Film/TV

Oskarji po slovensko: koga bi nagradili naši filmski kritiki?

Ljubljana, 02. 03. 2016 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Lina Eržen
Komentarji
25

Nagrado bi moral prejeti režiser Pobesnelega Maxa. Namesto Leonarda bi lahko slavil Fassbender. Prav je, da je Ex Machina premagala Vojno zvezd. To je le nekaj odzivov naših filmskih kritikov. Povprašali smo jih, kaj si v resnici mislijo o letošnjih nominirancih in nagrajencih.

Kdo jih je navdušil? V čem se ne strinjajo z Akademijo? Katere filme bi si morali vsi ogledati? Besedo smo dali trem filmskim kritikom.
Kdo jih je navdušil? V čem se ne strinjajo z Akademijo? Katere filme bi si morali vsi ogledati? Besedo smo dali trem filmskim kritikom. FOTO: AP
Matic Majcen: Zmaga srčnosti in resnice nad preračunljivim spektaklom

Jennifer Jason Leigh. Škoda, ker v Hollywoodu več šteje lepota kot talent, meni Matic Majcen. Podelil bi ji nagrado za najboljšo stransko vlogo.
Jennifer Jason Leigh. Škoda, ker v Hollywoodu več šteje lepota kot talent, meni Matic Majcen. Podelil bi ji nagrado za najboljšo stransko vlogo. FOTO: AP
"Zdi se mi izredno pozitivno, da je Akademija presenetila in oskarja za najboljši film podelila filmu V žarišču in ne Povratniku. Čeprav ne en ne drug nista kakšna revolucionarno nova filma, je to vseeno zmaga srčnosti in resnice nad preračunljivim spektaklom." Razočarala ga je podelitev oskarja za režijo ustvarjalcu filma Povratnik – Alejandru Gonzálezu Iñárrituju. "Mislim, da je George Miller s Pobesnelim Maxom posnel bistveno bolj daljnosežen film, ki bo zaradi inovativnih režijskih prijemov imel veliko večji vpliv na filmske režiserje v akcijskih žanrih po svetu." V kategoriji za stransko žensko vlogo bi kipec raje kot Alicii Vikander (Dansko dekle) podelil Jennifer Jason Leigh (Osovraženih osem). "Akademija je še enkrat pokazala, da gre za podelitev, kjer več šteje lepota in blišč kot pa nebrzdan igralski talent."

Med filme, ki so bili nominirani za tujejezičnega oskarja, bi uvrstil 11 minut poljskega režiserja Jerzyja Skolimowskega. "A je žal preveč evropski in filozofski, da bi sploh lahko upal pogledati proti zlatim kipcem, ki praviloma ne prenašajo takšne raznovrstnosti. Savlov sin (letošnji zmagovalec, op. a.) je res briljanten film, a obenem sodi v trend umetniškega izkoriščanja zgodovine in še posebej holokavsta. Po lanski Idi je to že drugič zapored, da je oskarja v tej kategoriji dobil film na to temo." Med izbranci za najboljši film bi si želel videti Tangerine režiserja Seana Bakerja. "To je film, ki trenutno zares trese ameriški film, a ne na nivoju uglednih funkcionarjev in studijskih mogotcev, temveč med filmarji, kritiki in tistimi, ki jim film kot umetnost pomeni kaj več kot priložnost za poziranje na rdeči preprogi." Po njegovo so oskarji enostavno preveč konservativni. Zato je tudi med nominiranci za najboljši dokumentarec pogrešal Pasje srce režiserke Laurie Anderson in Pogled tišine Joshue Oppenheimerja.

Bojana Bregar iz filmskega podcasta Film Flow: DiCaprio dobil oskarja, ker je končno odigral prave vrste heroja

Junak letošnjih oskarjev je bil seveda Leonardo DiCaprio, a štiri ustvarjalke filmskega podcasta Film Flow se strinjajo, da bi si ga bolj zaslužil za katero od svojih prejšnjih vlog."Konservativna oskarjevska komisija je končno priznala njegov talent, ker je v Povratniku odigral prave vrste heroja. Takega, ki meče pozitivno luč na zgodovino ZDA," govori Bojana v njihovem imenu. Letos menijo, da bi si priznanje bolj zaslužil Michael Fassbender (Steve Jobs). Složne so tudi pri kategoriji za najboljši film. Pobesneli Max.

