Slovenija

VIDEO in FOTO: Pogrebi nekoč: Z bodalom pokojnika v srce, da se ne bi slučajno zbudil

Ljubljana, Dunaj, 30. 10. 2017 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Branka Resnik
Komentarji
55

Kot pravi eden od pregovorov, je smrt edina stvar, ki ji ne moremo ubežati. Za vse predstavlja zelo žalosten trenutek in z izgubo se spopada vsak po svoje. Mednje spadajo tudi zanimivi običaji. Obiskali smo dunajski pogrebni muzej ter pobrskali, kako je kaj s tem v Sloveniji.

Pred nami je prvi november, dan spomina na mrtve.
Pred nami je prvi november, dan spomina na mrtve. FOTO: Miro Majcen
Vsaka kultura ima svoje običaje in navade okoli smrti in pogreba. Že skok do Dunaja nam pokaže, da so imeli Dunajčani zanimiv pogled na smrt. Smrt zagotovo ni nekaj lahkega, a Dunajčani se znajo vseeno pošaliti oziroma iz tragičnega dogodka potegniti nekaj vedrine. "Pasti s klopice, zapreti dežnik, obleči leseno pižamo, gristi v travo, iti dve nadstropji nižje ali ogledovati si redkvice od spodaj," je le nekaj izrazov, kjer temačno temo ovijejo v humor.

Na Dunaju najdemo kar 55 pokopališč, najbolj pa turiste privlači osrednje pokopališče oziroma Zentralfriedhof, ki so ga odprli leta 1874, z več kot 330.000 grobovi in tremi milijoni pokopanih  je tako drugo največje evropsko pokopališče. Na tem pokopališču pa so pokopane tudi številne velike zgodovinske osebnosti, kot so Ludwig van Beethoven, Johannes Brahms, Franz Schubert, Johann Strauss, Arthur Schnitzler in številni drugi.

Beethovnov nagrobni spomenik na Dunaju
Beethovnov nagrobni spomenik na Dunaju FOTO:

Je smrt še vedno tabu?

Da imajo Dunajčani zanimiv pogled na smrt pa priča tudi pogrebni muzej, ki ga najdemo na dotičnem pokopališču. V muzeju si tako lahko ogledamo vso razkošnost pogrebov v preteklosti, kot tudi nekaj nenavadnih običajev in predmetov. Na ogled je tako več kot 250 eksponatov, med njimi tudi posmrtne maske pokojnikov, rešilna budilka, če se pokojni slučajno zbudi ter bodalo, s katerim je zdravnik pred pokopom pokojnega zabodel v srce. Marsikdo je namreč, da bi izključil bojazen pred živim pokopom, prosil, da je mrtvega v srce zabodel še zdravnik. Ta metoda se uradno ne uporablja več, a kakor nam je dejal kurator muzeja, je to na Dunaju v teoriji še vedno izvedljivo, saj zakon, ki bi to prepovedoval, še ni bil sprejet.

Osrednja tema muzeja so seveda krste, najbolj zanimiva je krsta iz 18. stoletja, ki so jo uporabili večkrat, pokojnika so namreč skozi spodnjo režo iz krste 'odvrgli' v grob, krsto pa ohranili za naslednjega. Na ogled so postavili tudi sarkofage, kot tudi nenavadno sedečo krsto, ki so jo izdelali po skici belgijskega umetnika Reneja Magritta.

Pogreb – živčen proces, kjer ni časa za žalovanje

Mnogi, ki so se soočili z izgubo, pravijo, da žalovanje pride na vrsto šele po pogrebu. Kajti prvo smo soočeni s šokom, nato pride na vrsto birokracija, priprava pogreba in pokop pokojnika, hitenje, živci, napeti trenutki ... Šele, ko je vse to za nami – ko pride trenutek tišine, pride za nami tudi žalost.

