Tujina

Mladega samca žirafe v danskem živalskem vrtu usmrtili in ga vrgli levom

Kobenhavn, 09. 02. 2014 12.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Tisoči so podpisali spletno peticijo, naj ne usmrtijo mladega in zdravega samca žirafe, ki so ga imeli v živalskem vrtu v Kobenhavnu. Usmrtitev ga je doletela, ker so sledili pravilom evropske zveze živalskih vrtov, ki preprečujejo oplojevanje v ožjem sorodstvu.

Žirafa
Žirafa FOTO: Reuters

Protest, ki se je širil prek spleta, da bi tako preprečili usmrtitev samca žirafe v živalskem vrtu v danskem Kobenhavnu, je bil neuspešen. Ponudbe drugih živalskih vrtov, da bi pod okrilje vzeli dolgovrato žival, so zavrnili. Še ne dve leti starega samca so danes zjutraj usmrtili.

Več kot 20.000 ljudi je podpisalo spletno peticijo, da bi spremenili usodo žirafjega samca z imenom Marius. Evropska zveza živalskih vrtov in akvarijev je, kot je povedal tiskovni predstavnik danskega živalskega vrta Tobias Stenbaek Bro, priporočila, da samca usmrtijo, ker je v programu oplojevanja že veliko žiraf s podobnimi geni. Pravila sicer niso zavezujoča. Kot so še dejali, niso imeli druge izbire kot usmrtitev, saj bi na primer kastracija imela nezaželene učinke, medtem ko izpustitev v divjino najverjetneje ne bi bila uspešna.

Usmrtili so ga s strelom in ne s smrtonosno injekcijo, da tako ne bi kontaminirali mesa, ki so ga uporabili za raziskave in za hrano plenilcem. Mlado žirafo so usmrtili pred očmi številnih obiskovalcev, med njimi tudi majhnih otrok. Pred očmi obiskovalcev so nato opravili obdukcijo žirafe, jo odrli, razkosali ter z njo nahranili leve v živalskem vrtu. Nad načinom usmrtitve mlade živali je bil kritičen tudi predsednik švedske zveze živalskih vrtov Jonas Wahlstrom.

V oči bode tudi dejstvo, da so se številni živalski vrtovi po Evropi javili, da k sebi vzamejo mladega samca. Tako se slišijo očitki, da živalski vrtovi niso etične institucije, kot se želijo prikazati in da ne razmišljajo o alternativah. Strokovni direktor danskega živalskega vrta Bengt Holst pa se brani, da je bila ta odločitev v prid živalski vrsti, češ da samo tako lahko zagotovijo, da se prenašajo le najboljši geni.

