Gospodarstvo

Tako varčuje Finska: vsakemu državljanu bi radi letno nakazali skoraj 10.000 evrov

Helsinki, 08. 12. 2015 16.41 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Pojasnilo finske vlade je sila enostavno. Mesečni prejemek v višini 800 evrov, ki bi ga prejeli čisto vsi, bi nadomestil večino socialnih dodatkov, kot so otroški in varstveni dodatki ter subvencije. S tem bi zelo poenostavili sicer zapleteno birokracijo sistema socialnih transferjev in tako prihranili.

Na finski vladi so prišli na idejo, da bi odslej vsakemu državljanu enkrat mesečno nakazali 800 evrov. Enak znesek bi prejeli vsi, ne glede na dohodek, premoženje, tako zaposleni kot brezposelni.

V čemu je trik?

Mesečni prejemek bi nadomestil večino socialnih dodatkov, kot so otroški in varstveni dodatki ter številne ostale subvencije. Vlada verjame, da bi država s tem prihranila ogromno sredstev, saj je trenutno sistem socialnih transferjev zelo obsežen in zapleten, posledično pa tudi drag. Z navidez enostavnim ukrepom bi zmanjšali drago birokracijo, pravijo.

Vlada ob tem še pravi, da bi tak sistem vzpodbudil brezposelne k aktivnejšem iskanju dela. Kot kaže statistika je namreč trenutno brez dela 9,5 odstotka prebivalstva, stopnja brezposelnosti pa je tako najvišja v zadnjem desetletju. Vladni predstavniki so prepričani, da številni med njimi ne iščejo zaposlitve, temveč jo celo zavračajo, saj da bolje živijo od nadomestil, kot bi živeli ob minimalni plači.

denar
denar FOTO: Reuters

Vlada bi leta 2017 začela s poskusnim obdobjem

Zaenkrat gre le za predlog, ki pa ga desnosredinska vlada, ki je vodenje države prevzela v začetku letošnjega leta, namerava izpopolniti v naslednjem letu, leta 2017 pa bi radi začeli poskusno obdobje. Vladne službe, ki so pristojne za področje socialnih transferjev, trenutno že oblikujejo program. Glede na vsebino tega namervajo v poskusnem obdobju državljanom mesečno nakazovati 550 evrov, nekatere socialne dodatke pa bi ohranili v sedanji obliki.

Da so stvar zastavili resno, kaže podatek, da so septembra izvedli javnomnenjsko raziskavo, ki je pokazala, da se kar 69 odstotkov anketiranih Fincev strinja z načrtom, ni pa še znano, koliko denarja bi s tem dejansko privarčevali. Na hitro preračunano bi program takšen program državo letno stal nekje med 40 in 50 milijardami evrov.

