Gospodarstvo

Očitno bomo morali tudi za elektriko plačevati več

Ljubljana, 28. 08. 2012 08.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Poleg napovedi, da se bo jeseni podražila hrana, nas očitno čaka tudi podražitev elektrike. Višje račune naj bi prejemala tako gospodinjstva kot podjetja. Slednja bi podražitev še posebej močno občutila.

Očitno nas čaka nova podražitev. Tokrat je na vrsti elektrika, poročajo Finance, ki pišejo, da je pričakovati, da se bo vlada zaradi usihanja sredstev za subvencije sončnih elektrarn odločila za dvig prispevka za obnovljive vire energije, ki ga plačujejo vsi odjemalci energije. Posledično to pomeni višji račun za elektriko za podjetja in gospodinjstva. Sicer je višina tega prispevka odvisna od porabe. Omenjeni časopis poroča, da za gospodinjstvo to znese okoli pol evra. Bi pa to podražitev močno občutila podjetja, dodaja. "Podjetje s 194 kilovati obračunske moči zdaj plačuje 200 evrov omenjenega prispevka, po zvišanju bi prispevek dosegel 279 evrov," pišejo Finance.

Elektrika
Elektrika FOTO: Reuters

Petrol s spremenjenimi cenami

Petrol je na svoji spletni strani objavil novi cenik električne energije, ki bo začel veljati 1. septembra. Nižja tarifa za gospodinjstva bo dražja za približno 14 odstotkov, višja pa za okoli pet odstotkov, poroča spletni Žurnal.

Tisti z enotarifnimi števci bodo za elektriko plačevali za okoli devet odstotkov več.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (111)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

