Tujina

Duševno bolni nosečnici s carskim rezom ’vzeli’ otroka

London, 01. 12. 2013 12.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Noseča Italijanka je v Veliki Britaniji doživela živčni zlom. Socialna služba je ocenila, da ni sposobna skrbeti za otroka. Nosečnici so nato po petih tednih brez njenega soglasja opravili carski rez. Po 15 mesecih zahteva, da ji vrnejo malčico.

V Veliki Britaniji so po odredbi socialne službe, ki jo je potrdilo sodišče, opravili carski rez pri nosečnici. Socialne službe so odločile, da je takšna nenavadna in za mnoge sporna poteza, najboljša izbira za nosečo Italijanko, ki je julija lani med službenim obiskom na Otoku doživela živčni zlom. Psihično stanje se naj bi ji poslabšalo, ker ni jemala predpisanih tablet, piše The Telegraph.

Odpeljali so jo v psihiatrično bolnišnico, kjer je, kot pravi, niso seznanili o tem, kaj nameravajo storiti. Po petih tednih so jo proti njeni volji dali anestezijo in opravili carski rez.

Otrok je sedaj star 15 mesec in je še vedno v rokah socialnih služb, ki deklice nočejo vrniti materi. Slednja pravi, da si je že opomogla in je angažirala odvetnike. Ti trdijo, da so britanske socialne službe storile napako že, ker niso vzpostavile stika s sorodniki od noseče ženske in pristojnimi oblastmi v Italiji, da nočejo izročiti otroka pa je po njihovem nezaslišano.

V Veliki Britaniji je primer sprožil razpravo o pristojnostih socialnih služb, o čemer bodo razpravljali tudi v parlamentu.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (61)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

bmoto
02. 12. 2013 10.48
+10
V korist otroka??pa ne me basat ,socialne službe se vmešavajo samo tam kjer ni potrebno in kje se lahko izživljajo nad starši.Tam kjer pa je pomoč res potrebna so pa brez moči ,brez znanja ,brez strokovnjakov, brez kompentenc brez.....
Ramzess
02. 12. 2013 12.11
+2
Eno je interpretacija, drugo so dejstva, ali eno je teorija, drugo je praksa. Ta služba je edino v korist oblasti in njenim interesom, kot vse druge vladne službe, slednje je ključ.
Forma
01. 12. 2013 18.12
-11
Moje mnenje je (in tudi zakon tako definira), da je ukrep, kot je odvzem otroka iz matične družine, ukrep za zaščito mladoletnega otroka. Torej verjamem, da so tako ravnali iz koristi otroka. V komentarjih ste izpostavili, da je na takšno odločitev vplivalo dejstvo, da je mamica Italijanka. V primeru, da pa otroka ne bi zaščitili in bi se karkoli zgodilo, pa bi ponovno komentirali, da tega niso naredili iz istega razlog. Glede samega postopka in morebitnih napak, pa ne želim soditi, ker zgornji zapis ne vsebuje dovolj informacij. Je pa potrebno v nadaljevanju razmisliti tudi o zdravstvenem stanju, ki je opisano in o sposobnosti mamice glede sprejemanja pomembnih odločitev v povezavi z otrokom. Je bila ona v njenem trenutnem psihičnem stanju zmožna poskrbeti za svojega (ne)rojenega otroka? Vsak takšen primer je individualna zgodba z nešteto dejavniki, ki jih morajo usposobljeni delavci upoštevati. Vsako njihovo dejanje, pa je po mojem mnenju, storjeno v upanju, da je v najboljšo korist otrok. Bi pa avtorja zgornjega zapisa želela spodbuditi, da razišče kako se takšni ukrepi izvajajo v Sloveniji. Ljudje bi tako dobili informacije, ki jih glede na spodnje komentarje, nujno potrebujejo. Glede otrok, ki so v Sloveniji prikrajšani za "normalno" družinsko življenje pa lahko pridobite podatke na spletni strani Inštituta RS za socialno varstvo pod zavihki Raziskovalna področja - Otroci in družine. Vse bralce in komentatorje spodbujam in prosim, da se o zadevah, ki jih zanimajo, informirajo in šele potem sodijo.
