Slovenija

Še neobjavljeno poročilo OECD: Črne napovedi za Slovenijo, mednarodna pomoč ni izključena

Ljubljana, 12. 12. 2012 19.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Napovedi za Slovenijo so slabše kot za večino drugih 32 najrazvitejših članic OECD. Naši državi grozi nadaljnje slabšanje ekonomskega položaja in morda celo potreba po mednarodni finančni pomoči, piše v zaupnem poročilu skupine, ki se ta teden mudi na obisku v Sloveniji.

Razmere v Sloveniji se še ne bodo izboljšale, ugotavlja OECD.
Razmere v Sloveniji se še ne bodo izboljšale, ugotavlja OECD. FOTO: Reuters

Dobrih 20 strani dolga tajna ekonomska raziskava Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) ne pušča veliko prostora za interpretacijo: Sloveniji grozi nadaljnje poslabšanje razmer, BDP bo padal še vse do leta 2014 in posledica bo morda celo potreba po mednarodni finančni pomoči. Da bi se izognili najbolj črnemu scenariju, morajo odgovorni čim prej uveljaviti korenite reforme. Med temi je na prvem mestu privatizacija NLB in NKBM. In to v celoti, brez ohranitve 25-odstotnega kontrolnega deleža. A naša stran vseeno vztraja: "Po našem mnenju je poročilo pozitivno." Tako meni državni sekretar na ministrstvu za finance Dejan Krušec

Strokovnjake OECD precej skrbi tudi naše korporativno upravljanje, sploh ker je velik del slovenskega gospodarstva še vedno v državnih rokah. Tudi to je eden od razlogov za slabo stanje v naših bankah. Dokazi so jasni: menedžerje državnih bank so mnogokrat vodili drugi, ne izključno poslovni cilji. Torej ne čudi, da sta NLB in NKBM tako rekoč najmanj učinkoviti banki v državi.

OECD zato svetuje: slovenski bančni sistem rabi tako stresni test kot celovit skrbni pregled, njuni rezultati pa morajo biti javno objavljeni. Temu morata slediti očiščenje bilanc in dokapitalizacija, kar bo oživilo tudi gospodarstvo. Res pa je, opozarjajo, da bo za vnovično rast potreben večji dotok tujega zasebnega kapitala. "Dosedanja praksa, ko je bila država zelo močno prisotna v gospodarstvu, se nam ni obnesla," priznava tudi predsednik državnega zbora Gregor Virant.

Slovenski bančni sistem potrebuje skrbni pregled in stresni test, ugotavljajo v poročilu. Na sliki: Banka Slovenije.
Slovenski bančni sistem potrebuje skrbni pregled in stresni test, ugotavljajo v poročilu. Na sliki: Banka Slovenije. FOTO: Reuters

OECD se je v poročilu razpisal tudi o nujnosti uravnoteženja proračuna, predvsem z znižanjem stroškov. Še bolj katastrofalna je naša stečajna zakonodaja, saj se celo najpreprostejši stečaji vlečejo več let. O tem, da bodo potrebne dodatne spremembe pokojninske zakonodaje in pravil trga dela, na OECD ne dvomijo. A to bo mogoče, so realni pisci, le ob spremembi referendumske zakonodaje. "Nikoli nam ne bodo dali nekega navodila, kako naj uredimo referendum, dejstvo pa je, da nam referendumske blokade škodijo," je o tem povedal Virant.

Kar ugotavljajo tudi strokovnjaki OECD, ki pa o poročilu, dokler ne bo končano marca prihodnje leto, ne dajejo izjav.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (551)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

da?a
13. 12. 2012 22.17
+2
Ali je že kdo slišal, da bi vsi mali ljudje kdaj propadli? Tisti, ki so vladali pa so že večkrat izumrli. Vemo, da z denarnimi in blagovnimi pomočmi ne naučimo nikogar kako loviti ribe. Ko jih bomo sami zase lovili, potem se bo marsikaj spremenilo. Ne dovolimo nikomur, da nam dirigira po notah, ki si jih je izmislil zato, da nas ima za norce!
