Slovenija

VIDEO: 34 milijonov – toliko živali smo Slovenci poklali lani. Bi šlo drugače?

Ljubljana, 21. 04. 2015 14.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Blaž Garbajs
Komentarji
190

Živinoreja je eden od vodilnih onesnaževalcev našega planeta. Po nekaterih podatkih celo večji od prometa. Slovenci smo sicer lani malce zmanjšali zakol goveda, a precej povečali zakol ostalih živali. Če ne za živali, naredite nekaj vsaj za svoje lastne otroke, pravi varuhinja pravic živali Alenka Benčina.

Statistika kaže, da povprečen Slovenec na leto poje 88 kilogramov mesa. Daleč največ perutnine, kar se kaže tudi v številu zaklanih živali v slovenskih klavnicah. Lansko leto smo zaklali približno 33,6 milijonov piščancev, puranov in ostale perutnine, kar je približno 4 odstotke več kot prejšnje leto. Po podatkih statističnega urada naraščajo tudi zakoli vseh ostalih živali, razen govedi. Lansko leto smo tako zaklali 1500 konj, 239.000 prašičev, okoli 9000 ovc, 600 koz, 16.000 kuncev in približno 108.000 glav govedi.

Ob zbranih podatkih in tudi oceni Evropske komisije, da bo proizvodnja mesa v EU letos in tudi v letu 2016 še narasla, se s strani organizacij za zaščito živali in okolja v zadnjem času vrsti vse več pozivov k zmanjševanju porabe mesnih izdelkov. "Ne le za živali, industrijska in domača proizvodnja mesa, hudo škodi našemu okolju," nam je danes med posebno akcijo na Prešernovem trgu zaupala varuhinja pravic živali iz Društva za osvoboditev živali Alenka Benčina.

’Če ne za živali, naredite vsaj nekaj za svoje lastne otroke’

Jutri bo že 45. svetovni dan Zemlje, dan, ko moramo drug drugega spomniti, da živimo na enem skupnem planetu. Le enega imamo, zato bi bilo prav, da poskrbimo, da bodo tudi naši otroci na njem lahko živeli kar se da dobro. A za to je potrebno ukrepanje vsakega izmed nas. "Začnemo lahko tako, da zmanjšamo porabo mesa," nam je pojasnila naša sogovornica medtem, ko so njeni kolegi mimoidočim ponujali okusne veganske prigrizke. Ljudem so skušali dokazati, da je tudi hrana brez mesa zelo okusna. "Želimo sporočiti, da so akcije zbiranja papirja in ugašanja luči zelo dobre, a da se moramo zavedati, da je živinoreja mnogo bolj pereč problem. Vsaj za en dan preizkusite vegansko prehrano, prepričani smo, da vam bi bila všeč," pravi.

Karta povprečne porabe mesa na prebivalca (v kilogramih)

Krave
Krave FOTO: Thinkstock

Živinoreja po podatkih OZN bolj onesnažuje kot promet

Kot pravijo v društvu, je sporna tako industrijska pridelava mesa kot tudi neindustrijska. "Glede industrijske pridelave moramo vedeti, da so tam živali strpane v prostore, kjer so nemogoče bivanjske razmere. Tam seveda trpijo. Druga stvar, ki je že vsem dobro zanana, a se zdi, da se zanjo nihče resno ne zmeni, je, da se živali hrani z umetnimi hranili, ki pospešujejo rast," pojasnjuje naša sogovornica. Pri proizvodnji mesa se namreč uporablja ogromno pesticidov, antibiotikov in različnih hormonov, ki kontaminirajo okolje. "Vse to gre v podtalnico, ki jo nenazadnje mi pijemo, v zrak, ki ga dihamo in v hrano, ki jo jemo," dodaja. Poleg tega se v iztrebkih nahajajo razne bakterije, ki lahko pri ljudeh povzročajo nove bolezni.

