Črna kronika

FOTO: Neznanci v znak nasprotovanja lovu in odstrelu živali nad fasade z grafiti in rdečo barvo

Ljubljana/Maribor/Sežana, 20. 02. 2017 12.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Urša Zupan
Komentarji
541

Neznanci so se znesli nad fasadami Zavoda za gozdove Slovenije, mariborske in sežanske izpostave ter Lovske zveze Slovenije. Popisali so jih z grafiti "proti lovu", "odstrel je pomor" in "za sobivanje", vrata in stopnice pa so polili z rdečo barvo. Priložili so letak, s katerim izražajo nasprotovanje odstrelu volkov in medvedov. Policija storilce še išče.

Nasprotniki lova in odstrela divjadi so se znesli nad različnimi stavbami po Sloveniji – Zavodom za gozdove Slovenije (ZGS), njegovima izpostavama Maribor in Sežana, ter Lovsko zvezo Slovenije (LZS).

Kot je za 24ur.com povedal Andrej Breznikar iz ZGS, so to povsod storili na enak način – fasado so popisali z grafiti "proti lovu", "za sobivanje" in "odstrel je pomor", vrata in stopnišča pa polili z rdečo barvo. Pustili so tudi nekakšen manifest, s katerim izražajo nasprotovanje odstrelu medvedov in volkov.

'Ni potrebe, da svoje nestrinjanje izražajo na tak način'

Vodja območne enote Maribor Jožef Mrakič je za 24ur.com povedal, da so zaposleni takšno stanje našli danes zjutraj. "Fasado so popisali s sprejem, po tleh in vratih je bila razlita rdeča barva, priložen pa je bil tudi manifest proti lovu, v katerem je bila pritožba nad odločbo za odstrel medvedov in volkov," je opisal. Gre za prvi tovrsten primer pri njih.

Policijo so o dogodku sicer obvestili, a Mrakič ne verjame, da bodo našli storilce. "Očitno gre za društvo ljudi, ki se ne strinjajo z našimi pogledi in svoja mnenja izražajo na tak način," je povedal in dodal, da imajo do drugačnega mnenja sicer vso pravico, ni pa nobene potrebe, da ga izražajo na tak način.

Na PU Maribor so za 24ur.com potrdili, da so danes prejeli prijavo, da je neznani storilec med 18. februarjem, od 19. ure, pa do danes, do 6. 45, pri vhodu na stopnišče in po vhodnih vratih na Tyrševi ulici 15 v Mariboru polil rdečo barvo ter z napisom poškodoval fasado, s tem pa lastnika oškodoval za okoli tisoč evrov. Policisti storilca še iščejo.

Vandalizem v Mariboru.
Vandalizem v Mariboru. FOTO: Jana Ujčič

'Sporočilo so pustili na napačnem naslovu'

Na sedežu območne enote Sežana so neznanci vzhodno in severno stran fasade popisali z grafiti, vhod in stopnišče pa zalili z veliko količino rdeče barve, nam je povedal vodja izpostave Milan Race.

"Grafiti z vsebino: Odstrel je pomor, Proti lovu za sobivanje in z odtisom glave volka ter medveda sporočajo, da so storilci nasprotniki lova in odstrela divjadi. Pred vhodom zgradbe so na tleh pustili pisno sporočilo (letak) s podpisom iniciativa proti izkoriščanju živali in okolja. V njem protestirajo proti odloku MOP glede odvzema števila medvedov in volkov v letu 2017."

O vandalizmu, kakršnega v Sežani do zdaj še niso doživeli, so takoj zjutraj obvestili policijo, ki si je ogledala kraj dogodka in sedaj nadaljuje s postopkom. "O dejanskih storilcih ne vemo ničesar, razen da je na letaku navedena omenjena iniciativa. Ker je očitno, da iniciativa prvenstveno protestira proti odvzemu zavarovanih vrst velikih zveri medveda, volka in risa (navaja jih v letaku) me čudi, da to izvajajo pred zavodom za gozdove Slovenije, saj upravljanje z zavarovanimi vrstami izvaja MOP," je še dejal Race in pripomnil: "Storilci na več grafitih in tudi na letaku poudarjajo sobivanje in da se je treba naučiti sobivati. Kako razumeti njihovo iskrenost o sobivanju, če nekomu to sporočiš tako, da mu povzročiš veliko škodo in visoke stroške (ocena za sanacijo fasade in čiščenje je 3.500 evrov), ob tem pa to sporočilo pustiš še na napačnem naslovu?"