Tudi kar se tiče pogreba ima vsaka kultura svoje običaje, najbrž se nam 'zahodnjakom' zdi izredno ekstremno, da bi na pogrebu plesale eksotične plesalke. Na Tajvanu pa se večkrat zgodi, da se za pogrebe ali verske festivale najema dekleta na klic, ponekod tudi za striptiz. Navada ima po pojasnilih ameriškega antropologa Marca Moskowitza korenine v tradiciji najemanja žalovalk, ki so bile plačane, da so jokale na pogrebih.

Slovenija je mnogo bolj tradicionalna: "Po našem vedenju po manjših krajih v Sloveniji še vedno prevladujejo krajevni oziroma vaški običaji. Tudi v mestih opažamo, da so pogrebi še vedno močno tradicionalni, kar pomeni, da ljudje ne dopuščajo prostora za humor. Sicer udeleženci pogrebov v večini, z izjemo žalujočih, niso več oblečeni v črnino, kar je verjetno pripisati predvsem tempu mestnega življenja, ko na primer greš med službo tudi na pogreb znanca," nam je povedal Robert Martinčič, direktor družbe Žale.

"Menimo, da pri nas ni posebnih običajev, kot jih navajate za mesto Dunaj, in ki bi jih bilo potrebno izpostaviti. Še vedno je običaj, da ljudje na pogreb prinesejo cvetje in sveče, ki jih odložijo ob pokojniku v mrliški vežici. Seveda se pa ti običaji lahko razlikujejo glede na pripadnost vere. Kljub vsemu zaznavamo, da je smrt še vedno tabu tema, o kateri je malo govora. Grob, predvsem pa pokopališče, pa Slovencem predstavlja predvsem mestu spomina in slovesa."

diamant iz pepela pokojnika
diamant iz pepela pokojnika FOTO:
Kako pa ohranjamo spomin na pokojnika?

V Sloveniji ni dovoljeno imeti pokojnikovega pepela doma. A na voljo je alternativa, del pokojnikovega pepela lahko shranimo v steklo ali celo v diamant – gre za dokaj novo idejo oziroma, trend, del pepela (potrebujejo najmanj 500 gramov pepela) namreč vkomponirajo v čisto pravi diamant, postopek izdelave je tehnološko dokaj zapleten postopek, ki zahteva vrhunsko sodobno tehnologijo, zato je tudi cena temu primerna, od 3.500 evrov dalje. V dunajskem muzeju pa imajo na ogled – poleg posmrtne maske, tudi obeske, na katerih je prstni odtis pokojnika. Naročiti tudi umetniško sliko, ki je nastala z barvo, premešano s pepelom pokojnika.

"Ponudba novih, inovativnih, dodatnih storitev v pogrebni dejavnosti je v Sloveniji slaba," meni Elvina Babajić, kjer so pogrebi del njenega vsakdanjika, je namreč direktorica družinskega pogrebnega podjetja. Babajićeva sodeluje s tujino, kjer so boljše možnosti za to. "Glede na število prebivalcev je Slovenija po naročilih spominskih diamantov nad povprečjem. Vsako leto opažam porast povpraševanja. Velikokrat povpraševanje ne pomeni nujno takojšnjega nakupa storitev, temveč se ljudje zanimajo zase ali za nekoga bližnjega. In do naročila spominskega diamanta pride kasneje, tudi nekaj let kasneje." Iz Žal so sicer sporočili, da zadeva ni tako enostavna: "Možnosti različnih spominkov, ki bi bili zakonsko dovoljeni, ni. Tudi izdelava diamanta iz pokojnikovega pepela je nezakonita, saj je z zakonom prepovedana."

Zakaj se nekateri odločijo za alternativo? "Razlogi so različni. Včasih je to želja osebe, ki je preminila, včasih je to želja svojcev. Eden izmed razlogov je tudi ta, da spominski diamant predstavlja brezčasno vez z ljubljenimi, zasebno stičišče žalovanja in obujanja spominov, nepozabno dediščino za več generacij in ker je to popolnoma edinstvena in individualna storitev. Zame spominski diamant predstavlja posebno počastitev umrle osebe," še dodaja.