Ivan Bricklayer
13. 12. 2012 15.29
-1
bouby 13.12.2012 13:41:32, bouby 13.12.2012 14:28:17 Če bo IMF nadzoroval mednarodni monetarni sistem in Svetovna Banka promovirala ekonomski razvoj v revnejših državah (kamor med drugimi spada tudi Slovenija...namreč prodajanje megle o tem kako ne/uspešno izkoriščamo nekakša sredstva skozi »strukturne in kohezijske sklade« je samo dokaz, kako naivni smo – predvsem naši kmetovalci, ki mislijo, da so vsa ta sredstva tudi v resnici nepovratna????), tako kot to počne sedaj, potem »planetu tudi v resnici preti »konec« (pa ne »konec«, kot ga radi razno, razni(e) napovedovalci prihodnosti , ki kar dobro živijo iz naslova človeške naivnosti ...) marveč »konec«, ki je zapisan v biblijski »prežrtosti«... BERI: Obe instituciji se soočata z rastočo kritiko (IMF & Svetovna Banka). Eden njunih najvidnejših kritikov je prav Joseph Stiglitz, dolgoletni glavni ekonomist pri Svetovni Banki. 97.) Ta položaj je zasedal vse do l.1999, ko je bil odpuščen, ker je javno kritiziral politiko globalizacije. Banka trdi, da prilagaja svojo strategijo pomoči vsaki revni državi posebej. To se v praksi ne dogaja, trdi Stiglitz. Banka sicer posebej analizira posamezne ekonomije, vendar pa na koncu vsakemu ministru poda popolnoma enak program v štirih korakih. Prvi korak je privatizacija, ali z drugimi besedami, tako Stiglitz, podkupovanje politikov, da omogočijo razprodajo lastnine tujim korporacijam. Dober primer je Jelcin ter ruska privatizacija. Stiglitz je bil takrat predsedujoči v Clintonovem komiteju ekonomskih svetovalcev in tako pozna igro od znotraj. Drugi korak je liberalizacija kapitalnega trga. V teoriji takšna deregulacija naj bi omogočila prosti pretok kapitala v ter izven države, na žalost pa se dogaja, da gre kapital največkrat zgolj v eno smer – izven. Špekulativni kapital lahko v kratkem roku izprazni državne rezerve. Ko se to zgodi, IMF zahteva, da države dvignejo obrestne mere na 30, 50 celo 80%, da bi privabile ukradeni kapital nazaj. Tretji korak je določevanje cen glede na trg (market based pricing), v vato zavit termin za dvigovanje cen hrane, vode, plina,... Na tej točki se ponavadi začno protesti nezadovoljnih mnoţic. Socilano nezadovoltvo naj bi bilo ţe vračunano v plan pomoči. Le-to je odkril novinar Greg Palast, ki je bral zaupne dokumente Svetovne Banke (npr. Interim Country Assistance Strategy for Ecuador). Ibid.) Protesti, ki se jih ponavadi razganja s kroglami in solzivcem, imajo za posledico dodaten beg investicijski kapitala iz drţave. Vse to eventuelno omogoči tujim korporacijam, da za drobiţ pokupijo domača podjetja. Kljub temu pa je IMF radodaren, ko gre za reševanje bank. Tako je npr. prelil milijarde dolarjev indonezijskim bankam ter tako posredno rešil evropske in ameriške banke, ki so indonezijskim posodile denar. Vse kaţe, da ima sistem veliko poraţencev in enega zmagovalca: evropske in ameriške banke ter ameriško zakladnico. Četri korak je strategija zmanjševanja revščine oz. prosta trgovina. Stiglitz primerja takšen stil proste trgovine z opijskimi vojnami. Zahod zahteva odpravljenje tarif za svoje blago, obenem pa dviguje svoje za kmetijske pridelke iz revnih afriških, juţnoameriških in azijskih drţav. V 19. stol se je uporabljala vojaška blokada, danes Svetovna Banka lahko uporabi finančno blokado.
olyca
13. 12. 2012 14.02
+5
Porast BDP-ja lahko povečamo samo z povečano proizvodnjo in prodajo, nevem zakaj Merklca tolmači drugače, zategniti pas, treba šparat. Njen nacistični pristop do krize je samo voda na mlin njhovim bankam, njej je cilj spufat ali zakreditirat večji del Evrope, da bodo oni lažje prodajali. Ne smemo nasedat tem pogubnim potezam, vzgled je Grčija, mi pa takoj za njo. Opreti se moramo na svoje znanje in sposobnosti in to kar nam naša mala državica nudi, če hočemo imeti svoj ego, tujcu je pomemben samo kapital, vrednote življenja so pa tabu tema, katero pa spretno iskorišča slovenska politika. Izhod iz krize je samo po poti Islandije, ki je dokazala do kam pripelje umazana politika in kako se iz nje rešuje ..............
