Tujina

FOTO: V dveh dneh težave dveh letal Croatie Airlines

Zürich, 28. 09. 2013 07.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Letalo hrvaškega prevoznika Croatia Airlines je moralo v Švici zasilno pristati, saj se prednja kolesa niso želela spustiti. Pilot je tako pristal na nosu, poškodovanih pa na srečo ni bilo. Zaradi tehnične napake pa je moralo v Splitu pristati tudi letalo, ki je bilo na poti iz Dubrovnika v Rim.

Včeraj okoli 20.20 je zaradi težav s prednjimi kolesi letalo hrvaškega prevoznika Croatia Airlines (CA) zasilno pristalo na letališču v Zürichu, in to na nos. Vseh 65 potnikov in članov posadke je dobro, je potrdila predstavnica družbe Ksenija Žlof, poroča Dnevnik.hr. Kot je še povedala, je letalo naredilo vse redne servise in preglede, poudarila pa je tudi, da so piloti družbe Croatia Airlines izredno dobro izurjeni za take situacije.

V medijih se je že pojavil posnetek pogovora pilota s stolpom, iz katerega je slišati, da je bil pilot v dani situaciji izredno miren in profesionalen.

Sicer gre za prvi tak zasilni pristanek v zgodovini družbe. Gre sicer za letalo Dash 8-Q400, ki lahko na krov sprejme 76 oseb, v floti CA pa je že od leta 2009. Vzrok tehnične napake zaenkrat ni znan, bodo pa dogodek preiskali, poroča 24sata.hr. Letalo tako ostaja v Švici, kjer ga bodo tehnično pregledali.

Pilot letala naj bi nad švicarskim letališčem najprej krožil 40 minut, saj so težavo poskušali odpraviti, a ker jim to ni uspelo, so se odločili za zasilni pristanek. Kot je povedal eden izmed potnikov, je bila težava v prednjih kolesih, ki se niso želela spustiti. Pilot se je zato odločil, da bo z letalom pristal na nosu, člani posadke pa so potnikom pojasnili, kje se nahajajo zasilni izhodi. Letalo je nato zasilno pristalo, nekaj časa naj bi drselo na trebuhu, po pristajalni stezi pa naj bi se medtem iskrile iskre, je še povedal potnik.

Zasilen pristanek zaradi tehnične napake

Nova nevšečnost pa se je pripetila že danes. Zaradi manjše tehnične napake je letalo Croatia Airlinesa, ki je bilo na poti iz Dubrovnika v Rim, po vzletu obrnilo in pristalo na letališču v Splitu. Po temeljitem pregledu je nato letalo nadaljevalo pot proti Rimu. Iz Croatie Airlines so sporočili, da so bili še posebej pozorni zaradi včerajšnje nesreče.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (99)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

