Znanost in tehnologija

Slovenska podružnica za Second Life

Ljubljana, 30. 08. 2007 10.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Slovenija je dobila prvo podjetje, ki se je specializiralo za postavljanje podružnic virtualnega sveta v Second Lifeu.

Se boste pridružili navdušeni množici, ki je že našla svoj prostor v Second Lifeu?
Se boste pridružili navdušeni množici, ki je že našla svoj prostor v Second Lifeu? FOTO:

Virtualni svetovi so vse bolj priljubljeni. Nekateri analitiki ocenjujejo, da bo do leta 2011 svoj avatar (predstavitveni lik) v virtualnem svetu imelo 80 odstotkov aktivnih uporabnikov interneta. Zaradi svobode izražanja in ustvarjanja virtualne svetove uporabljajo tako posamezniki kot podjetja. Trenutno najbolj priljubljeni virtualni svet je Second Life, ki ima prek 5 milijonov uporabnikov.

Second Life je trenutno najbolj priljubljeno univerzalno 3D okolje. Uporablja ga prek 5 milijonov ljudi z vsega sveta, ki si lahko ustvarijo virtualno starost, spol in zunanjost. Pred kratkim je svoje veleposlaništvo v Second Life postavila Švedska, Second Life pa ima tudi svojo valuto-lindenški dolar. Pred meseci je s posredovanjem nepremičnin znotraj virtualnega sveta prva prebivalka Second Lifea postala milijonarka.

Kot prvi v Sloveniji so se za virtualni svet v Sloveniji specializirali v podjetju Artesia. Kot so zapisali v predstavitvi, bodo v virtualnem svetu Second Life omogočali najti dodano vrednost v "drugem življenju". Pri tem bodo sodelovali z mrežo partnerjev, specializiranih za izvajanje različnih podnalog. Pomagali jim bodo strokovnjaki s področja virtualnih svetov, sociologije, skupnosti uporabnikov in IKT tehnologije. Kot prvo v Sloveniji je svoje predstavništvo v "drugem življenju" pred kratkim predstavilo podjetje Simobil.

"Tehnološko napredna svetovna podjetja so prednosti skupnosti uporabnikov na klasičnih in virtualnih platformah že odkrile – denimo IBM, Facebook, Ebay in Sky News. Skupina Artesia prinaša znanje in izkušnje s te "nove meje" tudi v Slovenijo. Našim podjetjem želimo omogočiti ne le enakovredno kosanje s svetovnimi konkurenti, ampak jih celo preseči," je dejal Jan Isakovič iz podjetja Artesia.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (21)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