Stanko58
13. 12. 2012 13.27
+5
strankaSDS Vabimo k branju | Dr. Matej Lahovnik: Strici se že pripravljajo na novo bitko matej se obrača po vetru - zanima me koga bo podpiral v bodoče
cirenij
13. 12. 2012 14.11
+0
Se vidi že iz njegovih komentarjev na TV.
dostojevski II
13. 12. 2012 15.08
-1
ksx
13. 12. 2012 13.27
+6
Dvignite minimalca na 1000€ neto, pa BDP ne bo padal. Če narod nima denarja gre gospodarstvo navzdol
Jimi1
13. 12. 2012 13.33
+5
Tako je...Nemčija in Avstrija ravnokar dvigujeta plače z namenom dviga povpraševanja po potrošnih dobrinah na trgu...
ksx
13. 12. 2012 13.37
+0
Logično a ne? Samo nam in ne naši politiki, oni pravijo da bo pa pol velika inflacija, ja pol pa naj gospodarstvo umre samo da bo majhna inflacija!
cirenij
13. 12. 2012 14.08
Ja res je. Avstrijci dvigujejo z namenom dviga povpraševanja. Kar je logično, samo ne našim ekonomistom in politikom. Je pa res, da je v večini podjetij pri nas to trenutno nemogoče. Zato predlagam, da država da v bonih kot nek UTD vsakemu državljanu nad npr. 20 let 100 EU v bonih, za nakup izključno slovenskega blaga. Pa bi se povpraševanje kar nekako povečalo. Če je za vse drugo nepotrebno denar, bi se našel še za to. Saj imamo nekaj milijard rezerv - nekje.
cirenij
13. 12. 2012 14.14
+1
Pri nas se pa samo zateguje in zmanjšuje. Ljudje že za osnovne potrebe nimajo. Kje je tu logika za vzpon gospodarstva?
Andi-1
25. 04. 2014 10.22
+1
Avsrijske in nemške plače in balkansko razmišljanje ne gredo skupaj , pa lahkol delate salte. Do boljših plač nas bodo pripeljalle doljše delo, odgovornost vseh in pametno vlaganje denarja. Brezglavo zadolževanje, pretirana socijala, brezdelje, neodgovornost in kriminal so nas pripeljali v sedanji položaj.....
Jimi1
13. 12. 2012 13.20
+3
Država je zavožena, kar s svojim skromnim znanjem ekonomije in boljšim poznavanjem tehnologij,razvoja in vsega pripadajočega v podjetjih že vsaj 5 let ves čas trdim. Denar za razvoj je bil porabljen za odplačevanje podjetij in luksuz z politiko izlizanih lastnikov, v zadnji fazi pa so le-ti iz podjetij izmozgali še obratna sredstva in si nabrali enormne dolgove pri dobaviteljih in bankah, ki glasijo na ta podjetja (tehnološko zaostala v letu 94, zadolžena in hkrati dolžna dobaviteljem), ki jih skupaj s seboj v interesu sodstva-stečajnih upraviteljev vlečejo s seboj na dno..... V takšnem sistemu kleptokracije že dokazano Nemška "rešitev" ni možna oz ne deluje, pač pa je edino le še islandska pot obstoječa in uporabna alternativa... Za ljudi pa, beg je trenutno še edina rešitev......