Pri neindustrijski živinoreji je po njenih besedah problematično to, da so standardi za pašne površine precej bolj zahtevni. Z namenom pridobivanja teh se nato izsekavajo gozdovi, ki bi sicer lahko absorbirali ogljikov dioksid, ki ga živali proizvajajo. Vsakodnevno tega ne občutimo, a pristojni strokovnjaki pri Združenih narodih pravijo, da živinoreja povzroči več kot 51 odstotkov toplogrednih plinov. Metan in didušikov oksid pa imata še precej večji močnejši toplogreden učinek kot ogljikov dioksid, pravijo. To škoduje našemu podnebju, po njihovih ocenah celo bolj kot promet.

Rešitev: manj mesa na krožnik

V društvu nagovarjajo ljudi, da je veganska prehrana pravzaprav edina alternativa, s katero bomo lahko preprečili negativne učinke tudi v prihodnje. Kot pravi naša sogovornica, je napredek v Sloveniji sicer zaznati, a ne dovolj. V tujini so organizacije, ki si prizadevajo za pravice živali, mnogo bolj uslišane, meni. "Mi se počutimo, da delamo z mlini na veter. Ta premik v razmišljanju je še potreben," pravi in dodaja, da si prizadevajo, da bi jih ljudje upoštevali zaradi argumentov. "Ves čas pazimo, da so naši argumenti strokovni in podprti z dokazi. Ne izhajamo zgolj iz naših etičnih vidikov, subjektivnega mnenja. Ljudem želimo pokazati vse vidike," pravi in dodaja, da bodo le tako morda uspeli prepričati ljudi k manjši porabi mesa.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (190)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

