Črna kronika

Dva dneva, dve smučišči in sedem nesreč. Poskrbite za varno smuko!

Kranj, 16. 12. 2013 09.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Minuli konec tedna so bili gorenjski policisti obveščeni o sedmih nesrečah smučarjev, ki so se telesno poškodovali. V vseh nesrečah so bili smučarji udeleženi sami. Policija opozarja vse smučarje, naj poskrbijo, da bo smuka varna.

Hujša nesreča se je zgodila na smučišču Krvavec. V nedeljo nekaj pred 11. uro se je na smučišču Krvavec huje poškodovala smučarka. Posredovali so reševalci na smučišču. Zaradi poškodbe hrbtenice in glave je dežurni zdravnik na smučišču odredil helikopterski prevoz do bolnišnice. Helikopter zaradi megle ni mogel poleteti, zato so smučarko prepeljali v dolino z gondolo in nato z reševalnim vozilom v ljubljanski klinični center.

Smučanje prinaša tveganje in odgovornost

Smučar mora smučati tako, da drugih ne ogroža, hitrost in način vožnje mora prilagoditi svojemu znanju in razmeram na smučišču.
Smučar mora smučati tako, da drugih ne ogroža, hitrost in način vožnje mora prilagoditi svojemu znanju in razmeram na smučišču. FOTO: Thinkstock

Skrb za varnost na smučišču mora biti na prvem mestu, opozarjajo policisti in dodajajo, da smučanje poleg užitka prinaša tudi določeno tveganje in odgovornost. Tveganje zato, ker so nesreče in s tem povezane poškodbe večinoma posledica neprevidnosti smučarjev, slabe opreme in neupoštevanja osnovnih pravil smučanja, odgovornost pa zato, ker smučar s svojim ravnanjem in neupoštevanjem pravil lahko ogrozi tudi varnost drugih.

Smučar mora smučati tako, da drugih ne ogroža, svojo hitrost in način vožnje mora prilagoditi svojemu znanju in razmeram na smučišču. Izogibati se mora ustavljanju na ozkih ali nepreglednih delih, če to ni nujno potrebno. Prehitevati mora pravilno in pomagati ob nezgodi. Predvsem pa je pomembno, da smučar ni pod vplivom alkohola ali drugih psihoaktivnih snovi.

Za kršitev določb o varnosti na smučišču se posameznik, smučar ali druga oseba kaznuje z globo od 100 do 600 evrov.
Za kršitev določb o varnosti na smučišču se posameznik, smučar ali druga oseba kaznuje z globo od 100 do 600 evrov. FOTO: Thinkstock

Za varno smuko sta potrebna še brezhibna oprema in upoštevanje ukrepov za varno smučanje, znakov na smučiščih ter navodil in opozoril nadzornikov in policistov. Obvezna je tudi smučarska čelada za otroke do 14. leta starosti, priporočljiva pa je tudi za druge smučarje.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (40)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