Darko Oblak
13. 12. 2012 13.13
+5
Že eno leto vem, da je skupni dolg države in državljanov znašal, leta 2009 nepredstavljivih 69 milijard evrov. Danes -leta 2012 ne bom veliko zgrešil, če rečem, da takole na oko, da je ta dolg verjetno že večji od 100 milijard evrov. O tej slednji številki sem razlagal prijateljem, znancem, a zanimiv je bil odziv. Vsi so si zatiskali ušesa in očesa. Tudi mene že mineva, verjetno je tole eden zadnjih komentarjev, če ne zadnji, saj rešitve ne vidim več in bom tudi sam začel iskati poslovno pot in uspeh v tujini. Žalostno je, da smo iz tako obetajoče države zaradi idiotov prišli na stopnjo afriškega povprečja. Vedno je konec vsake zgodbe. Tudi te dosedanje "zgodbe o uspehu", je konec. Verjamem, da smo prišli do konca. Od tu naprej pa je samo še pot navzdol. Tisto točko, ko je bilo še možno rešiti, kar se rešiti da, smo že zdavnaj prekoračili. Dražava bo samo še jemala, da bo umetno vzdrževala samo sebe. To pomeni višji davki, cene..... Dost mam! Bom raje ušel, kot gledal, kako bodo tudi moji upokojeni starši v kratkem ostali brez pokojnin in še bi lahko našteval..... pa je brzupno....... Zahodna filozofija kraje in laži je umorila Gaddafija, ki je bil eden zadnjih borcev- revolucionarjev, ki so se borili za človeka. Ubili so tudi mene in moje ideale, sanje mojih in vaših otrok. Kdor je brezčuten do otrok bo še vedno zatiskal oči in ušesa. JAZ JIH NE MOREM VEČ!!!!
Ja glej, tako je če hočes ustanovit banko afrike in skupno afriško valuto in s tem tudi v svoji valuti prodajat nafto in ostale rude. Drugač pa je tale skupni dolg malo za nos privlečen. Primer: Ljudje majo denar v štunfih skrit po drugi strani pa najetih par kreditov.(ni logično , samo tako je) za to ni cifra realna.
Tonček Balonček
13. 12. 2012 13.33
+1
Te številke so brez koemntarjev in primerjav popolnoma brez zveez, Ta dolg se je v času vlader AJneza JAnše, ko s eje dradilo, zidalo in zapravljalo brez kritja, tako d aso poetm propadla podjetja ter banke, povečal z alde AJneza JAnše 2004-2008 opivealčal
Darko Oblak
13. 12. 2012 13.38
preberite si v financah. Napišiteomenjene zneske(69 milijard) pa vam bo jasno, kateri znate sešteti 2+2.
Darko Oblak
13. 12. 2012 13.42
Nič si ne zmišljujem to so objavili : public enemy dolg države
energetik_
13. 12. 2012 13.06
+2
Pa menda res ne nasedate spet TAJKUNO. To je le nova oblika kraje SLOVENSKEGA premoženja. V bankah se ve kdo je dajal sporne kredite in zafural vse, BANKE NISO KRIVE, KRIVO JE NJIHOVO VODSTVO, NADZORNIKI, TAJKUNI, ki še niso odgovarjali za gospodarski kriminal.
Darko Oblak
13. 12. 2012 13.01
Darko Oblak
13. 12. 2012 13.02
Aha danes me pa zaradi črke a niso blokirali......
Darko Oblak
13. 12. 2012 13.11
Že spet je moja vsebina neprimerna . Saj so v parlamentu tudi ljudje, ki tja ne sodijo- prej za na DINOS, pa jih nihče ne briše.!!!