brini
22. 04. 2015 20.06
-2
Benčina pa ti živiš v slovenji ne na internetu pri nas ni še nič predimenzionirano !!!
txoxnxy
22. 04. 2015 18.03
-7
To pa je prispevek ki si zasluzi mešano mesno ploščo ne sam en šnicl !
Fredy Meserati
22. 04. 2015 15.42
-13
Kmalu bo meso iz laboratorija :-( Pa tak užitek se je s prijatelji dobiti na kolinah... Pujsa tako zakoljemo, da še čuti ne... Direktno v srce s ta dolgim nožem...
Sianne
22. 04. 2015 09.52
+12
Kako žalostno.. Toliko de*ilnih komentarjev, pa lepo in jasno piše, da zemlja vašega načina prehranjevanja ne bo več dolgo zmožna. Jesti take količine mesa NI "osebna izbira", s tem vplivate tudi na moj življenjski prostor in zdravje. Upam, da se vam razne mesne šale in vici zataknejo v grlu, ko nekega dne zmanjka vode, ali vanjo pridejo fekalije iz živinorejskih obratov, ali ko ne bo zraka za dihat, ali ko vašemu otroku ne bo več noben antibiotik prijel. Primitivno do amena.
tone078
22. 04. 2015 09.11
-3
če jih ne bomo mi, jih bo pa kateri drugi
krnekilojz
22. 04. 2015 09.21
+3
vsakemu svoje mesto pod soncem, takle mamo
wolfterier
22. 04. 2015 10.05
-2
Jejte samo regrat pa fižol.Pa ne regrat z nožem rezat...
Fredy Meserati
21. 04. 2015 22.33
-2
To je sicer res treba priznati, da se mesa poje enostavno preveč... Res pa je, da se ga nekaj mora: Dobro je ene 2-3X na teden po eno porcijo...
krnekilojz
22. 04. 2015 09.24
-3
po nicku sodeč sklepam, da si prašičo mrzec in ne veš kaj je dobro
mvlm1
21. 04. 2015 21.32
+1
Dejstvo je, da pojemo preveč mesa. Zadnja leta je šlo to v prevelike razsežnosti. Za začetek je treba zmanjšati porcije mesa, uvesti več zelenjave, lahke hrane, ki je tudi bolj prebavljiva. Jaz se pri nakupu vedno vprašam, kako je ta žival živela. Porcije mesa smo zelo zmanjšali zadnja leta, uvedli več druge hrane, bolj raznovrstne.
krnekilojz
22. 04. 2015 09.26
-6
jaz se tudi sprašujem ne ali ampak koliko zelenjava trpi, ko jo razni vegiji mrcvarijo in ji ne pustijo, da raste in se razvija v čudovite barve.
veverice
21. 04. 2015 20.59
+21
Ogromno ljudi se obremnejuje kje je njihov brokoli zrasel, pa če je z ladjico pripotoval, pa kaj so špricali nanj, pa če je 3 ali 4 dni star; nihče pa ne pomisli, od kje je meso dobil, kako je ta žival živela, koliko antibiotikov je pojedla (mimogrede, 80% svetovnih antbiotikov pojedo živali, piščanci tudi na malih domačih farmah dobijo antibiotik vsak 3. dan), koliko adrenalina je v mesu, kako špricano krmo je jedla ... Večina teh rastlinic, ki imajo eni dosti za povedat čeznje, je krma živali. Npr. daleč največji delež soje, na pamet bi rekla 9/10 je krma živali, tako da so mesojedci dosti večji jedci soje kot si predstavljajo. :D
antiXfashizmXeuXgso
21. 04. 2015 21.17
-7
Torej že brez tega, da se odrečemo mesu in prešaltamo na sojo, špricano zelenjavo,...pojemo dovolj soje in špricane zelenjave. Če že moram jest sojo imam raje da jo indirektno, preko pujska,...
Mil?007
21. 04. 2015 21.19
+8
veverička, vidim da res obvladaš zadevo. Brololi+++, Atibiotiki -, hormoni -, soja -. Lahko bi še omenila glutamate in vse Eje, ki se začnejo z 600, ki so jih prav tako polni industrijski vegetarijanski izdelki, ki se prodajajo po trgovinah z zdravo hrano sploh pa tisti, ki prihajajo iz Azije. Pa če nekaj o oreščkih, zaradi nevarnih plesni se izogibajte starim oreščkom, pa prej jih čez noč namočte v vodi. Ni treba, da so kakšni ekzotični, anakardi, pistacije in me vem kaj, so domača bučna in sončnična semena ter orehi in lešniki zelo vredu. Pa na zelišča in gobice ne pozabit, reiši, šitake in tako napej.
