Tujina

Kje vas lahko ateizem stane glave?

Bruselj, 10. 12. 2013 17.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V 13 državah s prevladujočo islamsko religijo lahko ateiste doleti tudi smrtna kazen. Bogokletje pa je kaznivo dejanje tudi v nekaterih zahodnih državah.

Ob mednarodnem dnevu človekovih pravic velja omeniti diskriminatorne prakse v nekaterih muslimanskih državah. Raziskava Mednarodne zveze za humanizem in etiko (IHEU) kaže, da lahko v 13 muslimanskih državah ateiste in ljudi, ki ne priznavajo državne religije, v določenih primerih doleti tudi zaporna kazen zaradi bogokletstva.

Javno kritiziranje islama ali razglašanje ateizma tako ni priporočljivo v Afganistanu, Iranu, Maleziji, na Maldivih, v Nigeriji, Pakistanu, Katarju, Savdski Arabiji, Somaliji, Sudanu, Združenih arabskih emiratih, Jemnu in Mavretaniji. Najbolj drastična kazen pa je usmrtitev z obglavljanjem.

Krvava izložbena lutka
Krvava izložbena lutka FOTO: Reuters

Zaradi žalitev Boga v Nemčiji in Grčiji tudi do tri leta zapora

Bogokletje je kaznivo dejanje v 55 državah, tudi nekaterih na zahodu. Zaradi grobih žalitev Boga lahko v najhujšem primeru v Nemčiji in Grčiji dobite tri leta zaporne kazni, na Poljskem do dve leti, na Novi Zelandiji do enega leta, po tri oziroma štiri mesece razmisleka v ječi pa lahko oblasti prisodijo tudi na Islandiji in na Danskem.

Predsednica IHEU Sonja Eggericx pravi, da zgornje ugotovitve kažejo na to, da veliko držav ne spoštuje pravic ateistov, agnostikov in drugače verujočih.

V raziskavo je bilo vključenih 192 držav, sodelovali pa so tudi priznani odvetniki in strokovnjaki za človekove pravice.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (308)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

factory
23. 12. 2013 14.08
-4
Ja glej če si ateist bodi in ne vsiljuj svojega mišljenja če ti ne veruješ to še ne pomeni da moraš tudi druge prepričevat da ne smejo verovat.
Samo.Jst
11. 12. 2013 19.58
+13
No lepo, da se enkrat opozori tudi na pravice ateistov in agnostikov.
Huki
11. 12. 2013 19.43
-2
Ateist je največji vernik, zato ker najbolj vrjame samo sebi..
appollyon
11. 12. 2013 21.04
+7
Ateist predvsem verjame v znanost! Nekaj kar vi zavračate!
appollyon
11. 12. 2013 21.14
-2
Vernik ni tisti ki v nekaj verjame, njemu se reče verujoči, vernik je tisti ki verjame v božanstvo/a! Se vidi da sste tebi podobni neizobraženi, saj bo!
factory
23. 12. 2013 14.08
-3
ateisti verjamete v pink panterja in baltazarja
LEMI4
01. 02. 2017 19.04
hahaha bog in baltazar je eno in isto oba sta izmišljena
suzuki bandit1200
11. 12. 2013 18.37
+1
Isto kot pri papežu,tudi tukaj me je dvakrat brisal,pa tudi če je več komentarjev z žaljenjem ateistov,ne smeš niti odgovorit.
User1063544
11. 12. 2013 15.06
-10
Tudi ateizem je neke vrste verovanja in sicer če se poglobimo, je ateizem antireligija ki ni nič bolj ali manj fanatična od ostalih religij.
breta
11. 12. 2013 15.38
+5
Ateizem je brez boštvo oziroma odsotnost boga.
