Gospodarstvo

Nove omejitve zapletle registracijo s.p.

Ljubljana, 06. 01. 2016 12.28 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Na registracijo novonastalega s.p. čaka več kot 700 podjetnikov, saj traja preverjanje novih dodatnih omejitev, ki so začele veljati z novim letom, dlje časa. Na Ajpesu poudarjajo, da se zavedajo resnosti situacije ter da so že posredovali urgence pristojnemu ministrstvu in delovnemu inšpektoratu.

Bralka nam je sporočila, da že od 1. januarja čaka na registracijo novonastalega s.p., ker naj bi se zataknilo na Ajpesu. Tako naj bi na registracijo čakalo okoli 1200 novonastalih s.p..

Informacijo smo preverili na Ajpesu, kjer so sporočili, da so s 1. januarjem začele veljati nove dodatne omejitve, zaradi katerih oseba ne more pridobiti statusa s.p. Torej, statusa s.p. ne more pridobiti oseba:

- ki je objavljena na seznamu davčnih neplačnikov ali nepredlagateljev davčnih obračunov za zadnjih 12 mesecev (do 1.januarja 2016 se je preverjal samo zadnji objavljeni seznam),

- ki je na seznamu davčnih neplačnikov ali nepredlagateljev davčnih obračunov za zadnjih 12 mesecev (do 1. januarja 2016 se je preverjal samo zadnji objavljeni seznam) objavljene družbe, v katerih ima oseba delež višji od 25 odstotkov,

- ki je bila udeležena z več kot 50 odstotnim neposrednim deležem v kapitalu d.o.o., ki je bila v zadnjem letu izbrisana iz sodnega registra brez likvidacije na podlagi Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju,

- ki je bila v zadnjih treh letih s pravnomočno odločbo Inšpektorata RS za delo ali FURS dvakrat izrečena globa v zvezi s prekrškom za delo in zaposlovanjem na črno.

Podjetnik z aktovko
Podjetnik z aktovko FOTO: Reuters

Prve tri omejitve preverjajo na informacijskem sistemu eVEM (gre za portal, kjer se odda vloga za registracijo s.p.), zadnjo omejitev in omejitev zaradi pravnomočne obsodbe na kazen zapora (ki velja že od prej), pa preverja Ajpes pred vpisom s.p. v Poslovni register Slovenije.

In ker s strani Inšpektorata RS za delo Ajpes ne prejema odgovorov o morebitnih prekrških bodočih podjetnikov v zvezi s plačilom za delo in zaposlovanjem na črno v taki meri kot prejema vloge za registracijo, Ajpes ne more izvajati vpisov s.p. v Poslovni register Slovenije s predlaganimi datumi vpisov.

Kot so še sporočili iz Ajpesa, čaka na registracijo trenutno 305 s.p. s predlaganim datumom vpisa 1. januar 2016 ter še 419 s.p., ki imajo predlagan datum vpisa 2., 3., 4. in 5 januar 2016.