gordo
30. 08. 2012 18.06
+1
nič ne skrbimo po novem nam bo ta zelo socialna vlada plačevala vse položnice-ne ni šala
Aaron-Heydar
29. 08. 2012 16.41
+3
Kmalu bo prišel čas, da bo banda padla.
gordo
30. 08. 2012 18.07
Jurkos
29. 08. 2012 08.35
+1
Zgleda se elektriko proizvaja z nafto...
Kajetan
28. 08. 2012 18.29
+5
Takole pa smo začeli plačevati investicijo TEŠ-6, in še bo dražje saj bomo kasneje morali poriti dajatve za izpuste CO2. Pa da ne pozabimo remont in ustavitev v hladno čakanje ozr. obratovanje 4 in 5 bloka nas bo stalo po sedanjih ocenah 800 mio eur. In sedaj mi naj zagovorniki obrazložijo kako se lahko ta investicija povrne. ŽAL SE NE MORE....
polarmodel
29. 08. 2012 07.32
+1
TEŠ 6 bi moral za ekonomično uporabo stati med 700 in 800 milijoni, že sedaj pa je 1,3 miljarde in bo še več. Zdaj so to seveda vračunali na položnice, žal je to šele začetek...
harmonika
28. 08. 2012 17.20
+3
Mislim ,da bo vlada sledila nemški politiki in še bolj podprla razvoj ove. V primerjavi z telefonom in teleizijo je električna energija še smešno poceni.
Aaron-Heydar
28. 08. 2012 16.41
+1
SMRT KAPITALIZMU, SVOBODA NARODU!
?rnogled
28. 08. 2012 12.24
+14
Mislim,da sem včeraj zasledil podatek,da je povprečna bruto plača v slov.energetiki 5000 €,ne vidim nobenega vzroka za podražitev.
spidi33
28. 08. 2012 14.51
+0
kaj bi dal za petino tega.......amoak ta podatek velja za celo energetiko, ne samo za elektro distribucije, a ne @kurtas2??
Turgensis
28. 08. 2012 12.06
-13
za pol evra se pa res ne bom sekiral... Tudi v nemčiji so zelo dvignili dajatev za obnovljive vire, bistveno bolj kot naši!
povrsniste24kur
28. 08. 2012 12.20
+8
če pa ti zgoraj lepo piše primer iz financ: sedaj 200€ ... potem 279 100 ... 140 50 ... 70 mi imamo za dobrih 60€ elektrike na mesec, torej bo po novem vsaj 85€, to je skoraj ena tretjina več, torej 25€ več vsak mesec, ne pol evra.
Turgensis
28. 08. 2012 12.32
-5
kaj ne znaš brat?? za povprečno gospodinjstvo bo podračitev približno 0,5€! Če sedaj plačujem 50, bom potem 50,5€! Tiste cene ki jih ti navajaš veljajo za podjetja, podjetja in gospodinjstva pa ne plačujejo kw/h po enaki ceni, ta davek se pa plačuje po kw/h! Alan jaz vidim dlje od noso, če denarja ni ga je potrebno nekje vzet, a se ti ne zdi?!
roaddogg
28. 08. 2012 12.32
+5
Mi mamo elektriko za 30 eur.. smo v intenzivni fazi razmišljanja kako se skinit dol s tega..
Turgensis
28. 08. 2012 12.40
-2
mi 50, pa skinit dol s tega se enostavno ne da, vsakršna alternativa je tako draga, da se ne izplača!
roaddogg
28. 08. 2012 13.28
+3
Za hišo mamo tekoči vodni vir, tko da teoretično bi se dal skinit dol s tega...
Pokio
28. 08. 2012 13.37
+2
fox12 ne me narobe razumet,glej npr.bencin kako počasi je šel gor en cent,potem 2 centa in naenkrat že za 4 cente,....Prej se morda tudi nismo tako z temi centi obremenjevali pri bencinu a glej čez slabo leto se lahko zgodi da bo že dva eura kar tudi bo.Enako bo z elektriko,čeprav se mi zdi da bo v kratkem tudi voda postala vedno bolj draga.
Follow me
28. 08. 2012 18.44
@roaddogg Na internetu dobiš malo morje idej kako to izkoristit.
roaddogg
28. 08. 2012 11.50
+15
A niso elektrarne zgrajene z javnim denarjem, zakaj torej namen kovanja dobička? ČE je investicija bila javna, bi morali delovati za minimalen dobiček in nobenih nagrad za uspešnost ter nobenih odpravnin.. ČE bi bile elektrarne zasebne potem me to nebi motilo,. tako pa smo projekt sami sfinancirali in sedaj plačujemo dobičke nekomu drugemu !!!
Turgensis
28. 08. 2012 12.08
Odvisno katere. Pa tudi državna podjetja delajo za dobiček, a misliš da siol, mobitel, petrol,... pa delajo brez dobička?
?rnogled
28. 08. 2012 12.27
+6
Državna podjetja polnijo proračun,če mimogrede denar ne splahni v žepe svetih krav.
roaddogg
