Gospodarstvo

Kot da bi bili v vojni: razvite države z ogromnim javnim dolgom, rekorderka Japonska

Tokio, 12. 10. 2012 10.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Generalna direktorica Mednarodnega denarnega sklada Christine Lagarde opozarja na veliko zadolženost razvitih držav. Ta v povprečju znaša 110 odstotkov BDP in je največja grožnja gospodarski rasti.

Generalna direktorica Mednarodnega denarnega sklada (IMF) Christine Lagarde na letnem srečanju IMF in Svetovne banke.
Generalna direktorica Mednarodnega denarnega sklada (IMF) Christine Lagarde na letnem srečanju IMF in Svetovne banke. FOTO: Reuters

Javni dolg v razvitih državah v povprečju znaša 110 odstotkov bruto domačega proizvoda in je tako bolj ali manj na vojnih ravneh, je danes opozorila generalna direktorica Mednarodnega denarnega sklada Christine Lagarde. Prav visoka zadolženost razvitih držav je po njenih besedah največja grožnja gospodarski rasti.

Rekorderka med razvitimi državami je Japonska, v kateri dolg dosega 237 odstotkov BDP. Javni dolg je 100 odstotkov BDP presegel že tudi v ZDA, v evroobmočju pa je bil medtem v prvem letošnjem četrtletju pri 88,2 odstotka BDP.

"Brez rasti je prihodnost svetovne ekonomije ogrožena, največja ovira za rast bo v prihodnje nedvomno breme dediščine javnega dolga," je dejala Lagardova v Tokiu na plenarni seji IMF in Svetovne banke ob uvodu v osrednji del letnega zasedanja obeh ustanov.

Lagardova je prepričana, da je zniževanje javnega dolga ključna naloga, ki bo brez gospodarske rasti izjemno težka in bo zahtevala pravilno dinamiko zniževanja primanjkljaja, zato da ne bodo človeški stroški tega procesa previsoki. "Visoka zadolženost zelo otežuje zagon rasti, tako da morajo države hoditi po zelo ozki poti. Verjetno gre za dolgo pot, za katero verjetno ne obstajajo nobene bližnjice. A po tej poti morajo iti," je ponazorila Francozinja na čelu IMF. Pojasnila je še, da so oblasti v razvitih državah zaradi visokega dolga zelo izpostavljene izbruhom nezaupanja. Zadolženost jim namreč otežuje prepotrebne investicije v infrastrukturo 21. stoletja ob istočasnem ohranjanju socialnih modelov.

Javni dolg v razvitih državah naj bi po ocenah IMF sicer prihodnje leto narasel na 113 odstotkov BDP.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (91)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

iGURT
13. 10. 2012 17.28
+3
"Krasni Novi Svet" - "Živalska farma"
pravi?ni volk :)
13. 10. 2012 10.48
+4
"in to je sodoben ter pravičen svet" WELCOME TO THE HELL :) v nebesa greš ko umreš ;)
ONniON
13. 10. 2012 00.13
+1
V Sloveniji javni dolg v % BDP ni problem ampak je zelo hitro narastel v zadnjih letih , in je daleč od nemškega , omenil sem pa zato ker nemška politika ful rada diktira in ukazuje drugim državam kok morajo met , drgai švabi sami niste nič boljši in začnite spremembe pri sebi ne pri drugih , slovenija bi lahko kvečjemu bla vzornica za zmerno nizki javni dolg v %BDP ostalim ne pa nemčija , ne vem zakaj se majo tok za mogočne
nikhrast@yahoo.ca
13. 10. 2012 17.01
-15
Puf sam ni važen, važno je če ga lahko odplačuješ. Jugoslavija je imela relativno majhen puf, je pa vseeno bankrotirala.
nikhrast@yahoo.ca
12. 10. 2012 20.10
-14
Za razliko, v Ameriki in na Japonskem je to domači puf, Slovenci pa pa zdaj vandrajo v Ameriko po kredit, doma folk nima denarja da bi pokupil te obveznice. Poglej, v Ameriki so obveznice ki jih izdajajo mesta takoj pobrane, tu še davka ni treba plačati, to je kot ena od loopholes ki jih lahko uporablja investitor. Ponavadi mali investitor še zraven ne pride, poberejo jih velike investitroske hiše.