Če si Akademija želi nagrado za režijo podeliti supermanu, ki gre, da bi posnel film, čez izjemne fizične preizkušnje, bi si ga ravno tako kot Iñárritu zaslužil Miller, meni Bojana Bregar.
Če si Akademija želi nagrado za režijo podeliti supermanu, ki gre, da bi posnel film, čez izjemne fizične preizkušnje, bi si ga ravno tako kot Iñárritu zaslužil Miller, meni Bojana Bregar. FOTO: Blitz

Kot Majcen bi Millerja nagradile za režijo. "Ta nagrada je šla v roke Iñárrituju. Kar ni posebno presenetljivo. Ampak če Akademija že hoče imeti tega svojega režiserja/supermana, ki gre čez nore fizične preizkušnje. Ki testira meje možnega v filmu. Potem je George Miller s svojo deset let trajajočo trnovo potjo do produkcije zadnjega Pobesnelega Maxa in produkcijskim peklom v puščavi ravno tako nor režiser kot Iñárritu s svojim neskončnim snemanjem v neznosnem mrazu." Bi pa dale Povratniku nagrado v kategoriji zvoka (kjer je zmagal Pobesneli Max). "Ker je zvok v Povratniku res ključen, da te umesti v dogajanje."

Nagrado za najboljši animirani kratki film bi si po njihovem mnenju bolj zaslužil film Jutrišnji svet. "Tudi če bi ga primerjali s celovečerci, je redkokateri film tako luciden in pretresljiv kot Jutrišnji svet legendarnega ameriškega animatorja Dona Hertzfelda." Med nominacijami so tudi one pogrešale Tangerine. "Miniproračunski, na iPhone posneti neodvisni film o dveh transženskah bi si zaslužil vsaj nominacijo za direktorja fotografije in pa montažo. Še raje bi videla, da bi Kitana Kiki Rodriguez dobila oskarja za glavno žensko vlogo. Kaj takega bo verjetno mogoče šele leta 2050, če sklepamo po tem, kako zelo je oskarjevska akademija naklonjena manjšinam." 

Absolutno pa se Film Flow dekleta strinjajo s podelitvijo oskarja za vizualne učinke. "Tudi zato ker je pravzaprav nizkoproračunski film premagal novo Vojno zvezd v kategoriji, ki je skoraj brez izjeme rezervirana za blockbusterje. Ex Machina je film, ki te pusti brez kančka dvoma, da je vse, kar vidiš, povsem resnično, ker to podpirajo brezhibno narejeni posebni učinki." Prikimavajo tudi nagradama Savlovemu sinu in legendarnemu Enniu Morriconeju za glasbo v filmu Osovraženih osem. "Edini, ki je na svojega že davno zasluženega oskarja čakal še dlje kot Leo."

Tina Poglajen:  Oskarjevski filmi med najmanj zanimivimi in ustvarjalnimi

"Mislim, da si oskarji vse pozornosti, ki so je deležni v medijih, ne zaslužijo zares. Seveda obstajajo izjeme, vendar je iz leta v leto praviloma nominiran in nagrajen določen tip filmov – na neki način pravzaprav generičen oskarjevski material." Če želite dobiti oskarja, se boste tako lotili drame, ne pa katerega drugega žanra denimo komedije. "Mislim, da so ti filmi v sklopu trenutnih kinematografskih sporedov, kaj šele na ravni celoletne produkcije, med najmanj zanimivimi in ustvarjalnimi." Tudi ona poudarja, da med nominiranci ni neodvisnih izdelkov, kot je Tangerine. "Ki po mojem mnenju predstavlja enega izmed vrhuncev med letošnjimi ne samo ameriškimi filmi. Med drugim zaradi svoje iznajdljivosti in subverzivnosti." Bolj zanimivi izdelki so v kategoriji tujejezičnega in animiranega filma. "Odlična sta denimo brazilski Deček in svet in madžarski Savlov sin. Sicer pa oskarjevski filmi običajno odražajo predvsem okus družbene skupine, ki ima največjo moč. Kar je bilo očitno predvsem pri letošnji polemiki glede rase. A hkrati to še zdaleč ne pomeni, da bi enakovrednejša zastopanost problem rešila." Ta je širši in globlji od same podelitve, ki se odvije enkrat na leto.