Na očitke sindikalnih združenj, da bi rada vlada očitno denar dajala tudi bogati, pristojni odgovarjajo, da bodo ti vse povrnili s plačilom davkov.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (175)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kirbi_Bundi
15. 12. 2015 10.25
+0
DESUS je povzročil izredne razmere v Republiki Sloveniji, dejansko njihova okoljska ministrica, saj je njeno ministrstvo nestrokovno in prepozno izdelalo Zakon o dimnikarski službi, ki ga je Vlada zavrgla, zato bi morala ministrica narediti red na ministrstvu, namesto tega pa se je odločila podaljšati dimnikarske koncesije po nujnem postopku, ki ga zakonodaja predvideva, ko je država v izrednih razmerah. Saj ni res, pa je. Čudovito Vlado imamo in tudi poslanci so zelo skrbni, saj skrbijo za našo lastnino. DESUS je torej povzročitelj izrednih razmer v Republiki Sloveniji, saj je bila sklicana na pobudo ministrice in njenega dimnikarskega kartela 27. nujna seja pristojnega odbora DZ. Bila je zaprta za javnost, DESUS- sovi in ostali koalicijski poslanci so glasovali za podaljšanje dimnikarskih koncesij, kar bo upokojence močno udarilo po žepu, saj so upokojenci večinski lastniki nepremičnin in kurilnih naprav. Res čudovita stranka upokojencev.
proletarec1
14. 12. 2015 16.48
TO PA JE ZA SLOVENIJO UTOPIJA!!!!IMAMO PRI VRHU PREVEČ LOPOVOV!!!!!
damirg@email.si
10. 12. 2015 17.51
+1
kao da bo finska plačevala 25 milijard evrov na leto... malo morgen.
ROMELS
10. 12. 2015 17.43
+14
Ne vem,kolikokrat sem že zapisal, da v sloveniji nastajajo največji stroški z upravljanjem sistemov. Da se človeku vse skupaj zagravža.
vsevid
10. 12. 2015 13.56
+7
SL; Politiki vzamte si po FINSKI VZGLET ,da se vam nebo smejal več celi SVET!
srecnii
10. 12. 2015 10.25
+10
Občin je preveč, preveč raznih proračunskih agencij, ki samo sesajo denar, zavod za zaposlovanje 3/4 zaposlenih tam je preveč, ITD prišparalo bi se sigurno 1-2-3 milijarde letno.
binmister
10. 12. 2015 09.28
+12
To je za našo vodilno nesposobno bando ne razumljiv članek .
andrejm1
10. 12. 2015 09.15
+2
Pri nas pa država razmišlja samo o tem, kako bo birokratom povečala plače in kako bo povišala davke. Naslednje leto bo poseben davek pri pogonskih gorivih, kaj je nalsednje na vrsti? Zrak, ki ga dihamo? Ampak saj smo sami krivi: kar izvolimo, to imamo. V polom z lepotičko Pahorjem na čelu!
ONniON
09. 12. 2015 16.41
+4
na finskem je po podatkih eurostata pod pragom revščine lani živelo 12,8 % prebivalcev in 17,3 % socialno izključenih, kaj pa v sloveniji ? v sloveniji se je stopnja tveganja revščine od leta 2009 od vseh držav v evropski uniji najbolj povečala , je pa res da je bila med nižjimi v evropi, zahvalite se lahko social demokratom in bratuškovi kateri so polni usta socialne varnosti po drugi strani so paposkrbeli da se je življenje slovencev najbolj poslabšalo in vam dvignili davke
napoleon4
10. 12. 2015 12.16
+6
Zahvališ se lahko in predvsem Janši z fenomenom imenovanim ZUJF
jokal
09. 12. 2015 13.32
+8
pri 500 € mesečno smo na 12 milijardah letno. kdo naj to plača ? a naj se še tiste, ki delajo višje obdavči in do kosti obere ali kaj ? seveda enim se cedijo sline, ampak pustimo jim te sanje o lepem življenju brez dela.
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.39
+7
Kdo bo plačal?Ni več otroških dodatkov subvencij in soialne pomoči,privarčuje se na socialnih delavcev,plačajo tudi roboti,avtomatizacija-z davki ...invalidi bi prejemali UTD samo bi poleg dobili še dodatke-znesek podoben današnjem. Pod črto bi ostalo še več v blagajni ker bi bilo manj posrednikov.Poleg tega bi se kupna moč povečala in bi bilo več pobranih davkov.
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.40
+11
Zaposlenost med mladimi se bi povečala,starejši bi bili doma in obdelovali vrt ali počeli to kar so vedno hoteli...
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.42
+12