Uporabnik419925
11. 12. 2013 17.21
+15
Sam sem ateist in trdim sledeče! Ko mi boste verski fanatiki dokazali, da obstaja bog bom rekel hvala lepa in vam pritrdil. Da pa nasedam 2000 let starim zgodbicam in pa temu, da je bog nastavil kosti dinozavrov, da preiskuša vašo vero? Halo! Kaj pa tole: Pedofil ugrabi 8 letno deklico se na njej spolno izživlja par dni jo razkosa in zmeče v pesjak kjer jo njegov divji pes požre? Torej , če je to res je Bog en velik sadist, ki se smeji vsem tegobam na zemlji, ko vsak dan otroci umirajo od lakote, posilstev itd... Ma kje vi živite ? Kak bog? Sedaj boste pa rekli, da smo ljudje edina vrsta primitivcev v vesolju kljub miljonom galaksij in ne vem koliko miljard planetov? Ja to bo držalo ljudje smo edini zagamani organizem z zavestjo v tem vesolju Hollywood si je zmislil ET-je, marsovčke, vesoljčke. Religija je najslabša stvar, kar se je lahko zgodila človeštvu. Še dan danes vsi sokazi govorijo v tej smeri. Sovraštvo zaradi drugačnosti pripravljenost na nuklearno vojno zaradi drugačnosti in pa zgodovinska dejstav ,da so ljudje največ krat umirali zaradi vere v toliko različnih vojnah. In potem mene obtožujete ker sem ATEIST???? *
Juzni
11. 12. 2013 18.28
-4
Jonathan Archer - Ti trdis tako kot trdis. Ampak stvar je v temu da so ljudje vedno v nekaj verovali tako je bilo in tako bo. Ce so denimo pra,pra,pra babica in dedek bili krsceni je normalno da bodo tudi njihovi otroci,unuki... Verovanje je treba sprejeti kot del neke tradicije. Nikoli nisem in ne bom podpiral verskega fanatizma ampak meni se zdi povsem normalno da nekdo spostuje nekaj kar so spostovali njegovi potomci. Enostavno ce govorim zase jaz ne morem bit najpametnejsi od vseh mojih potomcev 500 let nazaj.
appollyon
11. 12. 2013 21.07
+3
Da verjeli so v nekaj za kar niso takrat imeli pojasnila, zato so si izmilsili nekaj, kar je olajšalo zadevo! Npr. do okoli leta 1600 se mi zdi, so trdili da je bog naredil zemljo ravno, to pa zato ker s tisto tehnologijo nihče ni mogel dokazati da je okrogla! In kaj bog je še vedno isti, ampak zemlja ni več ravna! Smešno kako nekaj zavračate a hkrati sprejemate! temu se reče oprana glava!
appollyon
11. 12. 2013 21.17
+4
Se pravi po tvoji logiki, tisti ki se ne ukvarja s športom je tudi športnik! a daj ga no srat! Theism, prihaja iz grške besede Theos ki pomeni, nekoga ki ima boga! Atheism pa je izpeljanka iz antitheisma, se pravi je nekdo ki nima boga! Dej vi verniki namesto buljenje v bilbijo pojdite raje bulit v kakšno izobraževalno knjiho, za začetek vam priporočam Bajke in povesti o Gorjancih!
User1063544
12. 12. 2013 08.23
+0
Heheheh in to sem želel napisati, sklicujete in diskreditirate verske fanatike in obenem fanatično zagovarjate svoje stališče. Jaz nisem ne eno ne drugo ampak sem HUMAN.
Robert Pungerl
27. 09. 2019 15.35
+0
Emeritus
11. 12. 2013 13.59
+5
Ne razumem dejtva da je za pomladnike in klerikalce krščanstvo zgolj RKC.Za njih protestanti in pravoslavci ne obstajajo,zato pa se jaz vedno okličem le za kristjana ne pa tudi katolika.Spoštujem pa tudi ostale religije in sem bil tako na bajramu kot na krsni slavi.Predvsem zaradi slave se mi dopade pravoslavna vera ki tudi utrjuje odnos med bližnjimi in tudi daljni sorodniki in še posebej družino.
appollyon
11. 12. 2013 21.18
+1
Sej če si katolik si kristjan! Kriščasnstvo se pač deli na veliko vej, rimokatoliško, pravoslavno, evengeličansko,..... tako npr. kot islam.
