Slovenija

'Nobene potrebe ni, da se ljudje oblačijo v krzno'

Ljubljana, 11. 01. 2013 12.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Gojenje živali za cirkuške nastope ali zgolj za pridobivanje kožuhov v Sloveniji najverjetneje ne bo več dovoljeno, večje omejitve bodo tudi pri poskusih na živalih. Odbor za kmetijstvo se je po dolgi razpravi opredelil tudi proti klanju brez omamljanja zaradi verskih potreb.

Pri kožuhih ne gre za nobeno pomembno gospodarsko panogo v Sloveniji, predvsem pa pri tem ne gre za zagotavljanje osnovnih človeških potreb. Gre za nadstandard. Nobene potrebe ni, da se ljudje oblačijo v krzno, če imajo na razpolago druge materiale. Gregor Židan

Člani parlamentarnega odbora za kmetijstvo in okolje so noveli zakona o zaščiti živali dodali amandma, ki prepoveduje uporabo prostoživečih živalskih vrst za nastopanje ali prikazovanje v cirkusih. Sprejeli so tudi amandma, ki prepoveduje rejo in lov živali zgolj zaradi pridobivanja kožuhov. "S to prepovedjo smo postali del držav, ki razumejo, da je treba biti do živali ne samo spoštljiv, ampak tudi preventivno prepovedovati prakse, ki povzročajo mučenje živali," je prepričan predsednik odbora Dejan Židan.  

Novela omogoča tudi vzpostavitev novih registrov, kar je pristojnost ministra. "V praksi to pomeni, da ne bi imeli samo registra psov, ki ga imamo sedaj. Omogoča, da po presoji strokovnih služb in ministrstva vzpostavljamo registre na področju nekaterih nevarnih živali, ki jih nimamo popisanih, recimo tudi plazilcev, kot so krokodili, kače in druge vrste," je pojasnil Židan.

Nobenega razloga ni za to, da bi se oblačili v krzno, pravi Židan.
Nobenega razloga ni za to, da bi se oblačili v krzno, pravi Židan. FOTO: Thinkstock

Na ta način bi uredili tudi trenutno najbolj kaotično področje mačk, ki predstavljajo vedno večji in neobvladljiv problem za zavetišča.

Novela določa tudi strožja merila in večje omejitve pri bioloških poizkusih na živalih in prepoveduje njihovo podvajanje.

Dolga razprava je tekla tudi pri dilemi, ali dovoliti izjeme pri klanju živali. Izjema bi bila, da se zaradi verskih potreb dovoli tudi klanje brez omamljanja. "Tu smo soočili dve pravici: pravico do svobodnega izražanja veroizpovedi in pravico do zaščite živali pred mučenjem. Odbor se je opredelil, da ni dovoljeno klanje živali tudi za obredne namene brez omamljanja," je ob tem pojasnil Židan.

Živali ne spadajo v cirkus.
Živali ne spadajo v cirkus. FOTO: Thinkstock

Odbor je soglasno podprl novelo, parlament pa bi o njej lahko glasoval že na seji konec januarja. "Obstaja upanje, da takrat dobimo enega najbolj sodobnih zakonov o zaščiti živali v EU," je dejal predsednik odbora Dejan Židan.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (74)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Castro*
17. 01. 2013 18.38
+1
bravo. končno neki pozitivnega.
Kamara
17. 01. 2013 09.24
+1
Se pridružujem !!! Ne cirkusom! Ne krznu! Oboje je živa afnarija!
Bolha Velikanka
12. 01. 2013 05.17
+10
Tako je. Sovrazim cirkus in krzno na ljudeh.
iiiiiiiiiiiiiiiii
11. 01. 2013 20.02
+2
se strinjam z naslovom članka...dodal bi še, da ni potrebe da se sploh oblačimo...jaz bi veliko raje videl vse nago okoli sebe. je pa res, da takemu pristopu ni naklonjeno podnebje.