Osrednje dunajsko pokopališče
Osrednje dunajsko pokopališče FOTO:
Osrednje dunajsko pokopališče pa ni namenjen le zadnjemu počitku. Za mnoge je centralno pokopališče tudi oaza miru in sprostitve, kjer lahko spokojno opazujejo ptice, celo sokole, ki gnezdijo pri cerkvi sv. Jerneja, divje zajce, veverice, polhe, dihurje, podlasice, včasih celo srne. Za turiste pa predstavlja zanimivo izletniško točko, tako zaradi slavnih, ki so tam pokopani kot tudi zaradi zgodovinske vsebine. Podobno razmišljajo tudi na Žalah: "Z aktivno udeležbo v Združenju evropsko pomembnih pokopališč (ASCE) se kot največje tovrstno slovensko podjetje trudimo spremeniti percepcijo ljudi do pokopališč. Predvsem v smislu, da bi ljudje na pokopališče začeli gledati tudi kot kulturno dediščino in muzej na prostem, kot park in hortikultuno bogat prostor za druženje, kot prostor, kjer se odražata in srečujeta zgodovina in sedanjost naroda," nam doda Martinčič.

Smrt in pogreb zagotovo nista temi, o katerih bi se v javnosti veliko pisalo in govorilo, razen ko se bliža prvi november ali se s smrtjo soočimo osebno. Smrt je del življenja, a je še vedno zavita v previdnost ali celo tabu. Za nekatere je smrt konec vsega, za nekatere le potovanje naprej, nikoli pa ni lahka.

