Gospodarstvo

FOTO: Aleksander vložil 30 let znanja, prodal, kar je imel, in z legendarnim aerodinamikom ustvaril 'popolno letalo'

Lesce, 20. 11. 2014 08.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min
Avtor
Natalija Švab
Komentarji
88

Flamingo je na prvi pogled predvsem lepo letalo. Poznavalci pa opazijo krila, ki mu omogočajo izredno aerodinamiko in po mnenju tistih, ki so ga izdelali in pilotirali, odlično razmerje med hitrostjo, okretnostjo in varnostjo.

Slovenci smo letalski narod, mi za začetek pojasni zbrana druščina na letališču v Lescah. Sončen dan je sicer kot naročen za polete, a večina se je tokrat zbrala za ogled in polet z inovacijo, ki ji strokovnjaki napovedujejo še lepo prihodnost, če le zaradi pomanjkanja denarja in interesa pristojnih ne bo zaspala.

Flamingo je na prvi pogled predvsem lepo letalo. Kar je seveda eden od pogojev za uspešen posel, saj kupci kupujejo z očmi, pravi nekdanji kapitan airbusa in letalski inštruktor Jurij Finžgar, ki ima v žepu okoli 20.000 ur letenja. Čeprav priznava, da mu je letenje z velikim Airbusom v največje veselje, ga je navdušil tudi veliko manjši flamingo: „Letel sem okoli 50 minut. Je nekaj posebnega. Najprej to, da potnika sedita eden za drugim, kar mi je bilo vedno všeč. Potem zato, ker je nizkokrilno letalo, poleg tega je ekonomično in hitro. Upam tudi, da bo letalo lahko doživelo še popravke, za katere že imajo načrte. Sam bi si ga recimo želel z dizelskim motorjem … Ko bo šlo v proizvodnjo, pa bi bilo odlično, če bi lahko pri izdelavi upoštevali tudi individualne želje kupcev.“

Kombinacija znanja in izkušenj

Le da dan proizvodnje še ni določen, z nekoliko grenkobe pravi lastnik letala Aleksander Špacapan. Šandor, kot ga kličejo prijatelji, je v letalo vložil vse svoje znanje. Pa tudi vse, kar je imel.

„Ideja za letalo se je začela rojevati skupaj z mojimi začetki letenja leta 1980, tako da smo pravzaprav še iz prejšnjega stoletja. Leta 1986 sem postal učitelj jadralnega letenja, poučujem še motorno in akrobatsko letenje. Skozi letenje in poučevanje sem nabiral izkušnje in ideje o tem, kakšno bi moralo biti idealno šolsko letalo,“ pravi Špacapan, ki prihaja iz letalske družine, leta 1992 pa je postal tudi lastnik prve zasebne letalske šole v Sloveniji. „V Beogradu sem končal Jatovo šolo. Ko bi moral diplomirati in začeti leteti pa je vmes posegla vojna. Ker je bilo za razliko od Jugoslavije nato dovoljeno imeti zasebno letalo, sem kupil Cessno in odprl šolo. Delal sem tudi kot testni pilot, med drugim v Italiji in leta 1986 spoznal Franca Orlanda.“

Legendarni italijanski letalski konstruktor je danes tudi mislec za Špacapanovim letalom. „Do leta 2004 sem spoznal cel kup letal. In tako sem mu enkrat rekel, da se moram žal sprijazniti, da popolnega šolskega letala ni in ga ne bo. Pa me je začel spraševati, kakšno bi pa bilo to popolno letalo. In tako je spontano nastajala ideja, dokler ni lepega dne prišel s takšnimi skicami, da sem kar onemel.“ Vendar skice še niso bile konec kreativnega procesa. „V tem času sva se ogromno prepirala. Kdor bi naju videl, bi zagotovo mislil, da sva najhujša sovražnika. Jaz sem kot pilot imel svoje ideje, on kot konstruktor svoje. Nekako tako kot nekoč Michael Schumacher in Ross Brown. Vendar so bili to kreativni spori. Nekdo je pred časom celo rekel, da je to letalo nastalo, ker sva se tako učinkovito prepirala,“ se začetkov spominja Špacapan.

Njun končni izdelek odlikujejo svojevrstne aerodinamične lastnosti, Špacapan pa je vztrajal pri tem, da je letalo sposobno tudi akrobatskega letenja. „Teorija pravi, da je dober pilot tisti, ki obvlada akrobacije. Akrobacije niso objestnost, ampak postopek v sili, ko gre kaj narobe. Kdor obvlada akrobacije, je varen pilot, ne pa nor,“ razlaga.