Winja
11. 12. 2013 12.54
+4
res kam gre ta svet ampak s takimi zakoni se vidi da so na svetu še ljudje ki so trdno prepričani v Boga in njegovo ime kar pa je po eni strani zelo dobro. Sam s tistimi psihoti se ne strinjam tam dol iz Arabije, ki ti glavo odsekajo če recimo se ti kaj zareče. Somalija je pa itak adijo...država velika za 10 Slovenij a njihova vlada nadzoruje 3 ulice se mi zdi v celi državi vse ostalo je kot 10000 let nazaj sam da so s kalašniki pa RPGji oborožen tako starci kot otroci
Razumnež
11. 12. 2013 13.01
-3
in vzrok, da živijo tako je po tvojem v veri, al kako? Da ni mogoče vzrok nekaj popolnoma drugega.
appollyon
11. 12. 2013 21.10
+1
Vzrok j v veri, ker so se sami izolirali pred zunanim svetom! Somalija lta 1000 ni bila nič dugačna, pa takrat še ni bilo Angleških, francoskih kolonij ali celo amerike!
Juzni
11. 12. 2013 12.31
+3
Ce nekdo ne veruje v boga in ne hodi v cerkev to se ne pomeni da mora zaliti ostale vernike. V raznih drzavah je vera del tradicije,marsikatera drzava je nastala prav zaradi velikega verovanja v boga saj so se mnoge bitke vodile v imenu boga z krizem na celu ali z luno in zvezdo. To je enostavno del tradicije in del zgodovine nekega naroda in je nedopustno,da nekdo ki je okuzen z zahodno kultura zali ter govori da so verniki manj inteligentni ipd. Tudi pri nas marsikdo ne veruje v boga a ko pride bozic,velika noc,Marijino nebovzetje... se vsi razveselijo praznika.
gostgozd
11. 12. 2013 13.11
+5
in če se nekdo čuti da mora verujit, potem naj to zadrži zase in naj malikuje svoje toteme pri sebi doma. ...če je nekaj stvar tradicij, še ne pomeni, da je dobro. stvar tradicije je bila, da so črnci sužni. stvar tradicije je bila, da je mož lahko v miru pretepal ženo. stvar tradicije je bila, da mora bit ženska pokrita od glave do pet. stvar tradicije je bila, da si je veleposestnik/csar/vladar lahko vzel mladoporočenko za prvo noč. stvar tradicije je bila, da se je "čarovnice" sežigalo. stvar tradicije je, da je korupcija nekaj normalnega... (nej ti še kakšno lepo tradicijo naštejem?). vera je osebna stvar in kot taka naj ostaja za štirimi stenami doma.
Juzni
11. 12. 2013 15.35
+3
Pocasi,pocasi.... eno je ce zaradi vere trpijo miljoni ljudi v drzavi drugo je pa ce drzava in narod spostujeta neko tradicijo. Npr. V Sloveniji je tradicija da je 25.12 praznik,ker se praznije bozic v Srbiji,Rusiji,Makedoniji,Ukrajini... se praznuje bozic 7.1. in je praznik. V arabskem svetu praznujejo bajram in je praznik. E to je tradicija. Ce pa se zatirajo ljudje zaradi vere npr. talibani ipd. to je ze druga zgodba.
appollyon
11. 12. 2013 21.12
Halo ti si najbolj okužen z razlikam med zahodom in vzhodom! Mimogrede če še nisi vedel zahod ZDA, španija, nemčija,anglija, so zelo verni, veliko bolj kot pa na vzhodu, aziji rusiji in drugje!
Ramzess
11. 12. 2013 11.18
+8
Kam gre ta svet, če nisi njihove vere, si nevernik, in lahko celo ob glavo, ...zakaj bi človek, razumski, sploh še hodil v te dežele, če toliko tvega, ...četudi taji in se ne izpostavlja, bi lahko izvedeli, če bi se v kaj zapletel .
Razumnež
11. 12. 2013 12.08
+2
Tudi med ljudožerce so hodili misionarji.... vse v imenu vere in vsega dobrega.
BŠK
11. 12. 2013 11.18
+6
Komu in kateremu od teh (pravljičnih) bitij naj sploh še verjamem ? Se vidi da nihče več ne zna živeti v realnosti in se soočiti z njo
Ramzess
11. 12. 2013 11.23
-1
Težko se je soočiti z realnostjo, kot jo imenujemo, za katero nismo prepričani koliko realna je v resnici. Najprej je treba doreči, kaj realnost ali resničnost sploh je, a za to večini manjka pravega znanja in vpogleda. Svet v katerem živimo ni realen svet, daleč od tega, saj je ljudem preveč zadev skrito in zatajeno. V realnem svetu bi se mi normalno srečevali z nezemljani in visoko tehnologijo, in drugačnim sistemom. Ne pa ta svet, ki je fazno zamaknjen od realnega, in dejansko naša ječa omejitev in iluzij.
blokirani
11. 12. 2013 11.10
+9
Ali islama ne razglašajo za miroljubno vero?