Osrednje dunajsko pokopališče
Osrednje dunajsko pokopališče FOTO:
  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (55)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Žužica
31. 10. 2017 09.17
+4
ni me strah umreti tako ali drugače,bojim se pa ostareti in živeti z 380€penzije
jaka
30. 10. 2017 16.52
+10
Ena globoka pogrebna misel: Ni pomembno, kako si bil pomemben v življenju, kako bogat, kako družbeno angažiran,.... število ljudi, ki bodo šli za tvojim pogrebom je v največji meri odvisno od tega, kakšno je vreme na dan pogreba!
felix58
30. 10. 2017 13.37
+3
..žena me večkrat vpraša, ko pridem iz pogreba, "če je bil lepi pogreb "? Ne vem, kak naj bo pogreb lepi, pogrebi so pa ja vsi žalostni, to je slovo od pokojnika in število udeležencev pokojniku na pogrebu pove, če je bil pokojnik priljubljen ali pa ga nihče ni maral....
Infraping
30. 10. 2017 15.36
ja, to si povedu as - da je bil lep pogreb in to - enostavno verjet čem takem
Infraping
30. 10. 2017 15.37
+1
pogreb je samo bil in to je to - umrla oseba bi morala pa sama imeti govor o tem, kako je njeno življenje potekalo
VolkBrenin
30. 10. 2017 18.16
Žena stalno sprašuje moža - pevca na pogrebih....kako je bilo - ko je prišel domov . Njegov odgovor - smo tolk ploskal, da so ga tri krat ven pa not v zemljo dal .....
deltex
30. 10. 2017 11.42
+13
Hja, tole s tradicionalnimi pogrebnimi običaji bo kar držalo....ko so na očetovem pogrebu rogisti namesto običajnih žalostink odigrali dve od Beatlov, so v okolici še dolgo odmevala različna mnenja, od zgražanja pa tudi odobravanja. Ampak Beatle je oče oboževal, rasel ob njihovi glasbi in njemu v spomin so komada tudi odigrali. Ne pogrebcem...
User822930
30. 10. 2017 13.04
+4
tudi na pogrebu mojega očeta je bila pesem beatlov in sicer yesterday :) in je bilo prav super
deltex
30. 10. 2017 16.25
+4
Ja, Yesterday in Hey Jude. Na nekem drugem pogrebu pa so odigrali Time to say Goodbay...presunljivo lepo.
Ramzess
30. 10. 2017 11.41
-3
Tale zadnja modna muha, diamanti iz pepela kremiranih teles umrlih se mi pa zdi čisto trapasta, kako daleč neki lahko gre človek s svojimi materialističnimi neumnostmi. Naravni zakoni vendar velijo, da se telo vrne naravi kjer se povrne v naravne elemente iz katerih je zgrajeno. Iz pepela je v pepel se vrne, so nas učili, mar ne.
deltex
30. 10. 2017 11.55
+3
felix58
30. 10. 2017 13.20
+2
Ramzess
30. 10. 2017 11.38
+0
Urbana legenda - Mrtvec ___ V enem stanovanju je sama živel ena stara gospa. Nekega dne so jo njeni prijatelji poskušali poklicati, vendar je bilo zasedeno. Po nekaj dneh, ko je vedno bilo zasedeno, so prijatelji postali zaskrbljeni in poklicali policijo, da gre k njej v stanovanje da preveri ali je z njo vse v redu. Ko je policija vstopila v njeno stanovanje, je vedela da nekaj ni v redu. Čutil se je močan smrad. Takoj so pomislili da je stara gospa umrla. Ko so vstopili v njeno sobo, so našli njeno telo brez življenje s telefonom v roki. Ni bilo nobenih znakov da je bila napadena, vendar je njen obraz bil ''zamrznjen'' od strahu. Izvedelo se je, da se je njen mož zelo bal da bo živ pokopan in njegova žena je naročila, da namestijo telefon v krsto. Policija je prosila operaterja, da pove od kod je prišel zadnji klic stari gospe in oni so ugotovili da je prišel iz krste njenega moža. Policija je takoj rekla grobarju, da izkoplje njegovo krsto. Ko jo je izkopal, je grobar glasno zakričal in stekel iz pokopališča. Njegovi lasje so postali popolnoma beli. Ko so policisti pogledali v grob, so videli mrtveca z zelo bolnim izrazom na obrazu in telefonom v roki. Moški je poskušal poklicati svojo ženo in jo na smrt prestrašil.
