Gospodarstvo

Iz strahu podpisovali pogodbe?

Ljubljana, 28. 02. 2009 09.46 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V Adrii Mobil so zaposlenim v podpis dali obrazec, s katerim družbo prosijo za 30-dnevni neplačan dopust. Sindikati menijo, da je to izigravanje zakonov.

Po mnenju izvršnega sekretarja za pravno področje in področje delovnih razmerij pri ZSSS Andreja Zorka je obrazec, v katerem delavci družbo prosijo za 30-dnevni neplačan dopust zakonsko sporen, saj v prošnjah ni naveden datum koriščenja dopusta.

Delavci so te "prošnje" po mnenju sindikata SKEI podpisovali iz strahu pred izgubo zaposlitve
Delavci so te "prošnje" po mnenju sindikata SKEI podpisovali iz strahu pred izgubo zaposlitve FOTO: POP TV
Adria Mobil se zaradi podpisovanja bianco izjav delavcev o vlogah za izredno neplačan dopust in znižanja osnovnih plač za deset odstotkov pri SKEI nahaja na črni listi delodajalcev.

V Adrii Mobil so dejali, da so se za to odločili zaradi večjih razsežnosti in posledic krize ter napovedi strokovnjakov, da se lahko razmere poslabšajo tudi v prihodnjih mesecih. S tem naj bi si vnaprej zagotovili možnost prilagajanja tržnim razmeram tekom letošnjega leta. "Zaposleni so tako podpisali sporazum o možnosti koriščenja 30-dnevne odsotnosti z dela brez nadomestila plače," so navedli in dodali, da je bila vsebina tega dogovora pred sprejemom dogovorjena z vsemi zaposlenimi v podjetju. Ti so predlog – z izjemo 11 zaposlenih – tudi sprejeli in podpisali.

V primeru dejanske izrabe predvidene možnosti zmanjšanja obsega dela bodo zaposlenim plačali vse prispevke in jim zagotovili vse pravice iz delovnega razmerja. "Dogovor je bil torej sprejet s ciljem solidarnega delovanja v zelo zahtevnih gospodarskih pogojih ter v izogib sprejetju programa presežnih delavcev in posledičnemu odpuščanju, kar ostaja edini še neizkoriščen ukrep, ki ga omogoča zakonodaja," so poudarili.

Izigravanje zakona?

"Takšno ravnanje sindikata ne prispeva h konstruktivnemu socialnemu dialogu, kjer je za dosego konkretnih rezultatov potrebno hitro in učinkovito sodelovanje ter razumevanje med vsemi partnerji – sindikati, gospodarstvom in državo," so prepričani v družbi. Kot je pojasnil Zorko, so delavci podpisali bianco zadevo, na katero delodajalec lahko naknadno napiše datum koriščenja dopusta. "To je dodaten dokaz, da je podjetje pritiskalo na delavce, da so to podpisali," je poudaril.

Pojasnil je, da je institut neplačanega dopusta možen. Prošnja pomeni, da delavec sam podpiše in sam zaprosi delodajalca za neplačan dopust. Po navadi prihaja do teh prošenj takrat, kadar bi delavec dopust želel koristiti iz nekih osebnih razlogov. "Nikakor pa v tem primeru ne moremo govoriti, da so si delavci sami zaželeli, da bi imeli neplačan dopust," je dejal Zorko in dodal, da gre za pritisk delodajalca na delavce.

"V pogajanjih za uvedbo 36-urnega delovnika je bilo s sindikatom v podjetju že dogovorjeno, da se tega ukrepa ne bodo poslužili, pa je to potem vodstvo enostransko kljub temu storilo," je povedala predsednica Sindikata kovinske in elektro industrije Slovenije (SKEI) Lidija Jerkič. Delavci so te "prošnje" po njenem mnenju podpisovali iz strahu pred izgubo zaposlitve. "Sindikat je proti temu pri vodstvu protestiral in zahteval, da vodstvo sprejme izjavo, da prošenj za neplačan dopust ne bo upoštevalo, pa tega vodstvo doslej ni storilo," je poudarila.

"Menim, da je takšen način izigravanje zakonodaje, delavci pa bi bili na ta način prikrajšani za enomesečno plačo, poleg ene plače, ki so se ji že odpovedali ob uvedbi 36-urnega delovnika. Lahko razumemo, da je podjetje v krizi, vendar pa vse ne more iti na račun zaposlenih," je še poudarila Jerkičeva.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (41)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