Flamingo - 19
Flamingo - 19 FOTO: Miro Majcen

Hitro, a prizanesljivo do napak

Čeprav vseh skrivnosti letala njegovi avtorji ne želijo razkriti, na kratko pojasnijo, da se inovativnost skriva v njegovih krilih. Franco je vanj vgradil nekaj novih aerodinamičnih idej, povezanih z interferenčnim uporom, ki nastaja med trupom in korenom krila, zaradi česar je krilo razdelil na šestine z različnimi lastnostmi, ki omogočajo, da je letalo bolj aerodinamično od konkurence.

„S tem je povezana tudi stroškovna ekonomičnost,“ pravi Špacapan. „Ljudje so mnenja, da mora biti letalo neizmerno hitro. Pravzaprav mora biti zelo aerodinamično, da porabi čim manj goriva in je čim lažje obvladljivo, če pride do odpovedi motorja. Ob dobri aerodinamiki, pride hitrost sama od sebe. Osnova se skriva v jadralnih letalih.“

Flaminga se je med tistimi, ki ga poznajo, prijel vzdevek "leteči krožnik". "Večina je presenečena, da se lahko ustavi na 30 metrih, doseže hitrost 320 km/h, a je hkrati zelo prizanesljivo do napak," nadaljuje Špacapan, ki je za krmilo posedel že potniške pilote, vojaške pilote in letalske inšpektorje.

Manjkajo pa mu investitorji. "V projekt sem vložil okoli 750.000 evrov, za kar so bila narejena tudi vsa orodja, kalupi … Letalo smo sestavljali na verandi in na dvorišču, če je bilo lepo vreme. Trenutno sem okoli 230.000 evrov "pod vodo"," prostodušno prizna. Misel na to, da mu bo pomagala država, ki so jo polna usta o zagonu gospodarstva pa je že skoraj opustil. "Zadnjih šest let sem pisal elaborate, domače naloge, poslovne načrte pa nimam nič. Sem pa ugotovil, da je sistem nepovratnih sredstev urejen tako, da se ta stekajo k tistim, ki večino potrebnega že imajo. Sprva ti namreč naložijo pripravo bilance. Potem jo predstaviš, pa ti rečejo, joj, kakšna pa je?! Razlaga, da sem začel iz nič, zastavil vse in želel in poučevanja preiti na proizvodnjo, jim je nerazumljiva. Na letalu smo delali 2 leti, 2 meseca je v Lescah, do koder imajo zaposleni na Spirit Slovenija pol ure vožnje, imamo konstruktorja, ki je delal Pipistrelova letala, ki so pobirala Nasine nagrade, pa doslej pristojni niso zmogli drugega kot dva meseca prevezovanja klicev, po čemer so mi le povedali, da je pravi naslov pravzaprav gospodarsko ministrstvo, ker da so njim vzeli vsa sredstva.«

Kaplja čez rob pa je bila želja po srečanju s kitajsko delegacijo, ki v Sloveniji te dni išče tudi nove gospodarske povezave. "Povedali so mi, da jaz pač ne morem izdelovati tako poceni letal kot jih lahko Kitajci. Saj jih niti ne želim! Sem pa po raziskavi trga ugotovil, da bo Kitajska v prihodnjem desetletju potrebovala okoli 250.000 pilotov, ki jih je treba izobraziti in to storiti na primernih letalih. Pri tem bi lahko sodelovali."

V doglednem času bi to prineslu tudi delovna mesta in kakšno prazno proizvodno halo manj ocenjuje. A prvi nujni korak je certifikacija letala. "Govorimo o par 300.000 evrih za natančna testiranja letala. Tudi kot testni pilot vem, da bi jih letalo prestalo. Čeprav to stane, bomo nekako morali čez to, ker bo to zagotovo pogoj morebitnih investitorjev. Nihče ne bo šel v posel brez te garancije," pravi Špacapan, ki je sicer upal, da bi bil tudi za ta del projekta upravičen do javnih sredstev. "Cel kup denarja gre za ideje na papirju, mi pa imamo leteče letalo, ki ima globalni potencial!"

