Gospodarstvo

'Prihod tako velikega podjetja, kot je Magna, je neke vrste darilo, zato bi morali narediti vse, da bi bilo čim manj zapletov'

Maribor, 07. 06. 2017 17.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Podpredsednik Magne Europe ob vseh zapletih opozarja, da je Slovenija njihova prva izbira, a bo treba stvari pospešiti, sicer bodo morali zaradi rokov, ki jih zavezujejo za leto 2018, izbrati lokacijo v kakšni od sosednjih držav. Predsednik Gospodarske zbornice Slovenije miri, da projekt ne bo propadel, treba pa je delati na tem, da se pravočasno zagotovijo vsa potrebna dovoljenja.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Zapleti pri Magni
    03:13
    Iz SVETA: Zapleti pri Magni
  • Iz SVETA: Nova delovna mesta in preboj regije
    00:46
    Iz SVETA: Nova delovna mesta in preboj regije
  • Iz SVETA: Kaj gre lahko še narobe?
    02:04
    Iz SVETA: Kaj gre lahko še narobe?
  • Iz 24UR: Prepričevanje domačinov
    02:33
    Iz 24UR: Prepričevanje domačinov

Štajerska gospodarska zbornica je v Mariboru pripravila okroglo mizo o pomenu načrtovanega prihoda kanadsko-avstrijskega avtomobilskega velikana Magna za gospodarski razvoj regije, ki sta se je udeležila tudi predstavnika investitorja.

Kot je povedal vodja Magninega projekta v Sloveniji David Adam, sedanji zastoj zanje pomeni dodatna tveganja. Vendar je hkrati dodal, da so računali na to, da bodo morali v Sloveniji skozi vse postopke in bodo morali izpolniti vse pogoje.

Dogodka se je udeležil tudi podpredsednik Magne Europe, nekoč celo ministrski predsednik vlade nemške zvezne dežele Turingija, Dieter Althaus, ki je, kot so zagotavljali že nekateri drugi visoki predstavniki Magne, tudi sam poudaril, da je Slovenija njihova prva izbira, a bo treba stvari pospešiti, sicer bodo morali zaradi rokov, ki jih zavezujejo za leto 2018, izbrati lokacijo v kakšni od sosednjih držav.

Štajerski gospodarstveniki so za prihod Magne, ta pa opozarja na roke.
Štajerski gospodarstveniki so za prihod Magne, ta pa opozarja na roke. FOTO: Kanal A

Glede morebitnih okoljskih zadržkov je kot nekdanji politik dejal, da sicer razume nekatere pomisleke, vendar pa je po njegovih besedah tudi dejstvo, da morajo podjetja v Sloveniji, tako kot povsod drugod po Evropski uniji, zadostiti zelo visoko postavljenim zahtevam.

Sicer pa za Magno odpiranje novih tovarn ni nobena novost, saj so prisotni že v mnogih državah. Po Althausovih besedah avtomobilska industrija omogoča dolgoročno načrtovanje, ne pa zelo dolgoročno. "Odločitev med naročilom in vstopom na trg lahko traja največ leto in pol, zato smo takoj, ko je postalo jasno, da bodo zmogljivosti v Gradcu zapolnjene, začeli z iskanjem nove lokacije," je dejal predstavnik Magne za Evropo.

Poudaril je še, da so v zadnjem času na takšen način odprli dve novi nemški tovarni ter eno v Srbiji, v vseh primerih pa se odločitev izkazala za pravilno, saj se podjetja že pomembno širijo. Čeprav v Magni za zdaj govorijo le o lakirnici in prvih 400 delovnih mestih, naj bi to obetalo razvoj tudi v Hočah, kjer prav zato potrebujejo tako veliko zemljišče.

Predsednik Gospodarske zbornice Slovenije Boštjan Gorjup je dejal, da smo v Sloveniji lahko ponosni, da se tako ugleden koncern odloči za prihod v našo državo, še posebej, ker Slovenija v preteklosti ni veljala za investicijsko atraktivno lokacijo. Še posebej ker gre za Maribor, ki po več kot dveh desetletjih potrebuje projekt, ki ne bo prinesel le delovnih mest, pač pa tudi pozitivno vzdušje.

"Projekt ne bo propadel, treba pa je delati na tem, da se pravočasno zagotovijo vsa potrebna dovoljenja. Kolikor mi je znano, je težava z zemljišči rešljiva v kratkem," je v uspeh načrtov prepričan Gorjup, ki ob očitkih o nekaj hektarjih žrtvovanega gozda spominja, da je kar dve tretjini Slovenije pokriti z gozdom, zato je treba gledati nekoliko bolj široko in podpreti projekt, ki bo prinesel veliko dobrega regiji.