-BZ-
29. 09. 2013 10.17
vedno več bo nesreč na podalgi tehničnih okvar, zastarelosti, nepravilnega vzdrževanja, šparanje, nepriemrnega kadra, ker profesionalnost in kvaliteta padat sorazmerno z manj denarja, ki je za to na voljo...takle mamo
Feels_good_man
28. 09. 2013 22.28
+9
A to so morali potnika vprašat da so zvedeli, da je bila težava v prednjih kolesih, ki se niso "želela" spustiti?
big brother
28. 09. 2013 22.11
+1
Če ste opazili ima Croatia Airlines redno težave, vsak mesec vsaj 1x beremo o težavah z njihovimi letali.
quantum
28. 09. 2013 22.28
+1
BenQurer24
28. 09. 2013 21.22
+11
A so se potem potniki spustil po toboganu?
quantum
28. 09. 2013 22.28
+0
Marjan Štimec
28. 09. 2013 21.08
+9
Imeli so srečo na kvadrat.
ubogislovenci
28. 09. 2013 21.04
+14
Pohvale vredno... Bolje na nos, kot pa krožiti po zraku in ostati brez goriva, potem pa... Bummm
NotMe
28. 09. 2013 19.40
+10
Svaka jim čast za tale pristanek. Večkrat letela že s temile Dashi, krasno letalo, 100x raje letim z njim kot z Adriinim Canadairjem.
quantum
28. 09. 2013 22.30
+10
Res krasno. Sploh hrup v kabini je pravi balzam za ušesa.
ŠUPAK!
28. 09. 2013 19.32
-5
Pa so hrvati dobil po nosu.
ochi
28. 09. 2013 17.15
+16
ni blo hujšga. je moral pilot zlo mehko pristat, da se trup ni zakrivil ali odlomil. če bi pa propelerji udaril ob tla, bi pa lahko bilo drugače.
skydrol7
28. 09. 2013 17.54
+1
ce ze pride do tga da se podvozje (kolesa) pri Dash-u je pa vseeno boljse da se prednje podvozje ne spusti,glej ,ce bi prislo do tega da se glavno podvozje (MLG) ne spusti pa pride do katastrofalne situacije kjer bi letalo udarilo po tleh z krilom in seveda propelerji (propeller) in bi bil rezultat kar precej drugacen........
hotchilipoper
28. 09. 2013 15.49
+18
Res spoštujem take pilote,nagrade pa dobivajo iz vlade-absurd
nikoli_dzamije_v_sLOVEnijo
28. 09. 2013 15.48
+12
a so kolesa že povedala, zakaj se niso želela spustiti? ŽELELA?!?
skydrol7
28. 09. 2013 15.35
+6
Q400 je eno najboljsih letal v kategoriji "turboprop"in je zelo moderen ceprav z propellerji ki se gledajo kot nekaj zastarela tehnika,kar pa ni res.Z Dashom sem letel ze mnogokrat in se pocutim na tem tipu letala zelo varno in da je prislo do tega pristanka na nosu ne bo vplivalo da letim ponovno s tem tipom letala. je pa res ,da to ni prvi krat da se kolesa niso spustila kar pa velja tudi za Airbuse,Boeinge,Embraer in druge vrste letal.Cestitke posadki ker so ga tako lepo dol polozili in zgleda da ne bo prevec popravil,ker so propellerji neposkodovani odtrupa letala je pa samo poskodovan nos letala "nose cone" ki je narejen is composite (steklenih /ogljikovih vlaken )materijala in je ta del zamenjati brez vsakih vecjih problemov....L/P
nikoli_dzamije_v_sLOVEnijo
28. 09. 2013 15.45
-10
in sedaj si ves brihten, ker si zguglal par tujk in nam jih naklonil, ki ne vemo nič o tem, a ne? pa veš, da se s tem letalom NE DA dotaknit asfalta s propelerjem (piše se z enim L!), ker geometrija tega NE dopušča?
skydrol7
28. 09. 2013 17.43
+2
kaj geometrija dopusca in kaj se lahko zgodi pri takem pristanku so pa druge stvari,ker je pa letalo kanadske izdelave se pa pise "propeller"in v slovenscini "propeler"pa vseeno za tvoj "brihten ?" komentar...........
Turgensis
28. 09. 2013 18.15
-1
Če si komentar pisal v slovenščini se napiše propeler kot tudi benetke, če ga pišeš v angleščini se pa piše propeller in venice!
quantum
28. 09. 2013 22.34
+2
Pri Greglu smo se učili, da se mu reče vijak ;) Sploh pa po "Tubajte" SAS ovega ko se mu je glavna noga sesedla, pa boste videli kako z lopatami po tleh useka.
Adolph
28. 09. 2013 15.14
+0
Ja, morda so pozabili montirati spredaj ta kolesa . .. .. .
Znalec
28. 09. 2013 14.12
+30
S takšnim letalom sem že letel in je res dober regionalec. Med tisoči sestavnih delov gre pa kdaj tudi kaj narobe. Čestitke hladnokrvni posadki, ki je svojo vlogo odigrala rutinsko.