Flamingo - 23
Flamingo - 23 FOTO: Miro Majcen
Adriin pilot letal CRJ200 in CRJ900 Primož Jovanović ocenjuje, da potencial letala ni le na področju učenja letenja, ampak je namenjeno tudi tistim, ki radi udobno in varno letijo. "Jaz v njem predvsem uživam. Franco je pač genialec - kot če bi nam Tesla delal električne komponente. Če bi imel denar, bi ga sam vložil," pravi.

Na vprašanje, ali na tej točki pravzaprav potrebujejo dobrega menedžerja, Špacapan odgovarja, da so kakšnemu že tudi prisluhnili. "Dejal je, da je narediti dobro letalo, ki leti 1 odstotek projekta. No, zdaj, ko imam ta odstotek, ugotavljam, da je to presneto velik odstotek in da so prav menedžerji del težave, saj se večina ukvarja s področji, ki jih ne poznajo. Zato lahko nekateri za letalo prodajo tudi samokolnico, druge pa spregledajo. Ostanejo nam tako še mediji, da ljudje vidijo, kaj delamo."

Če bi letalo prišlo na trg, Špacapan ocenjuje, da bi bila njegova cena okoli 86.000 evrov brez DDV, na letalo pa bi lahko zaslužili do 20.000 evrov.

Flamingo - 20
Flamingo - 20 FOTO: Miro Majcen

Nad državo obupal, zdaj upa na zasebne vlagatelje in kuje nove ideje

Zdaj tako namesto državne pomoči upa na kakšnega zasebnega vlagatelja, ki bi mu prodal do 60 odstotkov podjetja in s tem pridobil zagonska sredstva za proizvodnjo, poplačilo dolgov, sam pa bi se usmeril že v nove produkte. "Recimo 4-sedežno turistično letalo, letalo za šolanje vojske, kmetijsko letalo ali letalo za gašenje s kapaciteto do 4000 litrov," razmišlja. Lotil bi se tudi izboljšav flaminga.

Prav tako je prepričan, da bi začetek proizvodnje njihovi inovaciji prinesel varnost. "S Francom sva patente zaščitila v Italiji, a če jih ukrade neko večje podjetje, ki ima denar za odvetnike, to ne bo več pomembno," pravi.

V letalu je trenutno združeno slovensko-italijansko znanje, računajo pa na prihodnje sodelovanje z drugimi slovenskimi podjetji. "Doma imamo toliko znanja, da ga ni treba iskati pri Siemensu," pravi Špacapan. Z nekaj izboljšavami bi letalo lahko po njegovem postavilo tudi hitrostni rekord.

A prvi cilj ostaja sredstvo za izobraževanje varniških potniških pilotov, ki danes pri nas prve korake opravljajo tudi na 30 ali 40 let starih letalih.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (88)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