Tudi po besedah direktorice Štajerske gospodarske zbornice Aleksandre Podgornik bi taka investicija pomenila razvojni preboj za Podravje. Po njenem ne gre le za prvih 400 delovnih mest, pač pa tudi za nadaljnje načrte, s katerimi bi regija, vključno z bližnjim letališčem, lahko zelo veliko pridobila.

Glavni izvršni direktor Impola Edvard Slaček je nekoliko pokritiziral začetek postopkov, pri čemer pa je poudaril, da za to ni kriva Magna, pač pa naša država, ki ni imela strategije glede poslovnih con, zaradi česar je zdaj treba iskati primerne lokacije v časovni stiski, pri tem pa je prišlo še do slabega komuniciranja z javnostjo, kar je pripeljalo do sedanjega "cirkusa". "Prihod tako velikega podjetja je neke vrste darilo, zato bi morali načrte podpreti z vsemi štirimi in narediti vse, da bi prišlo do čim manj zapletov," je dejal Slaček, ki je povedal, da morajo tudi sami izpolnjevati številne okoljske standarde, zato je bojazen, da bi Magna s prihodom zastrupila pol Štajerske, povsem odveč.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (130)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Uporabnik565636
12. 06. 2017 09.51
+1
Prodali smo visokotehnološko podjetje, ki se ukvarja z laserji in ustvarja tako opevano dodano vrednost, da lahko delimo subvencije koncernom, ki zaposluje četo ljudi na minimalcu. Kdo se tu iz koga norca dela.
nikhrast
12. 06. 2017 18.38
+1
Subvencije kmetom za polivanje greznice, potem pa košenje plevela.
Cofar
10. 06. 2017 21.39
+3
taka podjetja kot so MAgna zaposlijo ljudi preko agencij :) lepe službe ni kaj.
vicente
10. 06. 2017 08.11
+0
Danajsko darilo
Uporabnik113089
08. 06. 2017 19.42
+4
Noro. Naši televizijci hodijo po Avstriji in delajo ankete kako se počutijo okoliški prebivalci, kako Magna zelo skrbi za okolje in še in še. Ja, če so tako zadovoljni, ena lakirnica več ali manj v Avstriji ne bo nič spremenila. Nekateri se še vedno ne zavedajo da gre Magni le za slovenske državne subvencije. To da jih je ena sama skrb za brezposelne Štajerce, je zgodbica za lahko noč...
nikhrast
08. 06. 2017 20.35
+0
Subvencije se dobijo vsepovsod, v vsaki državi, provinciji, občini..., malo poglej kako evropske avto kompanije gradijo tovarne v Severni Ameriki.
Transformerji
08. 06. 2017 18.02
+3
Včeraj sem gledal v novicah, kako avstrijska Magna skrbi za okolje, prebivalstvo se počuti popolnoma varno. Očitno bo tako tudi pri nas, če je pošteno - bodo tudi netto plače take, kot v Avstriji?? Če je tako, ni nobenih problemov, vseh tistih 3000 novo zaposlenih bo prispevalo z brutto plačo veliko v državno malho. Važna je namreč samo netto plača.
nikhrast
08. 06. 2017 20.45
+3
Važno je koliko dobiš na uro, pa bruto, tako lahko primerjaš plače po takšnih tovarnah po svetu. Neto je pa privatna zadeva, pa zadeva vsake države, saj davčni sistemi niso enaki po svetu. Na koncu leta plačaš davke na plačo, dividende, penzion, obresti, napitnino..., na vse skupaj. Davčna pola je neverjetno komplicirana, saj jo skoraj nobeden ne izpolni sam, to je delo finančnikov, odvtnikov...
tron3
08. 06. 2017 13.05
-4
Slovenija sploh ne bi rabla teh delovnih mest, če bi politiki in gospodarstveniki sploh razumeli kaj je to gospodarstvo, sedaj se pa oklepajo te Magne, kot rešiteljice, halooooo!!!
Fifi 24
08. 06. 2017 14.25
+6
Oj TROT aja a res aha ČE ..ČE.. ČE bi ti ne bil TROT bi bil pameten ker pa NISI in si TROT tako tudi SLO POTREBUJE MAGNO
Cofar
10. 06. 2017 21.42
-3