audirs
01. 03. 2009 16.48
cripton - Se strinjam s tabo in so zaposleni dobili res 13. plačo, vendar napaka je v sistemu. V osnovi delavcu ni potrebno dati ne 13. plače ne božičnice, ampak je to samo neka dobra volja ker je ostalih 12 plač premalo. V javnem sektorju menda ni 13. plače, in božičnice so zelo majhne! Zakaj?? Ker je povpečna plača v javnem sektorju večja kot v gospodarstvu. In tukaj gre narobe sistem. Par let nazaj je dejal g. Miloš Kovačič(bivši direktor Krke), da pač povprečen košarkar v KK Krka zasluži na mesec mnogo več kot zasluži odličen razvojni inženir v Krki??? Halo a ni s tem sistemom nekaj narobe??? Nam mora pa biti vsem jasno da delavci nimajo boljše plače zaradi prevelike obdavčitve plač v primerjavi z konkurenco, tko da mislim da po prvo treba to spremenit in zmanjšati javno porabo. Vsem nam mora bit pa kristalno jasno da če Adria in njeni dobavitelji propadejo oz. se občutno zmanjšajo se s tem podre vse začaran krog. Tako da pomagat absolutno treba podjetju, samo na kakšen način je pa zelo pomembno. Če bo pomagala država v zasebnih podjetjih, potem se mora vložek pomoči spremenit v lastniške deleže, in s tem tudi imeti sorazmerno vlogo pri odločanju. Vodstvo podjetjih ki jih je zajela kriza pa se bodo morala zelo racionalno odločati o investicijah, ker neko X podjetje ne potrebuje 3 nove sodobne stroje ki so zasedeni 12 ur na dan, če lahko kupi 2 stroja in sta izkoriščena 24 ur na dan. Tukaj je razlika med samohvalo in sposobnostjo, ter realno potrebo. Kajti sedaj ko je zmanjšanje naročil, v podjetju stojijo vsi stroji, kredite pa je potrebno plačevat! Tko da moje mnenje je še vedno, da potrebno je dati večji povdarek razvoju in tehnologiji ne pa samo gledat na proizvodnjo in št. prodanih izdelkov kot je bilo do sedaj to v navadi.
User436474
01. 03. 2009 11.36
@babls:v nekaterih drugih SLO podjetjih bi naredl tako, da bi delavcem zmanjšal plačo za npr.10% - direktorjem pa zvišal za 10 al pa več %
User436511
01. 03. 2009 09.51
..jst tut mislm ,da je sprejemljiv neplačan dopust,da se prebrodi kriza.. se strinjam umetnik vedno
User434232
01. 03. 2009 09.13
nAJ SE SINDIKATI MALO UMIRIJO, 30 DNEVI NEPLAČAN DOPUST JE SPREJEMLJIV! KRIZA JE. RES PA NISO SPREJEMLJIVE NAGRADE IN ODPREMNINE IN TO TISTE ,KI SI JIH MENEĐERJI IN DIREKTORJI TALAJO-POZABIL SEM OMENITI TUDI NAŠE MINISTRE IN ZDRAVNIKE
User436511
01. 03. 2009 08.56
...folk pejte mal čez mejo bote vidl...cele ind. cone so propadle...tko , da se je mal za zamislt..
dugme
01. 03. 2009 01.35
Vsem delavcem(beri ovcam) znižat plačo za vsaj 50%!Očitno so ovce pripravljene delati zastojn in trpeti naprej.Torej delodajalci začnite se igrati igrico how low can we go.Ovce so si same krive in dokler bodo gledale v tla jih bodo izkoriščal.
babls
28. 02. 2009 23.46
cripton....a si kdaj poskušal nahraniti familijo, ko si bil na neplačanem dopustu en mesec?....Poskusi, potem pa hvali delodajalca, ki ti je to omogočil....
babls
28. 02. 2009 23.42
dolenc 1 ko bo direktor rekel...ok, kriza je, plačajte mi kot navadnemu delavcu, bom še verjela v to, da se je direktor žrtvoval...če pa delavcu, ki zasluži (govorim na pamet, ker ne poznam natančnih številk) cca 500€ znižajo plačo za 10 % bo dobil 450€...z obojim zneskom je že prava umetnost preživet...če pa recimo direktor zasluži 3000€ (skromna številka glede na glas ulice) in se mu plača zmanjša za 10%, bo še zmeraj imel za preživetje 2700€.....tko da ne nabijat o tem kako so se vsem znižale plače....tisti na dnu prehranjevalne veriga so na robu preživetja...kaj je že rekel Lahovnik? Živi mrliči?...jap to bo....
User57366
28. 02. 2009 21.48
@audirs - to da od dobička ni dobil nihče nič niti slučajni res. Zaposleni so vako leto dobili trinajsto plačo, kar pomeni, da so vodilni razdelili del dobička med zaposlene. Upam pa da zaposleni ne pričakujejo da bodo ves dobiček razdelili med zaposlene, ker to bi bila neumnost. S kom pa bodo kupvali opremo ter plačevali stroške??? Adira je ena izmed redkih podjetij, v sloveniji, ki je zelo ugodna za zaposlene, zato naj bodo zaposleni lepo in skupaj s podjetjem preživijo krizo. LP
User436474
28. 02. 2009 20.26
