Slovenija

Sojenje v zadevi Patria: Niittynen ponovil že slišano

Ljubljana, 29. 10. 2012 13.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Nekdanji predstavnik Patrie za Slovenijo Reijo Niittynen je na sojenju v zadevi Patria ponovil, da je bila podpora vlade pomembna zaradi velike vrednosti projekta. Od petih obtoženih se je obravnave udeležil le Jože Zagožen.

Nekdanji predstavnik Patrie za Slovenijo Reijo Niittynen je tudi v današnjem nadaljevanju zaslišanja v zadevi Patria ponovil, da je bila pri projektu pomembna podpora vlade, vendar zato, ker je pri poslu šlo za veliko davkoplačevalskega denarja. Že na prejšnjem zaslišanju je pojasnil, da je pri vseh velikih projektih bistvena vladna odobritev.

Današnje obravnave se je od peterice udeležil le Jože Zagožen.
Današnje obravnave se je od peterice udeležil le Jože Zagožen. FOTO: Damjan Žibert
Tožilstvo do konca današnjega dela zaslišanja še ni izčrpalo vseh vprašanj, zato bo z njimi nadaljevalo tudi v torek. Kot je pojasnil Črnkovičev odvetnik Dejan Marković, je obramba v popoldanskem delu zaslišanja sodišču in priči predočala dokumentacijo in elektronsko pošto, iz katere naj bi bilo razvidno, da naj bi vlada podpirala izbor določenih zastopnikov.

Na začetek današnje obravnave je prišel le eden od petih obtoženih, nekdanji prvi mož HSE Jože Zagožen. Predsednik vlade Janez Janša se je prek svojega zagovornika opravičil, da ne danes ne v torek na obravnavo ne bo mogel zaradi priprave na udeležbo na vrhu Azija-Evropa, ki se začne prihodnji ponedeljek v Laosu, ter drugih obveznosti.

Poslovneža Walterja Wolfa so zadržale zdravstvene težave, je pojasnil njegov zagovornik, ki pa dokumentacije, ki bi to dokazovala, še nima. Lastnik Rotisa Ivan Črnkovič je sporočil, da je ujet v prometu zaradi nevšečnosti, ki so jih povzročile vremenske razmere, brigadir Tone Krkovič pa se tudi tokrat ni opravičil.

Niittynen vztraja, da Patria nikomur ni obljubljala podpore

Vrhovni državni tožilec Andrej Ferlinc je Niittynenu tako danes pokazal dokument, ki ga je Fincu poslal avstrijski poslovnež Hans Wolfgang Riedl, in v katerem se omenja "organizacija". Niittynen je Ferlincu pojasnil, da je v dokumentu veliko napak in ne ve, kaj pomeni organizacija.

Niittynen je sicer na Finskem v isti aferi osumljen kaznivega dejanja, vendar je že na zaslišanju pred tremi tedni pojasnil, da bo kljub temu pričal.

Nato je Ferlinc Niittynena spomnil, da je sam v postopku na Finskem povedal, "da so s podporo želeli pomagati stranki, da bi ostala tudi po volitvah". Niittynen je danes pojasnil, da je bil ta pogovor špekulativen in so to bila zgolj ugibanja, nihče pa ni zahteval podpore stranki. Prav tako Patria ni nikomur obljubila podpore, je pristavil.

Niittynenovo zaslišanje se predvidoma nadaljuje jutri, dva dodatna datuma pa sta predvidena tudi novembra.
Niittynenovo zaslišanje se predvidoma nadaljuje jutri, dva dodatna datuma pa sta predvidena tudi novembra. FOTO: Miro Majcen

Niittynen je med odgovarjanjem na tožilčeva vprašanja še večkrat omenil, da je Riedl imel zmotne informacije. Ena taka je Riedlova navedba, da je Zagožen tajnik SDS, je izpostavil Niittynen. Riedl je denimo v enem od elektronskih sporočil omenil, da ima Zagožen aktivno politično vlogo, je dejal Niittynen, a se je izkazalo, da te navedbe ne držijo. Prav tako Niittynen ni vedel, ali sta bila Zagožen in tedanji ter sedanji predsednik vlade Janez Janša v kakršnih koli stikih.