Razdejanje v Sežani.
Razdejanje v Sežani. FOTO: Zavod za gozdove Slovenije

LZS: Taki napadi so zgolj vandalizem

Tudi na LZS so potrdili, da so se neznanci znesli nad fasado, kar so ugotovili danes zjutraj ob prihodu v službo. Zadevo so prijavili policiji. "Nasprotniki lova se lahko s svojimi stališči udeležijo usklajevanja predvidenega odstrela in tako tudi vplivajo na odločitev. Taki napadi so zgolj vandalizem. Lovci smo dolžni spoštovati odlok vlade in realizirati načrtovane odstrele velikih zveri in divjadi, sicer smo kaznovani. Se pa že več let borimo za nižji odstrel divjadi, zlasti jelenjadi, vendar nas nihče ne sliši in podpre. Tudi za letos nameravajo povečati odstrel jelenjadi za 40 %, kar je že daleč preko mej možnega in razumnega," so še zapisali.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (541)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dr.psiho
22. 02. 2017 20.39
-3
zanimljivo dejstvo je da zdaj policija išče te povzročitelje tega malega fijaska. Vsekakor je ta fijasko zelo korisno dejanje ,saj človeku dpre oči..zdaj pa vprašanje..zakaj policija ne preiskuje te lovce,ne zaščiti ta boga bitja ,ki služijo le nekaterim za pobijalsko igrico..in to samo nekaterim izbranim. 2 miljona nas je ,lovcev pa mogoče 200?? Kaj so oni da lahko imajo povne hladilneke divjačine?? Pa kaj ta boga bitja nimajo nobenih pravic..kaj niso svobodna bitja?? SRAMOTA..samo vemo mi kake politike imamo ,pa to ni čudno!! Policija pa raje naj gre enkrat delat ...poglejte koliko ljudi nimajo plačanih dnevnic,osnovnih ur ,ki so jih opravili,nekateri celo danes ti dajo neko razliko v koverto..drugo pa na račun. Policija..da vas ni sram,kaj ni čas da že enkrat začnete delati!! vem da ne smete ,ne upate,ne morete...
dr.psiho
22. 02. 2017 20.41
-2
zato pustite te cloveške vojščake na miru!! naj jih lobiji iščejo!
prašek
21. 02. 2017 16.53
+2
MajstaAles 21.02.2017 09:37:02 0 Težko boš videl prašiča. Večinoma so nočno aktivni in se skrivajo čez dan. Tu in tam jih gojijo, pa si jih lahko pogledaš za ogrado :) ............ Aleš , ti ki si baje magister (ne vem kakšnih znanosti) mi pa le povej, kdo je šel v gozd merjasce rezat, da so postali prašiči ! sam prašam
MajstaAles
21. 02. 2017 18.25
+0
Se opravičujem, ampak ne razumem vprašanja. A to je kakšna oblika filozofije ali namiguješ s prašiči na koga specifičnega?
Apostol1
22. 02. 2017 11.52
Majsta če tega ne razumeš potem jaz razumem da ti nimaš magisterija morda še osnovne šole ne .
Goky
21. 02. 2017 14.08
+10
Jaz imam na jedilniku samo divjačino kar se mesa tiče vsaj zadnjih trideset let. Če divjad uplenim jo tudi pošteno plačam. Nikjer ne piše v naravnem prehranjevalnem zakonu, da se divjačine ne sme uživat. Tisti, ki pa rajši jedo solato naj izvolijo. Jaz jim ne branim oni pa naj pustijo mene pri mojem prepričanju. Ravno tako kot si oni ogleduje jo lepo zelenjavo z užitkom prav tako si jaz ogledujem moj plen z užitkom. Nisem morilec ali mrhovinar vse kar uplenim gre v lonec za preživetje in prav tako tudi od vse drugih lovcev. Nihče ne zavrže plena. Narava je poskrbela za vse. Kot sem že napisal nismo vsi enaki eni solato drugi meso. Pa dober tek!
MajstaAles
21. 02. 2017 14.26
+0
Jaz sem vegi a se strinjam s teboj. Dokler ubiješ sam in tudi poješ, ne vidim problema. Seveda v mejah normale. Če boš mi rekel, da vsak dan ustreliš srno za večerjo bi bila zadeva drugačna. Osebno ne čutim potrebe ne po ubianju ne po konzumaciji tega ampak me nič ne moti, če čutijo drugi to potrebo, dokler se ne sprenevedajo. Ti se vsaj ne sprenevedaš glede tega. Drugo je, da ješ vsak dan dunajskega, trdiš pa da si ljubitelj živali - to je absurd. Ti verjetno ne trdiš da imaš rad živali drugače kot pa na krožniku, saj jih vidiš kot plen. Jaz jih pa vidim kot prijatelje. Ne maram pa ljudi, ki bi radi oboje.
Goky
21. 02. 2017 17.11
+3
Prav vse ne drži kar pišeš - Jaz imam zelo rad živali v naravi in na krožniku. Mogoče, da tega ne razumeš.