khersaw
03. 10. 2019 11.15
No pa še moj komentar ,glede da sem registriran v second life že od leta 2007 ,redno igram vsaj 4 ure na dan se zgodi da tudi več.Kot neuk sem se pridružil skupini,o angleščini da ne govorim (pojma nisem imel) v dobrih osmih mesecih sem se naučil tekoče pisat angleščino ki je bila nujno potrebna da sem lahko sploh začel komunicirat z ljudmi v virtualnem svetu. Vsak mesec sem vložil svojih 20eu iz visa kartice da sem lahko začel urejat svoj avatar in življenski prostor v virtualnem svetu,pričel sem z dekoriranjem okolja in notranjo dekoracijo hiš,sprva prijateljem nato so me ti ponujali še drugim ker sem se res potrudil ,tako je začel pritekati denar 1000 lind od stranke od zacetka ,odvisno tudi od velikosti in števila dekorja tako tudi do 5000 lind kar znasa dobrih 19 eu .počasi je denar pritekal ,nekaj sem ga vedno vložil nazaj za nove stvari ki sem jih kupoval v spletni trgovini marketplace ki je v lasti družbe second life, ustvaril sem velik krog prijateljev iz celega sveta trenutno jih imam na listi cc 2800 ,in iz teh poznanstev ,se je razvil moj posel.leta 2012 se je second life kar precej moderniziral prišla je mesh doba kod bi mi prebivalci SL dejali ,izdelki so bili vedno bolj podobni resničnim z več detajli in tudi avatarji lepši z več detajli pri oblačilih,to sem tudi sam zagrabil pričel sem z mesh programom ustvarjat svoje dekoracije vseh vrst,kot so pohištvo,hiše,skyboxi, razne hisne dekoracije kot so naprimer vaze ,radio,tv in podobno,prihajala so tudi naročila nekaj ukinaktnega si je kdo zaželel v svojem domu in to sem tudi kreiral ,seveda za primerno ceno .Spoznal sem da je tudi sex zelo donosen posel v secondlife saj je skoraj 50% tega virtualnega sveta povezan z sexom in sem začel ustvarjat tudi sex animacije in pisat skripte za pohištvo na katerem, so bile dodane sex animacije ,to je bil po domače povedano wauuuu ljudje v virtualnem svetu so začeli kupovati kot zmešani vsak je moral to imeti v svojem domu boljše so bile animacije več se je prodalo. Tako še dandanes počnem isto, posel sem tudi združil z zabavo in mi je v veselje se družit z ljudmi v second life včasih mi vzame kar precej časa vedar poskušam adaptirat svoje življenje tako da je tudi v realnem vse v najlepšem redu ker imam tudi družino ,no kar se premoženja tiče in zaslužka v secondlife lahko rečem samo (ja) če si pameten in ustvarjalen seveda še komunikativen ker brez prijateljev na SL ni nič ,svojega denarja ki sem ga vložil v second life je cc 3000 eu kar je 760.000 lindov virtualnega denarja ki se je pa obrnilo od leta 2007 pa do 2019 v dobrih 43.000.000 lindov kar znaša dobrih 170.000 eu tako da ja splača se ,imel sem tudi dva incidenta osebe ki so me poznale v virtualnem svetu so poskušale odtujiti moj virtualni račun se pravi po domače (heknit ) kar sem preko podjetja linden lab hitro uredil preko telefona s klicem v sanfrancisko da so še pravočasno ustavili te nepridiprave ,tudi takšne stvari se dogajajo v second life ja če nekomu preveč zaupaš . za konec bi še dejal hvala vsem ki so mi to omogočili ki so me vztrajno učili prijatelji iz secondlife ,da sem do danes dosegel to kar sem DjBastino Dinzel via BADNINA Destiny in dobrodošli vsi ki imate namen pridružiti se second life virtualnemu svetu ali ste že v njem !
Mislim.
29. 09. 2008 19.06
+5
