Film/TV

Med viharjem v družbi več kot sto podgan

Los Angeles, 05. 03. 2010 10.28 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min

Kako se je Leonardo počutil med več kot 100 podganami? Kako je bilo ustvarjati med divjanjem viharja? Režiser Martin Scorsese je spregovoril o snemanju njegovega novega filma Zlovešči otok.

Martin Scorsese je ponosen na svoj novi produkt Zlovešči otok, ki v naše kinematografe prihaja naslednji teden.
Martin Scorsese je ponosen na svoj novi produkt Zlovešči otok, ki v naše kinematografe prihaja naslednji teden. FOTO: Reuters

Snemanja filma so za režiserja, igralsko zasedbo in preostale člane ekipe pogosto izjemno zahtevna. Še posebno, če gre za snemanje zahtevnega misterioznega trilerja, kjer se vse dogaja med divjanjem močnega viharja, in sicer na zloveščem otoku s psihiatrično bolnišnico za zločince.

“Zadnji dan snemanja smo se na koncu samo pogledali, se en drugemu zahvalili za sodelovanje, se objeli, in to je to,” je povedal Martin Scorsese. “Vsak je nato odšel svojo pot.”

“Snemanje filma Zlovešči otok je bilo izjemno zahtevno zaradi slabega vremena, teme, zahtevne tematike. Film je bil res težek za snemanje,” je zaupal Scorsese. “Zame je bilo to snemanje velik izziv, za katerega sem se odločil po tem, ko sem najprej prebral scenarij in šele nato knjigo.”

Laeta Kalogridis je scenarij za film Zlovešči otok napisala kot adaptacijo istoimenske uspešnice pisatelja Dennisa Lehana, dogajanje katere je postavljeno v leto 1954, ko Amerika še vedno trpi posledice travm 2. svetovne vojne in živi v paranoji zaradi vedno večje grožnje komunizma.

Snemanje je bilo zahtevno tudi zato, ker so bili igralci precej časa popolnoma premočeni.
Snemanje je bilo zahtevno tudi zato, ker so bili igralci precej časa popolnoma premočeni. FOTO: www.imdb.com

“Najprej sem prebral scenarij in šele nato knjigo. Zgodba mi je bila zelo všeč in navdušen sem bil nad razpletom. Glavni junak se odpravi na neverjetno potovanje, na katerem sprejema velike odgovornosti, se sooča z občutki krivde in lastnimi travmami.”

Pri snemanju Zloveščega otoka je Scorsese že četrtič sodeloval z Leonardom DiCapriom. Sodelovala sta namreč že pri snemanju filmov Tolpe New Yorka, Letalec in Dvojna igra. Sicer sta zelo dobra prijatelja, a sta se med snemanji vedla povsem profesionalno, tako da preostali člani ekipe posebne navezanosti med njima niso niti opazili.

“Mislim, da se sodelovanje z Leonardom v prihodnosti ne bo spremeninjalo. Sodelujeva vse bolj intenzivno. Za Lea je bilo tokrat težavno, ker je moral za to snemanje veliko odkriti, raziskati, poskusiti je moral stvari, na katere sicer niti pomislil ne bi. A Leon je bil resnično predan delu,” je povedal Scorsese.

Da sta se med snemanji Leo in Martin sicer vedla povsem profesionalno, je potrdil tudi igralec Sir Ben Kingsley. “Pogovarjala sta se, kot da še nikoli ne bi sodelovala. Pogovori so bili povsem odprti in iskreni. Mislim, da se za tak odnos niti nista dogovorila. Tako sta ravnala povsem spontano.”

Shutter Island
Shutter Island FOTO: www.imdb.com

So pa bili med snemanjem tudi trenutki, ko zaradi izčrpanosti igralci preprosto niso zmogli več. “Spomnim se scene, v kateri Leo reče samo: 'To moraš pustiti pri miru'. Bil je petek pozno zvečer, ves teden pred tem smo skorajda rez premora snemali, pa še vreme je bilo grozno. Na obrazu se mu je videlo, da ne zmore več. Povedal je svoj tekst, se obrnil k meni in rekel, da upa, da je bilo v redu povedano … in dejansko je bilo. Super je bilo,” je navdušeno povedal Scorsese.

Leonardu DiCapriu je med snemanjen družbo delalo več kot sto podgan.
Leonardu DiCapriu je med snemanjen družbo delalo več kot sto podgan. FOTO: Reuters

Leo med podganami

Precej zabavno za druge in malo manj zabavno za Lea pa je bilo snemanje scene, kjer nastopa nekaj več kot sto podgan.