28. 08. 2012 12.34
+2
fox12... ja vem da delajo dobiček, ki si ga tudi med seboj razdelijo... In zato ker prihaja do privatizacije dobičkov, bi jim morali 100% ukinit vsakršno državno pomoč... Prispevkov itak vidimo da ne plačujejo vsi tko kot bi morali..
Turgensis
28. 08. 2012 12.35
+0
to pa ne, denar državnih podjetij ostane v podjetju, ne more iti drugam, ker je last podjetja in ne lastnika podjetja. Samo pri s.p. lahko z denarjom podjetja lastnik počne kaj hoče, drugače pa ne! Poglej si malo kako funkcionirajo in kaj lahko počnejo s.p., d.o.o., d.n.o., d.d.!
Turgensis
28. 08. 2012 12.39
+1
roaddogg se deloma strinjam, vendar je vseeno boljše porabiti denar za subvencije in da dosežemo zahtevani % zelene energije, kot pa da plačujemo kazni EU zaradi tega. Denar bi v vsakem primeru odtekal, tako bomo imeli vsaj nekaj od tega. Kar se pa tiče običajnih elektrarn, pa kolikor vem država ne dodeljuje subvencij, vsaj v primeru teš ni država dala popolnoma nič, podpisala je samo poroštvo za ugoden kredit, kar pa državo ne stane nič.
roaddogg
28. 08. 2012 15.10
+1
Podjetja v pretežni državni lasti NLB, NKBM, Telekom, DARS, ŽELEZNICE.. Povsod so si dajali ( in si še vedno) NAGRADE... Kljub izgubam.. Podjetja rešujemo MI davkoplačevalci.. OD KJE DENAR ZA NAGRADO ČE NI DOBIČKA?...
linj
28. 08. 2012 16.22
državna podjetja so bankomati za politike (samo za dvig večjih vsot)
sejvam
28. 08. 2012 11.48
+7
Z višjimi cenami energentov je nemogoče da se zažene oz pozitivno deluje Slovensko gospodarstvo še posebej mala podjetja ki je največ odvisno tudi od cen nafte in elektrike......če mislijo s tem napolniti državno blagajno so se pošteno zmotilike ker bo ravno obratno...in nič dobrega se nam ne obeta v prihodnje
roaddogg
28. 08. 2012 11.53
+6
Absolutno imaš prav, visoke cene energije (nafra plin premog elektrika) ubijajo gospodarsko rast, tko da državno dvigovanje trošarin in davčno obremenjevanje energentov nam koplje jamo... Zapomni si, da pri ceni 100usd/sod nafte, gospodarstvo že pošteno tenko piska.. Dvigni še ceno elektrike in pričakuj recesijo.... Točno tja gremo sedaj...
sejvam
28. 08. 2012 12.03
+4
Napad na Iran bo verjetno dvignil ceno nafte še za polovico (200$ sod) kar bo najslabše kar je možno za evropsko gospodarstvo oz. zelo pozitivno za Ameriško....
roaddogg
28. 08. 2012 12.35
+1
Relativno pozitivno za ameriško (napram ostalim kontinentom). absolutno pa bodo tonili ravno tako kot vsi ostali, le malo manj..
sejvam
28. 08. 2012 13.07
+3
Ja tonili bodo, ampak padec ne bo tako hud kot v evropi... plus ko bo se bo začelo okrevanje Ameriškega gospodarstva, bo to veliko bolj ekspolozivnejše kot evropsko že napram njihovih na novo odktitih oz. na novo izrabljenih energetskih virov(neodvisnost).......verjamem pa da se bodo še prej na veliko okoristili od Evrope in zalivskih držav še posebno Savdijcev ok katerih že sedaj "zastonj" dobivajo nafto z razliko od EU ki mora plačevati z US$.....v glavnem zelo slabo se nam piše
MK02
28. 08. 2012 11.48
+10
Imamo najdražji bencin, najdražje trgovine, drago elektriko...najnižje plače in pokojnine ( seveda za navadne ljudi ) Slovenija bo dobila darwinovo nagrado
zigc06
28. 08. 2012 12.10
-6
Pejd mal na balkan pogledat kakšne imajo plače in po koliko nafto in elektriko, potem pa jamraj.
?rnogled
28. 08. 2012 12.28
+3
zicg06,očitno si dobro založen,kaj tvoj tastari tudi krade?
Adi Luka?i?
28. 08. 2012 11.46
+7
Ja,morajo vsak teden nekaj podražit,kje bodo pa jemali denar za izplačilo plač za politike saj oni ne smejo občutiti krize,pa tajkuni,kdo jim bo plačeval stroške za njihove imperije,pa še bi našteval samo vse skup je mlatenje prazne slame.......
roaddogg
28. 08. 2012 11.41
+1
