Slovenija

Bomo kmalu plačevali davek na pse?

Ljubljana, 16. 10. 2013 14.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Kinološka zveza predlaga, da bi uvedli tako imenovani davek na pse. Zdaj se govori o letnem znesku 10 evrov za enega psa, dajatev pa bi uvedli le pod pogojem, da bi uvedli brezplačno čipiranje, znižali stroške cepljenja in večino drugih stroškov lastnikov psov.

Davek na pse naj bi uvedli le v dogovoru z vsemi deležniki in pod pogojem, da bi znižali finančne obremenitve odgovornih lastnikov psov.
Davek na pse naj bi uvedli le v dogovoru z vsemi deležniki in pod pogojem, da bi znižali finančne obremenitve odgovornih lastnikov psov. FOTO: Aljoša Kravanja

Država se po vseh močeh trudi polniti blagajno, a je zaradi težke situacije v gospodarstvu in ob vse večjih socialnih stiskah ljudi vsakršno dodatno obdavčevanje v družbi komaj sprejemljivo. Po davku na nepremičnine, dvigu davku na dodano vrednost je pred kratkim javnost šokiral predlog, da bi uvedli celo tako imenovani davek na pse. Govori se o znesku 10 evrov letno za enega psa.

Pes ne spada v zavetišče, to je žalostno in tragično. Ureditev mora biti boljša tako za pse kot za javni interes. Blaž Kavčič, predsednik Kinološke zveze Slovenije

Predlog je podala Kinološka zveza Slovenije, dajatev pa bi uvedli le pod pogojem, da bi v dogovoru z veterinarji in zavetišči po drugi strani uvedli brezplačno čipiranje, znižali stroške cepljenja, subvencionirali kastracije in sterilizacije ter morebitne druge stroške lastnikov psov. Z brezplačnim čipiranjem bi se povečal nadzor nad populacijo, s tem pa bi nato po njihovih besedah lastnike prisilili k bolj odgovornemu ravnanju, kar bi pomenilo tudi manjše število psov v zavetiščih.

Stroški, ki trenutno bremenijo odgovorne lastnike psov, so pretirano visoki, zato bi morali vzpostaviti boljši in predvsem bolj pravičen sistem, pravijo na Kinološki zvezi Slovenije.
Stroški, ki trenutno bremenijo odgovorne lastnike psov, so pretirano visoki, zato bi morali vzpostaviti boljši in predvsem bolj pravičen sistem, pravijo na Kinološki zvezi Slovenije. FOTO: Kinološka zveza Slovenije
V Sloveniji imamo okoli 220.000 psov, od tega jih je le 150.000 cepljenih.

"Davek ni naš osnovni predlog. Mi iščemo načine za znižanje finančne obremenitve lastnikov psov, predlagamo načelne rešitve. Pričakujemo, da bomo oblikovali sistem, ki pa bo seveda imel tudi neke svoje stroške," je pojasnil predsednik zveze Blaž Kavčič in dodal, da bi slednje pokril omenjeni davek. Kot pravi, stroški cepljenja, čipiranje, sterilizacija in druge obveznosti odgovornega lastnika psa neustavljivo naraščajo. V zadnjih osmih letih so se kar trojno povečali, ugotavlja in dodaja, da je tudi to eden od razlogov, da mladiči pristanejo v zavetiščih, s katerimi sicer upravljajo zasebniki. Letno naj bi v zavetiščih sprejeli kar 4.000 psov, v zadnjih šestih letih pa so jim občine po njegovih besedah namenile devet milijonov evrov. Meni, da je smiselna uvedba sistema, ki bi znižal stroške na vseh straneh, hkrati pa zagotovil večji nadzor nad populacijo psov, boljšo kontrolo lastništva in vzreje ter hkrati ozavestil ljudi o odgovornosti, ki jo prevzemajo, če se odločijo za psa. "Namesto tega, da vlagamo denar v zavetišča, ki jih bomo sicer še vedno potrebovali, je treba zmanjšati pritok živali v zavetišča. Naš predlog je bolj human in družbeno cenejši pristop k reševanju tega problema," pravi.

Psi pomočniki - 5
Psi pomočniki - 5 FOTO: Aljoša Kravanja

Kinologi želijo disciplinirati neodgovorne, odgovornim lastnikom pa zmanjšati stroške

Obdavčitev bi po mnenju Kinološke zveze v prvi vrsti disciplinirala del neodgovornih pasjih skrbnikov. Kot pravi Kavčič, bi to pomenilo, da ne bo prihajalo do legel zgolj zaradi tega, ker je pač lepo imeti mladiče. Ceno cepljenja, ki trenutno znaša okoli 30 evrov, bi morali znižati, meni in dodaja, da veterinarji ne bi s tem pravzaprav nič izgubili, saj bi s povečanim nadzorom in nižjo ceno v njihove ordinacije spravili tudi neodgovorne lastnike in tako povečali promet. Na ta način bi pošteno in skromno obremenili vse pasje lastnike, pravi. V Sloveniji je sicer trenutno registriranih okoli 220.000 psov, od tega pa je le 150.000 redno cepljenih.