Namesto miliarde ki so jih zapravili za banke bodo plačali ljudem ki bodo trošili in zaganali gospodarstvo.
jokal
09. 12. 2015 13.47
-1
aha, mladi bo šel delat za 500 €, če lahko za isti denar sedi doma. tako zagnan je redko kdo.
napoleon4
09. 12. 2015 13.56
+14
jokal kje si bil ko smo banke futrali denarjem, zmanjševali davek na dobiček, reševali podjetja. S čigavim denarjem? Ko pa bi bilo treba ljudem zvišati minimalne plače, plačevati dodatke, nam bo pa takoj pol gospodarstva propadlo. To kar ti govoriš so čiste neoliberalne floskule, ki jih trobijo korporacije, banke in raznorazna gospodarska združenja. Zanimivo, da revnih je čedalje več, bogati so pa čedalje bolj bogati
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.59
+6
jokal Tudi UTD to uredi ravno zato ker bo UTD se bodo lahko delavci bolj suvereno pogajali in bodo dobili več -delodajalec pa lahko dal več ker bo imel vedno toliko zaposlenih kot jih potrebuje...
jokal
09. 12. 2015 14.00
-1
enostransko govoriš, odpri podjetje in vsakem delavcu daj plačo 1500 €, pri istih prodajnih cenah in stroških. a upaš ?
Mismosprememba
09. 12. 2015 14.04
+1
Utd naravno uravnava plačilo brez sindikatov ker delavci niso več popolnoma eksistenčno odvisni-zato bo plačilo boljše-kar bo delodajalec z lahkoto plačal ker bo privarčeval ogromno pri odpravninah in odpovedi in delovne sile ki jo ne potrebuje.
Mismosprememba
09. 12. 2015 14.07
+1
jokal Zato imaš tehnologijo ki nadomesti delavce ..tiste ki pa nujno porebuješ boš dobro plačal.
napoleon4
09. 12. 2015 14.07
+3
Jokal smo želei tržno gospodarstvo, če nisi sposoben izdelat proizvod ali storitev s katero ustvarjaš dobiček zapri podjetje, to ti bo povedal vsak ekonomist. Torej si nesposoben gospodartvenik in tega si ne želijo priznati mnogi naši podjetniki. Pa to ne leti direktno nate, ampak na tvoje razmišljanje.
Mismosprememba
09. 12. 2015 14.10
+0
Si še proti?ne glede katero ideologijo furaš ne moreš biti proti UTD.
napoleon4
09. 12. 2015 14.11
+6
Vsi bi imeli podjetja, morajo imeti zaposlen a plačevali jih pa ne bi. To je razmipljanje mnogokaterega, našeg "uspešnega" podjetnika.
Mismosprememba
09. 12. 2015 14.11
+4
UTD zmanjšuje kriminal ureja po naravni poti plače in ureja po naravni poti zaposlitve in odpovedi.Zmanjšuje revščino in povečuje kupno moč.
napoleon4
09. 12. 2015 14.12
+3
Največja ironija pa je da tisti ki so proti bi pa prvi pograbili denarček UTD
jokal
09. 12. 2015 14.21
-1
če dam delavcu višjo plačo moram tudi izdelek prodajat dražje. če to počno vsi, se stvari dražijo. torej boš s tvojo višjo plačo moral plačevat dražje cene.
jokal
09. 12. 2015 14.26
+2
proti smo zato, ker država ta denar ne bo dobila iz zraka, ampak iz davkov in prispevkov, tistih, ki delajo in se trudijo. ne mi pa govorit, da se na UTD ne bo "usedlo" veliko takšnih, ki jim pač ni do dela. in te jaz ne mislim financirat. s tem razlogom so tudi švicarji zavrnili predlog.
Mismosprememba
09. 12. 2015 14.33
+2
Ni res če daš delavcu višjo plačo in privarčuješ pri energiji,drugih delovnih procesih lahko daš delavcu dobro plačo in podpiraš UTD ki ti omogoča nadaljne poslovanje in preživetke...
Mismosprememba
09. 12. 2015 14.34
+4
Švicarji niso zavrnili predloga amapk podprli ,referendum bo drugo leto.Brez UTD vsi propadejo posebej delodajalci ki brez potrošnikov nič ne morejo prodat.
Mismosprememba
09. 12. 2015 14.36
+6
Delavec je kupec-potrošnik -človek brezposelen =ne kupi nič samo osnovo.
jokal
09. 12. 2015 14.45
+2
to je prav s strani podjetnika in delovnega procesa. problem bo financirat tistih, ki iz enih ali drugih razlogov ne sodelujejo več v delovnem procesu. teh ne bi bilo malo verjemi mi.
Mismosprememba
09. 12. 2015 15.05
+1
ne bo problem ker stroji in avtomatizacija nadomeščata stotine če ne tisoč delavcev.Energija bo tudi vedno bolj cenejša glej nafto,elektrika kako je padla zaradi obnovljivih virov...
jokal
