Slovenija

Država bo dosojene odškodnine tudi plačala

Ljubljana, 18. 06. 2009 11.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Poslanci so šest ur razpravljali o izbrisanih, koalicijski in opozicijski pa so do konca ostali vsak na svojem bregu. Kresalova zagotovlja, da bo država vsako dosojeno odškodnino tudi plačala.

Zdaj mora DZ še glasovati o tem, ali bo začel postopek za dopolnitev ustavnega zakona za izvedbo temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti z osnutkom ustavnega zakona o izbrisanim, o čemer bodo poslanske in poslanci odločali v petek. Ustavna komisija jim sicer predlaga, naj začetka postopka ne podprejo.

Država bo izbrisanim plačala vsako odškodnino, ki bo dosojena, je ob koncu kar šesturne razprave o tej temi v državnem zboru zagotovila notranja ministrica Katarina Kresal.

Poslanci so razpravljali o ustavnem zakonu o izbrisanih, za katerega je bilo že takoj jasno, da nima zadostne podpore v DZ. Zakonu nasprotujejo vse koalicijske stranke, medtem ko ga v opoziciji, ki pa nima dovolj glasov, podpirajo.

V opoziciji so prepričani, da je treba zakon sprejeti, če se želi onemogočiti izplačilo enormnih odškodnin, v koaliciji pa, da je zakon nepotreben, ker zadostuje že odločba ustavnega sodišča.

'Absurdna zmešnjava vrednot'

V predstavitvi stališč poslanskih skupin je Branko Grims (SDS) ocenil, da gre pri odločanju za absurdno zmešnjavo vrednot. "Za leto trpljenja v koncentracijskem taborišču je odškodnina v Sloveniji omejena na okoli 1000 evrov, za smrt otroka, ubitega po drugi svetovni vojni, na 800 evrov, za padlega v vojni za Slovenijo 3200 evrov. Tisti, ki je kalkuliral s slovenskim državljanstvom, pa dobi 55.000 evrov na roko," je dejal in se vprašal, "kje je tu pravičnost in naravno pravo". Zavrnil je tudi trditve, da odškodnin ne bo, ker da so roki zanje že zastarali. Opozoril je na odločitev mariborskega okrožnega sodišča, ki je eni izmed odločb zapisalo, da je začel zastaralni rok za odškodnino teči z izdajo odločbe o stalnem prebivališču za nazaj, ki jih izdaja ministrstvo za notranje zadeve.

V parlamentu so znova razpravljali o izbrisanih.
V parlamentu so znova razpravljali o izbrisanih. FOTO: Damjan Žibert

Pri predlogu gre za zahtevo za razpravo, "ki je bila v tem mandatu opravljena že dvakrat. Prvič ob interpelaciji zoper notranjo ministrico Katarino Kresal, drugič pa ob ustanovitvi preiskovalne komisije o štetju izbrisanih. Danes bomo tako že tretjič skoraj ves dan razpravljali o vprašanju, o katerem so vse dileme že rešene in o katerih si nimamo več ničesar povedati," je v imenu poslanske skupine SD dejal Miran Potrč. Poudaril je tudi, da je treba odločbo ustavnega sodišča o izbrisanih spoštovati, ne glede na to, kaj si kdo misli o njej.  

Cveta Zalokar Oražem je v imenu poslanske skupine Zaresa ocenila, da SDS s predlogom nadaljuje svojo že znano in videno politiko reševanja problema izbrisanih. V Zaresu so zato ponosni, da se je vladajoča koalicija zavezala, da se bo po dolgih letih potiskanja problema pod preprogo tega rešila brez obvodov in ovinkov, to je neposredno na podlagi odločbe ustavnega sodišča. Vsakršno drugo reševanje tega vprašanja bi namreč po njenem pomenilo poskus zaobitev ustavne odločbe.

Franc Žnidaršič je napovedal, da v DeSUS začetka postopka za spremembo ustave ne bodo podprli. Tudi po njihovem je namreč edini namen zakona ta, da se zaobide odločba ustavnega sodišča. Zakon preprečuje popravo krivic, ki jih je država storila izbrisanim, je dejal, ob tem pa zavrnil navedbe, da bi lahko izplačilo odškodnin izbrisanim ogrozilo javne finance. Če pa bi se vendarle izkazalo, da bi temu lahko bilo tako, "pa bomo predlog, da se odškodnine omejijo, podprli", je dejal.