boris tavcar
22. 11. 2014 20.26
-16
Letalo zgrajeno na nepoštenih odnosih do sodelujočih na projektu. Zasluge Špacapana so sumljive oz. ovrgljive
Primož Jovanovi?
24. 11. 2014 01.10
+11
pe?navodo
20. 11. 2014 16.26
+5
Drugače pa tud sam letim že 20 in več let. Krasno letalce , verjamem da je res TOP.
pe?navodo
20. 11. 2014 16.24
-1
Predlagam vsem inovatorjem ,kot sem tudi sam z enakimi problemi , da se naučijo najprej PRIT DO DENARJA NA MEDNARODNEM FINANČNEM BORZNEM TRGU ! Ko to obvladaš , se sicer postavi vprašanje zakaj sploh kaj razvijat ali delat , saj denar leti bog ve od kod vse. Ampak to so dejstva, Jaz in bratranec sva v pol leta skužla sistem, si odprla račune seveda v tujini , on je sicer zaenkrat bolši biznismen od mene , ampak dohodki so pa neverjetni za naše razmere. Tako da najprej če delamo za denar , obvladovat se naučit trg denarja in kapitala.
pe?navodo
20. 11. 2014 16.32
-3
Ni rečeno da bo vsak skužil kako prit do denarja v 6 mesecih kot sva z bratrancem, ampak v 2 -3 letih pa sigurno. Mimogrede oba sva bila brez dela, on navaden kelnar z 3 letno šolo, kuži pa mednarodne finančne trge bolj kot MEDJA al pa ČUFER. Še jaz se učim od njega. Tako da dragi inovaqtorji, najprej se naučit kako prit do denarja , potem pa malo iz užitka še kaj razvijat.
pe?navodo
20. 11. 2014 16.58
-1
Pa še to. če je komu škoda časa za učenje kako obvladovat mednarodne borzne trge in celo rezkirat nekaj evrov . potem NI VREDEN DA KDAJ KAJ ZASLUŽI. Jaz ne kadim sem v nekaj mesecih res izgubil nekaj 100 € , danes pa se vse obrača v velik + . Če bi preračunal na škatlice cigaretov , potem recimo da sem invenstiral od 3 do 5 cigaretov na dan ali pol jutranje kave za finančni preboj. Brez NIČ ni tudi NIČ. Danes vem da niti 100 € ne bi rabu zgubit če bi tako obvladal finančne trge kot jih danes. Ampak vsaka šola nekaj stane in tudi ta ni bila zastonj. BILA PA JE ZELO ZELO POCENI .
?rnogled
23. 11. 2014 07.31
+3
Finančne trge že obvladaš,sedaj je čas,da poskusiš tudi s pravopisom.
minnaema@yahoo.com
20. 11. 2014 14.31
-1
....Ej iracionalno zakaj pa NI sinergije z PIPISTRELOM.............saj v dijalogih,sporazumevanju in tudi v slogi je MOČ VELIKEGA USPEHA...........pa naj bo veliko agatologije-ne le deklerativne,temveč tudi konstruktivne in Lp
rfhkl
20. 11. 2014 13.35
+0
Od trupa do repa če gledate stranski profil je ena sama krivulja brez lomljenja kotov, že tukaj se vidi, da je bilo delano na aerodimnamiki.
sniffff
20. 11. 2014 13.29
+9
Človek ima idejo in znanje, politiki pa v jok in na drevo.
grim3
20. 11. 2014 13.19
+2
Izgleda kot navadno letalo. AMPAK ker nisem strokovnjak za letala, moje mnenje ni vredno pol p* mrzle vode :) Če bi imel dovolj denarja in bi znal leteti, bi ga imel.
rfhkl
20. 11. 2014 12.58
+2
Jimi1 upam, da pridejo boljši časi, za tvojega delodajalca pa, da čim prej propade. Točno to je slovenska mentaliteta, ni pomembno koliko jezikov govoriš na delovnem mestu ali uporabljaš AUTO CAD, ali samo bereš načete ali jih utvarjaš, boli njih k....... takemu kot tebi bi morali zastonj dati zapuščeno halo in kapital za azgon proizvodnje, tam nekje v Švici.
dr.dare
20. 11. 2014 12.18
-7
kupte si letalo če že za kruh nimate a ne?
JoeBlack888
20. 11. 2014 12.16
+2
napisal bom en stavek in kdor ne razume, kaj hočem povedati, naj vsaj ne pametuje drugim; LAHKO JE PRODAJATI ČOKOLADO; ČE SI MILKA
Mare300
20. 11. 2014 12.13
+6
Dokler bo beseda Kapitalist psovka, ne bo nič drugače. Namreč kakorkoli se sindikalisti obračajo, brez kapitala se ne da narediti nič. Imamo znanje, delavnost, pogum, ne pa kapitala, ker je naš sistem podpiral idejo "vsi enaki v revščini". Nacionalni interes bi moralč biti, da sposobni postanejo kapitalisti, ampak taki, ki kapital potrebujejo za delo ne pa za luksuz. O državi pa itak ne bi izgublal besed.
