Tujina

Bodo človeštvo reševali zajci?

Los Angeles, 17. 12. 2012 10.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V zajcih je rešitev. Tako so prepričani strokovnjaki, ki iščejo rešitev, če bo svetu zavladala velika lakota. Njihovo meso je polno proteinov, hitro se razmnožujejo, za vzrejo pa ne potrebujejo žit. Dobra novica za človeštvo, a slaba za prikupne zajčke.

Kunci se razmnožujejo neverjetno hitro, za svojo prehrano ne potrebujejo žit, prav tako se zelo hitro prilagajajo okolju. Po katastrofalnem potresu, ki je leta 2010 prizadel Haiti, se prebivalstvo na noge postavlja tudi na račun vzreje kuncev.

Kunci se zelo hitro razmnožujejo, njihovo meso pa je bogato s proteini.
Kunci se zelo hitro razmnožujejo, njihovo meso pa je bogato s proteini. FOTO: Reuters

Zadnje čase se ljudje ukvarjajo bolj s tem, ali bomo sploh dočakali božične praznike, kot pa s tem, kaj bomo dali na svoje krožnike, če bo svetu zavladala lakota. Ne glede na to, ali bo 21. decembra konec sveta ali ne, strokovnjaki za kmetijstvo že vrsto let pospešeno iščejo rešitve, s katerimi bi se svetovna populacija izkopala iz prehranske krize.

Eden od zelo učinkovitih načinov v boju proti lakoti je vzreja kuncev. Strokovnjaki opozarjajo, da je njihovo meso bogato s proteini, da je v različnih religijah meso sprejemljivo za uživanje, da se zelo hitro razmnožujejo in da za svojo vzrejo ne potrebujejo žit, kar je velika prednost v času hitro rastočih cen žitaric in velikega povpraševanja po njih. Poleg vseh teh prednosti pa so kunci izredno prilagodljivi na novo okolje, prav tako niso tako zelo občutljivi na bolezni. Njihova vsestranska uporabnost in morda tudi dejstvo, da nas bodo prav kunci nekoč reševali, se je izkazala za zelo učinkovito tudi v primeru Haitija.

Kitajska je največja pridelovalka kunčjega mesa, sledita pa ji Indonezija in Vietnam.
Kitajska je največja pridelovalka kunčjega mesa, sledita pa ji Indonezija in Vietnam. FOTO: Reuters

Haiti je leta 2010 stresel katastrofalen potres, oblasti pa so po nasvetu strokovnjakov na podeželju spodbujale vzrejo kuncev. Kmalu se je izkazalo, da ima lahko 10 samic in en samec letno tudi do 200 potomcev. Hitro so se prilagodili na tamkajšnje okolje, njihovo meso pa je zaradi bogate proteinske osnove zelo hranilno in lahko prebavljivo. Del pridelka so prebivalci porabili za svoje potrebe, del pa so ga prodali. S tem so ponekod v povprečju zaslužili tudi do 200 ameriških dolarjev mesečno, kar je celo več kot v času pred potresom.

Borke za zaščito živali protestirajo v Bruslju proti kozmetični industriji, ki na živalih opravlja teste.
Borke za zaščito živali protestirajo v Bruslju proti kozmetični industriji, ki na živalih opravlja teste. FOTO: Reuters

Eden od prvih projektov načrtne vzreje kuncev se je odvijal leta 1983 v Kamerunu, od takrat pa je njihovo meso praktično tedensko na jedilniku. V Egiptu, ki je zelo visoko na seznamu vzreje kuncev, se je kunčje meso ’prijelo’ tudi zato, ker je zaradi preprostejše vzreje cenejše od piščančjega mesa. Vedno več povpraševanja po kunčjem mesu pa je tudi v Aziji, predvsem na račun ptičje gripe, zaradi katere je številne ’minil apetit’ po piščančjem mesu. Kitajska je tako največja pridelovalka mesa kuncev, sledita pa ji Indonezija in Vietnam.

