Slovenija

Arso: Za tako velike padavine naši vodotoki niso predvideni

Ljubljana, 15. 09. 2014 18.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Večina vodotokov lahko prenese vodne količine povratnih dob do 20 let, kar je več, se razliva. Ko se voda razlije čez rob, pa nobena očiščenost in urejenost vodotoka ne zadošča, so poudarili na agenciji za okolje. Tako se branijo očitkov, da ne vzdržujejo vodotokov in strug.

Na Agenciji RS za okolje (Arso) so se odzvali na nekatere očitke o neočiščenosti in neurejenosti vodotokov, kar naj bi privedlo do hudih poplav. Pravijo, da za tako velike padavine naši vodotoki niso predvideni. Večina vodotokov lahko prenese vodne količine povratnih dob do 20 let, kar je več, se razliva. Ko se voda razlije čez rob, pa nobena očiščenost in urejenost vodotoka ne zadošča, so poudarili.

Redna vzdrževalna dela, kamor sodi tudi čiščenje strug plavja in naplavin, je v pristojnosti omenjene agencije. To delo se opravlja prek koncesionarjev oz. javne službe urejanja voda. Za samo redno vzdrževanje ima Arso na razpolago 7,6 milijona evrov sredstev, "ki jih namensko, gospodarno in strokovno porabi izključno za nujne in res prioritetne ureditve".

Neurje v Sevnici - 5
Neurje v Sevnici - 5 FOTO: Sergej Racman

Arso vsako leto pripravi program dela, ki je vsebinsko, terminsko in finančno ovrednoten. Ta program je, kot navajajo na Arsu, v minimalnem obsegu prve prioritete ocenjen na 25,5 milijona evrov. "Vsakoletno zanemarjanje vzdrževanja zaradi pomanjkanja denarja pa povzroča večje stroške pri sanacijah v neurjih nastalih poškodb," dodajajo.

Samo urejanje strug, kamor spada čiščenje obrežne zarasti in odstranjevanje naplavin in proda, po pojasnilih Arsa sicer doprinese k hitrejšemu odtoku voda, ne more pa preprečiti razlivanja večjih količin voda čez robove. Ko se voda razlije čez rob, nobena očiščenost in urejenost vodotoka po navedbah agencije ne zadošča.

"Proti vodam s 100-letnimi povratnimi dobami lahko učinkovito pripomore le skrbno načrtovanje zadrževanja vode vzdolž celotnega vodotoka," izpostavljajo na Arsu. Kot primer dodajajo čiščenje struge pred dnevi močno uničenega Petačevega grabna v občini Dobrova–Polhov Gradec. "Po štirinajstdnevnem čiščenju je danes popolnoma enako zasut, kot je bil takoj po neurju konec avgusta," navajajo.

Hidrolog z Agencije za okolje Nejc Pogačnik je včeraj pojasnil, da so poplave, ki so konec minulega tedna prizadele vzhodni del Slovenije, nastale zaradi velikih količin padavin ob predhodni namočenosti zemlje.

