Črna kronika

Otroka ugriznila strupena kača

Zagorje ob Savi, 16. 06. 2012 17.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na Čemšeniški planini je otroka ugriznila strupena kača. Nudili so mu prvo pomoč, nato pa ga prepeljali v ljubljanski klinični center. Pri nas živijo tri vrste strupenih kač, praviloma pa njihov ugriz ni smrtno nevaren.

Modras
Modras FOTO: Griša Planinc
Na Čemšeniški planini v občini Zagorje ob Savi je danes nekaj minut pred 14. uro otroka ugriznila strupena kača. Prvo pomoč mu je nudila ekipa nujne medicinske pomoči Zagorje ob Savi. Nato pa so otroka prepeljali v ljubljanski klinični center, poroča uprava za zaščito in reševanje, ki pa podrobnosti ne navaja.

Toplo vreme na plan zvabi tudi kače. Najbolj aktivne so spomladi in poleti in takrat je tudi največ ugrizov. Pri tem se kača napihne, striže z jezičkom in bliskovito ugrizne, nato se umakne. Doseg kače je približno enak polovici njene dolžine. Kačji strup razkraja kri in deluje tudi na živčevje. Praviloma ugriz naših kač ni smrtno nevaren za odraslega človeka. Bolj izpostavljeni so predvsem otroci.

Skoraj v četrtini primerov strupena kača ob ugrizu ne vbrizga strupa. Če pa kača ugrizne, je najbolje, da mirujete, oskrbite rano, tako da preprečite širitev strupa po telesu. Pri samooskrbi ne sesajte mesta ugriza, prav tako ne zarezujte z nožem v rano. Nad mestom ugriza ne zatezajte s trakom, pasom ali podobnim. Prav tako si nikoli sami ne vbrizgajte protistrupa. Po ugrizu počakajte nekaj minut, toliko da opazite, ali mesto ugriza oteka. Če v 5 do 10 minutah oteklina ne nastane, potem zastrupitve ni. Sicer pa je nujen obisk urgence. Čas za injekcijo protistrupa je od 6 do 10 ur po ugrizu.

V Sloveniji živi 11 vrst kač, strupene pa so le tri vrste – modras, laški gad in gad. Večinoma so miroljubne in plahe, če pa se počutijo ogrožene, lahko tudi napadejo. Najbolj strupena kača v Sloveniji je modras. Je majhna in debela kača, povprečne dolžine med 50 in 80 centimetri. Lahko pa je dolga tudi do 90 centimetrov in več.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (150)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kimberley-Echo
18. 06. 2012 09.58
+1
Te vaše strupenjače so proti našim kačam smešne. Ko je mene pred leti ugriznil črni gad, mi je farmar rekel, naj grem domov in se čez 3 dni vidima. Bil sem tako bolan, da za sebe nisem vedel, po nekaj dneh se je vse končalo. Ostali sta mi samo 2 večji piki na nogi. Imel sem srečo, da me ni napr. ugriznil taipan ali king brown. Pa še kakih 20 drugih vrst strupenih kač je širom po deželi. Tukajšnji farmarji trdijo, da kača, ki leze na drevo, ni smrtno nevarna.
asdoasa
18. 06. 2012 09.25
+6
Ugriz modrasa, oseba starejša od 70 let, zaradi visoke trave ni bila sigurna kaj se je zgodilo, kljub bolečini ni ukrenila nič po približno 8 urah, močna bolečina v nogi ( ugriz je bil v mečo desne noge) visoka temperatura popolna zmedenost. Rešilec odpelje v bolnišnico, tam naredijo nekaj preiskav previjejo rano in po 5 dneh začne noga modreti in je v enem dnevu od kolena nižje potemnela, zaradi zastrupitve začne odmirati tkivo, potrebna kiruška odstranitev odmrlega tkiva ( približno 1 cm globoko po spodnjem delu noge) po enem mesecu začnejo težave s ščitnico, izguba telesne teže, po enem letu še vedno občasne bolečine v nogi. Toliko o temu koliko je ugriz kače nevaren ali ne.
dejvid.serpent
18. 06. 2012 14.40
Nihče ni rekel da ne obstajajo izjeme, tudi piki čebel načeloma niso nevarni, pavendar obstajajo smrtni primeri... poleg tega starejši ljudje nimajo več tako učinkovitega imunskega sistema, poleg strupa pa je verjetno prišlo tudi do kakšne infekcije...