Sojenje Janši, Zagožnu, Krkoviču, Črnkoviču in Wolfu se je na Okrajnem sodišču v Ljubljani začelo 5. septembra lani. Obtožni predlog jih bremeni kaznivih dejanj, povezanih z dajanjem ali sprejemanjem daril za nezakonito posredovanje v postopku izbora in nakupa finskih oklepnikov Patria. Vseh pet očitke zanika.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (80)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Darko Vernik
05. 11. 2012 19.03
JANŠA JE CAR
starkur
30. 10. 2012 15.10
+3
B A R A B E !!! A je to spoštovanje sodišča? Si lahko navaden državljan/smrtnik to privošči?
jansa-arms
30. 10. 2012 13.16
+5
grem staviti da se bo majer tudi tokrat izvlekel brez ene same praske.če je barbara pometla z več tisoč dokazi o švercu orožja,potem sploh ne moremo pričakovati da bo kdo odgovarjal v zadevi patria.katasrofalna zamuda pri preiskavi se je zgodila ker je mate skril avstrijsko depešo kar za celo leto!to je več kot dovolj časa da se uničijo vsi dokazi!zato pa imata dokaze finsko in avstrijsko tožilstvoker je del teh preneseno v naše spise,matoz in majer hočeta da se ti dokazi izločijo.
VOŠINEK R.
30. 10. 2012 11.57
+7
čudno da vaš samooklicani predsednik vlade se ne odeleži sojenja če pa bi bila kakšna domobranska proslava bi pa sedel v prvi vrsti!
JADE7
30. 10. 2012 14.15
@Antigone vtipkaj na googlu>> J.J? Ne, hvala ! ....prav lepo so obelodanili DEJSTVA....pa naj ti branje tekne ;)
JADE7
30. 10. 2012 14.20
+4
gospodu Janši se dnevi vladavine iztekajo in prav je tako.
JADE7
30. 10. 2012 09.10
+7
Slovenija NI PRAVNA DRŽAVA...... imamo en kup skorumpiranih ljudi.......nesposobnih tožilcev......po drugi strani pa nekaj odličnih odvetnikov, ki vlečejo modele iz zagat, za bajne vsote, katere si ti modeli lahko privoščijo plačat. nayeb. pa ga navaden državljan, ki ga obsodijo za kako zanemarljivo zadevo, ki tud keša nima, da bi si zagotovil ustrezno obrambo....itd. res ŽALOSTNO ! SLOVENIJA POTREBUJE DRUGE IN DRUGAČNE LJUDI V SAMEM VRHU, če se misli izvleč iz te more.
skembo
30. 10. 2012 09.39
+6
Odgovor je na dlani: Prejšnji teden so na silo privedli na sodišče 92-letnika......zakaj pa JJ ne privedejo ?
oto krizman
30. 10. 2012 09.05
+4
To je lahko samo pri nas ker nimamo pojma kaj je pravna država.Pravna država je v dveh delih 1 del je za gospode in politike 2 del je za navadne državljane kar pomeni, da politiki in gospodje lahko kradejo državo in ljudi( nas) pa vsaka stvar zastara, samo, če imaš dovolj denarja pa živiš v pravni državi.Če ne plačaš pravi čas položnice pati takoj pokažejo kaj je pravna država,če ne drugače pa z rubežom.Gospodje pa se na pravno državo požvižgajo. Pravna država velja za smrtnike našega kova,za G.in P. pa ni pravne države saj je denar svetu vladar .V kakšni državi živimo Banan Republika.
Jaka Planinc
30. 10. 2012 09.04
-5
Ta SODNIŠKA FARSA,takorekoč MONTIRAN PROCES JE V SRAMOTO SLVENSKEMU SODSTVU IN KVAZI SODNIKOM,KI PRODUCIRAJO TAKE NEBULOZNE,SRAMOTNE PROCESE. TUDI TEM KVAZI SODNIKOM JE LAHKO TO SOJENJE V SRAMOTO. Da se Janša ne udeležuje teh SRAMOTNIH NEUMNOSTI,JE GOTOVO PRAVILNO,KER SE TAKIH BEDASTIH PROCESOV NI POTREBNO UDELEŽEVATI IN SO NJEMU SAMO V ŠKODO IN TUDI SRAMOTO. Janša ima pravico in DOLŽNOST ZAHTEVATI VSE STROŠKE,KOT OPRAVIČILA ZA SRAMOTENJE IN ZAHTEVATI VSAJ 100 TISOČ ALI VEČ EVROV ZA KRIVIČNO OBDOLŽITEV,PSIHIČNE BOLEČINE IN SRAMOTENJE.
