Gospodarstvo

15.000 praznih stanovanj že prihodnje leto naprodaj 'za drobiž'?

Ljubljana, 03. 05. 2012 18.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Kaj imata skupnega Slovenija in Hrvaška? Poznavalci razmer so v obeh državah prepričani, da so banke krive za astronomsko visoke cene nepremičnin, ki so povsem neprimerne kupni moči ljudi. Hrvati pravijo, da so končno našli rešitev težave.

V Sloveniji lastnika čaka okoli 5000 novih praznih stanovanj, na Hrvaškem okoli 15.000.
V Sloveniji lastnika čaka okoli 5000 novih praznih stanovanj, na Hrvaškem okoli 15.000. FOTO: Thinkstock

Na Gursu so pred časom ocenili, da so lani cene stanovanjskih nepremičnin realno padle za okoli tri odstotke, za približno toliko pa se je zmanjšal tudi promet z njimi.

To pa ne pomeni, da si Slovenci še naprej lahko privoščimo tako draga stanovanja. Celo poročilo evropske komisije o makroekonomskih neravnovesjih v državah članicah ugotavlja, da so cene slovenskih nepremičnin glede na kupno moč previsoke. Po drugi strani pa je napoved UMAR-ja glede zasebne potrošnje 10-krat manjša, kakor je bila v letu 2008, ko se je kriza začela.

Od kod torej še vedno cene, ki v najdražji Ljubljani za kvadratni meter novega stanovanja zahtevajo 3700 evrov, rabljenega pa 2400 evrov?

Večinoma, z redkimi izjemami, so krive banke, ki so pred krizo gradbincem dajale posojila in jih zavarovala s hipotekami na stanovanja, ki jih bodo kreditojemalci s posojilom zgradili. Ko je prišla kriza, čas za odplačevanje in čas, da se gradbinci prilagodijo trgu in stanovanja prodajo za občutno nižjo ceno, kot je veljala pred krizo, so se banke zato raje odločile, da gradbincem reprogramirajo posojila in čakajo, da bodo stanovanja prodali sami, da s svojimi terjatvami odkupijo ali pa da kot prednostni upniki v stečajih čakajo na poplačilo po prodaji stanovanj na javnih dražbah.
Vse našteto predvsem zato, da ne bi bilo treba znižati cen, saj bi v tem primeru morale banke izkazati izgubo.

Nepremičninski balon tako pri nas še ni počil, da se bo to zgodilo, pa bo po mnenju poznavalcev treba še malo počakati. Še največja možnost je, da slovenski nepremičninski trg znova zdrsne v hudo krizo, saj se zaenkrat še vsi oklepajo nerazumno visokih cen, po drugi strani pa naj bi trajalo nekaj krogov dražb, da bi se tam novogradnje začele prodajati po res zanimivih cenah. Zadnji takšen primer so Celovški dvori, kjer je prvo zbiranje ponudb neslavno propadlo.

Na Uradu za množično vrednotenje nepremičnin ocenjujejo, da je v Sloveniji od 4000 do 5000 neprodanih novih stanovanj, največ v Ljubljani in Kopru. Ko gre za analizo vseh praznih stanovanj, pa ocenjujejo, da je takšnih skoraj 23 % ali okoli 75.000 praznih stanovanj!

Hrvati našli formulo?

Za visoke cene nepremičnin svoje banke krivijo tudi sosedje Hrvati, piše Jutarnji list, ki navaja, da banke v rokah držijo okoli 15.000 stanovanj. Težava pa je podobna kot v Sloveniji: pristanek na padec cen bi v propad odnesel več gradbincev, ki so veliki dolžniki bank, banke pa naj bi zato izgubile kar 3 milijarde kun, s čimer bi se zamajala njihova stabilnost. Prav zato tudi hrvaške banke še naprej reprogramirajo posojila in upajo, da se bodo razmere toliko popravile, da bodo stanovanja na koncu prodana za dobro ceno.

