Slovenija

'Potovanje na druge planete je neizogibno. To moramo storiti.'

Ljubljana, 17. 10. 2013 07.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min
Avtor
Blaž Garbajs
Komentarji
158

Pogovarjali smo se z Antonom Mavretičem, slovenskim znanstvenikom, čigar ime je zapisano na Nasinem Voyagerju, ki že 36 let raziskuje širno vesolje. Pravi, da je potovanje v vesolje neizogibno, da so Zemlji šteta leta in da obstaja življenje na drugih planetih.

Voyager, ki na Zemljo že 36 let pošilja podatke, nosi tudi slovensko ime. Znanstvenik Anton Mavretič je bil glavni inženir pri razvoju plazemskega spektometra PLS, ki meri sončno plazmo.
Voyager, ki na Zemljo že 36 let pošilja podatke, nosi tudi slovensko ime. Znanstvenik Anton Mavretič je bil glavni inženir pri razvoju plazemskega spektometra PLS, ki meri sončno plazmo. FOTO: Reuters

Anton Mavretič je slovenski znanstvenik, katerega ime je zapisano na Nasini sondi Voyager, ki že več kot 36 let iz našega osončja na Zemljo pošilja podatke o solarni plazmi. Čeprav zdaj šteje že skoraj 80 let, nič ne kaže, da bi se v tej dolgi karieri kaj utrudil. "Jaz ne bom šel nikdar v pokoj, nikdar ne bom odnehal," pravi.

Slovenski znanstvenik Anton Mavretič, ki je delal tudi za Naso, pravi, da moramo boljše skrbeti za Zemljo, sicer bo ta umrla mnogo prej kot čez štiri milijarde let, ko bo ugasnilo Sonce.
Slovenski znanstvenik Anton Mavretič, ki je delal tudi za Naso, pravi, da moramo boljše skrbeti za Zemljo, sicer bo ta umrla mnogo prej kot čez štiri milijarde let, ko bo ugasnilo Sonce. FOTO:

Mavretič je bil rojen v vasi Boldraž pri Metliki v Beli krajini. Vedoželjnost ga je gnala, da se je vpisal na študij na Fakulteti za elektrotehniko v Ljubljani, čemur je sledila odločitev, da študij nadaljuje čez lužo. V ZDA ga je povabil stric iz Denverja. Tam je opravil magisterij, nato pa na Univerzi Pensilvanija tudi doktoriral. Nato se je začelo njegovo razvojno in raziskovalno delo, to pa ga je privedlo tudi do Nase. Plazemski spektrometer PLS, pri razvoju katerega je sodeloval kot glavni inženir, še danes meri sončno plazmo na obeh sondah Voyager, nadomestna naprava pa je prvič na ogled tudi v Sloveniji, natančneje v Kulturnem središču evropskih vesoljskih tehnologij v Vitanju. Tam so odprli razstavo, posvečeno našemu intervjuvancu.

Ste že kot otrok in mladostnik zrli v nebo, kazali zanimanje za dogajanje zunaj poznanega sveta?

Niti ne. Šele pozneje, ko sem končal študij na univerzi in doktoriral ter pričel delati na MIT univerzi (Inštitut za tehnologije v Massachusettsu), eni od najboljših, tam sem prišel v stik s temi vesoljskimi temami.

Potovanje na druge planete je neizogibno. To moramo storiti, da bomo videli, kje sploh smo. Najprej bomo potovali na Mars, tam se bo zgradila kolonija, od koder bomo lažje opazovali in tudi lažje odpotovali globje v vesolje. Anton Mavretič, slovenski znanstvenik

Kako to, da ste sklenili odpotovati v ZDA? Vas je gnala želja po znanju?