MajstaAles
21. 02. 2017 18.26
+0
Poglej: jaz enako ne bi ubil svoje babice kot ne bi nobene živali. Če pri tebi ta trditev velja samo za babico, potem sigurno nimava enako rada živali. Če razumeš ti mene. Lp
Goky
21. 02. 2017 20.55
+2
Zelo dobro te razumem ne skrbi. Če primerjaš babico z naravnim ciklusom prehranjevanja. Po moje nekaj ne štima. Lp.
MajstaAles
22. 02. 2017 09.17
-2
Če praviš da imaš srčno rad živali, ki jih ubiješ in poješ, čeprav ti to ne bi bilo treba - potem nekaj ne štima :)
Goky
23. 02. 2017 12.28
+1
Mi lahko poveš kako naj žive pojem? Pri tebi ne štima nič ne nekaj.
resort
21. 02. 2017 11.18
+3
najboljša rešitev. Vsak ljubitelj medvedov in volkov, naj vzame enega k sebi v varstvo, pa bo mir. pa lep dan .
MajstaAles
21. 02. 2017 11.41
-3
Jaz imam boljšo: vse ki so za odstrel izseliti v Italijo, pa stvar rešena. Pol pa naj plačujejo italjanske sume za strelanje tam, kjer je že vse postreljeno.
Apostol1
21. 02. 2017 13.17
+7
In zraven naj gredo še vsi kvazi ljubitelji živali vsaj vandalizna na tem področju ne bo več.
MajstaAles
21. 02. 2017 14.03
-3
Zakaj bi pa bil vandalizem - ne bi bilo potrebe, če bi vsi omenjeni šli. Pa zakaj nisi odgovoril na spodaj zastavljeno vprašanje Apostol?
MajstaAles
21. 02. 2017 11.08
-1
Ni zanimivo, da vsi, ki se med temi komentarji zavzemamo za enakopravnost živali, za manj trpljenja drugih vrst, za boljšo prihodnost nas samih...dobivamo izjemno število minusov. Tisti ki se zavzemajo za sejanje smrti pa ravno obratno. Kaj to pove o naši družbi? :)
Apostol1
21. 02. 2017 13.20
+6
To pove da je še vedno več pravih ljubiteljev živali in tudi da je prisotno več zdrave kmečke pameti , kar je ekološko veliko bolj koristno kot pa diplomirani ekologi brez zdrave pameti in logike.
MajstaAles
21. 02. 2017 14.04
-2
MajstaAles
21. 02. 2017 14.05
-3
Kot otrok si moral prevečkrat na glavo pasti Apostol :)
MajstaAles
21. 02. 2017 14.30
-3
Sicer pa: Apostol: jaz sem ti pojasnil kakšna je moja izobrazba in zakaj upravičeno mislim, da vem o čem govorim. Ti pa nekako nočeš priznati da imaš srednjo teološko - verjetno bi zbijalo kredibilnost tvojih komentarjev.
Apostol1
21. 02. 2017 16.09
+6
MajstaAles Rešitev niso ograje ,rešitev je ponovno vzpostavljanje mrhovišč in ustrezen odstrel to je že preizkušena praksa iz YU časov in če se je takrat pojavil medved na Pokljuki ali Jelovici je bila že senzacija in to je odgovor na tvoje vprašanje , po izobrazbi sem pa navaden strojni tehnik , doma sem pa poleg gozda in tast je bil lovec tako da kar se živali in lovstva tiče vem kaj je prav in vedno je bilo tako prav. Ti s svojim magisterijem ne boš stvari obrnil na glavo proti zakonom narave , sicer pa lastna hvala cena mala.
Apostol1
21. 02. 2017 16.13
+5
MajstaAles in glede na izobrazbo ti še povrhu zagovarjaš tale vandalizem res le kdo ti je dal magisterij
MajstaAles
21. 02. 2017 10.56
-2
Damjan HD bo podrl vse rekorde v minusih :)
MajstaAles
21. 02. 2017 10.40
-2
Mars Zemlji: Ja kaj pa je te s tabo narobe? Zemlja: Mah, človeka sem fasala! Mars: Ne skrbi, saj hitro mine :)
MajstaAles
21. 02. 2017 10.13
-3
Resne raziskave so pokazale, da večino divjadi ubijejo potepuški psi. Kljub temu je glavnim "odškodninarjem" bila ponujena zaščitna, električna, 2m visoka ograda ZASTONJ! Pa so jo VSI, prav VSI, ki prejemajo odškodnine vsako leto, zavrnili! Bi vi zavrnili zastonj ogrado, če vam volk ali medved delata škodo? In če da, zakaj? Spreglejte končno resnico ljudje. Denar je sveta vladar. Kmetje kopujejo oslabele, nič vredne ovce in jih načrtno nastaljajo medvedu zato da dobijo odškodnino. To je tudi edini razlog da ne sprejmejo ograde, zelo enostavno...
MajstaAles
21. 02. 2017 10.29
-7
Minus sem sigurno dobil od enega teh "odškodninarjev" :)
MajstaAles
21. 02. 2017 10.48
-1
Bi lahko kdo ki stiska minuse vsaj poskusil odgovoriti na moj ZAKAJ?
prašek