So pa Hrvati izračunali, da bi bil trg zadovoljen s precej hudim padcem cen nepremičnin – od 20 do 30 odstotkov. In če banke ne popustijo, naj bi to nalogo opravil nov davek na premoženje in prazna stanovanja, ki ga država uvaja leta 2013.
Trg naj bi se po uvedbi davka, s katerim želijo zapolniti prazne nepremičnine, reguliral kar sam, saj ga bodo obračunavali glede na tržno vrednost nepremičnin, ki jih bodo ocenili vsako leto. Nižja kot bo vrednost nepremičnine – nižji bo davek. Prazne in astronomsko visoko ocenjene nepremičnine se naj tako ne bi splačale nikomur.

Takšni in drugačni nepremičninski davki se sicer že dolgo napovedujejo tudi v Sloveniji. Še posebej so razburjali, ko je Gurs objavil ocene nepremičnin.

Če se v Sloveniji po več napovedih še vedno splača odlašati nakup nepremičnine do večjega padca cen, imajo ponekod že pravo razprodajo. Španske banke, ki so se dolgo trudile vzdrževati visoke cene, se soočajo s težavami zaradi številnih zaseženih nepremičnin. Zasežene nepremičnine so namreč v povprečju danes za kar 43 % nižje od tistih začetnih vrednosti, na podlagi katere so banke odobrile posojilo za gradnjo ali nakup le-teh.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (180)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