Kajetan
01. 12. 2013 21.31
+9
Ti bom jaz malo pomagal DOBRO PREBERI: najboljša izbira za nosečo Italijanko, ki je julija lani med službenim obiskom na Otoku doživela živčni zlom - PROBAJ ŠE ENKRAT. Da bo bolje ti dam ključne besede ITALJANKA, SKUŽBENI OBISK. Torej i novodobni filozof - bilo je SLUŽBENO potovanje, Vsa zadeva je sporna in se ne bi smela zgoditi upam da ti je jasno
Ramzess
02. 12. 2013 12.16
Forma zagovarja delo teh služb, ne razume pa, da gre za preveč samovoljno ravnanje teh služb, imajo preveč odprte roke, tudi z zakoni, med ko imajo po drugi strani straši in svojci praktično zvezane roke. To bi se lahko zgodilo tudi pri nas, če bi na referendumu dovolili uveljaviti zelo sporen zakon, ljudje se ne zavedajo posledic, ko gre zadeva predaleč poti nazaj ni več. je konec.
Ramzess
02. 12. 2013 12.21
Druga težava je, da niso obvestili sorodnikov, ti so bili kot ponavadi izločeni, kot da nimajo nobenih pravic. Ali te službe to dojemajo in razumejo, da je otrok pri sorodnikih preblizu starša oz. staršev, in obratno starš preblizu otroka, pa zato ne obveščajo sorodnikov in ne dajo otroka njim, sorodniki pa morajo zato poseči po drugačnih prijemih. To se vseevečkrat kot lahko opažamo.
_vanilla_
01. 12. 2013 18.10
+14
če ma bipolarno motnjo še ne pomeni da ne more bit mama..kdo pa so oni da ji kr otroka vzamejo? pa sploh ni iz VB?
Ramzess
02. 12. 2013 12.17
Nikjer ne piše, da ima to motnjo, ...danes te brez težav označijo za duševno bolnega in to uporabijo proti tebi.
stand van piesangs
01. 12. 2013 18.03
+2
Ženska ima bipolarno motnjo tako so povedali njeni starši...prebrano v tujem članku...
Ramzess
02. 12. 2013 12.18
+1
Potem to še bolj zaplete zadevo, ...v takem stanju potovala v tujino.
Atmaii
01. 12. 2013 17.58
+0
Tale članek je res preskop, da bi si kdorkoli lahko jemal pravico soditi o tem, ali je bilo prav ali ne. Sodišče zagotovo ne bi kar tako potrdilo takšne odločitve, zato ker ženska eni od CSD delavk pač ni všeč, najbrž. Dobro, očitati jim gre to, da niso kontaktirali družine te ženske. Obstajajo tudi možnosti, da gre za nekoga, ki je v preteklosti svojemu otroku že storil kaj žalega ali pa je obstajala resna nevarnost, da bi se to zgodilo temu otroku. Pravica imeti otroka zame danes, v tem gnilem svetu, ni samoumevna zadeva za vse, ki posedujejo rodila, nekaterim je pač to treba preprečiti, zlepa ali zgrda. Ne trdim, da tudi v tem primeru, vsekakor pa tako drastične poteze niso naredili za brezveze. Zdaj pa si poščite še kakšno novico o "zvereh", ki so svoje otroke tako ali drugače mučili, pa si preberite mnenja spodaj - če strnem, večina jih je mnenja, da bi take ženske bilo treba sterilizirati (prisilno, se razume), mogoče še celo najdemo ista imena z medsebojno nasprotujočimi mnenji.