09. 12. 2015 15.14
+3
švic. parlament je predlog zavrnil z 146 : 12. po njihovih računicah bi jih stalo to 208 milijard. država po od vseh davkov pobere le 160 milijard.
napoleon4
09. 12. 2015 16.15
+6
Mnogotri naši podjetniki razmišljajo, če sem podjetnik direktor moram imeti dober avto, hišo po možnosti z bazenom, če se le da jadrnico, potovati po svetu, ... in vse to na lizing, kredit. To je treba redno plačevat, a kaj ko podjetje ne nosi toliko, torej je treba zmanjšat plače, mogoče koga še odpustit kajti prišli so težki časi in se obveznosti do banke ne morejo pokrivati. in ugotovitev zakaj naša podjetja nimajo zagona (EU ugotovitvr ne moje), ker so prezadolžena zaradi slabih odločitev vodstva. In potem se začne jamranje po previskokih davkih, previsokih minimalnih plačah, plačani malici, prevozu, nočnemu delu itd. Kdo koga farba. In potem je UTD problem, vsi podjetniki bodo bankrotirali zaradi njega, to je neizvedljivo. ko pa moramo vsi plačevati slabe kredite gospodarstva pa kar naekrat ni problrm, denar leti v banke, nihče ne odgovarja. Še enkrat kdo koga farba.
Lolik
09. 12. 2015 13.31
+2
v sloveniji pa vsakemu na letu VZEMEJO 100.000€
ONniON
09. 12. 2015 13.14
+3
v sloveniji se revščina nikoli ne bo znižala
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.08
+1
Me zanima kako bodo sicer prekariatni delavci dobili pokojnino?Delodajalci bodo bolj prožni saj bodo lahko odpuščali in zaposlovali po potrebi.Kupna moč se poveča-več dela za podjetja,korporacije.Študenti bodo lahko študirali.Mame bodo lahko dlje doma.Revščina se bo izkoreninila.Hkrati ko se eni bojijo lenuhov-je obremenitev narave iz strani lenuhov-veliko manjša.Hkrati postavljamo resnično svobodo -brez ekonomske svobode ni prave svobode in demokracije.
jokal
09. 12. 2015 13.15
+0
bomo torej ljudi plačevali (iz proračuna in davkov), ki ne nudijo nobene protikoristi. UTD je sistem stare juge, ki je s krediti plačevala delavce, ki niso ničesar delali. output je bil večji kot input. sej smo vidli, kam je to vodilo.
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.28
+5
Ni res ,Juga s tem nima nobene veze...zaradi tehnologije in razvoja je vedno manj dela-glej blagajne sedaj je 1 zaposlena za 6 .Povsod se dogaja razvoj innapredek zaradi varčevanja in boljšega izkoristka-slabost je pač v tem da zmanjkuje dela in s tem tudi potrošnikov.Delodajalci ki imajo robote in avtomatizacijo plačujejo davke od dobička,računalniki,roboti in strojipa ne plačajo ničesar niti ne trošijo.Če se ne bo uvedel ta sistem bo kolaps vseh.
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.30
+2
Zato tudi ne preseneča da UTD na Finskem uvaja desnica:)Ker tako rešujejo sebe-evolucija.
Brabus
09. 12. 2015 13.56
+1
Ja, logično, sej levica skrbi samo za svoj žep.Lunatik in Violice.
Mismosprememba
09. 12. 2015 12.56
+6
Končno,drugače ne gre.Tehnologija in razvoj pač ukinjata delovna mesta.Kar ni nič narobe.Narobe je to da furamo stari sistem ki nujno potrebuje prenove.UTD je že realnost in tudi mi ga bomo morali uvesti.UTD je univerzalen in koristi vsem.Delodajalcem kot delavcem ,korporacijam ,naravi in sistemu...
jokal
09. 12. 2015 12.58
+1
in koliko naj bi v sloveniji znašal po tvoje ?
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.14
+2
Okoli 400€-500€ je možno glede na bdp
ONniON
09. 12. 2015 13.16
+0
če ni službe ni denarja ni potrošnje , vse se zruši , sploh si ne predstavljam kako hudo bo v prihodnosti, če je danes tako težko dobiti službo ali pa je slabo plačana kaj nas torej še čaka ? še večja revščina in brezposelnost, še večja negotovost,strah , ljudje če so brezposelni dolgotrajno postanejo sfustrirani,nejevolni in še drugi negativni učinki
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.23
+2
jokal
09. 12. 2015 13.26
-4
če daš v sloveniji vsakemu brezpogojno 500 €, bomo kar hitro imeli pol milijona brezposelnih. podjetja bodo propadla, ker ne bodo dobila delavcev.