Fifi 24 slovenija ne rabi magno.... z eno besedo zato - ker večina ljudi.... :) bo zaposlena po čudni pogodbah in preko agencij. Takoh podjetij ne potrebujemo. Potrebujemo podjetja ker bodo ljudi zaposlili za redni delavnik, torej 8 ur oz največ 40 ur na teden. Da bodo plače najman 1000 neto vsakega zaposlenega in tako naprej in tako naprej... šele potem se lahko pogovarjamo kako in kaj. Dokler bomo pa vozili neka leva podjetja v Slovenijo, ki bodo izkoriščala kako ljudi plačat čim manj :) potem je to to.
tron3
08. 06. 2017 11.32
+5
Po Mariboru in v okolici imaš prostora kolikor hočeš v nekdanjih poslovnih prostorih propadlih podjetij, ampak Vlada in ostali vpleteni bi pa gradili na kmetijskih zemljiščih, sekali gozdove, pa to je norost, nekdo ima pri vsem tem svoj konto odprt kot kaže.
aligator14
08. 06. 2017 12.17
+3
Če je ta zemlja res toliko vredna me prav zanima, koliko davka dobi država od nje - po moje le subvencije daje... Nedrži vode, kar si napisal...
nikhrast
08. 06. 2017 13.23
+1
trony, pol Maribora podreti, nekaj sto hektarjev, okoli zeleni pas, pa avtocesta do tja, tako kot drugje po svetu, v tem se strinjamo.
ko-pilot
08. 06. 2017 10.09
+0
Jaz sem odločno proti Magni, ker o tem odloča politika. Kot veste imamo velike težave s korupcijo, politiki pa nas pa slepijo s tem kako se trudijo ustvariti nova delovna mesta. Vseeno jim je za človeka. V poslu vidijo samo denar.
nikhrast
08. 06. 2017 10.45
+4
Spet eden ki živi od lufta, Slovenci so srečni samo če so brez kapitala, revščina jim je v krvi, podedovali so jo po Jugi.
ko-pilot
08. 06. 2017 11.22
+0
V tem koncu je dejansko 30.000 ljudi, ki živijo od lufta. Za penzije, višje plače in žal socialo ni denarja. Za državno subvencijo v višini 58000€ po zaposlenemu zasebni tuji firmi pa ni problema. Pa kdo je tu nor? Mi Magne ne potrebujemo. Magna potrebuje nas in nas bo tudi izkoriščala preko vrle slovenske politike.
aligator14
08. 06. 2017 12.22
+1
ko-pilot, se zavedaš, da je sociala plod prenizkih plač delavcev. Prav ti ti plačujejo, da lahko doma leiš v brezdelju in jamraš...
aligator14
08. 06. 2017 13.09
+2
kar dajajte minuse - resnica je boleča...
nikhrast
08. 06. 2017 13.21
-1
Ali, če si luftar, ti nobn minus ne bo pomagal.
Cofar
10. 06. 2017 21.46
aligato14 ne se strinjam s tabo. Slovenka družba je anti socilana družba. Jaz bi v Sloveniji rešil ves problem :) vse ljudi na minimalca :) 570 EUR na mesec, pa potem jokajte o socilani državi. Zdej boste rekli, ja to pa ne gre a ne :) ja tako to gre. Vse ljudi ni minimalca. PA da bodo vsi v Sloveniji vidl kako je živet s 570 EUR na mesec. ČE pa pridejo taka podjetja kot je recimo Magna.... taki vzamejo večino zaposlenih preko sumljivih agencij :) Torej en drek vredne službe. LAhko je govort okol če imaš super službo, z vsemi pravicami. ČE si pa dobesedno prisiljen izbirat med službi za 500 EUR ali državo okol prnašat za enak znesek.... jasno kaj se zgodi. Ampak danes od 500 EUR oprostite....ni možno preživet. Tudi minimalna plača je absoultno prenizka.
Cofar
10. 06. 2017 21.48
in dodal bom še tole :) Slovenija je šla v EU. Torej namesto da bi minimalno plačo povečevali jo praktično kr držimo in držimo. Ljudje bi danes za pošteno popravljeno delo v Sloveniji vsi moral dobit vsaj 1000 EUR neto. Tako pa.... delajte za 4 EUR na uro.
tron3
08. 06. 2017 09.14
+9
28 milijonov, ki jih bo Cerar in združba vašega denarja prispevala k odprtju obrata v Sloveniji in to milijarderju, to pa je darilo!!!!!