Za britanski BBC je še dejal, da je to odgovorna praksa v vrtovih, da vrste ostanejo zdrave. Zaradi tega letno v živalskem vrtu v Københavnu usmrtijo med 20 in 30 živali.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (133)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dabra
13. 02. 2014 21.19
+1
Ne morem verjet, da so kaj takega lahko naredili pred otroki...a otroci imajo doma plišaste žirafe...
blondzy28
12. 02. 2014 19.02
+5
tapunkljast
11. 02. 2014 08.29
+3
v primitivni vasi prmorske se še sedaj žlahta med sabo poroča po farja nč ne mot sam da je kvantiteta
marakeech
10. 02. 2014 22.29
+6
Ja res treba ga je blo ubit. Zaradi tega letno v živalskem vrtu v Københavnu usmrtijo med 20 in 30 živali. halooo. zakaj jih pa ne dajo v druge živalske vrtove po svetu. in zakaj so zavrnili ponudbo dveh živalskih vrtov, da samva vzamejo.
sanacaple
10. 02. 2014 19.50
-8
na dan umre nekaj tisoc ljudi,otrok od lakote,..svet se zgraza zradi zirafe,...ok jst sm ocitno nor.
Mirck111
10. 02. 2014 20.57
+4
Ševednonaskradejo
11. 02. 2014 12.59
+4
Kdor ne mara živali, ta ne mara niti ljudi. Kadar gre za ŽIVO bitje ni razlik. Kako lahko trdijo, da spuščen v naravo, žirafek ne bi preživel? Z dolgim vratom je bil naravno opremljen za preživetje v divjini. Če bomo popustili pri pravicah živali, potem je le še korak do "humanega" iztrebljanja presežnih ljudi. Čemu umirajo ljudje in otroci od lakote? Ker so "presežni" in enako nebodigatreba, kot ta žival. VSAKO življenje je treba spoštovati
PircGusar
10. 02. 2014 19.03
-9
Še enkrat: A ga kdo pogreša, al zakaj tak počnete?
AtaAuffix
10. 02. 2014 18.50
-6
Mislite da levi v naravi jedo solato ??? Takšno je življenje in narava...
Ševednonaskradejo
11. 02. 2014 13.05
+2
Levi v naravi SAMI lovijo svoj plen! Le redko pa so na njihovem jedilniku žirafe!!! Zato, prosim, ne razpredaj o "življenju in naravi"" tam, kjer se je en butl v živalskem vrtu odločil, da se bo dvignil nad "življenje in naravo".
blondzy28
12. 02. 2014 19.07
ataauffix... bolje da ne komentiraš.. ne bi bla slaba tebe vržt med leve! pa bi videli potem Takšno je življenje in narava
grikos
10. 02. 2014 18.41
+8
barabe primitivne
razocarani
10. 02. 2014 17.21
+13
upam da nihce vec ne prestopi vrat te zlocinske ustanove ..res kaksnim neljudem so zaupali vodenje tega vrta ..to je prej kocentracijsko taborisce za zivali ..in to je demokracija po dansko .sramota za tako uspesno dezelo
felix59 drugič
10. 02. 2014 18.28
-3
A si že kdaj slišal za prisiljeno selekcijo?
razocarani
11. 02. 2014 09.06
+1
ala si ti prisiljeno zloben ali si ze od rojstva
Beopen
10. 02. 2014 17.16
+1
Vsem kravam v hlevih slovenskih kmetij je oduzeta svoboda. Kaj jih bomo izpustili. Ne, ne, z veseljem jih bomo zaklali, da si bomo lahko skrinjo z mesom postali. Njami. Daj bodite že realni in stvarni.
HThief
10. 02. 2014 18.27
+0
ok zdej pa se enkrat preberi clanek in bos videl, da je govora o danskem zivalskem vrtu, ne danski kmetiji
blondzy28
12. 02. 2014 19.13
rovte
10. 02. 2014 13.22
+31
Barabini, njaprej ga iztrgajo (njegove prednike) iz njegovega življenskega prostora potem ga ubijejo! Samo človeški vrsti podobno!
felix59 drugič
10. 02. 2014 18.16
-8
Če se to ne bi zgodilo nekateri mestni otroci sploh ne bi vedeli kako zgleda žirafa.
SharkFB
10. 02. 2014 21.18
+3