PREDSIGNAL69
18. 06. 2012 07.07
+2
Otroci so na kačji strup občutljivejši od zdravih odraslih. Konec koncev je pa boljše za otroka (želim mu hitro okrevanje), da ga je ugriznila strupenjača, kot pa kakšen "superminister".
habsburger
18. 06. 2012 00.15
-1
Verjetno se bodo tudi tukaj našli "ljubitelji živali" in zahtevali, da se jim prepusti "narava" oz. da človek brez strahu "sobiva z kačo, kot to delajo z medvedi, katere so najprej uvozli v Slovenijo, nato pa dovolili, da se nekontrolirano razmnožujejo (saj po njihovo, medved ni nevaren za človeka - samo ubije ga)!
dejvid.serpent
18. 06. 2012 14.42
-1
Maš prav, življenje je veliko prijetneje če imaš neutemeljen strah pred vsem kaj diha! (če ti slučajno ne potegne, zadeva je mišljena sarkastično) Mimogrede kolko smrtnih primerov zaradi napada medveda ali ugriza kače poznaš?
tatatu
17. 06. 2012 16.53
+20
Iskreno napisano,bi se nas polovica tu podelala v hlače,četudi bi videli slepca.
kratko in jasno
18. 06. 2012 11.02
+5
tatatu
17. 06. 2012 16.47
+3
O kača in že bežim kot Bolt.
hanzz
17. 06. 2012 15.23
-4
''kača je del ekosistema'' bla bla bla kač nobena žival ne je oz. ubija tako da bi bilo dobro če vsake toliko časa kakšno ......, drugače pa sploh nevem če kača je miši in če jih že ima eno miš dovolj za cel teden. Če že govorite da kače jedo miši potem si kupite raje mačka ali muco :)
exekutor
17. 06. 2012 16.37
+6
a si ti celo osnovno šolo prešprical...........
aojz
17. 06. 2012 21.42
+4
Ne samo prešprical. Tudi nobene knjige ni prebral ali kakšne oddaje pogledal.
rokgr
17. 06. 2012 11.26
+6
Po vaših komentarjih sodeč je gad najbolj zastopana kača v Sloveniji...v resnici pa je ena redkejših.
dejvid.serpent
17. 06. 2012 12.32
+3
Za mentalno omejen folk je vsaka kača ali slepec gad, tak da temu se ne čudim...
SilverBullet
17. 06. 2012 12.43
+6
Vse, kar miga in gre, je gad. Zvita špaga pa kača. A ne veš tega?
exekutor
17. 06. 2012 10.59
+25
hvala bogu, da imamo kače........drugače bi nas miši požrle
Ramzess
17. 06. 2012 10.41
+3
Katera strupena kača dejansko? Dejstva, ne pa da se jim skušate izogniti s parkratnim naštevanjem vseh treh strupenih vrst pri nas, znotraj članka. Zdravnik zahteva točen odgovor, sicer ne more pomagati, to je dejstvo.
rebelde
17. 06. 2012 09.43
-1
kaaaj??? izpadli so mi lasje!!