154poi
13. 12. 2012 12.54
+7
Predstavljajte si da ste popolnoma brez denarja po možnosti ste celo še dolžni radi bi si pa priskrbeli hrano, da ne govorim o čem še več. Potem vam pa nekdo reče ja bo treba še mal zategnit pas pa varčevat. Halo? Kam pa? Kaj boš pa varčeval, če nič nimaš in isto je z državo. Lahko vam dam drug primer... Če hočete, da bi vaš avto manj porabil ja odvržite odvečno težo mal zategnite pas pa bo. Sam kaj ko pa začneš zarad teže metat ven že pnevmatike, pa motor, pa volan - a bo to sploh še avto? In isto se dogaja z našo državo... pa to še v igrci propadeš. Varčuje se takrat, ko imaš takrat se pripravljaš za takšne čase. V kriznih časih pa potem to počasi porabljaš dokler se gospodarstvo ne zažene. Krize v kapitalizmu so nekaj povsem normalnega. To pride vsakih nekaj let in to ni noben bav-bav. Tudi, ko se iz te krize izvlečemo bomo na poti k novi krizi. To je dihanje kapitalizma če že hočete. Samo na žalost za našo politiko so pa krize nekaj povsem novega. Najprej je ni nobena vlada resno jemala potem pa vsi debelo gledajo. Da ne govorim o razprodajah podjetij itd. Pa da ne bom predolg nekdo, ki sam blebeta upam pa da je to narod že opazu razliko med lepi bla bla in rešitev iščite rešitev, ker če ne bo pa še mal tko kt je. Slovenija ne rabi nove ustave! Slovenija rabi ljudi, ki jo bodo maksimalno dosledno spoštovali in izvajali ne glede na to ali gre za njihovega kolega, znanca, sorodnika itd. Politike ščiti imuniteta to je OK ampak v državah, kjer so politiki visoko moralne osebe. V Sloveniji ni tako. Zato bi morali vsilit poseben NADZAKON za VSE politike, ki bi bil nad njihovo imuniteto. Ena interpelacija si po "NADZAKONU" adijo. To pomeni greš na sodišče, to pomeni greš iz županskega stolčka in če se slučajno ugotovi da je bila politične narave potem pa radikalno naj tist plača odškodnino, za povzročeno škodo. In če politik sam ne odstopi ga pride iskat policija in v takem primeru NIKOLI več ne more opravljat KAKRŠNE KOLI politične funkcije, ker je kršil moralno avtoriteto h kateri je zavezan kot predstavnik naroda - politik. Ker je na nivoju države bi bile škode takoj miljonske tko da se nebi lih tako več hecal med sabo. Policaj ne moreš postat če si bil že ustrezno kazensko ovaden. Zakaj si pa lahko potem politik? Torej vsi ovadeni, enkrat že ustrezno kaznovani pač VEN. Tako številne demonstracije bi tudi morale biti not. Ko enkrat pride v tako majhni državi toliko procentov ljudi pač moraš odstopit!!! Potem pa, predsedniku države definitivno večja pooblastila glede parlamenta in obvezno, da predsednik države ne SME biti nekdo, ki je strankarsko opredeljen oziroma je kadar koli bil član katere koli stranke. Predsednik države mora biti izvoljen s strani naroda. In svoja dejanja zagovarjat narodu. Slovenija ima sedaj dovolj izšolanih ljudi da bi bili sposobni opravljat to funkcijo. In ni to funkcija za katero bi moral biti znanstvanik. A za časopis odpret pa it mal okol ljudi slišat rabiš biti znanstvanik.? Rabiš svetovanja z znanstvaniki al kaj? Moraš biti samo izšolan, ker ni časa da se boš učil-a kaj narest al da boš delal kar ti bodo drugi rekl. Za pravo odločitev iz nasvetov rabiš znanje če ga nimaš te pač vodijo tako je in visoko moralna oseba slišat ljudstvo in se borit za ljudstvo in ne za stranke. Evo to bi bil konkreten začetek za Slovenijo. Postavit pravila za sam vrh, ker sami nimajo morale. Pa boste vidl kako bomo hitro menjal obraze in vedno bodo novi obrazi v politiki. Obstali bi samo pošteni... Tko da, TEHNIČNA VLADA obavezno, če so jo Italijani imeli ki so bol razviti od Slovenije pa so se skoraj rešili krize razen to kar se zdej dogaja zakaj jo nebi imeli mi. Imamo strokovnjake. In tehnična vlada je tudi super primer, da se upeljejo tudi takšni zakoni za v bodoče. Lohk mamo tut referendum jst sm za. Ja ampak ko je bila država lastnica podjetij smo imeli splužene ceste ne pa stali 11 ur na avtocesti brez vode. Ko je bila država lastnica podjetij smo bili 3-ja velesila v Evropi tu nas pa 15cm snega či
154poi
13. 12. 2012 12.57
čist potolče. (evo pa sem danes to zakljuco je reku majstor) hehehe
Ustavo je nujno potrebno spremeniti!Potem pa še Zakonodajo, na skoraj vseh področjih, Kaznovati Odgovorne, vse!,Vzgajati otroke Z moralnimi vrednotami IN poskrbeti da te vrednote prevzamejo tudi odrasli! (Predvsem poštenost.)