Preberite tudi: Ujma je najbolj prizadela Dolenjsko, Posavje in Pomurje ter dele Štajerske in Koroške. Še vedno so poplavljeni deli Dolenjske in Pomurja, marsikje drugje pa grozijo zemeljski plazovi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (79)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Adolph
16. 09. 2014 12.32
+1
Namesto resevanja zapufanih bank, bi se ta denar lahko investiral v infra strukture,vodotoki, vodovodi, daljnovodi, zelezniske proge, . . . V Sloveniji je toliko dela , samo nihce noce zgrabit za delo . .. .
Hmeljko
16. 09. 2014 08.03
+1
Lahko rečem, da v Celju in okolici so v zadnjih letih povečali struge potokov, prav tako so uredili nove pregrade in podobno. Kakšnih 5 let nazaj je vedno ob močnem deževju poplavljalo, ampak sedaj pa niti približno ne pride do tega. V glavnem kar hočem povedat je da bi jih rad pohvalil kako so uredili vodotoke v Celju.
opazovalec_
16. 09. 2014 07.42
+9
Struge potokov ne smeš niti sam počistit. Na grbi imaš takoj arso, ptičarje, zelene, .... Ko pride huda ura pa se znajdi sam, kak se veš in znaš. Naj zdaj ti naravovarstveniki poplačajo škodo!
elektroncek
16. 09. 2014 07.05
+1
sej ne da je država vložila nevem koliko miljonov za regulacijo strug ....
POŠTENO JEBENO
16. 09. 2014 07.22
+1
je je ...samo 30 let nazaj z udarno akcijo!!! samo račune majo pa še vedno za dokazilo.
POŠTENO JEBENO
16. 09. 2014 06.52
+4
Vsi, ki jim je bila povzročena materijalna škoda naj tožijo državo oz. pristojno ministrstvi za povračilo za nastalo škodo!!! Drugače pa roko na srce, če država noče oz. nemore počistit vodotokov, bi jih morali mi sami......ali pa se bodo take zadeve vsako leto začele dogajat.
bakiras
16. 09. 2014 07.22
+5
saj to je problem - sam ne smeš nič narediti, ker te kaznujejo.
slayer2
16. 09. 2014 06.42
+25
Pri nas je edino dovolj denarja za nenormalno visoke plače in nagrade v bankah,menedžerjem.....!!!! Bandaaaa pokvarjena!!!!
vstanitevsuženjstvozakleti
16. 09. 2014 07.28
+3
motorka57
16. 09. 2014 06.12
+13
Za tragedijo na Vranskem,je odgovoren tisti,ki je dovolil postaviti take prepuste !!! To delajo otroci v peskovnikih zato si konstruktor zasluži kazen uboj iz malomarnosti. Je pa nekomu godilo,kako poceni in varčno se je "obnašal",ko je delal most .Se bo tudi sedaj izpostavljal !!!!??????? Kje je zdaj ta heroj ,da gavidimo !!!!
Sara Rebek
16. 09. 2014 04.50
+5
No tale nesreča AMZS sodelavcev na Vranskem je tudi super reklama za Amzs-varnost v prometu. Še za varnost niso poskrbeli in sedaj kdo je kriv. Se bomo malo obtoževali z državo.
hermelin2
16. 09. 2014 03.58
+12
Lenuhi na arso-oglejte si zaraščene in zatrpane vodotoke in ne imejte za norca cele Slovenije z tako otroškimi izgovori.
motorka57
16. 09. 2014 06.04
+9
....je izjava leta ,da za take padavine so premajhne struge !!!! To bi še butalci pogruntal....!!!
srecnii
16. 09. 2014 00.49
+0
Problem so lastniki parcel, v naši občini bi lahko zgradil kanali. jaške 2-3m stran od ceste, ampak lastnik parcele ni dovolil, pa so jih moral na cesti. V sosednji občini so jih zgradil 2-3m stran
Uporabnik487511
16. 09. 2014 00.18
+3
"Ko se voda razlije čez rob, pa nobena očiščenost in urejenost vodotoka ne zadošča, so poudarili na agenciji za okolje.". Kaj vam ni jasno? Vi poskrbite, da voda ne pride čez rob.
zvit kot presta
16. 09. 2014 10.30
+1
Pa kaj naj postavijo plahto, nad vso Slovenijo?
mišekmali
15. 09. 2014 23.40
+13
Bratušek je šparala na mostovih, ki jih je vzela voda. Mogoče je bolje tako. Tenko bomo še piskali in se znojili. Mimogrede, Bratuškova diplomska naloga se imenuje Tkanina in znojenje!
slayer2
16. 09. 2014 06.58
-4
dakota100
15. 09. 2014 23.38
+12
Vsak izgovor je dober, tudi če ga pes na repu prinese. To pravi star pregovor, in to še kako hudičevo drži v tem primeru.
luckyss..
15. 09. 2014 23.04
+25