Ramzess
02. 12. 2013 12.25
Inženir
01. 12. 2013 17.56
+9
Socialne službe so za en drek ! PREvečkrat se utaknejo tudi v stvari ki se jih ne tičejo ampak neee, morajo celo dramo narest iz tega. Vem za primere, ko so froci malo pojokali v šoli (ker jim je hudo doma) in so pametnjakoviči celo urejeno spodobno familijo uničili. Dokazat jim pa itak nič ne moreš, ker imajo po papirjih vse tako naštimano da odločjo, kokr se jim sprdne. Res je da obstajajo familije, kjer so resni problemi s starši, sam tile troti niso sposobni kritično razmisliti in nekoga, ki froca malo okol vuha ker se je s šibicam igral enačijo s tistimi, ki svojega skor polomijo za prazen nič. Me pa resnično zanima, kaj mislijo z odvzetim otrokom narest. Imam občutek da je bilo vse skupaj načrtovano, ker otroka vzeti iz maternice še preden mu narava da da se rodi in hkrati preden se mati strezne je za moje pojme... nimam besed.
Forma
01. 12. 2013 18.30
-5
Socialne službe opravljajo svoje delo, nekatere boljše, druge slabše. Tako kot imamo različno kakovost dela pri različnih profilih (ekonomisti, pravniki, trgovci, učitelji, zdravnik, vrtnarji, čistilci ...) je tako tudi pri socialni službi. Za katero koli stroko oz. profil pa težko posplošimo in rečemo, da "so za en drek!" Večina dela, ki ga opravljajo različni poklici pa so zakonsko omejeni, kar je pri socialni službi še toliko bolj izrazito, ker gre za delo na zelo občutljivem področju - korist mladoletnih otrok. Navezujoč se na vzgojno metodo "froca malo okol vuha" pa bi želela povedati, da v Sloveniji zagovarjamo ničelno toleranco do nasilja.
Inženir
01. 12. 2013 19.29
V redu, se strinjam, glede tega, da so v tem tudi taki, ki vedo kaj počno, in mogoče sem res malo pretirač, sam ta različna kakovost dela bi se morala izravnati na nek nivo. Glede tistega z nasiljem pa ne vem, če se rahla zaušnica smatra kot nasilje
Ramzess
02. 12. 2013 12.32
+1
"ki ga opravljajo različni poklici pa so zakonsko omejeni, kar je pri socialni službi še toliko bolj izrazito" Daleč od tega, da bi bila socialna služba ali katera druga vladna služba omejena z zakoni, saj se vedno izgovarjajo na neke zakone, za katere mi ne moremo vedeti, ali so resnični ali ne. Še premalo so omejeni, tudi kar se tiče interpretacije zakonov, ki so še premalo enoumni. Tudi pri nas bi se lahko zgodba o neomenjenih pristojnosti, s tisti kontroverznim zakonom, a smo na referendumu rekli ne. Isti zakon hkrati staršem in sorodnikom jemlje mnoge pristojnosti in pravice. V primerjavi s tem kako se zvežejo roke staršem in sorodnikom, ki ostanejo praktično nemočni, oni oslužbenci oblasti še zdaleč niso tako zavezani in omejeni, da o kaki odgovornosti ne govorimo, oni tega ne poznajo, oziroma obtoženi oziroma obsojeni so redki. Svet ni takšen kot se zdi, poglejte drugo plat.
esteller
01. 12. 2013 17.41
+11
Tukaj mi marsikaj ni jasno. Kdo točno je ta ženska? Je res duševna bolnica ali je imela "samo" živčni zlom? In kar je najpomembnejše - kje je oče tega otroka?!
lunatix28
01. 12. 2013 17.55
-3
Atmaii
01. 12. 2013 18.01
+6
to bo pa zato, ker je tole še en "napol" članek. Saj smo jih že navajeni.
Morana7
01. 12. 2013 18.07
+6
Ima bipolarno motnjo zaradi katere se ji je sprožil napad panike in ne živčni zlom, ker naj ne bi jemala zdravil. Jemala jih pa ni, ker je bila noseča. Vsaj toliko bi lahko bila pametna, da bi ostala doma v kontroliranem okolju, če je že nehala jemat tablete.
stand van piesangs
01. 12. 2013 18.25
+2
v enem omenjajo živčni zlom v drugem napad panike...zdaj pa vedi kaj je res...