Ranunculus
11. 01. 2013 20.23
+1
Ja, pa pripadniki fashion police-a ne bi imeli cesa poceti.
Ranunculus
11. 01. 2013 17.54
-6
Razumem, torej ni dovoljeno rediti zivali zgolj zaradi kozuhov - to pomeni, da lahko redim cincile, ce imam zraven se restavracijo, v kateri kot poslastico strezem cincilje meso - v tem primeru mi ne more nihce ocitat, da cincile redim zgolj zaradi kozuhov. Kot polhi - pohani so res okusni.
Ranunculus
11. 01. 2013 18.01
+1
Aja, minuse bom razumel kot nestrinjanje s tako luknjasto zakonodajo.
airfox
11. 01. 2013 18.23
+3
ja..naj nardijo konsumacijo mesa illegalno. bomo usaj mal drugačni od drugih držav pol xD itak je bol zdravo
Gouu
11. 01. 2013 16.34
+14
Ja, končno! Upam da prepovejo tudi nošenje krzna in ogromna kazen za le-to! :)
3.142
11. 01. 2013 15.27
-4
Bo treba še nekaj povhovk na zalogo nardit.
Gunnar
11. 01. 2013 14.34
-11
Hmmm... zakaj je pa potem potreba po salonskih opicah (za cirkuške nastope ne, doma pa vsak trenira svojo cirkuško opico pa dela počlovečene spačke iz tega)? če ne krzno, pa če postaneš vegan, kako potem pomagaš živalim in okolju, če kot substitut naravnim materialom nosiš plastiko in poliester, še vedno uporabljaš vse tehnološke igračke, avtomobile itn. kar uniči več okolja in pobije več živali kot krznarska industrija, samo na malo bolj tih način... samo vse odmre, živalce pa umirajo dneve, tedne in mesece v agoniji zaradi zastrupitev...
Val_l
11. 01. 2013 14.43
+18
biti vegan je način življenja. Ni to samo prehrana. Pri nas doma imamo večinoma samo lesene igrače, več hodimo in smo v naravi, vozimo se pač ko je treba it v službo in ni druge možnosti. Če imaš majhne otroke,ki hodijo v vrtec, ne gre glih s kolesom...pač odvisno kje živiš.Na ravnici ni problem, na kakem hribu kot smo mi pa to ni tako enostavno. Glede oblačil in obutve pa obstajajo še drugi materiali in ne samo plastilka in poliester. Si mogoče slišal za bombaž in njegove nadomestke? In verjami da vegani 'pridejalo' zelo malo odpadkov. Večina je organskih, ki končajo na kompostu...ni plastičnih embalaž, plastičnih večk, konzerv, plastičnih posod...so steklenice, ki jih opereš in ponovno uporabiš. Pa še in še... ne da se mi več pisati :)
Gunnar
11. 01. 2013 14.51
-4
ok, potlej se pozimi oblačiš v juto? nosiš bombažne čevlje s podplati iz konoplje čez celo leto? Računalnik imaš sestavljen iz zelenjave in sadja ter lesenih paličic, avto je najbrž narejen iz ovijalk, poganja ga pa 100% kisik?
Val_l
11. 01. 2013 15.05
+8
narediš največ kar lahko. doma imam samo računalnik. nimam pa TV, nimam radia...imam gumo na čevljih, ampak nosim ene 5 let, ne pa vsako sezono 2 nove...
Turgensis
11. 01. 2013 15.08
-7
za lesene igrače je bilo potrebno podreti drevesa, zaradi česar je izgubilo življenski prostor določeno število živali, nekaj jih je tudi poginilo. Več hodite v naravi, super za živali, pohodite jih veliko več, kot nekdo, ki ne hodi v naravo. Glede oblačil pa za bombažno majico je bilo z pesticidi pobitih veliko več živali kot jih je za krznen plašč! Še vedno misliš, da je tvoj način življenja prijazen do živali ali si ugotovil, da imaš samo oprane možgane in da se ti smilijo samo lepe živali?!