JADE7
30. 10. 2012 09.07
+4
ahahahahahahhhahahah........a bejž no......še en naiven državljan
skembo
30. 10. 2012 09.10
+5
novaknovak
30. 10. 2012 11.42
+1
na neznanem kraju ob neugotovljenem času naj bi domnevno imel namero.....belorusija?nak.ukrajina?nak. slovenija? bingo....
starkur
30. 10. 2012 15.01
+2
dule100
30. 10. 2012 08.39
-6
Janez ima glih čas, afne guncat po sodiščih ! Če ni, pač ni ! Levaki, lahko še sto let razpisujete obravnave !
starkur
30. 10. 2012 15.02
+2
JADE7
29. 10. 2012 19.29
+18
Prejšnji teden so na silo privedli na sodišče 92-letnika.....ki ni ničesar zagrešil, niti ni ničesar osumljen, moral bi le pričat v neki zadevi.....stričko je imel opravičilo od zdravnice, pa so ga vseeno policisti prisilno privedli na sodišče. MENE ZANIMA, KDAJ BODO GOSPODA Janšo PRIVEDLI NA SILO.....za njega veljajo drugi zakoni, kot kaže....oziroma sploh ne velja noben zakon, ker gospod lahko počne kar ga je volja. Človk lahko sam še pljune na tako sodstvo in tako državo.......žalostno.
Tone 12345
29. 10. 2012 20.20
+10
Poleg tega jaz ne vem zakaj bi on nas vodil!!Naj gre na sodišče brez opravičil in pošlje na "naloge"namestnika!!
srebrnibreg
29. 10. 2012 20.44
+10
Sramota za policijo in še večja predsednika vlade, kateri si ne upa na sodišče.
VolkBrenin
29. 10. 2012 22.14
+4
ja , malar dela po berlusconijevo...mal si zakone priredi po svoje...
urbanko
30. 10. 2012 05.22
+3
Zato se pa oklepa oblasti,da mu nihče nič ne more.Me prav za nima,kaj bi počeli desničarji,če bi ga privedli z silo.
dule100
30. 10. 2012 08.40
-2
Levaki, kaj vam še vedno ni jasno, da je prihajanje na sodišče po prvem zaslišanju, pravica in ne dolžnost !
JADE7
30. 10. 2012 09.14
+2
ne, men je jasno, da ima on OGROMNO PRAVIC......dolžnosti pa sam tiste, ki mu godijo.....
JADE7
30. 10. 2012 12.49
+2
Borec za demokracijo??.....ki mu je ljuba avtokracija, če že ne kar diktatura. a čmo še kakšno rečt o prodaji Mercatorja?? Glede tega so sestankovali g.Janša, g.Bavčar in g.Šrot.... al rečemo kakšno o Istrabenzu, al o pivovarni Laško??? Al o temu, da se je začasa Janševe \"vladavine\" pokradlo NAJVEČ družbenega premoženja....itd. Ljudje so ga spregledali, a veš?!! A veš, zakaj je folk sploh volil Jankoviča ?? Zato, da nebi Janša dobil mandata....kajti bilo je rečeno....VOLITI MANJŠE ZLO OD VEČJEGA . Seveda se je spet komolčarsko povzpel na \"prestol\", ne ozirajoč se na dejstvo, da ga narod NE MARA, NE ŽELI. Verjemi mi, da so mu dnevi šteti. To je njegov POSLEDNJI nezasluženi, oziroma z UKANO dobljeni mandat. Pa lep dan želim.
iGURT
29. 10. 2012 18.37
+6
Sklepam, po vedenju predsednika vlade janše, da če pač imaš neke stvari na isti dan kot sodišče, pač ne greš na sodišče ? ... zanimivo
JADE7
29. 10. 2012 19.27
+9