Mimo hiše teče potok . Zanima me ali je mogoče, če zožam strugo tako da povečam povečam hitrost pretoka in tja postavim rahlo modificiran agregat za elektriko. Agregat tako nebi deloval na bencin ampak na nekakšno "Mlinsko kolo"... Bi lahko na tak način dobil do 2000 wattov energije? Zaenkrat me zanima ali je zadeva vsaj teoretično izvedljiva?... Hvala za vsak odgovor..
saturnative
28. 08. 2012 13.22
+1
220V se že nekaj časa ne uporablja. Potrebuješ 230V.
aojz
28. 08. 2012 11.29
+10
Ali še ni rekord za v knigo? Najnižje plače in najvišji stroški. Katera država v EU ima slabše razmerje?
allan_ford
28. 08. 2012 11.21
+9
Na žalost za to niso elektro podjetja popolnoma nič kriva. Kriva je velika želja po velikem zaslužku in želja po hvaljenju pred Evropo. Povišanje se uvaja, ker zmanjkuje denarja za plačevanje subvencionirane energije. Ni čudno, saj jo vsak imetnik sončne elektrarne dobi plačano cca 3x dražje, kot pa jo potem kupuje nazaj iz omrežja. Saj vemo, kdo je najbolj lobiral po ministrstvihin uradih za takšno zakonodajo. Ko pa smo v elektro podjetjih opozarjali na težave, ki zaradi tega še prihajajo zraven (napetostni profil, preobremenjena omrežja, zaščita ...), in potrebno je povedati, da te cene še nismo plačali, pa so nas na vseh konferencah povozili, da nismo za razvoj, da ne razumemo itd... Nihče ni takšne elektrarne gradil, da bi bil bolj "zelen", ampak zaradi enormnih zaslužkov. Enostavno, če smo toliko okoljsko ozaveščeni, pa naj vsak proizvajalec proizvedeno energijo porabi doma, višek pa proda v omrežje po isti ceni, kot jo kupuje. Bomo hitro videli, komu je kaj do narave. Predvsem bi to pričakoval od kmetov, ki so namestitvi fotovoltaike namenili kar precej zemljišč. Ja se pa strinjam, v elektro podjetjih se še ne živi na robu in je še nekaj prostora za opitimizacijo. Vsekakor pa upam, da se vsi zavedamo, da ko bo na tem segmentu prišlo do problemov, bo padla cela nacionalna ekonomija. Precej držav se je na tem področju že precej opeklo. Bi bilo dobro pogledati Francoze, ki se kljub silnim direktivam Evrope vseeno niso postili razbiti in se zavedajo, kaj pomeni obvladovanje lastne energije.
Cofar
28. 08. 2012 11.08
+7
kolikor vem v jedrski elektrarni krsko proizvedejo dovolj elektricne enrgije za 2 milijona prebivalcev. zakaj potem drazja elektrika ce je susa? razen ce jo izvazamo ceneje mi pa placujemo manjko pri tem popustu. to je mozno!
Turgensis
28. 08. 2012 12.01
+2
kaj misliš, da so prebivalci največji porabniki elektrike?? Prebivalci porabimo približno 1/3 porabe elektrike v sloveniji, največji porabniki so podjetja (industrija)! Zato je tudi cenejša tarifa ponoči, večina podjetij obratuje samo podnevi in ponoči imamo v omrežju ogromen presežek elektrike, ki gre v nič!
?rnogled
28. 08. 2012 12.36
+3
Kje je suša?Res je suša,ampak Drava ima vode isto kot prej ,dežuje namreč v Italiji in Avstriji.Mogoče so problem reke ki izvirajo v Slo. V Krškem ni suše(nuklearka),v Šoštanju ni suše(termo),lari fari.Savske elektrarne so mogoče manj "založene" z vodo,a to ne bi smel biti vzrok za podražitev.
saturnative
28. 08. 2012 13.20
+2
spidi33
28. 08. 2012 14.58
ja, fox, ampak podjetji je vedno manj ki delajo.....??
blazter
28. 08. 2012 11.03
+13
Še bolj varčevat, pa politikom in tajkunom dajat. Ker res nimajo dost. Banda.
blazter
28. 08. 2012 11.02
+9
Ne vem no. Treba bo neki naredit.
Libra77
28. 08. 2012 11.12
+7
Res je, na ulice preizkusiti nove vodne topove, ki jih je nabavila Kresalova še v svojem času plenjenja.
Strelja?ko
28. 08. 2012 10.59
+6
Dol s kapitalizmom (smo le sužnji farmarjev).
kolcamož
28. 08. 2012 10.47
+11
SLOVENSKA POLITIKA IZVAJA TERORIZEM NAD LJUDMI,IN NAPELJUJE VSE NA TO DA BOMO SUŽNJI OSTALIM SVETOVNIM POHLEPNEŽEM....
saturnative
28. 08. 2012 10.48
+5
Očitno država nismo ljudje, temveč gospodarstveniki...