Gosposvetski
13. 12. 2012 12.42
+5
Sem žalosten. A ni več nikogar na celem svetu, da bi gledal na Slovenijo z optimizmom, kaj so nas res že vsi pogruntali ,rojaki pa obupali ?
mark54
13. 12. 2012 12.04
+21
Vse to niso rabili raziskovati strokovnjaki OECD , TO sem jas ( in verjetno še mnogi ) vedel že zdavnaj. Edino kar se ne strinjam je to da je problem državna lastnina podjetij ( načelno ) ZAKAJ ne povejo kaj je problem ! DA smo POKRADENI. Da država NI ZNALA NITI HOTELA zaščititi svojo lastnino in podjetja obvarovati pred lastninjenjem. Prav LASTNINJENJE je bilo problem. Dilema zasebno ali državno samo po sebi NI relevantno. Ravno to DEJSTVO so izkoristili v 1.vladi JJ da so pravzaprav LEGALIZIRALI PRIVATIZACIJO teh podjetij po SLOVENSKO ! S KRAJO !!! spomnimo se : 1) Desni so vpili da je potrebno da država izstopi iz gospodarstva ( kar samo po sebi nebi bilo sporno ). Takoj v naslednjem stavku pa so ISTI takorekoč ZAHTEVALI da vse ostane v slovenskih rokah. In ker slovenci nismo imeli denarja ( predvsem desni slovenci seveda) so ustoličili MANAGERSKE odkupe podjetij s pomočjo kreditov ( nezavarovanih seveda , vsaj ne dovolj in po svetovnih standardih ki veljajo v bančništvu v normalnih državah ). To lastninjenje bi se tajkunom celo izšlo če nebi nastopila svetovna kriza , ki je zaprla pipe kreditom ki so jih svetovni lastniki kapitala prej tako radodarno dajali bankam (predvsem v državni lasti - garancija da bodo dobili nazaj svoj denar ) Kaj je tu spornega ? da so tajkuni IZČRPAVALI denar iz kupljenih podjetij ( = KRADLI SO GA - da niso plačevali davkov in dohodnine za izvlečen denar ) in ga nosili ( ? , nakazovali iz raznih oaz ? - Zanimivo bi bilo pogledati denarne tokove za vračanje kreditov ). Ko pa so tajkuni videli da se računica ne bo izšla , so nehali plačevati obroke kredita bankam , na hitro še potegnili iz podjetij vse kar se je še dalo ( s tem so oškodovali dobavitelje , podizvajalce in delavce ) , SI TAKO zagotovili exsistenco za nekaj rodov naprej , firme pa so gole in bose PROPADLE čim je zmanjkalo prilivov.. Niso imele ne kapitala niti časa da se vsaj prestrukturirajo ali si poiščejo delo kje zunaj , ali vsaj poplačajo upnike in normalno zaprejo svoja vrata. Žalostno je da je pri tej raboti sodelovala tudi RKC ( mariborska škofija s pomočjo vseh subjektov v tej verigi ) , ki bi morala biti VZGLED in MORALNA VERTIKALA. pa je pravzaprav največja gnojna jama. Se spomnite dr. Drnovška ? ko so mešetarili z UNIONOM ? ( je lepo povedal da kapital nima nacionalnosti. In namesto da bi ga kupili belgijci s svežim denarjem , pa so ga laščani s kreditom ,ki pa ga sedaj slovenski davkoplačevalci vračamo !!! In ko je Drnovšek zbolel in je vajeti spustil iz rok , pa so MLADOEKONOMISTI IN MLADODESNOPOLITIKI začeli svoj pohod po državni lastnini. Seveda so se LEVI MANAGERJI tudi vključili v sistem ki ga je ustoličila 1.vlada JJ ( s sateliti ) Se bojim da se zgodovina PONAVLJA in bo ta (ista) vlada olastninila še to kar je ostalo NA ISTI NAČIN ! Ker trenutno vrednost premoženja v državni lasti NI REALNA , se bojim da se bo POD CENO prodajala. REŠITEV ? REVOLUCIJA , zahteva po ODPISU DOLGA ki so ga tajkuni ustvarili , zaplemba vsega premoženja ki je bilo na ta način lastninjeno, TEHNIČNA VLADA ! , UREDITEV pogojev za pritegnitev tujega kapitala in NOVA OBLAST NA VSEH NIVOJIH ( tudi sodtvo, tožilstvo itd -se MORA kompletno zamenjati ) To ni enostavno , vendar se bojim da brez radikalnih rezov in sprememb NE BO USPEŠNEGA zdravljenja. MI SMO BOLANI. in je bolano tkivo potrebno IZREZATI ! Zato pa obstajajo KIRURGI. Pa če bodo ti prišli iz EUROPE , bo še najmanj BOLEČE ! sicer se bomo še poklali med sabo ! HITRO ZAPROSIMO ZA POMOČ IN ZA REVIZORJE KI BODO POSKRBELI DA BODO REZULTATI ČIM PREJ. Vse drugo je le prelaganje na kasnejši čas , ko bodo posledice ŠE HUJŠE in rezi še bolj BOLEČI ! Vem da bodo minusi leteli s strani desnice , vendar LEVIH ne zagovarjam . SO SODELOVALI ZRAVEN , eni pa mirno gledali in NIČESAR STORILI ! Kar je takoreloč enako kot kraja. ZATO BI MORALI ODITI LEVI IN DESNI ! Če ne bodo sami šli ( kar verjetno ne bodo ) jim bo MORALA ULICA POKAZATI KJE JIM JE MESTO !!!
