Tujina

FOTO: Na Marsu je nekoč tekel globok in deroč potok ...

Pasadena, 28. 09. 2012 09.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Nasin rover Curiosity je fotografiral prodnike in konglomerate. Znanstveniki so prepričani, da je to dokaz, da je nekoč po Marsu tekel deroč in globok potok. Satelitski posnetki kanalov na rdečem planetu so že dlje časa vzbujali te domneve.

Nasin rover Curiosity je pred sedmimi tedni varno pristal v Marsovem kraterju v bližini ekvatorja. Rdeči planet je sedaj puščava, a nekoč je bil, kot so prepričani znanstveniki, planet toplejši in vlažnejši. Radovednež je zdaj po prepričanju Nasinih strokovnjakov našel trdnejše dokaze.

Dokaze, da so bile na Marsu nekoč reke, so izluščili s preučevanjem fotografij, ki jih je rover posnel v kraterju Gale. Na podlagi tega, kakšni in kako veliki so skupki prodnikov, znanstveniki menijo, da je bil tam nekoč deroč in globok potok.

''Na podlagi velikosti prodnikov, ki jih je nosila voda, lahko domnevamo, da je voda drla s hitrostjo en meter na sekundo, segala pa je nekje med koleni in boki,'' je dejal strokovnjak William Dietrich z univerze Berkeley v Kaliforniji. ''Veliko je bilo že napisanega o kanalih na Marsu, veliko hipotez smo že postavili o njih. To pa je prvič, da dejansko vidimo, da je voda po Marsu nosila prodnike. To je preskok z domnev na dejanska opazovanja,'' je še dejal.

Okrogle oblike kamnov in konglomerati nakazujejo, da jih je voda nosila na daljši razdalji, prav tako da je voda tekla v daljšem obdobju oziroma, da je šlo za hudournik, ki se je ponavljala v daljšem obdobju, in da tako ni šlo za reko, ki bi se pojavila le enkrat na več let.

Seveda pa tekoča voda pomeni še nekaj. Tam bi se lahko razvilo življenje, je dejal znanstvenik John Grotzinger.

Fotografije je rover posnel med severnim robom kraterja Gale in goro Sharp v sredini kraterja, ki je tudi končni cilj Radovedneža.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (72)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

threep
11. 10. 2012 22.27
+0
Naša rasa se je razvila na marsu, in ko se je življenje planeta končalo so se ljudje preselili na zemljo kjer so zaradi slabih razmer skoraj izumrli in so rabli do zdaj da se namnožijo.
kopron
29. 09. 2012 08.50
-1
Nimajo pojma kaj počnejo, a vseeno nam Prikrivajo Poseljenost Vseh sosednjih Planetov !!!!!!!
No.onealive
29. 09. 2012 09.41
+4
HooplaToopla
28. 09. 2012 21.35
+9
Na koncu sploh ne bodo našli marsovcev, ampak povodnega moža.
kopron
28. 09. 2012 21.19
+6
Mars Je Poseljen !!!!!!!!!
Winja
28. 09. 2012 18.24
+6
ja logično da je...Jaz sploh nism presenečen nad to novico, ker sem itak to že vse vedu, ker je logično da je blo življenje včasih gor
Miki777-
28. 09. 2012 18.46
+6
ni_mi_vse_eno
28. 09. 2012 17.57
+8
Jasno da je. Ko pa se je njegovo jedro strdilo, ker je manjši in se je to zgodilo hitreje, je izgubil elektromagnetno polje. Sončni veter mu je odpihnil večine atmosfere, ni tople grede, površje se je ohladilo na -76 stopinj celzija. Prav iso se bo zgodilo z Zemljo, ko bo izgubila elektromagnetno polje.