Ramzess
30. 10. 2017 11.36
-1
Pokopi še živih, čeprav so jih zmotno imeli za mrtve, kot posledica nevednosti, napak, ipd., niso redka zadeva, še danes ljudem dajejo tehnologijo v krsto, za vsak primer, od budilke so zadeve precej napredovale, tega seveda niste omenili. Včasih se živi preveč ustrašijo, in raje je pomagajo prehitro pokopanemu, če pa mu, ta včasih nekoliko kasneje vseeno umre. Vse variante primerov obstajajo. Kot že rečeno, pokopi živih niso tako redki kot bi mislili, tako zaradi posledice nevednosti, napak, kot naglice pri pokopih, koliko dokazov so našli ko odprli krste padlih v vojni, da so ovedli v krsti, dokazi so bili sledi agonije pokopanih, kdo ve kako to vpliva na dušo takih. Nihče ne ve kaj se dogaja ob katastrofah ko umre veliko ljudi, srečo imajo tisti, ki jih dajo v zbirališča (mrtvašnice, kraji ki jih določajo za zbiranje trupel) za identifikacijo, preden jih pokopljejo, v primerjavi s tistimi, ki jih neposredno vržejo v jamo in zakopljejo. Poznamo zgodbe o ljudeh vse starosti, ki so se v teh mrtvašnicah, zbirališčih trupel ovedli, prišli k sebi, nato se izkaže, da sploh nimajo hujših poškodb. Spomnim se, od nekod, neke zgodbe dedka, ki je v takem našel vnukinjo, živo. Ne moreš verjeti kaj se vse dogaja, vprašanje pa je kaj se dogaja v glavah, v mislih tistih, ki so tako površni pri identifikaciji, kdo je živ in kdo ne. Vsak ima svoja pravila in prepričanja glede tega, tehnologija sicer pomaga, a še običajen stetoskop ima mejo zaznave, skupaj z ušesi in umom tistega, ki dotični stetoskop uporablja.
deltex
30. 10. 2017 11.53
+2
Ne tako daleč nazaj (kakih 15 let) so bili pri sosedu prepričani, da je umrl gospodar. Prižgali so mu že celo svečo in poklicali dežurno zdravnico (k sreči, da je postopek tak...). Vmes so se že dogovarjali s pogrebno službo....No, ko je zdravnica prišla je vsa šokirana ugotovila, da je "mrtvec" v bistvu živ, sicer z zelo šibkim utripom in pritiskom, a ŽIV. Gospod še danes živi (92 let), o tistem dnevu se sicer zelo rad šali, nekoliko manj pa njegovi svojci, ki so ga razglasili za pokojnega...zlobni jeziki so seveda napletli čudo zgodb...
Ramzess
30. 10. 2017 12.21
+2
Nekatere od teh čuda zgodb so gotovo resnične, zakaj bi dvomili.
Ramzess
30. 10. 2017 11.20
+0
Tista zadevščina z nožem ali količkom v srce je bila bolj znana v krajih kjer so verjeli v vampirje.
felix58
30. 10. 2017 13.43
+1
priznam, da tudi tega ne vem. Vem le, da mora ob smrti zdravnik napisat dokument in vzrok smrti, da se potem lahko truplo pokoplje...govoricam, da se je pokojnik "v grobu zbudil" je težko verjeti, čeravno so govoriuli, da so ob drugem pogrebu najdli obrnjeno truplo oz. ostanke (kako pa ne, ko so pa lesene krste nosili zaprte več kilometrov po grapah in krsto premetavali, kjer se je truplo lahko obrnilo...no, ne vem, saj obstaja neki minimalni čas od smrti do pogreba, v tem času odmrejo organi, kri se strdi in je najbrž težko, da se taki mrtvec zbudi
flojdi
30. 10. 2017 15.56
+1
. nekoč, ko še ni bilo zdravnikov, in Zdravnikov, pa so zagotovo pokopali kr neki ŠeŽivih. / se spominjam Poslušanja Predavanj pri umetnostni zgodovini
ni_mi_vse_eno
30. 10. 2017 11.20
+2