exekutor
17. 06. 2012 12.07
+1
BMWmunja
17. 06. 2012 09.10
+50
Ko sem neprostovoljno služil več kot leto dni moje mladosti v JNA, sem bil l. 1981 na eni planin okoli Đaravice, nad manastirom Visoki Dečani, od maja do pa do takrat, ko je neke noči vsipalo dober meter snega. Poleti je tam žgalo močno sonce in bilo je po volji mnogo želv ter strupenih kač, ki so jim tam rekli poskok. Sonce je bilo tako močno zato, ker smo bili na višini kakih 1200m, spali smo v šotorih, sredi belega dne pa na soncu nisi mogel biti, ker te je v črne "čizme" tako peklo, da bi znorel. Pa skoraj vsak dan je bila popldanska nevihta, torej nebo "pometeno". Življenje je potekalo na prostem in gozd je bil naš prijatelj. A med vežbami (atomski s leva, atomski z desna, avioni...in kaj jaz vem, kaj še vse) smo se morali metati za skale, za drevesa itd., in marsikateri ni imel sreče pa se je znašel v kobni bližini poskoka, ki ga je potem vsekal ali pa tudi ne. Jaz sem imel srečo in me ni nobeden. Za tak slučaj smo imeli v "fišekliji" posebno injekcijo za enkratno uporabo, ki smo si jo morali dati sami, kar skozi obleko. Žrtev je imela še en dan "poštede"-bolniške. Tam sem ubil 11 takih kač, njihova dolžina pa je bila okoli enega metra ali nekaj manj. Danes vem, da so to tamkajšnji modrasi z rožičkom in mi je kot ljubitelju živali iskreno žal za vsakega posebej, ki sem ga ubil. Zavedam se namreč, da smo vojaki silili v njihov habitat, na pa one v naš. A takrat sem bil mlad in nor.
weinheim
17. 06. 2012 10.40
+8
Jaz bi umrla od straha......,pogumni ste bili....
cronos
17. 06. 2012 10.48
+4
poskok je modras bil v bileći in jih je bilo polno!
cronos
17. 06. 2012 10.49
+3
sejjekul
17. 06. 2012 10.51
+2
dejvid.serpent
17. 06. 2012 12.30
+2
me veseli da si prišel k pameti! :) Več takih rabimo!
Leeska
17. 06. 2012 23.32
vsaj vse eno Si biv eden met generacijo ki smo jo preživeli pa tudi bol spoštlivo ko danes za tiste pametnjakoviče ko so tako pametni saj nismo sami silili tja ampak je to bilo obveza še dekleta so rekla da nisi pravi dec če nisi vojak danes pa hodijo umirat za denar prostovolno na 1000 kilometrov stran od doma pa ga tam tudi takšna kobra nebo vrašala odkot je preden ga bo ugriznila toliko vsaka žival brani svoj teritori tako pa tudi kače Pusti Lava dok spava.
henrikosmi
17. 06. 2012 08.44
+10
Če ugrizne otroka, je zanj lahko usodno. Večina otrok (če niso alergični) preživi ugriz, vendar se velikokrat pojavijo (dolgo)trajne posledice (glavobol, hujšanje "brez razloga", dolgoletne bolečine v ledvicah, ...).
andrejm1
17. 06. 2012 07.37
+27
Večina komentatorjev tukaj je na nivoju, da lahko komentira samo novice, s kom se je spet spečala kakšna popolnoma nekoristna in nezanimiva oseba, ki živi od medijske namišljene slave. V tem primeru pač stvar ni tako enostavna, gre za otroka in skrb zanj je pač na prvem mestu. Ugriz kače je bil zelo lepo viden in to res ni enako, kot če bi otroka pičil komar. Glede na to, da je lahko za človeka usodna tud čebela, če je človek alergičen, je nujno, da se otroka čim prej spravi do zdravnika. In res vse zahvale gredo tudi oskrbnici koče na Čemšeniški planini, da je s svojo Lado takoj in brez komplikacij zapeljala otroka in očeta proti rešilnemu avtomobilu, ki je potem prišel naproti.
habsburger
18. 06. 2012 00.17
+0
a ti si pa na nivoju, da lahko komentiraš samo novice, s kom se je spet spelala kakšna popolnoma koristna in zanimiva oseba.....
ptuj?anka
16. 06. 2012 23.41
-3
Lahko me popljuvate, mi je popolnoma vseeno:) meni so te gomazeče živali ogabne in če bi imela možnost, bi jih vse odstranila s tega sveta :) hawk¨!