V poslanski skupini LDS po besedah Boruta Sajovica ocenjujejo, da je Slovenija pravna država, zato po njegovem omenjenega zakona DZ ne sme sprejeti.

V parlamentu so znova razpravljali o izbrisanih.
V parlamentu so znova razpravljali o izbrisanih. FOTO: Damjan Žibert

V SLS ocenjujejo, da je ustavni zakon primerna podlaga za rešitev problematike izbrisanih, zato ga v poslanski skupini podpirajo, je povedal Gvido Kres. V stranki tudi obžalujejo, da takšen zakon ni bil sprejet že prej, saj popravlja napake, ki so jih z izdajanjem dopolnilnih odločb "povzročili notranji ministri, med njimi prvi Rado Bohinc". V SLS so tudi prepričani, da državljanstev ni mogoče podeljevati agresorjem na Slovenijo, "posebej ne tistim, ki ga niso želeli in so ravnali preračunljivo".

Zmago Jelinčič (SNS) je opozoril, da bo treba izbrisanim izplačati visoke odškodnine, če predlog zakona ne bo sprejet, denar za to pa bo po njegovem treba vzeti upokojencem. "Ti bodo morali plačati za nenasitne pogoltneže, ki niso želeli slovenskega državljanstva," je dejal. Vsem tistim, ki so v osamosvojitvenih časih pravočasno zaprosili za državljanstvo, pa predlaga, da le-tega vrnejo in se vpišejo na seznam izbrisanih, "kjer bodo dobili denar".

