Zanimivosti
Oglas

Marina Abramović ali kako sem izgubil pot do Antigone

Ljubljana, 07. 04. 2014 10.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Anton Podbevšek Teatru in koprodukciji Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana, bo 10. aprila, ob 20. uri, premierno uprizorjena Marina Abramović ali kako sem izgubil pot do Antigone.

Sabina Kogovšek, Petra Govc in Maruša Majer (Foto: Alenka Peterlin)
Sabina Kogovšek, Petra Govc in Maruša Majer (Foto: Alenka Peterlin) FOTO:

Petra Govc (Foto: Alenka Peterlin)
Petra Govc (Foto: Alenka Peterlin) FOTO:

V Anton Podbevšek Teatru (APT) in koprodukciji Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana, bo 10. aprila 2014, ob 20. uri, premierno uprizorjena pokrajina raziskave Dejanja kot čistega in avtonomnega akta, inspirirana s tistim delom umetniškega sveta Marine Abramović, ki je vezana na kategorijo časa – Marina Abramović ali kako sem izgubil pot do Antigone, v konceptu in režiji Matjaža Bergerja. Marina Abramović je ena ključnih osebnosti body arta in sodobne umetnosti nasploh – njen diskurz pa je v celoti zaznamovan s »strastjo do realnega«.

Nova predstava Anton Podbevšek Teatra svet umskega in telesnega raziskovanja obravnava skozi odnos do časa in do drugega, z besedami Marine Abramović: »Živimo v težavnih časih, v katerih je čas vreden vedno več, ker ga imamo vedno manj,« kar je uvod v 35. premiero najmlajšega profesionalnega gledališča v Sloveniji.

Uprizoritev skozi miselni imperativ avtorjev (Marina Abramović, Alain Badiou, Alenka Zupančič, Mladen Dolar, Slavoj Žižek, Jacques Lacan, Dominik Smole, G.W.F. Hegel, Srečko Kosovel, Sofokles) zgošča misel želje in performativno reflektira kategorije, ljubezni, dejanja, spora, upora, oziroma gledalcu ponuja določen zaris etičnega kodeksa v pogojih po post- post- postmoderni, ki je lahko učinkovito orožje za soočenje z družbenimi simptomi in fenomeni sodobnega časa. Morda je potreba po (vnovični) vzpostavitvi človekovega miselnega etičnega kodeksa nujnejša kot kadarkoli doslej, saj smo priča posameznim in družbenih dejanjem, ki so plod človeške ne-misli oziroma nepremišljenih in neosmišljenih dejanj – se pravi pokazateljev, da smo se izgubili nekje na poti pravega razumevanja žarišča prepletanja (Antigonine) želje in dejanja v primežu pravičnosti.

Baletke Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana in Ana Pandur Predin (Foto: Alenka Peterlin)
Baletke Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana in Ana Pandur Predin (Foto: Alenka Peterlin) FOTO:

V pokrajino raziskovanja človeškega Dejanja, časa, želje, ljubezni, misli, vstopijo Petra Govc, Sabina Kogovšek, Pavle Ravnohrib, Akira Hasegawa, Magdalena Reiter, Ana Pandur Predin, Maruša Majer, Joseph Nzobandora – Jose, Tomislav Jovanović – Tokac, Aja Kocilija in baletne plesalke Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana: Ajda Flisar, Ana Marija Hauko, Pia Antonič Babnik, Assija Sultanova, Hana Murovec, Alvina Leticia Anžlovar, Sara Čačič, Tara Čačič, Lana Voljč. Avtorska zasedba Marine Abramović ali kako sem izgubil pot do Antigone: avtor glasbe Peter Penko, scenograf Marko Japelj, kostumograf Alan Hranitelj, koreografinja Magdalena Reiter in številni mojstri svojih veščin.

Uprizoritve v Anton Podbevšek Teatru:
Premiera: 10.4.2014, ob 20. uri
Ponovitve v mesecu aprilu: 11.4., 12.4., 16.4. (ob 15. uri), 17.4., 18.4., 19.4., 25.4. in 26.4.2014, ob 20. uri.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1