''Ajpes o vsakem vpisu odloči takoj, ko pridobi podatek s strani Inšpektorata RS za delo, poizvedovanje namreč poteka preko elektronske pošte. Ko bo inšpektorat vzpostavil možnost neposrednega vpogleda v evidenco Inšpektorata RS za delo s strani naših referentov, bo odločanja o vpisih s.p. v Poslovni register Slovenije steklo in bo Ajpes lahko izdal sklep o vpisu s.p. v Poslovni register Slovenije na dan, kot ga je predlagala stranka,'' so dodali na Ajpesu in poudarili, da se zavedajo resnosti trenutne situacije, zato so že posredovali urgence pristojnemu ministrstvu in Inšpektoratu RS za delo.
 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (95)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Viejo cabron
10. 01. 2016 15.26
+1
OBVESTILO ZA VSE DRŽAVLJANKE IN DRŽAVLJANE REPUBLIKE SLOVENIJE! DANES SEM PRESTOPIL SLO/AUT MEJO V GORNJI RADGONI IN NA MEJI SO ME ZAUSTAVILI IN KONTROLIRALI AVSTRIJSKI VOJAKI IN POLICIJA. ZAHTEVAM TAKOJ RECIPROČNI UKREP S STRANI NAŠE VLADE, SAJ SI TAKEGA PONIŽANJA V SKLOPU EVROPSKE UNIJE SLOVENCI NE SMEMO DOVOLITI!
ficfiric 1
11. 01. 2016 10.26
+1
Kaj pa je slovenc v eu?...kot da smo/ste pomembni...vazn da daste v blagajno kar morate...za vse ostale jih ne briga...
gregolin
16. 01. 2016 17.17
butalistan
09. 01. 2016 17.16
+3
Raje napišiten koliko se jih zapira
MissInna22
07. 01. 2016 20.58
+8
Članek zavaja, oz zavaja bralka. Ne more čakat na registracijo s.p od 1.1. ker je bil praznik. prvi delovni dan je bil 4.1... drugače pa - nam itak ni nikoli nič prav. Prej nam ni bilo prav, ko je bilo mogoče veriženje podjetij, odpiranje in zapiranje... Zdaj nam niso prav dodatne omejitve-ki bi že po defoltu ogle bit samoumevne. Kdo bi nas razumel.... pozdravljam spremembe!
expost
08. 01. 2016 10.47
+10
Nič nenavadnega ni, da predlagatelj vpisa svoje dejavnosti (d.o.o itd) predlaga 1.1.2016. ... nekateri so vloge vložili npr. v začetku decembra 2015 (tudi preko eVem točke) in so kot datum vpisa predlagali 1.1.2016; če bi predlagali datum vpisa v decembru, bi morali izdelati vsa finančna poročila itd. za leto 2015 (res pa, da bi bili večinoma opremljeni z 0).
Mojster123
08. 01. 2016 10.47
+7
kaj tebi ni jasno, postopek je predolg!! ne morejo 14 dni ugotavljati ali si v neki evidenci ali nisi, naj dvignejo rit in kaj naredijo, da bo šlo hitreje. glede datuma pa lahko oddaš vlogo prej, da boš začel dejavnost na ta in ta dan, bralka čisto nič ne zavaja, pač pa ti bluziš v tri krasne o stvareh o katerih nimaš pojma.
expost
08. 01. 2016 10.55
+11
@darkprofi, se strinjam: postopek bi moral biti utečen s 1.1. 2016. Kot da bi zahtevali avtomatizirano proizvodnjo izdelkov, pa še ne bi imeli strojev... to je mogoče samo v naši javni upravi, kjer breme neusposobljenega kadra nosijo zavezanci. Mimogrede: ne trdim, da so vsi nesposobni. A en nesposoben uradnik naredi več škode kot je zmožno 10 sposobnih odpraviti v razumnem času.
Sršen
07. 01. 2016 20.31
+21
Za registracijo celega niza slamnatih firm je postopek hitrejši in bolj učinkovit,ker deluje na podlagi poznanstev!!!
Mladen sir
07. 01. 2016 15.49
+2
Kdor je pisal zakon gre to ven:Naredili ste napako. Ki je bila v zadnjih treh letih s pravnomočno odločbo Inšpektorata RS za delo ali FURS dvakrat izrečena globa v zvezi s prekrškom za delo in zaposlovanjem na črno. Zaradi tega tudi odpira Sp,ker je delal na črno.