Mr.JanHara
16. 06. 2012 23.47
+32
Imaš vso pravico tako misliti, samo zmagala pa ne boš!
ptuj?anka
16. 06. 2012 23.49
+9
weinheim
17. 06. 2012 07.03
+23
grooozno se bojim kač,tudi slepcev,čeprav niso kače.....,ampak zavedam se,da so tudi del narave,zato v primeru srečanja s kačo,k sreči samo nekajkrat dosedaj,bežim,bežim......
Troky
17. 06. 2012 09.02
+9
Sam sem biolog in ob kači ali samo misli nanjo se mi kar naredi kurja pot. Zato tudi sam menim, manj jih ljudje oz. sam vidim bolje je. So pa seveda del ekosistema tako, da je njihov obstoj pač nujen.
BMWmunja
17. 06. 2012 09.14
+18
Za sam ekosistem je edini in planetarno usoden škodljivec človek. Njegovi možgani so tako opevano razviti, da osvaja vesolje, razvija neverjetne tehnologije itd., ni pa sposoben uvideti, da ga je v količini 2 miljardi na planetu več kot preveč....
exekutor
17. 06. 2012 10.58
-1
ptuj?anka
17. 06. 2012 11.44
+5
t.i. samooklicani exekutor - če sodim po tvojem uporabniškem imenu in podajanju mnjenja o meni, ko me sploh ne poznaš - si ti tisti, ki je mentalno zelo, zelo omejen :)
dejvid.serpent
17. 06. 2012 12.28
+2
ej, ptujčanka, jaz te sicer ne poznam, ampak zgornji komentar kaže na tvojo omejenost.... Sori, upam da boš nekoč spremenila svoje mnenje, ko boš mogoče spoznala kakšne so te živali v resnici in ne kakšne ti misliš da so.
SilverBullet
17. 06. 2012 12.45
+2
@ptujčanka Tudi za tvoj strah pred kačami obstaja zdravilo.
exekutor
17. 06. 2012 13.27
+1
CITAT....meni so te gomazeče živali ogabne in če bi imela možnost, bi jih vse odstranila s tega sveta....... tole je zelo nevaren stavek............
KaaTja Jauk
17. 06. 2012 14.28
+1
isem ptujčanka ampak kar je preveč je pa prevečexekutor sram te bodi,da daješ takšne komentarje za ptujčanke:n
exekutor
17. 06. 2012 16.29
+1
ptuj?anka
17. 06. 2012 20.01
+3
@dejvid res je, ne poznaš me, zato ne sodi po svoji podobi ... @silver bullet - ne iščem zdravila. izrazila sem svoje mnenje in še zmeraj trdno stojim za njim:) pa mi je prav vseeno kaj porečete na to :) jaz nikogar ne obsojam, ker ima rad kače,ane? :) toliko o konstruktivni kritiki t.i. samooklicanih in pametnih komentatorjev :)
exekutor
17. 06. 2012 21.47
+1
grem stavit, da si tudi ti ogabna kačam še dobro, da niso tako hudobne kot ljudje
dejvid.serpent
17. 06. 2012 23.29
+3
"@dejvid res je, ne poznaš me, zato ne sodi po svoji podobi ... " zakaj pa lahko ti sodiš kače po svoji podobi, če nimaš pojma o njih?
Helix Nebula
16. 06. 2012 23.11
+46
Naša mačka ubije Gada za šalo... no to so njeni stari dosežki... zdej je ni več med nami..
saturnative
16. 06. 2012 23.19
-23
Mr.JanHara
16. 06. 2012 23.26
+89
Mačke ne berejo uradnih listov, če si to mislil.