Ramzess
02. 12. 2013 12.35
Morana imaš prav, tako pa se izzivanje usode in očitna pasivnost očeta in žlahte, kruto maščevala, vprašanje kako se bo to končalo, ali bo otrok se vrnil družini preden odrase, oz. bo polnoleten (še ena klasika te službe) ali pa bo še eden iz množice izgubljenih v sistemu.
BŠK
01. 12. 2013 17.40
+1
Edino pametno so naredili Pri nas ima lahko vsak kreljo otroka 99% pa jih sploh ne zna vzgajati
XmassivX
01. 12. 2013 17.45
+15
eno je da imaš otroka in se ti dokaže da si neodgovoren in ga zanemarjaš. Drugo je pa ti rečejo da si duševno moten in ti zrežejo otroka ven iz tebe!!! Se sploh zavedaš kaj to pomeni? Četudi ima oseba duševne motnje, nima noben pravice da na tak načine odvzame otroka od matere.
loti23
02. 12. 2013 10.37
Ramzess
02. 12. 2013 12.37
Res je, eno je kjer so dejanski dokazi, drugo pa če te, zaradi nekih interesov, označijo za duševno bolnega, in po možnosti zaprejo, ter vzamejo otroka, ali otroke.
Mladen sir
01. 12. 2013 16.56
+4
Samo en stavek nehajte se delat nore,ker boste vsi pristali v zaporu.
Ramzess
02. 12. 2013 12.37
Dandanes to res ni težko, če je le interes.
stand van piesangs
01. 12. 2013 15.40
+7
Jaz sem mnenja, da ljudje z psihičnimi motnjami naj nebi imeli otrok.....vem, da se večina z tem ne strinja, samo če pogledaš širše in dolgoročno, kaj to pomeni za otroka, za starša je pa druga zgodba....če bi redno jemali zdravila ajde še nekak samo ve se da temu ni tako....ogromno otrok je zaradi takega stanja bilo mučenih, zlorabljenih ali celo ubitih z roko svoje matere ali očeta.....
grim3
01. 12. 2013 15.50
+20
Samo nekaj je, če imaš psihične motnje, nekaj drugega pa, če imaš neko bolj začasno zadevo, kar naj bi živčni blom bil.
janezek123@gmail.com
01. 12. 2013 15.56
+21
Tu sta bila dva faktorja: tujka in nosecnica. Nosecnicam pa itak za po defaultu nihajo hormoni. Hladni britanci pa mislijo, da morajo vse nosecnice biti v skladu z njihovim obnasanjem in so jo takoj strpali v norisnico... za bruhat, ko to preberes.
Morana7
01. 12. 2013 16.46
+2
Če rabiš 15 mesecev, da k sebi prideš je to kar resno stanje, nekateri si po živčnem zlomu sploh ne opomorejo. Se včasi vprašam kdo je nor, tisti, ki je dejansko neuravnovešen in misli, da lahko dobro skrbi za otroka ali država, ki to dopušča v imenu človekovih pravic..kaj pa otroci?
XmassivX
01. 12. 2013 17.34
+2
saj to da zdravila povzročajo druge psihične motnje pa ni pomembno.. Še vsak antidepresiv na trgu ima pod stranskimi učinki napisano da sproža misli na samomor. Tudi dosti drugih zdravil učinkuje tako da človeka dobesedno odklopi od sebe in delajo veš škode kot dobrega. Veš kaj je vzrok psihičnih motenj pri odraslih osebah? V 90% se vzrok skriva v otroštvu, travme iz takratnih let so odgovorne za mnogo problemov v prihodnosti. Nemarni starši, neprimerna okolica, zaničevanje s strani sovrstnikov itd. To so vzroki, ne pa tablete. Za tabletami služijo dohtarji in farmacije.