ni_mi_vse_eno
12. 10. 2012 20.34
+14
Daj se malo pozanimaj zakaj ZDA tako skrbi, če boj oKitajci izgubili zaupanje v dolar in začeli prodajat ameriške obveznice. :) Povprečen američan je zapufan čez glavo bolj kot povprečen slovenec. (Vir: debt clock)
nikhrast@yahoo.ca
13. 10. 2012 16.59
-14
Seveda so Amerikanci zapufani, pa Kanadčani tudi, povprečno ima samo študent $24 tisoč pufa. Pa zakaj bi Kitajci uničili dolar, to je isto kot da bi naredili samomor. Odvisni so drug od drugega. Boš uničil nekoga od katerega si odvisen, če Amerika crkne, potem bodo tudi Kitajci.
ni_mi_vse_eno
12. 10. 2012 16.46
+11
Komu so dolžne razvite države? Privatnikom, ki tiskajo denar iz nič in ga posojajo kot dolg za obresti. Vsak dolar v obtoku si je potrebno izposoditi in ga vrniti z obrestmi. S tem dolg narašča. Samo z dolarji se pa lahko kupuje nafto. Libija, Gadafi, poizkus prodaje nafte za zlato, sledi njegovo uničenje. Irak, Sadam, poizus prodaje nafte za evre, sledi njegovo uničenje. Kdo si upa biti bitko z demokratično ZDA in njegovo mogočno vojsko?
Ost1234
12. 10. 2012 16.08
+2
Sem že enkrat zapisal: to, kar se dogaja je le sodobna oblika vojskovanja in zavojevanja! Brez človeških žrtev in brez fizičnega uničenja gospodarstva.Kapital ( tisti bogati % zemljanov) si s krediti ( ki ga seveda plačajo prebivalci neke države) počasi kupi pravico odločanja v gospodarstvu in javnem sektorju neke države ( poglej pogojevanja IMF, Evropske banke, etc.) in s tem prevzame oblast, ljudstvo pa zasužni. Po podatkih evropskega tiska naj bi bilo v Evropi že čez 80.000.000 sodobnih sužnjev kapitala! Pa admin, ne takoj pobrisat! Prej preverite, če ta zadnji podatek tudi sami niste objavili! Se mi zdi, da ste!
Robin Gunner
12. 10. 2012 14.49
+4
To sem jest ze pred casom vedel, da je Japonska prehitela Grcijo z 180% in je sla cez 200% BDP! Povedal sem vam tud da ima Francija 2000 miljard minusa in da Holland ne bo resil nicesar! Samo Francija je lani naredila 160 miljard minusa in nima niti evra v svoji blagajni, enako Nemcija ob vsem svojem tehnoloskem razvoju in gospodarski moci jim je uspelo ustvariti, 60 miljard minusa, Slovenija v 4 letih leve vlade pa 8 miljard! Kolicinsko gledano so nase miljarde glede na celotno EU kaplja v morje, a kaj ko je bolj pomembn faktor stevilo prebivalcev glede na to kar ustvarimo in kar smo zagonili. Kar smo mi pri 2 miljonih prebivalcev naredili minusa v 4 letih, torej 8 miljard bi Nemcija pri 80 miljonih prebivalcev morala narediti 320 miljard minusa, pa ga niso. Tko da mi smo zelo hitro podvojili dolg, iz 21% na 48% BDP samo v 3 letih in glede na prebivalca smo uspeli zadolziti drzavljane za vec kot so to naredil drugi. In kaj imamo danes od te socialnosti? Jaz osebno nic, pa mariskdo drug tud ne, odgovorni pa so samo sestopili iz polozajev in pridigajo kaj bi oni naredili danes, ce bi imeli moznost. Imeli so jo, dokazali so se za nesposobne, cas je da placajo racune, ker drugace jih bomo mi naslednjic, in temu ne bo konca, ker se bo to spet ponovilo, ker krivce za nastalo situacijo niso kaznovali kazensko in premozenjsko, ampak so prelozili odgovornost na celo nacijo.
olyca
12. 10. 2012 14.01
+1
Cel svet živi na pufih, kam gre denar, ki se zasluži z delom ?
