Glasba

Po legendarni Jožici je tu Koroški dom

Ljubljana, 02. 02. 2010 18.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Zagotovo se številni ljubitelji glasbe spomnijo skladb Jožica in Mrtva reka, ki ju izvaja legendarni Marijan Smode. Tokrat je uspešnicam dodal novo z naslovom Koroški dom.

Marijan Smode
Marijan Smode FOTO:

Legendarni glasbenik Marijan Smode se predstavlja z novo skladbo Koroški dom, ki napoveduje nov album z naslovom Mavrica. Pri novi skladbi Koroški dom je tako za glasbo, besedilo kot tudi za aranžma poskrbel kar Marijan sam.

Koroški glasbenik se je odločil, da se bo za novi album še posebej potrudil, saj bodo ob studijskih verzijah izšle tudi takoimenovane 'anplagd' verzije skladb.

Marijan dodaja, da te verzije – ob spremljavi kitare – najbolj 'zažigajo' na nastopih, predvsem zaradi tega, ker nobena tehnika in aranžma ne moreta rešiti slabe skladbe, dobra skladba pa ne potrebuje vsega okrasja, da bi bila še boljša.

Koroški glasbenik Marijan Smode pripravlja nov album.
Koroški glasbenik Marijan Smode pripravlja nov album. FOTO: osebni arhiv
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Goky
04. 02. 2010 21.27
fluor Imam 45 let glazbene scene dovolj in tako sem pred par leti končal. Igram pa še prav vsak dan in izelujem MIDIje in se stem kratkočasim. Meni je vsa muzika všeč, če je dobra tudi današnja. Razjezi me pa to, da moraš gledati nastopajoče ne pa poslušati. Jaz sem igral prav vse zvrsti od A-Ž ker sem igral v takih krogih. Nisem prišel v popularnost zato, ker je to bilo praktično moje delo in se nisem nikoli zato sekiral. Danes pa pravega muzikanta ni več. In to me najbolj žalosti. Igral sem na neki zabavi pa pride kmeni gost in me vpraša, če imam v insrumentu Klaviaturi določeno skladbo. Jaz sem mu odgovoril, da ne mu jo pa lahko zaigam. Pa me je čudno pogledal in rekel a ti zares igraš? Pravi možak, ko sem bil zadjič tuka je un muzikant ploskal z rokami in vse je samo špilao. Kdo je kriv, da ni več muzikantov? lep pozdrav.
Katarina Ostran
04. 02. 2010 18.37
Goky, se strinjam. Tudi sam sem svoj čas (1981-1992) bil v glasbi; pop-rock zvrst. In kar se publike tiče, je zelo res kar si napisal. Mi smo z bendom za šalo do zadnjega kota napolnili dvorane kapacitete 300-500 ljudi. Ampak, če so bile nabito polne, jih je bilo ponekod tudi 800. Imeli smo nekaj avtorskih komadov (bolj ali ne totalno zanič), večinoma smo pa preigravali CCR, Beatle, Presleya in ostalo zahodno 60's in 70's rock sceno. Ponavadi pa ora nismo smeli zapustiti niti po petih bisih. Ja, to so bila leta. Vsi so bili noro hvaležni, da smo igrali. Plesalo se je, pelo, pilo... A ni bilo nikakršnih očitanj, teženja, konfliktov. Lansko leto sem na Youtube objavil dva live posnetka iz 80-ih let, pa so jih še domačini totalno spljuvali. Mladina ne razume tega kakor se je takrat živelo, obnašalo, pelo in, da smo si iz tujine nabavili rhodes piano, smo morali pred tem garati cele dneve in na vikend imeti po 5 nastopov. In res drži; danes publika ni dosti bolj izobražena; kvečjemu celo manj. Le prigovarja pa vsak, ki ima viška prostega časa in po možnosti sam nič ne prispeva ne h kulturi, ne h glasbi.
malinom
04. 02. 2010 14.47
Posnetek z nastopa zgoraj pa je glede na živ nastop in šunder okoli tk tk, ker je očitno slab fit back monitorja. Mal tehnike petja, odpreti vokale i in e , malenkost daljše končnice, ne tk presekane transponiranje komada vsaj za en ton višje in ne bi bila očitna prenizka lega za petje. Komad je kar poslušljiv, besedilo ok, ni pa v celoti glih kak biser hit. Mogoče bi lahko s kako skupino celo zazvenel kot John Denver. Kilometrina in trening glasilk je še kako pomemben, že dva tri tedne brez petja ti pusti posledice na zvenu, preponi, tehniki, kaj šele leta...ko se glas že zaradi starosti zniža in postane bolj zamolkel....
malinom
04. 02. 2010 14.30
Je bil kr faca, ne tolk kt seksi Wolf, mel je pa nekaj dobrih komadov. Zdej so mladi in druga scena npr misicasindrom . Res pa je, da moših dobrih vokalov zlepa ni na zabavni sceni, kar poniknejo in izginejo, zbledijo. Kaj morjo vsi bivši YU estradniki res v akcijo? Že tko je mal zaslužka za vso to zabavnoglasbeno sceno.. mora bit pa res kriza in prazne denarnice. Kozmetični saloni so hudičevo dragi in vse te lepotne masažne zadeve ti poberejo dvojno delavsko plačo kljub popustom in če se pustiš ležati , kavitirati in lenariti v komorah, kje so pol še frizerji, pa manikura in oblačila, pa menedžerji ...!? Če mu rata v tej poplavi vsaj mal zaplavat in zaslužit, naj kar.