Jimi1
20. 11. 2014 12.55
+7
Problem je v temu, da je naš sistem podjetja dobesedno podaril ljudem, ki pred tem še lastne hiše niso bili sposobni narediti in so živeli v državnih stanovanjih. Ti ljudje so nato začeli ceniti znanje enako kot tovarno, ki so jo zastojn dobili skupaj z vsem znanjem desetletij razvoja. Ponavadi so vlečne konje podjetja kar se da hitro odpustili, ker so se zavedali lastne nesposobnosti in niso trpeli konkurence bolj pametnih okoli sebe. No ta podjetja so v imenu svojega luksuza in odplačevanja še zadolžili ob kalkulaciji, da razvoja, ki je drag sploh ne rabijo.... Vmes je minilo slabo desetletje in smo sedaj tam kjer ni muh....
Mare300
20. 11. 2014 13.05
+3
@Jimi1, ja se strinjam. To je tako, da če nekaj dobim (zastonj) tako ali drugače in mi od tega nekaj ostane, pa čeprav recimo samo 10 procentov, ker ne znam s tem nič početi, je to še vedno velikokrat več, kot bi zaslužil s svojim delom.... To je pri nas definicija kapitalista.
VolkBrenin
20. 11. 2014 11.47
+21
iz članka ....poznavalci pa opazijo krila, ki mu dajo izredno aerodinamiko...kot kaže za nekoga ..krila nekaterih letal sploh niso aerodinamična....Sicer pa...konstruktorji in ing. v letalstvu vedo...da čmrlj po svoji telesni zgradbi v razmerju s krili ne more leteti....sam kaj ko čmrlj tega ne ve...in veselo leti...
VolkBrenin
20. 11. 2014 11.48
+11
gordo
20. 11. 2014 11.39
+6
to se vidi kakšne butalce imamo v naših butalah
sosedov sin
20. 11. 2014 11.33
+13
Kaj je s to drzavo, a ne vidijo potenciala, vsako leto se pojavi novo podjetje ki izdeluje mini letala. pa vsi se potem odselijo...
Ferdo Crni
20. 11. 2014 11.42
-1
Meni je vse jasno kaj je s to državo. To si štejem v čast saj je v državi s tako abotnimi politično ozkimi mediji to izredno težko.
AlternativeFacts
20. 11. 2014 11.13
-8
Investitorja se išče v času razvoja ne pa potem, ko je izdelek že razvit in narejen, takrat se išče samo še posrednika ali kooperanta. Tako da, tu je človek malo zgrešil v poslovni strategiji, ampak naj se mu izpolni sen, konec koncev sreča spremlja hrabre...
Bu?ko Štru?ko
20. 11. 2014 11.29
+9
V bistvu noben noče investirat v tebe, če nimaš produkta že anrejenega, stestiranega in seveda narejenega poslovnega in tržnega načrta kako in kje boš prodajal, ter seveda polno tržnih analiz. Investitorjem je najbolj pomembno, da čimprej dobijo svoj denar povrnjen z velikim zaslužkom z čim manj tveganja.
Ferdo Crni
20. 11. 2014 11.31
+6
Investitorja se išče za ZAGON PROIZVODNJE, trženje itd. Saj je vse povedal- izdelek je 1% posla. 99% je vse ostalo, kar pa velikokrat potrebuje več investicij kot sam prototip. V ameriki sta dva izdelovalca - Boeing in Locheed Martin MORALA izdelati lasten prototipa bojnega letala (zmagal je f 35) preden je eden od njiju dobil posel in s tem investicije za proizvodnjo. Res pa je, da je nakladanje brez kakršnega koli narejenega izdelka v sloveniji zelo cenjeno in dobro plačano. Ne glede na rezultate. Tko pač je.
DrFake
20. 11. 2014 12.03
+2
Ha ha ha, pa kdo ti bo investiral v letalo na papirju? A si kakšne gobice pojedel? Ti si mislil verjetno za primere kakšne nove čokolade ali pa za takšne, ki pišejo razne knjige PSI ipd.....ali pa ko McDonald začne prodajat novo solato. Ja takrat je lahko to samo na papriju, pa ti bojo mogoče verjel, če si predstavnik že uveljavljenega podjetja.
AlternativeFacts
20. 11. 2014 12.19
+0
Bučko in ostala druščina@ Vedno se investira v sam koncept, ko je ta še v fazi razvoja, ker si s tem tisti, ki investira vate, zagotovi delež in določeni % lastništva pri izdelku in dobičku. Zelo malo, ali nič pa se ne investira v samo proizvodnjo že razvitega izdelka, ker s tem nosi celotno breme samo tisti, ki proizvaja izdelek...podobno je tudi pri čokoladi....produkt trži vedno lastnik licence, ne pa najeti proizvajalec izdelka, ki skrbi samo za to, da v roku dobavlja robo.