Verjetno sem ena od tistih 12 Slovencev, ki SL pozna v nulo. Gor sem od junija lani. Pred nekaj meseci sem odprla svojo prvo trgovino z oblekami (naredila sem jih s programom, ki ga dobiš ob registraciji in je zastojn). Trenutno imam kakih 10 prodajnih mest, celotna moja produkcija pa obsega 15 modelov (v resnih trgovinah jih je okoli 100). Brez kakšnega dodatnega napora (lepota virtualnih izdelkov je, da jih narediš samo enkrat in nato gledaš, kako se prodajajo kopije) ustvarim okoli 50 USD dobička (dohodek minus stroški) vsak teden, rekord pa je bil več kot 100 USD v enem tednu. Kljub temu, da sem precejšnja zapravljivka, je moje trenutno premoženje 200.000 lindnov; če bi jih zdajle prodala, je to 700 USD po uradnem tečaju. Poznam (osebno) kar nekaj ljudi, ki na SL zaslužijo precej več. SL ima kot možnost zaslužka ogromne potenciale, samo pravila so drugačna kot v resničnem svetu in jih je treba poznat. V virtualnem svetu je treba prodajat virtualno pizzo, ne pa taprave. Z drugimi besedami..podjetja, ki grejo v SL z RL produkti, bodo verjetno flopnila. Verjamem, da je moja blagovna znamka na SL precej bolj znana kot pa Simobil : P Pa nisem v SL vložila niti enega centa: ) Poleg trgovin imam svojo skupino, ki ima nekaj več kot aktivnih 300 članov . Tisto, kar pa počnem na SL za zabavo je role playing (nekakšno \"gledališče\" ki se dogaja v posebej za to zgrajenem mestu in temelji na igranju okvirnega scenarija, kjer vsak kar najboljle improvizira svojo vlogo). Ne samo, da se odlično zabavam, ampak je tudi moja angleščina postala fenomenalno dobra. Za kreativce je SL čisto odkritje, ker so možnosti, kaj lahko počneš/zgradiš omejene samo z domišljijo. Kar se tiče kritik grafike; smo pač na začetkih virtualne resničnosti, ki je bila do pred kratkim samo v filmih. Predstavljam si, kako bo čez dest let. Jep, definitivo zadeva prihodnosti. Kar se mene tiče, zelo za.
a bi mi lahko gdo povedal kako sploh to gre???ki kak pa kai??ker niam pojmaaa!!:P
Metalm
10. 09. 2007 13.12
SL je 98 % porno. A smem še kaj več povedat ?
DarthRevan
07. 09. 2007 18.40
Damirg, "uno obsesivno sranje od world of warcraft" je čist v redu stvar, dokler igralec ve, da še vedno živi v tem življenju. Res, ja, obstajajo tudi freaki. Ampak vsak igralec pa ni freak. Aja a si gledal tisto epizodo South Parka ko so igrali WoW?
unknown345345
07. 09. 2007 18.38
Močno pretiravajo s tem. Second Life ima dejansko zelo malo rednih uporabnikov, pa še ti zaradi velike podpore medijev. Sem poskusil in sem bil razočaran.
tadoo
03. 09. 2007 12.10
v SL sm se registreru en let nazaj, pa nism kj preveč znou uporablat stvari, zdj sm ga pa punci instaleru, pa sva čist padla v stvar, ker je tm edn pokazu kako se streže stvari. pomojem je v tem prihodnost.
theykilledKenny
03. 09. 2007 09.35
Janez Usenik
30. 08. 2007 21.13
Second life kakršen je je verjetno res malo konkurenčen, ampak kot koncept ima po mojem prihodnost. Ne kot igra, ampak bolj kot vmesnik za spletno komuniciranje, nakupovanje in podobno.
Ramzess
30. 08. 2007 17.42
Damirg imaš kar prav, Second Life res nima prihodnosti, pa tudi mnoge računalniške igre jo v grafiki daleč prekašajo. Bo pa potreben kompleksen in močan program, da bo predelal cel svet v prihodnost. Sem ga pogledal tudi sam in mi ni preveč všeč, slabo pregledna zadeva, slaba predstava ustvarjalcev o virtualnem svetu, ker tole je svet večnih otokov, kot bi ga sestavili iz množice modov, ker tak dejansko izgleda. Jezična podpora je zelo slaba, že zato je malo obiskovalcev, in tako kot realnem svetu tudi v virtualnem dominira angleški jezik. V čem poanta če vsak otok ponuja eno in isto, več ali manj. Mislim, da zadeva zgrešena že v sami zamisli. Virtualni svet mora biti vzporednica realnemu, ne pa otočja zadeva kot je ta. Menda imajo tudi naši nekaj otokov v virtualnem svetu, najti jih je pa nekaj drugega. Sam sem našel Roglo, če je to to seveda, očitno v lasti tujcev, kot je že zapisal pionirček,marko. Ugotavljam da je zelo potreben vodič v vseh jezikih.
damirg@email.si
30. 08. 2007 15.28
