Tujina

Mursi znova na sodišču zaradi smrti protestnikov

Kairo, 01. 02. 2014 15.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Odstavljeni egiptovski predsednik Mohamed Mursi je moral znova stopiti pred sodnika. Nadaljevalo se je namreč sojenje zaradi obtožb v povezavi s smrtjo protestnikov v času njegovega predsedovanja leta 2012.

Današnja obravnava, ki je zoper odstavljenega egiptovskega predsednika Mohameda Mursija potekala na močno zastraženi policijski akademiji v Kairu, je bila tretja od začetka sojenja novembra lani.

Podrobnosti niso znane, saj novinarji, ki so spremljali sojenje, niso smeli uporabljati mobilnih telefonov. Je pa sodišče po poročanju egiptovskih medijev nadaljevanje obravnave preložilo na torek.

Mursi in še 14 drugih visokih predstavnikov njegove Muslimanske bratovščine je obtoženih spodbujanja k nasilju, ki naj bi vodilo v smrt opozicijskih protestnikov med demonstracijami v bližini predsedniške palače decembra 2012. Mursiju, ki ga je vojska s položaja odstavila julija lani, grozi dosmrtna ječa ali celo smrtna kazen.

Mohamed Mursi
Mohamed Mursi FOTO: Reuters

Današnja obravnava bi morala potekati 8. januarja, a so jo zaradi slabega vremena preložili na danes. Slabo vreme je namreč onemogočilo prevoz Mursija iz zapora v Aleksandriji v Kairo.

Islamistična koalicija, ki podpira Mursija, je za danes pozvala k množičnim protestom, na katerih bi podprli po njihovem prepričanju legitimno izvoljenega predsednika.

Na nedavnem zaslišanju v okviru drugega procesa, na katerem mu sodijo zaradi obtožb v zvezi z njegovim pobegom iz zapora leta 2011, je Mursi vzklikal, da je še vedno legitimni predsednik Egipta.

Proti Mursiju sicer potekajo štirje sodni procesi, na katerih se bo moral med drugim zagovarjati tudi obtožb glede spodbujanja k terorizmu in ogrožanja nacionalne varnosti.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