korintos1
12. 10. 2012 14.08
-2
Perun55
12. 10. 2012 16.29
Pa vedno manj ga je. Sto let nazaj, je denimo v tovarni ford za Model T delalo recimo 2000 ljudi. Zdaj bi za enak oz. podoben model delalo tam samo 500 ljudi. Ces 30 let, ce bo sla tehnologija v to smer pa mogoce samo 150.
skodelica kave
12. 10. 2012 13.59
+8
Neizbežna Svetovna VOJNA
Perun55
12. 10. 2012 16.25
+1
Kdo pa bo tako nor da bo rinil v sv. vojno, ko imajo vse velesile jedrsko orozje. Kitajci, ZDA, Rusi, EU. Ostali so pa edinole kake lokalne sile.
quickone
12. 10. 2012 13.36
+3
japonci so sužnji američanom
ebiga
12. 10. 2012 16.14
+0
Peace&Love
12. 10. 2012 13.30
+9
svet ne bodo uničili tisti ki ga bojo, ampak tisti ki jih bodo gledali( v angleščini se ne da) -Albert Einstein
Ost1234
12. 10. 2012 13.25
+8
Jože P. Damjan za Slovenske novice : " Resnično me je postalo zelo strah za prihodnost te države "- konec citata. Tako meni tudi večina prebivalstva! Poldrugo tisočletje so se generacije Slovencev prizadevale za nekaj, kar bo sedaj peščici uspelo uničiti v manj kot petindvajsetih letih ...
Prophet
12. 10. 2012 14.47
+1
Ost1234
12. 10. 2012 15.50
+2
Nisi pravičen! Ropanje se je začelo takoj po nastanku države !
T_one
12. 10. 2012 13.13
+23
Japonska z največjim javnim dolgom??? Pa Japonska je pred leti bila skoraj edina država, ki ni imela javnega dolga!! Očitno res drži tudi "teorija zarote", da so ji pred leti naredili potres, in posledično tudi tsunami in pregoretje nekaterih jedrskih reaktorjev, samo zato, da je Japonska IMF-u predala vse svoje bančne kode. Med drugimi državami, ki niso imele javnega dolga so bile tudi Irak, Afganistan, Libija, Sirija... torej se ve zakaj so jih ZDA in NATO napadle oz. jih napadajo. Ostale države, ki še nimaj ojavnega dolga so še Iran, Rusija, Kitajska, Severna Koreja, Venezuela... upam, da ste razumeli, zakaj jih bodo v prihosnosti ZDA in NATO napadle, da ste pokapirali za kaj se gre tukaj gre. ... Potem se pa ti IMF takole sprenaveda..... sramota... skušajo zasužnjiti svet preko umetno ustvarjenih javnih dolgov, da bodo lahko potem Vatikanski Zionisti preko IMF-a popolnoma zasužnjili svet in uvedli Genocidni Fašistični Suženjski Nov Svetovni Red.... prevara tisočetja....
3D-Flatland
12. 10. 2012 13.20
+8
ZDA niso napadle Iraka, Afganistana... zaradi tega ker niso imeli javnega dolga ampak zaradi tega ker niso uporabljali dolarja za trgovanje z nafto, kar je edina stvar, ki drži dolar pokonci.
Prophet
12. 10. 2012 13.44
+5
Se strinjam Irak in Libija sta želele prodajat svojo nafto v drugi valuti če bi nastal domino efekt bi to pokopalo ZDA za ZDA je to hujši udarec kot atomski napad.
T_one
12. 10. 2012 14.49
+4
ebiga
12. 10. 2012 15.40
+3
dolar ni vreden niti toliko kot je vreden papir na katerem je natiskan. In to je vir krize. Tiskarski stroji jim delajo sto na uro............
Prophet
12. 10. 2012 13.02
+2
Čim prej uvesti UTD univerzalni temeljni dohodek ta bo omogočal rast in zagnal gospodarstvo,povečal kupno moč,izkoreninil revščino...drugače bo potop.
3D-Flatland
12. 10. 2012 13.12
-4
S tem bi se vrnili nazaj v socializem. S tem bi podprli ljudi, ki ne delajo. V Severni Koreji in Kubi imajo podobne projekte. V severni Koreji imajo zagotovljeno hrano na Kubi pa prebivališče, kljub temu pa je s S Koreji veliko ljudi lačnih na Kubi pa brezdomcev. S tem bomo kratkoročno rešili revne dolgoročno pa precej ogrozili gospodarski razvoj. Če bogatemu vzameš denar in daš revnemu s tem ne povečaš kupno moč!