krnekilojz
22. 04. 2015 09.28
-3
vegiji ste najhujša kasta, ki sploh obstaja.
MavritoGazarinni
21. 04. 2015 20.06
+6
OSEBNO ZARADI MENE JE NISTE NOBENE IN ČE BO VSE PO SREČI TUDI NE BOSTE ZA MENE IN MOJ RAČUN ,NOBENE-NIKOLI!!
krnekilojz
22. 04. 2015 09.29
-2
bla, bla, bla kva se dereš, pomanjkanje mesa škodi
Paine
21. 04. 2015 20.04
+7
Eno je uživanje mesa v zmernih količinah, kot so to počeli naši predniki, ki so imeli par glav živali v hlevu, drugo pa je masovna živinoreja, katere je v Sloveniji na srečo bolj malo (razen kar se perutninarstva tiče). Prav je da ima kmet nekaj živine, da lahko gnoji zemljo, v kateri pridela neoporečno hrano, če hoče živino pojesti ali ne me ne zanima. ( Jaz je nebi) Pa tudi nekaj kokoši na posestvu je prav vredu zadeva, a to kar lahko v tujini vidimo, še posebej v vzhodnih deželah, ko je v en hlev stlačenih po 5000 govedi ali svinj - to je pa katastrofalno. Res pa je da so res redke izjeme, ki popolnoma poskrbijo za fekalije, katere praktično v celoti predelajo v električno energijo. Spet pa se je potrebno vprašati, kje dobiti hrane za 5000 glav živine. Če morda kdo ne ve, se masovno izsekavajo gozdovi, da se lahko seje, ponavadi oporečno krmo za te živali, tako da spet pride do ekološke katastrofe. Tako da, v mejih normale oz. za potrebe samooskrbe ali oskrbe res bljižnje lokalne skupnosti, nimam nič proti živinoreji, če je ta tretirana pravilno in ni priklenjena na verigo celo življenje in pitana s "smetmi", ki so lahko še gensko spremenjene. Tako, da samooskrba je ključ do rešitve, dokler pa bodo tu leteli razni primitivni neargumentirani komentarji na račun ljudi, ki si želijo boljši svet, pa ne zahtevati in upati na boljši jutri. Toliko.
Mil?007
21. 04. 2015 20.10
+4
Nevem kakšne prednike imaš v mislih. Pravijo, da je moderni človek razvil pred 100.000 leti in je 96.000 let živel kot lovec in nabiralec. Z žiti in rejo živine se je začel konkretno ubadat pred nekako 4.000 leti. Kakšni prehrani je potem po tvoje prilagojen človeški organizem.
Paine
21. 04. 2015 20.16
+6
Jasno je, da je človek prilagojen tako živalski kot rastlinski hrani.
Mil?007
21. 04. 2015 20.27
+5
Seveda samo ni prilagojen na rastlinska olja in gluten, ki je v pšenici, ječemenu, rži, ovsu in kamutu. Prav tako je prilagojen na obdobja pomanjkanja in krajša obdobja, ko je bilo hrane v izobilju in je takrat nabral zaloge v maščevju. Zato pa je toliko debelih ljudi, človeški organizem se v 4000 letih odkar so mu nekajkrat dnevno zagotovljeni redni obroki s tezko prebavljivimi proteini v žitaricah in obilico ogljikovih hidratov enostavno ni uspel prilagodit obilju. Včasih so naprimer pojedli pol kilograma medu na leto, danes se poje toliko sladkorja v enem tednu ali pa celo le v par dneh.
korintos23
21. 04. 2015 20.56
+0
Paine, ne moreš z nekaj živine gnojiti 40-50 hektarjev! Živina se redi zaradi dobička, tudi mleka ni če ni krav, treba se bo pač na to navaditi!
krnekilojz
22. 04. 2015 09.31
+0
ah vegiji trobijo v svoj rog in če ni po njihoven ni dobr.
gongash
21. 04. 2015 19.54
mogoče če ne bi uni bio mymooni navijal cene sadja in zelenjave (kljub prepovedi izvoza v rusijo) mogoče ne bi bilo tako. cene so še narasle namesto da bi padle.