Jure Herer
28. 09. 2012 16.32
+0
Ali ste vedeli, da naj bi 22. maja 1962. prišlo do prvega človeškega pristanka na Marsu. Ta pristanek, pa tudi polet nad Marsovim površjem s komentarjem ameriške in ruske posadke je bil posnet s krožnika zemeljskega porekla. Uslužbenec NASA, Harry Carmell, je film izročil siru Williamu Ballantineu, ki se je nameraval sestati z Johnom Hendryjem, direktorjem dnevnega časopisa, da se dogovorita o objavi filma. Na poti do Hendryja je umrl v skrivnostni avtomobilski nesreči. S pomočjo Ballanteinove žene je film končno prispel na angleško postajo »Sceptre TV«. Predvajali so ga v oddaji »Znanstveno poročilo«. Postaja je kmalu zatem prejela namig, da bo izgubila svojo licenco, če bo nadaljevala s poročanjem o tej temi. Film, posnet iz kabine letečega plovila, kaže kratek pogled na instrumente, ki so zabeležili zunanji zračni pritisk 700 milibarov pri 4° celzija. Astronavti, katerih glasovi so prav tako bili posneti, so odobravajoče zaklicali: »Je 22. marec 1962, smo na Marsu in imamo zrak!«
No.onealive
28. 09. 2012 16.37
+3
dej ke ti to poberaš.., mavo preveč filme gledaš :) Ali si veš da pomankanje bejakovin škoduje možganom.., no ti si živi dokaz.., sej je veliko teoretikov zarot samo ti si pa eden iz med hujših.., ali ti res use verjameš kar piše na netu ?
No.onealive
28. 09. 2012 17.04
+4
Mars je pred približno 4 milijardami let izgubil magnetosfero. Zato lahko sončev veter direktno vpliva na njegovo ionosfero in odnaša atome iz tega sloja, s tem pa stanjšuje atmosfero. Tlak na površini Marsa je zelo nizek (manj kot 1 % Zemeljskega). Atmosfera je sestavljena iz 95 % ogljikovega dioksida, 3 % dušika, 1.6 % argona, in manjših deležev kisika in vode. Hkrati vsebuje tudi dosti prahu, delce s premerom približno 1.5 µm, zaradi katerih ima Marsovo nebo, gledano iz površja, rjavkasto-rumeno barvo.
krava_teka_teka
28. 09. 2012 21.22
+1
Najbrž bo res, pa nam nočejo priznati. Tisto o pristanku na luni pa ni res, pa nam tudi nočejo priznati :)
JurijGrmMlajsi
29. 09. 2012 00.55
+5
Vse prepričuješ da je veganstvo najbolj zdravo in da trava ne škodi, sam tvoji komentarji ne odražajo teh dejstev.
No.onealive
29. 09. 2012 10.06
+1
@krava_teka_teka ja pa zemlja je tud votla pa ni okrogla :D dejte se zresnit na se vam pa ja še osli smejijo :)
jez_jezen
28. 09. 2012 15.31
+3
Američani gori iščejo nafto pa zlato, nič drugega. Sm ta bo težka, bolje irak pa te na zemlji...
nogutsnoglorry
28. 09. 2012 15.55
+3
ti si pa čist mem usekov a ne vidš da se dons o anunakijih in reptilih zgovarjamo
nogutsnoglorry
28. 09. 2012 12.55
+4
Brez ozona nam bo počasi začel odtekati zrak iz naše atmosfere. Na Marsu se je to zgodilo pred več stotisoč leti, zaradi tega so tedanji prebivalci Marsa "vsaj tisti ki so imeli moč in denar" zbežali na planet Zemlja in sedaj smo mi potomci Marsovcev prišli do enakega problema, razlika je samo v tem da nam je v našem osončju zmanjkalo življenju prijaznih planetov. Na srečo bo letas mimo nas priletel planet Nibiru, ki pa je že poseljen z drugo raso naprednih bitij iz našega osončja. Ker z njimi nismo imeli kontakta že 3600 let, pravzaprav sploh ne vemo kaj se dogaja na njihovem planetu. Dejstvo je da so bili pred 3600 leti oni naprednejši kot mi, saj smo se ko smo se preselili na planet Zemlja odpovedali vsej tehnologiji, ki nam je uničila planet Mars. Dejstvo je tudi, da ker njihov obhod okoli sonca traja 3600 let, da bodo kar nekaj časa leteli mimo nas in nas v tem času lahko obiščejo....