V Ameriko me je gnala želja po znanju. Leta 1957 sem šel študirat in to z regularnim potnim listom. Jaz nisem pobegnil iz Slovenije. Moj stric je bil v Denverju. Ko sem končal študij v Ljubljani, sem odšel v ZDA. O delu za Naso nisem sanjal, do tega pa je prišlo kasneje, ko sem delal doktorat. Delal sem na projektih, ki so bili vezani na ionosfero, delal sem instrumente za rakete, kar me je tudi izjemno zanimalo. Hvala bogu je bilo na teh univerzah možno priti do teh laboratorijev in delati na teh projektih. Ampak moraš imeti zanimanje, moraš biti dober študent, morda celo boljši kot kateri izmed Američanov, da prideš do tega.

Kaj pravzaprav predstavlja ta naprava, ki je razstavljena v Vitanju?

Dve napravi, ki se imenujeta Plasma System PLS, sta že dolgo v vesolju in potujeta proti eni od zvezd v Rimski cesti. Tretjo napravo nam je za leto dni posodil muzej Tehnološkega inštituta Massachusetts. To je zelo lepa gesta Amerike, da so nam to posodili. Jaz sem bil glavni inženir te sonde in moje ime je zapisano tako na tej kot tudi na tistih v vesolju. Res sem vesel, da sta gospod Miha Turšič in Dragan Živadinov (iz Kulturnega središča evropskih vesoljskih tehnologij v Vitanju), ki sta delala na tem celo leto, uspela pripeljati to sondo v Slovenijo. Instrument sicer meri in pošilja podatke o solarni plazmi na MIT. Najbolj zanimivo je bilo, ko je potoval mimo naših velikih planetov.

Ali Voyagerja še vedno spremljate? Kako daleč v vesolju je zdaj vaše ime?

Zdaj je Voyager že 120 astronomskih enot daleč, pri čemer vemo, da je ena enota pravzaprav razdalja od Sonca do Zemlje. To je nekaj več kot 15 milijard kilometrov od Sonca. To je precej daleč. Tu in tam se naš instrument še prižge ter se pogleda, če lahko izmeri to medplanetarno plazmo, a zdaj, ko je že tako daleč od planetov in od Sonca, ni več pričakovati veliko. Tudi sončne energije ni več, saj je zunaj solarnega sistema. Najbolj zanimivo bo zdaj le še to, kako daleč ga bomo lahko še spremljali.

Mavretiča je pred kratkim gostil tudi slovenski predsednik Borut Pahor.
Mavretiča je pred kratkim gostil tudi slovenski predsednik Borut Pahor. FOTO:

Kako to deluje?

Pogovor z njim je enostaven. Pošlje se mu signal, da se zbudi. Nato on odgovori z "ja, tu sem". Potem pa se merijo razdalje. V tistem mrzlem vakuumu ni namreč več nobene solarne plazme, razen če bi kakšni delčki, prah ali meteor morda prišli v bližino. Instrumenti še vedno merijo te stvari, a v naslednjih 2000 letih ni pričakovati kakšnih posebnosti. Kljub temu se njegovo potovanje sicer nadaljuje. Do najbližje zvezde potrebuje še približno 38.000 let. To so strašanske razdalje, ki si jih je težko predstavljati.

Je Voyager opravil svojo nalogo v teh 36 letih?

Ja, je. Njegova naloga je bila, da pogleda vse solarne planete, ugotovi, ali imajo atmosfero in magnetno polje, kakšna je struktura površine in ostalo. Voyager je svoje delo opravil, vse ostalo, kar dobimo od njega, so sladice.

Voyager je v vesolje ponesel tudi informacijo o našem obstoju na Zemlji. Verjamete, da so nekje ušesa ali oči, ki lahko to sporočilo prestrežejo?

V našem sončnem sistemu inteligentna bitja živijo na Zemlji, v neskončnem vesolju pa je še ogromno zvezd, ki imajo okoli sebe planete. Na kakem od več milijard planetov gotovo obstaja življenje. Ne vemo, če je na taki ravni, kot smo mi, lahko pa je tudi na višji. V tako neskončnem morju zvezd je skoraj nemogoče, da bi bili sami. Materija v vesolju je enaka kot na Zemlji, kar pomeni, da mora nekje nekaj obstajati. Morda je to v neki primitivni obliki, bodisi kot bakterija ali virus, in že to bi bilo zelo zanimivo. Jaz sem prepričan, da je življenje tudi drugje.