gongash
21. 04. 2015 19.57
+1
ljudje kupijo kar si lahko privoščijo, pa večina ljudi drugače tudi ne more vsak dan po cel dan samo jabke jest.
ZaZaZuu
21. 04. 2015 19.53
+7
Čakanje da bodo ljudje dojeli da nam meso tako ali drugače škodi, je zapravljanje časa. Napaka je že v štartu da proizvedemo kar zajetno količino mesa preveč, kot pa jo dejansko (po)rabimo. Potrebno je narediti raziskave na tem področju. Koliko mesa letno dejansko pojemo. Potem naj to količino omejijo za vsaj polovico. Ljudem pa naj namesto mesa dajo več rastlinske hrane. Žitarice, s katerimi so prej hranili živino, naj dajo ljudem. Na ta način bodo tudi omejili lakoto po svetu. Ampak ne. S tem bi dejansko naredili nekaj dobrega. S tem bi nekaj izboljšali. To pa vodilnim ni v interesu. Zato se taki drastični ukrepi ne bodo nikoli realizirali.
SDS_je_poden
21. 04. 2015 19.58
+0
Ma ne kar nekaj nakladat no. Jejte žitarice tisti, ki želite živeti od nijih, ostale pustite pri miru.
ZaZaZuu
21. 04. 2015 20.09
+1
Ti ne ješ žitaric? Nobenih? V nobeni obliki? Nikoli?
SDS_je_poden
21. 04. 2015 20.11
+3
maršdelat
21. 04. 2015 19.41
+3
Navaden delavec si tudi tega umetnega piščanca dvakrat na teden ne more privoščit, kdor cel dan žre prah mu je dobrodošla tudi salama brez mesa, ......, dejte razumet, da luksuz kupuje le tistih en procent, ostali brez denarja pa žre kar mu pride,....., oglejte si film 1994,.....
veverice
21. 04. 2015 20.00
+8
Rastlinska hrana je definitivno najcenejša izbira. Niso to (nujno) neke drage algice pa travice pa superhrane, kot si veliko ljudi predstavlja. Gre za fižol, krompir, repo, paradižnike, pšenico, ječmen, ajdo, proso, jabolka, hruške ... Tudi recimo veliko vodilnih humanitarnih organizacij se trudi nahranit lačne izključno vegetarijansko - pa ne iz nekega sočutja ipd., enostavno, ker se jim splača. :)
ZaZaZuu
21. 04. 2015 20.14
-4
Rastlinska hrana je daleč od najcenejše. Če hočeš vsaj približno lepo zelenjavo, moraš biti tudi pripravljen za njo plačati. Da ne govorim o sojinih izdelkih, od jogurtov, mleka, itd. Pa tofu, seitan, vegi klobase in ostale stvari. Vegetarijanske hrenovke so skoraj 4 evre. Medtem ko mesne dobiš za več kot polovico cenejše. Sojini, riževi, mandljevi in kokosovi napitki so 2evra za liter. Navadno Alpsko mleko je manj kot evro. Moraš pa se zavedati da ljudje danes nimajo denarja niti za osnovna živila. Ne moreš jim prodajati buč, da je brezmesna hrana poceni. Če bi bilo temu tako, nebi že nekaj let noben več jedel mesa.
Mil?007
21. 04. 2015 20.37
+7
ZaZu ma ti si prava reklama za gluten, soja, seitan, vegi klobase, pšenično meso. Sam gluten, ubogo tvoje črevesje.
veverice
21. 04. 2015 20.50
+5
Zazu tega (hrenovk ipd.) ni treba jesti niti slučajno, če si na rastlinski prehrani. Osebno tega ne jem, to je rastlinski junk food. Zelenjava v primerjavi z mesom je cenejša. Rastlinski napitek narediš tako da poljubno žito namočiš v vodi, zmelješ, prefiltriraš (po želj dodaš sladilo sol) in to je to, ni nujno da kupiš. Sejtan je sprano testo iz pšenične moke (da ostane pšenična beljakovina gluten = sejtan) in poljubno začiniš. So pa seveda firme izkoristile zanimanje ljudi za brezmesno in delajo te produkte z visokimi cenami, a tega ne rabiš. :)
Mil?007
21. 04. 2015 21.06
+2
ZaZu posluš veveričko, pa nabavi si dober dost močen mikser, si mandljevo mleko kamot lahko sama doma uštimaš. Sojo pa rajši pusti pri miru ni dobra za človeški organizem sploh pa ne za ženske, jim čist pomeša hormone.