bi vedeli kako izgleda prek tv, interneta itd. pač ne bi v živo spoznali kot, da je to najpomembnejše v življenju videt žival v zaporu
anyone
10. 02. 2014 12.40
+34
Vse živalske vrte po svetu bi morali zapret ker to je mučenje živali!!!
moj i
10. 02. 2014 13.19
+18
ja, pa cirkuse, pa po domovih malo pogledat, itd.
Simona Lozinšek 1
10. 02. 2014 12.19
+6
Človek ni nikoli mesojedec, kot trdite koobrra, to se vidi že po zgradbi zobovja in črevesja, ampak nekateri ljudje pač pametujete, ker so vas pač starši tako učili in ne ni prav, da so usmrtili žirafo in ni prav, da na leto usmrtijo med 20-30 živali, to je ZOO, ki naj bi bil ljubitelj živali, torej jih ne bi smeli ubijati, ne razumem vas ljudje, kako si sploh predstavljate, da lahko kogarkoli, ali žival ali človeka kar tako zaprete in mu vzamete svobodo, na koncu, pa ga še ubijete. RES SE SRAMUJEM ČLOVEŠKE VRSTA, SRAM ME JE, DA SEM ČLOVEK ŽALOSTNO RAZMIŠLJANJE IN NEUMNOSTI, KI JIH KLATITE NI KONCA NE KRAJA.
Beopen
10. 02. 2014 12.28
-4
Dej ne bluzi. IsThisMe ti je lepo napisal. Vsak dan potolčemo ne vem koliko krav oziroma goveda, ki ga večina ljudi z veseljem pokupi pri kmetu ali v trgovinah. Pa še: če ne ješ mesa, potem te še nekako razumem, če pa ga ješ, potem pa je bolje, da se raje zamisliš.
dot.dot
10. 02. 2014 13.11
+4
Kaj bi moral imeti človek čekane, da bi bil mesojedec? :D
PircGusar
10. 02. 2014 15.32
+10
luckyss..
10. 02. 2014 16.32
+0
Vsekakor človeku ni treba biti mesojedec....in (mesojedci) vaše zgražanje zaradi uboja žirafe je patetično in dvolično....
Beopen
10. 02. 2014 17.24
+4
Pozor, pozor: A mi lahko kdo pomaga? Pri sosedovem Anžetu bodo usmrtili kravo, ki naj bi jo za meso celo prodali. Ali lahko kdo pomaga, da do usmrtitve ne bi prišlo? Pa še nekaj: v okolici se nahaja kar nekaj kmetij, kjer se to redno dogaja, poleg tega pa to meso še redno dostavljajo v trgovine. A veste, da ljudje to potem kar kupujejo, jedo.... Pa to ne moreš verjeti, kaj je to možno.......
razocarani
10. 02. 2014 17.26
-2
ala ste fanatiki ..res skoda grdih besed za take debile kot ste vi ..no tudi vam bo prisel konec pa se takrat spomnite na to zirafo in vase bedasto nakladanje
Ševednonaskradejo
11. 02. 2014 13.29
+1
Človek je vsejed. Tako so nas učili v šoli in enako se ljudje zvečine tudi prehranjujemo. Vrsta homo sapiens je naredila velikanski preskok v neolitiku (mlajši kameni dobi), ko je človek prenehal biti nabiralec in lovec, temveč se je ustalil in pričel gojiti svojo hrano. Bodisi da je zoral zemljo, ali namnožil domače živali, dejstvo je, da na milijone krav, pujsov, perutnine, drobnice itd., danes (v naravi) sploh ne bi obstajalo, če jih človek ne bi načrtno vzrejal za svojo prehrano. Po Darwinu je to borba za obstanek, v kateri je vrsta homo sapiens - "zmagala". Če je to moralno ali ne, težko rečem. Kajti tudi v vsakem živorojenem človeku se nahaja preživetveni nagon. Vsaj jaz raje zaužijem kos mesa (in se v mislih živali zahvalim, ker mi je s svojim telesom omogočila preživetje), kot pa da od lakote umrem. Ali sem s tem kriva za položaj gojenih živali? Seveda sem. Nisem pa kriva, ker želim preživeti. .
PircGusar
11. 02. 2014 15.48
-1
haha- v mislih sezahvali živali....bolano!
IsThisME
10. 02. 2014 11.51
+8
Vsak dan zakoljemo okoli 100000 krav, pa nihče niti pomežikne, ko pa odstrelijo eno žirafo, bi pa očitno večina kar vojno Danski napovedala. Malo perspektive, ljudje...