"Mi nismo proti veterinarjem. Jasno poudarjam, da kinologi spoštujemo privatne veterinarje in veseli bomo, če bodo vse naše kritične pripombe razumeli kot težnjo k boljši ureditvi," pravi.

Kot še pravijo, morajo najprej ugotoviti, kaj je sprejemljivo za druge deležnike, za veterinarje, zavetišča in ostale. Želijo si, da bi skupaj z ministrstvom na novo oblikovali predpise. "Eni ljudje ne plačajo nič, saj niso registrirani. En del tega se da reševati s sankcijami, ostalo pa bi reševali na prijazen način. Želimo namreč doseči to, da bi nekdo, ki bo želel imeti mladiče, to sam prijavi. S tem bi ustvarili družbeni prihranek na nivoju zmanjšanih izdatkov za zavetišča in ustvarili širše zajetje lastnikov," pravijo. Na zvezi si zato želijo javnega pooblastila za delo s psi, njihovimi lastniki in vzreditelji, pri čemer bi moralo to veljati za celotno pasjo populacijo in ne le za rodovniške pse, pravijo. S svojimi referenti in ob pomoči 12.000 fizičnih članov bi tako lahko začeli izvajati ukrepe za izboljšanje razmer na tem področju.

Ne gre za tako imenovano 'odkrivanje tople vode'

Davek za pse v nekaterih evropskih državah
Davek za pse v nekaterih evropskih državah FOTO: Kinološka zveza Slovenije

Kot pravijo, s predlogom ne odkrivajo tople vode, saj obstajajo primeri dobrih praks v tujini. V sosednji Avstriji višino letnega davka določajo mesta in občine samostojno. Na Dunaju mora lastnik za enega psa plačati 72 in 105 evrov za drugega psa. Enak sistem imajo Nizozemci, ki morajo za prvega psa odšteti 60, za drugega pa 80 evrov davka. 40,59 evra znaša letni davek v Švici, 48,5 evra pa na Finskem.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (328)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