nikhrast
08. 06. 2017 10.27
-2
Drugje bi še več dobili, poglej koliko dobijo evropske kompanije ko postavijajo tovarne v Ameriki.
ko-pilot
08. 06. 2017 10.32
+2
Zakaj pa potem ne odprejo lakirnice v Ameriki? Tam bi jih zagotovo sprejeli z odprtimi rokami.
nikhrast
08. 06. 2017 10.50
-1
Si pogledal video, kakšen kometar, se folk tam okoli Graza laže? Na storine teh lakirnic po svetu, samo problem bo v Sloveniji. No kmetje s pesticidi in greznico, pa ogromnimi subvencijami, so pa v redu?
Castrum
08. 06. 2017 09.06
+4
Danes je dan Primoža Trubarja, pa je vest o tem pomaknjena nekam na obrobje novic. Sramota!
tron3
08. 06. 2017 09.15
+8
Castrum kaj misliš, da FDV-jevci sploh vedo, kdo je bi Primož Trubar, si pa res optimist.
nikhrast
08. 06. 2017 10.28
+1
Castrum
08. 06. 2017 09.03
+2
Prihod vsake multinacionalke v majhno državo kot je Slovenija, je zelo, zelo pomemben. Dober, kaj dober odličen primer je Novartis in Lek.
dostojevski II
08. 06. 2017 09.43
+3
Novartis-Lek se ne more primerjati z Magno. Ker je Novartis prišel v Slovenijo tako, da je kupil Lek, ki je bil vedno dobičkonosno slovensko podjetje. Podobno kot so Avstrijci kupili Helios, ki je bil vedno dobičkonosno slovensko podjetje in odpustili 200 delavcev. Kaj ima od tega Slovenija ? 200 delovnih mest manj! TAKŠNIH TUJIH NALOŽB NE POTREBUJEMO. Magna pa ne bo kupila nobenega slovenskega podjetja, temveč bo zgradila tovarno, ustvarila nova delovna mesta. TAKŠNE TUJE INVESTICIJE POTREBUJE SLOVENIJA. To so dejansko nova delovna mesta.
Castrum
08. 06. 2017 12.46
+5
Mislim, ma kar nekaj pišete, brez realne podlage. Dejstvo: Ko je Novartis prevzel Lek, je bilo v Leku zaposlenih 2400 ljudi. Danes jih je redno zaposlenih 3500, plus 1200 zunanjih sodelavcev z dolgoročnimi pogodbami. Da o povprečni plači niti ne začnem pisati. Se pa strinjam, eno so prevzemi, drugo pa je greenfield naložba, kot je v primeru Magne.
1Kukovca1
08. 06. 2017 08.59
+13
Poskušam pa sam ne morem razumet določenih komentarjev spodaj... Ne vem, če se povsem razume kaj pomeni Magna za Mariborsko regijo oziroma kar za celotno Slovenijo... Naravo je potrebno ohranjati, to je OK, ni sporno. Pa vendar... Koliko novih delovnih mest bo to prineslo? Koliko ostalih dobaviteljev bo živelo na ta račun? Sam delam v avtomobilski industriji že 10 let in vem kaj pomeni Magna v tem segmentu. Nekaterim gre v nos teh 20 miljonov subvencije ki jih bo država podelila Magni... Tudi če bi jim namenili 2x toliko, se to v par letih vrne v državno blagajno. Konec koncev je to že x krat manj družin katerim je potrebno plačevati socialno, saj bodo ljudje imeli službe. Potem vas motijo plače... Kako vas lahko motijo plače, če niti ne veste kakšne bodo? Potem vas moti, ker bo to lakirnica in se ne bo dalo več gojiti krompirja, pa zastrupljevanje podtalnice, itd.. 100% sem prepričan, da je lakirnica bolj čista od tega kar je sedaj. Koliko strupov gre v zemljo samo s pesticidi, umetnimi gnojili, nafto, oljem od traktorjev? Se je kdo to vprašal? Konec koncev ima večjo lakirnico tudi Ljubljana, pa to danes nobenega ne moti. Hella dela avtomobilske žaromete sredi Ljubljane, miljonske serije, vsak žaromet je lakiran. V Novem Mestu ima tudi Revoz lakirnico. Ta je OK? Ne razumem, kaj bi radi? Vsi bi imeli službe pa delali nič, jokate o plačah preden fabrika stoji, joka se da ni dela in bi radi imeli gospodarstvo, delovna mesta a brez fabrik. Imeli bi eko državo vendar ne sončnih celic in vetrnih elektrarn. Imeli bi radi elektriko, super hitri internet, tv, klimo na polno sredi poletja, vendar če je možno brez elektrarn... Pa lep dan. :)