grikos
10. 02. 2014 18.42
+0
a krave koljejo pred občinstvom?????????????????????
SharkFB
10. 02. 2014 21.15
+0
Nekaterim nam ni vseeno tudi za krave, prašiče itd. Saj ni nobene razlike, žival je živo bitje tako kot človek in ne bi smela bit na krožniku.
IsThisME
11. 02. 2014 00.44
+2
Če je to res, SharkFB, potem pa ne vem, po kakšnem čudnem naključju si se znašel/znašla ravno tukaj, če s podobno vnemo komentiraš tudi za vsako od 100000 krav in kdo ve koliko ostalih živali, ki dnevno umrejo za našo prehrano, znanost, kozmetiko, itd. Jaz se sicer strinjam, da razlike ni, ampak tvoje vedenje ni dosledno s tem, kar govoriš. Luštna žirafica je bila na sliki, zato si kliknil/-a in pokomentiral/-a, pa se lahko še tako prepričuješ, da ti je enako mar za vse živali.
Ševednonaskradejo
11. 02. 2014 14.07
-2
Shark, tudi meni je hudo, kadar zaužijem živo bitje. V bistvu je popolnoma vse, kar človek zaužije, pred tem bilo - živo. Tudi rastline se na Mozartovo glasbo drugače odzivajo, kot na rock glasbo. Vse kar je in obstaja ima zavest. Bodisi človek, žival, rastlina, ali zgolj kamenje ob poti, v kvantnem polju vsako od teh pojavnih oblik "nekaj drži skupaj". To nekaj, vsaj kakor jaz razumem pojavni svet, je - zavest. V tem smislu ima inkarnirani človek na izbiro zgolj dvoje: ali umre od lakote, ali pa (kot višje zavedno bitje), za fiziološki obstanek poseže po nižje razvitih bitjih, kakršen je pred inkarnacijo v človeško telo, neštetokrat bil tudi on sam. Po indijskih vedah je vse to naravni tek stvari.
Beopen
10. 02. 2014 11.41
-6
Človek je mesojedo bitje in ni razlike pri zakolu goveda za našo hrano ali zakolu žirafe. Lahko bi jo pojedli tudi ljudlje, a odločili so se, da jo poklonijo levom. Lepa gesta, ni kaj. Je pa takšno življenje, nič spornega. Upravičeno se pritožujejo le vegetarijanci, pa še to neutemeljeno glede na evolucijsko poslanstvo sveta in človeka samega, medtem ko so mesojedci lahko samo tiho in brez besed. Lp
razocarani
10. 02. 2014 17.28
+0
kobra pravo ime si si izbral sikas se huje kot kobra ..res vreden pomilovanja ..vsaj ne klobasaj ce ne maras zivali ..
SonyGirl
10. 02. 2014 11.17
+22
A ne bi bilo bolje, če bi ga prodali v drug živalski vrt?
Aleksander Bundja
10. 02. 2014 10.38
+8
CENZURA zato, ker so moje besede bojda neprimerne, glavno da je primerno ubijanje zivali
Aleksander Bundja
10. 02. 2014 10.37
+7
nimam drzgega za rect kot CENZURA,, vse njih bi blo treba obducirat pa vrzt kanibalom, pa da vidm pol.jaz bi se samo smejal
HeadGames
10. 02. 2014 16.12
+1
3sTyLeR
10. 02. 2014 10.35
-6
Vprašanje, če je res sploh to, ker novice na tem portalu so malo prirejene...
moj i
10. 02. 2014 13.18
+1
ja, najlažje je dvomit v resničnost oz. točnost podatkov, kot pa nekaj naredit proti zločinu nad živaljo - obrnit glavo v stran pa to ...
Šumadinac
10. 02. 2014 13.44
+2
ej ne joki, moj i, ko pa koljemo na tisoče krav, pujsov, perutnine, ja pa kao OK? a če lev v divjini ulovi in raztrga žirafo - a je to tudi mimo?
rajak
10. 02. 2014 10.30
+5
E NO PA MAMO PRAVIČNO EVROPO
Šumadinac
10. 02. 2014 13.45
+3
seveda, v jugoslaviji je bilo pa drugače, a ne? vsi partijci so bili lovci in vsi so "morili" uboge živali..amapk samo EU je zlobna, a ne? v afriki so pa vsi med sabo prijatelji - divji lovci, plemena in divjad. če verjameš..