Gunnar
11. 01. 2013 15.19
-1
Oprosti ampak če se greš veganstvo kot način življenja pa da ne izpadeš hinavsko je sledeč: Adijo vse kar je živalskega izvora in umetnih materialov, adijo hišni ljubljenčki in domače živali, adijo vsa tehnika, adijo prevozna sredstva, adijo moderna bivališča itn. skratka bi moral po takem načinu da je korektno pa da res nekaj pomeni, ker drugače ne pomeni nič je to, da se preselite v jame, preprosta bivališča iz lesa ali kamna, po svetu hodite peš, goli ali pa pač oblečeni v rastlinska oblačila, kar pomeni zmrzovanje pozimi, obdelovat vrtove s primitivnimi orodji iz lesa in kamna itn. to je nekako vegan kot način življenja, to kar se greste pa vi je pa samo prelivanje tekočine iz ene posode v drugo.
Olli Poto?nik
11. 01. 2013 15.21
-2
GUNNAR FOX12 POPOLNOMA SE STRINJAM Z VAMA TILE NE JEJO ČOKOLADIC ALI TORTIC KER VSE TO VSEBUJE ŽELATINO ŽELATINO PA VEMO DA JO PRIDOBIVAJO IZ ŽIVALI ,ŽENSKE VEGANKE IN VEGETARIJANKE SE SPLOH NE ZAVEDAJO KOLIKO JE V KOZMETIKI ŽIVALSKEGA DODATKA DA JE MORALO VELIKO ŽIVALI UMRET ZATO DA SO LAHKO LEPE SAM NA TO NOBENA NE POMISLI KO SE LIČI
Val_l
11. 01. 2013 15.27
+6
mi naredimo veliko, za vas pa ne moremo tako reči. Vsakemu svoje. Sicer pa vsak nosi posledice za svoja dejanja.
Val_l
11. 01. 2013 15.28
+3
sicer pa GUNNAR ne veš, kako mi živimo in da večino tega, kar si napisal tudi počnemo. Nima smisla, da tukaj debatiramo.
Val_l
11. 01. 2013 15.29
+11
in Olli, tudi kozmetike ne uporabljamo in tudi torte in vse kar jemo pripravimo sami doma.
Olli Poto?nik
11. 01. 2013 15.31
-2
SPLOH PA MISLIM DA JE TO RAZPRAVLJANJE TOTALNO BREZ VEZE VSAK KAKOR MU PAŠE VELIKO DRUŽIN V SLOVENIJI JE LAČNIH IN BI BILI VESELI VSAKERŠNE PODARJENE HRANE NEGLEDE A JE TO MESO ALI MOGOĆE RIŽ ,LAHKO BI KDO OBJAVIL ČLANEK ZBIRAMO HRANO ZA LAČNE DRUŽINE BI BILO BOLJ PAMETNO IN Z VESELJEM BI PRISPEVAL KAK DOBER KOS MESA IN KAKŠNO KILO RIŽA MISLIM ,DA SE NE BI OBENA DRUŽINA BRANILA TEGA
Val_l
11. 01. 2013 15.33
+1
Olli Poto?nik
11. 01. 2013 15.35
-9
Val_L bravo vi vi ste izjema a ste mogoče AMIŠ se vozite z kočijo zavračate vsakeršno tehniko nimate tv ,elektrike si svetite na petrolejko,??? Tisto ko leta na nebu tisto ni bog s križem tisto je letalo
zzirafa
11. 01. 2013 15.36
+5
Ej, Olli, a za caps lock pa še nisi slišal?