JoC13
11. 12. 2013 11.17
+5
gostgozd
11. 12. 2013 13.13
+2
islam je izredno miroljbuna vera. za tiste, ki sledijo točno določeni ločini ravno tistega kraja. ostali pa itak niso ljudje, in si kot taki ne zaslužijo živeti. miroljubnost, ljubezen in dobrota.
appollyon
11. 12. 2013 21.12
ottomici
11. 12. 2013 11.05
+12
Očitno je dejstvo, da neverniki ne ogrožajo vernikov, ampak verniki ogrožajo nevernike. V kolikor bi res bil kje vsemogočen in neskončno milosten, ne vidim niti najmanjšega razloga za lakoto in številne druge krivice, ki se dogajajo.
Frater
11. 12. 2013 10.56
+5
Nekateri verjamejo v Boga, punk rock, pravno državo, Sneguljčico, Maršala oziroma partijo. Je stvar osebne preference.
ottomici
11. 12. 2013 11.07
+7
Predpostavljam, da je to bolj kot stvar osebne presoje stvar osebne razgledanosti in predvsem osebne inteligence.
vodja
11. 12. 2013 10.50
+19
Zanimivo, da vsemogočni bog, potrebuje takšno zaščito tukaj na zemlji, če pa naj bi po mnenju vernikov tako ali drugače on sodil po smrti človeku. Mislim, da so nekateri ljudje in države nesigurne v svojega namišljenega prijatelja. Zakaj se sekirajo? Naj prepustijo odločitev in kazen bogu...seveda, druga stvar je, če globoko v sebi vedno da ta ne obstaja in vero samo izkoriščajo kot za izgovor za razne svoje izpade.
SDS_je_poden
11. 12. 2013 10.54
+6
Malo bi te popravil, zaščito tu na zemlji potrebuje le cerkev, taka in drugačna, pa nihče drug. Strah je močno orožje, poglejte kako mediji v ameriki držijo ljudi v nenehnem strahu pred zunanjim svetom?! Enako delajo cerkve vseh ver, ker brez strahu ni vernikov, brez vernikov ni moči in ni denarja.
drugnben
11. 12. 2013 10.43
+1
če bi pri nas to veljalo, bi bli skor vsi tuki gor, ki komentirate, mrtvi!
slavito
11. 12. 2013 10.49
+9
SDS_je_poden
11. 12. 2013 10.51
+7
Očitno je moje pisanje nekoga močno užalilo, ampak to so dejstva. Ljudje, ki so širili vero in naj bi bili spolno vzdržni, so mučili, posiljevali in zažigali ženske v velikem številu, ker so jih stigmatizirali z čarovništvom. Če to ni bolano!
drugnben
11. 12. 2013 10.59
+1
če si mislil mene, ti povem, da me nisi užalil. žalosti me le dejstvo, da je to res. sicer pa če bi bili ljudje bogovi, ne bi bilo tako na svetu. kaj češ. noben vernik ali pa nevernik ni popoln.
SDS_je_poden
11. 12. 2013 11.06
+0
drugnben: ne ne, letelo je to na izbris mojega prejšnjega posta.
SDS_je_poden
11. 12. 2013 10.35
+4
No še nekaj vam povem... pred kratkim je bil moj znanec na dopustu v Malaziji, ki je pretežno islamska država. V Kuala Lumpurju je v prvem lokalu pustil nahrbtnik, ker si je šel ogledovati znamenitosti in ko je prišel nazaj je bil nahrbtnik še vedno tam, nedotaknjen, 3 moški so ga stražili. Kako to, se vprašate? Ker tam še vedno "sekajo roke", če kradeš. Upate pustit svojo prtljago tako v katerikoli katoliški državi?
gostgozd
11. 12. 2013 10.42
+8
(zakaj pa so ga potem morai trije moško stražit? :)
drugnben
11. 12. 2013 10.44
+0
red je dobra stvar. človeku je treba postavt meje, tako ali drugače.