21. 02. 2017 08.55
+1
En nadvse lep dan želim vsem tovarišem in tovarišicam !
prašek
21. 02. 2017 08.56
+11
Zelena bratovščina obstaja in bo obstajala še naprej. To so ljudje, ki skrbijo za naravo, skrbijo da zveri in kakšna srnjad ne hodi v mesta .........
prašek
21. 02. 2017 08.58
+1
Rad bi pa odgovor na včeraj zastavljeno vprašanje : Kje se da videti divjega prašiča ? Jaz ga namreč v življenju še nisem videl, pa sem kar dostikrat v gozdu. Videl sem že vse slovenske gozdne živali, divjega prašiča pa še ne !
Apostol1
21. 02. 2017 09.04
+5
prašek lepo je spet prebrati tvoje malo sarkastične ampak realne komentarje+++
HorstWiesel
21. 02. 2017 09.06
+2
Seveda da ne, ker divji prašič ne obstaja
MajstaAles
21. 02. 2017 09.37
+0
Težko boš videl prašiča. Večinoma so nočno aktivni in se skrivajo čez dan. Tu in tam jih gojijo, pa si jih lahko pogledaš za ogrado :)
srebrnibreg
21. 02. 2017 09.52
+3
Pozdrav vsem. Moram priznati, da tudi jaz še v naravi nisem videl divjega prašiča pa se kar precej gibam po njej in tudi po gozdovih. To pa, da divji prašič ne obstaja se pa tudi ne strinjam.
HorstWiesel
21. 02. 2017 10.05
+1
Ne smeš vsega zares vzet. Seveda da obstaja
tornadotex
21. 02. 2017 15.23
-4
Divji prašič obstaja,vendar na jedilniku lovca,je zelo cenjen,pomalo jih že zmankuje....
MajstaAles
21. 02. 2017 18.29
No no, tako pa spet ni. Nekoč je bilo precej manj divjih svinj, kot jih je danes. To omogoča sodobno poljedelstvo.
kekec_pokec
21. 02. 2017 08.52
+2
Jaz načeloma nimam nič proti odstrelu živali, pod pogojem, da gre za odstrel bolnih, poškodovanih ali kako drugače zaradi tega s strani narave ogroženih živali, pokrov pa mi dvigne hvalisanje lovcev s kapitalnimi odstreljenimi primerki živali, ki živijo na našem lepem planet in bi jih kar postavil v njihovo kožo (nagačil pa na steno z njimi).
HorstWiesel
21. 02. 2017 09.05
+5
Žal je potreben odstrel tudi določenega števila zdravih živali zaradi regulacije populacije. Dejstvo je, da če se neka populacija preveč namnoži se po eni strani začnejo pojavljati razne bolezni, ki to populacijo zdesetkajo, po drugi strani pa okolica ne nudi dovolj hrane tej povečani populaciji, ki zaradi pomanjkanja začne hirati in poginjati.
Apostol1
21. 02. 2017 10.04
+3
patriot bravo ,če bi vedel kdo si te rade volje častim in povabim na pivo+++++++++++
HorstWiesel
21. 02. 2017 10.13
+2
In jaz z veseljem sprejmem ponudbo in tudi vrnem rundo:) Sicer pa lovec iz notranjskega LUO.
MajstaAles
21. 02. 2017 10.33
-1
Da, dajmo primer garja. Jelenjad z njim nima posebnnega problema, ker imajo prilagojen imunski sistem, tipičen za živali ki živijo v tropih. Srna, ki je po naravi samotar, pa takšnega imunskega sistema nima. V preteklosti je populacijo srn obvarovalo dejstvo da se med seboj niso pogosto srečale. Monokulture pa so povzročile, da se srne združujejo v trope in tako obolevajo za boleznim, ki jih prenašajo ena na drugo. Ta problem ne bo rešen nikoli z odstrelom in to lovci dobro veste. Kar se tega tiče tudi niso krivi lovci, ampak kmetje.
MajstaAles
21. 02. 2017 10.41
+1
Je kdo opazil, da je lovec z veseljem sprejel ponudbo za alkohol? :)
HorstWiesel
21. 02. 2017 10.54
+1
Tudi veliko kulturnikov, športnikov, antilovcev, vegijev,.... rade volje sprejme ponudbo za pivo. Očitno si pa ti abstinent in ne sprejmeš povabila na pivo ali kozarček vina.
HorstWiesel
21. 02. 2017 11.13
+1
Ne, lovci tega problema ne moremo rešiti, z odstrelom pa dokaj uspešno reguliramo neko populacijo, da jo bolezen ali lakota ne zdesetka. Verjetno pa se opazi razlika, če srna pade pod strelom in je uporabna za prehrano ali pa če srna pogine zaradi bolezni, lakote nekje ob bližnjem naselju in postane izvor smradu in bolezni. Verjetno pogled mimoidočih sprehajalcev na razpadajoče in smrdljive kadavre, ki bi jih obletavali roji zelenih muh in bi bili vir raznoraznih bolezni, ne bi bil ravno prijeten.
MajstaAles
21. 02. 2017 11.25