Nejc Novak 1
16. 06. 2012 23.36
+40
saturn Kaj mačko boš tudi prijavil na policijo ??
Nejc Novak 1
16. 06. 2012 23.39
+21
Raje pojdi malo na zrak, internet in branje komentarjev ti je naškodilo
Alja Alchii
17. 06. 2012 11.57
+1
saturnative ja nič pol. mačko prijavt haha dej no xD
dejvid.serpent
17. 06. 2012 12.23
-1
hvala bogu, ker takih mačk pa res ne pogrešamo! Mimogrede, če mačka (ali katerakoli druga domača žival) naredi škodo, je za škodo odgovoren lastnik živali, ki ni poskrbel, da bi bila žival pod nadzorom in bi moral biti za to ustrezno kaznovan.
Eva Kova?ec 1
17. 06. 2012 21.25
+0
ne nabijajte mačka je lovec in njena naloga je čiščenje eko sistema
dejvid.serpent
17. 06. 2012 23.17
+0
bravo! Imaš mogoče diplomo iz ekologije, da lahko to oceniš? al ti je to mama povedla? je mogoče ona ekologinja? glej, jaz tud ne učim avtomehanikov kaj je axsa pa kaj šalthebl, ker imajo oni več znanja o tem kot pa jaz... Svetujem ti, da tudi ti nisi glasna o stvareh, o katerih nimaš pojma, ker ljudi ki okoli učijo bedarije je vsepovsod preveč!
Iniesta
16. 06. 2012 23.11
+8
24 ur ste kljukci .... Prosim vas, kako se prepreci sirjenje strupa po telesu, ce dela telesa ne podvezes?
majstr007
16. 06. 2012 22.56
+30
"Je majhna in debela kača, povprečne dolžine med 50 in 80 centimetri. Lahko pa je dolga tudi do 90 centimetrov in več." to pa je podatek (od do lahko pa tudi do ali več) jaoo 24UR presenečate iz dana v dan
Cervantes
17. 06. 2012 06.46
+3
HaPPy_Me
17. 06. 2012 07.45
+4
HaPPy_Me
17. 06. 2012 07.46
+8
Lahko bi pisal: Evropejci moškega spola so v povpračju veliki od 165 do 196 cm, lahko pa tudi 210 cm (kakšen košarkaš na primer). Ti podatki so seveda izmišljeni ;)
tazimagara
17. 06. 2012 09.45
+1
res je hecno napisano, saj navadno se odstopanja sploh ne napiše... sicer pa mlajša kača ima močnejši strup tk de se kr majhnih bojte :)
random.slo
17. 06. 2012 19.47
+2
Ponavadi se tako napiše, kot je napisano tu, tako da niso na 24 ur nič narobe napisali. Smešno mi je, da se jezite in žalite, čeprav zadev več kot očitno ne poznate. Happy_Me je čist prov napisal, tisto kar je nad 80 in več, so odstopanja (saj veš, tudi giganti in pritlikavci so odstopanja v človeški vrsti, mar ne ?) :)
saturnative
16. 06. 2012 22.55
+29
Kolikor vem oz. kolikor beleži uradna statistika doslej v sloveniji še ni bilo primera smrtne žrtve zaradi kačjega ugriza. Bolj so koristne kot pa nevarne. Zmoti me pa pri branju komentarjev vsesplošna nerazgledanost in omejenost. Namreč kače nimajo ŽELA in ne pikajo! Kače imajo zobe in UGRIZNEJO. Čeprav bi lahko kak slavist zagovarjal da ni nič narobe če rečeš da te je "pičila" kača to izzveni zelo topoumo saj plazilci niso žuželke. Popoln lapsus.
patriott
16. 06. 2012 22.44
+3
V glavnem brez panike pa kaj se šalite
Super1337
16. 06. 2012 22.54
+3