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kukon
23. 06. 2009 22.30
imeli ste pravico samo je niste hoteli sedaj pa se samo lahko nesete
porka.malorka
18. 06. 2009 21.15
Jaz sem tud izbrisan ta moderator mi je izbrisu moj post. Zahtevam 30.000 evrov od Poptv. Ker ste rasistični in delujete neprofesionalno. Aja saj ste rumen program,ki je nezanesljiv in poln fikcije. se opravičujem sam lohka bi pa zaposlil kakšnega novinarja ne pa ljudi z osnovno šolo
XIDIX
18. 06. 2009 19.29
TUDI JST SEM NON STOP IZBRISAN OZ MOJI KOMENTARJI PA NE DOBIM ODŠKODNINE!!!
Rockshow
18. 06. 2009 18.02
ma daj nekam lahko greste vsi skupaj na dopust 24ur!! upam da vas z to izjavo nisem užalil!
korosec_SLO
18. 06. 2009 17.46
PRAVILNO NAPISANO,,ne vem zakaj je bilo zbrisano
Rockshow
18. 06. 2009 17.45
nevem kaj naj rečem čeprav se z gospodom jelinčičem v veliko primerih ne strinjam se v tem primeru popolnoma strinjam z gospodom zmagom jelinčičem. če je gospa ali gospodična kresal nebi vedo točno tako zagreta da popravi te "krivice" ki so bile povzročene tem bogim ljudjem, potem pa naj njim izplača odškodnine iz svojega žepa!!!
Buena Vita
18. 06. 2009 17.29
zares je stranka afer delajo načrtno afere ,po drugi poti pa golobič brez vednosti ministrov iz sd-ja odstavlja vsevprek in plete tajkunsko hobotniško mrežo,pod svoj klobuk je že vzel interevropo,v luko koper je nastavil izrecno svoje,studio modrena je svoje poslovanje razmrežila v interevropi,ultra lažljivec si lasti istrabenz-črpalke-elektriko posod se lovke širijo s strelsko hitrstjo vse mi se zdi da nista tajkuna bavčar in šrot PAČ PA NOVOOKLICANI CESAR GOLOBIČ
Buena Vita
18. 06. 2009 17.22
M.I.A lepo da si velikodušna,prav bi bilo da to svojo velikodušnost plačaš iz lastnega žepa se sploh zavedaš koliko prevar je tukaj,in koliko parazitov živi na naš račun in,se sploh zavedaš za kakšne majmune nas imajo...bi morala streč na kakšni njihovi ohceti,ko so v gruči in močni,potem bi razmišljala kje bi najela vlak in to gol---pošlješ nebodigatreba kam
m.i.a.
18. 06. 2009 16.36
Kakšna sramotna omejenost posameznikov v parlamentu in nekaterih komentatorjev. Ne zahtevamo od vseh, da razumejo osnov prava (kar se pridobi že z branjem dnevnega časopisja), saj vsi nismo za vse. Že tisočkrat povedano, razloženo in utemeljeno. Tu ne gre za izdajo državljanstev ampak za izdajo stalnega prebivališča, ki je osnova za delo, zdravstveno oskrbo, vpis v izobraževalni sistem, vpis v knjižnjico-če želite. Od nobene osebe nihče ne more zahtevati spremembe državljanstva, važna je ureditev prebivališča. In še nekaj tudi, če si uredijo izbrisani stalno prebivališče jim to še ne daje pravice volivne pravice. Zato ne izkrivljajte dejstev! In še nekaj, danes sem poslušala Jelinčičev govor in vse kar lahko dodam je; sram me je da takšna oseba živi od davkov-tujih alih domačih! Ampak zato ne bom tu podajala linčev, ker živimo v demokraciji kjer so pač izvoljeni tudi takšni ljudje!
Inspire
18. 06. 2009 16.34
Ga. Zalokar Oražem : Na kaj ste tako ponosni ? Da zatirate svoje domače ljudi --prevarante pa nagrajujete?Stranka " ZARES je stranka " ZA-LAŽ ". Jaz se na vašem mestu ne bi preveč oglašal --dokler bo LAŽ "NAPAKA "
Buena Vita
18. 06. 2009 15.49
Inspire
18. 06. 2009 15.14
Za naše ljudi ,da bi se koalicija tako brigala ,kot za izbrisane izdajalce !
Leandra
18. 06. 2009 14.53
Ob vrednotah Golubiča, Kresalove, Pahorja..ob asistenci tega pravosodnega sistema... Se Slovenci na vse to posirjejo....Ob Evropskih volitvah so skoraj z 80 % večino povedali da se naj jebejo vse stranke po spisku in da nihče nima mandata da bi kjerkoli zastopal kogarkoli. Slovenci se na LDS - ovsko Slovenijo in ustavo posirjejo in poščijejo..
est
18. 06. 2009 14.46
Ko poslušam izgovore teh ubrisanih, zakaj si niso pravočasno uredili statusa in dokumentov, imajo take izgovore kot nekajletni otrok, ki je češnje robutal, pa ga je sosed ujel na veji. Takrat niste verjeli v mojo domovino Slovenijo, ampak kalkulirali, da bo mogočna JA obdržala jugo skupaj. Račun se vam pač ni izšel, posledice naj nosi vsak sam.
Neurath
18. 06. 2009 14.33
Šele ko boste prostovoljni retardoti, pri klinično povsem zdravih možganih dojeli, da kleptomanski komunisti in poklicni levakarji nikdar in pod nobenimi pogoji ne morejo biti opcija za voliti se bo v Sloveniji kaj spremenilo na bolje oz. sploh spremenilo.
evan5on
18. 06. 2009 14.24
niso jih zgleda bobro izbrisali!!! LENUHI
CezDrnInStrn
18. 06. 2009 14.10
Mi smo pravna država tako kot je Iran demokratičen!
M-teorija
18. 06. 2009 14.09
A ni Kresalovka gleda te problematike že postavla piko, tako veliko in odločno. Odprto je pustila le vprašanje kdo od politikov, kot predstavnik države se bo tem ljudem opravičil.
sugarhill
18. 06. 2009 13.58
Ni vojne brez povojnih pobojev ... Če že ne fizičnih, pa vsaj virtualnih ... Rehabilitacija je nekje sprejemljiva, nekje pa niti pod razno!
silva24
18. 06. 2009 13.54
Ma bravo Grims. Ti si res doktor svoje stroke. To je doktor razprtij se razume. Kaj bodo spet mešali skupaj? Hruške pa slone?