veverice
21. 04. 2015 21.14
+1
Ma tudi soja ni bavbav, samo stročnica, ki se ji dela preveliko krivico s to antipropagando glede genskega spreminjanja. To je gotovo kompleksna tema, o kateri ima vsak svoje mnenje (po mojem mnenju ni za bit 100% proti, ima marsikatere pluse in minuse). Še vedno je na voljo gensko nespremenjena, komur je ne paše jest pa ima seveda na voljo ogromno druge hrane. :)
antiXfashizmXeuXgso
21. 04. 2015 21.22
-2
veverica, res je, meni ne paše, zato posegam po ogromno druge hrane, npr. po mesu...
veverice
21. 04. 2015 19.33
+19
Večina ljudi, ki nasprotujejo veganstvu, ne ve o njem nič in si vegane (tudi vegetarijance) predstavlja kot ene hipijevske ekstremiste. Priznam, da sem bila tudi jaz med njimi. Vtipkajte v iskalnik "Najpomembnejše predavanje, ki ga boste kdaj videli", zelo lepo razloži. Pa tudi predsodek o šibkih mestnih veganih ne drži - googlajte Patrik Baboumian npr. :)
SDS_je_poden
21. 04. 2015 19.34
-8
Lej, zaradi mene če se cele dneve pasete po travnikih. Meni dejte mir. Jem meso in ga bom tudi v naprej.
veverice
21. 04. 2015 19.35
+13
Mimogrede - sama sem veganka približno 2 leti, zdravstveno stanje in krvna slika boljše kot kdajkoli prej, počutje super, tudi več energije za šport ipd.
SDS_je_poden
21. 04. 2015 19.37
-5
veverice
21. 04. 2015 19.40
+10
Sem tudi jaz vedno tako trdila, ampak potem ugotovila, da tu ne gre le za "jaz, jaz, jaz", ker so tu vključena druga bitja. Osebna izbira je po mojem mnenju, kaj ješ, ne pa koga ješ. Stvar je le v naši precepciji vrst, psa nebi verjetno nikoli pojedel in se ti zdijo kitajci zmešani, da to delajo,medtem, ko ves čas (posredno ali neposredno) ubijaš prašiče, ki so dokazano pametnejši kot psi npr. :)
SDS_je_poden
21. 04. 2015 19.47
-6
Lej, v naravi so bitja, ki so rastlinojeda, so bitja ki so mesojeda in so bitja, ki so vsejeda. Človek oz. predniki so dolgo časa uživali rastlinsko hrano, dokler nekdo ni poizkusil mesa. Ugotovili so, da jih meso nasiti za dlje časa, da imajo več energije... pričeli so se seliti po svetu. Če bi jedli le rastlinsko hrano, človek v mrzlih podnebjih niti nebi mogel preživeti. Torej meso je bil tisti vir energije, ki nam je omogočil poseliti svet. Danes res pojemo preveč mesa in imamo preveč lagodno življenje, ne pokurimo vse energije, ki ga od mesa dobimo. Torej, če ti paše jest rastlinje, potem izvoli, jaz bom ostal na mešanj prehrani.
veverice
21. 04. 2015 19.52
+8
Glej, zadnja stvar, ki jo mislim delat, je prepričevat ljudi v to kaj naj jejo, z veseljem pa razširim kako informacijo/vir informacij, za katerega si jaz danes želim, da bi ga prej izvedela in bi mi ga kdo posredoval, samo to. :) Menim, da vsakemu koristi snet očala tradicije in vsesplošnih prepričanj kdaj pa jih dat pod uprašaj in videt stvar še z drugih vidikov, pa potem ustvarit mnenje. :)
Mil?007
21. 04. 2015 19.57
-2
e veverička, vsak ve zase samo je treba vse to tudi probat. Z vztrajnostnim športom se aktivno ukvarjam že 30 let in sem probal pa tudi prebral že marsikaj, od vegetarjanstva naprej in ti povem, da sem enostavo trčil ob zid in nisem več napredoval. Po tem. ko sem postopoma prešel na ketonsko dieto ali paleo, kot se ji popularno reče z do max 10% hidratov sploh brez sladkorja in rastlinskih maščob se je zid podrl. Pa tudi na psihi se paleo dieta pozna, sem bolj trdno na tleh in ne tam nekje v oblakih po katerih hodijo razni joga vege rišiji ali McDougal OH zasvojenci.