simple_mind
07. 01. 2016 15.33
+4
Ja enkratno, super, če že kdo hoče kaj delat, ga je pa treba čimbolj onemogočit in zažret, ne ?
BŠK
07. 01. 2016 11.00
+21
Kaj vam tu ni jasno? Zakon je sam sebi namen! Na Zavodu za Zaposlovanje te dobesedno silijo da odpreš s.p.., v nasprotnem primeru pa si brisan ; njihov cilj je umetno narediti čimvečjo brezposelnost, po drugi strani pa s.p. odpirajo zato da pokrijejo minus, ki so ga naredili tisti, ki so uničili velika podjetja
MaJya
08. 01. 2016 11.38
+4
+++++ slovenci so ene ovce..pa sm slovenka
ficfiric 1
11. 01. 2016 10.30
+1
Ja majci...itq da so ovce...je lazje lajat o nekih komunistih pa tito in stalin jih se zdej ven iz hoste lovita...a ni bolj preprosto kot pa naredit nekaj zase..;-)
napoleon4
07. 01. 2016 09.11
+9
A ni zanimivi spet so iz tega izvzete Banke!!
Relin Quish
06. 01. 2016 20.48
+22
Meni se zdijo to super dodatne omejitve.
deratizacija
06. 01. 2016 21.04
+15
To niso omejitve, to je pošten način delovanja. Vsekakor bi bilo potrebno uvesti obvezno izpolnjevanje še vrste drugih pogojev, kot so izobrazba, ustrezen poslovni prostor, ...
xes
07. 01. 2016 10.34
+6
nihče se ne jezi nad omejitvami... zgolj nad časovno zamudnim postopkom, ki je za današnji čas nedopusten. Preverjanje preko maila? dajte no ....
simple_mind
07. 01. 2016 15.34
+0
Ja enkratno, super, če že kdo hoče kaj delat, ga je pa treba čimbolj onemogočit in zažret, ne ?
Atmaii
07. 01. 2016 18.41
+0
@deratizacija, pri določenih dejavnostih bi res morali ja. Pa mislim, da bi morali tudi preveriti razumevanje osebe, ki s.p. odpira, če sploh ve kaj počne. Imam računovodski servis in je nivo nepripravljenosti, nerazumevanja, neznanja kar velike večine novopečenih s.p.-jev šokanten. Če se podajaš na to pot, je verjetno vsaj osnova, ki jo moraš poznati, da si dolžan plačevati prispevke državi in da te konec leta čaka obračun dohodnine..in ko do slednjega pride pa vsi gledajo kot zadeti..zakaj pa to??!?!?!?! Če bom še enkrat slišala vprašanje kaj je to dohodnina in zakaj morem spet nekaj plačevat...ob takih nebulozah bi najraje kar brez vprašanja stranki zaprla s.p.
ficfiric 1
11. 01. 2016 10.31
Atmaii...sej ves kako pravjo...ko bom velik bom racunovodja...;-)..
ficfiric 1
11. 01. 2016 10.35
Je pa tko...zastopim tiste ki sprasujejo take po tvoje nebuloze...sej enmu normalnemu cloveku ni jasno zakaj placujes toliko kot placujes...ze navaden delavec je vsak mesec ob pol place zarad davkov na kojc leta ti pa se zmeri recejo da si dolzan ker med letom nis dost placal..???..pa se gres nek biznis in placujes dajatve in davke tud ce nimas biznisa...placas davk na nic...res raj za oaj narest...;-)
Atmaii
16. 01. 2016 15.15
Zgrešili ste poanto. Nekdo, ki odpira s.p. MORA vedeti, kakšne obveznosti ga posledično čakajo. To je nekako obvezna predpriprava poslovnega načrta ali? Če pa se odpira s.p. zato, da si sam svoj šef in te nihče več ne buzerira, čeprav brez vsakršne vizije .... hja.... Obdavčitve in lomastenje naše države po našem denarju je pa zgodba za kak drug dan in članek.
smallfly
06. 01. 2016 20.47
+23
Oh ta pravi lopovi vedno najdejo luknje skozi katere se izmuznejo in njihova žlahta je številna. V glavnem so take stvari ovira za poštenjake.
Jožajoža
06. 01. 2016 20.29
+4