aligator14
08. 06. 2017 12.26
+1
mogoče pa se Mariborčani prav tega bojijo, da bodo ob socialne, veš kako je prikladno, nič ne delaš, pa imaš toliko, kot tisti ki dela za minimaca...
prašek
08. 06. 2017 08.49
+5
Štajerci bi morali biti veseli, da se je Magna odločila pri njih zgraditi tovarno. Ne pa da nekaj oporekajo in iščejo kakšno dlako v jajcu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
trdovrat
08. 06. 2017 08.51
+0
Prašek, to je sicer res, vendar hudič se skriva v lokaciji. Postavijo naj jo na že degradirana zemljišča, ne pa na rodno zemljo!
Mirhollio
08. 06. 2017 06.28
+14
magna je darilo. kdor pa ima polno rit vsega pa si ne mpre zamislit v kaksni stiski zivojo nekateri in kako bo magna resila marsikero druzino.
ko-pilot
08. 06. 2017 08.04
+8
Ja, res je. Prvo bomo kot država Magni plačali 58000€ subvencije po enem delovnem mestu, nato pa bo nekdo 4 leta trdo garal, da si bo zaslužil ta denar.
ko-pilot
08. 06. 2017 08.29
+3
BPGC
07. 06. 2017 22.54
+9
Zakaj so se pa v Lj gradile Stozice? Pa trgovski centri. Tam bi lahko komot bile njive in pridelki. Kaj je manjkalo starim trgovinam? Zakaj se je gradila obvoznica mimo Lj? Zakaj se je zgradilo letalisce na Brniku? Tam je tudi obdelovalna zemlja. Primerov kolikor hoces. Argumenti proti so otrocji in ne drzijo vode. Sploh ne vem, zakaj je novinar ta clanek sploh odprl? A ni dosti materiala o korupciji?
Mergova
07. 06. 2017 22.47
+6
Veliko večje darilo bi bilo, če jo postavijo na avstrijski strani - 400 ljudi bi dobilo normalno plačo in ne minimalca kot jo bo tukaj. Vozijo se pa že itak gor delat.
BPGC
07. 06. 2017 22.54
-2
nikhrast
08. 06. 2017 10.30
+1
Če delajo za minimalec je pa kriva država, pa sindikat...
BPGC
07. 06. 2017 22.38
+24
Najbolj so proti tisti, ki se bojijo prihoda tako velikega konkurenta na stajerski trg delovne sile. Kaksna ekologija, tu so druge racunice. Ko so pa trgovci pred MB gradili velike trgovske centre pred samim MB, je pa bilo v redu? A tisto pa ni bila obdelovalna zemlja? Pardon, travniki.
Fifi 24
07. 06. 2017 22.58
+19
BPGC
07. 06. 2017 22.34
+11
Eni lravino, da gre za obdelovalno zemljo. Ne gre za drugega kot travnike, ki so postavljeni med AC in letaliscem....obkrozeno z vseh strani s cestami. Eni pa komentirajo tako, kot da bi slo za naravni biser. Pa zivite od trave, ce lahko...tam drugega ni.
poluks25
07. 06. 2017 22.37
-2
sry ne razumes, sploh ni pomebno kaj je trenutno na rodovitni zemlji, je pa greh in v vseh prostorskih planih se vedno cuva rodovitna zemlja in se industrijo ce se le da (in tkaj se se kako da) postavlja in gradi na nerodovitni zemlji. Ce bi vsi tako razmisljali kot ti sedaj cez 100 let nebomo vec imeli rodovitne zemlje....
BPGC
07. 06. 2017 22.49
+7
Imas povsem prav. Ker imamo vsako leto v Sloveniji vsaj 100 taksnih investicij, kot je Magna, nam bo obdelovalne zemlje res pocasi zmanjkalo. Pardon... ;) Zbudi se, Slovenija je nepomembna vukoyebina na periferiji EU....!
kurva2
07. 06. 2017 22.33
+14
V Prekmurju je neobdelanih hektarjev koliko hočete, pridite v Prekmurje Magna.
BPGC
07. 06. 2017 22.31
+10
Malo je usla debata izpod nadzora ;) Gospodarstvo je pomembno, seveda tudi ekologija. V kolikor se zadosti predpisom, ne vidim tezave. Cudno pa, da ima Renault v Novem mestu lakirnico....a tista je pa OK?