alteran
28. 09. 2012 13.29
+38
Miki777-
28. 09. 2012 13.39
+13
"Na srečo bo letas mimo nas priletel planet Nibiru, ki pa je že poseljen z drugo raso naprednih bitij iz našega osončja." Okoli nas ne bo "letal" noben Nibiru... Nibiru pomeni "mešanec" oz. "zmešati/križati" kri, kar po Akadsko pomeni "Iburu", oz. Hibrid, Brejost (preko), križanje preko (Breed over). Mešanje človeške in nečloveške DNA (kar je lepo opisano v "bibliji" oz. sumersko, ugaritski, akadski "mitologiij". Hibrid = Hebrejec ("jevrej"). To je tudi "skrivnost" Adape oz. Kadmusa oz. "Adama" in Geneze (ki sploh ne govori o nečem "božanstvenem", temveč o parazitiranju nad človeškimi ženami oz. človeškim rodom).
Miki777-
28. 09. 2012 13.53
+7
Nibiru pomeni tudi "mešanje" (planetov). Marduka (Jupitra) z Zemljo,...kot tudi ljudje in "bitja", se mešajo, medsebojno vplivajo planeti ... Med Jupitrom (= sumerska "svetla zvezda") in Zemljo (=UR; ORati, Earth; Uruk; "Urečna") oz. Marsom je obstajal pa planet "Temne zvezde", ki je bil ob "križanju planetov" uničen (iz strani ljudi)...danes he ta "planet" ostal v obliki asteroidnega pasu(med Marsom in Jupitrom) Človekov DNA (po naravi, biologiji) je prilagojen "frekvenci" planetov, podobni URu oz. "Zemlji", k temu spada tudi razmerje "višine"... ("nekoč so obstajali velikani na Zemlij"; "Nephilim" pa je okultna biblična verzija, vzeta iz Slovanskega NAV-a oz. Nordijskega "Niflheima"; NAV = ozvezdje Oriona oz. bibličnega "boga" - Ašurja oz. Ozirisa oz. Vedskega "demona" Asuro, torej "peklenski" (Nav), "svet mrtvih",...oz. po naše "temni, SVET SENC")..."Anunaki" (mešanci) pa so prilagojeni življenju "temne zvezde"... Pri tem so ob morebitni vesoljski vojni ali ob kataklizmi drli na Zemljo in se parili z človeškimi ženami...
pe?navodo
28. 09. 2012 14.06
+0
Miki777-
28. 09. 2012 14.08
+2
zaradi tega se je "križal jezik človeški jezik"...("PRIDIMO DOL IN KIRŽAJMO NJIHOV JEZIK, DA NE BODO RAZUMELI EN DRUGEGA") Marduk je Hiperborejski VerTok. Ur je Hiperborejski Or, Ur, Zemlja, Uruk je Hiperborejska "Urečna (mokra) zemlja", Gilgameš je Hiperborejski "Glagolit(govoriti)-Mešanec", Ninaveh je Hiperborejska Na-Nava("spodnja, temačna"), Ziusudra je Hiperborejski "noe" "Sijoči"Zudra (mešanec)...Šumer (sumerija) je Hiperborejsko ("severnna") "Somirje" (rek). itd. Človeška civilizacija se ni začela v "mezopotamiji", temveč v Sibiriji (Sobori).
pe?navodo
28. 09. 2012 14.12
-3
Miki777-
28. 09. 2012 14.13
+3
katero "genezo"... "genez" je več. Vprašaj sebe - si kdaj bral (in razumel) Babilonsko genezo?
pe?navodo
28. 09. 2012 14.14
+0
Miki777-
28. 09. 2012 14.16
+3
"Adam", "Noe" sta bila sama "Nage" (Nachasha) oz. "svetla".... kar ti imenuješ "kača". Adam in Eva sta bila NAGA v raju. Nachash = Naga oz. Nagas. Zdaj pa preveri, kaj pomeni po Sanskritu "Naga" oz. Nagas in kaj pomeni po Hebrejsko Nachash (NCHSH)... "Geneza" sploh ne opisuje Človeških žena in sinov in stvarenje Človeka, temveč Božjih sinov in stvarjenje 1. HIBRIDA (NIBIRA, HIBIURU, IBURU) po imenu "Adapa"( oz. Adam)
pe?navodo
28. 09. 2012 14.16
+1
Babilonsko, nikoli slišal za babilonsko. Poznam Židovsko genezo ki jo je napisal Moses. Piše : DATE WRITTEN 1450-1410 B.C.