lordslayer
16. 12. 2013 14.07
+3
po dolgem odlašanju sem kupil čelado ... ne zaradi sebe, zaradi drugih, ki ne znajo gledat okol sebe :)
Kjegavidissss
16. 12. 2013 13.24
+4
smučanje, ni drag šport, je za male otroke, ki prerastejo opremo, ko si starejši jo imaš desetletje ali dva. Karta je v primerjavi z bowlingom, gokarti, kinom in ostalimi neumnostmi sprejemljiva.
macek_garfield
16. 12. 2013 12.16
-13
... a ni bolje biti doma ... kot pa smucat ... ali pa vsaj biti na smuciscu in lepo pljuckat kuhancka ...
suzukigsxr
16. 12. 2013 13.58
+3
zakopli se ,pa te bomo s kuhančkom polivali:)
Django
16. 12. 2013 14.14
-3
Saj te ni nobeden prisilil da gres smucat dokler slovenska socialna placuje za vas tako imenovane Sportnike se nimate kaj pritozevat! Jaz bi predlagal da si vsak Smucar in podobno placa dodatno zavarovanje ki bo potem pokrilo poskodbo in seveda izpad od delovnega mesta seveda ce sploh dela-s saj navadni delavec-ka si nemore privoscit niti Karte ne kaj sele vso smucarsko opremo . Gremo Tajkuni samo naprej vec vas se bo polomilo min boste pokradli..
DeBill
16. 12. 2013 18.09
ja, polival s kuhančkom, ki ga bomo prej prefiltrirali skozi ledvice
robek35
16. 12. 2013 11.29
-10
Smučanje bo tako kmalu šport bogatih,če se zaletavajo pač njihov problem in ne nas obremenjevat če si tajkunček poskoduje prst
BMWmunja
16. 12. 2013 11.40
-2
Tak je. Meni se ne more na smučišču zgoditi nič, ker nimam niti za burek, ne da še bi kje imel za smuče, opremo in karte.
Zarathustra
16. 12. 2013 11.45
+17
BMWmunja
16. 12. 2013 11.51
-4
Morda jaz zaslužim kar imam, morda pa ti samo dobiš, kar imaš. Saj si že slišal za družbene priseske in ostalo... Saj valjda veš, zakaj smo rekorderji po korupciji v EU? Nekateri davke pač plačujemo, nekateri pa jih jemljejo. In jaz ti ne bom dal minusa...
Zarathustra
16. 12. 2013 13.04
+6
Vrjem mi da zasluzim. Ce bi smucal samo priseski in tajkuni bi se smucisca vrjetno propadla...
Amethist
16. 12. 2013 13.46
+4
kuljek... ampak sprehod po svezem zraku pa je zastonj. Mogoce ne bi bilo slabo ce bi si malo shladil glavo.
Amethist
16. 12. 2013 11.03
+14
Za varno smuko ni potrebna samo oprema, temvec tudi psihofizicna pripravljenost! Moj kolega ki vodi fitnes pravi, da se je treba na smucarsko sezono pripravljat celo leto, ne samo tistih 14 dni pred nameravanim dopustom, dopust pa je treba vzet kot neke vrste tekmovanje. Tud profesionalni smucarji se pripravljajo na sezono. Ljudje pozabljajo, da smucanje ni samo spuscanje po hribu navzdol, ampak treba delat vaje za moc, vzdrzljivost, koordinacijo, ravnotezje in gibljivost. Tako je tudi moznost poskodbe manjsa, ce pride do nepredvidene situacije (kamni na progi, led na progi, slaba podlaga, moker sneg, kuclji ipd.). Ljudje naj grejo z glavo na sneg in naj ne precenjujejo svojih sposobnosti.
BMWmunja
16. 12. 2013 11.48
+0
Jaz se raje pripravljam na službo kot na smučanje. Če tam ne bom pokazal znanja in delovnih rezultatov ter volje, da se me da izkoriščati in ožemati na vse pretege, bom izgubil še to. Bogata je tista družba, kjer vsi prispevajo v vrečo, pri nas pa je delovnih ljudi zelo malo glede na populacijo, ostali pa samo ven jemljejo. Taka družba ne more biti perspektivna na dolgi rok. Pa da ne bi kdo niti slučajno pomislil, da imam kaj proti upokojencem. Niti slučajno ne. So pa tukaj drugi taki, ki nas stanejo nekajkrat več kot upokojenci. Pa še ena bistvena razlika je med njimi. Upokojenci so svoje že plačali, nekateri celo preplačali, ostali pa so svoje že nekajkrat porabili, pa še jih kar nihče ne ustavi...
