Črna kronika

'Uničite te hudičeve pse'

London, 10. 12. 2009 07.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Potem ko je Britanijo pretreslo najstniško nasilje z noži, je problematična mladina odkrila novo orožje: ameriške pitbul terierje, ki so sicer v Veliki Britaniji prepovedana pasma.

Britanska javnost je zaskrbljena. Najstniško nasilje dobiva nove razsežnosti. Potem ko je oblast zaostrila zakonodajo o posedovanju hladnega orožja, so našli novo sredstvo ustrahovanja. To so v Veliki Britaniji sicer prepovedani ameriški pitbul terierji, katerih prodaja na črnem trgu cveti.

Nevarne pasme psov (četudi gre le za mešance) so v Veliki Britaniji od leta 1991 prepovedane.
Nevarne pasme psov (četudi gre le za mešance) so v Veliki Britaniji od leta 1991 prepovedane. FOTO: Reuters

Javnost je na problem postala še posebej pozorna, ko je pretekli teden v napadu pitbulla umrl komaj štiri leta star deček. John-Paul je bil pri svoji babici v varstvu, ko ga je napadel ameriški pitbul terier. Njegov lastnik je dečkov 21-letni stric, ki ga je policija že aretirala zaradi uboja. Po tragičnem dogodku je k reševanju težave pozvalo tudi britansko društvo za zaščito živali, ki zahteva, da pristojni polovijo vse 'hudičeve pse' v državi. Ob tem mislijo na tiste pasme psov, ki jih lastniki izkoriščajo kot orožje ali za pasje boje.

News of the World pa je postregel z nekaterimi pretresljivimi podatki. Samo v Londonu so letos zasegli 719 psov prepovedanih pasem – za primerjavo, leta 2003 je bilo takšnih zasegov 41. Prepovedane nevarne pasme je mogoče na črnem trgu kupiti za borih 250 funtov oziroma nekaj manj kot 280 evrov, uvažajo pa jih predvsem iz Irske in vzhodnoevropskih držav. Društvo proti mučenju in za zaščito živali je leta 2008 dobilo 284 prijav o pasjih bojih na področju Anglije in Walesa, leta 2004 je bilo tovrstnih prijav 24.

Prepovedanih pasjih bojev je iz leta v leto več.
Prepovedanih pasjih bojev je iz leta v leto več. FOTO: Reuters

Kot pojasnjuje Ian McParland, vodja vodnikov službenih psov, je po letu 1991, ko so v Veliki Britaniji prepovedali 'rizične' pasme, število teh psov upadlo, po letu 2006 pa je policija spet zaznala njihov porast. “Ti psi so noži s srcem,” pravi eden od prostovoljcev, ki se ukvarja s prevzgojo nekdanjih članov tolp. Dodaja, da mladina uporablja pse za ustrahovanje ljudi.

25-letni Londončan, ki ima v lasti mešanca z ameriškim pitbul terierjem, odkrito priznava, da ima psa kot orožje, saj se tveganje tako zmanjša. “Če si lastnik psa in če ta pes nekoga ubije, je kazen nižja, kot če ubijaš z orožjem,” pojasnjuje. Za ponazoritev: če ima kdo doma psa prepovedane pasme, ga lahko doleti šest mesecev zaporne kazni, če nosi nož, štiri leta, če ima pištolo, pa pet let.

Lastniki – ponavadi gre za najstnike ali mlajše moške – svoje pse uporabljajo za ustrahovanje, hkrati pa se tudi do psov vedejo nasilno.
Lastniki – ponavadi gre za najstnike ali mlajše moške – svoje pse uporabljajo za ustrahovanje, hkrati pa se tudi do psov vedejo nasilno. FOTO: Reuters

Lastniki prepovedanih pasem svojih psov ne uporabljajo le kot orožje, ampak se na njih tudi izživljajo. “Osebje zdravi vedno več poškodovanih psov. Nekateri so zabodeni, drugi imajo polomljene kosti, nekateri lastniki na njih celo ugašajo cigarete,” pove veterinar David Grant z ene od londonskih klinik za male živali.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (122)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