Zemlja - Nasa - 5
Zemlja - Nasa - 5 FOTO: NASA

Lahko Voyager preživi Zemljo?

Na Soncu je goriva za okoli štiri milijarde let. To je zelo dolga doba in hkrati tudi življenjska doba Zemlje. Čim bo Sonce postalo črna materija, bomo tudi mi zleteli v neki brezzračni prostor, kjer bomo lebdeli, ali pa nas bo posrkala kakšna druga galaksija. Nekaj nas bo posesalo. Kot vemo, je materija neuničljiva, zato bi pač nekam šla. Ker pa je naš Voyager zapustil naš planet, ima možnost, da bo lebdel v tem neskončnem prostoru dalj časa kot Zemlja. Pri tako nizki temperaturi, kot je tam, bo počasi pričel razpadati, a materija po zakonih fizike nikdar ne bo šla v nič.

Zdaj je Voyager že 120 astronomskih enot daleč, pri čemer vemo, da je ena enota pravzaprav razdalja od Sonca do Zemlje. To je nekaj več kot 15 milijard kilometrov od Sonca. To je precej daleč. Anton Mavretič, slovenski znanstvenik

V kateri smeri bo teklo raziskovanje vesolja v prihodnje? Bomo lahko potovali po vesolju?

Najprej moram reči, da moramo bolje paziti na našo mater Zemljo. Strašansko moramo paziti na ozračje. Če se Zemlja prične segrevati, bodo metani, plini, ki so pokriti pod tundro in v mrzlih prostorih na severu, pričeli bruhati na plano in na koncu obstali v ozračju, v stratosferi ali pa še višje. Nastala bo topla greda. To niso šale. Tako da verjetno bo Zemlja še prej izumrla kot čez štiri milijarde let.

Potovanje na druge planete pa je neizogibno. To moramo storiti, da bomo videli, kje sploh smo. Najprej bomo potovali na Mars, tam se bo zgradila kolonija, od koder bomo lažje opazovali in tudi lažje potovali globlje v vesolje. Ampak najprej moramo rešiti problem človeka. Človek potovanja na zvezdo ne bo preživel, saj so to strašanske razdalje. 38.000 let do prve zvezde je nepredstavljivo daleč. Že Voyager nikamor ne pride, čeprav se zdi, da je že zelo daleč. Da bi mi prišli do kakšne zvezde, je zelo malo verjetno, razen če bi ubrali drugačno pot. Ena od možnosti je, da bi človeka predvideno čez kakih 500 let poslali nekam po DNK kodi. To kodo in model človeka bi morali poslati na kakšen drug planet, kjer bi nato človek nastal in pričel rasti iz iste materije. Bomo videli.

Jaz se zelo jezim nad situacijo na Zemlji, saj ta ni pravilno vodena. Zemlja bi morala delovati kot ena velika vas. Danes si lahko v sedmih urah iz Amerike v Evropi. To niso več nobene razdalje. Ljudje bi morali biti bolj povezani. Anton Mavretič, slovenski znanstvenik

A najprej moramo spremeniti stvari na Zemlji. Grozno je, da se v tej dobi ljudje koljejo s polnimi želodci, ker je razlika v religiji. Kaj ni večje neumnosti? Človek se momentalno obnaša slabše kot žival. Žival ubije, ko je lačna, mi pa delamo to ravno obratno. Jaz se zelo jezim nad situacijo na Zemlji, saj ta ni pravilno vodena. Zemlja bi morala delovati kot ena velika vas. Danes si lahko v sedmih urah iz Amerike v Evropi, to niso več nobene razdalje. Ljudje bi morali biti bolj povezani. Svetlo točko vidim v tem, da postaja angleščina jezik komunikacije po vsem svetu. Ni pomembno, kateri jezik je, važno je le, da se lahko ljudje sporazumejo. Potem se bomo manj sovražili, manj tepli in med sabo delali manj razlik.