deadcool
09. 05. 2012 11.42
+3
ja fino ane, mlade družine se nimajo kam dat, ker so vsa stanovanja tako draga, medtem ko je na voljo na tisoče stanovanj, katera so prazna in neizkoriščena... bravo res bravo slovenija, predvsem pa banke s svojim odličnim poslovanjem in dajanjem posojil....
illy2
07. 05. 2012 09.05
+20
Gospod Kramer je za podpisovanje tajkunskih kreditov prejel 1 milijon nagrade, kar je enako 42 let trdnega dela dveh z 1000 evrov plače, s tem, da ne zapravita niti enega evra... Rad bi opozoril zgodovinarje, da sužnje lastništvo še ni končano in slovenija je idealen dokaz za to..... za 50 tisoč evrov lahko v ljubljani kupite mogoče pasjo utko, pa še to je potem potrebno celotno obnoviti... Tako nam mladim pomaga država.... Zato pa ni čudno, da se mladi množično odpravljajo delat v tujino. Vprašanje je samo, kdo bo financiral pokojnine v sloveniji?????Zato pa, hvala vam, politiki, bančniki in razni menedžerji, hvala vam, ker sem lahko suženj.....
vlab
07. 05. 2012 10.17
+0
bruto != neto. razlike je v tem primeru "samo" 70%. to vrli slovenci zelo radi mešamo.
sintax
07. 05. 2012 17.09
+3
illy2 čestitam za komentar in sem istega mnenja kot ti,prav lepo realno povedano
srce23
06. 05. 2012 09.46
+11
sam poglejte nepremičnine.net že dobre 4 mesece so eni in isti oglasi gor lahk rečem da se ntit eno stanovanje ni prodalo realno rečeno hočeš prodat nižaj ceno
zurc
06. 05. 2012 07.53
+21
evo,moj primer sem šparal 20 let in lansko leto kupil hišo v tretji grdbeni fazi (samo pozidano in streha ,brez ometov in oken)pa dem letos dobil od davčne za plačilo davka na stanovanje ki ga ne uporabljam 800 eur ,ker naj bi bila moja bajta vredna 177000 eur (kupljeno je bilo za 45000 eur ) in to naj bi bila vzpodbuda da se naj čimprej vselim in dokočam? lahko rečem samo hvala za ta davek slovenija .Naj gre ve u 3 PM
vlab
06. 05. 2012 10.42
+10
točno tako. moralo bi se narediti da se evidentira cena bajte po kupljeni ceni preko evidenc dursa. ker edino cena ob nakupu je prava cena. vse ostalo je fiktivno.
zalijanc
06. 05. 2012 07.33
+11
Mene preseneča, da so najemnine za stanovanje ali hišo v Sloveniji tolikšne kot v Kuwaitu,kjer je plača ing.6-12.000 €. liter nafte pa 52 centov.
vlab
06. 05. 2012 10.43
+0
najemnine so še približno ok in te niso poskočile kot cene stanovanj - tu je trg deloval. cene stanovanj pa ne. pri nas se oddajat ne izplača, razen če nisi dobil nepremičnine zastonj ali zelo poceni.
Draža
05. 05. 2012 21.54
+16
Banke ne dajo kredita,plače so minimalne,cene stanovanj astronomske,kako si lahko ena družina to privošči,ko pa je v Ljubljani kvadratni meter od 2500 evrov naprej.
vlab
06. 05. 2012 10.44
+1
banke bi dale kredit če bi se šlo za ceneje stanovanja. cene stanovanj so problem. krediti ne, če imaš zavarovanje
baldahin
05. 05. 2012 18.48
+0
menjam štirisobno stanovanje s telefonom v dnevni sobi, za enosobno stanovanje s telefonom v vsaki sobi.
nikhrast
05. 05. 2012 16.03
+10
Uvede se davek na nepremičnine. Če bi plačal par tisoč eurov davka na nepremičnime za stanovanje, pa še več za bajto, potem bi gledal da ta nepremičnina ne stoji neuporabljena. Kar se pa bank tiče, čim prej se morejo znebiti nepremičnin ki jih zarubijo, samo v Sloveniji to ni navada, tako se problemi samo kopičijo. Na Floridi imajo banke vsako soboto avkcije, tako gledajo da se čim prej znebijo nepremičnin ki so jih zarubili. To je prva poanta bank, slabih investicij se je treba čim prej znebiti.
mc_burek@email.si
05. 05. 2012 21.47
+4
nj bo en hud davk na prazne nepremičnine in je to to
vlab
06. 05. 2012 10.48
-1
V ameriki je koncentracija bank ogromna in s tem tudi konkurenca. En hud davek na prazne nepremičnine je sigurno dvorezen meč in zato česa takega ne bo.
pacifik12
05. 05. 2012 13.06
+9
To se ne bo nikoli zgodilo. Banke in vlada so isti ljudje. Če bodo nekaj naredili bo to tako da banke ne izgubijo niti centa.