+3
Komentar z alkoholom je bilj zgolj šala, ne me vzeti resno. Čeprav se mi je že dvakrat v življenju zgodilo, da so mi pijani lovci grozili z orožjem, ker sem jih opozoril na to da so ustrelili zavarovano vrsto (enkrat velikega žagarja, drugič kormorana). Enkrat so me pomotoma skoraj ustrelili - šibre so mi švigale mimo glave. V italiji morajo nosti odsevne jopiče - le zakaj?:) Kdorkoli trdi, da so vsi lovci na jagi trezni, ni nikoli bil na jagi! In če se komu zdi smotrno, da pijani ludje opraljajo z orožjem, je tudi sam najmanj pijan! Ko so nekaj let nazaj skupinsko streljali kormorane (tedaj ni bilo odloka za odstrel - torej ilegalno početje), se jim je kolega postail na pot. Grozili so mu, da ga bodo vstrelili, če se ne bo umaknil. Poklical je policijio. Ko sta prišla policista, se je izkazalo da sta tudi sama lova in sta kolega ovadila zaradi motenja lovcev pri delu - pri ilegalem delu! Sicer poznam kar nekaj povsem normalnih lovcev, ki niti nikoli ne primejo puške v roko. Tako da ne razumeti mojih komentarjev kot generalno proti sem lovcem. Ne pa si zatiskati oči pred tem kako jaga zgleda. Patriot, kot lovec si verjetno ne boš upal nasprotovati, tudi če si ti med treznimi.
HorstWiesel
21. 02. 2017 12.08
+3
Ne, ne bom ti nasprotoval in imaš v marsičem prav. Jaz osebno sem strogo proti kombinaciji alkohol + orožje. Tudi, ko sem lovovodja ali pomočnik lovovodje na skupnih lovih, če koga opazim, da smrdi po alkoholu in/ali se neprimerno vede ga mirno odslovim in tisti dan pač ne bo jagal. Tudi med samim skupnim lovom ne prenašam prisrčnic ali kaj podobnega. Ko pa je skupnega lova konec, ko jaz na svojo srečo ugotovim, da smo vsi celi in zdravi, da so vse puške izpraznjene in pospravljene v avtomobile, potem pa zaradi mene lahko delajo kar hočejo, ker nimam več "jurisdikcije" nad njimi jaz ampak policija. Ve pa se koliko stanejo "kombinacije" alkohol + avto in koliko alkohol + orožje.
MajstaAles
21. 02. 2017 12.15
+1
Hvala patriot. Spoštujem to. In se strinjam da je alkohol v kombinaciji s kakšnokoli tehnologijo (razen alkotestom) slaba kombinacija.
Janezek1a
21. 02. 2017 08.45
+11
To, da iz mesta odrejajo koliko zveri mora preživeti podeželje je podobno, kot da bi prebivalci neke kočevske vasi urejali promet v Ljubljani, potem pa bili še jezni in pisali grafite po ljubljanskih fasadah....
lilihip
21. 02. 2017 08.43
-5
čestitam fantom/dekletom za to kar so naredili
srebrnibreg
21. 02. 2017 09.50
+3
MajstaAles
21. 02. 2017 11.26
+1
Kjer človek leži, tam smeti za seboj pusti.
Damjan Hd
20. 02. 2017 22.24
-23
KONČNO! Končno se je nekdo uprl zeleni pijani morilski mafiji, ki jim pravijo lovci. Uradniki na ministrstvu nimajo pojma o odstrelu niti kako deluje narava in živalski sistem ter določajo kvoto. Zelena pijana oborožena mafija pa komaj čaka, da lahko strelja in kolje. Če bi ukinili lovce bi se naravna selekcija in narava, uravnovesilo v nekaj letih. Tako pa lovci namenoma rušijo naravno ravnovesje, zato da lahko vsako leto streljajo. Hkrati pa streljajo na črno in prodajajo meso italjanom ter služijo na tisoče evrov.
vstala primorska
20. 02. 2017 22.47
+16
Ti pa boš strahopetno živel v bloku v žnj. Nadstropju
Apostol1
21. 02. 2017 08.17
+0
Prvo pod prvo , če ne bi bilo zelene mafije kot ti imenuješ ljudi ki skrbijo za naravo bi ti s puško hodil v službo v strahu pred medvedom ali volkom. Človek je del narave kot medved ali muha in ker je na vrhu prehranjevalne verige pač mora skrbeti za selekcijo med živalmi tako kot v naravi skrbi zveri skrbijo za selekcijo med srnami naprimer, seveda vi loleki tega ne razumete mislite da je človek prišel iz ne vem odkod in da ni del procesa in če bi vsi ljudje bili vegetarijanci , potem bi se zveri namnožile in če se človek ne bi branil pred njimi z odstrelom bi bil prej ko slej njihova hrana , narava vedno najde pot samo človek je tudi del narave in ve se da tudi marsikaj dela narobe ampak narava bo našla pot izumrli so dinozavri tudi ljudje lahko izumremo samo to je vse skupaj del procesa narave tako kot je odstrel in če spadaš med tiste ki odobravajo tale vandalizem si zrel za zapahe kot tisti ki so to naredili.