"Arso: Za tako velike padavine naši vodotoki niso predvideni"........Za tako pogoltno državo naši žepi tudi niso predvideni, pa nič ne pomaga..Hočem povedati, da v primeru naravnih nesreč ni možno veliko storiti, v primeru nedelovanja države pa bi lahko - vendar mi v obeh primerih le jamramo in ne ukrepamo...
Jasnovidec Cosmos
15. 09. 2014 23.27
+6
Točno tako je na žalost.Denar katerega je EU namenila za ureditev protipovlavnih zadev predvsem na ogroženih območjih je nepojasnjeno izginil oziroma poniknil Bratuškovice pa sploh nihče ne vpraša kje je.
zvit kot presta
16. 09. 2014 10.31
+1
Poniknil je fiančnih načrtih za izgradnjo hodrocentral na Savi. Tako je to, daragi moji, denar za vode se v Sloveniji , mirno pretaka v energetiko!
zvit kot presta
16. 09. 2014 10.36
+1
Točno se ve. Denar namenjen vzdrževanju vodotokov v nasploh vodarstvu se v Sloveniji mirno pretaka v energetiko, oziroma konkretneje v izgradnjo hidroelektraren na Savi. To pomeni, da je energetski lobij pri nas občutno močnejši kot vodarski. Vlada pa to vedno požegna.
GlavniModerator
15. 09. 2014 23.00
+3
upam da bo vsaj voda kej cenej v letosnjih sezoni...
Jasnovidec Cosmos
15. 09. 2014 23.28
+2
Možno,da bo,ker bo vsa okužena vendar je to v Sloveniji skoraj nemogoče in bodo cene še celo dvignili.
?rnogled
16. 09. 2014 04.59
+4
Točno,nekako tako deluje naša vlada(vsaka do zdaj,da ne bo pomote):Slov.vlada se znajde v puščavi,vse polno je peska.Prvi dan bedasto gledajo,drugi dan skličejo sestanek,tretji dan podražijo pesek.
Kajetan
15. 09. 2014 22.57
+17
Zaimiva razlaga ljudi ne zanima ali gre za 20 ali 100 letne povratne vode zanimajo jih rešitve in te so včasih nemogoče. Najbolj ljudje zamerijo državi da si sami ne morejo pomagati, kajti vsaka škarpa zahteva toliko papirologije in doktorskih dezertacija da je le kaj. Naj ljudjem pustijo da si delno lahko smai urejujejo in zaščitijo svoje premoženje, kar bi moralo biti tudi v prioriteti zavarovalnic. Kot drugo se vsi strinjamo da se razlivanja ne da preprečiti lahko pa se kontrolira, narediti se morajo območja ki bi jih umetno poplavljali ko bi prišlo do tega, vendar tu je že naslednji problem, kajti zalo veliko je privatne zemlje in noben ni vesel če je njegova zemlja predvidena za razlivanje voda. To pomeni da je le-ta zemlja ničvredna in naj jo potem odkupi država. Vsakič ko se poskuša najti rešitev nastanejo problemi, ravno tako se vodotoki ne čistijo dovolj, jaz osebno še nikjer nisem videl kakšne ladje za čiščenje odtokov, predvsem poglabljanje. Morda pa je prišel čas za gradnjo še kakršnekoli umetne struge ali umetnih jezer ki bi se polnila ob močnem deževju. Apak v SLO ni denarja za ničesar drugega kakor za Banke in JU vse ostalo pa lahko gre rakom žvižgat.
Jasnovidec Cosmos
15. 09. 2014 23.29
+1
skateek
15. 09. 2014 22.16
+18
Ljudje ob vodotokih že vedo,kaj je treba postoriti.A jim birokrati ne pustijo.
xxx1982xxx
15. 09. 2014 22.24
+27
imamo tak primer v naših koncih...poplave izpred 1 meseca so zalile hišo jo spodkopale..lastnik je pjlunil v roke in postavil škarpo ki ga je ta vikend rešila pred novim zalitjem,...a glej jih naše arsovce in ostale birokrate , ki so mu prišli povedat da bo potrebno škarpo rušit...bojo oni rešili zadevo iz svojega žepa ? S pomočjo svoje ultra pameti ? Mislim , da ne !
rostan7
15. 09. 2014 21.51
+3
Morda pa bomo dočakali kakšen tovornjak pomoči iz Srbije ali Bosne....
Eurojackpot
15. 09. 2014 22.48
+9
odpisan2x
15. 09. 2014 21.38
-2
pojdite na zbiljsko jezero.na sredi jezera nasedeš z čolnom
zvit kot presta
16. 09. 2014 10.33
+1
Zbiljsko jezero ni navadno JEZERO. To je akumulacijsko jezero, zato se v njem nabira akumulacija. Jo je pa seveda potrebno vsake toliko časa odstraniti, se strinjam.
jobovka
15. 09. 2014 21.36
+2
Zakaj večinoma samo države bivše juge zaliva???????????????????? Mal u razmislek