SDS_je_poden
11. 12. 2013 10.44
+0
gostgozd: Ne boš verjel, sami so se javili, da bodo pazili na njega. No, sem napisal prehudo besedo stražili... pazili so na njega.
drugnben
11. 12. 2013 10.44
+2
gostgozd, ker se najde kakšn turist, k bi ga vseen vzel.
drugnben
11. 12. 2013 10.46
ZA PRAVIČNO DRUŽBO: a so bad religion ateisti? (ne provociram, res me zanima.)
SDS_je_poden
11. 12. 2013 10.48
+1
drugnben: Znakec mi je grafično všečen, zato sem si ga pripel.
drugnben
11. 12. 2013 10.52
aja, potem nisi fen te glasbene skupine......
SDS_je_poden
11. 12. 2013 10.55
+1
drugnben: Žal ne. Punk mi moj genere, je pa zato hard rock :D
virtualc136
11. 12. 2013 10.58
+2
In še vedno vsako leto posekajo toliko in toliko rok. Kaj je torej moj point? Represija ne deluje. Iz tvojega komentarja lahko sklepam, da se ti s sekanjem rok ne zdi nič narobe? Sicer so pa v islamskem svetu stvari vse prej kot idealne, tako da ne trosi bederij naokoli!
Razumnež
11. 12. 2013 12.06
-1
Eh ne nabijej.... Tudi v mrčnjaškem veku, ko je vladala sprijena Cerkev, so sekali roke. A se za to zavzemaš ?
K-man
11. 12. 2013 10.24
+19
Ateist zavrača vse vere. Vernik zavrača vse minus eno.
SDS_je_poden
11. 12. 2013 10.31
+9
Hja.... žal je tako, da mora ateist zavračat vero, ker mu jo vsiljujejo. Zavrneš lahko tisto, kar ti ponudijo ali vsiljujejo... Ta izraz je kar točen. Ne vem zakaj ne morejo živeti v svojem svetu in dati drugim mir.
drugnben
11. 12. 2013 11.10
-1
eni so res tumač vsiljivi. samo potem noben ateist ne bi nič kupil v trgovini, ki ponujajo stvari......... samo ne združevat nudenje in vsiljevanje. to je zame zelo različno. veliko stvari je na svetu, ki se ti nudijo oz. ti jih nudijo, pa s tem ni nič narobe....... se pa strinjam da lahko vsako ponudbo zavrneš, imaš vso pravico.
gostgozd
11. 12. 2013 11.55
+2
trgovina in religijaštvo nista ravno primerljivi. če te v trgovini silijo, da kupiš milko, lahko mirno odkolniš, rečeš, da je milka zanič in kupiš gorenjko (ali pa šnicl) in te zato ne bno nihče zaprla ali obglavil ... ravno tako, se prodajalci milke ne zbirajo v gruče in kričijo v en glas proti smučarjem. in želijo prepovedati uporabo belih tipkovnic. ali predpisovati kako mora biti postrižen vaš pes.
drugnben
11. 12. 2013 16.05
ne vem, da bi se to dogajalo pri nas. islamskih for pa ne poznam dobr, da lahko kej pišem.
Samson80
11. 12. 2013 10.08
+21
Vatikan ima samo v nepremičninah pribl. 1200 milijard € - in otroci po svetu so še vedno lačni Toliko o dobri cerkvi in veri
piksi.pi
11. 12. 2013 10.01
-6
Nekateri glasni ateisti se imajo za najbolj normalna bitja na svetu. Ravnajo pa v nasprotju s tem kar govorijo. To je vtikajo se v način življenja ver, pri tem pa najbolj sami sebe sramotijo. Dajte umirite konje ali še bolje bodite raje tiho. Spoštujte sočloveka!
Razumnež
11. 12. 2013 10.04
-1
Česar ljudje ne razumejo, tega se bojijo in to jih navadno blazno moti.