pozapret bi jih že morali, ne da jih samo preverjajo, potem pa vseeno odpro SP, ker imajo veze in poznanstva
Atmaii
06. 01. 2016 20.15
+21
In vam večini spet ni prav. Po eni strani vpitje, kako lahko kar tako odpirajo firme z namenom ali ne, oškodovanja drugih kot npr delavcev brez plač itd, ko pa naredijo nekaj v to smer, da temu več ni tako, pa spet vik in krik. Torej kaj natanko pa bi v radi? Pravilno je tako. Ne more vsak biti podjetnik! In omejitev je v primerjavi z npr.Avstrijo izredno nizka, tam je treba 10 let čakati na novo priložnost. To je pozitivna sprememba, če še niste dojeli in je na dolgi rok poenostavitev za dobavitelje, zaposlene, ipd, ker je nov filter pred škodljivci v našem poslovnem prostoru. Resda ne odpravlja vseh manipulacij, nekaj pa jih vsekakor. To da pa je ponovno ena frakcija državnih organov (inšpektorat) popolnoma nepripravljena, pa v bistvu ni neko veliko presenečenje, seveda zato AJPES ni nič kriv.
Atmaii
06. 01. 2016 20.19
+13
in mimogrede, bi šla jst še dalje z omejitvami in dodala alinejo, kjer lastniki d.o.o.-jev (v kakršnemkoli deležu) ne morejo imeti dodatne registacije s.p., ker že imajo vse potrebno, da lahko na trgu nastopajo - če jim pa manjka registrirana dejavnost znotraj podjetja je pa to 3 klike in je urejeno.
xes
06. 01. 2016 20.19
+5
Ne razumeš, ljudje ne morejo odpreti s.p. ker AJPES nima vpogleda v evidence, ki jih ima Inšpektorat za delo. Poizvedbe potekajo preko emaila, na odgovore pa se čaka predolgo ... skratka, hitrejši kot so računalniki, hitrejše kot so mreže počasnejša je naša javna uprava :) ...
mikkki
06. 01. 2016 20.23
+7
Dalec od tega. Namen tega je odlicen. Na zalost pa se vse izpelje nepripravljeno. Ajpesu bi se moralo pred izvajanjem zakona moralo dodeliti pristojnosti elekteonskega vpogleda o prekrskih in kaznivih dejanjih posameznika. Ampak poenostavljanje postopkov pomeni manj korakov do odobritve posameznih vlog in posledicno manjso potrebo po kadru v JU. Zato se to ne sme zgoditi.
xes
06. 01. 2016 20.23
+2
Atmaii ... no, ... iz prakse poznam primer, ko je nek posameznik moral imeti DVA d.o.o. ja za svoje poslovanje saj je imel na prvem d.o.o. izdelke podjetja, ki je njega zahtevalo, da ne sme prodajati izdelke njihove konkurence... zato je odprl drugi d.o.o. (na začetku na hitro celo s.p.) da bi ohranil stranke, ki so kupovale tudi izdelke konkurence.... poslovni svet je poln presenečenj in takšne omejitve so nesmiselne, celo absurdne... pomembno je le to, da posameznik posluje pošteno in plačuje davke, prispevke, plače ....
legvan1
06. 01. 2016 20.28
xes@ to je imel zato, da je lahko prodajal še konkurenco zraven, prvi pač nima rad konkurence saj se stem zmajnša delež na trgu..... mi je od atamali@ napisano lepo
mikkki
06. 01. 2016 21.33
+2
Atmaii samo za info za dodat dejavnost se uredi lahko samo preko notarja za d.o.o.. Spet smo pri postopkih :)
xes
07. 01. 2016 10.32
legvan1: točno ... in po predlogu od atamli ne bi smel odpreti še enega doo-ja na katerem bi prodajal še izdelke od konkurence ...
Atmaii
07. 01. 2016 18.16
@xes, no torej se je gospod izognil konkurenčni klavzuli, kršil pogodbena določila s prvo stranko..ali po domače jih je lepo nate.......l. :) :) @mikki dejavnost lahko doregistriramo vsem poslovnim subjektom preko eVem (elektronsko, če se je že sama registracija naredila elektronsko, če pa ne pa osebno na točkah eVem s strani predstavnikov subjekta ali pooblaščenca). Pri notarju se mora to narediti samo pri registraciji dvo-ali večosebnega subjekta.