Miki777-
28. 09. 2012 14.18
+3
Mojzes pa je bil Ozirisov (in Sethov - "Satanov"; Mojzesovi rogovi = Sethovi rogovi) svečenik iz Heliopolisa... Judov nikoli ni bilo v Egiptu, bili pa so hibridi Hiksi... oz. Akadsko pleme. ("smešno" a?)
pe?navodo
28. 09. 2012 14.19
-1
Ti malo si prehud da bi to jaz v dveh sekundah vse pregledal in našel. Zato pa tebe vprašam. satan , stara kača ? To obstoja ne obstoja, kakšen je kaj to je ?
pe?navodo
28. 09. 2012 14.21
-2
Ja res smešno, saj je zgodovinsko raziskano da so judje bili v Egiptu od koder so odnesli marsikaj . Najbolj znani so pokopi njihovih mrtvecev in balzamiranje po Egiptovsko. Tako da res smešna trditev.
Miki777-
28. 09. 2012 14.22
+2
ne akceptiraš oz. dojameš o čem govorim. Zaradi tega ti svetujem, da vsaj več prebereš (ne neposredno), temveč med vrsticami. Sicer je geneza napisana neposredno, le dojema se jo "božanstveno"... in izkrivlja njen pomen. Kot pravim je razlika med ČLOVEŠKIMI in BOŽJIMI (DNA) "sinovi"... zaradi tega bi ti tu možgani že morali dati neko "sporočilo", oz. "te nekam preusmeriti"...
pe?navodo
28. 09. 2012 14.24
DNA, genski inžiniring. Vprašal sem te o satanu , stari kači. kaj to obstoja, kdo je to, kaj dela če obstoja ?
Miki777-
28. 09. 2012 14.25
+1
igraj igrico Doom 3, morda ti bo kaj bolj "kapnilo"
pe?navodo
28. 09. 2012 14.29
a to ti igraš ? In potem dojameš o čem se gre ?
pe?navodo
28. 09. 2012 14.29
Pa v tej igrici nastopa tudi satan stara kača ?
janez6bb
28. 09. 2012 14.30
+3
Uroš a res verjameš v te pravljice, a potem tut v božička:) to glede eve pa judov , a veš da do danes še niso našli areholoških najdb, ki bi potrjevale obstoj izraela pred WW", lahko pa nam ti poveš za kakšno takšno najdbo:) biblija je pravljica pisana nekaj stoletji po kvazi dogodkih v njih, da ne bi izgubljal besed o tem kdo jo je pisal:)
pe?navodo
28. 09. 2012 14.35
-1
Ne da se mi janez o teh stvareh, o tem obstojajo pisni viri, del obredov ki so jih prenesli in celo častili so kraljico tako kot Egipčani. To mi ni zanimivo, kar ti praviš. To sem prerastel že tam pri 17. Zanimivo mi je kaj bo miki odgovoril glede satana , stare kače.
Miki777-
28. 09. 2012 14.37
+1
pe?navodo
28. 09. 2012 14.39
Zgleda da mi miki ne bo odgovoril o satanu stari kači. Mogoče pa nič o njem ne piše v babilonski genezi ali sanskritu.
pe?navodo
28. 09. 2012 14.41
Miki, kaj imaš kakšno spoznanje ali vedenje o satanu ali celo njegovi manifestaciji kot stara kača.
pe?navodo
28. 09. 2012 14.45
+0
Janez pa kljub temu - zakaj pa izraelco od izhoda iz Egipta še danes praznujejo PASHO. To je njihov največji praznik menda. In to delajo že cca. 3500 let !