vlab
06. 05. 2012 10.49
Pri nas imamo tudi privat banke. Kar precej jih je. Več od državnih.
Pipsodin
05. 05. 2012 10.08
+13
Kakšna stanovanja, narejena po predpisih ali po Vegradovsko, pa se sesuje ob trku avtomobila v stavbo? Kako so notri narejena, pa da sploh ne govorimo, večina kvalitetnega materijala je šla za Dimicevo hišo in še kakšno, ki jo bodo morda kasneje ugotovili!
Ivan Bricklayer
05. 05. 2012 09.34
+7
Edino imetje, s katerim razpolagajo državljani je »Država«! Zayeb nastane, ko davkoplačevalci svoje imetje, predajo/dajo pod nadzor in v upravljanje nesposobnim polit-managerjem... je pa tudi res, da si jih sami izberejo/izvolijo, managerje namreč...Yebesh državo s slabimi »polit - managerji«!
Tadej Skof
05. 05. 2012 05.55
-6
Tonček Balonček
05. 05. 2012 00.09
+9
ZAkaj pa davek na prazno stanovanej?A na diamantno ogrlico in depozite pa en? Ali na kakšno Rembradtovos liko? PA sajs em plačal vs edavke za gradbeni material! A na pohištvo pa nič davka? PA an obleke, ki jih ne nosim? PA na ozimnico?
Tonček Balonček
05. 05. 2012 00.36
+5
Justice1
04. 05. 2012 21.24
+61
Nekdanji vodilni bančniki banke Hypo in Hypo Leasing , neuradno gre za Božidarja Špana, Antona Romiha in Andreja Potočnika, naj bi v poslih z Vegradom na svoje zasebne račune v Liechtensteinu prejeli okoli 10 milijonov evrov, je poročal 24 ur. Kot je znano, je Vegrad za nakup projektnih družb odštel 40 milijonov evrov, ki pa jih je po poročanju Pop TV nakazal podjetjem v Liechtenstein. Nekdanja šefinja Vegrada Hilda Tovšak je o nakazilih v Liechtenstein že pred časom povedala, da so kupovali podjetja, ki so bila lastniki zemljišč, saj je bil takšen Hypov poslovni model. Ta in podoben kriminal plačujejo mlade družine z doživljenskimi krediti - v bistvu z vstopom v suženjsko razmerje v zameno za nekaj bornih m2. Zato je potrebna revolucija in zaplemba premoženja in smrtne kazni za mafija, ki nas je ropala zadnjih 20 let.
steiermarkanna
05. 05. 2012 00.03
+13
draga justice1, zadnjih dvajset let nas "ropajo" tisti, ki so nas že pred dvajsetimi ropali in zraven še zasužnjevali!
vlab
06. 05. 2012 11.02
+1
Pardon, to je tako kot bi rekel da je menedžer v Markurju skoraj spravil na kant Merkur, zdaj pa bomo mi sužnji tega Merkurja do konca lajfa. Neumno. Zato je tu konkurenca in Merkur ne more nikamor s cenami. Pri hypu si vzel po pogojih ki so ti jih dali glede na vso konkurenco ki z ropanjem te privat banke nimajo povezave. In ti pogoji držijo v pogodbi - pred ali po ropu. Ko so za rop te banke izvedeli lastniki banke so prišli k nam s svojimi varnostniki in zmetali menedžerje na cesto in zavzeli banko nazaj. Pri nas bi se ti menedžerji, če bi šlo za državno banko še nekaj mesecev pasli po banki in uničevali dokazni material, tu pa je Hypo poslal svoje ljudi da naredijo takojšen rez. In rez je bil. Tudi državna banka lahko kreditira prijatelje, pa jaz zato ne bom doživljensko priklenjen s krediti nanjo. Enostavno vzamem kredit pri konkurenci in poplačam onega pri državni in čao miki. Justice pa govori ko bi imeli samo in le državne banke. Še če bi imeli samo te, bi šli po kredit čez mejo. Ne čudi me da so cene zlezle kamor so in tudi da ne padejo, če večina ostalih razmišlja tako površno. To je isto kot bi rekel da je rop SKB banke dvignil cene kreditov na tej banki. Lahko, če bi hoteli, ampak tu je konkurenca, zato ne morejo.
Ivan Kobal
04. 05. 2012 18.04
+44
če si mlad, nimaš službe ali je nimaš za nedoločen čas, ti je čisto vseeno ali stane stanovanje 2.000€ ali 1.500€ na kvadrat. Kredita itak ne boš dobil. Niso krive banke, ampak politika, ki ne zna pognati gospodarstva!
ascension
04. 05. 2012 22.56
+47