Ramzess
02. 12. 2013 12.39
"Tu sta bila dva faktorja: tujka in nosecnica. Nosecnicam pa itak za po defaultu nihajo hormoni. Hladni britanci pa mislijo, da morajo vse nosecnice biti v skladu z njihovim obnasanjem in so jo takoj strpali v norisnico... za bruhat, ko to preberes." Tipično v tem svetu, če nisi po družbenih normativih, v skladu z njimi, si takoj defekt in za ustanovo, vseeno če si otrok ali odrasel.
AlternativeFacts
01. 12. 2013 15.34
+20
Opaaaaa.....tole pa ni več Kitajska in grdi komunisti, ampak kar vsenebeška EU in sam popek parlamentarne demokracije...jah ni kaj, lepo je biti evropejec...
ciganhater13
01. 12. 2013 15.27
+21
Majkemi kunem se na svojega optroka! Jaz bi šel na pohod z motorko!!! Vse bi jih pobil, na centru, ali vladi, ali nevem kje, kjer niso nič odgovorni. Saj tudi pri nas bo kmalu tak...predstvaljaj si, da te država pahne v revščino, potem ti pa otroka vzamer, ker ne moreš skrbeti zanj... Z golimi rokami bi vam čreve vun vleko, skozi anus, da vam ma. jeb.
tombabomba
01. 12. 2013 14.26
+43
kaj smo prišli, da lahko birokrat odloča o prihodnosti tvojega otroka brez tvoje privolitve
bboy7
01. 12. 2013 14.56
+13
Se strinjam, je pa res da je veliko ljudi na tem svetu, ki otrok sploh nebi smeli imeti, ker niso sposobni tok odgovornosti, da bi skrbeli zanje. Pol pa beremo o zlorabi otrok, zaklepanju v sobe brez zunanjega stika, smrti otroka ker so starši igrali računalniške igrice itd. Noben ti nima pravice otroka kar tako vzet, bi pa po mojem morali bolj nadzorovati starše, ki imajo psihične težave ali so zelo nasilni.
grim3
01. 12. 2013 15.00
-10
tombabomba, to si pa tako napisal, kot da je otrok neka stvar, s katerim lahko počneš, kar te je volja...
grim3
01. 12. 2013 17.30
-1
Glede na minuse je očitno še kar nekaj ljudi, ki očitno na otroke gleda kot na lastnino, s katero lahko počneš kar ti paše. Ker so njihovi.
KRena3
01. 12. 2013 14.18
+20
Bili bi presenečeni, kaj vse bi prišlo na dan, ko bi si kdo upal obelodaniti odločitve - sklepe naših CSDjev...Tudi pri nas se dogajajo odvzemi otrok, nastanitve pri rejnikih, če je otrok mlajši) in nastanitve v stanovanjsko skupnost, če je otrok starejši... Nikar si ne delajte iluzije da se pri nas otroci staršem odvzemajo le v primeru zanemarjanja oz. zlorabe....
grim3
01. 12. 2013 15.07
+5
Če imaš dokaze o nekih nepravilnostih, zakaj ne greš na policijo, ali pa jih pokažeš novinarjem? Lahko anonimno. Mislim da je vsem v interesu, da se take stvari razkrijejo, da se ne bodo ponavljale, a ne? Razen seveda, če gre za čenče starih babic, ki nimajo boljšega dela...
abastein
01. 12. 2013 15.13
+7
glede na to da je še KPK dvignila roke nad našo pravno državo-misliš da bi pa en civilist spremenil vse?
grim3
01. 12. 2013 15.49
+0
Aja, to pa spremeni celotno situacijo. Potem pa vredu. Ni treba prijavit, kar naprej po internetu jokat. Sigurno bo potem boljše.