Mnogim se ideja, da bi jedli zajčje meso, upira. Prikupni kuštravi zajčki so namreč pogosto hišni ljubljenčki, zelo priljubljen pa je tudi velikonočni zajček.
Mnogim se ideja, da bi jedli zajčje meso, upira. Prikupni kuštravi zajčki so namreč pogosto hišni ljubljenčki, zelo priljubljen pa je tudi velikonočni zajček. FOTO: Reuters

Seveda pa ima tudi ta ideja, ki jo podpira mnogo strokovnjakov širom sveta, svoje nasprotnike. Tako vzreji kuncev za zakol nasprotujejo predvsem borci za zaščito pravic živali. Časnik Time World članek o reševanju svetovne lakote s pomočjo vzreje kuncev zaključuje z naslednjim stavkom: "Če meso kuncev ne bo postalo rešitev za svetovne potrebe po proteinih, potem se lahko za to zahvalimo Disneyju, Beatrix Potter in velikonočnemu zajčku."

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

bik ferdo
17. 12. 2012 21.48
+0
Tisti ki so se znašli v divjini blizu polarnega kroga niso mnenja, da lahko zajci rešijo svet. Poznan je pojem "zajčja smrt " ker ko so lovili in jedli izključno zajce so si vnesli premalo maščob in zaradi pomanjkanja "energije" poslegli 1
bik ferdo
17. 12. 2012 21.49
GetYourFactsRight
18. 12. 2012 07.19
+3
A si ti blizu polarnega kroga? Mislim da ti neboš podlegel zaradi pomanjkanja energije oz. premalo maščob. :P
mkoshi
17. 12. 2012 17.44
+6
Kunci so super, dobri za jest, hitro rastejo imajo veliko mladičev, povprečje okoli 8. Ukvarjam pa se tudi z rezstavljanjem kuncev. V Nemčiji so razstave s tudi preko 20000 kuncev v preko 50 pasmah in nešteto barvah.V Sloveniji je reja pasemskih kuncev dobro organizirana, društva so po celi Sloveniji. Imamo pa tudi spletno stran SZDGPMŽ. Reja kuncev je super hobi pa še kar grejo v promet, sploh za meso
Kimberley-Echo
18. 12. 2012 06.01
Če so ti kunci tako super pridi sem dol, tu jih je na milijone!
Sputnik
17. 12. 2012 17.24
+1
e novinarji moji niti tega vas niso učili v šoli da je delo novinarja raziskovanje. dejte si malo pogledat kaka je razlika med zajci in kunci!!!!! ja ok lepo... človek bo poklal vse samo da bi rešil svojo kožo. je kdo pomislil da je nas več kot kuncev in zajcev? kako se bodo množili če jih bomo po hitrem postopku iztrebili če res pride do katastrofe? nekako ni logično. vsak bo hotel imet zaloge hrane in potem bodo na j... vse živalske vrste. zajci in kunci se pa ne bodo uspeli tako hitro množit in rast kot jih bomo ljudje pobili
GetYourFactsRight
17. 12. 2012 15.33
+13
Koliko folka se tukaj ne zaveda, da se zajci že zdavnaj uporabljajo za vzrejo za meso. Tudi v Sloveniji. In sploh ne tako redko... Sicer nimam nič proti ljudem ki živjo (živimo :P) v mestu, ampak nekaj o kmetijstvu v Sloveniji pa bi lahko vedel. Ter od kod izvira hrana na vašem krožniku...
falstaf
17. 12. 2012 15.40
+0
Ali prosim poveš, kje se zajci vzrejajo za meso. Jaz vem samo za kunce, pa bi si upal trditi, da nekaj vem o tem področju.
GetYourFactsRight
17. 12. 2012 16.02
+7
Jup imaš prav, so kunci, ampak za domače kunce se je že nekdaj uporabljala beseda zajci in se je tudi uveljavila. Poglej kaj več o tem, marsikje boš dejansko to videl: Domači zajci dejansko spadajo med kunce, ampak zaradi se je za njih izjemoma uveljavilo ime zajci po celi Sloveniji.
larbitron
17. 12. 2012 15.05
+14