Ksenofont
28. 09. 2012 15.13
+3
Satan, Sejtan, Šeithan, itd kliči ga kakor koli hočeš je židovski bog. Jezus je hebrejskega boga imenoval JAHVEH. Židom je očital, da so v svojega edinega boga povzdignili samega hudiča. Ostanke tega lahko še vedno najdemo v Janezovem Evangeliju v Novi Zavezi, kjer Jezus reče Židom: "Vi pripadate svojemu očetu, hudiču..." (Janez 8:44). Kristusovo učenje je moral nekdo ponarediti! Nadalje, Židi svojega boga niso nikoli imenovali oče. temveč JAHVEH in EL SHADDAI. El Shaddai pa je bil Šejtan, t. j. padli angel! (shaddeim = izprijenost, pokvarjenost, el = arhangel. El pogosto napačno prevajajo kot Bog. Vendar pa je v orientalskih jezikih pravilna beseda za boga IL). Lucifer je pa prinašalec luči. Utelešenje le tega. !To je zgodba, ki se prenaša iz roda v rod in se je zaradi tega v zgodovini že večkrat SPREMENILA.! Tolko o tem.
Sputnik
28. 09. 2012 15.34
+1
uros zakaj te toliko zanima samo stara kača? če bi jaz vedel kaj več o tem bi me zanimalo še marsikaj drugega
pe?navodo
28. 09. 2012 15.40
O my God. O ne bom, dobro. To je malo too much za danes. PROSITE GOSPODA ODPUŠČANJA IN NAJ VAS ZAPIŠE V KNJIGO ŽIVLJENJA. Pa saj ni čudno da se Gospod vrača zelo kmalu. Sicer pa prerokba Garabandala se hitro približuje. Aha to pa ni v svetem pismu. pa Fatima in Lurd tudi ne. Dost za danes ZBOGOM.
nogutsnoglorry
28. 09. 2012 15.43
sredina je pot
28. 09. 2012 15.47
+5
Uroš B in miki777: pazita kaj razmišljata in kaj dojematata, ali je bistvo življenja spoznati vse stvari, ali bo to tebe spremenilo , ti polepšalo življenje ali je to samo borba lastne domišlije in splošne zmedenosti. Govorita o stvareh ki niso pomenbne, vprašata se raje ali vidita lepote sveta in uživata v njih ali se mučita v lastnih zablodah pameti. Znanje ni modrost. Modrost se ponuja ljudem ,ki ne iščejo znanja
sredina je pot
28. 09. 2012 15.51
+6
uros bukovec , če te pa že zanima kaj je stara kača ti bom odgovoril. to je človeška želja po znanju .
Ramzess
28. 09. 2012 15.52
+2
Miki, morda bi bilo bolje, če bi namesto definiranje terminologije, raje povedal bistvo.
nogutsnoglorry
28. 09. 2012 15.53
+4
pe?navodo
28. 09. 2012 17.08
Zdej Matjaž Povalej. strinjam se z tabo da naj vsak pazi kako razmišlja ker je od tega odvisno njegovo življenje ali če gremo še naprej duše. glede na to da sam odgovarjam za svoja dejanja in tudi drugi, potem se sam tudi zavedam borbe s satanom in staro kačo. to pomenizavedam, zavestno se s njim borim itd. Torej se tudi zavedam in sem odgovoren za svojo dušo ne samo koliko kapitala in kakp živim danes. Torej seveda zavestno. kakor tudi ostali, ki zavestno ne sprejemajo ali pa sprejemajo marsikaj. Od ateizma do old age-stva. Torej upam da se zavedaš kaj si sam napisal. IN KAKŠNA JE TVOJA ZABLODA.
Miki777-
28. 09. 2012 17.43
Ksenofont, Šadaj, Tot, Seth, Cet, Cetus, Oziris, Asura, Jehova, Adonaj, Elohim...in vseh 70 drugih semitskih imen opisuje eno in isto entiteto. Če ti želiš, ga lahko imenuješ "Satan". Bog in Satan sta oba - NAGA (NCHSH) okoli "Drevesa življenja".
Miki777-
28. 09. 2012 17.55
Ksenofont glede "Luciferja"...nekateri mislijo, da "Lucifer" Venera (kar sicer res po eni stran pripada pentagramu / Kristusu - po Atlantidskem koledarju), ampak beseda izvira iz Hiperborejske besede "Loki" oz. Lokus, Log ("logovi" - jasa, raji; Lokas, "ozvezdja" okoli Zemlje v Sanskritu... ).