KRena3
01. 12. 2013 17.22
+2
Grim - delam na tem, zbiram gradivo in ko bom pridobila podpisane listine, ko se ne bodo mogli več izgovarjati na sam zakon, grem dalje... Če bi se vsak posameznik postavil samo zase - bi bilo stanje precej drugače - tako pa se večina sprijazni in podredi raznoraznim ustanovam. En civilist res ne more spremeniti celega sistema, sploh če samo stoka, joka in čaka...ostali pa pomilujejo, sočustvujejo, ampak le-to zelo hitro potone v pozabo....češ saj ne moremo nič spremenit....Če bi vsak dvignil rit samo zase - bi bilo drugače...
grim3
01. 12. 2013 17.27
-1
Potem pa kar. Včasih imam občutek, da vsi vedo za cel kup nepravilnosti, naredi pa nihče nič. Nekako ne moreš pričakovati izboljšanja v takem primeru.
Inženir
01. 12. 2013 18.00
+1
KRena3 120% te podpiram in močno upam da ti bo uspelo iz te moke kruh narest. Lp!
Ramzess
02. 12. 2013 12.43
"Tudi pri nas se dogajajo odvzemi otrok, nastanitve pri rejnikih, če je otrok mlajši) in nastanitve v stanovanjsko skupnost, če je otrok starejši." Sorodniki pa izločeni, ker so očitno po njihovem mnenju (služb) otroci preblizu staršem in obratno.
senzacionalno
01. 12. 2013 13.56
+38
Uboga, ampak se je pa vsaj pobrala, zbrala moč in zahtevala svojega otroka nazaj. Ljudje, ki delajo v socialni službi, so pa popolni brezčutneži, bruh!
on_solid_ground
01. 12. 2013 13.51
+52
mislim, da te oblasti bolj potrebujejo psihiatra, kot ta ženska
Meter
01. 12. 2013 14.30
+9
sweetmadness
01. 12. 2013 13.21
+31
moj bog! kr take stvari se dogajajo! kot da smo v srednjem veku! neverjetno. uboga ženska, še bolj ubog otrok :(
Krneki+jaz
01. 12. 2013 14.09
+7
Saj smo v srednjem veku le da z drugimi sredstvi in v drugem času. Človeška brezčutnost, nevednost in zloba ne pozna teh omejitev, prav tako pa hvala bogu tudi dobrota, inteligenca in toleranca obstaja v vseh časih in okoljih.
Ramzess
01. 12. 2013 13.21
+9
Primer so tako zakomplicirali, da lahko razreševanje traja mesece ali leta, kar je pri teh službah tako ali tako že navada. Večina otrok namreč odrase pri tujcih preden se vrnejo k svojim, ko pa se, pa so že tako ali tako 'odtujeni'.
Ramzess
02. 12. 2013 12.44
Ne samo tam, sistem je v vsem svetu enak. Ne gre delati razlik, res nima smisla.
Ramzess
01. 12. 2013 13.19
+12
Na podlagi česa pa so jo označili za duševno bolnico, doživet živčni zlom ni razlog, ...pojem 'duševni bolnik' mi razumemo na določen način, ...čeprav se ga v tem svetu pogosto zlorablja, in krivo ožigosa ljudi, ki potem več nič ne morejo, saj je tak žig do življenjski, in vpliva na vse. Še prehitro danes danes ožigosajo človeka, in to zlorabijo proti njemu, ...tako ga je najlažje diskreditirat, mu odvzeti sposobnosti, statuse itd., medtem ko tak revež nasprotnega niti dokazati ne more, ker ne gre za fizične zadeve, ...zato je psihiatrija tako vprašljivo in občutljivo področje, ...lažne diagnoze je lažje vpeljati kot pri telesni medicini, pa še nasprotnega dokazati ne moreš, ker ne gre za fizično domeno, kot pri telesu.
Ramzess
01. 12. 2013 13.11
+5
Ironija je, da četudi ji vrnejo otroka, sta oba že ožigosana, in s kartoteko. Vprašanje je kakšen vpliv bo to imelo v prihodnosti za oba, ali enega ali drugega, če se spet zapleteta z oblastmi in ali njenimi predstavniki. Nikoli se namreč ne ve, kdaj bo kdo kaj izkoristil priti njima, ali enemu ali drugemu.