andisej
13. 12. 2012 12.28
+8
Čimprej odidejo tem boljše za državo . To se mora povedat tudi Evropi , vsem ki se borijo proti mafijskem režimu .
Terezinka
13. 12. 2012 12.31
+4
Edino takrat, ko bo jasna številka in ne bo na oblasti več vseh povezanih bomo lahko rešili situacijo. Konec koncev to ni država v rangu neke Italije. Vseh skupaj nas je za eno mesto.
prpa24
14. 12. 2012 11.00
+2
@mark54, beavo, plus. Dobro si napisal in strinjam se s tehnično vlado, s tem, da mora ta vlada takoj odstopiti, ker briše sledi, ker misli nadaljevati, kjer je končala v mandatu 2004-08, ki je bil za Slovenijo usoden,... sicer se bomo še poklali med seboj. Morda bi obramboslovec to še najraje. Pokvarjen je dosti.
Realist_
13. 12. 2012 11.57
+10
\"Nikoli nam ne bodo dali nekega navodila, kako naj uredimo referendum, dejstvo pa je, da nam referendumske blokade škodijo,\" je o tem povedal Virant.\" Potem jim škodi pri načrtih naša ljudska vest, volja in razum??? Ok....pa se zmenimo tako...naj oni furajo državo in državno gospodarstvo! Samo, da mi niti eden nikoli več ne omeni kakšnega DDV-ja in da bomo državljani vračali kredit...naj ga plača tisti, ki ga je vzel in naj nosi posledice (tudi kot fizična oseba)! A mogoče komu od nas kdo drug plačuje obroke kredita za recimo avto?
Realist_
13. 12. 2012 11.58
+14
p.s. dokler bom plačeval DDV (vlagal denar v državo)...bom tudi odločal kaj se bo dogajalo z mojim denarjem...pika, konec!
Terezinka
13. 12. 2012 12.33
+5
Ni res, da se kdor koli meša v naše referendume. Normalno pa je, da pričakujejo popis stanja in ukrepe. Naša politika laže narodu in Europi. Narod je spregledal in Europa bo tudi, če še ni. Virant pa naj neha govoriti neumnosti.
Komentiranje prepovedano
13. 12. 2012 11.46
+4
Je mogoče kdo kje videl Majerja? In njegovega dvornega norčka? Kaj se imata skrivati ob takšnih novicah?