MATEJ5321
01. 04. 2016 09.10
+2
super, da bodo pomislili ali bodo imeli psa. Večina psov itak trpi, vsaj 80 %.
kam_to_pelje
20. 10. 2013 12.08
+0
Pa dobro kdo je tu nor. vlada oziroma priskledniki ali mi državljani???? davek na davek. Naj se še ena študirana pojava najde in obdavči še zrak ki ga dihamo. Marš pred zid banda pokvarjena.
Katarina Krmelj 1
19. 10. 2013 09.13
+2
Še tak davek, pa lahko začnemo gradit še več zavetišč! Ne mi nakladat da bo potem subvencionirano cepljenje pa kastracija, pa pregledi itd. Davek bojo nabil, vse ostalo je mlatenje prazne slame, oziroma laganje direktno v naše frise, tako kot pri vseh ostalih zadevah.
Tinka20
18. 10. 2013 14.47
+5
nižje cene cepiva?? a ste povedal kolk nategujete s tem da dobite cepiva za 5€ nam jih prodate pa za 34€??? mojga psa ne dam cepit, ker mi ga ne boste zastrupljali, davek vam pa nabijem na k***!!!! pa neh brisat komentarja zastopeš admin?????????!!!!! pa še to, če naj bi se zgledvali po Nizozemski, pol pa najbol da tut TRAVO LEGALIZIRAMO, sj Nizozemci jo majo tut ane??!!!!!
Tinka20
18. 10. 2013 14.47
+2
nižje cene cepiva?? a ste povedal kolk nategujete s tem da dobite cepiva za 5€ nam jih prodate pa za 34€??? mojga psa ne dam cepit, ker mi ga ne boste zastrupljali, davek vam pa nabijem na k***!!!! pa neh brisat komentarja zastopeš admin?????????!!!!! pa še to, če naj bi se zgledvali po Nizozemski, pol pa najbol da tut TRAVO LEGALIZIRAMO, sj Nizozemci jo majo tut ane??!!!!!
Tinka20
18. 10. 2013 14.47
+0
nižje cene cepiva?? a ste povedal kolk nategujete s tem da dobite cepiva za 5€ nam jih prodate pa za 34€??? mojga psa ne dam cepit, ker mi ga ne boste zastrupljali, davek vam pa nabijem na k***!!!! pa neh brisat komentarja zastopeš admin?????????!!!!! pa še to, če naj bi se zgledvali po Nizozemski, pol pa najbol da tut TRAVO LEGALIZIRAMO, sj Nizozemci jo majo tut ane??!!!!!
Tinka20
18. 10. 2013 14.46
+1
nižje cene cepiva?? a ste povedal kolk nategujete s tem da dobite cepiva za 5€ nam jih prodate pa za 34€??? mojga psa ne dam cepit, ker mi ga ne boste zastrupljali, davek vam pa nabijem na k***!!!! pa neh brisat komentarja zastopeš admin?????????!!!!! pa še to, če naj bi se zgledvali po Nizozemski, pol pa najbol da tut TRAVO LEGALIZIRAMO, sj Nizozemci jo majo tut ane??!!!!!
Juvilee
18. 10. 2013 09.24
-3
Se strinjam da uvedejo davek na pse. Poleg tega pa še davek na mačke, kanarčke in vse domače živali.
spenky denky
18. 10. 2013 17.20
+6
Pa na tvojo debilnost, bodo vsaj zaslužili...
Nissa
17. 10. 2013 21.02
+6
Boh nam pomagi... Kam smo pršli. Ti davki ti poberejo vso dobro voljo kar jo še imaš.
salabajzros
17. 10. 2013 19.07
+8
Kaj primerjate druge drzave...,ko pa je Slovenska placa ....,dalec od Nemcije Nizoz., itd.....to tako radi povdarjate ,kaj vse imajo drugje,ja kaj pa visina place.....loleki,kaj pa je enemu Nemcu dati 100 eurov za psa .,..halooooo
salabajzros
17. 10. 2013 19.03
+4
Eden z visoko solo je uspel izracunati in pogledati ,koliko je to x to in je ugotovil,da bi to letno in malo spremenbe zakona....,dodali se druge domace ljubljencke....ja ,kar neki denarja
kawboy
17. 10. 2013 16.39
-1
Najbolj, da uvedejo za vse živali davek in ne samo na pse. Saj smo še premalo obdavčeni za državo. Kaj se ne bodo še vse spomnili? Smo pa v naši državi zelo inovativni kar se davkov tiče.
salabajzros
17. 10. 2013 18.47
-3
manka se davek na krave,macke misi..koliko jih imas v bajti ali na tvojem posestvu....,na koncu bomo se placevali davek na davek....,pa kdaj bo tega konec....vse druge drzave so bolj....Slovenci ste eni veliki GOLOBCKI,ki bi radi leteli,vendar imate prevelika usta in ste ene navadne r.i.t.i
Amethist
17. 10. 2013 15.59
+5
Sam predlog ni zasnovan napacno, zal pa ne bojo disciplinirali neodgovornih lastnikov. Ta bo raje kot placu 10 eur "sceneta" ubil ali zavrgel, rekoc "sej je samo strosek in beden pes." Tudi taki se dobijo. In takih je se veliko.
kolcamož
17. 10. 2013 15.47
-6
pa ne na leto,na mesec,,če hočjo imet žival,je treba skrbet.........nabavlajo pse namest otrok,,,halo.....
MARK AUREL
17. 10. 2013 14.15
+2
Kavčič naj pojasni v kakšne namene se bo uporabil ta denar. dali bi tudi več, če bi zagotovo vedela, da se spet ne bodo polnili žepi. Eno se govori, drugo pa dela.
est
17. 10. 2013 13.30
+9
Ta Blaž Kavčič je nakladač, ki bi rad napolnil blagajno Kinološke zveze.250 000 psov po 10€ je edina ljubezen do psov, ki ga zanima. Za lastnika psa bo zadeva finančno samo dražja. Če pa ve za nepravilnosti, ki se v zvezi s psi dogajajo v Sloveniji pa naj jih odpravi. Če bo uveden davek na pse, naj bo še na mačke, kanarčke, morske prašičke, kače, itd.