kekec_pokec
21. 02. 2017 08.54
+1
HA HAAAA HAAA, da ne bom počil od smeha. Zelena mafija, ki skrbi za naravo. Ja mogoče enih 5% od vseh jih je res takšnih ampak preostalih 95% pa niso vredni da bi se o njih razglabljalo.
Apostol1
21. 02. 2017 09.00
+0
MajstaAles
21. 02. 2017 09.02
-2
Apostol1
21. 02. 2017 09.13
-1
Strel je proces narave samo ti tega ne dojameš ,kot še marsikaj drugega ne,
MajstaAles
21. 02. 2017 09.38
+4
Ja tvoji logiki je res težko slediti. Špricanje pesticidov po monokulturah je tudi proces narave?
Apostol1
21. 02. 2017 10.01
+3
Vse je proces narave ,ker človek kot nitka v perzijski preprogi ne pozna svoje funkcije v celi preprogi ravno tako je pa človek le mikroskopsko majhen del narave oziroma celotnega vesolja in se ne zaveda kakšna je njegova vloga v njegovem reciva 100 letnem bivanju na zemlji ,medtem ko se v naravi in v vesolju čas šteje v milijonih in milijardah. Pred 160 milijoni let so izumrli dinozavri in če ti misliš da je človeško bitje večno v sistemu vesolja in narave se krepko motiš ,narava se uravnava skozi vsa dogajanja na zemlji ne glede ali je to industrija ali kaj drugega ,vse je le del procesa narave in človek ima možgane da si zagotavlja obstanek na zemlji ,ker drugače bi imel kremplje in čekane.
MajstaAles
21. 02. 2017 10.19
+1
Apostol: se zavedaš, da je človek edina žival na planetu, katere odstranitev bi pozitivno vplivala na vse ostale? Če izginejo čebele smo gotovi, če izginejo pajki smo gotovi, če izginejo mravlje smo gotovi...če izgine človek pa gre celotnemu svetu boljše. Ni to zanimivo? Dinozavri so izumrli krepko pozneje mimogrede.
Apostol1
21. 02. 2017 10.38
+4
Jaz se marsikaj zavedam česar se ti ne , človek kaj lahko skozi evolucijo izumre in ena opcija je tudi ta da skozi proces evolucije človek evolira v stroje oziroma robote , že danes razni nadomestki , bionični udi naprimer dokaj dobro nadomestijo invalidom okvarjene ali izgubljene okončine , pred 50 leti je bila čista utopija da bo stroj premagal človeka v šahu ,danes je to resničnost in tako naprej , no in skratka opcija je tudi ta da izumre človek in živalstvo in rastlinstvo ostanejo pa samo pametni stroji tako kot prikazujejo razni SF filmi in povsod je tudi zrno resnice , dokler pa se to ne zgodi je naloga človeka da skrbi in uravnava populacijo živali. Obsojam divji lov na ogrožene živali ampak odstrel zaradi uravnave populacije medvedov v Sloveniji je pa pravilen in ga samo pozdravljam in hkrati tule še dodam SPOŠTUJEM LOVCE KI SKRBIJO ZA RAVNOVESJE V NARAVI Z SKRBJO DA ŽIVALI NISO POZIMI LAČNE IN Z ODSTRELOM DA SE NE RAZŠIRI BOLEZEN
MajstaAles
21. 02. 2017 10.47
-1
Apostol: ti ne razumeš bistvenih stvari! Ne razumeš kako potekajo procesi v naravi. Če se ne bi streljalo medveda, bi se populacija ustalila pri določeni številki in fertik. Več kot toliko medvedov ne more biti na tako majhnem območju. Če bi slovenija imela postavljene zidove, da k nam ne bi mogli prihajati medvedi iz Hrvaške, bi jih naše kvote že zdavnaj iztrebile. Daj si prosim preračunaj koliko medvedov smo postrelili v zadnjih 10 letih. Primerjaj to s populacijo ki jo imamo. Potem si poglej kako pogosto ima medvedka mladiče, koliko jih ima in kako dolgo traja da bodo ti mladiči imeli svoje lastne. Ko boš te številke navrgel skupaj boš ugotovil, da mi sistematično iztrebljamo medveda in da nas rešuje zgolj Hrvaška s populacijo preko 2000. Prosim te - izračunaj si! Poglej si te podatke in ne misliti da nalagam kar v tri krasne neke nebuloze. Sam sem magister ekologije in vem, o čem govorim. Lovec, ki se na tem področju ni izobraževal nima pojma kako uravnavati populacijo. Če bi vedeli, ne bi bilo vsako leto večjega odstrela srn...