Atmaii
07. 01. 2016 18.29
@xes, ja, v čem je srž problema jst že razumem ampak večina spodnjih komentatorjev pa očitno ne. In podati se na pot podjetništva ne bi smela za nikogar biti lahka odločitev, k jo sprejme čez noč, zato tudi malce počakati na potrditev in dokumentacijo ne bi smel biti tak problem, se mi zdi :)
xes
08. 01. 2016 09.59
atmaii: naj poenostavim ... recimo, da janez v svoji trgovini prodaja mleko ... na policah ima mleko ljubljanskih mlekar in mleko celjskih mlekarn ... nekega dne se ljubljanske mlekarne odlocijo, da tistim prodajalcem, ki ne bodo prodajali samo njihovega mleka ampak tudi mleko ostalih mlekarn le tega več ne bodo dobavljali ... glede na to, da janez proda 60 odstotkov mleka ljubljanskih in 40 odstotkov mleka celjskih mlekarn se odloci, da bo odprl se en s.p. in postavil se eno trgovino zraven svoje ter tako zadovoljil tako kupce kot ljubljanske mlekarne... no, po tvojem predlogu bi to postalo z zakonom prepovedano, janez ne bi mogel odpreti se enega s.p.ja ker ze ima d.o.o. ter odpreti nove trgovine, z izpadom 40 odstotkov prodaje pa bi lahko odpustil recimo dve prodajalki. A zdaj razumes zakaj je ta tvoj predlog prepovedi ustanavljanja s.p.ja ce ze imas d.o.o. slab? Vec kot je taksnih, brezveznih omejitev, bolj se to pozna na zavodu za zaposlovanje! Zakaj nekdo ne bi smel odpreti s.p. ce ze ima d.o.o. dokler placuje davke, prispevke in place ter posluje v skladu z zakonodajo ???? Samo zato, ker se tebi zdi, da mora tako biti?
funi
06. 01. 2016 19.56
+10
Vsak drugi na JU naj gre na zavod bodobiček,pa tudi župani naj bodo volonterji seveda za župana ni vsak ki je v pravi stranki ,ampak človek z karizmo in premoženjem.
Cofar
06. 01. 2016 20.03
+4
no to jaz pravim tudi za politiko.... Ko bo politik častna funkcija :) in ne pridobitna funkcija... bom v politiko verjel. Do takrat pa.... me na volitvah ne vidijo :)
Cofar
06. 01. 2016 19.52
+4
ja sej - spet ta male zafrkavajo :) medtem ko tisti ki so milijarde pokradl, ne njim pa nič....
Šušterši? Primož
06. 01. 2016 19.27
+3
jaz sem oddal vlogo za SP 27.11 pa se do danes ni nič !!
bus303
06. 01. 2016 21.34
bracobaldo
06. 01. 2016 19.13
+4
Če onemogočajo tiste, ki delajo samo dolgove, da ne bodo naredili novih- bravo naši.
Maday
06. 01. 2016 19.05
+16
To so Burek nein danke, ki potem pod Slovenskimi naslovi delajo sramoto Slovenski držav po Evropi..Slovenija največji izvoznik Kosovskih kriminalnih burek podjetij v Evropi....
ONniON
06. 01. 2016 18.58
+3
v današnjih časih tudi kakršna koli služba ne pomeni socialne varnosti in izhoda iz revščine ne v sloveniji, ne v nemčiji in ne v avstriji, in še marsikje drugje ne, slovenija se ne uvršča več med države z nizko stopnjo revščine v evropi
pankration
06. 01. 2016 18.57
+8
oseba,ki je objavljena na seznamu davčnih neplačnikov ali nepredlagateljev davčnih obračunov za zadnjih 12 mesecev (do 1.januarja 2016 se je preverjal samo zadnji objavljeni seznam). Kako pa naj oseba poravna svoj dolg?? očitno mora ta oseba delati na črno.
mikkki
06. 01. 2016 18.12
+6
Kdaj bojo v tej državi kaj poenostavili?