Znanost na razčičnih področij prihaja do istega zaključka. Primer dr. Brian Weiss, ateistični psiholog. Primer dr. Ian Stevenson, primer fizik dr. Tom Campbell. Živimo, da izkusimo in se znebimo strahov. Mi nikoli ne umremo, ker mi nismo naše telo. Vsako noč zapustimo naše telo in gremo v druge simulacije izkušat in se učiti izgubljati strah. Vsako jutro pridemo nazaj in pozabimo, saj nam ni pomembno tisto, kar nam je še 5 min nazaj v sanjah predstavljalo strašen strah.
Ramzess
30. 10. 2017 12.13
-1
Druge simulacije so v bistvu astral, no, da nisi v zmoti, danes dokazujejo mnogi, da sicer res živimo v simulaciji, v svetu kreiranem za človeške ovce, ki jih skozi sistem počasi spreminjajo v robote. Morgelanova 'bolezen' (vir kemtrailsi), v resnici bolezen nanoidov, pa kot dokaz, da v sintetične robote, zmožne bivanja v mrtvem, strupenem in močno obsevanem okolju, kakršnega ustvarjajo.
Ramzess
30. 10. 2017 12.13
+1
Kot je zapisal pokojni dr. France Susman: "Odmirajoči rodovi zahodne civilizacije ne morejo razumeti, kar postaja otrokom samo po sebi umevno: nevidnih svetov je nešteto več kot jih mi s svojim omejenim vidom in sluhom zaznavamo. Kaj se bo zgodilo, ko se smrti ne bomo več tako histerično bali in ko bomo izvedeli, da reinkarniramo toliko časa, da se naučimo pravilno živeti na tem svetu ob odrešujočem spoštovanju vsega živega?"
Janez_53
30. 10. 2017 12.14
+0
Si mogoče malce preveč pogledal v kozarček??? Če po tvoji logiki človek zvečer zaspi in ker je na primer bolan, čez čas nekdo od svojcev preveri spečega, pa se mu zdi, da se mu je stanje poslabšalo. Odpeljejo ga v bolnišnico in zjutraj, ko se po tvoje"duša" vrne s potepa, ne najde telesa, kamor bi se naj vrnila. KAM NAJ GRE DUŠA SEDAJ, KO JE POSTALA BREZDOMKA???
Janez_53
30. 10. 2017 12.16
+2
RamzesII, ti ga šele pihneš s svojimi teorijami!!!
Ramzess
30. 10. 2017 13.07
+0
Ti ga šele pihneš s svojo nevednostjo, a tudi tvoj čas spoznanja in budnosti še pride.
Ramzess
30. 10. 2017 13.09
-1
Ramzess
30. 10. 2017 11.20
+0
"Pasti s klopice, zapreti dežnik, obleči leseno pižamo, gristi v travo, iti dve nadstropji nižje ali ogledovati si redkvice od spodaj," Zanimivo, nikoli slišal, poznam pa besedne zveze iz seznama, ki sta brala tudi lika iz filma Zdravnik s srcem.
Jimi1
30. 10. 2017 10.40
+13
Očeta smo pokopali z minimalnimi stroški, brez prisotnosti pohlepne hinavske žlahte in ostalega, kar sodi v to razmetavanje pokojnikovega in družinskega denarja.... Hinavščine in kupljenih obrazov ni nikoli hotel videti, in tako je bilo tudi na pogrebu...Sem pa že dobri 2 desetletji, če le morem večkrat tedensko na grobu z mislimi nanj....in to najverjetneje bolj šteje od "pleh muske" na dan pogreba....
Sunshine73
30. 10. 2017 11.34
+3
Ramzess
30. 10. 2017 12.15
+4
Če bi bil tolikokrat pri njem, ko je bil še živ, bi še bolj štelo, kot obiski pri njegovem telesu, lupini.
lala3
30. 10. 2017 10.15
+19
Zakaj je nujen pogreb? Zakaj ne mores žare odnesti domov in jo potresti kjer zelis? Aja, zato ker pol ne bi bilo toliko dobicka ane...
felix58
30. 10. 2017 13.31
+1
sem laik in o tem ne vem veliko....menim pa, da so pokopališča "shramba za trupla" in najbrže je prav tako in dobro da je tako uzakonjeno. Namreč kako bi pa potem to bilo, da bi bila trupla razmetana tu pa tam....vem pa le eno šalo na to temo, da pač ni potrebno ograje okrog pokopališča, saj še noben pokojnik ni odšel iz pokopališča...
lala3
30. 10. 2017 14.33