Proteini so po slovensko beljakovine. Dejte se bolj potrudit pri prevodih.
GetYourFactsRight
17. 12. 2012 15.26
+11
GetYourFactsRight
17. 12. 2012 15.39
+5
heh, folk trmast, še minus dobim za to :D Pa si misli kaj si želiš :P
Sputnik
17. 12. 2012 17.20
+1
ja problem je ker ljudje rečejo da so proteini škodljivi in jih zato ne jejo. beljakovine pa niso nevarne in so koristne. takih sem na tem portalu videl že veliko. ki ne vedo da je to ista stvar ampak beseda protein je tujka. in če človek ne uživa beljakovin ga kmalu ni več
GetYourFactsRight
18. 12. 2012 07.32
+1
Tujka... Kolikor je špeh tujka in kolikor je tujka Geografija, pa me zanima če že bil kdo napaden za to. Folk želi biti samo pameten v stilu: "Glej mene, jst pa nekaj vem!" pol pa novinarjem teži naj se bolj potrudijo pri prevodih. Dej pomirte se folk. Sicer pa znanstveni svet zmeraj raje uporablja proteini kot pa beljakovine. Dejansko zaradi tega ker izvira iz latinščine katera si je pridobila zelo veliko vlogo v znanosti. Tako vsaj ne pride preveč do nesporazumov med njimi.
Googlebot
17. 12. 2012 14.50
+10
Kunec in zajec to je velika razlika! Zaradi različnega števila kromosomov so ti dve vrsti nezdružljivi!
JurijGrmMlajsi
17. 12. 2012 14.42
+3
Elmer Fudd bo končno dobil službo nazaj!
Uporabnik113189
17. 12. 2012 14.11
+10
Bodo človeštvo reševali zajci? NE, kitajci.
5JE
17. 12. 2012 14.07
+2
Iz KUNCA so lahko zelo zanimivi izdelki iz mesa. Doma delamo Hrenovke, Klobase, Izkoščičimo in zmeljemo, Za bolonsko omako in 1000 jedi(mesne štruce itd.) Izkoščičimo in imamo koščke za golaže, Starejše lahko kuhamo v obarah, čeprav je to meni nezanimivo Primerno pečeni kosi so tudi zakon. To da ne rabijo žita pa povsem ne drži. Če ni semen ni prireje! vsaj malo mora biti da hitro zrastejo. Imamo pol hektara kmetije, pa vzredimo doma 200kg kunčjega mesa na leto! V SLO so pri kunčjereji zanimivi tudi LOBIJI sem jih izkusil sam!
luckyss
17. 12. 2012 14.40
+7
Lepo od tebe, da vzrejaš kar meso direktno...tako ti ni treba pobijati živali....
Roki Berc
17. 12. 2012 14.04
-5
Zajčje meso je najboljše fajn pečen celega zajca povem v šusi
24uric
17. 12. 2012 13.52
-1
ma se je za kdaj! da bi mogu pa zajca jest trikat na teden je pa malo bruh
lunatix28
17. 12. 2012 14.03
+0
24uric
17. 12. 2012 16.55
+0
Mythra
17. 12. 2012 13.41
+17
Ma kakšna lakota, preden se lotijo množičnega vzrejanja zajcev, bi lahko poskrbeli za tistih 50% hrane, ki se zavrže, hrane, ki se ne porabi, hrane, ki ji piše potek roka eno leto pred dejanskim potekom roka...
laznivec
17. 12. 2012 14.02
+6
In manipulacije z žiti in koruzo (sežiganje in proizvodnja "ekološko čiste" elektrike) zaradi korekcije cen na svetovnem trgu hrane
Ataaufbix
17. 12. 2012 13.16
-4
Hrana JE meso! Vse ostalo je navlaka, ki jo moramo spraviti dol po grlu, da sploh lahko serjemo.
Wortex2
17. 12. 2012 13.23
+10
laznivec
17. 12. 2012 14.04
+1
dajte se skulirajte, človek potrebuje oboje, meso in zelenjavo. In oboje je čudovita hrana, kuhaj malo, kuhaj dobro!!!!
5JE
17. 12. 2012 14.09
+4
Ni hrana samo meso. Če to izjaviš meni ki sem ing. živilstva in prehrane, ti ne priznam niti osnovne šole, žal!
JurijGrmMlajsi
17. 12. 2012 14.44
+3
človek je vsedjed, torej je za ans marsikaj hrana, in to dokazuje tudi dejstvo, da dokaj dobro prebavimo veliko število živil zelo pisanega izvora