KekecImaVasRad
04. 06. 2012 23.57
+0
Jaz pa mislim, da bi mogli lastniki nevarnih pasem preprosto registirani in izšolani, da znajo ravnati z bolj zahtevnimi pasmami in da so tudi umsko dovolj zreli, da lahko lastijo potencialno nevarnega psa... in najmanj 1x na leto, bi jih strokovnjak nenapovedano obiskal in preveril, kako se pes vzgaja in ali je kaj agresiven...država pa bi mogla uvest zakon, da takega psa ne morejo lastit ali sprehajat mlajši kot 18 let, kot tudi, da morajo bit prav vsi psi na povodcih (brez izjem)...
pinkoponko
22. 01. 2011 22.23
+2
sam kakšne jih ta badabing strelja pa da dol padeš... malibuli se podpišem pod tvoje komentarje... glede kosti pa... mam dogico ki ima kot mlado ščene 50kg pa mastifovo čeljust (so merili in naj bi imeli psi iz mastifov vzrejeni močnejše vgrize kot pitbulli in podobno) pa ne pregrizne goveje 4 cm kosti v šusu... jo pa v 20minutah obdela to pa ja.... sam ne da jo bo pa pregriznila... malo resnosti prosim... in kot je že marsikdo povedal, nevaren je gospodar, pes pa posredno po gospodarju... je pa res da se dejte izogibat nabave psov ko ne veste iz kje so ker so lahko nestabilni (že pri sami vzreji)... pes z rodovnikom ni brez veze dražji in dobi vzrejno (če je ok ker so tudi tukaj kiksi). lp
malibuli
11. 12. 2009 14.15
polo19sdi: Aja, samo še tole napišem, glede kosti, ki jo pregrizne na pol. Z govejo kostjo, premera cca 4 centimetre in dolgo kakšnih 5 centimetrov, se muči približno dva dni. Nisem pa še pri nobenem psu videl, da bi kost večjo oz. debelejšo kot je tista od npr. pečenih reberc, pregriznil na pol. Pa nimam prvega psa.
malibuli
11. 12. 2009 14.11
+2
polo19sdi: OK, je bila prispodoba. Je pa najbolj žalostno to, da se vedno izpostavlja bull pasme, češ, ah ta pes ja rojen morilec, ali pa da ima 2 toni ugriza na kvadratni centimeter (tako je bilo rečeno pred leti, ko so pittbuli bili še tabu), v resnici pa ima nemški ovčar dosti močnejši ugriz, pa tudi tisti 2 toni sta za lase privlečeni. Pa nihče noče omeniti kako razdejenje pusti za sabo labradorec ali pa zlati prinašalec, ko ugrizne. Vedno so pittbuli na tapeti. Se pa strinjam, da bi vsak lastnik moral biti odgovoren lastnik psa. V Ameriki, pa tudi že pri nas se dogaja, da ne more vsak na primer posvojit psa. Mora izpolnjevati določene pogoje. Je pa res, da določeni idi.o.ti mečejo slabo luč na vse. V zakonu tudi jasno piše, da mora imet pes na javnih površinah nagobčnik in mora biti pripet. Ko pa jaz nataknem svoji psici nagobčnik in jo na povodcu peljem skozi mesto, se nama pa vsi izogibajo ali pa ogovarjajo, če je res tako nevarna, da mora met nagobčnik. Pa ni nič bolj nevarna kot Shih-tzu od mame, še celo manj in ne zna drugega počet kot z repom mahat, ko jo čisti neznanec ogovori ali pa poboža. Pa kaj bi se razburjal, jaz imam dovolj zadoščenja takrat, ko nekdo spozna mojo psico, pa reče kakega "mačka" imam in da si jo je predstavljal kot živega "killerja". LP!
polo19sdi
11. 12. 2009 11.17