AlternativeFacts
20. 11. 2014 12.24
-2
DrFake@ Drži se zaplankanih tem, tole je zas tvoj iq preveč zahtevno....
Ferdo Crni
20. 11. 2014 12.42
+1
Resnica - to enostavno ne drži oziroma je zelo odvisno od samega izdelka. Iz perspektive investitorja je zdaleč manj tvegano investirati v produkt, ki je že izdelan in zmožen preiskusa ter primerjave s konkurenco. Lastništvo tu nima veze saj v našem primeru dotični mož ponuja 60% lastništvo nad izdelkom in proizvodnjo. Lastništvo in patenti pa so tako in tako stvar pogajanja pa ali je izdelek na risalni deski ali pa celo že izdelan kot prototip. Tudi investitorji se razlikujejo med tistimi, ki so pripravljeni investirati v projekt v začetni fazi ali pa tistimi, ki bi vlagali ali prevzeli proizvodnjo. Prvi si potem lahko lastijo avtorske pravice, drugi pa dobiček od proizvodnje. Redko kdo rezkira denar v "garažno" podjetje ki ima samo vizijo izdelati letalo. Preveč je bilo propadlih poslov da bi to bilo tako lahko. Je pa seveda drugo, če si uveljavljen proizvajalec (recimo aitbus), ki planira določen tip letala in prevzame prednaročila za izdelavo le tega. to je nekaj drugega.
AlternativeFacts
20. 11. 2014 13.22
+1
Ferdox@ Problem, ki ga ima dotični je ravno v tem, da je sam v celoti razvil in stestiral to letalo. Torej bo moral 'investitor' na slepo verjeti da je ta produkt 'popolno letalo' , ki poleg tega, da je popolno, omogoča še nadaljni razvoj itd in da s tem, ko se je pripravljen odreči do 60% lastništva, ni zadaj samo načrt, kako se poplačati in vse skupaj prepustiti prvemu ki bi pograbil ta projekt...jaz mu želim obilo sreče, ker jo bo več kot potreboval....
Xit
20. 11. 2014 10.58
+6
Morda je genij, samo zgleda, da je tudi konflikten. Prepiranje je tezko produktivno na dolgi rok. Bolje bi bilo tudi da ne govori o ceni letala in o stroskih razvoja, ker zgleda da ne ve kolk bi sploh bili stroski izdelave. Kaksno vlogo pa bo imel italijan v tem projektu? Zgodba ima potencial. Zdaj rabi se realen poslovni okvir, certifikacijo in seveda kupce. Upam, da mu rata, ker na trgu je povprasevanje.
Ferdo Crni
20. 11. 2014 11.07
+7
Konflikten? V takšnem odnosu - konstruktor uporabnik - je to nekaj povsem običajnega. Ne vemo - lahko je konflikten konstruktor ali pa on... ali pa oba. Drugo : Če nekdo vloži vse kar ima in se še zapufa, poleg tega pa živi v takšni državi ki nagrajuje politično lojalnost ne pa znanje in entuziazem, je težko ostati "nekonflikten"
Ferdo Crni
20. 11. 2014 10.55
+22
Nič novega. Mi imamo denar za "vlaganje" v projekte recimo "zorana jankoviča", da ta dobi večno funkcijo župana. Vlagamo v razne propadle socialistične mastodonte ala Mura, kjer si potem žepe polnijo politični priskledniki do popolnega uničenja. Vlagamo tudi v "svetovalna podjetja", ki svetujejo kako politiki uspeti in se s tem okoristiti. Vlagamo tudi v propadle banke, ki so dajale politične kredite političnim botrom. Vlagamo v medijske in pravne pogrome nad tistimi, ki takšne rabote hočejo odkriti in kaznovati. Itd. Pri nas je vlaganje utopija. Mi imamo po zaslugi tupega naroda in goebels medijev še vedno v glavi Titovo ekonomijo ....
Jimi1
20. 11. 2014 11.12
+7
Zal gre v temu primeru za boljševiško ekonomijo solkozno-holkoznega tipa.... Ko je tovarna naredila več ležajev, kot je bilo planirano v letu, so jih nato uničevali....Samo da se je nekaj delalo.... Butec, ki je z lokomotivo pripeljal najbolj naložen vlak (in seveda uničil lokomotivo) pa je dobil najvišje delavsko priznanje za zasluge.
biggbrader
20. 11. 2014 11.20
+4
SilverBullet
20. 11. 2014 11.31
Vidva sta oba pametna ko sto mater. Ampak v tem primeru se pa s ferdoxom strinjam.
Ferdo Crni
20. 11. 2014 11.39