abigail
18. 12. 2012 01.31
-1
No, Ata in Jurij, povejta po pravici in iskreno; kako kaj holesterol, pritisk in splošna kondicija?
roaddogg
17. 12. 2012 13.00
-4
Ribe in zelenjava... All you need really....
Matejv1983
17. 12. 2012 12.47
-5
Kolk je men znano so zajci kr občutljivi na bolezni, saj ko pride pogine ves trop, tudi farma. No ja za v klobase so pa še vseen dobri hahah!
roaddogg
17. 12. 2012 12.46
+2
Če bo šlo tako daleč , da bomo zaradi pomanjkanja hrane jedli samo še zajce, smo korak od tega, da jemo sami sebe...
fiftgear
17. 12. 2012 13.10
+3
a res, neverjetna ideja ej, potem bom jst jutri pojedel soseda ker že celo življenje jem zajce - najraje mlade, pečene mmmmnjamiii pa tudi stari v obari niso švoh
5JE
17. 12. 2012 14.11
+4
Zajci so zakon ne samo za krizo ampak so zdravo dietetsko meso, ki ima min maščob in velik % lahko prebavljivih beljakovin! Z vidika zdrave prehrane so med najkvalitetnejšimi možnostmi mesne prehrane!
roaddogg
17. 12. 2012 15.30
+0
Če hočeš lahko prebavljive beljakovine s samo ZDRAVIMI maščobami,.... potem so to ribe... PS: FIftgear: Moja izjava se je nanašala na hipotezo, da nam bo zmanjkalo vse hrane in se bomo morali zanašati samo na zajce... To meni osebno pove, da naslednji korak je samo še se začnemo jesti med sabo.. To, da ti ješ zajce je pač tvoja stvar.. Se ne vtikam v to..
abigail
17. 12. 2012 12.45
+2
Strinjam se z Dexterjem in ostajam pri zelju, korenju, fižolu, čičeriki, grahu, brokoliju....in še pri vsem mogočem sadju in ostalih slastnih stvareh. Meso mi je zadnja skrb.
Ataaufbix
17. 12. 2012 13.12
+0
Za kosilo en krožnik silaže, za večerjo pa sveža detelja!
abigail
18. 12. 2012 01.29
+0
Silažo in deteljo boš v ekstraktih skupaj z adrenalinom jedel ti, ko boš užival meso zajcev, Ata.
24 cenzur
17. 12. 2012 12.39
+12
Niso občutljivi na bolezni? Ta je pa dobra. Spet ste brcnili v temo. Zajci in tudi kunci slovijo ravno po veliki občutljivosti na bolezni.
5JE
17. 12. 2012 14.13
+2
Bolezni niso problem če je njihova oskrba v redu. Gojim jih 6 let Poginili so samo slabiči in izločeni Bolezni ni, ker upoštevam načela naravne preventive. Kvaliteta in natančnost pri reji določata uspeh reje!
pika poka ježek
17. 12. 2012 12.17
-7
Najboljši je pohan zajček.
rozlee
17. 12. 2012 12.19
-4
rozlee
17. 12. 2012 12.56
-1
JezekTekaTeka67
17. 12. 2012 12.58
+4
Anonimnež1
17. 12. 2012 14.39
+0
mam raje zajca ko piščanca... zajc ma boljše meso =)
toni jajara
17. 12. 2012 22.12
kva je ježek, a si se vrnu iz počitnc? sam še hajduk manka
toni jajara
17. 12. 2012 22.13
+1
x eror
17. 12. 2012 12.13
+0
zakaj kar objavlate kaj bi lahko??? prvo razložite kakšne so bolezni ki se prenašajo na ljudi!!! smrtno nevarne!!!
5JE
17. 12. 2012 14.18
+4
Ni bolezni ki bi se prenašale na ljudi, če so živali primerno poskrbljene. Higiena pri reji in par fint naših dedov, pa ne bo nobenih bolezni. Ljudje z kunci ne delajo prav. Parijo jih med sabo, iz istega legla. Potomcem pade odpornost in smo tam, da zbolevajo in poginjajo. Če rejec primerno skrbi za čredo ni problema. Samice vzgojiš doma, samca pa kupiš. Nobena bolezen se ne prenaša na človeka sploh če je meso pravilno termično obdelano! Ljudje nismo ustvarjeni kot zveri, da bi lahko jedli surovo!