+4
Ne mislim da bi lahko celo truplo vzeli domov pa ga pokopali na dvoriscu ali v tivoliju. Ce je pa pepel, pa res ne vidim nobene ovire? Sej majo povsod tako.. pa lahko pocnes s tem kar zelis. Zakaj bi se mogli vsi na žalah guzvat? :)
flojdi
30. 10. 2017 16.03
+2
.sj,lala3. imam sorodnika, katerega sorodnica je svojega sina lahko prinesla , v žari, domov. v avstraliji , par 10let nazaj. in pepel je raztrosila po svoji želji. / tu pa se gre, kot rečeno, le za Dobiček. poleg od Živih še od Umrlih
terminator0071
30. 10. 2017 10.10
+11
Umrli bomo vsi enkrat,to je realnost,ampak na tej naši preljubi zemlji se eni imajo tak,kot da ne bodo umrli nikdar,ne vem kaj si mislijo,da so nesmrtni,ne morem jih več gledat.
?asjeza
30. 10. 2017 10.15
+4
to so pa razni dohtori in ala pahorji ki mislijo da svoje premoženje bojo nesli na druh konc sveta
?asjeza
30. 10. 2017 10.04
+12
smrt je samo prihod v drugo dimenzijo...........mene mi ni težko umret strah je živet s 500 eur pokojnine
Die einemaister
30. 10. 2017 10.11
+6
res je če nedruzga v drugem življenju (smrti) nimaš privatne lastnine oziroma ne potrebuješ kosa papirja za preživetje
tedoVV2HCmedo
30. 10. 2017 10.15
+3
To je izmišljeno tako kot to, da obstaja bog in nebesa, da se ljudje ne bi preveč sekirali, kaj bo, ko bodo umrli. Ko umreš, je enako kot ko spiš. Ko spimo, se nič ne sekiramo, če se bomo še kdaj zbudili.
ni_mi_vse_eno
30. 10. 2017 11.16
+2
Ko umreš je enako ko spiš. Vendar ko spiš nisi prisoten v tej simulaciji, ampak v neki drugi. Takrat nam to življenje ni pomembno, ampak se ukvarjamo z nekimi drugimi zadevami. Ko pa se zbudimo, nam tiste zadeve niso pomembne, ker so bile samo sanje, ampak so nam te tu.
felix58
30. 10. 2017 13.32
Madeni
30. 10. 2017 08.13
+19
CERARJEVA TOLPA..in NOVINARJI PROPAGIRAJO SVEČO MANJ, oni pa so v EVROPI PRIPRAVLJENI PLAČAT 400 MILIJONOV KAZNI ( zaradi RDEČEGA KRIMINALA ) NA PLEČIH DRŽAVLJANOV, SAMO ZATO DA BODO POKRADLI MILIJARDE..gospoda to je 400 milijonov sveč več kot deset letna poraba sveč samo za eno kriminalno kazen...NOVINARJI pišite CERAR je proižgal na račun ubogih SLOVENCEV v EVROPI 400 MILIJONOV SVEČ za Slovenski pogreb..
Madeni
30. 10. 2017 09.01
+1
Zato ker se RDEČI NAGNUSNO zažirajo v vse pore človekovega življenja ( otroke ) in prav nagnusno posiljujejo z svojimi idiotizmi na vsakem koraku zraven pa so pokvarjeni, kriminalni da ni primere v SVETU..
DeBill
30. 10. 2017 09.20
-1
Jožajoža
30. 10. 2017 10.02
+6
v komunizmu smo na pogreb prinesli ali šopek ali pa venec, ki sta biološko razgradljiva. sveče so pa bile samo bele, brez plastike.in nismo imeli "plačanih" žalovalcev ali jokalcev,kot jih imate danes.
FesterAdams
30. 10. 2017 10.47
In večna luč naj mu (ji) sveti... Odtod to.
CtrlDelete
30. 10. 2017 10.58
-2
Lahko si predstavljam objokovalce na pogrebu Kim IL Janshe.
felix58
30. 10. 2017 13.33
-1
on pa ja ni naše vere...njegova vera baje uči, da so se njegovi jokali ob rojstvu, ob smrti pa imeli gostijo na grobu...
dabra
30. 10. 2017 07.55
+23
Jaz zanalašč ne bom umru...
Ramzess
30. 10. 2017 12.18
+0
... boš eden izmed vnebovzetih, transformiral fizično telo v eterično oz. svetlobno in šel naprej. To je mogoče če je zavest človeka dovolj razširjena.
flojdi
30. 10. 2017 16.06
.sj. masa je vedno enaka. energija je vedno enaka. le v drugi obliki tudi kahko; ne izgine.
Žužica
31. 10. 2017 09.19
dabra boš ti bil pol naslednji bog?ahahahhhaha