S svojim delom ste mnogim postali vzornik. Imate kak nasvet za mlade vesoljske navdušence, bodoče znanstvenike?

Tudi če smo v Sloveniji, kjer nimamo nekih velikih vesoljskih programov, obstajajo možnosti. Imamo Center odličnosti Vesolje-SI, na astronomiji pa imamo dobre profesorje, ki o tem predavajo. Možnost je priti v stik z odličnimi ljudmi, ki so pripravljeni pomagati, ki delajo male satelite in še mnogo drugih stvari. Študenti se morajo v to vključiti in začeti trdo delati. Potem se lahko preselijo v večje države, kjer imajo večje projekte. Možnosti so velike.

Mladim svetujem, da poskusijo. Imamo veliko mladih fantov in deklet, ki so pametni in lahko delajo na tem področju tudi v tujini. Edino prav je, da se tudi Slovenija vključuje tudi v to panogo. Vesoljskih projektov pa gotovo ne bo nikoli konec. Želja po odkrivanju je velika in vsaka država lahko nekaj prispeva. Veliko naših ljudi je vključenih v velike projekte, obstajajo poti do njih, le poiskati jih je treba. Če te kakšna reč zelo zanima, boš uspel. Samoiniciativa pa je edino pravo gonilo, ki te žene v uspeh. Jaz na primer ne bom šel nikdar v pokoj, nikdar ne bom odnehal.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (158)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Dakota 100
19. 10. 2013 11.37
+5
Naša vlada je že kar nekaj časa za luno, tega pa ne poveste.
rotekurbenhaus
18. 10. 2013 19.48
+5
če bomo do takrat imeli še toto davčno vlado bo slovenija prazna !!
Ursha Estilista
18. 10. 2013 19.23
+4
Cimvec , Cimprej naj jih gre !! :)
Jebiga009
18. 10. 2013 17.25
-6
Če tko pogledaš so bli ljudje bolj pametni včasih al so jih pa res nezemljani obiskal.. poglejte egipčanske piramide to bo men vedno vprašanje ..ker danes jih naša glava ne na narediti pred tisočimi leti so jih pa znali z levo roko.. zanimivo ane.. to kar nas danes v šoli učijo to ej vse laž še danes arheologi in znanstveniki ne vejo nič.. današnja tehnologija ne zna narest take piramide kot so jih stari egipčani pa že prej k sploh ne poznamo civilizacije..to je največja skrivnost.. in to kar nas učijo pri zgodovini je NELOGIČNO ! čist ne logično dej pomislite mal ..
CrackMilko
19. 10. 2013 12.34
+14
Jao, da ne znamo takih piramid zgradit v 21. st? Na keri drogi si ti? Aja, travi, ti je že skurila vse možganske celice. Mene kar stisne, ko vidim koliko ljudi verjame v take neumnosti, kot je tale komentar. Žalostno.
siupamoizvedetiresnico
19. 10. 2013 12.57
-14
Zvonko, preberi še kakšno drugo knjigo razen tiste "zgodovinske" s katero so to v OŠ možgane oprali...
CrackMilko
19. 10. 2013 13.07
+16
Vprašanje je, kdo ima oprane možgane - Tisti, ki verjame zgodovinskim virom in dejstvom, ali tisti, ki verjame v to, da so nam majhni, zeleni možički zgradili piramide.
Amino-acid
31. 10. 2013 13.05
+3