Goky
03. 02. 2010 23.52
fluor Kaj hočeš večinoma smo vsi navajeni, da kritiziramo in iščemo v drugih samo negativne stvari, da bi jih očrnili - kritzirali. Ponavadi pa sami nebi nič naredili. Kar se glazbe tiče pa je danes težko primerjat z prejšnjo sceno. Ko sem sam začel smo se mučili in mučili, da smo prišli do malo bolj pametnega zvoka ali štime nismo imeli pravzaprav nič razen par zvočnikov 2-3 mikrofone stem pa lahko misliš kaj si pomagaš. Marjan je dober in tudi drugi, ki se še upajo pokazat vsa čast. Vendar z današnjo publiko je zelo zelo težko. Pa ne mislim, da so bolj izobraženi ne so bolj prepotentni In z ničemer zadovoljni.
Katarina Ostran
03. 02. 2010 21.20
Goky, se strinjam s tvojim prispevkom. Sam sem zrasel tudi ob glasbi Marijana Smodeta. Poslušal ga je moj oče, poslušal sem ga jaz in večkrat v letu si z užitkom zavrtim njegov CD 10 zlatih let. On je nekaj posebnega, saj je izoblikoval prav neke vrste "Smode stil glasbe". Podlage skladb so večinoma narejene s sintetizatorjem, a so zato besedila toliko lepša. S svojo "hippie kitaro" je pa naravnost faca, saj se vse menja, le njegovi daljši lasje in kitara ne. In v članku pogrešam več strokovnih podatkov, saj ima Marijan premnogo znanih in uspešnih skladb. Jožica je bila zelo znana po tem, ker je bila prepovedana na mnogih radijskih postajah in bila cenzurirana. Mrtva reka pa govori o Koroški reki Meži, ki je (bila) zelo onesnažena. Je pa tu še mnogo zelo resnih skladb kakor tudi šaljivih. Sem se pa zelo razveselil lanskoletne oddaje Na zdravje, kjer je Smode nastopil v živo z Mrtvo reko. Zame je car, kdor pa ne pozna njegovega ustvarjanja in zgodovine slovenske zabavne glasbe, pa mi je možno žal zanj.
Goky
03. 02. 2010 21.12
spock 03.02.2010, 20:54 0 Goky ---------hu ar ju? Nevem tukaj ti nemorem razložit. Zakaj te zanima?
Goky
03. 02. 2010 21.07
spock 03.02.2010, 20:54 0 Goky ---------hu ar ju? OK.
Goky
03. 02. 2010 21.06
oyla 03.02.2010, 14:19 1 Marijan nisi več to kar si bil pred 25 letih,sedaj si bolj pozabljen in tudi tvoja muzika je ena in ista ( petje in skladba).Kolikor se sliši si bolj vržen na tožbe ljudi,verjetno ti gre od rok bolje sodišče kot glasba.Pusti glasbeni svet bolj mladim in novim talentom,ker smo tvoje muske že siti. Drago dekletce, če neboš pre crk... boš tudi ti postala stara. Potem se boš pa čudila in jezila kakšna je mladina. Zato spoštuj starejše brez njih tudi tebe nebi bilo. čao
spock
03. 02. 2010 20.54
Goky ---------hu ar ju?
Marjana Kaker
03. 02. 2010 14.19
Marijan nisi več to kar si bil pred 25 letih,sedaj si bolj pozabljen in tudi tvoja muzika je ena in ista ( petje in skladba).Kolikor se sliši si bolj vržen na tožbe ljudi,verjetno ti gre od rok bolje sodišče kot glasba.Pusti glasbeni svet bolj mladim in novim talentom,ker smo tvoje muske že siti.
6-5
03. 02. 2010 12.56
Še vedno smodi srca oboževalk
zagi12
03. 02. 2010 10.16
Goky
03. 02. 2010 02.12
Tudi sam se muzikant nepoznan mladim to sploh ni važno je pa res, da sedanja muzika neštima z prejšnjo in jo mladi težje sprejemajo. Mislim pa, da imamo tudi starejši še pravico poslušat tisto, ki se nam je nekoč dopadlo. Kar se pa posluha tiče pa nebom o sedanjih nič rekel, ker je škoda besed z današnjo tehniko še žirafa dobi lep glas. Marjan kar tako naprej res smo že starejši mački pa vedno. Če slučajno bereš komentarje - jaz sem ti igral na poroki ob večerji in za ples. Pa lep pozdrav.
big brother
02. 02. 2010 23.36
zelo cenim na tem človeku,da se trudi,zmeram neki počne,če ni novinar nekje na poti,pa poje.bravo marjan.
joj1
02. 02. 2010 22.56
bog pomagaj..... kot da ga nekdo za vrat drži...
joj1
02. 02. 2010 22.55
bog pomagaj..... kot da ga nekdo za vrat drži...
later
02. 02. 2010 22.52
No Marijan, pa končno spet prilezo naprej. Končno spet nekaj novega v tvojem stilu. Sem že pogrešal tvoje novitete. Upam samo, da še ni zadnja.
TOTALEN_KURAC
02. 02. 2010 22.36
A ima ta kantri pevec implante v bradi in botox na celu? Ne vem kaj naj recem na novo USPESNICO Koroški dom. Morda samo to, da smo zdaj v Europi, kapitalizmu, indivudumi z evri in, da se ne pocutimo vec skupaj ob ognju.
komarec
02. 02. 2010 22.25
Po legendarni Jožici................ Bodmo malo resni.