Prophet
12. 10. 2012 13.38
+4
Ni res da bi se vrnili v socijalizem ampak bi sklenili zopet krog denarja.In ni res da bi bogatem vzeli denar.Samo reformirali bi davčni in socijalni sistem v kombinaciji z novo tehnologijo v podjetjih in obnovljivimi viri.Potrošniki bi dobili denar za trošit -podjetja pa zopet kupce-plačevali bi isti davek -višek bi pa pridobili z poceni energijo in poceni delovno silo (tehnologijo)delo ki jo tehnologija ne more opraviti pa zapolnili z delavci ki bili zato dostojno plačani.
Prophet
12. 10. 2012 13.38
+3
Izkoreninili bi sivo ekonomijo saj bi se vsak zadeval da z plačevanjem davka plačuje sebi temelj.
3D-Flatland
12. 10. 2012 13.51
-8
Zakaj bi bogatim vzeli denar (če so ga zaslužili pošteno)? Če bi bogatim pobrali denar, ki so ga zakonito pridobili in bi ta denar dali revnim bi podpirali revščino. Ljudje se ne bi trudili da bi postali bogati saj bi jim država pobrala dohodek (večina dohodka). Ljudje se enostavno ne bi trudili, ker bi jim država plačala ne glede na trud. Če imaš rad javno upravo, ki je neučinkovita, bi s tem povzročili javno upravo, ki bi štela 2 milijona zaposlenih. Večina držav, ki podpira socializem je manj razvitih kot tiste kapitalistične. Res je da so ljudje enaki vendar jim to ne pomaga če so lačni.
dreko123
12. 10. 2012 14.02
+14
večina bogatih 90% si ga ni dobila pošteno! to so itak dejstva... morda 10% da je uspelo na pošten način- ostalo je samo izkoriščanje, goljufije, kraje, mešetarjenje itd... nimajo zastonj eni miljard drugi pa za kruh nimajo pa bi radi delali... Jaz bi že s pokvarjenimi kapitalističnimi korporacijam začel kot so apple, exxomobile itd... najprej bi se spravil pa na rotschilde, rockafellerje in bilderberge - to golazn bi moral uničit ter denar vrniti nazaj - in ne bi bilo nobene revščine in dolga več!
Prophet
12. 10. 2012 14.12
-1
3D Nisi si prebral odgovora.Preberi si še enkrat in ponavljam ..Kdo kje hudiča trdi da bi z UTD vzeli denar bogatim?Temeljni dohodek zagotavlja večjo kupno moč,večjo proizvodnjo,večje povpraševanje in večjo davčno disciplino.Uvedba UTD bi bilo treba uvesti sinhrono z obnovljivimi viri,tehnologijo -modernizacijo v podjetjih.Kdor bi želel več bi še naprej delal.Kdor ne -pač ne.Oživelo bi podjetništvo in razvoj idej.Sive ekonomije ne bi bilo. To nima nobene veze z socializmom niti komunizmom.Vzpostavlja se simbijoza med potrošniki in proizvajalci.Denarni tok se zopet sklene.
3D-Flatland
12. 10. 2012 14.19
-2
Če je 90% bogatih obogatelo preko pomoči države bi sedaj postala še večja katastrofa, ker bi imela država še večjo moč. Imamo veliko bogatih, ki so zaslužili preko javnega denarja, sedaj pa bi bilo tega še več. Ne vem zakaj je Apple pokvarjena korporacija? Tovarne, ki so na Kitajskem in "izkoriščajo" ljudi so dobre za nas in za ljudi na Kitajskem. Plača v teh tovarnih je 7x višja kot pa povprečna plača na Kitajskem (ne vem za Apple ampak za tovarne, ki delujejo na Kitajskem), je pa res da so razmere v primerjavi z našimi precej slabe. Če želiš rešiti gospodarstvo je edina možnost da se država ne vmeša v gospodarstvo (kar je povzročilo krizo, ki jo imamo). Rockafeller je obogatel, ko je "izumil" da bencin ni stranski produkt pri nafti ampak zelo uporabna stvar, s pomočjo države pa je njegova družina dobila precejšen delež bank v ZDA.