zvonko kaj to pomeni da tisto kar ti govoriš je 100% pravilno ali kaj? Zgodovinski ''viri'' ne bodi smešen...Pomisli v šoli so te naučili, da so bile piramide zgrajene v 20letih, na piramidi pa je 2.500.000 teh granitnih kock. ti ko si tako pameten zracunaj koliko kosov granita so mogli izklesati, privlečti in postaviti vsak dan! ne trdimo da so bili zeleni možiclji je pa nekaj zelo hudih napak v šolskih učbenikih, ki jih bo s časom treba popraviti. Mene pa stisne zvonko, ko berem take idiotske razlage in komentiranje kot je TVOJE!!! par 100let nazaj so mislili, da je zemlja središče vesolja pa je galilejo dokazal nasprotno in zato plačal visoko ceno. Oprane možgane imaš ti, ki diskreditiraš vsako stvar, ki je v nasprotju s tistim kar so te učili in v to prepričuješ druge z diskreditacijo Marleyevih komentarjev oz. diskreditiranjem nasplošno. Meni se bolj smiliš ti, ker si tako prepričan vase. Marley pusti vsaj malo prostora za kakšne druge opcije...tisto kar so nas naučili ni 100% pravilno, žalostno pa je če ti tako misliš. Preberi si šeenkrat tvoje komentarje idiotizem na višku samo pluse si hotel! To je to! In še uspelo ti je na tvojo srečo jih je še veliko z ozkim pogledom na svet!!!
Amino-acid
31. 10. 2013 14.03
mogoče bi pa moral opustiti matematiko in fiziko ter začeti študirati strojništvo ali pa arhitekturo pa boš mogoče potem dojel kako zakteven projekt je to v resnici.
Götterdämmerung
18. 10. 2013 16.01
+4
Sicer mi je zanimiva logika vrhunskih znanstvenikov, da bi poslali na druge planete samo DNK človeka, ker je molekula zelo stabilna in mogoče lahko preživi potovanje, ki ga generacije ljudi, izoliranih na neki čudni vesoljski ladnji ne bi. Plovilo bi itak vodila neka umetna inteligenca, z njim bi upravljali pa avtonomni roboti, ki bi po pristanku, na drugem svetu, začela sintetizirati celico oziroma bi zamrznjena ženska jajčeca oplodila z gensko popravljenim DNK, iz zarodka pa bi zrasla Adam in Eva, prilagojena na nov planet. Tako razmišlja tudi virus, verjetno ni poslanstvo človeštva, da bi s svojo človečnostjo okužil celo vesolje in če tja ne moremo takšni kot smo, v čem je potem smisel potovanja?
Götterdämmerung
18. 10. 2013 16.07
+6
En sam človek nosi v sebi toliko molekul DNK, da bi lahko z njimi oplodili vso našo galaksijo!
Bili the Kid
18. 10. 2013 14.16
+9
Znanstveniki so odkrili že marsikaj. Veliko tega pa niti slučajno ne sme v javnost. Da je življenje na drugih planetih pa je že vsem jasno.
Boschtjan Zupanchich
18. 10. 2013 19.56
+4
Ja, eni se še kar nevedne delajo, kot da smo sami daleč naokrog ! Slepci !!!
CrackMilko
19. 10. 2013 12.36
+0
Prosim, povej mi na katerih planetih je življenje in v kakšnih oblikah? Ker očitno maš ti neke insajd, skrite informacije Nase, da si lahko tako prepričan, da je življenje na drugih planetih. Nevedni se tisti, ki v to brez kakršnega koli dokaza verjamete.
siupamoizvedetiresnico
19. 10. 2013 12.59
+1
Zvonko pojdi se malo izobrazit, ker si smešen....
CrackMilko
19. 10. 2013 13.10
-1
Izobražujem se na področju fizike in matematike. Verjamem, da med temi komentarji izpadem smešen. Ampak v splošnem ste smešni vi, ki verjamete v te možicelje, brez ENEGA SAMEGA DOKAZA. Teoretično je v andromedini galaksiji tudi lahko A.I. velik spolni organ, sestavljen iz strani neke nadrazvite rase in le-ta vodi celoten tok dogodkov v vesolju. Pa je moja teorija povsem enakovredna tvoji. Oboje je navaden bullshit, brez enega samega dokaza.