Miki777-
28. 09. 2012 18.06
+1
Uroš hočeš moj odgovor. Ga boš dobil. "Stara kača" in "Nova kača" pomeni "potomstvo" Nagov. Stara kača je (grobo rečeno) "Anunak", nova kača pa Oziris oz. Jehova. Tvoj "Jehova" se je "rodil" okoli leta 13 573 pr. n. št. v današnji Šri Lanki. In še nekaj... Bog nad drevesom življenja = Satan pod drevesom življenja. Med njima je njihova "slika ustvarjena PO človeški podobi". To se pravi hibrid v podobi človeka.
sredina je pot
28. 09. 2012 18.49
+5
jaz osebno ne verjamem niti v satana niti v jezusa (boga), tudi sam sem iskal nekaj časa, prebiral literatuturo itd. ampak sem na koncu prišel do svojega zaključka, ki mi da mir. Upam da boš tudi ti. Moj zaključek je, da je duhovnost in znanje luknja brez dna, nekaj kar te težii, mori in te dela konfliktnega, do sebe in do drugih je zabloda in prpelje do tega da se ljudje sovražij in bojijo drug drugega. Vsi ljudje drugače dojemamo stvari. Edin moj nasvet, borba ki jo imaš s satanom... kaj misliš da to dobro vpliva na tvoje življenje ali slabo? Kaj pa če bi pozabil na to pa raje vsmeril svojo energijo v punco, šolo, hobi , šport, bi blo življenje takoj lepše:)
pe?navodo
28. 09. 2012 19.44
+0
kapetan09
28. 09. 2012 19.49
+4
Mi smo vsi utopija Zemlje . Zemlja je navzven ista kot luna - le da jo mi vidimo drugače ,....
Miki777-
28. 09. 2012 21.05
+0
glejte Hello Kitty in našli boste bistvo življenja
sredina je pot
28. 09. 2012 21.40
+2
kapetan 09 s teboj se pa strinjam, vse so samo pikice v vesolju:)
beton
28. 09. 2012 12.10
-3
"Na Marsu je nekoč tekel globok in deroč potok ..." v njem so plavale ribice,seveda tudi zlate...malo morgen
dreko123
28. 09. 2012 12.08
+32
mislim da je teorija: mars izgubi magnetno polje kot posledico mu sonce skuri atomsfero, voda lepo počasi izhlapi v vesolje... iz nekoč planeta - morda dokaj podobnega zemlji ostane samo rdeča zadeva katero gledamo danes :) - ista usoda lahko doleti tudi zemljo...
sredina je pot
28. 09. 2012 16.07
+3
SmokvaDavid
28. 09. 2012 11.48
+9
ITAQ ŽE ŽIVIMO NA MARSU
PSIHOTERAPEVT
28. 09. 2012 11.21
+21
tam gor sam cekirajo ce je kej nafte zlata ipd... lahk bomo hodli na siht gor v rudnike delat :)
ebiga
28. 09. 2012 11.00
-3
Sledovi tokov denarja od patrij.
dreko123
28. 09. 2012 12.04
+0
ODSLUŽILDOB
28. 09. 2012 10.34
+9
podvozje od Pahorjove katre!
Kritik30
28. 09. 2012 10.27
+16
Odlična novica, podkrepljena z fotografijo. Sicer pa prepočasi odkrivamo našo bližnjo okolico. Še več takih novic!
?rnogled
28. 09. 2012 11.40
-8
Ja imaš prav,to so zelo pomembne novice,sploh v današnjih težkih časih.
Moctezuma
28. 09. 2012 11.58
+15
kje pa piše da mora bit vse povezano s politiko, krizo, gospodarstvom ...
balon200
28. 09. 2012 10.26
+10
Ja, potok CO2-ja ;-).
kapuhs
28. 09. 2012 10.20
-6
Ma ne, a celo globok potok je drl tam počez... od severnega do južnega pola...
Northwest
28. 09. 2012 10.11
+78
Lahko,da bodo cez 200 metrov nasli se ribisko palico.