airfox
11. 01. 2013 16.31
+0
ja lej..tak ko je val reku.. več površine zemle porabiš da nafutraš žvadi u hlevih kot pa bi drugač porabu sam za sebe..že sam iz tega vidika je bol pametno bit vegan..sploh pa men meso že samo po seb ni dobro kot sm že reku .. pa večina bolezni je zarad tega ker večina meso je..nevem kok lahk nekdo zagovarja mesojedstvo -_- zdej če vam meso tolk ugaja in je tolk dobro samo po seb brez začimb kul..pol pač jej naprej mes x_x
airfox
11. 01. 2013 16.34
+0
sam ne mi govort da nesmem tenisk nost al pa bit na kompu zato ker nejem živalskih produktov. ka vam ni jasn
Gouu
11. 01. 2013 16.37
+7
O moj bog resno? napadate Val_l čeprov vam ni vsiljevou svojih življenskih navad. Pa kaj vam ni jasno, vsak živi po svoje. Če njemu paše veganski način življenja, pa naj mu! Če vam ne, pa tudi prav! Vsakemu svoje, a je treba vedno vsiljevati svojo voljo???
prostovoljka-v
11. 01. 2013 21.11
+5
Oli, če bi hotel bi že prispeval za lačne družine, ne da se izgovarjaš na manjkajoš članek o tem. btw. tudi veganska kozmetika na srečo obstaja.
prostovoljka-v
11. 01. 2013 21.12
+8
ljudje okoli vas je veliko vegetarijancev in veganov za katere očitno sploh ne veste in jih ne spoštujete, sram vas je lahko, malo izobrazbe oz. splošne razgledansoti pa verjetno nebi škodlo
Kamara
17. 01. 2013 09.33
+2
Morate vedeti, da nekatere življenske navade vplivajo na druge ljudi ... in pobijanje živali vpliva name ... in še na marsikoga drugega. Vam je čisto vseeno kako se počutimo mi, ki nam ni vseeno za živali ... vegiji so po vaše zoprni in sitni in vsiljujeo svojo voljo ... je ne vsiljujemo, poskušamo odpreti oči, da s pobijanjem živali škodujete živalim in pa tudi nam, ker nam je to grozno. Če mesojedci vidite kakšno zadevo na tem svetu, ki se vam ne zdi v redu, pa naj bo to izkoriščanje otrok, zastrupljanje hrane ali vojne zaradi vere ... ali ste tiho ali poskušate še drugim odpreti oči? V tem primeru vas ne bo nihče obtoževal vsiljevanja svoje volje .....
Lutra Lutra 1
11. 01. 2013 14.32
+21
Po dolgem času, končno nekaj pozitivnega ! Velik, zgodovinski dan za vsa živa bitja v Sloveniji !
Neznamsipomagat
11. 01. 2013 14.20
+15
Postati vegan je nekaj najbolj odgovornega in moralnega, kar lahko stori vsak posameznik. Veganstvo ne pomaga le živalim, temveč tudi našemu lastnemu zdravju in duhovnosti. Lahko pripomore k zmanjševanju lakote in je edino upanje za ta naš čudoviti planet.
Val_l
11. 01. 2013 14.26
+7
Res je. S takim načinom življenja pomagaš vsemu kar obstaja.
Turgensis
11. 01. 2013 15.03
-4
tudi farmacevtski industriji zelo pripomore, ker takšni ljudje zbolevajo za najrazličnejšimi boleznimi, ki so posledica neprimerne prehrane!
Gunnar
11. 01. 2013 15.28
-9
aha, torej volnenih oblačil ne nosit, ker za to "trpijo" živali, tiste windstopperje iz poliestra pa, ker tisto vdihavanje kemikalij, iz katerih jih delajo je pa totalno neškodljivo tako za ljudi kot za živali? Pa še to mi razloži okrog zmanjševanja lakote, kaj boš sejal in sadil v primeru, ko bo večina planeta ponovno prekrita s snegom in ledom? najbrž ultra zdrave paradižnike iz rastlinjakov...
Val_l
11. 01. 2013 15.31
+10
če bi bili vsi na našem planetu vegani bi imeli veliko več zemljišč, ki ne bi bilo posejanih. Pomisli malo in izračunaj, koliko žita poje govedo in koliko mesa dobiš ti ods tega. Malo se izobrazi in potem dajaj take komentarje!