malibuli, to je bilo rečeno kot prispodoba. Kajti če te tak pes ugrizne, pa da še malo požveči imaš roko lahko samo še za okras, pa vrjemi, da ta okras tudi ni več okras ker ti jo zmaliči. Drugače pa, vrjetno veš da psi jedo kosti a ne? Vrjetno si tudi že videl kako je pregrizne na pol? In kaj ti to pove? Govor je o tem ali je potrebno da do tega pride? Zato ker jih 90% pusti prosto letati po površinah kjer so drugi ljudje in živali. In VSAK, ČISTO VSAK pravi, saj ni hud, saj ne bo nič, sam igrat se hoče.
malibuli
11. 12. 2009 07.52
polo19sdi: Ampak to kar pravite, moj je cuker, moj je boječ, moj se samo igra, ja vse lepo in prav, kaj pa če...? Kaj pa potem? Tak pes ti odgrizne roko. Pa daj no, prosim povej kje si pobral to "bučnco", da ti tak pes odgrizne roko?
malibuli
11. 12. 2009 07.43
badabing: te.le si ti, ker bolj slabo bereš. Bom napisal še enkrat in bolj počasi, z upanjem, da ti bo "potegnilo": Psi so se razvili iz volkov. Volkovi spadajo v družino zveri. Je tako? Torej je vsem psom skupno oz. imajo vsi v "naravi" napadalnost ali po tvoje, je v njihovi "naravi", da bi raztrgali drugo živo bitje. Zakaj so bull pasme dobri borci? Eden razlog je že to, da imajo visok prag tolerance oz. visok bolečinski prag in so pogumni. Hitri in okretni. Vse te lastnosti s pridom izkoristijo tisti, ki te pse uporabljajo za boje. Kateri so še bolj nevarni? Na primer francoski buldog, ker je majhen, še hitrejši in se drugemu psu enostavno obesi za vrat, ga stisne za goltanec in enostavno ubije. Sicer pa je preveč stvari, da bi ti jih tule našteval. Je bolj enostavno, da te ignoriram, ker si ubogi nevednež in ti priporočam, da si res sposodiš kakno literaturo, pa kot sem že napisal, bi vsem "badabingom", ki tako neumorno kritizirate bull pasme priporočil ogled videa "the truth about pittbulls", katerega se najde na youtube-u.
stardec
11. 12. 2009 06.22
-1
@kokoro, Pes je domača žival in živi tam, kjer živi človek, kjerkoli že to je, saj brez človeka ne more preživeti. BTW, v resnici so mestni psi veliko lepše vzgojeni kot podeželski, saj so bolj navajeni človeške bližine in gneče. Na vaseh pa so samo privezani pred hišami, nihče se z njimi ne ukvarja in so čisto nesocializirani..... Vidiš, to kar si napisal tem stavku je generalna napaka vseh kvazi "pasjeljubcev" Pa kje za boga ste pobral, da mora bit pes, kao, lepo vzgojen in navajen gneče? Kje ste pobral, da mora bit pes socializiran? Kje ste pasjeljubci to slišal? To, da je pes, kot vi pravite, lepo vzgojen in socializiran, je v resnici pohabljen. A zdej je treba še druge živali, kot so leve, tigre, šakalie, opice, itd...socializirat in kot ti praviš lepo vzgojit? Pa zaboga kaj se vi mestni pasjeljubci greste? Kdo vam daje pravico, da živali pohabljate? Kdo vam daje pravico da živali socializirate in navajate na človekovo bivališče in človekove navade? Žival ni človek! Vi socializirajte in lepo vzgajajte svoje potomce, živali pa pustite, da bodo svoje potomce socializirali po živalsko.!
Uporabnik52335
11. 12. 2009 03.06
To je pa res žalostno ... Česa vsega je človek sposoben ...
Bolivar
11. 12. 2009 00.41
Banda! človek je kriv ,da se teli psi tako vedejo!
Robert-Sezana
11. 12. 2009 00.18
Tile mulci prepusceni sami sebi..........starse kot da jih nimajo..................
SlOutsider
10. 12. 2009 21.38
+1