Prophet
12. 10. 2012 14.25
Rešitev je UTD ali kolaps kapitalizma-logično tehnologija vedno bolj nadomešča človeka-proizvodnja nikoli ni bila tako visoka kot danes pa vendarle imamo rekordno nezaposlenost in rekordni dolg-škarje se širijo.Zato je treba potrošnikom zopet dati denar-to bo zagnalo gospodarstvo.Časi klasičnega kapitalizma so mimo potrebna je evolucija kapitalizma sistem ki ga živimo je zastarel za današnje čase.
3D-Flatland
12. 10. 2012 14.27
-2
Komu bi pa vzeli za UTD? Vzeli bi revnim in bogatim, dali pa samo revnim, vmes pa bi zaposlili kup javne uprave, ki bi pobrala velik delež denarja. Kadar država vlaga v določen sektor ali pa ga subvencionira nastanejo samo težave, kot jih imamo sedaj (današnja kriza). Modernizacijo morajo podjetja uvesti sama, drugače propadejo. Z razporeditvijo denarja bomo ustvarili več težav, kot pa jih imamo sedaj. Vse države, ki to poskušajo naredijo več težav kot rešitev. V Franciji imajo predsednika "rešitelja", ki ima podoben sistem denar pa je dobil od bogatih, te pa veselo zapuščajo Francijo. Država mora spodbujati ekonomijo z nižjimi davki.
Prophet
12. 10. 2012 14.34
+2
Nisi prebral natančno denar bi dobili iz obstoječih socialnih transferih in jih prekanalizirali, ukinili birokracijo za socialne prejemke saj bi vsi dobili UTD torej sociala ni več potrebna, Drugačna davčna politika,sive ekonomije ne bi bilo več saj bi vsak dobival zato ker plačuje davke to je že 10 miliard€ prihranka, ter energetska politika-poceni in čista energija.Bogati ne bi v končni fazi nič več plačevali samo drugače.Sklenili bi tok kapitala v razmerju potrošnik-proizvajalec-prodajalec.Kriminala bi bilo tudi bistveno manj.
3D-Flatland
12. 10. 2012 14.35
Živimo v sistemu, ki je pol kapitalistični in pol socialistični nadzirajo pa ga politiki in banke. Težava je v tistem delu, ki je socialističen (javna uprava, banke, ki poslujejo z državo...). Ko tehnologija nadomesti delavce, se v drugih sektorjih pojavijo nove zaposlitve. Če bi bilo število zaposlitev statično bi imeli 90% brezposelnost ker bi bili kmetje edini, ki bi imeli zaposlitev. Brezposelnost je nastala ker je država gospodarstvu poslala napačne signale v kaj naj vlagajo, eknomija pa je temu sledila. Naši in svetovni politiki pa rešujejo krizo na povsem enak način, ki nas je pripeljal sem.
Prophet
12. 10. 2012 14.36
+1
Skratka temeljni dohodek vsakem državljanu.Delo se s tem ne ukinja,tisti ki dela ima tudi več.Res pa je da bi to delo bilo dostojno plačano .Saj drugače delodajalec bi dobil delavca.
3D-Flatland
12. 10. 2012 14.40
-1
Delavci v gospodarstvu so plačani glede na delo, ki ga opravijo ne pa na prisotnost v službi kot se to dogaja v javni upravi. Če bi vsi imeli zagotovljen denar potem noben človek ne bi delal z vso močjo saj bi vseeno dobil plačano. Ne koncu bi imeli največjo javno upravi, ki ne bi bila konkurenčna še najmanj razvitim državam.
Prophet
12. 10. 2012 14.40
+3
3D Živiš v zablodi od kje potem kriza v ZDA ???Zahodni evropi? Živimo v visoko produktivnem svetu kjer stroji in tehnologija počasi nadomešča človeka-Foxconn to e podjetje ki izdeluje Iphone itd..bo nadomestil mio delavcev z roboti.To se ogaja v vseh segmentih...zato je treba potrošnikom dati denar in skleniti tok denarja drugače bodo propadle tudi proizvajalci in bogataši.