Götterdämmerung
17. 10. 2013 13.09
+11
Če bi uvedli obvezno čipiranje, bi jih nekateri lastniki skurili v pasjem telesu, z elektrošoki ali močnimi udarci, zato takšne visoko tehnološke umazanije niso nobena rešitev. nenazadnje lahko kdo skuri čip tudi sosedovemu psu. Zakon ne more biti zakon, če ga nihče ne vsiljuje, davek na pse vodi v ustanovitev pasje policije, torej še ene sorte drugorazrednih policistov, ki bodo razbijali po vratih stanovanj in nasilno popisovali lastnike psov na ulici. Več bo davka, bolj bodo nasilni, večji bedaki jih bodo vodili. Enako velja tudi za zavetišča, ne vodijo jih največji ljubitelji živali ampak tisti, ki bi radi z upravljanjem hotelov za pse nekaj zaslužili, ostalo je predvsem propaganda za uboge reveže, ki si domišljajo, da obstaja neka država, ki rešuje njihove frustracije in druge zdravstvene probleme. Lepo vas prosim, saj imamo predsednika države, ki je bil nedavno tudi predsednik vlade, diskriminirani in krivično kaznovani ljudje mu spijo na klopcah in avtomobilih, ker niso mogli plačati državnim teroristom kr nekih položnic, ker niso dobili plačano delo ali ker občinska oligarhija ni spoštovala njihovih človekovih in socialnih pravic, še hrane nam ne pošiljajo več, vi pa mislite, da se bo sekiral za potepuške pse in mačke. Več represije pomeni edino več krivic, saj imamo sodišča in policijo, pa nismo zastonj najbolj gnila država v Evropi, če bomo postavili ljudi na noge in jim vrnili vero družbo in sistem, se bodo tudi taki problemi reševali sami od sebe, kot so se že včasih.
Fugu
17. 10. 2013 13.19
-1
Fugu
17. 10. 2013 11.44
+37
Delam in živim v Avstriji zadnjega pol leta. Ko prebiram njihove domače novice, je ok, ko preklopim na naše, vedno ista pesem- Janša, patrije, Janković, Bratuškova, levi, desni, pa vedno novi davki, vsak dan. Moja družina trenutno živi v najbolj gnili državi v Evropi, ki se ji reče Slovenija. Kako lahko primerjate davek na živali v Aut in Slo, ko pa je tu plača neprimerno boljša, pa še 14 jih dobiš? Sramota, Kavčič, si nabiraš predvolilne glasove? Očitno, tujci se nam pa smejijo, kakšne stvari se gremo v državi. In ker je to vse del polnjenja proračuna, ki je prazen zaradi tajkunskih kreditov, zakaj ne bi še lopovom kaj pobrali, pse pa pustili pri miru???
Cofar
17. 10. 2013 11.49
+9
Fugu
17. 10. 2013 11.57
+4
smodlakar
17. 10. 2013 12.10
-1
se strinjam z delom napisanega, ne pa z vsem...vendar davek ščiti pse ker ga zaradi tega ne bo vsak zastonj vzel, kar je zastonj je pa mnogokrat ničvredno in zavrženo. v končni fazi imamo kazni za prekrške veliko višje kot v avstriji, plače pa veliko nižje...to da smo gnila država pa se itak ve.... nenazadnje pa ne gre spregledati, da taki nevestneži vržejo psa na cesto, vsi skupaj pa plačujemo zavetišča zaradi njih...
torimoto
17. 10. 2013 14.42
+2
fugu, ce bi imel pse v avstriji tako kot jaz, ki ze 16 let zivim tukaj bi mogoce boljse poznal razmere. Tudi v avstriji se placuje in sicer za prvega psa do 65 evrov, za drugega do 75 eurov in za tretjega do 85 eurov. Poleg tega more biti pes zavarovan, kar za enega znasa okoli 9 evrov na mesec, pa se hrana, obvezna ceplenja in se nabere. Tako da je davek sorazmeren z placo.
Fugu
17. 10. 2013 17.43
+1
Se strinjam s tabo. Vendar pa moraš vedeti, da ti ni treba imeti treh psov, ampak je eden povsem dovolj. Zdaj pa izračunaj, koliko recimo stane pes v štartu- obvezno cepljenje, pa čipiranje, pa kastracija lai sterilizacija, pa hrana, pa še dodatno 10 evrov na leto- komu na čast? Državi? Pozabil si dodati, da so tu v Aut zadeve malo bolj pošlihtane, pa plače tudi dosti dosti višje kot pri nas, kjer jih je veliko na 500 evrih, da pa ne govorimo o penzionistih in njihovih dohodkih tudi pod 400 evri. In kaj takemu človeku pomeni 10 evrov? Verjemi, veliko- 12 l mleka, ali pa 7 l olja, ali pa 10 kg sladkorja- kar je za reveže neprecenljivo. Lopovom kot Kavčič pa bi se na masi nabralo, seveda, v Avstriji pa gre ta denar v prave roke, kar bi po 16 letih življenja že lahko vedel.
orel4
17. 10. 2013 11.40
-3
vsak dan ubijem pet mravelj ali bom tudi za te plačal davek
Cofar
17. 10. 2013 12.02
+1
ne sam to, su bos se na hladno za nekaj let, medtem ko ti bodo tajkuni in politiki govoril da moras vmes preklopit na razum :)
kawboy
17. 10. 2013 16.41
Ramzess
17. 10. 2013 11.37
-1
Ta je pa dobra, pa ne mislit, da bo potem ostalo samo pri psih, ... zamisli, obdavčeno rejništvo in skrbništvo ali rejništvo za otroke, dokler skrbništvo ali rejništvo ne preide v drugo obliko, posvojitev.
Cofar
17. 10. 2013 11.56
+3
jaz imam predlog. Uvedimo davek na dihanje. Nimas dnarja, nehas dihat. Stvar resena!