CITIRAM: ranunculus, .... ker vidim, da si zelo poučen o pasmah, ti lahko povem, da imajo prav zlati prinašalci "najgrši ugriz" t.j. ko te ugrizne imajo zdravniki zelo veliko dela, da ti raztrganino sešijejo nazaj, .... mojo ženo je napadel prav zlati prinašalec in ima zaradi njega cca. 50 šivov na obeh rokah in na levi nogi, ..... tako da ne bi o nevarnih pasmah, nevarni so samo lastniki in nihče drug, pa brez zamere............................ MOJ ODGOVOR: sestrinjam s tabo.mene je na zapestju ugriznu zlati prinašalec, bla sm drugi človek v ISTEM dnevu k ga je ugriznu.! očitno je blo s psom nekej narobe da je ugriznu dva človeka!:) torej ja zlati prinašalci izgledajo nedolžni a niso! sestrinjam s CVEBO!
cveba
10. 12. 2009 21.24
ranunculus, .... ker vidim, da si zelo poučen o pasmah, ti lahko povem, da imajo prav zlati prinašalci "najgrši ugriz" t.j. ko te ugrizne imajo zdravniki zelo veliko dela, da ti raztrganino sešijejo nazaj, .... mojo ženo je napadel prav zlati prinašalec in ima zaradi njega cca. 50 šivov na obeh rokah in na levi nogi, ..... tako da ne bi o nevarnih pasmah, nevarni so samo lastniki in nihče drug, pa brez zamere
zurbrigen
10. 12. 2009 21.21
+1
Jest mam Pit bull-a in ga nikol nikjer ne spuščam da prosto leta okol, vedno je na povodcu, edino doma kjer imamo celo parcelo za 3 metrskim zidom je zmeraj spuščen. Moti me pa predvsem ko grem po bilokeri sprehajalni poti, je tam en kup spuščenih psov in z njimi imam vedno težave, bolj ko govorim ženski naj zapne ali pokliče psa k sebi bolj mi razlaga kako da njen pa ni hud in podobno, zakon velja za vse od fifija do telet kot je nekdo omenil, pse na povodce pa bo že dost bol znosno.
cveba
10. 12. 2009 21.19
sam res, ljudje so tisti, ki ogrožajo in ne živali..... te pse že od malega navajajo na nasilje.
sanani
10. 12. 2009 20.53
+1
Groza, kakšni nevarni ljudje obstajajo, ne pa psi. Jst mam doma prijazno, razigrano staffordko in jo ne menjam za niiiiič na svetu!!!
Najvecji
10. 12. 2009 20.42
jap tko je čist vse je odvisno kako ga lastnik vzgoji .
eur
10. 12. 2009 19.07
+1
Res je, pes je takšen kakršnega naredi njegov lastnik. Nekateri pripeljejo domov psa, potem ga pa ne znajo naučiti niti osnovnih stvari... Na sprehodu ga ne obvladajo, v odnosu do drugih psov je agresiven, prav tako do ljudi. Kriva je VZGOJA, ne pa pasma psa!!! Tudi zlati prinašalec je že ugriznil! Ljudje, ne kupujte psa, če se ne zavedate da je pes ŽIVO bitje in ne igrača, ter da je vzgoja psa zelo pomembna, predvsem pa je pes družabno bitje in rabi tudi ljubezen in bližino človeka, ne pa grožnje in nasilje!!!
Ranunculus
10. 12. 2009 18.19
-1
Ni samo od lastnika odvisno, da je pes popadljiv. Tudi od pasme. In nekateri psi spadajo med nevarne zaradi potenciala, ki ga imajo. Zlatega prinašalca npr. še nisem videl agresivnega, kraškega ovčarja pa že večkrat, da ne bom še enkarat o pitbullih.
Malena Mojca
10. 12. 2009 18.11
+1
jaz osebno poznam ljudi ko imajo pitbul terierje in so vsi prijazni igrivi in ljubeznivi,jaz pravim da vsak pes je lahko nevaren pa naj bo mali ali veliki je pa tu odvisna tudi dresura,če je pes lepo zdresiran in da lastnik lepo ravna z njim nebo napado.......velikokrat je kriva vzgoja psov ne pa pes sam,,,meni so pitbuli lepi psi neglede da zgledajo grozno.....