postavi svoje ljudi nam na oblast......bomo vsaj vedeli po čem so jajca...
cupofmarja@email.si
12. 01. 2012 09.37
+7
bibi266
12. 01. 2012 09.16
+14
Če ste šli na volitve ali mi lahko poveste ZAKAJ ste šli ,ko pa vaš glas tako ne šteje
Meritmut
12. 01. 2012 09.49
+1