3D-Flatland
12. 10. 2012 14.44
-1
Ko bodo nadomestili delavce bodo te ostali brez zaposliteve, razvila pa se bodo nova delavna mest v industriji, ki bo skrbela in nadgrajevala robote ter razvijala nove.. Št. delavnih mest ni statično saj bi drugače imeli 95% brezposelnosti. Politika še zdaleč ne more rešiti te krize pa tudi če bi začeli delati na tem in ne hoditi v službo po plačo.
Prophet
12. 10. 2012 14.55
+1
Tvoja trditev ne drži in grafikoni produkcije in zaposlenosti govorijo drug jezik.Robote bodo delali roboti.Človek bo le asistiral-skratka na vseh segmentih tehnologija,nadomešča človeka.Vsako leto podjetja gredo v racionalizacije.Ne potrebuješ biti znanstvenik da boš predvideval kam to pelje...UTD je edina dolgoročna rešitev za ves svet.
Prophet
12. 10. 2012 14.58
-1
Formula je jasna.Večja produktivnost+racionalizacija=večja nezaposlenost=Manjša kupna moč,manj pobranih davkov= manj sociale,manj pravic,neredi itd..
3D-Flatland
12. 10. 2012 15.04
-1
UTP je kratkoročna rešitev, da bi odpravili neenakost in dogoročna rešitev kako uničiti gospodarstvo ter povečati zaostanek za razvitim svetom. Zakaj nimajo takšnega sistema razvite države, če je tako učinkovit?
Prophet
12. 10. 2012 15.08
+1
ZDA ga je uvedla na Aljaski. Deluje tudi na Grenlandiji.Uvedla ga je Namibija v nekem predelu in obnesel se je odlično-težava je bila le z imigracijo sosednjih pokrajin.Spomil se ga je nek Nizozemec -glasen podpornik je lastnik DM ja.Zadeva se širi in spoznanje da druge poti ni sedaj smo v najhujšem prehodnem obdobju.
Prophet
12. 10. 2012 15.09
+1
Tudi Brazilija ga namerava uvesti.Malo si preberi na netu o UTD.
3D-Flatland
12. 10. 2012 15.21
-1
ebiga
12. 10. 2012 15.43
3D daj razloži tole: Če bogatemu vzameš denar in daš revnemu s tem ne povečaš kupno moč!
3D-Flatland
12. 10. 2012 16.01
Kaj je tu za razložit? Če imaš ti 1.000€ in jaz 200€ lahko kupiva 1200 lizik. Če ti jaz vzamem 300€ imam jaz 500€ ti pa 700€ skupaj pa lahko še vedno kupiva 1200 lizik (ne vem zakaj ravno lizike ampak recimo da jih imava oba rada). V Afriki je UTD uvedla cerkev, ki je dajala denar le v določeni regiji. V tej regiji se za revščina zmanjšala in ljudje niso bili podhranjeni vendar so morali denar pobrati v drugih regijah, ki so za to morale zmanjšati porabo hrane in podobno. Ta načrt je tak da vzameš ljudem denar in jih ga potem vrneš, vmes pa zaposliš ljudi, ki poberejo del denarja za administracijo. Če bi imeli 300€ zagotovljenega prihodka, bi potrebovali 6x toliko denarja kot ga danes namenimo sociali.
ebiga
12. 10. 2012 16.16
če ima folk denar ga zapravlja, denar kroži in produkti se prodajajo. Če ima bogataš denar ga kopiči na računu. Denar ne kroži.
3D-Flatland
12. 10. 2012 16.27
Tudi povprečni ljudje varčujejo denar ne samo bogataši. S tem ko bogataši zapravljajo denar ustvarjajo nove službe enako kot če bi ga zapravili ljudje. Večina ljudi varčuje ker želijo v prihodnosti kupiti večje stvari (avte, hiše) kar bo tudi zvečalo povpračevanje in denar bo krožil. Ni poterbno da denar konstantno kroži. Če denar varčujemo in ga investiramo lahko prav tako spodbudimo ekonomijo. Edini problem je ko pridei inflacija in počasi pobira del tvojega denarja brez da bi ti to vedel, kar se pa vidi na višanju cen.