Sputnik
11. 01. 2013 15.33
-7
a vi maste kao radi živali? kako maš lahko rad žival in ji poješ kar bi sicer pojedla ona? ti žival stradaš da je tebi lepo. predstavljaj si lepega belega zajčka ki te gleda ko ti ješ njegovo solato!!!!!! ljudje ki ne uživajo mesa imajo dosti slabši imunski sistem in hitreje zbolevajo. jaz ne bom potrošnik farmacije. sem raje potrošnik mesa. in prvo kar je človek jedel je bilo meso!!! odkar obstaja človek, je meso na jedilniku. amen
Gunnar
11. 01. 2013 15.46
-6
ok, sem izobražen okrog tega namreč prva stvar govedo ne je žita, je dovolj če se pase na travniku in je seno torej ni potrebe po tem, da se za govedo obdeluje polje, je pa potreba po obdelovanju površin za vse vrtove, rastlinjake, sadovnjake, sojina polja, da lahko jeste sejtan in tofu... s tem da imate od tega samo hrano, vsejedci imamo pa od goveda tako hrano kot obleko...
Turgensis
11. 01. 2013 16.11
-1
Kakor hitro rečete, da veganstvo pripomore k dobremu počutju živalim izgubite vso kredibilnost. Razloži mi, kako veganstvo pomaga k dobremu počutju gliste ali trakulje? Kako to pomaga pršicam, klopom, komarjem? Vse to so namreč živali in vsakdo, ki se zavzema za pravice živali je nekredibilen, ker največ živali pobijemo z dihanjem, torej bi morali ljudje prenehat dihat, da bi rešili čim več živali. V eni noči namreč pobijemo več pršic kot pobijajo živali zaradi vsejedega človeka! Dajte si razjasnit pojme, da boste vedeli kaj je sploh žival! @Val_I vsi na zemlji ne bi mogli bit vegani, niti vegetarijanci, to je pogojeno z podnebnim pasom in raso. Daj ti eskimu vegetarijansko hrano... ne bo preživel! Tudi pri nas je možno vegetarijanstvo in veganstvo izključno zaradi uvoza hrane iz tropskih krajev, ki so dostopna skozi vse leto, drugače si z lokalno pridelano hrano v zmerno toplem pasu brez mesa ni možno sestaviti uravnotežene prehrane! Bo morda v prihodnosti to možno, ko bomo z genskim inženiringom dovolj izboljšali rastline, trenutno pa to ni možno in je zgolj modna muha kapitalizma, ko nam izobilje to omogoča! Naravno je možno vegetrijanstvo samo v tropskih krajih! @gunnar, pašništva pri živinoreji tako rekoč več ni, skoraj vse živali se krmi z žiti in sojo.
Kamara
17. 01. 2013 09.39
+1
Ja, sej res ... korenje, pršice, teličke, pse .. vse v en koš???? Sorry, to ja pa mal trapasto razmišljanje!!! K če je pršica isto kot pujsek .... pol je pujsek isto kot človek ... In 1. pršic ne pobijamo namenoma!!!! In 2. a zato ker se ne da držat striktno veganskih načel, potem se jih ne bomo držali pa niti v 30% ... po tej logiki je potem tudi brez veze, da se manj vozimo z avtomobili in da so ti z manj izpusti, ker itak tudi industrija uničuje okolje. In 3. .... sej recikliramo, nehite že no s to plastiko !!!
sanotact
11. 01. 2013 14.17
+30
skrajni čas za te ukrepe.