FreeSouth
04. 02. 2014 14.02
+1
Kdaj boste dojel, daj use naštiman :D uzamnte kokakolo, en hambi pa se sam smejte folku ahhahaha :D
llalalala
02. 02. 2014 14.46
+1
Je "demokratično"(demokracija na svetu ne obstaja) izvoljeni MORILEC in moral bi imeti ljudsko sodbo in ne na sodišču...
Nauders
03. 02. 2014 13.05
+1
Handschar
01. 02. 2014 17.34
+1
To je ta tip kateri je demokratično izbrani predsednik Egipta . Koalicija "Sekularni blok" je dobila 15 % glasov use ostalo pa Islamisti (M.B. in stranka Nur) . Očitno je da so Egipčani povedali kakšno državo si želijo ;)
Handschar
01. 02. 2014 18.55
+4
Študenti niso bili demokratično izbrani ampak so pregnali komuniste in zmagali v državljanski vojni ;)
appollyon
02. 02. 2014 00.00
-1
Da samo takrt ko je kandidiral e obljubil da bodo imeli vsi enake pravice, da bo egipt zmirna država, kar pa je očitno lagal! In prav je tako islamsiti samo izkoriščajo demokracijo za svoje cilje! Šeriat nima nič skupnega z demokracijo! Kar se pa tiče talibanov, pa niso nič drugega kot skupina mudžahedinov ki se je prišla borit v afganistan proti sovjetom in se leta 95 odcepila od ostalih, ker so zahtevali šeriat, in tako so leta 95 izvedli državni udar in pobili okoli 1 miljon afganistancev!
Handschar
02. 02. 2014 00.57
+3
Res je,Šerijat nima nič skupnega z demokracijo in upam da bodo to muslimani dojeli :) . heheh spet dokazuješ da govoriš v prazno :) Talibani so Paštuni ( 40 % Afganistancev so Paštuni) :)
Handschar
02. 02. 2014 01.19
+3
/watch?v=84BXzRLUtwU tukaj maš obljubo M.B. in stranke Nur :). Kristalno jasno povedano : Šerijatsko pravo,Združene Arabske države (Khalifat) in glavno mesto Al Quds :)
appollyon
02. 02. 2014 12.21
-1
Kakšni paštuni, to so sedaj novi rekruti, ker pač paštuni živijo na jugu države, tam kjer so imeli talibani utrdbe. Sam začetek je pa bolj podoben warlordom, ki so se med sabo skregal?!? Ali mogoče veš da so afganistansko vojno leta 2001 začeli mudžehedini, in prav oni so pregnali talibane iz severa in kabula, šele nato so prišli američani! Nimaš pojma samo nekaj nabijaš!
Handschar
02. 02. 2014 15.26
+2
Talibani so Paštuni in vodja Talibanov Muhammed Mula Omar je v svojem narodu najbolj spostovana oseba :) Res je, jaz nimam pojma ampak useeno vem veliko vec od tebe :)
Mb128
01. 02. 2014 16.21
+1
Ja, ja, jaz lahko ubijem, poškodujem, ti pa ne. Saj ne da sem za Mursija. Mimo njega ni šla demokracija niti po pomoti. A venar, a je sedaj kaj bolje? Torej, zakaj se sploh gre tukaj? Gre se samo zato kdo bo gospodar, gospodar življenja in smrti. Cel svet vedno bolj izgublja kompas.
Handschar
01. 02. 2014 19.33
+4
Problem je v tem da Islamisti želijo Kalifat(združiti Arabce v eno državo). Papirnati denar želijo zamenati z dinarjem(zlato),dirhemom(srebro) in prepovedati obresti ;) .
appollyon
02. 02. 2014 00.01
+0
pozabil si še dodati da želijo uvesti taqrijo ali kako se reče, davek za nemuslimane! Si predstavljaš da mi nekaj podobnega uvedemo v evropi, vsi muslimani so na nogah!
Handschar
02. 02. 2014 00.36
+0
hehe,ni glih pametno govoriti o nečem česar ne poznaš :) in ti si že večkrat dokazal da o Islamu nimaš blage veze :) Muslimani v evropi že plačujejo davek enak kot ga plačujejo usi drugi :) Džizijo plačuje samo vojno sposoben nemusliman(starci,invalidi,ženske in otroci ne plačujejo).
Handschar
02. 02. 2014 01.08
+5
Džizija se plačuje enkrat letno in to je edini davek katerega je nemusliman dolžan plačevati Kalifatu(Davka za avto,hišo itd. ni ) :). Prjatu zelo si aktiven na temah katere so povezane z muslimani ampak iz komentarja v komentar dokazuješ da o Islamu veš zelo malo ( samo tisto kar prebereš v medijih).
appollyon
02. 02. 2014 12.23
-4
Kdo plačuje davek?!? Muslimani?!? Dej ne bodi resen, muslimani v evropi plačujeo davek kt ga krščani ali oz. vsi ostali! V islamu pa je samo bankam prepovedano imeti obresti, vem sem delal dol, če pa živiš dol in si nemusliman pa plačuješ davek! Tako je tudi v libanonu in vseh islamskih državah!
appollyon
02. 02. 2014 12.25
-1
No Jiziyo sm mislil, pač se nisem spomnil! Sedaj pa se zjasni, kateri davek muslimani plačujejo in ostalim ni potrebno! Spet se poučuješ v imporvizirani džamiji in strešaš neke bedarije!
Handschar
02. 02. 2014 14.52
+3
Islamska drzava trenutno ne obstaja :) . Islamske drzave ni ze skoraj eno stoletje :) . To da si bil v drzavi kjer zivijo muslimani se ne pomeni da si bil v Islamski drzavi :) . Libanon Islamska drzava ? Pa ti nisi resn :) .
Handschar
02. 02. 2014 15.39
+1
Obresti so v Islamu totalno prepovedane. Nemuslimani bi placevali Dzizijo,Muslimani pa Zekat(enkrat letno). V Evropi davek placujes vsak mesec v Kalifatu pa enkrat letno :). Hrana,obleke,avto,hisa itd. nic od tega nebi bilo obdavceno .
appollyon
02. 02. 2014 21.40
+0
ne kaj je pa Islamska repuiblika iran?!? Dej ne bluzi!
Handschar
02. 02. 2014 22.15
+1
Napisal sem ti da Islamska drzava ne obstaja.
appollyon
03. 02. 2014 06.29
-2
haha še enkrat bolj dokazuješ, da džamija ni šola in te učijo bedarij! Dej prosim te pojdi končati osnovno šolo predno kaj pišeš! Republika je oblika vladavine v DRŽAVI! Več se pa sam nauči!
Handschar
03. 02. 2014 11.34
+1
Ti se nauci razliko med sek.drzavo(laicno) in Isl.drzavo .
appollyon
03. 02. 2014 11.59
appollyon
03. 02. 2014 15.21
-2
Se pravi plačujejo oboji davke, verske, in oboji se stekajo v proračun islamistov! In koliko davka ti plačaš krščanom v evropi?!? Dej ne sanjej, prvo se nauči ločiti davke, potem pa si preberi kaj je pojem fašizem!
Handschar
03. 02. 2014 18.08
+0
Tvoji komentarji so nesmiselni . Jaz placujem davke tvoji drzavi in moram spostovati njene zakone . Kopti trenutno placujejo davke Egiptu in morajo spostovati zakone . Absolutna vecina Egipcanov je dalo svoj glas za Islamsko ureditev drzave in to je to. Egipt je dokaz da volja ljudstva ni pomembna in da demokracija ne obstaja.
appollyon
04. 02. 2014 06.48
+0
Ti plačuješ davke moji državi, da tvoji dobivajo, in v kolikor jst mislim tudi ti socialno pomoč, da se izvajajo javna dela in plača javne uslužbence! In eno so davki ki jih plačuješ državi drugo pa cerkvi! Cerkvenih davkov ni več že okoli 300 let!
Handschar
04. 02. 2014 08.02
+0
Seveda,samo moji dobivajo pomoc :). Slovenija ni krs. drzava ampak sek.drzava . V sek. drzavi zakone pisejo ljudje v Isl. drzavi pa je legitimen samo bozji zakon .
Handschar
04. 02. 2014 08.14
+0
Zekat in dzizija gresta v drzavni proracun isto kot gre davek v Sloveniji v drzavni proracun . Kaj ti ni jasno ?
kokta1900
01. 02. 2014 16.07
+2
toti je tudi kot jj misli da je se pred. vlade hohohohoho