maks44
12. 10. 2012 21.07
maks44
12. 10. 2012 21.52
Dajmo že enkrat razmišljat res malo drugače. Ljudje sploh ne potrebujemo denarja. Prelaganje denarja povzroča le korupcijo podkupovanja in kraje. UTD je nekaj podobnega kot današnji sistem, ki potrebuje velik nadzor, zato se z njim ne strinjam čeprav je boljša rešitev kot obstoječ sistem. Že kar nekaj časa nazaj sem sestavil sistem, ki bi preprečeval, korupcijo lobije, kraje, kriminal in ostalo, bil bi prijazen do vsakega posameznika. V takem sistemu nebi plačevali davkov, prispevkov, nebi bilo marž, šole vrtci domovi ostarelih bi bili brezplačni delali pa bi tri dni v tednu po osem ur, delavna doba pa bi trajala nekje od 40 do 45 leta starosti. To bi bil sistem za pravično deljenje materialnih dobrin. Vsa plačila, ki nebi bil denar bi šla direktno k vsakemu posamezniku, kar bi preprečevalo razne fonde kjer so kraje največje. Takšen sistem lahko sestavimo le tako, da je ves material, rude, naravna bogastva, polizdelki, končni izdelki in ostalo last države (tu ni mišljena lastnina posameznika, mišljeno je vse kar se proizvaja, prideluje… vključno z javno upravo…) (last države pomeni, da je vse tudi last vsakega posameznika). V takšnem sistemu bi lahko še vedno delovali s.p.-ji, d.o.o. in ostale družbe le, da bi delovali s surovinami države. Ko bi bil ta pogoj izpolnjen moramo te stvari in dobrine le pravično delit med državljane glede na status posameznika in na njegovo opravljeno delo… Od tukaj naprej je sestava takšnega sistema enostavna če želite več od tega opisa, razmišljajte v nasprotni smeri od današnjega sistema postalo vam bo vse bolj jasno…
Ramzess
12. 10. 2012 12.49
+3
Nekateri še vedno niso dojeli, da je ta rast omejena, in da je že dosegla vrh. Kaj sledi pa je jasno, ...
3D-Flatland
12. 10. 2012 12.56
-5
Gospodarska rast ni omejena. Države se bodo še naprej razvijale. Rast se bo samo upočasnila dokler se države ne bodo znebile dolga, kar pa je trenutno nemogoče (razen upor proti državi in EU).
ochi
12. 10. 2012 12.42
+8
neizbežna funkcija te enačbe je večanje dolga ne glede na ukrepe. formula te enačbe je eksponentna in načrtna.
Miki777-
12. 10. 2012 12.32
+22
Ameriških bank pa ne boste omenjali kajne? Njihov javni dolg presega že 700 (če ne celo več) x 10 na 9 milijonov dolarjev... In kljub vsemu "ocenjujejo druge banke" (Moodies) in podobna židovska sran.ja.
Ramzess
12. 10. 2012 12.49
+9
uporabnik007
12. 10. 2012 12.22
+8
Pred dnevi so vsi naši levičarski meiji pisali o tem, da je Lagardova rekla naj države ne varčujejo tako močno; danes povsem druga zgodba. Edina resnica je, da je varčevanje in BISTVENO zmanjšanje porabe države ( ne državljanov ) nujno. Slovenija bo naslednje leto plačala skoraj 1 milijardo obresti. Samo obresti ! In butasta levica bi se še zadolževala ( sicer pa desnica ni ravno svetlobna leta boljša ). In to samo zato, da plačujemo 60.000 je preveč zaposlenih javnih uslužbencev ( po osamosvojitvi jih je bilo 60.000 pa je bilo zdravstvo podobno dobro, učencev v šolah nič manj ). Torej je razlika 100.000 ! Če jih recimo zaradi samostojnosti potrebujemo npr. 40.000 več kot prej je to še vedno samo 100.000 javnih uslužbencev in ne 160.000 kolikor jih imamo sedaj. to je eden največjih nategov tumpastega naroda. Namnožili so se, ker so levi in desni zaposlovali svoje sorodstvo, prijatelje in volilno bazo. V največjem interesu ljudi bi moralo biti zmanjšanje javne uprave za 60.000 ljudi, ki ne delajo nič koristnega. To bi pomenilo povprečno 200 evrov višjo plačo vsakega zaposlenega v gospodarstvu in hkrati odplačilo 1 milijarde dolga letno. Po odplačilu dolga bi bile plače višje za 300 evrov samo iz prej omenjenega naslova !!! Seveda lahko butasto ljudstvo spet pade na finto sindikatov in vlade ( čeprav gre še osel samo enkrat na let, gremo Slovenci že 20 let zapovrstjo ), da se tega ne sme storiti. Ljudje pač živijo v različnih državah različno. Če je narod, kot slovenski, izjemno neuk in butast ga pač okrog prinašajo in živi tako kot živi.