CrackMilko
19. 10. 2013 13.14
+0
Vtipkaj v google Where Are They? MIT technology ter klikni tretji link. Pa se ti malo izobrazi, ker si ti smešen.
CrackMilko
19. 10. 2013 14.29
Amino-acid
31. 10. 2013 13.49
+0
Zvonko ti pojma nimaš o matematiki in fiziki ne bodi pameten preveč!
Amino-acid
31. 10. 2013 13.57
+1
Delaš se pametnega v resnici si pa izjemno nesramen do ljudi, ki ne mislijo tako kot ti! Toliko o tvojih ''pametnih'' možganih!
Götterdämmerung
18. 10. 2013 13.52
+4
Poskušam si zamisliti, kaj bi v resnici pomenilo potovati na druge svetove. Vesolje je tako ogromno in nepredstavljivo, da o njem ne vemo praktično nič, ko si bomo znali zamisliti takšno pot, bo človeštvo bistveno bolj prilagojeno ter izurjeno v potovanju po praznini kot raziskovanju tujih planetov in neznanih oblik življenja. Luna je bila majhen korak za človeka, a ogromen za človeštvo, kdorkoli bo stopil na planet v drugem osončju, to zagotovo ne bo več človek, kot ga poznamo danes in ne moremo vedeti niti, kaj bo to bitje tam počelo.
benotron
18. 10. 2013 13.03
+4
@mungoss Se delno strinjam. Človek (danes) velja za vrsto uničevalne kobilice, ki bi rada skakala iz planeta na planet, ker se ne želi prilagoditi oz. ne želi živeti v sožitju. Današnji ekonomski sistem(kapitalizem) globalno temelji na medsebojnem tekmovanju in lastnem interesu,... katerega večina ne postavlja pod vprašaj. Se ne strinjam, da so znanstveniki težava, so del tega sistema, naša znanost in tehnologija se hitro razvija naprej, medtem ko je naša kultura povsem zaostala v razvoju. Poglejte samo 24Ur, kaj ima ta veze z pozitivnim razvojem človeka? Nič.
Mungos2
18. 10. 2013 09.32
+1
Ljubi znanstveniki - kaj vam bo vesolje, če pa še zemlje ne obvladate. Noben znanstvenik na svetu ne ve, kaj je na dnu oceanov. Teoretično pa lahko tulijo kar koli. Tudi na Luni niso bili !! Če pa so bili, kakor sami pravijo, zakaj niso šli še večkrat???? Znanstvenike je samo en veliki EGO !!!
.mdC.
18. 10. 2013 10.15
+5
Se pravi da se ne sme nihče ukvarjati in raziskovati ničesar drugega, dokler ne popišejo vsakega zrna peska in vsako celico v oceanu. V vesolju se skriva najvišje možno vprašanje in skrivnost univerze in naše civilizacije - 'teorija vsega'. Čudno logiko imaš. Torej raje najprej praskajmo po blatu, pustimo najpomembejše vprašanje v znanosti in tudi iskanje nadomestnega doma za prihodnje rodove, za kasneje.. ??
Jaka Planinc
18. 10. 2013 09.20
-4
NA DRUG PANET BODO ,PRIPOTOVALI,PRISPELI EDINO IN SAMO MRLIČI,TRUPLA ZEMLJANOV. ČLOVEK NIMA ŠANS,DA BI POTOVAL NA ODDALJENE PLANET KI SO ,ODDALJENI SVETLOBNA LETA.
.mdC.
18. 10. 2013 10.25
+9
Z trenutno tehnologijo ne. V dalnji prihodnosti pa je vse mogoče. Tudi jamski človek bi bil presenečen, da se da tacati po Luni.
POŠTENO JEBENO
18. 10. 2013 08.59
+9
Je treba še kak drug planet probat izropat al samo sefe hočjo gradit, da zazihrajo varni plac za svoje miljone k so jih počupal pa jih iz varnostnih razlogov ( lahko jim kdo ukrade te miljone) morjo selit?!?!?! Kjer se svinja valja, dlako pušča. Kjer človek hodipa vojno in bedo seje!!!
Ira Sanctus
18. 10. 2013 08.54
+1