ja, itak je zanimivo :) ....če ne greš na sodišče.....se ne moreš zaj. s kakšno izjavo, odgovorom....neumen pa le ni :) ....sicer pa, ne razumem zakaj druge prisilno privedejo.....njega pa ne.....a je to kakšna PRAVNA država???
Buena Vita
29. 10. 2012 20.08
-5
na sodišče ni treba hoditi če tisti dan ni določeno da boš pričal, zato so zagovorniki,zagovorniki odločijo kdaj je kdo obvezen ,,,kdaj brez njegovega pričanja zastane delo,
aojz
29. 10. 2012 20.14
+7
Če pa so dokazi se pa lahko sodi tudi v odsotnosti. Poleg tega ti na sodišču povedo, da ni treba dajati izjav, katere te lahko bremenijo. Tudi lažeš lahko v svojo korist. Ni kaznivo. V ameriki te pa zaprejo.
JADE7
29. 10. 2012 20.53
+6
parlamentarci pišejo zakone a jih ne spoštujejo.....a ni to zanimivo?? koji k. mora potem navaden državljan pod "mus" na sodišče.....če ima tak "zgled" v samem vrhu??!! Ne mi zagovarjat to, kar je gnilo, lepo prosim.
Tonček Balonček
30. 10. 2012 08.35
+7
Buena Vita, Janša ni priča, ampak obdolženec v sodnem postopku!!
dule100
30. 10. 2012 08.41
-3
JADE7
30. 10. 2012 09.10
+2
itak......in spet se bo galantno izmuznu, kot on to zna. In kot sta se že pred njim tud Bavčar in Šrot.......pa je bil spet prav on zaslužen za te afere......in nikol nič kriv......ja, zanimivo, no.
novaknovak
30. 10. 2012 11.48
-2
tri leta so imel čas. pa ni bilo brezigarce. ob predpostavki da so imel že pol leta pred tem neizpodbitne dokaze. pa halo?!a so total nesposobn al pa resnično nič nimajo. sicer pa obtožnica al kaj že to je - ob neznanem času na neugotovljenem kraju naj bi domnevno imel namero....?tona, as i imel tud ti domnevno namero ruknt tajnico v firmi?dober da te ni direktor skoz vrata zabrisal, ker si mu domnevno delal konkurenco....hehehehehe
Tonček Balonček
29. 10. 2012 18.17
+1
Ta Finec kar nekaj fantazira! Vsi vemo, d aso krivi le Zagožen, Wolf in Riedl, Janša pa ej seveda izvisel, kot pri prodaji orožja, Slovenske industrije jekla in še kje, on s temi rečmi nima nič, pa kdaj boto jasno tudi sodstvu, anm je že od nekdaj!! MAfija vedno dela na znanih metih, ob znanem času in ima vse zadokumentirano!! Vsaj v Sloveiji je tako, če iamjo pa v Avstriji ali na Finskem probleme s tem, je pa to njihova stvar. naj jim Kučan, Šur, Karba, Milharčič ter podobni izdajalci in komunisti pomagajo!
JADE7
29. 10. 2012 19.31
+4
hahahahah......dej, lepo te prosim.....gospod Janša itak NIKOLI NI KRIV, a ne?? :D
Buena Vita
29. 10. 2012 20.08
+1
JADE7
29. 10. 2012 20.55
+5
ja itak....sej to je sam v SLO možno..... sej tud za ISTRABENZ in LAŠKO noben ni odgovarjal.....cela Slovenija pa ve, kaj je na stvari. Če boš pa ti ukradu štruco kruha, boš kaznovan! A ni to zanimivo?! :)
ivica26
29. 10. 2012 21.29
+0
Bojan-F
29. 10. 2012 18.14
+10
Iznenadenje od londonskih bookmakerjev. Stave ne vprašanje "kdo-bo-globoko-grlo" trenutno stojijo tako: - g. Janša Janez ... 1,1 - g. Zagožen Jože ... 1,35 - g. Crnković Ivan ... 8,35 - g. Krković Tone ... 12,0 . g. Wolf Walter ... 50 Staviti na g. Janša Janeza je po mnenju bookmakerjev dobra naložba (igra na zicer). 100 funtov se oplemeniti na 110 funtov. Le zakaj? Ker se je g. Janša Janez pred mnogimi leti že izkazal s tunkanjem sotrpinov.
lukeeeeeec
29. 10. 2012 18.27