kot pravte d so žrtve sm delavci, pa d oni navečji revčki, sej dejansko so, sm v AM-ju so znižal plače tako delavcem kot direktorjem in tu se mi zdi fer
User436474
28. 02. 2009 20.08
konkurenti ADRIA MOBIL, ki so pač v drguih državah, npr. Nemčijo, Anglija, oni saj dobijo kej pomoči od države, ADRIA MOBIL pa bolj malo in če ne bojo pač nč dobil se bo tako nadaljevalo (dopusti,...)
User436474
28. 02. 2009 19.02
@Prvo Borec:pa ti vodi tako veliko podjetje kot je ADRIA MOBIL,ti direktorji ki sedaj vodijo AM so sposobni vodit podjetje tudi v takih časih
User273286
28. 02. 2009 18.51
Krize ni, ampak so lopovi in nesposobni direktorji, ki se vlečejo in kradejo na račun krize. Seveda niso nesposobni za sebe !!
User436474
28. 02. 2009 18.45
ADRIO MOBIL je ta finančna kriza najbolj prizadela kar se tiče okolice NM, tako d jim dam prou za tako potezo, kr to krizo bo treba preživet, pa mislm tudi da so delavci to podpisal prostovoljno, vsaj velika večina
Marco Brecca
28. 02. 2009 17.16
thinky_pink Pojdi nazaj v OŠ in se uči slovenščine !
User420976
28. 02. 2009 17.12
SKEJ, pokažite svojo moč, in se potegnite za tiste, ki vas plačujejo, po moje mnogo preveč!
User362910
28. 02. 2009 17.01
A ni tole imperij od unga bivšega LDSarja in bivšega precednika Državnega zbora? Pa kako je to mogoče, a nič "za ljudi pred profitom"?
audirs
28. 02. 2009 16.57
Adria mobil je imela leta 2007 13 miljonov EUR čistega dobička. Kdo misliš da je od teg kej dobil??? Lastniki in manegerji!!! Zakaj niso denar prišparal za hude čase oz. zakaj ga niso vložili v razvoj oz. v nov izdelke ki bi nadpovprečen oz. bolj konkurečen na svetovnem trgu. Ne boljš ga je zatlačit v žepe. To bodo pa sedaj morali narditi če hočejo preživeti! Kajti nek izdelek se bo prodal če bo unikat, alii bo vrhunsko izdelan in pregrešno drag, medtem ko serijski izdelki bodo morali bit pa poceni. Je pa jasno Adria se je v 15 letih razvila v sodobno firmo, ampak napaka je v tem da so se podjetja prehitro razvijala in to vse na račun velikih kreditov, ki jih pa sedaj ne morejo odplačevat. Draga moja nova tovarna stane, novi sodobni stroji so hudo dragi in treba biti pri nakupu racionalen. Kar se pa mene tiče thinky_pink pa prosim še ene 8 let hodi v šolo pa boš na tistem nivoju kot se jaz in v takem podjetju kjer je dela dovolj in v času krize na novo zaposluje. Kaj bi ti rajši imela zdravilo za bolezen in še 40 let življenja ali en dopust z luksuzniim avtodomov. Za kaj boš prvo potrošila svoj denar??
User407129
28. 02. 2009 16.28
Naj vam nekej povem. NI NOBENIH VIL. sam tako mimgrede. in JA. Adria Mobil je uspešno podjetje. Če se s tem področjem ne ukvarjate seveda tega NE morte vedt.@AUDRIS: očitno si ti pa fajn sposobn. AM je uspešno podjetje, ker petnajst let nazaj je blo tik pred bankrotom. me zanima če bi teb ratal v 15ih letih spravt podjetje v vrh svetovnega trga. sam tako o tvoji sposobnosti ker očitno nisi nč več ko navadn delouc, k je zdej zgubu službo in nima kej bolšga počet kot vist na računalniku. ampak se raj ne bom še bl spuščala na tvoj nivo. @VETLAN: ubistvu nism glasovala. še nism 18. kr pa dokazuje d mamo očitnu tud mlajši kdaj prov pa tega na znate vi starejši priznat. Kako je pa Krka vedla d bo kriza in se zrt tega že tri leta prej prpravla na to? odgovori dobrodošli:D
audirs
28. 02. 2009 15.42
Adria mobi l- uspešno podjetje ?????? Zame to ni uspešno podjetje, ki bi v času krize moralo kaj bolj učinkovitega narediti, kot pa delavce ki niso nič krivi poslalo na prisilni neplačan dopust. In kje so zdej ti manegerji ki so se imeli za vesoljsko sposobne????? Jih ni oz. jih je zelo malo! In v drugih firmah je isto!!! Zato upam da se vodilni možje v teh podjetjih ne bodo prikazali na podelitvah nagrad za uspešnost v prihodnosti, medtem ko so delavce vrgli na cesto ali pa so ti delavci imeli plačo 400 EUR ! - zame je to miloščina ne plača Tko da menegerji ki se imate za sposobne in prejemate milijonske plače in nagrade, pokažite svoje znanje in izkušnje, pa naredite zdej podjetje uspešno. Tko da bolj kot bo kriza globoka večjo vrednoto bo pridobivalo nazaj DELO! Tud z delom boš lahko uspel in dostojno živel, ne pa so vsi sedaj hoteli biti samo ekonomisti, manegerji in podobno!