Götterdämmerung bolj star bolj...
Brundo
18. 10. 2013 08.17
+2
...in potem ti gre že na otročje.
Götterdämmerung
18. 10. 2013 00.35
+1
Ne razumem najbolje, kaj je vesolje. To je zgleda neka absolutna praznina, neskončen nič, v katerem plava nekaj strdkov energije. Ko pogledam mizo ali steno, si težko predstavljam, da je vse sestavljeno iz drobnih pikic, za katere se zdi samoumevno, da rade tičijo skupaj in tvorijo nekaj uporabnega, materialnega, kar ne razpade takoj. Te pikice stvarnosti niso nič iz tega sveta, niso drobcena zrna ampak neka drobcena polja, od katerih je eno vedno proti in se potem kregajo, v obliki protonov oziroma atomov ali kakorkoli že pravimo tem čudnim in nestvarnim pojavom. Ker so nepredstavljivo drobni in jih je običajno res veliko na kupu, nekateri skupki od daleč zgledajo kot nekaj trdnega, drugi pa migetajo po praznini, da zaradi odbojev svet zgleda svetel in deluje, kot da lahko dejansko gledamo v neko globino, daljavo. Ljudje ne zaznavamo nič takega, v glavah smo multidimenzionalni, če zapremo oči in pozabimo na signale telesa, misel šviga sem ter tja, nazaj in naprej v času ter si poljubno predstavlja prostor, ki nima jasne oblike in se hipoma spreminja, šele ko znova odpremo oči, postane iluzija bolj ostra, konstantna in prepričljiva. To je zato, ker se vse te pikice premijajo z neko skupno hitrostjo in na tem vztrajajo, če jih nič ne zmoti. To je zelo čudna lastnost realnosti, načelno ni razloga, da ne bi šel vsak košček realnosti svojo pot, kot v sanjah, ker kvarki nimajo pameti in si ne znajo predstavljati, da se sploh kam premikajo. Vesolje je torej skrajno butasto, najmanjši delčki realnosti so popolnoma brez idej, nimajo nobenih načrtov, vseeno jim je celo, če res obstajajo ali pač ne. Nič ne bi bili in nikamor se ne bi premikali, če bi imel kdo kakšno boljšo idejo, kako potem vedo, kam se morajo premakniti v naslednjem trenutku in kako morajo tičati skupaj, da ne bi celo vesolje v naslednjem hipu preprosto izginilo? Prihodnost ne obstaja, v niču ni nič in tudi nikamor ne potuje, vse kar je, se nahaja v trenutku sedanjosti in pojma nima, kaj bi samo s seboj, kaj šele skupaj z vsemi drugimi. Mi temu pravimo gravitacija, ampak tega ni, ker v prihodnosti še nič ne obstaja in tudi ni nujno, da kdaj bo, torej tudi gravitacije ne more biti, niti se prostor ne more ukriviti, ker ga še ni. Delčki sedanjosti bi lahko šli kamorkoli, vendar se jim iz neznaih razlogov zdi, da je najbolje nadaljevati od tam, kjer so bili trenutek prej, tam sem pač že bil, si mislijo, ni mi bilo všeč in bom raje ubral ravno nasprotno pot, da bom pobegnil čim dlje od tistega prej. Realnosti ne zanima, kaj se dogaja okoli nje, ampak če je že v bližini samo to, kar pač je, bi se lahko mogoče družili med sabo tudi v prihodnje. Če bi celo vesolje v hipu naenkrat pozabilo, kaj je bilo prej, mu tudi to ne bi čisto nič pomagalo, prihodnost bo zagotovo nekaj, kar si ni še nihče predstavljal, ker povsod drugje smo že bili.
Götterdämmerung
18. 10. 2013 00.49
+1