Amethist
16. 12. 2013 13.42
+0
Se strinjam s tabo, ampak ne vidim ravno kaj ima to s tem, da nekateri (poleg sluzbe pomoje), skrbijo tudi za rekreacijo na svezem zraku. Ce se na rekreacijo pravilno pripravis se tako izognes tud temu, da drugi placujejo(mo) stroske resevanja in zdravljenja.
suzukigsxr
16. 12. 2013 14.04
+1
maš prav kujlek.....elita si je državo oblikovala zase,poti nazaj več ni... samo vojna je tista,ki še lahko kaj spremeni
Angelski
18. 12. 2013 20.08
sekirce nimam več, a tudi s motorko bi glava padla preč
4krogci
16. 12. 2013 10.57
+42
Kot prvo naj se naši naučijo steptat progo brez 20cm robnikov! Kot drugo pa naj dajo omejitev alkohola na smučišču ne pa da ob 9h začnejo popivat pa poležujejo na soncu pol ob 12h naprej pa gas po progi na vse al pa nič! Potem pa še upoštevajmo ožje proge napram tujini (se nimaš kam umaknit ko ti en tak prileti od kje) in je nesreča tuki! Kar je pa še lepše je pa ko vidiš kako se folk nespametno ustavi POD prelomnico, pol se pa še čudi če kdo v njega prileti!
Ramzess
16. 12. 2013 11.12
+14
Se strinjam, kaj pomaga če na vse paziš, če ti neko tele potem vse pokvari, kriv si pa na koncu sam.
Amethist
16. 12. 2013 11.15
+24
En znanec se mi je enkrat celo hvalil, da se s kolegi napijejo ko zvali in potem tekmujejo kdo bo s smukom prvi v dolini. Mislim... takim prepovedat vstop na smucisce, dozivljenjsko.
andrej321
16. 12. 2013 11.19
-20
to so tvoji znanci...povej mi skom se družiš in povem ti kdo si.
Amethist
16. 12. 2013 11.23
+15
In po cem sklepas da se druzim z njim? O.o Ce recem znanec se ne pomeni, da se z njim druzim.
andrej321
16. 12. 2013 10.36
-26
preseratori, ce mate gnar za smucanje si bi mogli sami placat vse!
4krogci
16. 12. 2013 11.13
+26
Ja zakaj pa ljudje nebi smel imeti dnar za smučanje? Eni pač grejo na morje za več časa, drugi smučat za več časa, eni pol pa pol , eni dajo za avto raje več denarja eni ga pa v gostilni raje pustijo!
Amethist
16. 12. 2013 11.17
+8
Ce smuca pametno in se vanj eno tele zaleti, nevem zakaj bi moral za nesreco sam placat. Naj placa povzrocitelj nesrece!
BMWmunja
16. 12. 2013 11.55
-3
4krogci / Tisti eni, drugi in tretji so ponavadi eni in isti. Upam, da si sedaj dojel, kaj je
taklemamo123
16. 12. 2013 10.35
+20
Se strinjam s parimi komentarji, večinoma preveč smučarjev na smučiščih, ker na žalost ne sneži na veliko umetno zasnežujejo in delajo "beton", na strminah, prelomnicah večinoma nenormalne ledene plošče kjer ti kante ne primejo pa da ti jih serviser od Tine Maze nabrusi....kaj šele rekreativcem. ....da ne govorimo o kamikazah na smučiščih, ljudje pri zavojih ne gledajo nazaj, čeprav mora tisti zadaj paziti na vse pred samo ampak smo potem spet pri kamikazah. No tudi v tujini ponavadi vsako leto vidim intervencijo na vsakem smučišču, sploh pa 13:00 uri ko so ljudje že zmatrani ampak tipično, karto je potrebno izkoristit od 08:00-16:00, ampak to ne pije vode, ko si enkrat zmatran, šibka kolena....šmuči dol pa domov al pa na čaj oz. kakšno večjo pavzo.
tomtom66
16. 12. 2013 10.28
+25