SDS_je_poden
11. 12. 2013 10.06
+19
piksi.pi: To kar si napisal dosledno spoštujem, sem pa ateist. Ne dobim pa enakega odziva od vernih. Kje je tu težava?
gostgozd
11. 12. 2013 10.11
+19
hinavščina vernikov (in nezmožnost videnja svojih dejanj) je prav neverjetna. ravno verniki so tisti, ki svoja prepričanja (in zabode) turijo vsem okoli sebe (in v javnost) po goltancu... in ravno verniki se morate naučiti držati jezik za zobmi, predvsem pa - spoštovanja. in vsaj kančka tiste ljubezni za katero nonstop trdite da jo širite (če ne drugače pa z mečem)
Razumnež
11. 12. 2013 10.16
-3
Z mečem se širi tudi danes krščanstvo v Sirijo, Egipt in povsod na bljižnji vzhod...... No če to ni popolnoma res, se bodo pa tako učili čez 500 let. :))))
drugnben
11. 12. 2013 11.01
+1
hinavščina je "vrlina" vseh ljudi, ne samo vernikov.
Razumnež
11. 12. 2013 12.03
piksi.pi
11. 12. 2013 13.01
-1
gostgost toliko sovražnosti do vernikov te bo pogubilo, zapomni si to.. mir s teboj.
gostgozd
11. 12. 2013 13.14
+2
verjemi mi - veliko manj sovražim vernike, kot verniki sovražijo mene. razlika je ta, da jaz si svoje občasno sovraštvo odkrito priznam (in se ga zavedam), verniki, po drugi strani, me pa iz ljubezni "tepejo" in se svojega sovraštva sploh en zavedajo. še več - mislijo, da je to ljubezen. neskončno sprevrženo.
Razumnež
11. 12. 2013 09.56
-12
Sem 100%, da ta predsednica Sonja Eggericx, ki se takoooo trudi za neke človekove pravice zagovarja splav in evtanazijo.
gostgozd
11. 12. 2013 09.57
+14
Razumnež
11. 12. 2013 10.00
-21
v obeh primerih gre za umor... podobno kot pri obglavljanju
frako
11. 12. 2013 10.05
+20
čak mau če sm jst u bolečini brez upanja da bi ozdravel pač naprimer rak po celm telesu, morm čakat dodatnih par mescou v agoniji da umrem "naravne" smrti namest da bi zadevo na hitr zaklučl s overdozo morfija. Ka pa če je otrok spočet s posilstvom more mama ga rodit in uzgajat, mami kak je moj oči zgledou ja klele maš siko ki so jo naredl pr polcajih vidiš ti maš njegove hladno mrtve oči. Kaj pa če nosečnost ogroža življenje matere? ....
gostgozd
11. 12. 2013 10.17
+15
"razumnež" - vidiš, kako neverjetno nesamokritični ste/so "verniki": ravno pri zgornjem komentarju, pod katerega si tudi komentiral, govorite o spoštovanju sočloveka in kako se ateisti ne smejo vtikat v način življenja "vernikov" ... in kot je očitno iz tvojega komentarja - pa zagovarjaš to, da verniki pa se seveda lahko s svojimi prepričanje vitkajo v mnenja (in telesa!) drugih ... kakšna hinavščina!
virtualc136
11. 12. 2013 10.50
+10
Nekaj dodatnih celic v človeškem telesu še ni otrok. Tako je splav dovoljen samo nekaj čase, ne v 8. mesecu. Kapiš?! Kar se pa tiče evtanazije, če zbolim za rakom in je dejstvo da bom umrl v neznoshin bolečinah si imam pravico poslat kroglo v glavo. Evtanazija je smao bolj humana oblika krogle. Problem v vas vernih je to, da nimate POJMA kaj uči vaša vera. Kristjanski, Islamski in Judovski bog so sodeč po opisovanju v svetih tekstih (Biblija, Tora, Koran) totalni psihopati. Do ateističnega stališča človek pride ravno zaradi tega (v veliki meri) ker ve kakšne svinjarije učijo sveti teksti. Izobrazite se, mislite s svojo glavo!
Razumnež
11. 12. 2013 12.03
-4
Kaj pa zaznamuje človeka, če ne ravno DNK, ki pride ob združitvi moške in ženske spolne celice pri seksu? Jap, znanost je vera, ki ji je težko kljubovati.
gostgozd
11. 12. 2013 13.16
+3
kaj pa če se dnk združi kako drugače in ne pri seksu? če se, prehlajen, useknem - je v gnojnem smrklju moj dnk - ga smem vreč v smeti? ali ga moram vzgojiti v poslušnega kristjana?