Samo red in disciplina lahko še rešita to vesolje, ko bo cel univerzumspoštoval zakon, se bomo končno lahko zmenili in potovali kamorkoli želimo. Pravzaprav karkoli si bomo izmislili, izsušili bomo tiste brezvezne meglice, da bo poganjala gensko modificirana solata in spremenili galaksije v moderna zdravilišča, z urejenimi cestami, parki in odtoki. Naredili si bomo ene take velike čevlje in stopili v enem koraku k sosedu, na kavo, s priboljškom, pa nebesa bomo tudi popravili, ker se nikomur ne ljubi celo večnost žuljiti tistih 16 obljubljenih devic in se držati očetove levice, kot da smo petletni otroci. Mi hočemo biti svobodni, hočemo delati kar nam pade na pamet in se zabavati!
HooplaToopla
18. 10. 2013 00.15
+7
Mi invalidski penzionisti še za vlak karto do Ljubljane nimamo. Da bi si vsaj enkrat letno lahko privoščil svečano fižolovo solato v prestolnici, na banhofu. Drugje, kjer je dražje tako ne ... Ne pa da bomo na daljne planete potovali. Včasih pod komunisti smo vsaj do zemljine orbite poleteli na kaki flaši pelinkovca, v demokraciji pa še to ne.
Mungos2
18. 10. 2013 09.33
-6
k_komet
17. 10. 2013 23.23
+9
Flota nezemeljske civilizacije, ki vstopa v naš sončni sistem in kaže sovražne namene, je edino upanje, da se človeštvo neha prepirati med sabo in pričen sodelovati za dosego skupnega cilja, neglede na končni izid.....Zato upam, da se vesoljčki čiprej pojavjo...preden bomo sami uničli ta planet...in sebe...:)
Uporabnik565636
18. 10. 2013 00.40
+7
Mislim, da je unicenje neizogibno. Pred tem si dajmo edino priznat kdo je zasral. Pohlep, jasno.
KONEC VAŠEGA SVETA POHLEPA
17. 10. 2013 22.46
+9
A najprej moramo spremeniti stvari na Zemlji. Grozno je, da se v tej dobi ljudje koljejo s polnimi želodci, ker je razlika v religiji. Kaj ni večje neumnosti? Človek se momentalno obnaša slabše kot žival. Žival ubije, ko je lačna, mi pa delamo to ravno obratno. Jaz se zelo jezim nad situacijo na Zemlji, saj ta ni pravilno vodena. Zemlja bi morala delovati kot ena velika vas.Zares povedano odkrito in resnicno Hvala
Götterdämmerung
18. 10. 2013 04.22
+1
*tako Zemljo, kjer človeku ne pustijo, da bi se brigal sam za sebe.
tornadotex
17. 10. 2013 21.52
+3
Ko bomo (v narekovajih) navezali stik z drugo vrsto civilizacije,jih bomo takoj nadvladali ali pa bo obratno.
AnLavko
17. 10. 2013 21.45
+11
Ali bi radi, da človek uniči poleg Zemlje še en planet?
Boschtjan Zupanchich
18. 10. 2013 13.08
+2
Ja, Izgleda, da bedni neumneži to hočejo !!!
Jebiga009
17. 10. 2013 19.57
+17
Če bomo tako razmišljali smo na pravi poti..100% bo nekega dne človek lahko obiskal drug planet lahko bomo navezali stik z drugo raso ker ljudje pa spet nismo tok primitivni...smo še vedno zelo primitivni tudi glede spoštovanja človeškega življenja...dokler ne bo konc vojn in tega ne bo nič...pa a se vi sploh zavedate da so vojne iz generacijo v generacijo iz stoletja v stoletje iz tisočletja v tisočletje.. zakaj ?? zato ,ker ste vi krivi vi ljudje.. ker delate razlike ..zdej če vidš kitajca ga boš začel že zmerjat ,ker je mal drugačn v faco.. pol si pa predstavlite da človek vidi vesoljca ja sej ga bo kap .. nevem primitivnost je še vedno na prvem mestu pri nas ljudeh..res škoda.
Jebiga009
17. 10. 2013 19.57
+9