“Na prizorišču smo imeli več kot sto podgan. Ja, za Lea je bil to precej naporen dan snemanja … No, pravzaprav kar ves teden. Še posebej, ko se je moral podgan dotakniti. A smo morali biti pri snemanjih zelo previdni, da nismo katero od podgan poškodovali.”

Ko se zalotiš med plezanjem na goro ...

Snemanje je režiserja popolnoma prevzelo – življenje je za nekaj časa posvetil samo delu. “Nekega dne snemanja Zloveščega otoka sem ob 7.15 zjutraj plezal na goro, da bi našel novo lokacijo za snemanje. V nekem trenutku me je prešinilo – le kaj za vraga počnem?”

Scorsese je med snemanji menda ogromno bremen nosil kar na svojih ramenih, igralcev pa z različnimi logističnimi težavami sploh ni obremenjeval. "Marty je kot režiser skrbel tudi za vse logistične težave. Težave so bile zaradi ozvočenja znotraj bolnišnice, efekt dežja in neurja je bil zelo zapleten … a z vsem se je ukvarjal sam. Naša naloga je bila le, da smo odšli domov, si odpočili in se naučili tekst. Nikoli ni na snemanje prinašal svojih težav. Tudi če je imel slab dan, tega ni dal vedeti nikomur,“ je povedal Sir Ben.

In kaj si želi Scorsese snemati v prihodnje?

"Zanimivo bi bilo posneti kakšen vestern. Ali pa mogoče film z vojno tematiko. Kaj takega, verjetno, a treba je imeti dober material,” je še dodal Martin.

Martin Scorsese je sicer debitiral s filmom Who's That Knocking at My Door, kot pomočnik režije in montažer pa je sodeloval pri dokumentarcu Woodstock. Nadaljeval je s filmi Mean Streets, Taxi Driver, New York, New York, The Last Waltz, Raging Bull, The Color of Money, The Last Temptation of Christ, GoodFellas, Cape Fear, Casino, Gangs of New York, The Aviator, The Departed, poleg tega pa je posnel in produciral tudi številne dokumentarce.

Shutter Island
Shutter Island FOTO: www.imdb.com

Med snemanjem Zloveščega otoka …

Oskarjevec in ustvarjalec nepozabnih filmov Dvojna igra in Letalec, režiser Martin Scorsese, se poda v 50. leta, na zlovešči otok s psihiatrično bolnišnico za zločince, kjer zvezni šerif Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio) raziskuje skrivnostno izginotje nevarne morilke. Vztrajni Teddy kljub nasprotovanju zdravnikov odkrije obetavno sled, ki nakazuje možnost srhljive zarote. Toda zaradi orkana in upora ujetnikov otoka ni mogoče zapustiti, zato je Teddy prisiljen sprejeti grozljivo psihološko igro, ki ga sooči z njegovimi najhujšimi strahovi.

Za snemanje filma so ustvarjalci kar dolgo iskali primerno lokacijo, nato pa se odločili za snemanje na otoku Peddocks, ki leži slabih 160 km od Bostona. Potrebovali so tudi pravo umobolnico za nore zločince Ashecliffe. Po dolgem iskanju so našli že v 60. letih opuščeno in nikoli obnovljeno umobolnico v Medfieldu v Massachusettsu, ki je ustrezala dvonadstropnim stavbam iz rdeče opeke, značilnih za stare komplekse umobolnic iz 19. stoletja. Scenograf z ekipo je lupino stare umobolnice napolnil s kulisami in poskrbel celo za bolnišnično pokopališče. Za upravno stavbo bolnišnice so izbrali golf klub Turner Hill v Ipswichu v Massachusettsu. Celo igralcem so se kulise zdele zelo prepričljive, celo tako zelo, da včasih niso imeli občutka, da gre za filmske kulise.

Pomembno pri ustvarjanju atmosfere na Shutterjevem otoku je vreme. Zgodba se dogaja, ko divja orkan 5. stopnje, zato so potrebovali dež in orkanski veter. Pri tem so si pomagali s posebnimi vizualnimi učinki, pa tudi vreme jim je šlo malce na roko. Med snemanjem niso bili mokri samo igralci, pogosto je zalilo tudi ekipo. Vsi so bili neprestano mokri, a to je povečalo občutek, da so liki zaprti na tem otoku, da resnično nimajo izhoda. Hkrati pa je vreme predstavljalo tudi težave za ekipo, saj so bili veliko bolj utrujeni in izčrpani.

Martin Scorsese in Leonardo DiCaprio sta tokrat sodelovala že četrtič.
Martin Scorsese in Leonardo DiCaprio sta tokrat sodelovala že četrtič. FOTO: Reuters
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.