Kot pri vsakem tekmovanju so tudi tu zmagovalci in poraženci. A na koncu je edini sodnik zgodovina. Videli bomo, ali bodo v kolektivni filmski zavesti ostali letošnji nagrajenci ali morda filmi in ustvarjalci, ki jih je Akademija spregledala. 

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (25)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

evasle
02. 03. 2016 16.50
+4
Gledala sem Povratnika in Dansko dekle. DiCaprio in Vikanderjeva sta bila izjemno prepričljiva, neverjetni izrazi obrazov, še posebej oči, tega ne zmore vsak igralec.
horhinjo
02. 03. 2016 15.40
+8
Kakšen Mad Max. Nisem mogu gledat do konca. Film za enajst letnike
aloonyindahaus
02. 03. 2016 13.29
+10
Če so ti ljudje najboljše kar slovenija premore glede kritikov niti ni čudno da je slovenska filmska scena na takem nivoju.
Bofur
02. 03. 2016 12.25
+6
Film Spotlight je povsem upravičeno dobil oskarja. Prvič, da se po dolgem času v celoti strinjam z mnenjem Akademije. V bistvu odlična izbira, premišljena, prava. Poglejte si film. Ne bo vam žal. Kako je lahko tako klasično posnet film, z minimalnimi sredstvi, lahko tako zelo dober, zanimiv, dramatičen, prisili te, de gledaš do konca, resničen. Ti ostane v spominu. Ni le bežna zabava. To je dejansko pravi čudež filmske umetnosti, brez efektov. Seveda zaradi vsega, najprej zgodbe, pravih igralcev, dobrih dialogov, suspenza, ni grozljivka, kje pa, kriminalka tudi ne, akcija še manj, ampak je dejansko vse to - najboljša akcija, najboljša kriminalka, najboljša grozljivka, pa čeprav je groza le posredna. Razgali več desetletij trajajočo sistemsko korupcijo, popolno zlizanost cerkvenih, državnih in lokalnih institucij, od policije, tožilstva, šolstva, tudi medijev, ki nihče ne ukrepa, sistem pometanja pod preprogo, relativiziranja žrtev in nekaznovanja pedofilov, pokaže, kaj je pravo preiskovalno novinarstvo, kaj je smisel demokracije, svobodnega tiska. V bistvu bi v Sloveniji potrebovali en tak Boston Globe. V Sloveniji bi bilo trenutno lahko v verski službi po župniščih vsaj 67 pedofilskih župnikov, ki dnevno ali tedensko, pač do tega izračuna pridejo novinarji V žarišču, prihajajo v stik z otroki, mladoletniki, torej da je na 100 katoliških duhovnikov, šest odstotkov pedofilov. S takim izračunom postrežejo. Kar grozljiv podatek. Te zmrazi.
Ferdo Crni
02. 03. 2016 12.02
+4
Enako kot tisti bučman Marcel Š. junior. Mad max???? Poleg tega pa je naravnost značilno za slovenske filmske "kritike", ki vse gledajo ideološko, da vehementno hvalijo Akademijo pri izbiri filma (gre za anti katoliško tematiko), potem pa v naslednjem stavku pri izboru igralke to isto akademijo obtožijo plehkosti ker menda dajo lepoti prednost pred igranjem. Dvomim da so film z Vikanderjevo sploh gledali ker le ta notri ne igra fame fatale vloge ampak zelo karakterno. Torej strinjam se z zelo bistrim komentarjem nekoliko nižje : slovenski filmski kritiki so bolj kot po strokovnosti znani po svoji ideološki bljuvalnici, stereotipnem ocenjevanju in popolnem neznanju. Slovenski film je že dolgo izredno katastrofalen. Humor je obvezno sestavljen iz srbohrvaške in štajerske šprahe, kvazi resni filmi pa so ena sama dolgočasna depresivna kanalizacija.