-5
Bojeviti! Očitno si eden redkih ki še verjameš v pravljice. No ja, če se te kaj vpraša si jezen! resnico sovražiš?
iGURT
29. 10. 2012 18.41
+7
lukeeeeeec
29. 10. 2012 18.48
-2
katera resnica! Jaz te obtožim torej si kriv v skladu z mojimi načini poslovanja. Ti pa dokaži če moreš, da ne delaš tako kot jaz! kapiš?
Bojan-F
29. 10. 2012 18.52
+4
Bliskoviti, če se dobro spomniš, sem že zdavnaj zapisal, da ne verjamem, da bi g. Janša Janez vzel denar ... bi se porušile vse moje teorije o disfunkcionalnih skupinah in narcističnih vodjih ... za ta opravila so drugi. Mimogrede: izgleda, da bo ključni element obrambe netočni podatki o formalni vlogi g. Zagožen Jožeta v javnem življenju. Nakar bo g. Zagožen Jože izpadel kot grešni kozel,ki je malo soliral ... kar pa mu nebo najbolje leglo ... jaz bi še vedno stavil na njega!
lukeeeeeec
29. 10. 2012 19.32
-3
Ne verjamem nobenemu več! Preprosto. Cvilimožek je trdil da ima dokaze, zdaj se pa tožilec siromak muči. Pa še nekaj je. Pogodbo so razdrli. Če so bile podkupnine, vlada je ista, ne verjamem da bi prišlo do razdrtja! Kapiš? To je huda matematika!
gizadlinka
29. 10. 2012 18.02
+1
ti tožilci pa res ne veš kaj delajo, če bi bili sposobni spisati utemeljeno obtožnico bi zadevo lahko končali. Tako pa na nezananem kraju, na neznan način neznani osebi. Pa saj take obtožnice menda niti v butalah niso imeli. Naj postopek končajo, če nimajo nobenih dokazov. To bi lahko sodišče že zdavnaj končalo, ampak me vedno bolj spominja na hallo win.
iGURT
29. 10. 2012 18.35
+4
niti ni vse tako "neznano" kot Majer prikazuje v javnosti
ostap.bender
30. 10. 2012 09.50
+1
gizadlinka, »Ti tožilci«, točno vedo kaj delajo, saj so vodeni, neposredno, s strani Barbare Brezigar; in kdo je že ta BB???
Milan Koleznik
29. 10. 2012 17.56
+2
Janša kriv ali ne kriv,kdo pa je okradel sedaj celo Slovenijo,ki smo jo rabili in jo bomo rabili,tovarne,ustanove,banke itd.Menim da je to bolj važno kot orožje ki ga ne rabimo,spomnite se Kresalove hotela je vodne tanke naročit,a mislim da ona ne loči od milijona evrov do 1000 tisoč evrov,zakaj bi imeli vodne tanke,torej orožja ne rabimo.
Ivan Bricklayer
29. 10. 2012 17.54
+0
Prav tako Niittynen ni vedel, ali sta bila Zagožen in tedanji ter sedanji predsednik vlade Janez Janša v kakršnih koli stikih. - Bo(u)b(y) je mrtev?! Kako naj to sporočim Njegovi Visokosti? - Probaj z usti, iz njih običajno najlažje prihajajo besede…
Ivan Bricklayer
29. 10. 2012 18.00
+1
Napis na Grunfovi majici: Kdor leti – šteje, Šteje – kdor leti, Kdor ne šteje – ne leti!
*Duhec*
29. 10. 2012 17.02
+8
Nesposobneži..... vsi.... razen odvetnikov....
JADE7
29. 10. 2012 19.38
+2
korintos1
29. 10. 2012 17.01
+5
Brez embarga se je vlada odločila za *opova Wolfa in Riedla Admin, da sta *opova se je izreklo dunajsko sodišče.
korintos1
29. 10. 2012 16.57
+1
admin, to kar si zbrisal piše v gornjem prispevku!
korintos1
29. 10. 2012 16.38
+6
s podporo stranki so hoteli pomagati stranki da ostane na oblasti tudi po volitvah!
korintos1
29. 10. 2012 16.36
+4
Podpora vlade pri nakupu je bila pomembna zaradi vrednosti projekta!