Gospodarstvo

Bodo ameriški avtomobili 'pili' le 6 litrov bencina?

Washington, 20. 05. 2009 11.28 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

ZDA naj bi do leta 2016 z učinkovito porabo goriva v vozilih za 30 odstokov zmanjšale izpust plinov. Nov standard predvideva, da naj bi avto prevozil 17 kilometrov na liter bencina.

"V zadnjih desetletjih smo naredili zelo malo, da bi povečali učinkovitost izrabe goriva pri ameriških avtomobilih in tovornjakih,“ je dejal Obama.
"V zadnjih desetletjih smo naredili zelo malo, da bi povečali učinkovitost izrabe goriva pri ameriških avtomobilih in tovornjakih,“ je dejal Obama. FOTO: Reuters
Ameriški predsednik Barack Obama se je v torek sestal z guvernerji posameznih zveznih držav, predstavniki sindikatov, okoljevarstveniki in predstavniki avtomobilske industrije ter predstavil nove standarde glede učinkovite porabe goriva v osebnih avtomobilih.

Obama je še dejal, da novi standardi predstavljajo 30-odstotno zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov do leta 2016 in onesnaževanje okolja za vsa nova vozila in tovornjake. "Status quo ni več sprejemljiv. V zadnjih desetletjih smo naredili zelo malo, da bi povečali učinkovitost izrabe goriva pri ameriških avtomobilih in tovornjakih,“ je dejal Obama.

V skladu z novimi standardi v avtomobilski industriji naj bi ZDA do leta 2016 proizvajale avtomobile, s katerimi bo mogoče prevoziti 16,58 kilometra na liter bencina, in dostavna vozila, ki bodo sposobna prevoziti najmanj 12,75 kilometra na liter bencina. Nov standard za tovornjake in avtomobile tako predvideva skupen standard 15 kilometrov na liter bencina. Kot je znano, je do sedaj veljal standard za osebne avtomobile 11,7 kilometra na liter bencina, za osebne avtomobile in dostavna vozila skupaj pa 10,6 kilometra na liter bencina.

General Motors
General Motors FOTO: Reuters

Obama je medijem priznal, da bodo novi standardi za potrošnike pomenili v povprečju 1.300 dolarjev dražji nakup avtomobila. Po njegovem mnenju pa bodo do konca življenjske dobe vozila vendarle prihranili povprečno 2.800 dolarjev. Če bo predlagani načrt podprt, bodo Američani do leta 2016 vozili več hibridnih in električnih vozil. Okoljevarstveniki in avtomobilska industrija so Obamovo potezo pohvalili.

S predlaganimi ukrepi naj bi prihranili okoli 1,8 milijarde 159-litrskih sodov nafte. Učinkovita izraba goriva pri novi avtomobilih bo tako zmanjšala emisije toplogrednih plinov za 900 milijonov ton, kar pa ustreza zaprtju 194 elektrarn na trdo gorivo.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (39)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