mimic
12. 10. 2012 12.25
+2
bedak12346
12. 10. 2012 13.05
+3
bal bla, vsem je jasno da so se gospoda kapitalisti navadili abnormalnih dobičkov, sedaj ko pa ni več rasti pa bi morale države šparati na državljanih da dobijo dobičke nazaj, to je vsa poanta, mi nimamo tako zadožene države, ne tako velike državne uprave, pa smo bolj v riti k Nemci, ki to imajo. Nesposobnost naših gospodarstvenikov in bankirjev je izzvala to krizo, saj dragi moji končalo se je preprodaja raznih kitajski proizvodov za visoke denarce, ker ljudje pač kupijo ceneje preko interneta. Žal je 90% naših gospodartvenikov bleferjev, ki so lahko poslovali samo na račun kreditov in preprodaje brez vizij za zelo veliko osebno porabo, tudi če bankam odvzamemo vse slabe kredite, večini podjetji ne bo moglo dobiti kredita ker nimajo pametnega proizvoda.
bedak12346
12. 10. 2012 13.08
+1
Pa da nebi kdo mislil, nikoli nisem delal v državni upravi, veš čas v gospodarstvu in tam se je dali marsikatero blefersko direktorsko bedarijo videti.
Pametenkodrek
12. 10. 2012 13.13
+1
Res je. Vendar z odpuščanjem nisi naredil se nič. Treba je te ljudi zaposliti tako, da bodo nekaj ustvarili.
T_one
12. 10. 2012 14.52
+2
Treba je pa tudi vedeti, da je pred tem IMF, s pomočjo naše državne "elite", Sloveniji namerno ustvaril ta javni dolg, s tem, da so nam namerno pokradli preko 20 milijard €, s čim so umetno ustvarili primanjkljaj v državni blagajni, nato pa nas naskrivaj zadolžili za 17 milijard, zaradi česar "moramo" sedaj IMF-u plačevati skoraj milijardo obresti... Upam, da si pokapiral za kakšen konstrukt se tukaj gre... podobno pa je tudi v mnogih drugid državah, ki morajo IMF-u plačevati oderuške obresti za sposojen denar, pri čemer je ravno IMF igral ključno vlogo, da so si ga te države sploh sposodile od IMF-a. Če bi jaz bil smrdljivi lopov, takšen kot je IMF, bi si tudi jaz ustvaril dolžnike, tako da bi jih najprej pomagal spufati, nato pa jim ponudil svoj denar, za katerega bi mi morali ti dolžniki v neskončnost plačevati oderuške obresti. "Problem - reakcija - "rešitev""! Globalni konstrukt Vatikanskih in drugih Zionistov....
Jimi1
12. 10. 2012 12.11
+24
No Islandija je našla pravo rešitev. Obračunala je z bankirji in jih na hladno spravila skupaj z podkupljivimi škodljivimi politiki.
onTime
12. 10. 2012 12.17
+10
hočeš rečt na toplo? ...tam so vsi ostali na hladnem.
mimic
12. 10. 2012 12.25
+3
he he, saj ko bo dnarja zmankal, bomo tud mi kradl da bomo na toplem
CDROM
12. 10. 2012 12.30
+2
T_one
12. 10. 2012 13.23
+7
To bi morali v bistvu narediti v vseh državah; le tako se bi dalo rešiti to (umetno ustvarjeno in umetno vzdržavano) "krizo"... druge poti ni!!! To bi morali v bistvu narediti v vseh državah; le tako se bi dalo rešiti to (umetno ustvarjeno in umetno vzdrževano) "krizo"... druge poti ni!!!
Peace&Love
12. 10. 2012 13.33
+0
T_one bejš bejš a res al kaj? če so se oni lohk pobral bi se tut mi mogl , sam z trenutnimi veleumi je to bolj ali ne nemogoče
onTime
12. 10. 2012 12.05
+8
Uspeh se meri po tem kolk kredita lahko dobiš, ne kok ga lahko odplačaš... Sam poglejte zokija & co