Ves čas se poudarja odgovornost smučarja. Od dejstva, da mora smučanje prilagajati razmeram na smučišču, do tega, da ne precenjuje svojega znanja, do tega da mora upoštevati vsa pravila........torej slovensko smučišče je kot slovenska cesta. Kje je pa zdaj užitek in veselje ob kvalitetnem zavoju in dobra doza adrenalina? Ko upravljalec smučišča spusti zaradi želje po dobičku na smučišče preveliko količino smučarjev, so zato krivi zopet smučarji sami? Upravljalec nima nobene odgovornosti razen, da mora biti smučišče označeno, varovana nevarna mesta....Nihče pa ne ukrepa, ko se napr. na ozke proge na Krvavcu spusti prevelika množica smučarjev. Na Mölltalu v soboto pa 100 smučarjev, prazne proge, naraven sneg in smučanje do jaja. Nikakogar ne ogrožaš in nihče ne ogroža tebe. Ob spremembi tehnike smučanja podaljšanih lokih je količina smučarjev na slovenskih ozkih smučiščih enostavno prevelika.
osnmse1s
16. 12. 2013 10.57
+14
Tomtom66 popolnoma se strinjam s tvojim komentarjem. Edini si, ki si povedal nekaj bistvenega, oziroma zapisal si bistvene razloge za preštevilne nesreče na slovenskih smučiščih, posebej na Krvavcu. Vabim odgovorne pri Turistični zvezi Slovenije, ali Zvezi učiteljev in trenerjev smučanja, katere član sem tudi sam, ali odgovorne pri zvezi slovenskih žičničarjev, da objavijo statistične podatke o pogostosti nesreč na posameznih smučiščih. Sam sem prepričan, da je Krvavec pri vrhu ali morda kar na vrhu te, nikoli objavljene statistike. Zato me na Krvavec res ne mika. Odgovorni na Krvavcu, vesel bom, če me boste prepričali v nasprotno.
Kuki12
16. 12. 2013 11.49
+3
Bravo, povedano vse. Zato pa je blo v soboto v Nassfeldu dve tretjini slovencev, na progah pa nobene gneče.Karte pa po 20 EUR.
mickakova?eva
16. 12. 2013 12.12
+2
Pa ni samo masa "klasičnih" smučarjev... treba je prištet še hordo borderjev, ki pri svojem vijuganju zasedejo celo smučišče (po širini)... in ker jih je malo, ki res obvladajo deskanje, dobiš potem en kup kamikaz al pa po riti drsečih osebkov, ki se jim moraš umikat, ker ter sicer gladko pokosijo. Že v tujini je to problem, kamoli pri nas z že omenjenimi prenagužvanimi ozkimi malimi smučišči. Pa nimam nič proti borderjem da ne bo pomote... mogoče bi bilo pa samo pametno del proge nameniti samo njim.
F10
16. 12. 2013 10.18
-1
To je pa to, ker se pametnakovici nabijejo na tist neroden carving in letijo kot da s carvingom veljajo za njih posebna pravila.
Red_October
16. 12. 2013 10.15
-2
In kdo bo plačal te intervencije?
andrej321
16. 12. 2013 10.42
-10
sami si jih naj placajo. ce majo dnar za smucanje naj se to placajo.
dr.dare
16. 12. 2013 09.59
+0
Predvidevam da so bili tujci? Slovenci pač nimajo denarja za smučanje? Al kako? Kriza pa to?
1940
16. 12. 2013 10.41
+6
kaj pa govoriš ,smučajo družine z mnogo otroki,saj so karte čisto poceni,plače pa velike.Bilo bi lepo,če bi nekdo opravil raziskavo,kdo smuča,mislim ,da vedno isti bogati,delavec z minimalko lahko svojim otrokom le na zemljevidu al pa na TV pokaže kje so naša smučišča,MALO PRERAČUNAJTE KOLIKO STANE DNEVNA SMUKA ZA DRUŽINO S TREMI OTROKI
musl
16. 12. 2013 09.54
+11
Naj pa pošljejo kakšnega nadzornika na proge in naj ta opravlja svojo nalogo. V petek sem 2 uri iskal na smučišču neko osebo ( nadzornika), da bi opozoril smučarja, ki je oviral vse na progi. Gledal je samo pred sebe in vozil kot, da je sam na smučišču in si ga zelo težko varno prehitel. Mislim, da bi bila potrebna strožja pravila in pa odstranitev smučarjev, ki jih ne upoštevajo.
sbolci88
16. 12. 2013 09.47
+30
Celo leto ležijo, se delajo frajerje, pol grejo kupt najjačo smučarsko opremo (ku da so herman majer) in se grejo delat na smučišča frajerje....
cable
16. 12. 2013 09.40
-3
Človek nima več svobode, povsod same omejitve, od cest, gostiln in nevem kaj še.....Še doma me silijo k nekem redu! Ma nej gre nekam vse skup....
dejvid.serpent
16. 12. 2013 10.39
+9
no, se se ne rabiš držat omejitev... pač sam pol odgovarjaš za posledice