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.33
+5
Seveda bodo dobili delavce pri 130.000nezaposlenih. in obseg dela se bo povečal -višja kupna moč.
jokal
09. 12. 2015 13.40
+0
tisti, ki se bo zadovoljil s 500 € ne bo ravno višal kupno moč. podjetja pa bodo propadla, ker za 500 € ne bo nihče več hotel delat in hodit v službo.
Brabus
09. 12. 2015 13.59
+5
Mislim, da bi vsak hotel plačo+UTD, ker brezposelnost te počasi in pa sigurno uničuje.
Transformerji
09. 12. 2015 12.36
+4
Dejstvo je, da je naša država Slovenija mlada - šteje 25 let. Prej smo bili vedno pod drugo oblastjo, ki nas je vedno izkoriščala - zato imamo glede na število pravih Slovencev, zelo veliko pisateljev in pesnikov, ki opevajo naše stanje. Pa smo se osvobodili - ampak Kučan je rekel, danes je dan za praznovanje, jutri je nov dan. A je že vedel, da bodo sami izkoriščali svoj lastni narod, ga pokradli, ga nategovali, dokler reveži ne bodo spoznali, da je tudi samostojnost enaka - reveži in hlapci svojim in tujim oblastnikom - in zgodovina ubogega slovenskega naroda se kar naprej ponavlja! Napredek je samo ta, da so se nekateri naučili, da 10 krščanskih zapovedi ne velja!
jokal
09. 12. 2015 12.46
+2
sej drugje po svetu ni nič boljše. to se tudi tam dogaja. ni slovenski fenomen.
Transformerji
09. 12. 2015 12.47
+0
Dejstvo je, da si svoje države ne zaslužimo - kot je rekel Cankar, za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, kar dokazuje naša samostojna politika! In mi smo jih izvolili in vseeno mi je, kje bomo pristali - vedno so nas izkoriščali pokvarjenci. V rojstem listu pa piše, da sem Slovenec..... pa na volitve nikoli več!
ONniON
09. 12. 2015 12.28
+2
v sloveniji se naj razmišlja kako delavstvo stimulirat, jim znižat dohodnino, prispevke , kako izboljšat gospodartvo da bo konkurenčno z dobro plačanimi delovnimi mesti , če se v tej smeri ne bo nič spremenilo potem se tudi revščina ne bo znižala, vse še samo stagnira
jokal
09. 12. 2015 12.32
-2
se strinjam. z UTD bi samo še povečali množico lenuhov, ki živijo na račun drugih. seveda za lenuhe bi UTD itak bil raj.
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.00
+1
Si pač malce zaostal in ti je potrebno razsvetlit obtorje. Povečali množico lenuhov pri 130.000nezaposlenih?Kvečjemu obratno tisti ki si je nabral dovolj in želi mir mu to UTD omogoča,hkrati sprosti delovno mesto tistemu ki potrebuje.
jokal
09. 12. 2015 13.06
+0
tisti, ki ima lepo plačo zagotovo ne bo odstopil delovno mesto, in se zadovoljil z UTD. kvečjemu bodo slabo plačani delavci pustili službo, ker se jim ne bo splačalo delat.
Mismosprememba
09. 12. 2015 13.17
+5
Oh potem pa ne poznaš starejše delavce,jaz jih .Imajo poln kufer vsega ,vse so si ustvarili ,vse urjeno in privarčevano delajo samo zaradi pokojninske dobe-če bi bil UTD bi večina takoj zapustila delovno mesto .Zase imajo dovolj z UTD.Mladi bi pa lahko prevzeli.
jokal
09. 12. 2015 13.50
-2
jaja, tisti ki dela za 500 € je pa veliko privarčeval. oni, ki ima 2000 € in lepo delovno mesto pa zagotovo ne pustil službo in z petsto evrov naprej živel.
Transformerji
09. 12. 2015 11.45
+3
Enkratno, vam rečem, dokler ne bodo spremenili fotografije - ta fotografija je bil včerja za FURS-ove nagrade, če prijaviš sodržavljana. Današnja novica z isto fotografijo je pa utopija - mi smo vendar mafijska, korupcijska država v samem svetovnem vrhu! Lahko Fincem, ki ne živijo na Balkanu!
jokal
09. 12. 2015 11.51
+1
država smo mi vsi...kakšen je narod, takšen je politik. en in drug je nepošten. v izigravanju sistema smo pa tudi na vrhu.
Transformerji
09. 12. 2015 12.07
+2
Tako je bilo že v Jugi! Če jih krade preveč, tudi narod počasi razume... Ampak zato smo se vendar osamosvojili, a ne?
jokal
09. 12. 2015 12.18
+0