nikoli_dzamije_v_sLOVEnijo
28. 09. 2013 15.02
-23
in ker si ti enkrat letel, in to celo s takim (ah, saj ne veš, morda je bilo le podobno) letalom, si določil, da je to tanajtaboljše letalo, a ne? LOL
nikoli_dzamije_v_sLOVEnijo
28. 09. 2013 15.02
-17
in ker si ti enkrat letel, in to celo s takim (ah, saj ne veš, morda je bilo le podobno) letalom, si določil, da je to tanajtaboljše letalo, a ne? LOL
nikoli_dzamije_v_sLOVEnijo
28. 09. 2013 15.03
-16
in ker si ti enkrat letel, in to celo s takim (ah, saj ne veš, morda je bilo le podobno) letalom, si določil, da je to tanajtaboljše letalo, a ne? LOL
mobutu1
28. 09. 2013 13.42
+8
Đoko iz Zenice, ki na roke spušča kolesa je zadremal !!!
schranz91
28. 09. 2013 13.27
+41
vse čestitke pilotu
suckers
28. 09. 2013 13.25
-9
a ni cas da zamenjajo tega properlercka. Kateri avio prevoznik sploh leti s temi letali ! Sicer pa cestitke za varen pristanek.
NotMe
28. 09. 2013 19.41
-1
Ne. Mnogo mirnejši je od Canadaira, več prostora je in ni nič počasnejši.
a1b2c3d4e5f6
29. 09. 2013 00.29
Na regionalnih letih je ogromno turbopropelerjev, ker za manjše stroške ponuja skoraj isti čas potovanja kot turboventilatorski pogon (govorim za kratke razdalje- do 1000km). Turbopropelerji letijo nekje do 600km/h, turboventilatorji pa do 900km/h, samo na kratki razdalji in ob gostem prometu je to zanemarljivo. Mogoče bi tudi naša adria imela manj izgube s temi letali, ker CRJ serija (kokr slišim) nekako ni najbolj optimalna.
troll235
28. 09. 2013 13.14
+7
hahaha s temule frčotam sm pa jest enkrat letu :)
seba81
28. 09. 2013 13.11
+10
Poslušal posnetek.. škoda, da ni še vmesnega pogovora.. Modela je zanimalo še preden je bla stvar končana al bo dobu vleko :D ..well done! Lepo speljano v danih okoliščinah..
nikoli_dzamije_v_sLOVEnijo
28. 09. 2013 14.59
-6
stvar JE bila končana, to je vprašal, ko so se vsi potniki že izkrcali, in je on sedel ko lolek v letalu sredi piste in ni vedel, kaj naredit!
seba81
28. 09. 2013 23.54
+1
Ne moreš sedet v razbitem potniškem letalu sredi piste in da te skrbi, kako bodo letalo stran spravili.. Ko se potniki izkrcajo ni konec letalske nesreče in čas da vse spravijo..
quantum
28. 09. 2013 12.29
+8
Če bi Adrija imela ta letala v floti namesto CRJjev, bi bila danes bistveno manj zadolžena kot je! Q400 je verjetno najsodobnejši med potniškimi turbopropi, je pa verjetno slabša izbira od konkurence razen če res ne leti v Alpah, ipd zaradi izjemno močnih motorjev. So pa tehnične težave na nogah Štiristotk stalnica kar je ob zelo slabi podpori pri proizvajalcu kot je Bombardier Aerospace meče slabo luč na DH4D.
bitanga
28. 09. 2013 12.44
+4
Daj človk ne bluzi.. Dash je drnč od aviona... Nikol ne letim z Dash-om. Veš kolkkrat so se tile avioni obračali nazaj za ZG. Še stevardese zahtevajo bonus za letenje na Dash-ih..
skydrol7
28. 09. 2013 18.11
+2
@quantum,strinjam se s tvojim komentarjem glede Q400 in je ta vrsta letala se v produkciji in zaradi mocnih Pratt&Whitney motorjev zelo spostovana med piloti ,to pa lahko potrdijo tudi zadnja narocila za to vrsto letal,Westjet 30,Air Canada 15,Spicejet -Indija itd ,seveda se pa najdejo ljudje ki vidijo props in takoj mislijo na zastarelo tehniko kar pa ni res. L/P
quantum
28. 09. 2013 22.57
Imel sem dva v floti. Preklet dobr vem kakšen je reliability z njimi! Kar se mene tiče je tehnično sekret od aviona kar pa ne pomeni da je kaj manj varen al udoben od ostalih; potegnjena tristotka z dvakrat po 5K konji na osi , revenue pa se dela boljši z ATRom. FlyBe jih je imel šestdeset v floti, za angleže je bil dober, za kanadčane tudi...verjamem da za slovenčke tvojega kova ni dovolj velik luksuz! Stevke pa itak skozi jamrajo če morajo po dva delat na turbopropih, ... Povej jim da imajo arabci skoz odprte razpise! Letele bodo lahko na triple seven, pa še bonuse bodo imele, ....