meni jimi1-post deluje v popolnem skladju s tem kar sem hotel povedati.
Jimi1
20. 11. 2014 11.52
Hvala....no meni so namesto normalne plače butalci raje izplačevali nagrade v oblikah disciplinskih zaradi prekomernega dela (Gorenjeva firma), pa vajenca postavili za šefa, da me je zaviral pri projektih in nižal plačo,kot se mu je zahotelo(najmanenger v Žužemberku)... Še vedno pa mislim, da gospodje tipa Ferdoks predstavljajo tipično Slovenceljsko miselnost, ki nas je pripeljala tam , kjer trenutno smo.... Tudi meni raje očitujejo konfliktnost, kot pa da bi v splošno korist izkoristili znanje in potencial, ki sem ga v 15 letih že zelo produktivno izkazal. Konstrukterji smo pač ljudje, ki imamo svoje potenciale drugje, ne pa v ekonomiji, pravu in politiki. In to nas v deželi butcev kot je tale ves čas tepe. Ko pokažeš znanje te poteptajo ob ploskanju fizikalcev okoli.... Žal ima tudi slednji enake probleme s katerimi sem se sam ves čas dela v Butalah srečeval.... Še enkrat moje sožalje...
Ferdo Crni
20. 11. 2014 12.55
+1
Nepotrebnio si besen zaradi mojega posta v spodnji temi. Tvoja izkušnja je slaba in popolnoma logična za slovenske razmere. Tu pri nas tako pač je. Ampak če si sposoben in inovativen in celotna proizvodnja teče na podlagi tvojega znanja bi moral biti vroča žemlja na trgu visoko kvalificirane delovne sile.
Jimi1
20. 11. 2014 13.32
+1
Ko te oblati en politični povzpetnež ti ni več pomoči tu v Butalah....
JoeBlack888
20. 11. 2014 10.45
-9
zakaj pa ne bi skupaj z pipistrelom delala? če je tak hit in bo full denarja
boris tavcar
22. 11. 2014 20.51
+3
Vprašanje za Iva Boscarola, če bo pošteno odgovoril.
Jimi1
20. 11. 2014 10.42
+23
Sem kot konstruktor na lastni koži doživel to slovensko favšijo in zatiranje. Letno je država in podjetja od mene imelo milijonske dobičke, plačevali pa so mi dobrega minimalca. Ko sem se naposled uprl nekomu, ki sem mu podjetje oz proizvode in proizvodnjo razvijal do zlate gazele pa mi je omenjeni, po tem ko mi ni uspel pobrati premoženja, kot je želel popolnoma umazal obraz in ime.... Že 4 leta ne delam nič. No živela takšna razvojno usmerjena družba, dokler je ne bo pobralo. Moje sožalje ob tej žalostni zgodbi.....
damirg@email.si
20. 11. 2014 10.53
-15
Jimi1
20. 11. 2014 11.08
+6
Ha, deluješ mi kot en prepiti tajkun, ki je brez centa kapitala dobil podjetje z znanjem, strokovnjaki in dobrim programom in vse to ob hvali medijev zafural.... Šimpanzu pač enciklopedija ne koristi....
Ferdo Crni
20. 11. 2014 11.14
+1
Mene čudi da tak sposoben konstruktor kakor je razbrati iz samohvale že 4 leta ne dobi službe. Niti v tujini ne če je že slovenija takšna.
Jimi1
20. 11. 2014 11.23
+6
Občasno delam v tujini, pa smo zunaj cenjeni nekje tam kot Romuni, Srbi....na slabšem kot Turki. Ne samohvala....projekti, ki so zalaufali kolega in še danes prinašajo denar od katerega sam nimam čisto nič. Privat pa....saj mi niso ničesar hoteli plačati, še več, denarja, ki sem ga moral sam vlagati nisem videl nazaj. Pa delaj tako, da plačaš orodje bumbarju, ki še svoje zastojn dobljene firme ne zna furati....
Ferdo Crni
20. 11. 2014 12.52
To se vse strinjam ampak očitno - če drži kar praviš - imaš ogromen potencial in izkušnje. Ne vem kako je s tvojim položajem ampak jaz menim, da v tujini že dolgo ni nekih nacionalnih delitev. ČE se izkažeš si lahko plačan celo bolje od "nativ" prebivalcev. Drugo je če si delovna sila, ki je pa res pač cenejša iz vzhodnega bloka kot pa domača. Konstruktor, ki prodaja ideje in kvaliteto pač to ni.
Jimi1
20. 11. 2014 13.34
Priti v tujini s Slovenskimi papirji v zadnjem času do tega položaja je žal nemogoče.... Ko se ti potopi država se tudi vrednost tvojega dela in tebe hkrati....
Ni_Nicka76
20. 11. 2014 10.26
+1
Vrste so dolge..... častim nazaj..... :)))))