krade in izigrava se pri nas lahko, zato ker ljudje le skup držijo (vsaj proti državi in mogočnim). tega na finskem ni, sosed te prijavi, če v trgovini (ki služi milijarde) ukradeš hruško. vsak je ovaduh in kontrolor drugega. korupcija je majhna, ker si ti sam in nihče nobenemu ne zaupa (da ga nebi izdal). finci so individualisti, vsak za sebe. zato takšen zakon pri njih ne bo uspel.
jokal
09. 12. 2015 11.00
-2
fantazija, to bi državo letno stalo 55 milijard evro. celi družbeni produkt finske je pa 195 milijard. če rečemo, da bi jih še veliko nehalo delat, bi država pol proračuna kar na lepo oči razdelila. finci bodo to isto kot švicarji zavrnili., ker pač narod ni balkanske narave, ki podpira lenuhe in nedelo nekdo mora namreč to financirat..
mkmorfius
09. 12. 2015 11.17
+2
mislim da se ne strinjam s tabo... ker finci za razliko od nas tega nebi tako izkoriščali kot si napisal... pa še neki, tam teh 550€/mesec ne pomeni veliko ker so scene malo drugačne kot pri nas...
jokal
09. 12. 2015 11.25
+1
to pa nebi rekel, imaš tudi gor veliko ljudi, ki bi na "legalni" način zagrabili to priložnost. oni imajo striktne zakone in kontrole, zato narod ne izkorišča državo. če bi pa bilo to legalno...bi jih pa tudi veliko s tem privabil. to je razlika. 10000 / 12 = 833 na mesec.
napoleon4
09. 12. 2015 10.53
+15
UTD je zelo pametna rešitev, ukinili bi se vsi socialni transferji, subvencije za prehrano,stanovanja, dodatek za postrežbo , administrativni stroški, zmanjšal bi kader na socialni, ukinil bi se lahko zavod za zaposlovanje. Pridobili bi vsi, kupna moč bi se povečala bilo bi pobranih več davkov, itd. No pri nas mogoče ne bi bio 800€ lahko pa nekje med 300 do 400. bedarije da nekateri nebi zaradi tega delali so brezvezna. Tako bi ljudje, ki so na minimalni plači imeli dostojnejše življenje. še in še bi bilo pozitivnih učinkov in po mojem državo nebi kaj več stalo kot sedaj ko so do prejemkov upravičeni samo določeni ljudje, ker bi prišparala na drugih postavkah in še več davka bi pobrala zaradi večje porabe.
mkmorfius
09. 12. 2015 11.18
+2
Uporabnik113189
09. 12. 2015 11.22
-2
Nisem prepričan da je UTD (takšen kot so si ga zamislili) pametna rešitev. Vsekakor je po mojem osebnem prepričanju edina možna rešitev v dobi ko se število služb oziroma zaposlitev zmanjšuje na račun digitalizacije informatike in robotike. Gre za nekakšen družben dogovor, da se BDP razdeli tako da imajo vsi državljani vsaj minimalno možnost preživetja. Skratka ideja je dobra, le izvedba je še kako VPRAŠLJIVA in brez vsaj grobe simulacije v računalnikih z večletnimi cikli je to skok v prepad brez padala. Gre lahko za serijo povratnih zank, ki lahko državo uničijo. Na primer uničenje delovnih mest v državni upravi bo drastično zmanjšalo zneske prispevkov in davkov že prvo leto. To vpliva na rast BDP bolje rečeno ga bo korenito zmanjšalo in kar naenkrat bodo vsi v krizi. Poleg tega je odštevanje UTD-ja od plače ali pokojnine kot si nekateri zamišljajo v osnovi zgrešeno. Pokojnina je rezultat zavarovalniških transakcij, torej če se bodo države s tem igrale, nihče več ne bo želel vplačevati v zavarovalnice, ker gre v bistvu za podržavljenje (privarčevanega) imetja. Skratka tudi komunizem je bil lepa ideja, ki se je v praksi sprevrgla v vse kaj drugega..
jokal
09. 12. 2015 11.42
-1
cilj bi bil, ljudje, ki delajo podpirat, jim znižat davke in prispevke. s tem nastaja večja motivacija za delo. in gospodarstvo raste. UTD pa ravno nasprotno podira lenuhe in nevoljne do dela, da živijo na račun drugih. poleg tega obremenjuje delovne ljudi, ki morajo UTD financirat.
napoleon4
09. 12. 2015 14.01
+2
Jokal ja pa saj zo znižal davek na dobiček, del obdavčitve pri dohotki ki ga plačuje podjeta, subvencioniral delovna mesta, ja pa je kaj bolje. torej to kar ti trdiš ne učinkuje!!
learza
09. 12. 2015 10.06
+4
Zdaj za prisleke ne bosta vec popularni Nemcija in Svedska... :D
jokal
09. 12. 2015 10.50
+3
slovenci aubiks...že pakiramo, balkan se probudio o nama.