se uno obsesivno ranje od world of warcraft ima vec uporabnikov. mislm da ta second life nima prihodnosti, sploh zaradi zastarele grafike, ki izvira se iz leta 2000.
salc19@gmail.com
30. 08. 2007 13.06
ko sem biu na umeku v tivoliju je simobil predstavu to zadevo in naslednji dan sem jo sprobal ja kr neki rajš grem vn pa se družm z folkom!
lalala3@email.si
30. 08. 2007 13.03
SL je tako ali tako en velik nateg; nima niti 50,000 rednih igralcev poleg tega pa nihce ne obiskuje teg korporacijskih otokov; v zadnjem Newsweeku je bil dokaj obsezen clanek na to temo in vec vecjih oglasevalcev je ze zaprlo svoje punkte, ker jih nihce ni obiskoval in so posledicno delali izgubo.
Ramzess
30. 08. 2007 12.51
O tem že kar nekaj slišano, se zdi zanimivo, a kljub temu ima pozitivne in negativne točke. Popolna, skoraj no, simulacija realnega življenja. Ni čudno da mnoge tako pritegne in potegne v virtualna okolja, priznam tudi mene, tako lepa, čista, predvidljiva, obvladljiva, vsaj večinoma, lahko počneš karkoli hočeš brez posledic, ni strahu, ni treme, ni drugih čustvenih in duševnih obremenitev, morda majhne in obvladljive takoj, in predvsem ni smrti, je load. Toda, če se tu začne, kje se potem konča. Kje se Second Life konča? Ljudje že tako po več dnevno ur preživijo v Second Lifeu, da je le vprašanje časa kdaj bodo začeli svetova mešati. Gotovo pa prednost virtualnega sveta v tem, če je dovolj popoln in natančen, da lahko tam počneš stvari, ki jih v resničnem življenju nebi (se je špekuliralo nekaj okoli prakticiranja spolnega odnosa z otroki v Second Lifeu), oz. kar je pomembnejše, preiskusiš izvedbo dialogov in postopkov, ki jih sicer nameravaš v resničnem življenju, da vidiš kako bi zadeva sicer dejansko šla. Približno tako. Če se bo vedno več ljudi ukvarjalo z virtualnim svetom, tam varalo partnerje in imelo druge družine in službo, kdo se bo potem ukvarjal z realnim propadajočim svetom. Na obzorju vidim nove oblike tožb, ne virtualne, resnične, ki so posledica drugega življenja. Že v resnici se ne obnese, kako se bo potem v virtualnem svetu. A ljudje sploh mislijo na posledice. A je res treba še bolj poneumljati ljudi, kot so že. Kdo dejansko stoji za Second Lifeom, gre res samo za zabavo ali je za tem kaj več, kaj bolj zloveščega. Lp!
pionircekMirko
30. 08. 2007 12.38
Second Life naj ne bi bila igra, temveč prej platforma.Seveda omogoča tudi igranje, celo streljanje je na omejenih območjih dovoljeno, ampak glavnina dogajanja je menda social life in pa biznis. Tuje novinarske hiše od tam redno poročajo, naših še ni bilo zaslediti, čeprav so tam Rogla, Triglav, Bohinj.. v lasti tujcev :)
cede vita
30. 08. 2007 12.10
FM Virtual je dizajn Si.mobilovega otoka naredil v sodelovanju z Anshe Chung Studios, ki je v lasti prve milijonarke v Second Lifu (24ur je o tem poročal tukajle: http://24ur.com/bin/article.php?article_id=3084952... saj je podjetje njihov regionalni konzultant. Vendar pa je najzanimivejši del otoka, ki še prihaja ;) plod popolnoma domačega znanja.
DarthRevan
30. 08. 2007 12.01
GSG-9, veš kaj, nekaterim ljudem do družabnega življenja pač ni, 100 ljudi, 100 čudi :D Samo da ne igrajo vsi Second Life...
jan@artesia.si
30. 08. 2007 11.59
Za SiMobil so otok delali pri http://www.futuristing.com/fm_virtual, ki pa so vse out-sourcali kitajskim builderjem.
GSG-9
30. 08. 2007 11.58
Ta folk ko igra ta Second life si mora najti življenje oz po ang. ker se lepše sliši "You guys need to get a life"
DarthRevan
30. 08. 2007 11.42
Ja, ko ima folk vsega polno rit pa začne denar metat za ničle in enke, ki so same sebi namen. Če špilam kako igro na računalnik imam vsaj kaj zabave od tega, da bi metal denar samo zato da bi se lahk pohvalil kak kul avatar imam v Second Life je pa...jao jao...