MajstaAles
21. 02. 2017 10.55
+1
Še ena logična: narava se tvori tekom procesa evolucije. Prekinitev evolucije pomeni prekinite naravega. Delovati proti osnovnemu procesu narave ne more biti imenovano naravno. Tu prihaja do semantske napake. Lahko je kvečjemu protinaravno. Se razumemo?
Apostol1
21. 02. 2017 11.09
+1
Če se nebi streljalo se bi populacija medveda ustavila na neki točki in kje je tista točka v Kočevskem Rogu ali v Ljubljanskem Tivoliju , to ti jaz povem brez tvojega magisterija iz ekologije ,ker kljub magisteriju ne razumeš kako narava deluje.
HorstWiesel
21. 02. 2017 11.18
+1
Ljudje radi pozabljamo, da povsod, kjer danes domuje in biva človek, so nekoč domovale in bivale zveri, divjad,... In človek je tem zverem, divjadi,... odvzel precejšen del življenksega prostora. Le na kak način je odvzel življenski prostor zverem in hkrati postal dominanten in na vrhu prehranjevalne verige?
MajstaAles
21. 02. 2017 11.33
-1
Z točko je mišljena številka, ne lokacija. Ustavilo bi se nekje pri 180 medvedih, ker imajo samice določeno velikost teritorija in jih več ne paše v Slovenijo. Da je medvedov 400 izvira iz tega, da se šteje vse migrantske medvede ki so le na prehodu skozi slovenijo. Medved je živel vsaj 10 let na Pohorju, preden ga je nek loec ustrelil nekaj let nazaj, pa nihče ni niti opazil! Ljudje v Kočevskem Rogu nimajo težav z medvedom. Imate jih vi, ki sedite v blokih za računalnikom! Že nekajkrat sem se srečal z medvedom in sem bil vsakokrat navdušen in malo žalosten ker je takoj zbežal. Med tem ko vi pametnjakoviči še sploh videli niste te živali izen ZOO, pa tukaj solite pamet. Prosim vas lepo! Dajmo za trenutek pomisliti: zakaj ne odstranjujemo višek človeške populacije? Zakaj je neetično razmišljati o regulaciji naše lastne populacije? Ni pa neetično misliti to za drugo vrsto. To lahko misli samo nek erski fanatik, prepričan da je bog dal živali zato da z njimi upravljamo.
Apostol1
21. 02. 2017 11.33
+3
Ja logično patriot in če bi sedaj pusti nekontroliran razvoj bi bil prej ko slej ogrožen človek , tako človek kot žival pa brani svoj obstoj in to je nekaj naravnega in sedaj je pač človeška naloga da to vzdržuje , ekologi z magisterijem bi pa najraje videli da človek izumre vsaj tako je bilo razumeti nekaj zgornjih komentarjev.+++
MajstaAles
21. 02. 2017 11.38
-1
A ni tako, da bi populacije najlažje zmanjšali, če bi postrelili breje samice? Ampak ravno tega se ne sme. Strelja se kapitalne samce. Odstrel samcev ne zmanjša populacije ampak ima ravno obratni efekt. Ne morete reči, da lovci uspešno regulirajo populacije, če je pa prijavljena škoda vsako leto večja in kvote prav tako. Nekaj potem tukaj ne štima!? Kako lahko vsako leto strelajo več in je vseeno vsako leto več srn za odstreliti. Premislite malo ljudje.
Apostol1
21. 02. 2017 11.45
+2
Majsta glede na komentarje sva oba ta hip na računalniku , drugo medvedov ni 400 ampak minimalno 500 ,pravim minimalno ,ker če boš šel malo pobrskat na internet boš našel članek kako je na Voglu v Bohinjskih gorah medved raztrgal mlajšega tekmeca in medvedi se nahajajo in po Pokljuki in po Jelovici in druga stvar medved ima dnevni domet tudi 60km in sigurno ni ta populacija prisotna samo v Sloveniji ampak tudi po Hrvaškem , če pa malo bereš pa tudi naletiš da imajo ljudje težave z medvedom in to ne tisti ljudje za računalnikom ampak tisti ki živijo v bližini medveda in glede na tvoje razmišljanje ,kdo za vraga ti je dal magisterij.
MajstaAles
21. 02. 2017 12.01
+1
Apostol: zakaj so kmetje, ki dobivajo naječje odškodnine, zavrnili ZASTONJ ograjo? Društvo dinarikum je dobil denar od EU in jim je za ta denar želelo postaiti ograje, ki bi preprečile vdor volka in medveda. Pa so vsi po vrsti zavrnili? Zakaj je temu tako, po tvoji logiki?
MajstaAles
21. 02. 2017 12.02
+1