Terezinka
13. 12. 2012 12.34
+1
Majer se seli na gradove, ki so adaptirano, Pahorček pa po moje ima probleme in je mogoče na kakšnem okrevanju v nepopravljenih gradovih
I G N O R A N T
13. 12. 2012 11.44
+10
KAM ODHAJA 1,7 MILIJARDE $ OD NAZADNJE PREVZETIH KREDITNIH SREDSTEV? ODGOVOR: PONOVNO V DRŽAVNO UPRAVO IN DRŽAVNE BANKE ZA KRPANJE LUKENJ IN POKRIVANJE SVINJARIJ,TER PLAČE TISOČIH DRŽAVNIH USLUŽBENCEV, KI JIH NE POTREBUJEMO IN JIH JE ZAPOSLILA POLITIKA, DA SE JIM ODDOLŽI ZA NJIHOVO PODPORO NA VOLITVAH. ONI SI TA DENAR DELIJO KOT ZA ŠALO - ODPLAČEVALE GA BODO ŠE GENERACIJE ZA NAMI IN TO CELOTNA SLOVENIJA, KI JO IMAJO ONI (KAO) TAKO RADI. KOLIKO OD TEGA DENARJA JE ŠLO V GOSPODARSTVO ZA NOVE NALOŽBE IN NOVA DELOVNA MESTA? ODGOVOR: ZAENKRAT ŠE NIČ! IN ČE V USTVARJANJE NOVE VREDNOSTI NI BILO VLOŽENO NIČ - KDO IN KDAJ LAHKO POVRNE TA KREDIT? ODGOVOR: NIHČE! NIKOLI!
Terezinka
13. 12. 2012 12.36
+5
Namesto, da bi odkupili delež enega gradbinca s 1o milijoni in omogočili delo več tisoč ljudem, so odkupili deleč v NKBM in omogočili delo bankirjem
zombie 1
13. 12. 2012 11.41
+4
Zima zima bela, vrh gore je pela, pa tako je pela, da je vlado vzela!!!!
Terezinka
13. 12. 2012 12.36
+4
kapetan09
13. 12. 2012 11.33
+11
Mi smo na istem kot Palestinci , državo so nam ukradli. ne nismo na istem , še na slabšem - še pufe , s katerimi je elita obogatela , jim moramo plačevati : za jahte , nepremičnine v eksotičnih krajih , za gradove v tujini, za pregrešno drage avtoparke , za razkošna kraljevska življenja z orgijami doma in v tujini,...........
Terezinka
13. 12. 2012 12.36
+2
+21
Objavili ste zaupno poročilo tajne raziskave OECD. MIslim, a vi to resno? Se zavedate, da če bi bilo res temu tako, bi se s tem pravno obsodili na smrt. Nehajte strašiti ljudi! Naj vrnejo denar tisti ki so ga pokradli!
Indigo Pingvin
13. 12. 2012 11.49
+8
+8
Ok.Če damo to \"tajno, zaupno\" na stran, je pa sporočilo tega članka naslednje. NUJNA JE ukinitev referenduma, Prodaja državnih delažev bank in ostalih podjetij, nižanje plač oz. kot rečeno stroškov in pohitritev stečajev, DRUGAČE BOMO PROPADLI!! Ni res, potrebno je polovit lopove in jih prisilit, da vrnejo pokradeno! (sklepam, da bi bil odgovor na to: ja to pa ni mogoče.) Vse je mogoče, še posebaj v politiki in pravu!!!
kapetan09
13. 12. 2012 11.26
+18
KJE PA JE ŠVICA KI JE BILA OBLJUBLJENA LETA 1991 z JANŠO , BAVČARJE, DEMOS -om , PETERLETOM , KACINOM , PUČNIKOM , PUKŠIČEM , KUČANOM, BUĆAROM , ANDERLIČEM, ŠKOLJČEM, RIBIČIČEM, ZLOBCEM, THALEROM, RUPLOM ( večnim svobodnim ambasadorjem - aristokrat) , ......................... KOLIKOR SE VIDI SO SI VSI TILE NAPRAVILI ŠVICO AMPAK LE ZASE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terezinka
13. 12. 2012 11.28
+11
Bili smo skoraj Švica, sedaj pa naše proteste primerjajo z Arabsko vstajo. Tudi arabski šejki so denar poslali v Švico
prpa24
13. 12. 2012 11.11
+10
Tole pa je malo čudna novica. Niti ni STA novica, ki je znano trobilo vladnih "zahtev". Je kar 24ur sam našel tajne dokumente,.. in komentiral Virantove referendumske zahteve glede slabe banke, SDH in same referendumske zakonodaje! Propaganda! Da se iz komentarjev preveri klima v družbi? Da se ljudje izčrpavajo ob prepirih za oslovo senco? Da bo hunta na oblasti lahko mirno rekla: "Psi lajajo, karavana gre dalje!" Ali nismo to že videli?
Terezinka
13. 12. 2012 11.29
+6
So zlepli, počrtali in kopirali. Dokumenti so pristni, so tajni so samo malo pomešani