Turgensis
11. 01. 2013 14.11
+0
res so rešili problem, namesto da bi te živali gojili v slo jih bodo na kitajskem, kjer bodo živele v veliko bolj nemogočih razmerah kot bi v slo! Prodaja krzna se namreč ne omejuje, samo gojenje živali v sloveniji!
luna1337
11. 01. 2013 14.37
+21
Sicer se ne strinjam, da jim bo na Kitajskem dosti slabše kot pri nas, ampak se pa strinjam, da bi morali prepovedati tudi uvoz. Mogoče pa še bodo...Nekje je treba začeti.
Turgensis
11. 01. 2013 15.02
-14
nisem rekel, da bi moral prepovedat uvoz, nič ne bi smeli omejevat, ljudje imamo pravico izbirat v kaj bomo oblečeni in uboj živali ni kaznivo dejanje!
Gouu
11. 01. 2013 16.40
+8
Ja,pa je :) Če pa ni; zakaj pa je za človeka? :)
luna1337
14. 01. 2013 10.21
+7
Včasih tudi uboj sužnja ni bil kaznivo dejanje, pa ne vem, če bi se danes s tem še vedno strinjali. Mene predvsem moti hinavščina ljudi, ki meso kupujejo v trgovinah, sami pa nikoli ne bi bili sposobni zaklati živali.
Val_l
11. 01. 2013 13.43
+3
ne razumem zakaj je admin. odstranil moj komentar !!! V ničemer ni bil sporen. S tem ko ste ga odstranili, ste vi sami pokazali nestrpnost!
igorz14
11. 01. 2013 13.43
+0
Rešitev je v stiroporju
PVD FTW
11. 01. 2013 14.39
Olli Poto?nik
11. 01. 2013 14.51
-1
Sputnik
11. 01. 2013 15.34
-1
bomo meli čevlje iz iverke izolirane s stiroporjem :D
airfox
11. 01. 2013 13.36
+14
sej tud ni potrebe da ješ živalske proizvode oz. ti prej škodi ko pomaga
Val_l
11. 01. 2013 13.39
+7
si me prehitel s komentarjem ;) se strinjam popolnoma!
Val_l
11. 01. 2013 13.49
+10
zakaj minusirate... prej ali slej boste vsi ugotovili, da je to kar je airfox napisal dejstvo. Samo stvar časa.
gram.
11. 01. 2013 13.58
+0
airfox
11. 01. 2013 14.01
+2
men meso nikol ni bil dober, da bi prav zato jedu ker mi je dober.. -.- razn u mcdonalsu bigmac kter skor nima okusa po mesu..sam tud tistga sm se naveliču
airfox
11. 01. 2013 14.04
+14
zamaši ti prebavila hitrer..dalj časa se prebavlja pa ponavad je strah/stres/jeza v mesu in ko ti to poješ se tud pol tko počutiš ja, si kar ješ..tega se premal zavedamo FUL je od hrane odvisn....se negre sam za ''lep videz''
Val_l
11. 01. 2013 14.05
+13
Meso se zelo dolgo časa prebavlja in posledično zastaja dolgo časa v črevesju. Pri tem izloča veliko strupov, ki jih morejo jetra potem predelati. Posledica je zakisano telo, oslabljeno delovanje jeter in posledično preko krvi še oslabljeno delovanje vseh ostalih ogranov (še posebno če gre za velik vnos mesa v jedilnik). Poleg tega vsebuje meso še veliko strupov že samo po sebi, saj to kar dobijo živali, ki so namenjena za rejo na jedilniku, ni naravnega izvora oz. ima ta hrana dodano od antibiotikov, hormonov, pesticidov... ni da ni. Mišice (torej meso) črpajo energijo iz tega kar človek je. Skladno s tem je tudi njihov razvoj oz. sestava odvisna od tega in tudi njihovo delovanje ter seveda vnos teh strupov v človeško telo s tem ko ješ meso.
Olli Poto?nik
11. 01. 2013 14.15
-25
NAJ BO MUCEK ALI PESEK SAMO DA JE MESEK LAHKO SEM BREZ ZELENJAVE IN SADJA SAM BREZ MESA BI BILA PA TEŽKA ŽIVALI SO ZATO TU DA NAS PREHRANJUJEJO
Val_l
11. 01. 2013 14.16
+6
sanotact
11. 01. 2013 14.16
+4
@Olli Potočnik: pa kaj vas ima res večina sprane možgane?