veverice
21. 04. 2015 20.04
+3
Pomojem je bolj stvar v tem, da smo se navajeni prehranjevat, delovat znotraj mesne prehrane. Nihče nas ni učil, kako pravilno jesti rastlinsko, zdravnikom se ne da s tem ukvarjat ipd. pa se moremo kar naenkart sami znajti. Seveda ne gre če jemo enolično, preveč določenih hranil ipd. Se pa da, vrjemi. :)
MavritoGazarinni
21. 04. 2015 20.45
+6
ZA PRAVIČNO DRUŽBO...imaš kontraverzno ime..oprosti ampak ali se zavedaš,da je živinoreja največji osnaževalec na planetu? (krčenje gozdov amazonije za pašnike,metan v iztrebkih ipd...Tolstojeve rek,da dokler bodo ljudje imeli klavnice,bodo imeli tudi vojne,verjetno poznaš..ali veš mogoče da je prenažiranje z mesom eden največjih dejavnikov zakisanja telasa,katero je osnova za vse bolezni ,na prvim mestom rak ..?da o moralnih načelih ne izgubljam besed..še in še bi ti lahko našteval ampak se mi ne da..vsi mi bi žerleli nko spremembo v svetu ,kateri je očitno v totalnem k..cuj,spremenili pa nebi ničesar..to ne gre tako..lep pozdrav.
antiXfashizmXeuXgso
21. 04. 2015 21.29
-6
mesuja, in kako je kaj s tvojo moralo, ko življenja množično ugašajo na vetrobranu tvojega avtomobila? Kaj pa kej pravi tvoja morala glede mravelj, polžev, deževnikov,....ko greš orat, plet, gnojit,...obdelovat njivo, vrt,....?
SDS_je_poden
21. 04. 2015 19.32
-6
Mene pa počasi začenja jezit, da se vsak, ki ima 5 minut časa vtika v mene, kaj naj jem, kaj naj pijem, kaj naj diham, kaj naj oblačim, kaj naj kupujem... jem kar hočem, pijem kar hočem, nosim kar hočem in kupujem kar pač si lahko privoščim. Jem meso in se temu ne nameravam odpovedat.
ZaZaZuu
21. 04. 2015 19.44
+7
Načeloma se strinjam s tabo, ampak malo bolj širši pogled na situacijo ti vseeno nebi škodil. Ne moraš oporekat dejstvom da človek uničuje planet. Ne moreš oporekat dejstvu da je živinoreja največji onesnaževalec za naš planet. Če že ješ, piješ in nosiš kar hočeš, prav, ne rabiš se pa hvaliti s tem, ker edino kar dosežeš s tem je to, da pokažeš kako ignorantski si.
SDS_je_poden
21. 04. 2015 19.56
-3
Seveda uničujemo naš planet, pa a je kdo že začel razmišljat, da nas je pri 9 milijardah morda za ene 5 milijard prevec na tem planetu? Torej kje je večji problem, v živinoreji ali v teh 9 milijardah, od katerih bi rad vsak živel tako kot se živi v razvitih državah? Ne gre. Torej večji problem vidim v številčnosti človeške vrste, kot v živinoreji. Pamet v roke pri razmnoževanju.
ZaZaZuu
21. 04. 2015 20.05
+3
Tudi s tem se strinjam s tabo. Človek bo slej ko prej uničil sam sebe. S tem se nekako tolažim. Ampak to ni tema te debate. Tema te debate je, da imamo znanje, tehnologijo in vse možnosti, da popravimo en majhen delček od vseh grozodejstev ki jih delamo našemu planetu. S tem da bi se odpovedali vsaj doberšnem delu mesa ki ga zaužijemo, bi naredili velik korak k bolj svetli prihodnosti tako za nas, kot za naše prednike, ohranili bi gozdove, končali mučenje in zlorabljanje milijard živali pa še mi bi zaživeli bolj zdravo. Pri tej stvari gre se za našo moralno dolžnost do planeta in do zanamcev. Ne smemo biti preveč egoistični, ne smemo razmišljati da "lahko počnemo karkoli hočemo" ker bodo posledice takega razmišljanja vedno bolj katastrofalne.
iggypipi