No realno; stanovanje več kot 500€ - 700€ m2 ni vredno.. In to v Lj. Če se na Floridi prodajajo vile (5 spalnic, 3 garaže...) po 100.000€ nekatere še za manj... je jasno da nas tukaj lupijo... Seveda krivi smo si sami saj celo kupujemo stan. po 2.000€ m2 in več.. Kupiti ne bi smeli niti eno stan. v SLO za dobo 3 let pa bi postale cene realne. Tako pa... Za hlapca rojeni za hlapca vzgojeni
empx
05. 05. 2012 05.48
+3
ce bi pa ti mel 2 stanovanja za prodat (recimo da si jih podedoval) pa sto posto nebi sel nevem 50% pod ceno.. ampak bi hoto isto zasluzit kot zdaj vsi drugi.. sem te trofil a? ;)
lodz68
05. 05. 2012 08.21
+2
na madžarskem ob meji lahko zgradiš do 3 gradbene faze hišo z dovoljenji za 30 eurov.Poznam en kup ljudi ki je že kupilo prek hišo.Sicer pa so v Lendavi stanovanja relativno poceni za slovenske razmeretam ok.40-50 tisoč za 50-60 kvadratov... Pa tudi ta denar se mi zdi nemogoče zbrat za plače 600-700 eu...
lodz68
05. 05. 2012 08.22
+5
Popravek:hiša do 3 gradbene faze za 30 tisoč eu....
vlab
06. 05. 2012 11.04
mandini, kako se motiš. že skoraj 4 leta se skoraj nič ne kupuje. In? To smo že probali in videli in ni šlo tako.
donat323
04. 05. 2012 16.17
+25
zajkunom pa politikom pobrat kar so nakradl in jih v arest dat, plače vzdignt. DON Kalimero si tud v avstrijo ne upa, k bi zaprl kot Sanaderja.
srce23
04. 05. 2012 15.02
+37
VREDNO PREBRAT Cene nepremičnin v Sloveniji so nepretrgoma rasle celih 16 let (od leta 1991 do 2007). Krivci za to so bili: v prvi vrsti banke, gradbeni špekulantje in v končni fazi tudi kupci, ki so bili pripravljeni kupovati nepremičnine po noro visokih cenah. Cikli rasti posameznih naložbenih razredov ponavadi trajajo največ 10-15 let. Nemogoče je torej pričakovati, da bi cene nepremičnin pri nas še naprej rasle po 10-15% na leto. Poleg tega pa smo se znašli še v globalni finančni krizi, ki se je začela leta 2007 in šele zdaj prehaja v 2. fazo, ki bo trajala še najmanj do konca 2012. Rezultati in posledice slovenskega nepremičninskega balona: prevelika ponudba nepremičnin po previsokih cenah glede na absorbcijsko sposobnost trga in realno kupno moč prebivalstva. Logične posledice v naslednjih 2-4 letih: 1. Nadaljevanje padanja cen nepremičnin (v dveh fazah: najprej novogradenj, nato še rabljenih nepremičnin) do cenovnih nivojev, ki bodo dostopni široki masi slovenskih kupcev. Najbolj bodo padle cene hiš in večjih stanovanj. 2. Povečanje deleža najemniških nepremičnin proti lastniškim, tudi na račun novega davka na nepremičnine. Dejstvo št.2: Čas za ugodno prodajo žal dela proti vam! Kar se tega tiče, imam za vas dobro in slabo novico. Dobra novica je: večini potencialnih kupcev se niti približno ne sanja kako hude posledice bo imela 2. faza globalne finančne krize za 90% ljudi. Če bi potencialni kupci imeli dostop do pravih informacij glede tega kaj se v resnici dogaja po svetu, potem bi večina njih raje počakala z nakupom še 2-4 leta ali vsaj dokler ne bi cena m2 povprečne nepremičnine pri nas padla na raven povprečne slovenske plače. Slaba novica pa je: vedno več potencialnim kupcem postaja jasno, da je nekaj zelo narobe. Več kot bo prišlo slabih gospodarskih novic na dan v prihodnjih par mesecih, hujša ko bo finančna kriza, vedno manj se jih bo upalo vzeti hipotekarni kredit in kupiti nepremičnino po sedanjih cenah. Raje bodo šli v najem za 2-4 leta in počakali, da se naš nepremičninski trg sesuje do konca. Takrat bo tudi masa ostalih prodajalcev ugotovila, da se s prodajo svoje nepremičnine ne splača čakati na »boljše čase«, ampak da je treba prodati čim prej in za katerokoli ceno. Andrej Bohinc, univ.dipl.ekon.
vlab
04. 05. 2012 15.26
+15