intimnanega2
02. 03. 2016 10.03
-1
sam Sabin Tambrea je pa res hud igralc, igra, preobrazba,.....dober je.zaslužil bi si oskarja. že kako je v Ludwig bavarskemu igral
intimnanega2
02. 03. 2016 10.01
+7
sam kaj je pa Mad Max tolk oh in sploh film???
CyChick8
02. 03. 2016 09.26
+8
Se kar strinjam, rauen za Leota. On vedno odigra odlično.
BobbyP
02. 03. 2016 09.02
+40
Slovenski "filmski kritiki" so kredibilni skoraj kot država Slovenija. Torej ..... manj kot nič.
moscito
02. 03. 2016 09.22
+6
elsh
02. 03. 2016 08.58
+14
Zakaj obstajajo takšni članki?
Bozhomir
02. 03. 2016 08.48
+47
Se opravičujem slovenski filmski "kritiki", ampak to je isto kot da bi nek amaterski šoferček motorja pametoval Valentinu Rossiju, glede njegove vožnje. "mislim da se v zavojih preveč nagne, jaz bi dirko odpeljal boljše". Žal vaše mnenje šteje ravno toliko kot moje tu v komentarjih... Sploh pa če rečeš da si je Fassbender letos zaslužil oskarja bolj kot Leonardo, ne veš o čem govoriš.
valjhunsinkajtimara
02. 03. 2016 08.37
+8
Marcel Štefančič mali bi dal nagrado vsakemu imigrantu z telefonom.
Peteberg
02. 03. 2016 08.29
+3
Meni je bil izjemno dober film Carol in bi dal oskarja Cate in Rooney
hotchilipoper
02. 03. 2016 08.25
+25
Oskarja zasluži----------- Usodno vino ,hahahahahahahaha
valjhunsinkajtimara
02. 03. 2016 08.38
+12
tron3
02. 03. 2016 08.24
+13
Kdo so pri nas filmski kritiki, nekajkrat so gledali film, pa so ugotovili da bi bi lahko ocenjevali filme, ker je to njihovo poslanstvo, sedaj pa igrajo vlogo, da so filmski kritiki!!
luckyss..
02. 03. 2016 08.05
+31
Sicer pa je jasno, da so filmski kritiki podobni literarnim - daleč preslabi, da bi sami karkoli ustvarili - za kritiko pa ustrezni ;)
scar_face
02. 03. 2016 08.09
+18
S tem si zdaj dobro opisal kar en cel narod, ne samo filmskih kritikov...
Mismosprememba
02. 03. 2016 08.04
+16
Oskarji po slovensko?Patetika,drama in depresija,varanje ter bedast humor.
luckyss..
02. 03. 2016 08.03
+4
Čez nekaj let bo oskarja dobil kakšen reality show...Vse gre v tej smeri - v smeri plehkega, slaboumnega in potrošniškega....kot tudi ostala dogajanja v svetu!
dr.dare
02. 03. 2016 08.01
+13
Kaj vi to resno? To je zaresen članek? ni komu ušla ta objava pred 1. aprilom?
fosho
02. 03. 2016 08.48
+0
Meni je pa zanimiv vpogled v to, kaj menijo naši kritiki, še posebej pa to, da so dodali nekaj predlogov po njihovo dobrih filmov, ki jih ne poznam, pa jih bom zagotovo pogledla. Super mi je dobit ideje inpredloge od ljudi, ki se spoznajo na zadeve. Preveč dobrih filmov gre mimo, ker niso znani.
jenihvetes
02. 03. 2016 09.01
+3
hja, ker gotovo veliko zamujaš če nisi videla Mad maxa... Slaboumni "kritiki" so tole res, sicer pa je takih in drugačnih "vseznalcev" danes kot listja in trave... Tisti pravi, kot je Štefančič ker ima nekaj zares za povedat, so važni ne pa nek zbor bab ki skupaj filme gleda
fosho
02. 03. 2016 09.19
+3
Na tistega 11minut sem mislila, ne ravno na mad maxa :D Matic je meni ok, njegovemu izboru zaupam..sicer pa ja, filmi so pa sploh odvisni od okusov, se ni fore prerekat o njih :)