21. 04. 2015 19.04
-3
Kralj živali prašič.....niga iča, čez prašiča.
windmaster
21. 04. 2015 18.46
+0
A je tale fina dama že kdaj bila v štali? Pri meni so živali svobodne veliko bolj kot ona in tile njeni hlapci ki ponujajo plastično hrano! Se pa strinjam da je kemija v živinoreji že zdavnaj prešla mejo dobrega okusa in človek sam sebe zastruplja! Recimo v Švici, za katero mislimo da so ekološko neoporečni, kravam montirajo v vamp lijak katerega vsak dan odprejo ter vzamejo vzorec hrane v vampu. Potem to analizirajo in dodajajo svega i svašta!! Kemičnega seveda! Nagravžno in nagnusno za videt, ob tem trpinčijo živali!
realnik
21. 04. 2015 19.21
+3
Tista stojnica ni bla tam zato, da bi blatili tvojo štalco! Meso na policah v trgovinah ne prihaja od malih eko živinorejcev, kjer se živali srečno pasejo na deviški travici cele dneve, potem pa pridejo zvečer v čisto postlano štalco, čez 3 ali 4 leta pa grejo z veseljem v klavnico, kjer lepo "humano" zaključijo svoje srečno življenje, čeprav bi lahko živele 20-25 let!
windmaster
21. 04. 2015 18.40
-10
Ta je pa bosa, da se gozd krči. Slovenija se zarašča! Vsak dan bolj! Z novo kmetijsko politiko ko so pohodili gorske kmete bo gozda še več! Veliko več! Naj gospa pokaže kje se zaradi živinoreje krči gozd! Ne pa da nekaj na pamet govori in prikraja resnico za svoje fetiše!
batom@pinkponk.com
21. 04. 2015 18.44
+5
Povsod tam, kjer je zivinoreja zelo intenzivna (zda, juz. amerika, na primer)
realnik
21. 04. 2015 18.52
+0
Problem so predvsem razvijajoče se države tretjega sveta, kjer hočejo prehrano podobno zahodu, beri - več mesa, mleka, jajc, čeprav je njihova prehrana v preteklosti slonela na žitih, gomoljih (krompir), zelenjavi in sadju! Posledica je krčenje gozdov za pašnike in sajenje predvsem soje in koruze, kar jim omogoča intenzivno živinorejo!
batom@pinkponk.com
21. 04. 2015 18.55
+2
Problem je povprasevanje na splosno, vsak posameznik steje. Ogromno tega gre v izvoz.
realnik
21. 04. 2015 19.27
Seveda, na zahodu je itak problem poraba mesa že vsaj od pedesetih let naprej, v zadnjih letih pa si tudi predvsem Indija in Kitajska želita prehranjevanja z živalskimi proizvodi podobno zahodu! Za to pa rabijo živalsko krmo in veliko jo dobijo iz ZDA in Brazilije, kjer izsekavajo Amazonski pragozd!
ZaZaZuu
21. 04. 2015 19.41
+4
windmaster, močno si želim da se hecaš. slovenija se zarašča? slovenija ni center sveta. slovenija je ena mala, nepomambna in nevidna pikica na zemljevidu sveta. gozdnate površine po svetu se krčijo. za začetek najpomembnejši gozd - pljuča sveta - amazonski pragozd. izginja. kaj je danes tam? polja za krmo za živali mesne industrije.
S123k
21. 04. 2015 18.18
+20
a rib pa k tej stevilki niso steli? ocitno nekateri se mislijo da ribe niso meso? mogoce so pa rastlina, kdo bi vedel...
realnik
21. 04. 2015 18.38
+4
Mil?007
21. 04. 2015 18.10
+5
Kaj propagirajo? hrenovke na osnovi glutena. Po celem svetu je v trendu rast brezglutenskih živil. Verjetno gre za kakšno akcijo za ustanovitev še ene nevladne organizacije, tam je dnar. Me prav zanima, kako je bil izdelan lak za nohte na rokicah vnete aktivistke. A ga je doma sama glutensko okolju prijazno pajcala. Fancy mestna mladina pač.
batom@pinkponk.com
21. 04. 2015 18.32
+5
To propagirajo, ker je blizu mesojedcem in se lazje odlocijo. Sicer ne rabis vec teh "nadomestkov", saj je izbira dovolj bogata.