LomilkaSrc
24. 05. 2009 09.52
S to izjavo je priznal , da ameriška industrija zavestno uničuje okolje.
PIPI3456
20. 05. 2009 21.56
tudi mene moti prevelika poraba goriva in onesnaževanje okloja ni pa ves problem v avtomobilih kaj pa stare naše zelene lokomotive(dizlarce),kitajski tankerji in seveda tudi drugi,pa trajekti za prevoz avtomobilov do otoka(zavzamite se naprimer na hrvaškem ,ko si na otoku je dim še vedno na celini,stari ruski kamijoni,traktorji itd....živimo pa vsi pod enim nebom nastopit bi moral cel svet brez izjem za zaščito okolja..........
damirg@email.si
20. 05. 2009 20.13
americani preprosto niso sposobni narest dobrega avta, ki bi porabil manj goriva. od evropskih avtov so pobrali večino ključnih delov in tehnologij, sam motorja z dobrim izkoristkom pa ne znajo narest. zato pa grejo firme kot so GM v propad.
odbogaposlan
20. 05. 2009 19.52
Ameriška potratnost!
islampizde
20. 05. 2009 17.36
omejitev v zda ni povsod 65mph, vcasih je bila 75mph, potem pa so se bolj "zelene" drzave sestale in zmanjsale na 65mph da bi se bolj ekonomicno vozilo.. nekatere kot nevada imajo se vedno 75 mph highwaye..
goran_r
20. 05. 2009 17.13
No, 11 let nazaj je pa bila galona bencina 99 US centov ;)
Misija1
20. 05. 2009 16.57
Tocno tako kot je zulmike rekel, jaz sem zamesal z UK galono, ki pa seveda je cca. 4,5 l :)
zulumike
20. 05. 2009 16.46
Jozsef20.05.2009, 15:540 Žal tudi tvoj podatek ni točen! Če že popravljaš druge potem je potrebno navesti točen podatek in to je 1 US galona = 3.785011355034 litera
Jozsef
20. 05. 2009 15.54
@misija1 Galon ni 4,5 l, ampak 3,6 l. Trenutno pa je cena tukaj 2.15$. Ta ukrep je zakon, ker je na ameriskih cestah vec kot 200 milionov avtomobilov. ZAKON..
Misija1
20. 05. 2009 14.36
ciaobella tudi jaz se ne strinjam povsem. Ce se zaletis z SUV v steno, potem tvoja teorija velja. Ce pa se zaletis v drugi avto, pa bo skoda na SUV neprimerno manjsa kot na nasprotnem avtu. V tem primeru bo zaradi teze SUV na drugeem vozilo kvecemu se vecja skoda. Da ne omenim visine SUV, kar dodatno poveca varnost, je pa potem tudi stabilnost pod vprasajem :) Aja, pa se na to temo odgovor: Niti ni tako poceni bencin v ZDA. Ko sem bil lani tam, je stala 1 galona (4,5 l ) 4 dolarje. Tudi pri njih so se zadeve spremenile, bencin ni vec poceni, kot je bil vcasih. Raj za mocne avtomobile. Kot bi rekel Domen Kumer - vsaka stvar se obraca :D
0601
20. 05. 2009 14.13
mihao120.05.2009, 13:41 Jaz sem januarja plačal za poln tank (cca 50l) 13€! Itq da imajo cenej bencin. S tem, da oni jamrajo, da je zdaj drag (govorim takrat za Januar). Se pravi je bil še cenejši. Tud sam se strinjam s paradoksom, imajo tako močne avte, omejitev je pa 65mph (100 km/h). Ampak se vsi držijo omejitev, redko kdo vozi hitrej.
ciaobella
20. 05. 2009 14.03
mihao1 20.05.2009, 14:01 Si pa najdu primerjavo :-)
mighi
20. 05. 2009 14.01
S ciabello se ne strinjam povsem: SUV je bolj nevaren saj te zaradi lastne teže bolj PRITISNE in ZMEČKA ob oviro. Poglej ADAC crash test Q7 in Fiat500... SUV je nevaren predvsem pri prevračanju saj strehe niso dodatno ojačane.
mighi
20. 05. 2009 13.56
Pozdravljam pa predlog Obame...četudi je dal tovarnam predolg rok (7let)...standarde glede emisij imajo najnižje na svetu. Če bi se cel svet uprl multinacionalkam in rekel, mi se ne gremo več, bi mogoče še ustavili voz, ki ne gre drugam, kot v prepad...
mighi
20. 05. 2009 13.49
Saj vozijo po omejitvah (AC 80 milj), ampak v velikih truckih in SUV-ih se počutijo več vredne, varne ipd. (MARKETING)...to opažam tudi pri nas z raznimi Q7,tucsoni ipd. zadnje čase.
ciaobella
20. 05. 2009 13.49
SUV je bolj nevaren saj te zaradi lastne teže bolj PRITISNE in ZMEČKA ob oviro.
ciaobella
20. 05. 2009 13.48
Meni bencinar ne paše...pošteno povedano pri nas, kjer imaš manjše razdalje, več ovinkov...hribčke...dizel lepše vleče... Vozil sem npr 4 mesece HOLDEN Commodore SS(GM ala opel) z 6.0 litrskim V 8 motorjem...res se voziš neprimerljivo...ampak vseeno zakaj rabiš tak motor...saj nisi vlečna služba?
amber@email.si
20. 05. 2009 13.47
če nebi blo podrejanja naftnim fermam bi blo lahko vse že več let elektricno...tehnologija obstaja dons bi bla pa se tok bol izpopolnena - za vse neumne "poznavalce" ki trdijo da tega ni
mighi
20. 05. 2009 13.44
Ko sem bil tam sem se tudi čudil zakaj imajo take avte (velike >2 ali 3000 kubikov)...vozijo pa po omejitvah (na AC 80 milj)...marketing jim je utupil v glavo da so SUV-i bolj varni, v glavnem oh in sploh, če si brez si nula ipd. Sej to se tudi pri nas dogaja z novejšimo "obrtniškimi" Q7 ipd.
mighi
20. 05. 2009 13.41
Bil tam lansko leto marca... avta ki ni V6 V8 redko vidiš in to more pit 10-15 l/100. res je da imajo bencin po 0,5€ na liter ali še manj, ampak kdor tam dela tudi dosti več zasluži... nekdo je napisal da je ZDA manj onesnažena, v centrih velikih mest dvomim kot celota pa mogoče saj 250 mio ljudi na večjem področju kot 350 mio v EU npr. ali celo miliarda Kitajcev...dizli so pa EU natega, onesnaževalci veliki saj CO2 ni edini škodljiv plin, na kar se pri nas reducira.