Če mi znaš logično odgovoriti, se z veseljem priključim tvojemu mnenju. Sicer pa: kakšno izobrazbo imaš ti, da misliš, da se na zadevo bolje spoznaš kot jaz? Teološki fax?
MajstaAles
21. 02. 2017 12.04
-1
MajstaAles
21. 02. 2017 12.13
-1
Apostol: da bo mene lovec s trimesečnim tečajem učil ekologije, je nako kot da policaj uči sodnika o pravu. Pa če ti paše ali ne.
nebi
20. 02. 2017 22.03
-11
Volk je lepa žival. Raje volk pred hlevom, kot ovca v hlevu.
Janezek1a
21. 02. 2017 08.38
+0
MajstaAles
21. 02. 2017 09.41
+1
Najprej štalca, pol kravca, pol volkec in pol odškodninca :)
Apostol1
20. 02. 2017 21.36
+18
Kvazi ljubitelji živali sigurno niso ljubitelji živali pač pa navadni primitivni vandali. Človek je vrhu prehranjevalne lestve in kot tak je dolžan tudi skrbeti za ravnovesje v naravi in ta odstrel je potreben kot vsak odstrel kjer je divjadi preveč , bolje več ustreljenih srn kot pa povoženih bolje več ustreljenih medvedov kot pa preveč raztrgane drobnice. napaka je da so ukinili mrhovišča in zaradi tega medvedji silijo v bližino naselij ,kjer potem naredijo škodo ampak to je direktiva iz Bruslja kjer verjetno sedijo ravno taki kvazi ljubitelji živali ki ne poznajo situacije Osebno pa upam in si želim da te vandale najdejo in jim vsa popravila zaračunajo ,zraven pa še kakšne pol leta aresta
MajstaAles
21. 02. 2017 09.04
-3
Verjetno si kdaj videl, da številne živali z vrha lestvice požro tudi lastne mladiče občasno (levi, medvedi, volkovi...). Ali tudi ti to počneš Apostol, če si na vrhu lestvice?
MajstaAles
21. 02. 2017 10.22
+1
Aja, zdaj mi je komaj kapnilo, da si eden tistih, ki misli da je bog naredil živali zato da z njimi upravljamo. Si vedel da je katoliška cerkev komaj 1965 priznala da Židje niso krivi za umor boga? Šele leta 1999 pa so priznali da se zemlja vrti okoli sonca in da je Galilleo imel prav?:) Še kakih 200 let, pa bodo priznali tudi, da je ubijanje živali prav tako greh, saj tako tudi piše v biblji - ne ubijaj. Ne piše, ne ubijaj ljudi, ampak zgolj ne ubijaj!
robiharli
20. 02. 2017 20.57
+39
V Kočevju eno hosto in travnike velikosti povprečne občine zagradit, pa te pametnjakoviče noter spustit, pa da jih čez 1 leto vprašamo kako sobivajo z divjadjo in pa s čim se kaj hranijo!!!
komunjara 1
20. 02. 2017 21.16
+5
felix59 drugič
20. 02. 2017 22.09
+6
Damjan Hd
20. 02. 2017 22.26
-12
V ameriki lahko živijo z živalmi, samo pri nas ne. Zakaj? aja zato, ker kmetje fajn pokasirajo za "škodo" ki jo naredijo živali
vstala primorska
20. 02. 2017 22.49
+11
vstala primorska
20. 02. 2017 22.50
+2
MajstaAles
21. 02. 2017 09.06
+1
Ali veste, da vsako leto ista skupin akmetov kasira odškodnine za škodo povzročeno s strani divijadi? To je 5 kmetov. Vsem so zastonj ponudili električno zaščitno ograjo, pa je noben ni hotel sprejeti. Le zakaj?:)
periot22
20. 02. 2017 20.36
+8
Narod je pa če dalje bolj fu...n!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fljfo
20. 02. 2017 20.28
+26
Kot na dlani je, da so avtorji tega vandalizma blokovski dečki, ki kmetije in zdrave hrane še od daleč niso videli. Vse jim pomeni uvožena hidroponična zelenjava velikih trgovskih verig...
Damjan Hd
20. 02. 2017 22.26
-9
Ali pa ljudje, ki vidijo precej dlje od tvojega nosu
vstala primorska
20. 02. 2017 22.51
+6
Ta Damjan pa sigurno živi v najvišjem nadstropju
MajstaAles
21. 02. 2017 09.09
+1
Kdo od vas tukaj dejansko živi z medvedom ali volkom v soseski? Jaz jih poznam kar nekaj in noben nima težave s tem. Težave imajo meščani. Se kdo vpraša kdaj za vzrok nastale škode na njivah? Ste se kdaj vprašali, zakaj vidimo danes trope srn, čeprav je to po naravi samotarska žival? Kaj se je zgodilo?:) Monokulture ljudje, pesticidi, gnojenje...
kemuri
20. 02. 2017 20.23
-22
Pijandure lovske.
jgm
20. 02. 2017 21.00
+11
MajstaAles
21. 02. 2017 09.09
-1
jgm: ali si kdajkoli slišal za lovsko srečanje brez domače žganice?:)
DeBill
20. 02. 2017 20.10
+19
pol pa naj vse srne na svoj vrt sprejmejo