Neznamsipomagat
11. 01. 2013 14.22
+13
Val_l
11. 01. 2013 14.23
+11
izgleda res, da ima večina izprane možgane :D še dobro da se to spreminja v prid tistim, ki imajo živali radi, ko se zunaj lepo pasejo :P
Olli Poto?nik
11. 01. 2013 14.32
-10
PA ŠE KUHAR SEM PO POKLICU TK DA IMAM VSAK DAN OPRAVKA Z MESOM IN GA PRAV TAKO VSAK DAN TUDI JEM POGOSTEJE KAKOR ZELENJAVO
gram.
11. 01. 2013 14.32
-1
Pred časom sem prebral, da če ljudje v daljni preteklosti nebi postali mesojedci, se naši možgani nebi razvili do take stopnje kot so se.
Val_l
11. 01. 2013 14.37
+5
gram. Mogoče bi pa bili na višji stopnji razvoja in bi delovalo več kot le teh nekaj procentov :D
Gunnar
11. 01. 2013 14.39
-5
jup, zakaj se potlej rastlinojedci ne pogovarjate s kravami?
Olli Poto?nik
11. 01. 2013 14.42
-8
GRAM.PRAV IMAŠ RAZLIČNE VRSTE MESA VSEBUJEJO RAZLIČNE VITAMINE ,AMINOKISLINE ,PROTEINE ,....KI JIH NAŠE TELO ŠE KAKO ZELO POTREBUJE IN KI JIH Z NIČEMER DRUGIM NE MOREMO TAKO DOBER NADOMESTIT ,VEGETARIJANCI POIZKUŠAJO Z NEKAKŠNIMI PREPARATI IN NADOMESTKI VENDAR PA TO NI TO MESO JE LE MESO IN KOD KUHAR VAM LAHKO POVEM DA NI VELIKO VEGETARIJANCEV KAJ ŠELE VEGANOV IN VSI TISTI KI STE PROTI POBIJANJU ŽIVALI SE MAL OZRITE NAOKROG KAJ VSE JE NAREJENO IZ ŽIVALI OD KOZMETIKE ,TORTICE OBLAČILA SKRATKA OGROMNO .PA LEP IN DOBER DAN .oLLI
Val_l
11. 01. 2013 14.48
+9
Olli, vegani, vegetarianci in presnojedci ne hodijo po gostilnah, zato jih ti kot kuhar ne poznaš ;) Veliko jih je, jaz jih ogromno poznam. Vsak dan več :D Kar se pa tiče nadomestkov... nihče ne išče nadomestka ampak izbira hrano, ki v sebi dejansko ima vitamine in aminokisline o katerih pišeš. Meso jih ima pa bore malo. Vendar je prav, da ima vsak svoje mnenje, stališče in pogled na to, kar zanj pomeni zdrava hrana in zdrav način življenja.
Olli Poto?nik
11. 01. 2013 15.10
-7
NE LUBI SE MI VEŠ AMPAK PREBERI SI KAKŠNO DOBRO KUHARSKO KNJIGO PA BOŠ VIDEL KAJ MORMO KUHARJI VSE VEDETI KAJ IN KOLIKO VSEGA VSEBUJE MESO IN KAKO SE MASO PRAVILNO PRIPRAVLJA .LP
Gunnar
11. 01. 2013 15.21
-1
@energetsko bitje a rastline so pa kamenje torej neživa narava in energija?
airfox
11. 01. 2013 16.45
+3
lol olli..pol pa skrajn čas da nardiš mal revolucije u kuhni
povrsniste24kur
11. 01. 2013 13.26
+31
dolgo vam je trajalo to s krznom, ste torej le začeli nekaj delat, zdaj ko je narod živčen.