Na to lahko preprosto dodam: bla bla. Povsem enako zgodbo smo že N-krat slišali od ekonomistov. Ti bodo jutri znali povedati zakaj se tisto kar so napovedali včeraj danes ni zgodilo. Andrej Bohinc, nič novega kar ne poslušamo že 4 leta. In pred 4 leti so nam trobili enako. Čez 4 leta... Drugič, kje piše da se bo kriza vlekla do konca 2012 in če je 2. faza tako zelo nepredstavljiva, potem bo kriza še dolga. Namreč, če padejo cene stanovanj preveč, potem bomo imeli še 3. fazo, kjer bodo morali ljudje iskati nova zavarovanja za nepremičnine, za katere so vzeli kredit in jih zavarovali s hipoteko. Konec 2012 my ass. Ko so leta 2008 govorili o letu 2012 je bilo to pesimistično. Nato so vsi govorili o L, pa o W, pa... Dejstvo pa je da se ta prispevek gospoda Bohinca umešča med vse tiste prispevke njegovih kolegov ki so zgolj špekulacija. To da se bo čez 2-4 leta sesulo je tako napovedovati kot reci kam naj usmerimo svoj denar in čez 2-4 leta bomo obogateli. Nepremičnine ki bodo cenejše bodo samo tiste kjer bodo ljudje morali na silo prodajat. Pa še tam se ne bo zgodil nek jaki čudež, preprosto zato ker so ljudje, ki so sposobni kupovat vsa ta leta krize nadalje akumulirali sredstva in čim zadeva nekje pokuka ven z 20% popustom, ni variante da boš dočakal da pade na 40% popusta, ker jo bo nekdo vmes že prej kupil, ker ravno tako ne more čakat. Sam sem to doživel že večkrat. Sem čakal in čakal da še malo pade, naj se cvrejo, naj nižajo in na koncu, hopa, ga je kupil nekdo drugi. In to je bilo vse kar se nižanja tiče. Ti primeri ko morajo prodat, kupit pa najprej noče nihče. Nato še malo dlje čakaš kot bi bilo treba in se obrišeš pod nosom. Ne mislit da bodo kar zarezali z davkom in ne vem čem vse še tako zelo da bi se to poznalo ne vem kako. In še kar piše Bohinc so posplošene številke. Nepremičninskemu trgu se je absolutno sfuzljalo leta 2005. Tam graf cen poskoči v nebo. Prej je še šlo nekako, približno, potem pa adijo pamet. In za to je krivo izdatno kreditiranje vsega po vrsti v času konjunkture. Za to ni kriv cikel 10-15 let. Te cifre je ata potegnil nekje iz megle na pamet. Naj mi pove kje je pa ta 10-15 letni cikel pri zlatu ali pri S&P500? Najbolje bi bilo če so lepo tiho in opazujejo dogajanje na slovenskem trgu, ki ga ne razumejo. Vse kar vam ostane je da prežite na trgu ko mačka na miš in pazite da vam zadeva ne uide izpred oči ko se pokaže ter da imate pravo mero potrpljenja in tveganja. Drugega ni.
BMWmunja
04. 05. 2012 22.25
+21
Enkrat v bližnji zgodovini so nam, raji z družbenega dna, za 157% dvignili stanarine. Kao posledica rasti cen nepremičnin in v smislu približevanja cen evropskim nivojem. Tukaj se moram takoj spomniti, kako za hudiča si te politične qurbe nikoli ne vzamejo vzora po tamkajšnjih plačah, kamor tako radi špegajo. Po Jazbinškovem zakonu je bilo takrat prodanih cca. 85% stanovanj. Tak približno je bil tudi izpad dohodka stanovanjskih podjetij. A glej ga zlomka.., nihče tam ni bil tehnološki višek. Ne! Da so napojili svoje enormne finančne apetite so raje zverinsko dvignili cene stanarin. Komu? Kako pričakovano in že tradicionalno - NAJREVNEJŠIM !!! Tistim, ki si stanovanj niti s pomočjo kredita nismo mogli kupiti, ker so nas v splošnem kaosu v začetku 90. let s podjetij bodoči tajkuni zmetali na cesto, ostali pa so za njih morali delati toliko več, da so lahko tajkuni plačevali svoj kredit, kako dolgo ga so. Kdor je na cesti seveda kreditno ni sposoben in je obsojen na odiranje stanodajalca, če še hoče obdržati streho nad glavo. No, sedaj se sprašujem: ALI BODO IN KDAJ BODO STANARINE PADLE V SKLADU S PADCEM CEN NEPREMIČNIN NA TRGU? ODIRANI SMO VEČ KOT DESETLETJE - DO KOSTI !!! Zanimivo je tudi (preverjeno!) to, da kvadratni meter primerljivega stanovanja v Ljubljani ne dosega cene kvadratnega metra ne v Bruslju, ne v Londonu, ne v Berlinu itd. In sedaj se splošno pravilo: BOLJ, KOT JE DRŽAVA V QURCU, MANJ GORIVA, MANJ KG KRUHA IN MANJ OTROŠKE IN DIETNE HRANE DOBIŠ ZA POVPREČNO PLAČO. Ja, zgovoren je indeks razvitosti neke družbe, kjer se je v 20 letih razmerje med najvišjo in najnižjo plačo z vrednosti 4-5 dvignilo skoraj do 60-70, socialni kontrast pa se je tudi temu primerno spremenil. Za tako državo se ne bi nikdar več boril. In upravičeno menim, da me k temu tudi nihče ne sme imeti obraza siliti!
ascension
04. 05. 2012 23.02
+10
srce23--- Se popolnoma strinjam. vrednost m2 v Lj ne sme presegati 500€ - 700€, drugje pa še manj...
WikiX
05. 05. 2012 05.07
+10
Ne le, da bivših upravljalcev ni nihče metal iz službe, potem ko so razni občinski stanovanjski skladi ostali brez Jazbinškovih stanovanj, odprli so jim podjetja za upravljanje z nepremičninami in sprejeli zakon, po katerem je plačevanje mesečenih obrokov za vzdrževanje blokov obvezno, tudi za lastnike in zelo visoko. Tako so se iz državnih monopolov spremenili v zasebne monopoliste, izmišljujejo si redna "drobna" popravila, eno kložuno menjavajo za drugo, po trikrat preplačanih cenah, za reklamacije in zavožene projekte pa neodgovarjajo nikomur, za popravila popravil preprosto vse še enkrat zaračunajo... samim sebi in svojim pogodbenim vzdrževalcem. Menda ni treba poudarjati tudi, da ob osamosvojitvi izginila tudi vsa sredstva, ki smo jih državljani desetletja vplačevali v stanovanjske zadruge, potem morda ni čudno, da tudi nekateri tajkuni prihajajo iz te donosne monopolistične branže, recimo Šrot je bil prej navaden občinski sekretar za upravljanje z godspodarskimi objekti in nepremičninami in si je brez težav samoolastninil pol občine, s skromno plačo javnega uslužbenca. To je bilo že leta 1994, ne 2004, da se razumemo.
srce23
06. 05. 2012 16.06
+3
iskreno povedano hočeš prodat stanovanje znižaj ceno pa bo drgač boš ga imel na nepremičninah najmanj leto dni. banke ti itak kredita ne dajo še nekatere banke ti same povejo počakaj z nakupom saj bojo cene padle to se je meni zgodilo ko mi je uslužbenka v banki rekla " Počakajte z nakupom cene bodo padle sigurno "
turboflex
04. 05. 2012 13.51
+7
kdo bo to kupu saj nimajo paperjev!
Prekmurje Slovenija
04. 05. 2012 13.22
+9
Davek na prazno stanovanje hahaha. Kmalu bo tudi davek na zrak ki dihaš večja kapaciteta pluč večji davek
Uporabnik113189
04. 05. 2012 14.45
+9
Ti birokrati nimajo pospravljenega podstrešja. In ne mislit da tega niso zmožni. Voda v steklenicah je kar lepo obdavčena, da ne govorim o mesečnih položnicah. Je pa v tem primeru vsaj približno mogoče govoriti o davku na osebo. Ko pa obdavčiš mrtev predmet, je pa vse skupaj že precej bolno..
Princ Teme
04. 05. 2012 21.11
+6
Pošteno,kaj ti bo prazno stanovanje,leglo miši.To bo prineslo padec cen ,podpiram to.
ascension
04. 05. 2012 23.04
+8
Obdavčt obvezno.... Ne da imajo nekateri 5 stan. drugi pa nič. Če jih loh imajo naj pa še davek na lux plačajo..
Prihaja
04. 05. 2012 13.04
+21
če bi bila država v službi naroda, bi se to že zdavnaj zgodilo. Na prvo nepremičnino majhen davek, na vsako naslednjo večji davek. ekspoentno.
Uporabnik113189
04. 05. 2012 14.46
+0
Potem moramo tudi vsa podjetja, ki se ukvarjajo s pridobitno dejavnosrjo ( vse gospodarstvo) obdavčiti exponentno.
vlab
04. 05. 2012 15.33
+2
Klasik, tu se pa strinjam. Davke do daske. U podn. Podjetni zaprejo firme in gasa v komunizem. Firme pa se odprejo spet kot gobe po dežju v Avstriji :D
BMWmunja
04. 05. 2012 22.35
+6
Klasik@ To, o čemur trabundaš zgoraj, je že dolgo realizirano! Več ni mogoče. Je pa možno izvesti zaplembo tajkunskega nakradenega premoženja, a ne po zakonu, ker takega zakona ni. Pa take vlade tudi ne. Vsi člani vseh vlad imajo na glavi maslo, na prstih pa marmelado. In tajkuni za vse to dobro vedo. Tako so vse vlade še pred ustoličenjem obsojene na kompromis. Tajkuni so tako nedotakljivi, ne da bi jim za to bilo potrebno seči v žep. Samo tiho morajo biti....Vejo oni kdo je Iveka z Negove pospravil, kdo je bil glavni pri mariborskem orožju itd... Biti informiran = biti bogat. Na denarju ne piše, kako si prišel do njega...